Osastolla uni kuntoon?

Onko kukaan ollut osastolla uniasioissa missä sitten lieneekään? Minulla on tämä edessä. Syystä, että käytän hirvittävän määrän uni-ja mielialääkkeitä vuorokaudessa. Tunnen, etten elä enää tässä maailmassa. Tai paremminkin, että olen koko ajan keimiallisesti myrkytettynä? Tästä syystä en pysty rentoutumaan. Nukahdan melko kivuttomasti, mutta esim. tänä yönä nousin ylös klo 00:30. Tämä on kylläkin ääripäästä, mutta noin klo 03-04 nousen ylös. Menen nukkumaan kahdeksan maissa ja nukahdan varmaan heti yhdeksän jälkeen. Tuleehan siinä muutama tunti, mutta mitä tehdä yöllä. Ei ole riittävän pitkä yhtenäinen uni! En vain kestä iltoja ja minun on mentävä pahaa maailmaa pakoon uneen. Näin sen olen ymmärtänyt. Liikun päivässä sentään muutamia tunteja, joten en ole lihava sohvaperuna!

En ole juuri masentunut, mutta äärimmäisen ahdistunut ja tuskatunut. Olen työtön ja iltaisin tuntuu, että tässä meni taas tämä päivä ilman mitään aikaansaannosota. Olen sentään yliopistokoulutettu mies. Nämä lääkkeet; Lyrica, Ketipinor, Diapman välillä, Truxal ja Surmontil. Aikamoinen coctail! Tämä kemiallinen olotila saa minut joskus käyttämään alkoholia rentoutumiseen. Se toisiaan rentouttaa, mutta pilaa vielä pahemmin yöunen.

Onkohan osastoilla henkilökuntaa, joka osaa panutua näinkin vakavaan krooniseen univaivaan? Olen koko kesän käynyt yhdellä psykiatrilla ja hän on mielestäni ollut ajan tasalla. Hakemassa oikeaa lääkitystä. Koko kesän sitä haimme. Toinen kysymys on, miksi näin paljon lääkkeitä? Psykiatrini sanoi, että koska minuun ei tepsi bentzot eikä oikein muutkaan, vaivani on geneettinen. Korjaantuukohan se parin viikon osastojaksolla? Olisi kiva kuulla kommentteja etukäteen? Saako sinne viedä esim. tietokonetta? Joskus tuntuu, että olen siitäkin riippuvainen. Jos saisi unen kuntoon, tuntuisi, että elämässä ei olisi ylitsepääsemättömiä ongelmia. Tai ainakinkin niiden mittasuhteet olisivat mitättömiä.

0

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ammuskelu Härmän häjyissä

        Onko jollain enempää tietoa?
        Seinäjoki
        92
        3970
      2. Minä itkin kotona kun tajusin että

        Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
        Ikävä
        12
        2132
      3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

        Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
        Ikävä
        79
        1658
      4. Muistutus t-Naiselle.

        Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
        Ikävä
        153
        1524
      5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

        Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
        Maailman menoa
        316
        1489
      6. Oiskohan se aika

        Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
        Ikävä
        8
        1391
      7. Oho! Varmistusta odotellaan.

        Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
        NATO
        125
        1274
      8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

        Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
        Ikävä
        20
        1273
      9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

        Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
        Ikävä
        29
        1249
      10. Mää oikeasti vielä kuolen

        Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
        Ikävä
        45
        1097
      Aihe