Petetyt vaimot

Asia kesken

Kertokaa minulle,onko teillä onnistunut avioliiton jatkaminen,jos tiedätte,että miehellä on toinen suhde yhtäaikaa?

50

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21754

Totta ihmeessä.Ainahan miehet ovat h....ssa käyneet, jo antiikin aikana.Nykyään saavat ilmaiseksi, siinä ero entisaikaan.

• Loverontheline

Salasuhde yhteen ihmiseen voi olla pikkuisen eri juttu kuin maksullisella käyminen. Vaikka on sitä varmaan joku siihen maksulliseenkin rakastunut :)

• noin

Itse vaimona en eroaisi( omasta) miehestäni,joka on valansa minulle vannonut! Jollei mies ottaisi kakkosta puheeksi; niin ei täm salasuhde kovin tärkeä

• petetty naikkonen

Ei onnistunut liitto sen jälkeen. Mua alkoi ketuttaa niin pahasti, että en jaksanut miestä enää katsella. Toiseksi ei ollut yhtään katumapäällä vaan halusi kieltää vain kaiken. Ei sitten ollut vaihtoehtoja, kun pistää tavarat jakoon ja heip.

• petetty naikkonen

PS. Lisäys tuohon edelliseen: voi liitto olla pelastettavissa, mutta sitä pitää molempien haluta ja ei se jälleenrakennus ihan helppoa ole. Mahdollista, mutta vaatii paljon henkistä kanttia ja ehkä ulkopuolista apua.

• Kerrasta poikki

Avioliitto loppui heti siihen.

Mies petti ihan vain huvikseen, sillä oli vaihtelunhaluinen. Nainen ei ollut miehelle edes tärkeä, mutta kätevästi jemmassa jo vuoden päivät. Hän ei edes muuttanut sen naisen luo, sillä ei ollut tarpeeksi kiinnostunut. Se oli niin loukkaavaa ja epäkunnioittavaa kaytöstä meitä molempia naisia kohtaan, että koko mies tympi. Paluuta ei ollut.

• Saa mitä tilaa

Voi olla niin ilkeä että kun mies ei halua erotakaan, antaa vaan luulla että avioliitto jatkuu ja kaiken saa anteeksi. Myöhemmin kun se vaimolle parhaiten sopii, hän voi lempata miehen menemään oli tilanne miehen puolelta mikä tahansa. Vaimo voi touhuta miehen selän takana kostoksi mitä tahansa jonka toteuttaa myöhemmin. Halutessaan vaimo voi tehdä miehensä ja kakkosensa elämän hyvinkin vaikeaksi.

• kasvakaa aikuisiksi

Minkä takia pitää alentua samalle tasolle kuin pettänyt puoliso? Mitä tyydytystä saa tehdessään puolison ja kakkosen elämän hyvin vaikeaksi? Mun mielestä paras "kosto" olisi jatkaa elämää ilman pettäjää, pystyssä päin. Olla viis veisaamatta siitä, miten petturilla ja kakkosella jatkossa menee. Pitääkö vaimona alistua ihan mihin tahansa sen vuoksi, että kunnia säilyisi toisten silmissä? Tuossa pelissä ei nimittäin voittajia ole. Se kostava vaimo voi lopulta huomata tehneensä itsensä nauretavaksi ja säälittäväksi pelleksi.

• se on siinä!
        kasvakaa aikuisiksi kirjoitti:

Minkä takia pitää alentua samalle tasolle kuin pettänyt puoliso? Mitä tyydytystä saa tehdessään puolison ja kakkosen elämän hyvin vaikeaksi? Mun mielestä paras "kosto" olisi jatkaa elämää ilman pettäjää, pystyssä päin. Olla viis veisaamatta siitä, miten petturilla ja kakkosella jatkossa menee. Pitääkö vaimona alistua ihan mihin tahansa sen vuoksi, että kunnia säilyisi toisten silmissä? Tuossa pelissä ei nimittäin voittajia ole. Se kostava vaimo voi lopulta huomata tehneensä itsensä nauretavaksi ja säälittäväksi pelleksi.

hyvä kirjoitus!

• QWESRDTYUIO

eI tarivitse alistua. Hae oikeutta itsellesi uusilla tavoilla.

• QWESRDTYUIO
        QWESRDTYUIO kirjoitti:

eI tarivitse alistua. Hae oikeutta itsellesi uusilla tavoilla.

.. ja sama mitä teet. Vaimo ei muutu koskaan pelleksi. Ihmiset ovat oikeudenmukaisia, vaikka laki ei olisikaan.

• Saa mitä tilaa

Näin usein käy, vaikka tarkoituksella ei haluakaan kostaa. Tottakai vaimo voi katkeroitua. Voi yrittää antaa anteeksi, mutta huomaa että ei siihen pysty syvällä sydämessään. On liikaa satutettu. Jos antaa anteeksi, ei pysty koskaan unohtamaan ja syvä katkeruus vie "kostoon". Tai tilanteeseen jossa vaimolla on uusi "parempi" mies. Kosa vaimokin kaipaa rakkautta, hän voi rakastua helpommin avioliiton ulkopuoliseen mieheen jos aviomies on pettänyt. Sekin voi tuntua kostolta entisen miehen mielestä, vaikka se olisi vaimolle onnea ja vapautus entisestä suhteesta. Näin se mikä on toisen onni voi olla toiselle kosto. Tietenkin ihmiset tuntee ja kokee asioita eri tavalla.

• vaikea jatkaa

Kannattaako tuhlata elämä siihen, että tekee miehen ja kakkosen elämän hankalaksi? Mikä palkinto siitä? Mitä järkeä jatkaa liittoa, jos mielessään suunnittelee kostoksi jättää pettäjämiehen? Ja itse juosta salaa vieraissa? Vieraissa käynti kostomielessä tietenkin hyvin tyydyttävää. Onhan se yksi tapa elää. Jos käry käy, ei mies jätä kakkosta, koska käryn jälkeenhän vaimo muuttuu entistäkin ikävämmäksi, mikä vaimon taholta järjetöntä. Toiminnallaan vaimo pitää huolen, että mies todella alkaa sitä kakkostaan tarvita muuhunkin kuin seksiin. Tulevaisuus ei kenenkään kannalta tässä tilanteessa näytä hyvältä.

• viis veisaa

Juuri noin kuvitteli mieheni kakkonen vaimon käyttäytyvän ja oli opastanut miestä tutkimaan kännykän ja tarkkailemaan muitakin menoja. Oli tarkasti selittänyt, mistä tunnistaa, että vaimo pettää. Osoitti vain, kuinka alhaisella tasolla ajatuksineen olivat. Jopa mies tunsi vaimonsa niin huonosti, että ajatteli tämän kostoksi pettävän. Eipä vaimo alentunut naurettavaksi pelleksi, vaikka salapari niin kuvittelikin.

• tietää kun kokee

"Kannattaako tuhlata elämä siihen, että tekee miehen ja kakkosen elämän hankalaksi? Mikä palkinto siitä?"

Miten niin tuhlata!? Oikeuden saaminen ja jakaminen on jo itsessään erittäin tyydyttävää. Suosittelen! Erityisesti kakkosen kasvattaminen ihmisten tavoille on ollut hyvin antoisaa ja lisäksi hyödyllistä.

Kostaminen omalle puolisolle, vaikka onkin syyllinen pettämiseen, ei kannata Siis ainakaan jos aikoo suhteessa jatkaa. Kakki paha minkä teet, rikkoo liittoa, eikä siitä ole hyötyä. Pettäjälle on asetettavat rajat aivan kuten lapselle (ja samasta syystä).

Kakkosen kouluttaminen (ja rankaiseminen) sen sijaan on kaikkien etu (jopa tämän kakkosen, vaikka hän ei sitä tajua.)

• Ei petturia mulle
        tietää kun kokee kirjoitti:

"Kannattaako tuhlata elämä siihen, että tekee miehen ja kakkosen elämän hankalaksi? Mikä palkinto siitä?"

Miten niin tuhlata!? Oikeuden saaminen ja jakaminen on jo itsessään erittäin tyydyttävää. Suosittelen! Erityisesti kakkosen kasvattaminen ihmisten tavoille on ollut hyvin antoisaa ja lisäksi hyödyllistä.

Kostaminen omalle puolisolle, vaikka onkin syyllinen pettämiseen, ei kannata Siis ainakaan jos aikoo suhteessa jatkaa. Kakki paha minkä teet, rikkoo liittoa, eikä siitä ole hyötyä. Pettäjälle on asetettavat rajat aivan kuten lapselle (ja samasta syystä).

Kakkosen kouluttaminen (ja rankaiseminen) sen sijaan on kaikkien etu (jopa tämän kakkosen, vaikka hän ei sitä tajua.)

Sadistinen näkökulma. Oletko koskaan miettinyt, että kyllä kakkonen oppii suhteen päätyttyä, että moiseen ei kannata enää alkaa?
        Minä en ainakaan petturimieheen enää koskisi vaimona. Y.Ö.K!

• 1212
        tietää kun kokee kirjoitti:

Uusi ammattiryhmä petetyille rouville "kakkosten kouluttaja" , onhan se varmaan haastavampaa kuin vain rouvana olo.
        Mistä näin bimboja oikein tulee?

Tästä sai aamun hyvät naurut:)

• kaupanpäälle
        Ei petturia mulle kirjoitti:

Sadistinen näkökulma. Oletko koskaan miettinyt, että kyllä kakkonen oppii suhteen päätyttyä, että moiseen ei kannata enää alkaa?
        Minä en ainakaan petturimieheen enää koskisi vaimona. Y.Ö.K!

Sie oottii kakkonen!

• Kenkää vain! Et kadu

Ei onnistunut. Mielestäni kakkosen jättäminen on ainoa tapa todistaa, että se on MEIDÄN PARISUHDE, johon panostetaan. Jos joku "mies" ei anna minulle täydellistä huomiota, niin miksi ihmeessä haluaisin sellaisen "miehen"? Minä antaisin kaikkeni ja mies vain puolet? -HAH, ei onnistu!

• Samaa ajattelin

Sama tunne minullakin oli, että miten ihmeessä mies kuvittelee, että hänessä on tarpeeksi tukea, aikaa ja rakkautta kahdelle naiselle? Mitä minä teen sillä osa-aika-aviomiehellä, jota pitää odotella kotiin paitaa vaihtamaan ja heittämään pusun lennossa? Yksin oli jotenkin helpompi kuin osa-aika-miehen kanssa.

• Asia kesken
        Samaa ajattelin kirjoitti:

Sama tunne minullakin oli, että miten ihmeessä mies kuvittelee, että hänessä on tarpeeksi tukea, aikaa ja rakkautta kahdelle naiselle? Mitä minä teen sillä osa-aika-aviomiehellä, jota pitää odotella kotiin paitaa vaihtamaan ja heittämään pusun lennossa? Yksin oli jotenkin helpompi kuin osa-aika-miehen kanssa.

Paha vaan kun vieläkin rakastan miestäni ja toivon,että selviämme tästä.

• Anna aikaa
        Asia kesken kirjoitti:

Paha vaan kun vieläkin rakastan miestäni ja toivon,että selviämme tästä.

Hei, anna ajan kulua. Ei sinulla ole kiire mihinkään. Vastauksen saat itseltäsi, kun on sen aika. Elä ja tunnustele fiiliksiäsi, katso, mihin se johtaa. Älä kiirehdi, anna itsellesi kaikki aika, minkä tarvitset asian selvittämiseksi.

• Asia kesken
        Anna aikaa kirjoitti:

Hei, anna ajan kulua. Ei sinulla ole kiire mihinkään. Vastauksen saat itseltäsi, kun on sen aika. Elä ja tunnustele fiiliksiäsi, katso, mihin se johtaa. Älä kiirehdi, anna itsellesi kaikki aika, minkä tarvitset asian selvittämiseksi.

Kiitos tuesta.

• Kunnonnaiselle
        Asia kesken kirjoitti:

Kiitos tuesta.

Olen varma, että selviätte tuosta.Miehesi huomaa hyvin pian arvosi tuohon miestennielijään nähden.
        Onnea elämään.

• vapaaksi sellainen

totta, omassa parisuhteessa ei tarvitse tyytyä rippeisiin eikä huomiota jakamaan.

olkoon pettäjä kakkosensa kanssa.

• Totta turiset
        vapaaksi sellainen kirjoitti:

totta, omassa parisuhteessa ei tarvitse tyytyä rippeisiin eikä huomiota jakamaan.

olkoon pettäjä kakkosensa kanssa.

Aivan totta.

• näin kävi

SInulle aloittaja: Kokemuksesta tiedän, ettei onnistu. Uskottomuus on niin iso särö suhteeseen, ettei sitä voi korjata koskaan. Aina jää epäilys - joko taas? Olin samassa tilanteessa ja avioliittoa koitettiin paikata, rakentaa uudelleen ja luottamusta palauttaa. Se toimi muutaman vuoden, kunnes oli pakko luovuttaa. Uusi pettäminen paljastui ja se siitä liitosta. Olisi vaan pitänyt uskoa kerrasta. Ja rakkautta minulta ei puuttunut - luottamusta kyllä. Nyt ymmärrän, että ne kaksi asiaa kulkevat käsi kädessä. En vaan halunnut luovuttaa heti ja hukkasin elämästäni monta vuotta. Nyt on hyvä.

• mirjamäki

Minä taas voin sanoa että onnistui.
        Helppoa ei ollut mutta muutaman vuoden kuluttua kun mitään ei tullut vastaan ja luottamuskin rakentui tuntui jopa paremmalta kuin avioliiton alussa.
        Ehkä sitä oltiin kasvettu aikuisiksi ja nähty ettei se olisi ollut sen parempaa kuitenkaan.
        Täällä palstalla olin silloin kun tämä palsta alkoi pyörimään ja käyn täällä silloin tällöin kommentoimassa ajatuksiani.

• Asiat kesken
        mirjamäki kirjoitti:

Helppoa ei ollut mutta muutaman vuoden kuluttua kun mitään ei tullut vastaan ja luottamuskin rakentui tuntui jopa paremmalta kuin avioliiton alussa.
        Ehkä sitä oltiin kasvettu aikuisiksi ja nähty ettei se olisi ollut sen parempaa kuitenkaan.
        Täällä palstalla olin silloin kun tämä palsta alkoi pyörimään ja käyn täällä silloin tällöin kommentoimassa ajatuksiani.

Ihanaa kun teillä onnistui.

• Kenkää vain! Et kadu
        Asiat kesken kirjoitti:

Ihanaa kun teillä onnistui.

Mitä kauemmin salasuhde kestää, sitä suurempi mahdollisuus, että se ei koskaan lopu. Oletko valmis jakamaan miehesi loppuiäksesi?

• Petetty, mutta selvinnyt
        mirjamäki kirjoitti:

Ihana kuulla myös näistä onnistumisista.
        Meillä vuosi takana miehen salasuhteen paljastumisen jälkeen. Raskas vuosi, mutta en halunnut enkä edelleen halua luovuttaa.

Olen miehelle tehnyt selväksi, että heti sopii lähteä jos haikailee toisen naisen perään jos oikealta tuntuu. Mutta itse haluan uskoa, että harhapolun ja itsensä etsimisen jälkeen meillä on hyvä mahdollisuus selvitä tästä.

Isoin liima on lapset ja yhteinen historia. Mutta myös uudelleen löytynyt yhteys ja kiihko. Ei sellainen, jonka uusi ihminen voi tarjota. Vaan kokemus, itsetuntemus ja tahto.

Vanhan korjaaminen ei ole helppoa. Mutta minulle merkitsee eniten pysyvyys ja korjaaminen. Kaikkea ei tervitse heittää pois, joka on vähän rikki. Uusi rakastuminen vanhaan puolisoon tuntuu vielä useammalle.

• Petetty mutta selvinnyt
        Petetty, mutta selvinnyt kirjoitti:

Ihana kuulla myös näistä onnistumisista.
        Meillä vuosi takana miehen salasuhteen paljastumisen jälkeen. Raskas vuosi, mutta en halunnut enkä edelleen halua luovuttaa.

Olen miehelle tehnyt selväksi, että heti sopii lähteä jos haikailee toisen naisen perään jos oikealta tuntuu. Mutta itse haluan uskoa, että harhapolun ja itsensä etsimisen jälkeen meillä on hyvä mahdollisuus selvitä tästä.

Isoin liima on lapset ja yhteinen historia. Mutta myös uudelleen löytynyt yhteys ja kiihko. Ei sellainen, jonka uusi ihminen voi tarjota. Vaan kokemus, itsetuntemus ja tahto.

Vanhan korjaaminen ei ole helppoa. Mutta minulle merkitsee eniten pysyvyys ja korjaaminen. Kaikkea ei tervitse heittää pois, joka on vähän rikki. Uusi rakastuminen vanhaan puolisoon tuntuu vielä useammalle.

Useammalle = upeammalle :)

• En uskoa sinua
        Petetty mutta selvinnyt kirjoitti:

Useammalle = upeammalle :)

Mistä tiedät, vaikka olisit löytänyt jotain parempaa erottuasi? Miehen, joka antaa tuon kaiken sinulle ja enemmänkin, mutta ei särje sydäntäsi? Enkä sanoisi pettämistä suhteessa asiaksi, joka on "vähän rikki". Kyllä rakastuneena aviopuolisona sanoisin, että pettäminen on iso särö parisuhteeseen. Jos keveästi asian ottaa, eipä se kumppanin rakkauskaan paljoa merkitse...

• uskon selvinnyttä
        En uskoa sinua kirjoitti:

Mistä tiedät, vaikka olisit löytänyt jotain parempaa erottuasi? Miehen, joka antaa tuon kaiken sinulle ja enemmänkin, mutta ei särje sydäntäsi? Enkä sanoisi pettämistä suhteessa asiaksi, joka on "vähän rikki". Kyllä rakastuneena aviopuolisona sanoisin, että pettäminen on iso särö parisuhteeseen. Jos keveästi asian ottaa, eipä se kumppanin rakkauskaan paljoa merkitse...

Uskon petettyä mutta selvinnyttä. Itse kokenut aivan saman pitkässä parisuhteessa. Kuten kirjoitettiin ei korjaaminen ole helppoa ja tietenkin se on iso särö parisuhteeseen. Niin monet leikittelevät ajatuksella, mistä tiedän vaikka olisin löytänyt jotain parempaa erottuani, niin minäkin jossain kohtaa petettynä olemisen prosessissa pohdin. Valitettavasti omakin ympäristö tuki tätä höttöajatusta, nurkan takana on parempi. Tiedän, että miehiä tulee ja menee, jos niin haluaa, kuin junia asemalla, valitset vain kiinnostavimmat yksilöt, joiden mukaan hyppäät, mutta lopulta, ovatko he parempia. Parempia missä lajissa ja mitä paremmuudella lopulta tarkoitetaan?

Oikeastaan vain sellainen petetty, joka on selvinnyt pettäjän kanssa parisuhteessaan uuteen ja parempaan, ymmärtää, mitä se rakkaus on ja kuinka paljon se merkitsee. Allekirjoitan tuon uusi rakastuminen vanhaan puolisoon tuntuu vielä upeammalle ja jatkaisin, että se on aivan jotain muuta kuin ihastuminen johonkin uuteen ihmiseen ja se alun huuma, mikä jokaisessa uudessa suhteessa on. Voi ikäänkuin rakastaa täysillä ilman ruusunpunaisia silmälaseja, koska tietää jo vanhastaan toisen tavat
        (epävarmuus ja eräänlainen näytteleminen itseään parempana ihmisenä puuttuu) ja osaa sieltä löytää ne kaikki hyvät puolet ja niinpä onkin mahdollisuus ryhtyä antamaan kunnon virtaa suhteeseen. Jos jännitystä parisuhteeseen toinen haluaa, voihan sitä itsekin järjestää, luovuus vain kehiin ja samalla tavalla nappailemaan rusinoita, kuten salarakkaat täällä kehuskelee. Salaisia tapaamisia pusikoissa - helpompaahan sellainen on vaimona järjestää.

Koen, että on äärimmäisen hienoa, kun pitkässä parisuhteessa voi niitä lukuisia hyviä hetkiä viritellä uuteen nousuun. Hetkiä ennen lapsia, lapsien eri kasvuvaiheissa jne. siis ihan kaikkea sieltä parisuhteen historiasta. Uskottomuuskin oli ilmeisesti vain koettava, että silmät avautuivat sen suhteen, millainen puoliso siinä vierellä on oikein vuosikaudet ollut, uskallan väittää, että kasvunpaikka se on ja erityisesti sille puolisolle, joka on jäänyt jonnekin teiniasteelle omassa kasvuprosessissaan.

Ja kaikille vähättelijöille, myös täällä pettäjä on saanut aina lähteä, jos siltä tuntuu ja saa edelleenkin - väkisin en ole pitänyt koskaan. Tietysti jokainen valitsee hänet, jota rakastaa ja jakaa elämänsä valittunsa kanssa.

• En usko sinua
        uskon selvinnyttä kirjoitti:

Uskon petettyä mutta selvinnyttä. Itse kokenut aivan saman pitkässä parisuhteessa. Kuten kirjoitettiin ei korjaaminen ole helppoa ja tietenkin se on iso särö parisuhteeseen. Niin monet leikittelevät ajatuksella, mistä tiedän vaikka olisin löytänyt jotain parempaa erottuani, niin minäkin jossain kohtaa petettynä olemisen prosessissa pohdin. Valitettavasti omakin ympäristö tuki tätä höttöajatusta, nurkan takana on parempi. Tiedän, että miehiä tulee ja menee, jos niin haluaa, kuin junia asemalla, valitset vain kiinnostavimmat yksilöt, joiden mukaan hyppäät, mutta lopulta, ovatko he parempia. Parempia missä lajissa ja mitä paremmuudella lopulta tarkoitetaan?

Oikeastaan vain sellainen petetty, joka on selvinnyt pettäjän kanssa parisuhteessaan uuteen ja parempaan, ymmärtää, mitä se rakkaus on ja kuinka paljon se merkitsee. Allekirjoitan tuon uusi rakastuminen vanhaan puolisoon tuntuu vielä upeammalle ja jatkaisin, että se on aivan jotain muuta kuin ihastuminen johonkin uuteen ihmiseen ja se alun huuma, mikä jokaisessa uudessa suhteessa on. Voi ikäänkuin rakastaa täysillä ilman ruusunpunaisia silmälaseja, koska tietää jo vanhastaan toisen tavat
        (epävarmuus ja eräänlainen näytteleminen itseään parempana ihmisenä puuttuu) ja osaa sieltä löytää ne kaikki hyvät puolet ja niinpä onkin mahdollisuus ryhtyä antamaan kunnon virtaa suhteeseen. Jos jännitystä parisuhteeseen toinen haluaa, voihan sitä itsekin järjestää, luovuus vain kehiin ja samalla tavalla nappailemaan rusinoita, kuten salarakkaat täällä kehuskelee. Salaisia tapaamisia pusikoissa - helpompaahan sellainen on vaimona järjestää.

Koen, että on äärimmäisen hienoa, kun pitkässä parisuhteessa voi niitä lukuisia hyviä hetkiä viritellä uuteen nousuun. Hetkiä ennen lapsia, lapsien eri kasvuvaiheissa jne. siis ihan kaikkea sieltä parisuhteen historiasta. Uskottomuuskin oli ilmeisesti vain koettava, että silmät avautuivat sen suhteen, millainen puoliso siinä vierellä on oikein vuosikaudet ollut, uskallan väittää, että kasvunpaikka se on ja erityisesti sille puolisolle, joka on jäänyt jonnekin teiniasteelle omassa kasvuprosessissaan.

Ja kaikille vähättelijöille, myös täällä pettäjä on saanut aina lähteä, jos siltä tuntuu ja saa edelleenkin - väkisin en ole pitänyt koskaan. Tietysti jokainen valitsee hänet, jota rakastaa ja jakaa elämänsä valittunsa kanssa.

Älä ymmärrä väärin, kyllä minäkin valitsin mieheni. Rakastin miestäni, opettelin luottamaan jälleen. Voih, se on voimakas tunne, kun rakastaa toista vikoinensa!
        Se onkin sitten vähemmän kivaa, kun paljastuu vuosien päästä, että miehellä on uusi suhde tai sama kakkonen vieläkin kierroksessa. Asiat vain paremmin peitettynä. Tässäkin asiassa harjoitus tekee mestärin. Niitä hukattuja vuosia, jotka on uhrannut rakentaakseen "täydellisen" elämän, ei enää takaisin saa.

Enkä näe mitään arvostusta tuossa: "Ja kaikille vähättelijöille, myös täällä pettäjä on saanut aina lähteä, jos siltä tuntuu ja saa edelleenkin - väkisin en ole pitänyt koskaan. " Koska kaikki täällä tietävät, että jos pettäjänä on mies, ei tämä pura avioliittoaan useista eri syistä. Me naiset olemme hieman läheisriippuvaisia miehistä, sanoen, että "Tässä minä olen, ota jos haluat, mutta en heitä sinua ulos, koska en raaski ja tulevaisuus pelottaa -saanko edes näin "hyvää" miestä itselleni vai jäänkö yksin." Ja miehet ovat oppineet, että vaikka tekisivät mitä, he eivät joudu vastuuseen teoistaan. Siksi en itseäni säälikään, koska en heittänyt miestä ulos, joten kerjäsin verta nenästäni. Mies ei oppinut anteeksiannon myötä mitään.

Miehille rakkaus jää aina toiminnallisuuden varjoon. Jos arki toimii, kuka välittää rakastamisesta. Kun mies saa kotona kaiken, kuka hullu lähtisi sellaisenkaan ihmisen mukaan, jota rakastaa enemmän kuin sitä aviopuolisoaan (miesten ajatusmaailmaa. lähde: eksäni) Olen huomannut näin omassa parisuhteessani ja muidenkin kohtalotoverien, joiden kanssa olen keskustellut. Minulle taas ei riitä se, että arki toimii ja mies "esittää" rakastavansa, ja varmasti jollain tasolla kyllä välittääkin oikeasti. Meillä arki kuitenkin sujui ja kaikki näytti normaalilta parisuhteelta. En olisi ikinä uskonut, että eksä toistaa pettämisensä. Seksiäkin oli joka päivä, joskus useamman kerrankin. Mieletön intohimo. Hellyyttä riitti. Riitojakin oli.

Me kaikki emme nimenomaan valitse häntä, jota rakastamme, koska tiedämme oman parhaamme, emmekä halua tulla satutetuiksi. Se kuuluu ihmisen kasvuprojektiin, että rehellisesti uskaltaa sanoa itselleen, että rakastan häntä ja haluan hänet elämääni, mutta hän ei ole parasta minulle. Että minun täytyy ajatella omaa parastani.

• minun napa
        En usko sinua kirjoitti:

Älä ymmärrä väärin, kyllä minäkin valitsin mieheni. Rakastin miestäni, opettelin luottamaan jälleen. Voih, se on voimakas tunne, kun rakastaa toista vikoinensa!
        Se onkin sitten vähemmän kivaa, kun paljastuu vuosien päästä, että miehellä on uusi suhde tai sama kakkonen vieläkin kierroksessa. Asiat vain paremmin peitettynä. Tässäkin asiassa harjoitus tekee mestärin. Niitä hukattuja vuosia, jotka on uhrannut rakentaakseen "täydellisen" elämän, ei enää takaisin saa.

Enkä näe mitään arvostusta tuossa: "Ja kaikille vähättelijöille, myös täällä pettäjä on saanut aina lähteä, jos siltä tuntuu ja saa edelleenkin - väkisin en ole pitänyt koskaan. " Koska kaikki täällä tietävät, että jos pettäjänä on mies, ei tämä pura avioliittoaan useista eri syistä. Me naiset olemme hieman läheisriippuvaisia miehistä, sanoen, että "Tässä minä olen, ota jos haluat, mutta en heitä sinua ulos, koska en raaski ja tulevaisuus pelottaa -saanko edes näin "hyvää" miestä itselleni vai jäänkö yksin." Ja miehet ovat oppineet, että vaikka tekisivät mitä, he eivät joudu vastuuseen teoistaan. Siksi en itseäni säälikään, koska en heittänyt miestä ulos, joten kerjäsin verta nenästäni. Mies ei oppinut anteeksiannon myötä mitään.

Miehille rakkaus jää aina toiminnallisuuden varjoon. Jos arki toimii, kuka välittää rakastamisesta. Kun mies saa kotona kaiken, kuka hullu lähtisi sellaisenkaan ihmisen mukaan, jota rakastaa enemmän kuin sitä aviopuolisoaan (miesten ajatusmaailmaa. lähde: eksäni) Olen huomannut näin omassa parisuhteessani ja muidenkin kohtalotoverien, joiden kanssa olen keskustellut. Minulle taas ei riitä se, että arki toimii ja mies "esittää" rakastavansa, ja varmasti jollain tasolla kyllä välittääkin oikeasti. Meillä arki kuitenkin sujui ja kaikki näytti normaalilta parisuhteelta. En olisi ikinä uskonut, että eksä toistaa pettämisensä. Seksiäkin oli joka päivä, joskus useamman kerrankin. Mieletön intohimo. Hellyyttä riitti. Riitojakin oli.

Me kaikki emme nimenomaan valitse häntä, jota rakastamme, koska tiedämme oman parhaamme, emmekä halua tulla satutetuiksi. Se kuuluu ihmisen kasvuprojektiin, että rehellisesti uskaltaa sanoa itselleen, että rakastan häntä ja haluan hänet elämääni, mutta hän ei ole parasta minulle. Että minun täytyy ajatella omaa parastani.

Niinhän se voi olla, on erilaisia miehiä. Sinulla oli tuollainen, ehkä esittäjä, ei täällä kukaan voi sitä tietää. Uskon tarinaasi ja sen on yksinoikeudella juuri sinun, sinun ja miehesi tarina. Silti on monia muita tarinoita ja monia muita mahdollisuuksia, joista juuri jostain syystä ei täällä sovi puhua, koska miehelle kuuluu antaa kenkää, jos ei hän alistu naisen narutettavaksi.

Rakastaa enemmän? Vaikuttaa siis kuitenkin joltain rakastamiskilpailulta, ehkä olen sitten tosi tyhmä, mutta en ymmärrä, että voi olla toisen kanssa, jos toista rakastaa enemmän eli arki toimii ja huoltosuhde on hyvä, mutta ei rakasta, niin valitsee tuon, kuulostaa kovin ristiriitaiselta.

• valitettavasti totta
        minun napa kirjoitti:

Niinhän se voi olla, on erilaisia miehiä. Sinulla oli tuollainen, ehkä esittäjä, ei täällä kukaan voi sitä tietää. Uskon tarinaasi ja sen on yksinoikeudella juuri sinun, sinun ja miehesi tarina. Silti on monia muita tarinoita ja monia muita mahdollisuuksia, joista juuri jostain syystä ei täällä sovi puhua, koska miehelle kuuluu antaa kenkää, jos ei hän alistu naisen narutettavaksi.

Rakastaa enemmän? Vaikuttaa siis kuitenkin joltain rakastamiskilpailulta, ehkä olen sitten tosi tyhmä, mutta en ymmärrä, että voi olla toisen kanssa, jos toista rakastaa enemmän eli arki toimii ja huoltosuhde on hyvä, mutta ei rakasta, niin valitsee tuon, kuulostaa kovin ristiriitaiselta.

Usein on niin, että mies jää parisuhteeseen sen takia, että ei uskalla alkaa asioita muuttamaan. Ikävä kyllä. Löytyy meistä naisistakin näitä. Minä, esimerkiksi. Rakastan kakkostani, mutta en uskalla lähteä asioita muuttamaan, enkä haluakaan kun on pienet lapset...

• uskallusta
        valitettavasti totta kirjoitti:

Usein on niin, että mies jää parisuhteeseen sen takia, että ei uskalla alkaa asioita muuttamaan. Ikävä kyllä. Löytyy meistä naisistakin näitä. Minä, esimerkiksi. Rakastan kakkostani, mutta en uskalla lähteä asioita muuttamaan, enkä haluakaan kun on pienet lapset...

Ei uskalla lähteä asioista muuttamaan, mutta uskaltaa kyllä pettää toisen selän takana. Siinäpä sitä on uskallusta kerrakseen. Miten rohkea teko!

• Onnellinen kaikesta

Rakastin miestäni niin sanoinkuvaamattoman paljon ja niin syvästi, että en kyennyt antamaan anteeksi hänen pettämistään. Se rikkoi sydämeni.
      Katselen päivästä toiseen parisuhteita, joissa on petetty ja näen millaisia tuhoja uskottomuus on saanut aikaan. En ikinä pystyisi sellaiseen "puolielämään".
      Olen mieluummin niin kauan yksin, kunnes löydän jonkun jota rakastaa sydämestäni kuin rakastaa toista "halvaantuneena".

• 74687

Ihmetteletkö vielä, miksi ei miehet kirjoittele.
      Tässä vastaus
      Varattuihin keskittyvät naiset ovat panoja, joita voi muovata kuin torttutaikinaa.Asettuvat kaikkiin konsepteihin, koska vallitsee miesten markkinat.Ruma, ällöttävä.Alistu tässä valtaleikissä, kakkonen.

• Otanko eron...

Meillä mies taas sanoi minulle, petetylle, että rakastaa kakkosessaan sitä että hän ei yritä miellyttää miestä. Minä olen kuulemma lainkuuliainen koira, joka pysyy vuodesta toiseen vierellä, tekisi hän sitten mitä tahansa. Ihmistenmiellyttäjä, taisi hän sanoa. Olen täysin murtunut. En usko pääseväni koskaan tästä ylitse. Nytkin takana uneton yö.

• ratkaisuja
        Otanko eron... kirjoitti:

Meillä mies taas sanoi minulle, petetylle, että rakastaa kakkosessaan sitä että hän ei yritä miellyttää miestä. Minä olen kuulemma lainkuuliainen koira, joka pysyy vuodesta toiseen vierellä, tekisi hän sitten mitä tahansa. Ihmistenmiellyttäjä, taisi hän sanoa. Olen täysin murtunut. En usko pääseväni koskaan tästä ylitse. Nytkin takana uneton yö.

Näin lukijana otanko eron kirjoittajalle, kyllä mies sanoi aikamoisen mielipiteen.
        Jos hän näin sinusta ajattelee, miten parisuhteenne voi jatkua.
        Onko tälläisessä liitossa enää mieltä.

Parisuhdeterapeutille voisit vielä koittaa, teidän molempien. Tai jos mies ei siihen suostu, mene oman itsesi takia juttelemaan jollekin ammattiauttajalle.

Mikäli mies ei ajatuksiaan muuta sinulle myönteisemmäksi, miksi kiduttaisit itseäsi.
        Ja jos ei kakkostakaan ole pudottamassa kuvioista.

Ei helppoja ratkaisuja, mutta ei tämäkään tilanne auvoista ole.

• meitä on useampikin
        Otanko eron... kirjoitti:

Otanko eron..., jos sinua yhtään lohduttaa... minua mies kutsuu huoraksi. Itse on pettänyt (rakastui kakkoseen, mutta kakkonen jätti, kun mies munasi senkin mahdollisuuden) ja haukkuu minua nyt huoraksi. Mies laittaa minut kärsimään "pettämisteni" vuoksi, joita ei ole edes tapahtunut..., joskus tuntuu, että olisi kakkonen vienyt mukanansa tuon. Itse myönnän olevani riippuvainen miehestäsi. Haluan niin kipeästi pitää avioliiton kasassa, jo lasteni vuoksi, ja uskoa, että kaikki muuttuu paremmaksi. Itseäni vain särkee ajatus, että jos kakkonen tulisi mukaan kuvioon, mies lähtisi luultavasti kyselemättä mukaan...

• meitä on useampikin
        meitä on useampikin kirjoitti:

Otanko eron..., jos sinua yhtään lohduttaa... minua mies kutsuu huoraksi. Itse on pettänyt (rakastui kakkoseen, mutta kakkonen jätti, kun mies munasi senkin mahdollisuuden) ja haukkuu minua nyt huoraksi. Mies laittaa minut kärsimään "pettämisteni" vuoksi, joita ei ole edes tapahtunut..., joskus tuntuu, että olisi kakkonen vienyt mukanansa tuon. Itse myönnän olevani riippuvainen miehestäsi. Haluan niin kipeästi pitää avioliiton kasassa, jo lasteni vuoksi, ja uskoa, että kaikki muuttuu paremmaksi. Itseäni vain särkee ajatus, että jos kakkonen tulisi mukaan kuvioon, mies lähtisi luultavasti kyselemättä mukaan...

*miehestäni

• Otanko eron...
        ratkaisuja kirjoitti:

Näin lukijana otanko eron kirjoittajalle, kyllä mies sanoi aikamoisen mielipiteen.
        Jos hän näin sinusta ajattelee, miten parisuhteenne voi jatkua.
        Onko tälläisessä liitossa enää mieltä.

Parisuhdeterapeutille voisit vielä koittaa, teidän molempien. Tai jos mies ei siihen suostu, mene oman itsesi takia juttelemaan jollekin ammattiauttajalle.

Mikäli mies ei ajatuksiaan muuta sinulle myönteisemmäksi, miksi kiduttaisit itseäsi.
        Ja jos ei kakkostakaan ole pudottamassa kuvioista.

Ei helppoja ratkaisuja, mutta ei tämäkään tilanne auvoista ole.

Olen kyllä miettinyt sitäkin, että jos jään tähän suhteeseen, niin olen todella se lainkuuliainen koira, jos uskollisesti pysyy rinnalla... Enkä halua olla myös sellainen ihminen, joka tekee kaiken miehen päätösten mukaan. Se on surullista... Sanat eivät loukkaa, mutta ajatus, että mies pitää minua itsestään selvänä, uskollisena... ja hän voi tulla ja tehdä miten huvittaa...

• Kysyn vaan
        meitä on useampikin kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla näiden teidän pettäjämiestenne ikä? Kertomukset kuulostavat todella lapsellisilta aikuisten miesten suusta. Taitavat olla vasta pojankloppeja, joita elämä vielä opettaa!

• 19+12

Minullekin mies valitti ettei vaimossa ole mitään kiinnostavuutta koska suostuu kaikkeen mitä mies sanoo ja käskee. Vaimo on ilmeisesti täysin tahdoton ja selkärangaton ja pyrkii vain pitämään miehensä miellyttämällä ja liehittelemällä häntä ja yrittää seksillä vietellä miestä jota ei seksi vaimon kanssa huvita lainkaan.

74687, olet selvästi juuri sellainen. Kakkosten ei tarvitse miellyttää ketään koska voivat aina vaihtaa miehen parempaan.

• ?????????????
        19+12 kirjoitti:

Minullekin mies valitti ettei vaimossa ole mitään kiinnostavuutta koska suostuu kaikkeen mitä mies sanoo ja käskee. Vaimo on ilmeisesti täysin tahdoton ja selkärangaton ja pyrkii vain pitämään miehensä miellyttämällä ja liehittelemällä häntä ja yrittää seksillä vietellä miestä jota ei seksi vaimon kanssa huvita lainkaan.

74687, olet selvästi juuri sellainen. Kakkosten ei tarvitse miellyttää ketään koska voivat aina vaihtaa miehen parempaan.

Tuollainen kakkostyyppi, jonka ei tarvitse miellyttää ketään, edes sitä ukkomiestä on ilmeisemmin joten eri rotua. Tuollainen rotu ei voi ukkomiehen pyynnöstä soitella ja lähetellä viestejä vaimolle ja vaatia tätä jättämään miehensä, vai voiko?

• onmahdollista

meillä se jatkuu. miehellä oli siis kännipanoja, jotka tunnusti itse. aluksi tarvittiin paljon ammattilaisten apua, kävimme terapiassa yhdessä ja erikseen. paljon työtä tämä on vaatinut petetyltä ja etenkin siltä pettäjältä, jonka velvollisuus on osoittaa olevansa tosissaan, ei pelkästään sanoin vaan jokaikinen päivä teoin. alkuun pettäjä oli jopa liioitellun avoin menemisistään ja tekemisistään (tosin ei ole tunnustuksena jälkeen, edes halunnut kulkea omin nokkineen missään baareissa tms.). ja loputtoman paljon keskustelua, asia on käyty läpi uudelleen ja uudelleen petetyn tahtiin...

tänä päivänä koen, että parisuhteemme on paljon parempi kuin ennen, ja se on paljon vankemmalla pohjalla. meillä on tänään keskusteluyhteys ja teemme paljon asioita yhdessä... parisuhde vaatii työtä joka päivä, pysyäkseen hyvänä.

• Marjukka...

Uskallan väittää, että parisuhteen mahdollisessa uudelleenrakentamisessa ei voida käyttää todennäköisyyslaskentaa. Jotkut onnistuvat, toiset eivät.

Uskallan väittää, että suurinosa näistä parisuhteissa, joissa petetään on solmittu -20 -vuotiaina, jolloin itseään ei edes tunne. Siksi eroaminen pettämisen vuoksi on sallitua. Ihmiset muuttuvat! Siksi ei ole mitenkään noloa, jos jompi kumpi löytää uuden kumppanin. Inhimillisyyden vuoksi olisi kuitenkin ideaalia kertoa asiasta myös nykyiselle kumppanille.

Uskallan väittää, että pettäminen johtuu usein siitä, että ihminen kokee jo saavuttaneensa päämääränsä (perustaa perheen), jolloin pettäjästä tuntuu, että mitään uutta ei enää tule. Miehet ovat alkukantaisuudessaan metsästäjiä, naiset poimijoita. Siksi mustasukkaiseksi tekeminen sitoo miehen tiiviimmin kumppaniinsa, vaikka sitä Kuuluisaa Rakastamista ei olisikaan puolisoonsa. ( Ja mustasukkaiseksi tekemistä en suosittele kenellekään. Pitkissä suhteissa se johtaa usein väkivaltaan.) Me naiset taas olemme poimijoita, joilla on tarve poimia ja henkiinjäämisen vuoksi pitää poimimansa tavarat (=mies). Tämä yhdistettynä äidilliseen vaistoon, mitä rentumpi mies, sitä enemmän (äidin)rakkautta. HUOM! Äidinrakkaus miestänsä kohtaan ei ole tervettä! Tiedätte kyllä miksi! Lisäksi, rentut paljastuvat AINA pahimmiksi pettäjiksi ja väkivaltaisiksi.

Uskallan väittää, pettämisen hyväksyminen tai kakkosena oleminen, johtuvat kumpikin lapsuudessa johtuneista kiintymyssuhteiden häiriöstä? Onko sinulla kotona/kierroksessa juuri isäsi kaltainen mies? Vai täysin isäsi vastakohta? Oletko omaksunut äitisi roolin?

Uskallan myös väittää, että ihmiset jotka antavat loukata itseään, eivät arvosta itseään. Sinä juuri! Otitko pettäjän takaisin tai odotatko, että mies eroaa vaimostaan? Miksi?

Uskallan väittää myös, että usein on... jossain tuolla edellämainituissa kommenteissa sanottiin, että miehelle arkiset asiat ovat tärkeämpiä kuin henkiset. Vai oletko joskus törmännyt mieheen, joka ei pitäisi uudesta autostaan/puhelimestaan/tietokoneestaan/joku pesee tämän pyykit/saa seksiä säännöllisesti? Miehet ovat simppeleitä ja pitävät simppleistä asioista. Uuden elämän rakentaminen toisen kanssa on liian haastavaa ja aikaa ja energiaa kuluttavaa, että helpompi miehelle jäädä vanhaan suhteeseen. (Tämä ei ehkä ole kunnioitettava syy jäädä parisuhteeseen!) Ja jos sattuisi, että miehen sydän lyö kiivaammin tälle kakkoselle, niin voit olla varma että suurin osa miehistä hiljentää sen äänen, jotta asioita ei tarvitsisi muuttaa. Näin ollen kakkosetkin luovuttavat, kun luulevat miehen käytöksestä, että tämä ei rakasta. Jotkut miehet taas toistavat kuvion, kun huomaavat että uudet lelut ja vehkeet eivät teekään iloiseksi. Miehet EIVÄT KOSKAAN etsi syytä pettämiseensä. Salakavalina luonteina, jättävät asian naisten niskoille pohdittavaksi. Kyllä, he ovat laiskoja tämänkin asian suhteen.

Näitä voisi jatkaa loputtomiin, mutta miksi jatkaisin? Ihmisten olisi syytä lopettaa taisteleminen pettäjistä ja asennoitua elämän kuljetettaviksi. On niin paljon asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa. Joillakin avioliitto onnistuu pettämisen jälkeen, joillakin elämän rakkaus löytyy salasuhteen kautta. On heitäkin, jotka ovat yhden kumppanin kanssa koko ikänsä, nämä onnekkaat!

Näyttäkää ihmiset solidaarisuutta toisillenne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      137
      3645
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      106
      3433
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      19
      2430
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2245
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2083
    6. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      16
      998
    7. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      26
      977
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      128
      777
    9. Savonlinnan tragedia. Miestä epäillään Saran, 20, ja kolmen pienen lapsen murhista

"Savonlinnan perhesurman rikosnimikkeet ovat koventuneet: poliisi epäilee nuorta miestä nyt neljästä murhasta." https:/
      Savonlinna
      67
      720
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      714
    Aihe