Jumalfobia estää havainnot Jumalasta

Monesti kuulee evolutionistien sanovan, että Jumalasta ei ole havaintoa.
Todennäköisesti syynä havaintojen puuttumiseen on Jumalfobia.
Jos ihmisellä on Jumalfobia, hän pakenee Jumalaa. Hänellä on silloin kuvannollisesti selkä Jumalaan päin ja selässä ei ole silmiä, joilla hän voisi saada havaintoja Jumalasta.

Jeesus sanoi: "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan." (Matt.5:8)

Kun ihminen on ateisti tai evolutionisti, hänellä ei ole puhdas sydän Jumalan edessä. Hän elää valheessa ja siksi ei ole ihme, jos hänellä ei ole havaintoa ja todistetta Jumalasta.

Todisteet ja havainnot tulevat heti silmien eteen, kun tällainen ihminen tekee 180 asteen käännöksen elämässään Jumalaa kohti. Niinpä Raamatussa sanotaankin:

"Lähestykää Jumalaa, niin Hän lähestyy teitä, puhdistakaa kätenne te syntiset ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset." (Jaak.4:8)

Neuvostoliittolainen kosmonautti Juri Gagarin oli ensimmäinen ihminen, joka kiersi satelliitilla maapallon ympäri. Kerrotaan, että eräässä ulkoilmajulisteessa N:liitossa, hän julisti: "En nähnyt Jumalaa", Joku oli kirjoittanut tushilla viereen: "Katsoit väärään suuntaan!"

Juuri tästä lienee kysymys myös ateistien ja evolutionistienkin kohdalla. He katsovat tarkoituksellisesti väärään suuntaan.
Eräässä hengellisessä ylistyslaulussa on osuvat sanat: "Käännä katseesi Jeesukseen....."

14

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++++++

Ortodoksipappi kysyi Gagarinilta että näkikö tämä Jumalan avaruudessa. Gagarin vastasi ettei ollut nähnyt.
      Ortodoksipappi siihen; Ei se mitään, mutta älä kerro sitä kenellekään.

Sitten tuli presidentti Frutsev ja kysyi saman kysymyksen.

Gagarin muisti mitä oli luvannut ortodoksipapille ja sanoi nähneensä jumalan.
      Frutsev sanoi Gagarinille että; Ei se mitään, mutta älä sitten kerro sitä kenellekään.

• tieteenharrastaja

Tuskinpa sentään:

"Jumalfobia estää havainnot Jumalasta."

Ylenpalttinen jumalanpelko estää havainnot todellisuudesta.

• kretarded

Niin hulvatonta huuhaata.

Jumala on minulle täysin absurdi toimija. Oikeastaan ihan kaikki mitä siihen liittyy, on mielestäni pelkästään järjetöntä. Minä en pysty uskomaan Jumalaan vaikka kuinka haluaisin. Jos tästä halutaan vetää fobia -johtopäätelmä, niin minulla on sitten fobia järjenvastaisiin hömpötyksiin.

Jaa, minä olin kyllä ensin uskova (synnyin uskonnolliseen sukuun). Myöhemmin huomasin että en minä oikeasti usko Jumalaan. Usko oli vain ulkoapäin istutettu minuun minulta kysymättä. Näin ollen luonnollinen tilani on uskonnoton. Minulla ei myöskään ole ollut mitään tarvetta korvata Jumalaa evoluutioteorialla. Ei minun tarvitse olla varma siitä, mistä maailmankaikkeus on alkanut, onko sillä jokin älyllinen luoja tai onko evoluutioteoria varmasti totta. Minusta evoluutioteoria on ylivoimaisesti paras teoria tällä hetkellä selittämään luontoa ja kuinka se toimii. Ei tähän mitään sen fanaattisempaa tarvita.

Asia on tietenkin mahdoton ymmärrettäväksi fundamentalistiuskoville, jotka kuvittelevat omaavansa vastaukset maailmankaikkeuden suurimpiin kysymyksiin. Sääliksi teitä käy. Teiltä jää elämä elämättä kun pitää olla ehdottomasti tietyn maailmankuvan kannalla ja sen vanki. Teidän maailmasta puuttuu värit. Ja minä tiedän sen, koska olen elänyt maailmassanne.

• xxxxxx Jaa, minä olin kyllä ensin uskova (synnyin uskonnolliseen sukuun). Myöhemmin huomasin että en minä oikeasti usko Jumalaan. Usko oli vain ulkoapäin istutettu minuun minulta kysymättä. Näin ollen luonnollinen tilani on uskonnoton xxxxxxx

Ihmisen normaali tila on olla uskossa. Jos ihminen ei ole uskossa Jumalaa, hän on epänormaalissa tilassa.
        Tri Justien Barretin yli 10 vuotta kestäneen tutkimuksen tuloksena, on saatu selville, että lapsella on synnynnäinen tieto Jumalasta.

Ateismi on jälkeenpäin omaksuttu, ihmiselle luonnonvastainen elämänkatsomus.

• kretarded
        Jaakob kirjoitti:

xxxxxx Jaa, minä olin kyllä ensin uskova (synnyin uskonnolliseen sukuun). Myöhemmin huomasin että en minä oikeasti usko Jumalaan. Usko oli vain ulkoapäin istutettu minuun minulta kysymättä. Näin ollen luonnollinen tilani on uskonnoton xxxxxxx

Ihmisen normaali tila on olla uskossa. Jos ihminen ei ole uskossa Jumalaa, hän on epänormaalissa tilassa.
        Tri Justien Barretin yli 10 vuotta kestäneen tutkimuksen tuloksena, on saatu selville, että lapsella on synnynnäinen tieto Jumalasta.

Taas se tapahtui. Nimittäin fundis-uskovan ylimielisyys muita ihmisiä kohtaan. Teille on mahdoton ymmärtää, että se mitä te kuvittelette päänne sisällä, on totta vain teidän oman päänne sisällä. Suhtautumisenne on töykeää, ylimielistä, törkeää ja loukkaavaa.

>>Tri Justien Barretin yli 10 vuotta kestäneen tutkimuksen tuloksena, on saatu selville, että lapsella on synnynnäinen tieto Jumalasta.>Ateismi on jälkeenpäin omaksuttu, ihmiselle luonnonvastainen elämänkatsomus.

• lentävä lehmä
        Jaakob kirjoitti:

xxxxxx Jaa, minä olin kyllä ensin uskova (synnyin uskonnolliseen sukuun). Myöhemmin huomasin että en minä oikeasti usko Jumalaan. Usko oli vain ulkoapäin istutettu minuun minulta kysymättä. Näin ollen luonnollinen tilani on uskonnoton xxxxxxx

--- Tri Justien Barretin yli 10 vuotta kestäneen tutkimuksen tuloksena, on saatu selville, että lapsella on synnynnäinen tieto Jumalasta. ---

Kertoisitko lisää?

Entä miten sinun mielikuvituksesi luoma jumalfobia eroaa terveestä vanhanaikaisesta jumalanpelosta?

• Jaakob kirjoitti:

Lapsilla kuuluu olevan mm. myös käsitys että esineet voivat olla ilkeitä.

• Jaakob kirjoitti:

>Ihmisen normaali tila on olla uskossa. Jos ihminen ei ole uskossa Jumalaa, hän on epänormaalissa tilassa.

Juuri noin asia islamin mukaan on.

• Alat enemmän ja enemmän muistuttaa naista, jonka järkyttynyt psyyke sulkee raskauden pois ja koko 9 kuukautta nainen selittää raskauden merkit joksikin muuksi. Sinulle tarjotaan todisteita todisteiden perään ja ainoa argumenttisi niitä vastaan on se, ettet voi kuvitella evoluution tapahtuneen.

Sinulla ei taida olla pienintäkään käsitystä siitä, miltä pakoilusi ja kiertelysi näyttää ulospäin -ehkä jopa tyytyväisenä myhäilet näille avauksillesi?

• ei kuulosta

sinä et ole naista nähnytkään......

et ainaka ..a

mutta mikä tekee sinut noin katkeraksi?

• Sikamaster

"Todisteet ja havainnot tulevat heti silmien eteen, kun tällainen ihminen tekee 180 asteen käännöksen elämässään Jumalaa kohti."

Ja tähän liittyy nimenomaan se Jumal-todisteiden ongelma. Miksi tehdä tuo käännös? Kaikki tietävät jo sen että jumalia alkaa nähdä joka nurkalla jos niitä vain haluaa nähdä. Se perustavanlaatuinen ongelma on siinä miksi niin haluaisi tehdä? Ja vielä tarkemmin se että mistä jo ennalta päätetyt mielipiteet muka todistavat? Voin atributoida minkä tahansa tapahtuman Jumalan tekosiksi mutta tekeekö se todellisuuden ja Jumalan vuorovaikutussuhteesta todellisen?

Noh, ei tee...

Joten, kaivataan jotain todistetta jossa Jumala näyttäytyy ENNEN mielipidettä hänen osallistumisestaan. Saa esittää..

• Armaskaivo

Voi hyvänen aika. Uskoon tuleminen on äärimmäinen keino paeta todellisuutta. Edes kunnon känni ei harhauta ihmistä niinkuin jeesustelu. Uskovaiset elävät omassa pikku maailmassaan, raamattu tiukasti käsien välissä, ja rukoilevat koko ikänsä pelastusta. Maailma ympärillä muuttuu, mutta jumalan pikku pässi vaan rukoilee katse taivasta kohti ja toivoo syntien kiertävän hänet.

Uskovaiset pitävät kokouksia ja kinkereitä joissa vahvistetaan toinen toistensa mielenharhaisuutta ja lipitetään "jeesuksen verta"(alkosta 6.95€).
      Pahimpia uskontokuntia ovat jehovat ja lestadiolaiset, joista jälkimmäisistä ei varmaan tarvitse antaa esimerkkejä, mutta jehovien ovikellofetissiä ruokitaan jo pyhäkoulussa. Jehovat ovat varmasti saaneet myös koulutusta vartiotorni-lehden sujauttamisesta oven raosta ja ovikellon oikeaoppisesta soittamisesta.

Uskovaiset pitävät kaikkea tieteellistä humpuukina ja väittävät: Se ei voi olla totta, vaikka sen on monet professorit ja tohtorit hyväksyneet, se ei vedä vertoja jumalan taikavoimille ja jeesuksen ihmeille".

• tieteenharrastaja

Yleistät kyllä aika raskaasti:

"Uskovaiset elävät omassa pikku maailmassaan, raamattu tiukasti käsien välissä, ja rukoilevat koko ikänsä pelastusta.
        Uskovaiset pitävät kaikkea tieteellistä humpuukina ja väittävät.."

Kuvailet tuossa ääriuskoviksi sanotun alle 10 % vähemmistön äärimmäisiä piirteitä.

• Tuota, Jaagob, mites, joulupukki on nähty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      283
      3422
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2385
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      253
      2184
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2069
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      72
      1718
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      345
      1358
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      25
      1137
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      65
      1079
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1056
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1005
    Aihe