Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Työttömänä saat enemmän

..................

6

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattijakaja

      No en minä ainakaan saa työttömänä lähellekään sitä mitä nyt saan. Lehdenjakajien palkka on tosin korjattava välittömästi kohdalleen.

    • Niin totta

      Itella hakee ilmoituksessaan varajakajaa eli erikoisjakajaa.
      Työssä vaatimuksena on oma auto, työpaikkailmoituksessa jo.

      Auton huolto ja verot sekä muut pakolliset maksut on työntekijän itse tietenkin maksettava.

      Tässä työssä on siis alennetu palkan johdosta PAKOLLISET TYÖSSÄKÄYNTIKULUT jo enemmän, kuin mitä työttömänä pystyisi itselleen järjestämään pelkästään makaamalla.

      Palkanalennukset olivat viimeinen isku. Kortistoon siirtyminen on ainoa mahdollisuus, jos on jo ikää ja jos ei enää pysty maksamaan työnantajalle työntekemis-leikkimis-leikistään.

      • Syödään kynsiä

        Jepjep, on tuota omaa autoa joutunut käyttämään työajoissa paljonkin ja onhan siitä saanut bensarahat (18snt/km), mutta kyllä se kieltämättä watuttaa, jos kaikki vähäiset tienestit uppoaa veroihin ja muihin vähennyksiin, sitten vielä autokulut päälle. Onneksi ne bensarahat on sentään olleet verottomia. Ei koske lehdenjakajan hommia, vaan muuta alipalkattua alaa. En ole enää töissä siellä, ei kertakaikkiaan enää lyönyt leiville..


      • Ammattijakaja
        Syödään kynsiä kirjoitti:

        Jepjep, on tuota omaa autoa joutunut käyttämään työajoissa paljonkin ja onhan siitä saanut bensarahat (18snt/km), mutta kyllä se kieltämättä watuttaa, jos kaikki vähäiset tienestit uppoaa veroihin ja muihin vähennyksiin, sitten vielä autokulut päälle. Onneksi ne bensarahat on sentään olleet verottomia. Ei koske lehdenjakajan hommia, vaan muuta alipalkattua alaa. En ole enää töissä siellä, ei kertakaikkiaan enää lyönyt leiville..

        Kyllähän se niin on, ettei töissä kannata kenenkään käydä jos ei tienaa selvästi enemmän kuin mitä työttömänä saisi. Kaikki supersankariperiaatteet "mää teen vaikka ilmaseks että hyödytän tätä yhteiskuntaa!" ym. höpinät voi heittää roskakoriin, koska moinen ajattelumalli ei hyödytä ketään muuta kuin moraalitonta työnantajaa joka näiden "arjen sankareiden" ilmaistyön voimin rohkaistuu vain lisää nyhtämään euroja duunarin selkänahasta. Työstä kuin työstä kuuluu maksaa kunnolla ja varhaisjakajien palkat ovat tällä hetkellä KAUKANA siitä, mitä niiden kuuluisi olla.


      • Mulle riittää jo
        Ammattijakaja kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, ettei töissä kannata kenenkään käydä jos ei tienaa selvästi enemmän kuin mitä työttömänä saisi. Kaikki supersankariperiaatteet "mää teen vaikka ilmaseks että hyödytän tätä yhteiskuntaa!" ym. höpinät voi heittää roskakoriin, koska moinen ajattelumalli ei hyödytä ketään muuta kuin moraalitonta työnantajaa joka näiden "arjen sankareiden" ilmaistyön voimin rohkaistuu vain lisää nyhtämään euroja duunarin selkänahasta. Työstä kuin työstä kuuluu maksaa kunnolla ja varhaisjakajien palkat ovat tällä hetkellä KAUKANA siitä, mitä niiden kuuluisi olla.

        Niin totta. Itse en ole ollut ikinä jakajana, tai varhaisjakajana, mut monenlaista muuta nälkäpalkattua orjahommaa on tullut tehtyä 20 vuotta - pätkissä tietenkin!

        Sitä on vaan paikka toisensa jälkeen aina aloittanut alusta, nollilta, pohjapalkalla, joskus jopa harjottelijan liksalla. Sitten ollaan töissä 3kk-6kk-9kk-12kk ja niiden muutaman työkuukauden jälkeen 1-3kk työttömänä nollatuloilla. Kerta toisensa jälkeen sitä on miettinyt, että pakkohan sitä on vaan leipänsä eteen raataa....

        Nyt en enää kertakaikkiaan jaksa. 20 vuotta orjana nälkää näkemässä, kiitos riittää. Olen oikeasti niin lopen uupunut, etten jaksa enää edes kuvitella hakevani jälleen uutta paikkaa, joksemaan jälleen haastatteluissa (kun on ensin lähetellyt kymmeniä, satoja paikkahakemuksia) ja oottelemaan jällee turhaan sitä "joo me otetaan ehottomasti yhteyttä, kävi miten kävi" -ei ikinä saapuvaa puhelua... kunnes viimein tärppää ja saa alottaa taas nollasta, tai "harjottelijana"... ei vaan kertakaikkiaan jaksa. Pärjään työttömänäkin, ei tässä 20 vuoden pätkäorjana ole todellakaan rahaa syydetty ovista ja ikkunoista, ehei, toimeentulotukea on saanut hakea töissä ollessakin...


      • Ammattijakaja
        Mulle riittää jo kirjoitti:

        Niin totta. Itse en ole ollut ikinä jakajana, tai varhaisjakajana, mut monenlaista muuta nälkäpalkattua orjahommaa on tullut tehtyä 20 vuotta - pätkissä tietenkin!

        Sitä on vaan paikka toisensa jälkeen aina aloittanut alusta, nollilta, pohjapalkalla, joskus jopa harjottelijan liksalla. Sitten ollaan töissä 3kk-6kk-9kk-12kk ja niiden muutaman työkuukauden jälkeen 1-3kk työttömänä nollatuloilla. Kerta toisensa jälkeen sitä on miettinyt, että pakkohan sitä on vaan leipänsä eteen raataa....

        Nyt en enää kertakaikkiaan jaksa. 20 vuotta orjana nälkää näkemässä, kiitos riittää. Olen oikeasti niin lopen uupunut, etten jaksa enää edes kuvitella hakevani jälleen uutta paikkaa, joksemaan jälleen haastatteluissa (kun on ensin lähetellyt kymmeniä, satoja paikkahakemuksia) ja oottelemaan jällee turhaan sitä "joo me otetaan ehottomasti yhteyttä, kävi miten kävi" -ei ikinä saapuvaa puhelua... kunnes viimein tärppää ja saa alottaa taas nollasta, tai "harjottelijana"... ei vaan kertakaikkiaan jaksa. Pärjään työttömänäkin, ei tässä 20 vuoden pätkäorjana ole todellakaan rahaa syydetty ovista ja ikkunoista, ehei, toimeentulotukea on saanut hakea töissä ollessakin...

        Lehdenjako ei ole mitään "orjahommaa" vaan tärkeää ja arvostettua tosiduunia. Tämä valtion firma itella on vain pilannut alan yrittämällä nyhtää säästöjä niiden tilipusseista joiden ansiosta itella ylipäätään on olemassa. Ilman duunareita ei olisi itellaakaan. Silkka tosiasia mutta sehän ei itellan pomoja kiinnosta kun toisten ahdingolta on niin helppo sulkea silmät ja korvat. Niin kauan kun säästöjen hakeminen ei päättäjien omaan tilipussiin vaikuta, niitä on maailman helpoin asia hoitaa muiden kustannuksella.

        Ymmärrän kyllä kiittämättömän olosi vallan hyvin. Jos noin pitkään pätkätöitä joutuu tekemään eikä mitään siitä kostu, niin kyllähän se raja jossain tulee vastaan. Pahinta on jos itse on ahkera ja tunnollinen työntekijä, eikä sitä kukaan arvosta tai palkitse. Omalla kohdalla voi onneksi hyvällä omallatunnolla sanoa, että töitä on tehty helvetisti ja tunnollisesti. On se onneksi kantanut hedelmääkin ja olen saanut työn luonteen mielekkääksi, mutta vain hyvien lähimpien esimiesten avulla. Tilipussi ei ole tosin ole kasvanut vaan laskenut vuosi vuodelta ja se on nimenomaan se ongelma johon lähimmät esimiehet eivät toki voi pahemmin vaikuttaa. Palkkamallista ja reittikohtaisista korvauksista päättää nämä itellan pääpamput. Meillä homma kusee kuitenkin myös siinä, että nykyään huonon jakajatilanteen ja liian munattoman esimiehen takia uudet jakajat päästetään aivan liian helpolla. Annetaan hyviä reittejä ilman että niitä tarvitsee ansaita mitenkään. Nykyajan pullamössöjen kohdalla tuntuu riittävän, että vinkuu esimiehen toimistossa "mä en sit jaa kerrostalopiirejä" ja tadaa: Kunnollisia reittejä irtoaa kuin tarjottimella että saadaan edes ne pullamössöt pidettyä talossa.

        Kyllä kannattaa töistä pysyä poissa jos tukia joutuisi työstä huolimatta hakemaan. Kuten jo totesin, kyllä työstä pitää saada PALJON enemmän kuin mitä tukiaisista saisi, että kannattaa nousta aamulla puurtamaan. Omalla kohdalla työssäkäynti nyt vielä kannattaa, mutta nykyisellä palkkamallilla ei enää kauan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe