Minulla on viisikielinen kantele, jossa on puutapit. Ne luistavat. Uudet on tehty, mutta vaikea yhä virittää. Eli laittaisin (luetaan laitattaisin kaverilla) siihen normaalit teräsviritystapit. Mutta mitä ihmettä tarkoittaa vasen- ja oikeakätiset viritystapit. Eli kummatko siihen tulee, ihan normaaliin viisikieliseen kanteleeseen? Ostin molemmat.
Viisikieliseen kanteleeseen uudet viritystapit
2
129
Vastaukset
- Soitellen
kyllä tekijät vaihtaa.
Kysy AMF:lta tai Lovikalta!
Hyvää harrastusiloa, soittele!
Ne tekijät tietää vastauksen kysymykseesi. - Kysyy nainen
Oikeakätiset ne olivat, olisin laittanut vasenkätiset. Vasuri ei hahmota suuntia oikein... Nyt vaan pitäisi oppia virittämään. Korvakuulolta saan duuriin ja molliin, kun ajattelen Vakaa vanha väinämöistä tai Ukkonooaa, mutta viritysmittarin käyttö ontuu. Kysynpä musiikinperusteiden kurssilla konkareilta apua.
Kantelealkeiskurssejakin alkaisi keväällä, jos vain viitsii talvella kuljettaa kanteletta ja itseään pitkän matkan taa.
Hyvää joulunodotusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991957
- 711706
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91421- 751098
- 811040
- 951019
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.261004Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954