Miten tästä puhua toiselle osapuolelle?

mikä neuvoksi...?

lyhyesti ongelmani on tämä: Asutaan mun seurustelukumppanin kanssa 7km päässä, mutta silti itse koen suhteen etäsuhteeksi. Ei nähdä viikolla kuin ehkä 2 kertaa viikossa. Puhelimessa puhutaan kyllä, yleensä minun laskuuni koska tää toinen ei halua kuluttaa saldoaan..en vain ymmärrä miten tämmönen voi toimia pitemmän päälle?? Voiko joku kertoa miten tämmöset suhteet ylipäätään toimii hyvin jos toista ei nää viikolla kun sen 2 kertaa viikossa?
Meillä etäisyyttä aika vähän, mutta silti tuntuu että suhde jotenkin ei täysin toimi..
Koska koen että nähdään niin harvoin tässä suhteessa. Mitä neuvoja antaisitte ?
oon yrittäny myös kuolettaa tunteita, esim keskittymällä täysin muihin asioihin kuin ajattelemiseen tätä toista osapuolta, mutta joskus se on ollut tosi haastavaa

15

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä neuvoksi...?

      asutaan siis 7 km päässä toisistamme..Ja nähdään sen 2 joskus 3 kertaa viikossa.

    • ville32v

      kauanko tota on jatkunu että sä soitat mutta toinen osapuoli ei soita sulle?
      Jos tää toinen soittaa sulle, onko hänellä oikeasti asiana se miten sinä mahdollisesti voit vai höpiseekö hän vain omista asioistaan?
      Näitä on hyvä miettiä..itse jouduin asettamaan itselleni kysymyksiä ollessani kaukosuhteessa:kenen takia mä tässä suhteessa olen? toisen takiako mä jaksan yrittää tulla tapaamisiin ja toivoa että oma kumppani on hyvällä tuulella kun nähdään? Vai itsenikö takia? Miksi mä soitan lähes aina hänelle? Miksei hän soita yhtä usein minulle? Miksi hän ei suostu samoihin "sääntöihin" suhteessa kuin minä? Olenko liian kiltti ihminen yksinkertaisesti? Koitanko kerta toisensa perään miellyttää muita? Koitanko liikaa miellyttää kumppaniani? Lopulta otin eron kumppanistani..en kestänyt enää sitä että jatkuvasti itse joustan ja otan suhteen enemmän vakavasti ja pidän tärkeänä toisen aikaa kuin hän..En ole katunut 7 vuoteen sitä että erosin ex-kumppanista.

    • tony_79

      Mä sanoisin että sun pitää saada tapaamiset toimii paremmin ja myös että toisen osapuolen pitää soittaa myös sulle!!

    • Hannu__83

      kuulostaa mieheltä, toi toinen osapuoli siis..Teillä on kuitenki välimatkaa vaan 7 km, se on aika vähän. Itse seurustelin naisen kanssa joka asui 350 km päässä.
      Toi teiän matka ei teiän suhteessa ole mikään iso..lopeta itsekin soittelu, niin ei kulu sinulta turhaan saldoa ihmiseen joka ei kysy miten sulla itselläs menee..
      muuta paikkakuntaa , jos nykyisessä paikkakunnassa kukaan ei aidosti ole kiinnostunut

    • sarita_82

      miksi tää mies ei soita sulle!!!!! Jos tota jatkuu että vain sinä soitat, eroa ja mitä hiton väliä sillä on että selitteletkö äijälles mitään vai et? Saapahan itse miettiä miten sua kohteli.. turha hänelle on alkaa sanomaan että muuttais itseään, ihmiset ei muutu..tämä on kylmä ja karu tosiasia..Ei ne muutu mihinkään..äläkä edes haaveile yhteistä kotia tommosen äijän kanssa. Ei tommosesta äijästä sori vaan ole kunnon avoliittoon.
      Jumalauta mua ärsyttää nyky-ajan miehet ja itsekkyys..: ( kuinka itsekkäitä äijät kaikki lähes tulkoon on : ( huhhuh : ( vain oma napa tärkein, ei muu!!!! Oon itse 31-vuotias nainen niin voin sanoa kuulkaa hyvällä omalla tunnolla kuinka paskoja suurin osa suomalaisista äijistä on! Se on totuus, että suurin osa suomalaisista äijistä ei ajattele kuulkaa naisensa parasta..oon ollu 2:ssa vakavassa suhteessa kahen eri miehen kanssa ja kummassakin sain ihan turpaani..siis äijä löi mua.. muistan koko loppuelämäni sen kun äijä hakkas mut maahan ja pahoinpiteli oikein kunnolla, siitä jää sisimpään niin suuret arvet..jos mies lyö siis.. Arvet sydämeen siitä ikuisesti jää..etkä koskaan tule ns"täysin ehjäksi sisältäsi"..aina naiselle jää tietty "varaus" miehiin. Aina. Ja niitä hyviä suomalaisia miehiä on vähän, mutta ne on yleensä parisuhteessa just semmosten omahyvästen paska lutkien kanssa.

    • eetuu79

      No Sarita_82:lle sanon että eivät kaikki miehet ole itsekkäitä ja pelkästään omaa etuaan ajavia.. Olen ollut avoliitossa yhden kerran elämäni aikana, ja nyt olisi kehitteillä jotain vakavampaa yhden naisen kanssa.
      Jos mies ei koskaan uskalla sitoutua, ei sitä kukaan voi hänen puolestaan tehdä.
      Ja avoliitto on todellakin osoitus siitä että mieskin ryhdistäytyy ja kasvaa aikuiseksi.
      Mutta toki siinä pitää synkata tosi hyvin jos jonkun kanssa on muuttamassa saman katon alle..että valitkaa huolella se kenen kanssa muutatte- voi tulla katumuksen syvä närästys muuten pintaan..jos huomaakin avoliitossa että "äijähän käyttää myös mun rahat joka kuukaus omiin tarpeisiinsa eikä huomioi minua tarpeeksi" näin esimerkiksi : D

    • mikä neuvoksi...?

      no tuota että vain minä soittelen on jatkunut 3 viikon ajan..vielä ei ole tätä oma aloitteisuutta soitoissa häneltä tullut...eikö kuitenkin toimivassa parisuhteessa soisi myös toisen osapuolen kysyvän toiselta miten toisella menee?
      tai en tiedä..ehkä se ei ole nykyään tapana..mistä mä tietäisin..mutta tuntuu että vain mä soitan, ja kulutan samalla saldoani siihen että haluan puhua..ehkä pitäisi vähentää soittamista, tiedän.. jotta saldoa ei kuluisi : (( mun laskuunhan me aina puhutaan jos puhutaan!!

      • simple

        Lopetat soittelun ja katsot, miten käy. Jos suhde päättyy, se voi olla hyvä asia.


    • näin meillä

      Mä olen etäsuhteessa ja välimatkaa meillä on vähän yli 100 km ja tapaamme vain viikonloppuisin. Ikää molemmilla jo 40 .
      Mies ei koskaan soita mulle arkipäivisin, mutta tekstareita kyllä lähetellään useita päivittäin. Mä soitan yleensä hänelle noin kerran viikossa ja olen jo tottunut siihen, että mies ei juuri soittele mulle... En jaksa kiukutella asiasta, koska meillä menee muuten hyvin.

    • tiinja83

      ei tommonen suhde toimi..pidemmän päälle toi ei toimi.
      Kannattaa tän viikon sisään jo lopettaa toi suhde..löydät joskus jonkun joka itsekkin soittelee ja pitää yhteyttä.
      kuulostaa pahasti siltä että tämä "toinen osapuoli" pitää sinua jonkinlaisena itsestäänselvyytenä. Soittaako hän koskaan oma aloitteisesti?

    • miäs_78

      kokeile tota että et itse soita hänelle..Katotaan mitä hän tuumii kun sinusta ei kuulukkaan muutamiin päiviin mitään..Eli et soita. Kato ja testaa soittaako hän sinulle päin lainkaan..Ja kannattaa aina myös testata se mitä asiaa toisella oli.. Jos mitään fiksua asiaa ei ole, kannattaa unohtaa koko ihminen vaan tylysti

    • nainen31v_

      no huhhuh :( jos se ei muuta käytöstä eli soita myös sulle, jätät sen etkä selittele..tai sit et jätä suorasti, vaan tapailet myös muita samalla, mut et kerro sille itselleen siitä (miksi sen pitäisi tietää ketä tapailet jos se ei itse soita sulle, tai viestittele). Kyl nää nykypäivän nuoret äijät pitää naisia niin itsestäänselvänä.. tässä huomataan kuinka naiset on fiksumpia kun miehet. Naiset toimii samalla kun miehet pelaa jotain typerää netti-peliä koneellaan ja runkkaa tai syö roska-ruokaa :D

    • lakinainen84

      MIKSI VAIN SÄ SOITAT?? LOPETA SE SOITTELU.. ANNA TOISEN TEHDÄ TÖITÄ TON IHMISSUHTEEN ETEEN. KOSKAAN IHMISSUHDE EI TOIMI NIIN ETTÄ VAAN TOINEN KYSYY MITÄ KUULUU TAI MITÄ TOINE ON TEHNYT PÄIVÄN AIKANA.
      MIES EI ILMEISESTI TIEDÄ VIELÄ OIKEIN PARISUHTEEN TAI MINKÄÄN IHMISSUHTEEN SÄÄNTÖJÄ..KUULOSTAA HIEMAN SILTÄ. HERÄÄ KYSYMYS MIKSI EDES SOITAT TOMMOSELLE??

    • näin meillä

      Mä mietin tässä myös tota samaa... taas... Kun yritin soittaa miesystävälleni eikä hän vastannut eikä voinut soittaa takaisin, mutta laittoi kyllä tekstarin - kuten hänellä on tapana. Välillä ärrrrrsyttää ihan sikana, kun haluis jutella jostain päivän tapahtumista yms... Ajattelen monesti ottaa asian puheeksi, mutta kun ollaan vaan viikonloppu-suhteessa, niin ei sitä lyhyttä aikaa haluais tuhlata moiseen.... varsinkin kun yhdessäolo on aina niin ihanaa... oikeesti...
      Mietin joskus, että elääkö mies kahta elämää: viikonloput täällä mun kanssa ja arkisin omaa elämäänsä...

    • näin meillä

      ... vielä lisään...
      Meillä ei ole oikein mahiksia nähdä viikolla, kun välimatka on sen verran pitkä eikä ole edes puhetta yhteenmuuttamisesta lasten ja töiden takia. Tää on toiminut näin jo kaksi vuotta.... kahden aikuisen parisuhde :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1143
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      860
    4. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      790
    5. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      789
    6. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      774
    7. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    8. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      750
    9. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    10. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    Aihe