Pääsin vuodeksi kokoaikaiseksi vuorotteluvapaan sijaiseksi alk.16.12.2013(päättyy 12/2014). Ja joo tyytyväinen olen näinkin pitkästä sijaisuudesta kun aikaisemmin vain 3kk:n pätkiä..
Kertyykö minulle lomapäiviä nyt miten?? Voinko pitää jo ensi kesälomakaudella lomaa? Vai milloin?
Oon vähän pyörällä päästä näistä,koska aikaisemmin ei ole tarvinnut miettiä näitä lyhyissä sijaisuuksissa.Silloin lomat maksettu rahana.
Työ on kunnan.
Vuoden sijaisuus,loma?
3
1363
Vastaukset
- luinpa
KVTES:n 5 § 2 mom. taulukon 3 mukaan (sivun 89 alareunassa). Päivät taulukossa on työpäiviä. 31.3.2014 mennessä kertyneet pidetään 2014 vapun ja syyskuun lopun välillä, ellet saa sovittua niiden pitämisestä muuna aikana. Loput saat rahana työsuhteen päättyessä, ellet sovi niiden pitämisestä lomana ennen työsuhteen loppua. Lomanmääräytymiskuukausi on sellainen, jossa on sinulla on vähintään 35 työtuntia tai 14 työpäivää ja jonka aikana työsuhteesi on kestänyt vähintään 16 kalenteripäivää (joulukuu 2013 ei taida olla sellainen)
http://flash.kuntatyonantajat.fi/kvtes-2012-2013/html/#/90/- Viikon loma
Toisin sanottuna tammi, helmi ja maaliskuulta kertyy 2pv/kk ja tuo tekee siis 6pv kesälomaa, myös lauantai on lomapäivä, eli olet ensi kesänä viikon lomalla.
Loput lomat pidät ennen työsuhteen päättymistä, tai saat ne rahana. Ainakin oman kokemuksen mukaan kuntasektorilla kaikki kertyneet lomat pidetään pois ennen työsuhteen loppumista, tästä syystä olen itsekin ollut kunnan töistä "lomalla" jopa ruhtinaalliset 1pv/viikko viimeisten työviikkojen aikana... kas kun puljua ei voinut pistää kokonaan kiinnikään. - henkilöstösihteeri
Viikon loma kirjoitti:
Toisin sanottuna tammi, helmi ja maaliskuulta kertyy 2pv/kk ja tuo tekee siis 6pv kesälomaa, myös lauantai on lomapäivä, eli olet ensi kesänä viikon lomalla.
Loput lomat pidät ennen työsuhteen päättymistä, tai saat ne rahana. Ainakin oman kokemuksen mukaan kuntasektorilla kaikki kertyneet lomat pidetään pois ennen työsuhteen loppumista, tästä syystä olen itsekin ollut kunnan töistä "lomalla" jopa ruhtinaalliset 1pv/viikko viimeisten työviikkojen aikana... kas kun puljua ei voinut pistää kokonaan kiinnikään.Kunnan työehtosopimuksessa lauantai ei ole lomapäivä.
Viikossa kuluu siis 5 lomapäivää. Jos olet kunnalla ollut töissä, pitäisi sinun tämä tietää. Tämä sopimus on ollut voimassa vähintään 10 vuotta.
Voi olla, että ap saa kesällä pitää myös jo ansaitut lomapäivät; huhti-touko-kesä-heinäkuulta, meillä ainakin saisi jos haluaisi kun kesällä on muutekin hiljaisempaa. Muutenkin meillä saa määräaikaiset pitää lomapäivät heti kun ne on tienattu, JOS haluaa esim. pitää viikolla jokun vapaapäivän matkan tms vuoksi niin sen voi pitää lomapäivistä jos se on jo ansaittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.744989Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.123378Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242680Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571737- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941342
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2251170Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra52897