Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Anoppi pyörittää perhettämme

Anoppi pian exAnoppi

Kuusi vuotta muuten ihan ok mutta.... Vaimo äiti asuu melkein vieressämme ja vierailee meillä käytännössä päivittäin. Hän on erittäin vahvatahtoinen ihminen ja osaa saada tahtonsa läpi "pehmeästi keskustelemalla", minä taas en :( Tilanne on se että käytännössä jos olemme vaimoni kanssa eri mieltä anoppi saa rivien välistä kuulla asiasta, sitten me keskustelemme ja minä pyydän anteeksi se vaimolta että anopilta.

Anopin logiikka vierailluille on se että hän vain haluaa pitää hyvää huolta lapsenlapsistaan (joiden isä en ole vaan siis isäpuoli, tämäkin tulee välillä selväksi rivien välistä). Vuosi sitten meillä oli "yhteinen" projekti jonka seurauksena anoppi minua vain 8 vuotta minua vanhempi poikaystävänsä nyt asuu isäni asunnossa ja isäni muutti vanhainkotiin kun vakuuttui itsekin siitä että on liian vanha asumaan yksin. Ensimmäiset puoli vuotta olivat vuokratta. Sitten asunto siirtyi anopin omistukseen todella halvalla hinnalla jotta saatiin perintöverot jne optimoitua, anopin lakimiesystävä auttoi järjestämään tämän. Tämä oli kaikille paras ratkaisu ainakin anopin mielestä.

Tämän jälkeen jotenkin tuntuu että alamäki on omassa suhteessa kiihtynyt. Meillä on vaimon kanssa ollut enemmän riitaa, välillä tuntuu että se on siksi että minulla on huono omatunto näistä asioista ja puran niitä vaimoon. Toisinaan tuntuu että vaimo on menettänyt kunnioituksensa minuun. Olen alkanut välttämään konflikteja ja käytännössä kotihommat ovat siirtyneet kaikki minulle, anopillakin vieraillessa päädyn usein imurin varteen ja tuntuu että olen vain kodinhoitaja ilman päätösoikeutta. Tämäkin tapahtuu ilman etten edes ymmärrän miten niin taas kävi vaikka etukäteen päätän ettei niin käy :( Seksi on vähentynyt alle kaikkien minimitasojen ja pari kuukautta sitten vaimo oli ensimmäisen kerran poissa kotoa lauantaiyönä baari-illan jälkeen. Tämänkin jälkeen minä pyysin anteeksi purkaustani kunhan anoppi oli pitänyt minua kiinni käsistä, katsonut silmiin ja puhunut vakavasti ja kauniisti aikuisesta käytöksestä niin että menin kyyneliin (tämä oli ensimmäinen kerta kun näin kävi anopin puhuttelussa vaimon katsoessa, aiemmin tiukimmat keskustelut käytiin kaksin anopin kanssa suljetun oven takana). No, lupasin jatkossa välttää ylireagointia ja ajatella enemmän toisen tunteita. Tämän jälkeen on vaimo ollut kaksi kertaa yön poissa ja viikonloppumenot ovat vain lisääntyneet.

Tuntuu että meillä tulee kohta ero ja syytän anoppia kyllä paljosta. Ja kaikkein ihmeellisintä on että tämä on tapahtunut ilman että anoppi on kertaakaan korottanut ääntään vaan aina hän vain hymyilee ja on iloinen ja minusta tulen alakuloinen ja lannistunut :(

13

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Molempi parempi

      Mitä V.....ua, älä lähde tuohon peliin ollenkaan. Seuraavan kerran kun anoppi ottaa puhutteluun lyöt hänelle kalun suuhun. Anna touhuta hänen aikansa ja sitten kunnon pano ja näyttö kuka on isäntä talossa, lopuksi mällit suuhun!!! Jos anopille annat löysää sehän kurmuuttaa sen minkä kerkiää, ja vaimos ottaa oppia siitä. Tällä menolla hommaa uudet pano miehet jotka käsittelee sekä tyttären että äitin, tytär on taidettu jo pamputtaa kun ei kotona näy.

    • rilla-anoppi

      Huh , sinulta on mennyt täysin itsekunnioitus ja akat pyörittää .

      En osaa sanoa muuta, että mene jollekin ns. ammattiauttajalle puhumaan ihan itseksesi , että saat näkökulmaa ja anna ajan kulua jonkin aikaa . Älä puhu tästä näille naisille , vaan mene ihan itseksesi .

      Rakenna ensin ehjä uusi ja itseäsi arvostava ihminen rauhassa ja tee sitten päätöksesi .
      Jos tulee vastaavia tilanteita , vaikene ja lähde vaikka johonkin puuhaan tai ulos , mihin vaan , missä vältät konfliktit , olet tavallaan asioiden ulkopuolella .

      Älä reagoi vaimosi menemisiin , ketään ei voi pitää väkisin , äläkä vonkaa ollenkaan , lue vaikka kirjaa iltaisin , se vie mielen muualle .

      Aika näyttää , mitä tuleman pitää , vihassa ja raivossa asiat eivät muutu rakentavasti ja jos tienne ovat eriytymässä , anna sillekin aikansa .
      Voimia sinulle .

    • ....

      Olen itsekin anoppi, vanha jo. Et selviä tuosta kuin lähtemällä. Teillähän ei ole edes yhteisiä lapsia, niin ymmärsin.
      Olen varma että vaimollasi on rakastaja, noin se alkaa. ala sinkin pohjustaa omaa elämääsi. Löydät varmasti sinua arvostavan naisen.
      Älä jää puheisiin anopin kanssa, ei hän voi mitään kun käännät vain selkäsi ja poistut. Hän on oppinut keinon millä saa tahtonsa läpi, soveltaa sitä sinuun. Toivo vain että seuraajasi panee hänet oikealle paikalleen.

      • Itsetykönä

        Kylläpä annat varmoja neuvoja ja tiedät presiis mitä perheessä on tapahtuntu ja tapahtuu. Et tunne asioita, vaan olet lukenut lyhyen aloituksen.

        Aloittajan pitäisi kertoa mielestäni, miten hänen isänsä asunto siirtyi halvalla anopille perintöverojen takia. Eivät appivanhemmat toisiaan peri.

        Mikä tämä kuvio oikein on? Jos anopista aika jättää, niin vaimosi perii asunnon, kierrätystä kerrakseen.

        Jos vaimollasi on yllättäviä iltamenoja, niin ei ole mitään syytä selvittää niitä anopille tai hänen läsnäollessaan.
        Kieltäydy keskustelemasta anopon kanssa oman perheesi asioista.

        Ole aikuinen ja sano vaimollesi, että hänenkin on aika aikuistua.


      • Anoppi pian exAnoppi
        Itsetykönä kirjoitti:

        Kylläpä annat varmoja neuvoja ja tiedät presiis mitä perheessä on tapahtuntu ja tapahtuu. Et tunne asioita, vaan olet lukenut lyhyen aloituksen.

        Aloittajan pitäisi kertoa mielestäni, miten hänen isänsä asunto siirtyi halvalla anopille perintöverojen takia. Eivät appivanhemmat toisiaan peri.

        Mikä tämä kuvio oikein on? Jos anopista aika jättää, niin vaimosi perii asunnon, kierrätystä kerrakseen.

        Jos vaimollasi on yllättäviä iltamenoja, niin ei ole mitään syytä selvittää niitä anopille tai hänen läsnäollessaan.
        Kieltäydy keskustelemasta anopon kanssa oman perheesi asioista.

        Ole aikuinen ja sano vaimollesi, että hänenkin on aika aikuistua.

        Asunto siirtyi sen jälkeen kun isäni muutti vanhainkotiin. Anoppi sai ensin meidät kaikki ajattelemaan että paras että isäni luopuu asunnosta jo nyt niin vältytään perintöveroilta. Sitten seuraaaksi olikin luonnollinen askel että asunto myydään anopille. Tässä "jäörjestelyssä" vaimoni tuki häntä niin hyvin että sai minut puhumaan isänikin ajatuksen taakse. Ja lopulta eräs anopin kiinteistönvälittäjäystävä hoiti kaupan ja hinnoittelun niin että hinta "oli kohdallaan". Myöhemmin sain tietää että hinta oli niin pieni kuin oli mahdollista ilman että kaupasta meni lahjaveroa. Tämä koko juttu nyt ei ollut mikään pääasia vaan esimerkki miten asiat järjestyvät anopin mielen mukaan. Ja koko juttu on jäänyt pyörimään minun mieleeni. Isä lopulta olisi halunnut muuttaa, ei viihdy vanhainkodissa mutta koko jutun peruminen on jo myöhäistä :(


      • Birkkå
        Anoppi pian exAnoppi kirjoitti:

        Asunto siirtyi sen jälkeen kun isäni muutti vanhainkotiin. Anoppi sai ensin meidät kaikki ajattelemaan että paras että isäni luopuu asunnosta jo nyt niin vältytään perintöveroilta. Sitten seuraaaksi olikin luonnollinen askel että asunto myydään anopille. Tässä "jäörjestelyssä" vaimoni tuki häntä niin hyvin että sai minut puhumaan isänikin ajatuksen taakse. Ja lopulta eräs anopin kiinteistönvälittäjäystävä hoiti kaupan ja hinnoittelun niin että hinta "oli kohdallaan". Myöhemmin sain tietää että hinta oli niin pieni kuin oli mahdollista ilman että kaupasta meni lahjaveroa. Tämä koko juttu nyt ei ollut mikään pääasia vaan esimerkki miten asiat järjestyvät anopin mielen mukaan. Ja koko juttu on jäänyt pyörimään minun mieleeni. Isä lopulta olisi halunnut muuttaa, ei viihdy vanhainkodissa mutta koko jutun peruminen on jo myöhäistä :(

        Miten ihmeessä lähdit tuollaiseen huijaukseen mukaan??? Vältyitte kyllä perintöveroilta, mutta menetitte talon oikean arvon!

        Eihän tuossa kaupassa hyötynyt kukaan muu kuin anoppi! Anopin kuollessa hänet periin hänen lapsensa, mm sinun vaimosi. Sinulle ei kuulu mitään..

        Tyhmyydestä sakotetaan, ei voi muuta todeta.

        Lisäksi ilmoittaisin anopille "aikuisten äänellä", hyvin myötämielisesti että ulos kodistani! Hänelle ei kuulu teidän parisuhteen asiat, mutta toki hän niihin puuttuu koska te sen hyväksytte.


    • Anoppi pian exAnoppi

      Olen viime aikoina usein ajatellut että asia taitaa olla kuten kirjoitatte mutta tosi ikävää on ajatella että koko homma olisi peruuttamattomasti rikkoutunut. En haluaisi uskoa tähän. Ja neuvoihin joita annatte vain lähteä tilanteesta niin näinkin olen toiminut joskus mutta sekin kääntyy minua vastaan. Kun olen näin tehnyt niin myöhemmin saan ymmärtää rivien välistä anopilta ja joskus vaimoltakin ettei tämä ole aikuista käytöstä. Ja anopilla on kyky saada minut (ja monet muutkin) ajattelemaan samalla tavalla kuin hän. Olen monesti jälkikäteen ihmetellyt sitä miten olen jotain päättänyt ja sitten myöhemmin häpeillen todennut että hän on oikeassa ja häpeillen pyytänyt anteeksi. Ja aina hän saa asian lopulta näyttämään niin ettei tämä nyt hänelle ole mikään iso juttu. Ihmisenä kasvaminen on asia josta me usein puhumme ja aina minä lopulta ymmärrän miten paljon minulla on kassvuntarvetta :( Rehellisesti sanottuna olen lopulta avuton anopin kanssa ja tässä tilanteessa. Tuntuu että mitä kovemmin yritän laittaa vastaan sitä syvempään kuiluun putoan...

      • ankeatäti

        Voi että. Anoppisi on manipuloinnin mestari. Hänestä olisi hyvä pysyä aika kaukana - tavata vain silloin tällöin kahvihetken merkeissä tai tilanteissa missä on muitakin ihmisiä. Jos hänenkaltaisen ihmisen päästää luikertelemaan jokapäiväiseen elämään, niin kehnosti käy.

        Tilanne on nimittäin kovin tuttu. Perheemme asui anopin ja apen kyljessä ja he näkivät ja kuulivat kaikki asiamme ja koko elämämme. Dominoiva ja kaiken tietävä anoppi hallitsi keinot, millä määrätä ja tyyrätä meitä. Kaiken hän sai käännettyä ja puhuttua niin taitavasti, että poikansa ei meinannut tajuta kuinka häntä vietiin. Elä siinä sitten aikuisen ihmisen omaa elämää. Aikani sinnittelin, mutta vajosin vain syvemmälle suohon.

        Sanoin miehelle selvin ja suorin sanoin, että näin ei voida jatkaa. Joko appiväki muuttaa muualle tai me perheenä muutamme tai minä lähden lasten kanssa. Mies ymmärsi ja uskoi ja eri vaiheiden kautta järjestyi niin, että vanhapari muutti muualle. Saatiin lopultakin toimivat ja hyvät välit heihin. Tavatessa puhuttiin heidän asioistaan ja säistä ja naapureista ym ja meidän asioita ei enää valotettu eikä avattu heille. Paitsi ihan neutraalit hälläväliä jutut. Niin kypsiä olimme siihen loputtomaan puuttumiseen ja manipulointiin.

        Minä en jaksanut siinä vinossa kuviossa. Ihan hemmetin uuvuttavaa ja niin turhaa. Oma elämä - yksi ja ainut - meinasi mennä piloille.

        Kokoa hyvä mies itsesi ja ajatuksesi ja vahvuutesi. Tee selväksi vaimolle, että ette voi jatkaa niin. Jos vaimo ymmärtää teillä on mahdollisuus järjestää asianne ja elämänne ja siihen ei voi anoppi kuulua noin isolla panoksella. Se vaan ei käy eikä elämä voi toimia noin.

        Tai jos yhteinen linja ei löydy niin pelasta edes itsesi. Antaa naisväen keittää soppaansa.

        Tsemppiä!


      • mek

        Mitä sina anopilta anteeksi pyytelet vaan teet hänelle selväksi että minä määrään täällä ja anoppi voisi paunua kotionsa oleilemaan ja otat luulot pois anopilta ja sama homma vaimillesi että anoppi voisi vieralla teillä vaikka kerran kahdessa kuukaudessa ja ole mis talossa ja se siitä.


    • mek

      Ei se anoppi teidän perhettä pyöritä vaan itse annatte sen taphtua ja laitappa se anoppi kuriin ja sanot että minä määrään täällä ja heitäät sen parikertaa pihalle teiltä niin oppii tavoille. Itse olen sen verran sanavalmis mies ettei ole koskaan anoppikokelaat määräilleet tai jos on yrittäneet niin on loppunut lyhyeen ja se siitä. nykyisen naiseni äiti yritti tehdä minusta autokuskia mutta huonolla tulokseella. Kun lapsemme oli pienin niin oltiin anopilla ja olisi lauantai aamuna kauppaan pitänyt lähteeä mutta olin ottanut vähän alkoa illalla enkä ollut ajokunnossa niin kieltäydyin ja tyttärensä lahti ja minä jäi lapseni kanssa leikkimään. Enhän minä sitä sanot että on vielä promilleja veressa koska ei ollut suunniteltu kauppaan menoa ja se siitä. Taisi ottaa anoppi herneen nenään mutta ei haittaa.

    • Jepu jee

      hyvä homma. Sun anopille ja vaimolle nimittäin :)

    • on tää

      Eli tähän mennessä: Olet osaltasi saanut isäsi myymään asuntonsa pilkkahinnalla (kait) ja ajautumaan vanhainkotiin (ei viihdy eli ei ollut oikea ratkaisu?). Muuten kohdaltasi homma alkaa olla paketissa. Uskotko itsekkään enää että suhteellasi naisystävääsi olisi tulevaisuutta. Olet kovasti manipuloinnin jopa kusetuksen kohteena. Kohta sinut lempataan käytettynä pihalle, kun uusi adoniskin taitaa olla jo kierroksessa.
      -lyötyä ei saa lyödä, mutta kyllä sinulla on kova kasvun paikka. Siinä tietenkin auttaa oikea ja kunnioittava rakkaussuhde. Toivottavasti sellaisen vielä löydät. Nykyisen kuvion kannattaa ottaa ns. 'Ollin oppivuosina' ja jatkaa matkaa. Isäsi mukana olo kuviosaa hiukan surettaa näin kaukaakin.

    • babih

      Huono ihminen halua aina kaikille pahaa.Päältä engeli ,sisältä kavalla käärme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe