Olen siis 15-vuotias tyttö, joka tarvitsee apua rintaliivien löytämisessä. Aiemmin olen käyttänyt jotain lindexin halpisliivejä kokoa 70c/70d. Mittani ovat rinnan alta 71cm ja päältä 87cm. Pari päivää sitten sain netissä rintaliivitaulukoista selville oikean kokoni olevankin 65dd!!! Selvitettyä asiaa sain tietää, että vain change myy suomessa tätä kokoa. En kuitenkaan näin teininä uskalla mennä aikuisten alusvaatekauppaan ostoksille, hinnatkin ovat kovin suuret. Netistä tilaaminen ole minulle mahdollista. Tietäisikö kukaan, myydäänkö jossain kokoa 65dd, jotta voisin ainakin käydä rauhassa sovittamassa liivejä. Tahtoisin myös tietää, käykö changen tyylisissä alusvaatekaupoissa nuoria, vaiko vain aikuisia?
Mistä sopivat rintaliivit?
2
259
Vastaukset
- epätoivoinen
Netistä tilaaminen ei siis ole mahdollista, anteeksi kirjoitusvirheeni ;)
- -mathilde-
Nettilaskureista ei kannata välittää. Testasin juuri useassa nettilaskureissa mittani, eikä yksikään antanut samaa tulosta, saati sitä rintaliivikokoa, jota olen viimeksi ostanut.
Tärkein kysymys on se, miten joku liivi istuu sulle kun sitä kokeilet. Sillä mitä kokolapussa lukee, ei ole mitään merkitystä. Eräskin kuuluisa rintaliivikauppa Englannissa käskee heittää mittanauhan roskiin!
Lisäksi koko 65DD ei oikeastaan ole olemassa. DD-kuppia on nimittäin britti- ja jenkkiliiveissä, mutta he taas eivät käytä ympärysmittaa 65. Eurokoossa taas DD-kuppia ei ole. Oletan että laskurin antama koko on 65E eli 30DD. Mutta kokeile useita laskureita niin saat samoilla mitoilla muitakin kokoja. Testasin antamillasi mitoilla ja sain 70C:stä aina 65F:ään :-)
Eli mitat vaihtelevat maasta maahan, lisäksi se minkä kokoinen DD-kuppi on missäkin liivissä vaihtelee sekin mallin ja valmistajan mukaan.
Jos se Lindexin 70 ympärysmitta on uutenakin tuntunut liian löysältä, kun menet uusia liivejä ostamaan kokeile vastaavaa kokoa esim. Freyan brittiliiveissä eli ympärys 32. Heillä on usein napakampi mitta.
Kuppikokoa aletaan liiviä kokeillessa määritellä vasta sitten kun sopiva ympärys on löytynyt. Kuppikoko vaihtelee todella paljon samallakin valmistajalla riippuen onko topattu, muotoiltu vai ei, onko liivin leikkaus kokokuppi, puolikuppi, balconette, tms.
Vastaisuuden varalle on hyvä ottaa kokeillessa mukaan pieni muistikirja, johon merkitsee kokeilemansa liivin mallin ja koon ja miten sopiva se oli. Siitä on apua jos joutuu tilaamaan netistä.
Jos pystyt kaupassa kokeilemaan liivejä ja päättelemään että tietyssä liivissä koko 30DD (eurokoko 65E) olisi sopiva, niin usein tuota joutuu netin kautta tilaamaan. Kaupoissa tulee mieleen Changen lisäksi esim. merkit Freya ja Curvy Kate, jotka valmistavat tuota kokoa. Ainakin Helsingissä noita merkkejä myydään.
Englannista tuota kokoa saa pilvin pimein kohtuullisen edullisesti netistä joten ei se ole ongelma lainkaan. Bravissimo, Brastop, yms. Suomessa on Lumingerie jne...
Luepas nämä tiedot, siinä on peruskurssi kuinka liivejä kokeillaan:
www.lumingerie.fi/rintaliivien-sovitusopas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289