Subaru Forester (13-malli) vai Honda CRV

Vaikea valinta

Mitä mieltä olette, kumpi kannattaisi hankkia? Molemmat nelivetoisina ja bensakoneella. Hintaluokka uutena noin 35 000 € varusteet. Itse pidän tärkeinä ominaisuuksina mm.

-luotettavuutta
-taloudellista bensan kulutusta
-hiljaisuutta
-ajo-ominaisuuksia monenlaisessa maastossa
-korin ruostumattomuutta
-veto-ominaisuuksia
-henkilöautomaisuutta
-turvallisuutta
-ulkonäköä
-arvon säilyttävyyttä

Siis kumpi parempi arvon maasturimiehet ja -naiset?

20

1911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeep

      yli puolet kysymistäsi asioista selviää kun käyty ajamassa molemmilla autoilla.itse en ole koskaan ostanut yhtäkään autoa sen mukaan mikä jonkun muun mielestä on hyvä,ostan auton itselleni.

    • diesel

      Miksi bensa? Sittari hörsii kuitenkin enemmän kuin matala henkilöauto, joten dieseli kannattaa aika vähilläkin vuotuisilla kilometreillä.

      • totuus9921

        Auto kulkee bensalla.

        En pysty enää pidättelemään nauruani kun kaikki tuulipukujuntit viuhtovat ctek-laturiensa kanssa ja joka toinen pakkasaamu ropaavat dieselskodia ja muita työkoneita KUN DIESEL EI TOIMI PAKKASELLA, EIKÄ DIESELAUTOLLA AJA KUIN VÄHÄJÄRKISET.


    • Vaikea valinta

      Niin se kyllä taitaa olla. Kulutuslukemien erot eivät kuitenkaan ole enää kovin isot diesel/ bensa, ainakaan Foresterilla ja se käyttövoimaverokin maksaa. Hondalla on nyt todella "vähän" kuluttava diesel, mutta jo omassa mainoksessaan toteaa, että se on vain laboratorioluku. Ajoin bensaforesterin ja aika tavalla tehottoman oloinen kone oli, kun olen dieseliin tottunut. Hondaa (1,6 diesel) ei taida olla koeajettavana? Mutta siis ei se bensavehje ehdoton ole, jotenkin toisaalta viehättää ahtamaton vapaasti hengittävä kone, minkä luulisi kestävän . Subarulla on myös Outback, mutta on hieman liian iso auto. Vaikea valinta, kun haluaisi autoon maavaraa, mutta ihan maasturia ei tarvitsisi. Valikoimaa ei kovin paljon ole. Maavaraa saisi olla se lähes 20 cm, niin mökkitiet ja pienet kivet, kannot ja lumikinokset menisivät hienosti. Toki se neliveto on luksusta tai itselleni nykyään melkein välttämätön, kun vetää venettä. Korkeampi istuinpaikka on myös monella tavalla matala parempi.

      • Vaikea valinta

        Samaan olen itsekin päätymässä pikku hiljaa. Tiedä sitten Forester vai Outback? Pikkuisen mietityttää peltien kestävyys, kun japsit tahtovat olevan aika herkkiä ruostumaan. Onkohan jälkeenpäin tehty ruostesuojaus yhtä hyvä kuin tehtaalla tehty. Jos asiaa kysyy ruostesuojauksien tekijöiltä, niin varmasti on, mutta miten lienee. Edellsitä Foresterin mallia ei kannata hankkia, jos eiu metelistä tykkää. On nimittäin aika kovaääninen. Vuoden 13 mallissa on jo parempi äänieristys. Mutta katsellaan vielä.


    • hyvä peli

      Itsella on uusi Honda CR-V Executive bensamallina automaatti ja kulutus maantieajossa n. 7l/100 km.

      Muutenkin laadukkaan oloinen, hiljainen ja henkilöautomainen ajettava. Helppo laite ajella, kun pyyhkijät sekä pitkät/lyhyet valot vaihtuu automaattisesti.

      Paras autoni tähän mennessä.

      • gas burner

        Niin, kaupunkiajossa vie sitten sen 10 ltr sadalla, eikös???

        Se on näiden painavien bensa-autojen ongelma ,että seka-ajo nostaa kulutusta paljon... liian paljon.


      • hyvä peli
        gas burner kirjoitti:

        Niin, kaupunkiajossa vie sitten sen 10 ltr sadalla, eikös???

        Se on näiden painavien bensa-autojen ongelma ,että seka-ajo nostaa kulutusta paljon... liian paljon.

        Joo, kaupungissa vie kyllä 10l/100 km, mutta itse ajelenkin enimmäkseen kaupungin ulkopuolella.


      • Uskoako
        hyvä peli kirjoitti:

        Joo, kaupungissa vie kyllä 10l/100 km, mutta itse ajelenkin enimmäkseen kaupungin ulkopuolella.

        Jo vanha, pikkuinen Toyota Corollani vei kympin satasella kaupunkiajossa ja seitsemän maantiellä. Kuulostaa vähän uskomattomalta, että bensa-CR-V menisi noin vähällä.


      • Uskoako
        Uskoako kirjoitti:

        Jo vanha, pikkuinen Toyota Corollani vei kympin satasella kaupunkiajossa ja seitsemän maantiellä. Kuulostaa vähän uskomattomalta, että bensa-CR-V menisi noin vähällä.

        ...siis ei mikään ikivanha, vm. 2001 ja se oli silloin vain pari vuotta vanha. Ei moottoritekniikka nyt niin valtavasti ole kehittynyt kuitenkaan.


    • Vaikea valinta

      Kannattaa varmaankin heti uutena ruostesuojata. Onkohan jälkikäteen tehty suojaus tehdassuojauksen veroinen? Sekä Honda että Subaru ovat molemmat saaneet tehdassuojauksesta vain 2/5 tähteä. Kun ajelee tuolla suolaröpössä, niin rusteasiat mietityttävät. Hienoa, että olet tyytyväinen valintaasi.

      • hyvä peli

        Joo, suojaus on harkinnassa ehkä kevään aikana. Tai ainakin selvittää sen tarpeellisuus.


      • Vaikea valinta
        hyvä peli kirjoitti:

        Joo, suojaus on harkinnassa ehkä kevään aikana. Tai ainakin selvittää sen tarpeellisuus.

        Se kannattaisi tehdä heti nyt, kun tiet ovat päivittäistä suolaröppöä ainakin täällä etelässä. Pohjoisempana taitaa olla vielä järkeä tuossa suolankäytössä ja voi ollam ettei siellä ainakaan niin suurta tarvetta ole. Ei suojaus toisaalat kovin montaa satasta maksa ja ainakin itse käytettyä valitessani katsoisin edusksi, jos auto on suojattu. Se kertoo muutenkin siitä, että omistaja huolehtii autostaan.


    • 10-

      Noista ei kumpikaan, paljon parempana pidän Kian Sportagea, jo pelkästään 7 vuoden takuu on huomattavasti parempi kuin noista kummankaan.

      • 4wdhi

        Minulla on edellisen sukupolven Sportage, johon olen ollut tyytyväinen, mutta tätä uutta en huolisi. Eikä kannata huolia kysyjänkään, jos haluaa 20 cm luokassa olevan maavaran. Eikä silloin voi ottaa Hondaakaan, vaan valinnaksi tulee näillä kriteerillä näistä Forester. Mielestäni myös ulkonäkökriteerillä, mutta sehän on makuasia. Nykyinen CR-V on ruma - omituinen muotoilunäkemys. Uusi Sportage on kyllä nätti, mutta minua harmittaa, että sen muotoilussa on täysin luovuttu maasturimaisuudesta (kuten toki Hondankin tapauksessa. Pari CR-V:n ensimmäistä sukupolvea olivat muotoilun puolesta asiallisia, sitten lähdettiin omituiseen suuntaan). Forester ei nyt mitenkään erityisesti säväytä muotoilullaan, onpahan kuitenkin asiallinen.

        Hondan ja Subarun välillä jos pitäisi valita, niin ottaisin Subarun vaikka ilman kummankaan koeajoa!


    • Vaikea valinta

      Miksi Kia olisi parempi? En osta autoa takuun vuoksi, on paljon tärkeämpiä tekijöitä. Ominaisuuksia olen listannut tuonne ensimmäiseen viestiin. Takuu on tietysti mukava, jos jotakin olennaista hajoaa uutuuttaan, mutta kyllä kai se aika tavalla harvinaista on ja on kai tuotevalmistajillakin jonkinlaiset takuut. Ei Kia varmankaan huono valinta sekaan ole, mutta täytyy sanoa, etten ole autossa edes istunut.

    • weima

      Kävin koeajamas forresterin.Mulle se oli ajo-ominailsuuksiltaan ihan riittävä.Myyjän mukaan kulutus 8,2l/100km.Totuus varmaan on et 10l matka-ajos ja kaupunki 12-13l/100km.Korjatkaa jos olen väärässä.Se kiinnostaa et mimmonen muuten autona luotettavuus,varaosien hinnat ym.Se oli vm.04 ja kone 2.0.Valinnan teen forresterin,kia spertagen.hyndai tycon ja honda c-rv välillä.Vaikeeta on valinta.Kaikki oli pensa koneella 2.0.

    • Ostin 2.0 bensamoottorisen foresterin 2013 ja kulutus matka-ajossa alle 7 l/100km. Tehoja on tavalliseen ajoon riittävästi.

    • Helpo valinta

      Miksi maasturi palstalla? kumpikaan ei ole maasturi.

      Kumpaakaan ei bensakoneella.

      Jos tiellä aina niin honda 1.6 diesel.
      Jos parasta haluaa niin forester dit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe