Latasin Google playsta semmoisen pianosoittimen, että läppärin
näppäimillä pystyy pimputtelemaan.
Liitin läppäriin semmoisen halvan äänentoisto järjestelmän, kaksi
kaiutinta ja bassolootikka.
Ihan on pianon ääntä ilmassa mutta melkoista sekasotkua
on tämä musisointi nyt.
Että osaisiko joku säveltää pianolla soitettavaa musiikkia näille
QWERTY- näppäimille, jotenkin näin wooweeohoh?
Nuoteista en ymmärrä yhtään mittään mutta palava halu ois
soittaa edes vähän nuotilleen.
Pianistiksi haluaa
2
127
Vastaukset
- Vain vähän kokeneemp
Asiasta en paljoa ymmärrä, mutta katsoppas löytyisikö läppäriiin liitettäviä pianonkoskettimia. Sellaisia on olemassa. Sitä en tosin tiedä, miten toimivat kyseisen ohjelman kanssa.
Toisaalta oletettavasti näet nytkin näytöltä, mikä "kosketin" liikkuu kun painat jotakin qwerty-näppäintä?
Hiukka kannattaa opiskella nuotinluvun perusteita, se helpottaa asiaa! Jos sinulla on hyvä sävelkuulo ja -muisti, niin pystyt varmaan pian korvakuuloltakin jotain pimputtelemaan. Itse olen "räpellellyt" koskettimien kanssa nyt reilun vuoden, ja siinä kehittynyt, vaikka taitoni ovatkin vielä vaatimattomat. Eli kaikki on mahdollista!
Oikeassa pianossahan on eri määrä oktaaveja, joista jokainen koostuu valkoisista ja mustista näppäimistä. Valkeiden koskettimien nimet ovat c, d, e, f, g, a ja h (viimeinen tunnetaan eri maissa eri nimillä, usein se on b). Googlaa jostain, niin näet paremmin ja näet kuvan. Eli tuolla taidollahan voit jo soittaa, kun joku kirjoittaa sinulle sävelet tyyliin c c c e d d d f e e d d c. Sitten sinun täytyy vain katsoa, mikä näppämistön kirjain vastaa mitäkin nuottia. Helpoimmalla pääset tosin ostamalla ne koskettimet. Ja silloin voit aloittaa vaikka kuvionuoteilla (löytyy kirjastosta) tai kirjoittamalla koskettimiin nuottien nimet.
Siitä se alkaa! - Vain vähän kokeneemp
Asiasta en paljoa ymmärrä, mutta katsoppas löytyisikö läppäriiin liitettäviä pianonkoskettimia. Sellaisia on olemassa. Sitä en tosin tiedä, miten toimivat kyseisen ohjelman kanssa.
Toisaalta oletettavasti näet nytkin näytöltä, mikä "kosketin" liikkuu kun painat jotakin qwerty-näppäintä?
Hiukka kannattaa opiskella nuotinluvun perusteita, se helpottaa asiaa! Jos sinulla on hyvä sävelkuulo ja -muisti, niin pystyt varmaan pian korvakuuloltakin jotain pimputtelemaan. Itse olen "räpellellyt" koskettimien kanssa nyt reilun vuoden, ja siinä kehittynyt, vaikka taitoni ovatkin vielä vaatimattomat. Eli kaikki on mahdollista!
Oikeassa pianossahan on eri määrä oktaaveja, joista jokainen koostuu valkoisista ja mustista näppäimistä. Valkeiden koskettimien nimet ovat c, d, e, f, g, a ja h (viimeinen tunnetaan eri maissa eri nimillä, usein se on b). Googlaa jostain, niin näet paremmin ja näet kuvan. Eli tuolla taidollahan voit jo soittaa, kun joku kirjoittaa sinulle sävelet tyyliin c c c e d d d f e e d d c. Sitten sinun täytyy vain katsoa, mikä näppämistön kirjain vastaa mitäkin nuottia. Helpoimmalla pääset tosin ostamalla ne koskettimet. Ja silloin voit aloittaa vaikka kuvionuoteilla (löytyy kirjastosta) tai kirjoittamalla koskettimiin nuottien nimet.
Siitä se alkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174633
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831692Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2811558Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741514Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2431388Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121150Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041089- 931044
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651023