Vara-apu

Ihmetyttää

Hei,

Mua rupesi nyt todella kiinnostamaan tämän firman toiminta eri ketjuja lueskellessa.
Voisiko ihmiset kertoa mitä heille on tapahtunut kyseisessä paikassa? Onko ollut oikeiskäsittelyjä tai tulossa?
Firman johto ainakin jossain vaiheessa otti yhteen ja taisi suurin osa toimihenkilöistä marssia pihalle?

Itse olin töissä kyseisessä yrityksessä ihan vakituisena, vaikka sopparissa oli tarvittaessa töihin kutsuttava. Tein joka kuukausi 150-170h töitä yhdessä samassa paikassa.

Olin ollut lähes vuoden jo töissä, kun tuli ensimmäinen sairasloma koko aikana ( 3pv ). Palasin töihin saikun jälkeen ja huomasin tulevassa listassa, että minulla ei ole yhtäkään vuoroa..
Useista kyselyistä huolimatta, en saanut mitään vastausta ja jäin ilman töitä.
Töissä ollessani en saanut koskaan huomautusta, varoitusta tai mitään muutakaan moitittavaa töistäni.

Asian vietiin käräjille ja sitten rupesi tulemaan syytöksiä...lähentelyä, varastelua, sopimatonta käytöstä jne. Siis mitä vittua!!!
Kukaan ei koskaan sanonut minulle mitään pahaa työstäni tai toiminnastani kun tein töitä, en ollut koskaan missään puhuttelussa tai missään vastaavassa.
Lähentely syytöksiä tulee joltain kenen kanssa en ole koskaan edes jutellut, varastelun luulisi näkevän kameroista.
Mutta katsotaan tosiaan mitä oikeus asiaan sanoo.,

Mietin vain, että kuinka moni muu on haastanut kyseisen firman käräjille...??

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joubaby

      Hyvä viestin kirjoittaja. Toivon sinun ottavan yhteyttä Etelä-Suomen aluehallintovirastoon ja ilmoittavan toiminnasta eteenpäin. Yrityksen johto mustamaalasi minutkin ilman mitään todellista syytä. Olen kuullut että myös monia muita on kohdeltu vastaavasti.
      Sain ison listan aiheettomia syytöksiä ja minulle yritettiin järjestää potkut laittomasti. Kyllä kamerat puoltaa työntekijöitä. Täytyy olla kovat aihetodisteet siitä, että joku ei ole työkykyinen. Mikäli olet tehnyt töitä pitkään tietyillä tunneilla, ei työnantaja voi yllättäen olla tarjoamatta töitä.
      Tässäpä totuutta vähän. Harjoittelijoita on halpa palkata, joten useimmat eivät välttämättä saa edes palkkaa ns. koulutusvuoroista. Jos joudutte tilanteeseen, että teitä vaaditaan tekemään ilmaisia vuoroja, niin ottakaa yhteyttä aluehallintovirastoon, lainmukaan ette tee ilmaisia työvuoroja. Ilmaisia työvuoroja ei työnantajalle tehdä. Kierrätys on helppoa. Epäilen kierrätystä, halutaan säästää lomarahoissa ja palkata uusia sisään "töihin kutsuttaessa", eli ilman juuri mitään juridista turvaa. Teoriassa olette täyttä orjatyövoimaa, jos teette "töihin kutsuttaessa -sopimuksen". Älkää hyväksykö kaikkea!

    • KEIKKALAINEN333

      -VARA-APU HYVÄKSIKÄYTTÄÄ LAKIPYKÄLÄÄ "TÖIHIN KUTSUTTAESSA", KAIKISSA HEIDÄN TYÖPAIKKAILMOITUKSISSAAN MAINOSTETAAN, ETTÄ 1-6VUOROA/VIIKKO. HYVÄ JOS SAATTE TÖITÄ 1-2KPL KUUKAUDESSA. SUURET LUPAUKSET YRITYKSELLÄ. TIETTYJÄ IHMISIÄ SUOSITAAN JA TOISIA SYRJITÄÄN. SELKEÄÄ NÄYTTÖÄ LÖYTYY. VARANETTIÄ OHJATAAN NIIN, ETTEI VUOROJA TARJOTA KAIKILLE VÄLTTÄMÄTTÄ OLLENKAAN! TÖRKEÄÄ!

    • SELLAINENVAAN

      Vara-apu on rekisteröinyt monia yrityspisteitä ympäri Suomea. Eipä taida monessakaan olla mitään oikeaa liiketilaa/muutakaan puhelinnumerot toimivat vain Helsingin & Mikkelin numeroista. Outoa. Fonectan kautta löytää 9 eri pistettä, joista tosiaan vain kahden toiminta vaikuttaisi olevan kunnossa edes osittain.

      Kun selaatta Vara-avun sivuja, niin huomaatte heidän kotisivuillaan kohdan: "Hinnoittelumme muuttuu maaliskuun alussa." Saat ammattilaisen halvimmillaan 15eurolla. Siihen pitäisi sisältyä kaikki pakolliset kiinteät kulut yms?

      SUURINTA OSAA KOHDELLAAN HEITTOPUSSEINA, KOKEMUSTA HEIDÄN TOIMISTAAN 4-5VUOTTA. KATSOKAA MIHIN HAETTE TÖIHIN!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe