Parisuhdeongelmat

forever alone

99% parisuhteiden ongelmista johtuu itsekkyydestä. Ihmiset miettivät miten he itse voivat hyötyä kumppanista tai suhteesta oman olonsa tai elämänsä parantamiseksi, ja sitten vaihtavat tai ovat mieluummin sinkkuja kun eivät koe saavansa haluamaansa. Ovat siis täynnä itseään. Parisuhde itsekkään ja pinnallisen ihmisen kanssa ei voi koskaan tuottaa täyttymystä elämään, ellei hän halua muuttua ja vaatimisen sijaan ruveta jakamaan sitä vähää rakkautta mitä hänestä löytyy. Näitä itsekkäitä ihmisiä joille mikään ei riitä, on nähty kyllästymiseen asti.

4

214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+14

On järkevää olla sinkkuna ellei koe saavansa haluamaansa.
      En ole koskaan halunnut hyötyä kenestäkään muulla tavalla kuin saamalla rakkautta ja antamalla sitä takaisin. Jos ei sellaista suhdetta löydy, parempi olla yksin.

• pas.ka mies.

Annoin kaiken exälleni mutta sekään ei riittänyt kun s petti minua.

• 69 / 65

Minusta on ollut itsestään selvää ajatella kaikessa kumppanini hyvinvointia ja hyvää oloa.
      Tietenkin taustalla on syvä kiintymys joka näin ikääntyneempänä on kaiken toimivuuden edelleytys.

Suhteemme kestävyyden kannalta on ollut tärkeää, että pitkäaikainen kaverini on samoin ajatteleva.

Pitemmälle en ole asiaa pohtinut. Kukin elää tavallaan.
      Tunnen ainoastaan yhden todella itsekkään henkilön. Veljeni.

• peilejä toisillemme

Tottakai ihmisen on oikeus olla itsekäs ja siirtyä seuraavaan jos ei saa toiselta mitä tarvitsee. Itsekin tässä petailen alitajuntaisesti eroa miehestä koska en saa häneltä mitä odotin. Mun kokemus on mun kokemus ja mun elämä on mun elämä!!!! Ei se tarkoita että olisin itsekäs muuten elämässä, jos en koe saavani tältä ihmiseltä sitä mitä juuri minä elämänkokemuksieni ym. kannalta tarvitsen ja odotan. En ole koskaan vaatinut että toinen muuttuisi mutta valitettava tosuus on että tyytymättömyys tulee esille jokaisessa suhteessa riitoina ihan arkielämään liittyvissä asioissa. jos tätä ei tajua niin pitää olla kyllä yksinkertainen ihminen. Ei kenenkään tarvitse "tyytyä" johonkin mikä ei riitä ja olla elämänsä loppuun saakka pettynyt. On naiivia ajatella että muutostoive häviäisi mielestä koskaan tai ei vaikuttaisi omaan onnellisuuteen mitenkään! Ilmeisesti et ole saanut sitä ihmistä josta juuri sinä olit kiinnostunut, mutta miten myöskään kuvittelet että ketään voi pakottaa olemaan toisen oma jos ei tätä halua. Onhan se toisenkin kokemus hänen oma kokemuksensa ja ihan itse täällä saa kumppaninsa valita. Itse sanoisin kokemuksellani että tietty käytös kytkeytyy aina tietynlaiseen persoonaan ja koska itse en vähään tyydy, on mun käytös peilausta toisen käytöksestä, olkoonkin se vaikka sitten ilkeää.

Onko sinulla joku ongelma hyväksyä ettei kaikki sovi toisilleen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      302
      7661
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5989
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3548
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2007
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1885
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      20
      1733
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1599
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      66
      1406
    Aihe