Kävin tänään asennuttamassa kierukan ja alavatsaa juilii. Mielestäni myös tunnen kierukan kohdussa, varsinkin istuessa tai kiertoliikkeessä. Tuntuu enemmän selän puolella, tavallaan kuin pistäisi...ei siis terävästi mutta tunne kuitenkin. Häviääkö kierukan tunne jossain vaiheessa?
Kierukka tuntuu kohdussa.
3
2881
Vastaukset
- Äkkiä tarkistukseen!
Kierukka ei saisi tuntua ollenkaan. Vain kuukautismaisia "polttoja" voi tuntua, mutta ei pistelyä. Itse painin saman ongelman kanssa vajaa 2 viikkoa sitten ja mietin ihan samaa kysymystä. En mennyt heti lääkäriin vaan vasta 5 päivän kuluttua ensimmäisistä tuntemuksista. Tuolloin diangnosoitiin kohtutulehdus, mutta kierukan tilannetta ei kukaan huomannut tarkistaa, vaikka oireet olivat selvät (ultraa ei ollut). Kahden päivän päästä menin uudestaan, erittäin kipeänä. Tällöin huomattiin, että kierukka oli tulossa itsekseen pois kohdunkaulassa. Olen nyt reilun viikon parannellut erittäin pahaa kohtutulehdusta, joka pääsi leviämään.
Suosittelen sinua menemään heti tarkistuttamaan kierukan tilanteen, kunpa olisin itsekin heti mennyt. Tosin täällä meillä kun ei ole ultraa ja tavall.lääkärit eivbät näemmä osaa tarkistaa lankojen pituutta niin sitten kävi näin kun kävi... - khloe
Lankojen pituus ei ole vakio. Potilaan pitäisi itse tietää, paljonko lankaa on jätetty, eli asennuksen aikana ja sen jälkeen kysyä ja vielä kirjoittaa se muistiin. Minulla lyhennettiin aika reippaasti, koska käytän kuukuppia. Mutta kun en ollut tietoinen tämän asian tärkeydestä, en sitä lankojen pitutta edes kysynyt eikä sitä mihinkään kirjoitettu (soitin sinne yksityiselle lääkäriasemalle ja tarkistivat potilaskansioni, mutta siellä ei ollut mitään mainintaa tuosta).
- Äkkiä tarkistukseen!
Joo, oikeassa olet, lankojen pituus kannattaa laittaa muistiin. Minulla langat jätettiin täysipitkiksi. Silti kaksi lääkäriä ei huomannut/osannut katsoa, että kierukka oli kohdunkaulassa ja lankojen pituus oli täydet 5cm, kuten uudessa kierukassakin aina on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292648- 1322425
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141991Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151793- 161326
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731307- 1061284
- 93987
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks143958Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20913