Pianistiksi haluaa

soittamaan

Latasin Google playsta semmoisen pianosoittimen, että läppärin
näppäimillä pystyy pimputtelemaan.
Liitin läppäriin semmoisen halvan äänentoisto järjestelmän, kaksi
kaiutinta ja bassolootikka.
Ihan on pianon ääntä ilmassa mutta melkoista sekasotkua
on tämä musisointi nyt.
Että osaisiko joku säveltää pianolla soitettavaa musiikkia näille
QWERTY- näppäimille, jotenkin näin wooweeohoh?
Nuoteista en ymmärrä yhtään mittään mutta palava halu ois
soittaa edes vähän nuotilleen.

2

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain vähän kokeneemp

Asiasta en paljoa ymmärrä, mutta katsoppas löytyisikö läppäriiin liitettäviä pianonkoskettimia. Sellaisia on olemassa. Sitä en tosin tiedä, miten toimivat kyseisen ohjelman kanssa.

Toisaalta oletettavasti näet nytkin näytöltä, mikä "kosketin" liikkuu kun painat jotakin qwerty-näppäintä?

Hiukka kannattaa opiskella nuotinluvun perusteita, se helpottaa asiaa! Jos sinulla on hyvä sävelkuulo ja -muisti, niin pystyt varmaan pian korvakuuloltakin jotain pimputtelemaan. Itse olen "räpellellyt" koskettimien kanssa nyt reilun vuoden, ja siinä kehittynyt, vaikka taitoni ovatkin vielä vaatimattomat. Eli kaikki on mahdollista!

Oikeassa pianossahan on eri määrä oktaaveja, joista jokainen koostuu valkoisista ja mustista näppäimistä. Valkeiden koskettimien nimet ovat c, d, e, f, g, a ja h (viimeinen tunnetaan eri maissa eri nimillä, usein se on b). Googlaa jostain, niin näet paremmin ja näet kuvan. Eli tuolla taidollahan voit jo soittaa, kun joku kirjoittaa sinulle sävelet tyyliin c c c e d d d f e e d d c. Sitten sinun täytyy vain katsoa, mikä näppämistön kirjain vastaa mitäkin nuottia. Helpoimmalla pääset tosin ostamalla ne koskettimet. Ja silloin voit aloittaa vaikka kuvionuoteilla (löytyy kirjastosta) tai kirjoittamalla koskettimiin nuottien nimet.

Siitä se alkaa!

• Vain vähän kokeneemp

Asiasta en paljoa ymmärrä, mutta katsoppas löytyisikö läppäriiin liitettäviä pianonkoskettimia. Sellaisia on olemassa. Sitä en tosin tiedä, miten toimivat kyseisen ohjelman kanssa.

Toisaalta oletettavasti näet nytkin näytöltä, mikä "kosketin" liikkuu kun painat jotakin qwerty-näppäintä?

Hiukka kannattaa opiskella nuotinluvun perusteita, se helpottaa asiaa! Jos sinulla on hyvä sävelkuulo ja -muisti, niin pystyt varmaan pian korvakuuloltakin jotain pimputtelemaan. Itse olen "räpellellyt" koskettimien kanssa nyt reilun vuoden, ja siinä kehittynyt, vaikka taitoni ovatkin vielä vaatimattomat. Eli kaikki on mahdollista!

Oikeassa pianossahan on eri määrä oktaaveja, joista jokainen koostuu valkoisista ja mustista näppäimistä. Valkeiden koskettimien nimet ovat c, d, e, f, g, a ja h (viimeinen tunnetaan eri maissa eri nimillä, usein se on b). Googlaa jostain, niin näet paremmin ja näet kuvan. Eli tuolla taidollahan voit jo soittaa, kun joku kirjoittaa sinulle sävelet tyyliin c c c e d d d f e e d d c. Sitten sinun täytyy vain katsoa, mikä näppämistön kirjain vastaa mitäkin nuottia. Helpoimmalla pääset tosin ostamalla ne koskettimet. Ja silloin voit aloittaa vaikka kuvionuoteilla (löytyy kirjastosta) tai kirjoittamalla koskettimiin nuottien nimet.

Siitä se alkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2196
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1278
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      35
      1215
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1161
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      874
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      759
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      721
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      562
    Aihe