Mistä sopivat rintaliivit?

epätoivoinen

Olen siis 15-vuotias tyttö, joka tarvitsee apua rintaliivien löytämisessä. Aiemmin olen käyttänyt jotain lindexin halpisliivejä kokoa 70c/70d. Mittani ovat rinnan alta 71cm ja päältä 87cm. Pari päivää sitten sain netissä rintaliivitaulukoista selville oikean kokoni olevankin 65dd!!! Selvitettyä asiaa sain tietää, että vain change myy suomessa tätä kokoa. En kuitenkaan näin teininä uskalla mennä aikuisten alusvaatekauppaan ostoksille, hinnatkin ovat kovin suuret. Netistä tilaaminen ole minulle mahdollista. Tietäisikö kukaan, myydäänkö jossain kokoa 65dd, jotta voisin ainakin käydä rauhassa sovittamassa liivejä. Tahtoisin myös tietää, käykö changen tyylisissä alusvaatekaupoissa nuoria, vaiko vain aikuisia?

2

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätoivoinen

      Netistä tilaaminen ei siis ole mahdollista, anteeksi kirjoitusvirheeni ;)

    • -mathilde-

      Nettilaskureista ei kannata välittää. Testasin juuri useassa nettilaskureissa mittani, eikä yksikään antanut samaa tulosta, saati sitä rintaliivikokoa, jota olen viimeksi ostanut.

      Tärkein kysymys on se, miten joku liivi istuu sulle kun sitä kokeilet. Sillä mitä kokolapussa lukee, ei ole mitään merkitystä. Eräskin kuuluisa rintaliivikauppa Englannissa käskee heittää mittanauhan roskiin!

      Lisäksi koko 65DD ei oikeastaan ole olemassa. DD-kuppia on nimittäin britti- ja jenkkiliiveissä, mutta he taas eivät käytä ympärysmittaa 65. Eurokoossa taas DD-kuppia ei ole. Oletan että laskurin antama koko on 65E eli 30DD. Mutta kokeile useita laskureita niin saat samoilla mitoilla muitakin kokoja. Testasin antamillasi mitoilla ja sain 70C:stä aina 65F:ään :-)

      Eli mitat vaihtelevat maasta maahan, lisäksi se minkä kokoinen DD-kuppi on missäkin liivissä vaihtelee sekin mallin ja valmistajan mukaan.

      Jos se Lindexin 70 ympärysmitta on uutenakin tuntunut liian löysältä, kun menet uusia liivejä ostamaan kokeile vastaavaa kokoa esim. Freyan brittiliiveissä eli ympärys 32. Heillä on usein napakampi mitta.

      Kuppikokoa aletaan liiviä kokeillessa määritellä vasta sitten kun sopiva ympärys on löytynyt. Kuppikoko vaihtelee todella paljon samallakin valmistajalla riippuen onko topattu, muotoiltu vai ei, onko liivin leikkaus kokokuppi, puolikuppi, balconette, tms.

      Vastaisuuden varalle on hyvä ottaa kokeillessa mukaan pieni muistikirja, johon merkitsee kokeilemansa liivin mallin ja koon ja miten sopiva se oli. Siitä on apua jos joutuu tilaamaan netistä.

      Jos pystyt kaupassa kokeilemaan liivejä ja päättelemään että tietyssä liivissä koko 30DD (eurokoko 65E) olisi sopiva, niin usein tuota joutuu netin kautta tilaamaan. Kaupoissa tulee mieleen Changen lisäksi esim. merkit Freya ja Curvy Kate, jotka valmistavat tuota kokoa. Ainakin Helsingissä noita merkkejä myydään.

      Englannista tuota kokoa saa pilvin pimein kohtuullisen edullisesti netistä joten ei se ole ongelma lainkaan. Bravissimo, Brastop, yms. Suomessa on Lumingerie jne...

      Luepas nämä tiedot, siinä on peruskurssi kuinka liivejä kokeillaan:
      www.lumingerie.fi/rintaliivien-sovitusopas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      97
      1832
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1400
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1307
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1226
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1114
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      888
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      410
      882
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      842
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      806
    Aihe