Olen ollut sairaslomalla tässä syksyn aikana useamman viikon. Kävin kuitenkin välissä töissä. Yhteenlasketut sairaslomapäiväni tältä syksyltä ylittävät tuon 35 päivää jonka työnantaja maksaa. Mutta jos sairaslomatodistukissa on eri koodit näille sairaslomille, niin lasketaanko nämä samaksi sairaudeksi? Minulla on ollut kolme eri koodia sairaslomatodistuksissa, kaksi näistä alkavat samalla kirjaimella. Lasketaanko samalla kirjaimella alkavat koodit samaksi sairaudeksi vaikka ovatkin nimeltään eri sairauksia? Sairaslomien välissä olen olen ollut töissä alle 30 päivää, mutta voidaanko silti eri koodit laskea samaksi sairaudeksi?
Sairasloma
7
254
Vastaukset
- Eikö vaan?!
Ja anna kun arvaan, se kirjain on F .....
- auttakaa1
Kyllä, toinen kirjain on F ja toinen G. En ole aikasemmin juurikaan ollut sairaslomilla, mutta tänä syksynä sattui tapahtumaan jotain todella ikävää parikin kertaa. Nyt olen takaisin töissä ja nämä sairaslomat jäivät siis tähän.
- 14+20
Eikös ne ole eri sairaslomia, kun on eri koodit..Silloin niitä ei lasketa samaksi.
- auttakaa1
Niin minäkin ajattelin, mutta tilinauha näytti, että ne oli laskettu samaksi ja näin ollen en saanut kaikilta päiviltä palkkaa. Onko han tästä lakia vai kuka sen päättää onko sairaus sama vai eri?
- kippeenä olin
auttakaa1 kirjoitti:
Niin minäkin ajattelin, mutta tilinauha näytti, että ne oli laskettu samaksi ja näin ollen en saanut kaikilta päiviltä palkkaa. Onko han tästä lakia vai kuka sen päättää onko sairaus sama vai eri?
Oisko sitä sit pitäny olla yhtäjaksoisesti tuo sairasloma??
Ainakin minulla meni sillai, et kun olin yhtäjaksoisesti sairaslomalla, mutta kumminkin sillai, et hain lisää sitä s-lomaa, niin esimies sanoi, että on hänelle parempi, kun on sairaslomalapussa on sama sairauskoodi.
- Lomako sairas?
Se on sairausloma.
Riippuu työnantajasta nämä laskutavat. Soita palkanlaskijalle.- auttakaa1
Päättääkö siis työnantaja tuon asian? Silloinhan hän tietenkin päättää, että se on sama sairaus ettei tarvitse maksaa niin monesta päivästä. Mutta pitää tosiaan soittaa palkanlaskijalle. Olisin kuitenkin halunnut tietää onko täällä muita kenelle käynyt näin tai onko joku joka tietäisi miten tämä menee.
Olin siis välissä kolmisen viikkoa töissä. Sen jälkeen eri koodilla sairauslomalla. Toki sekin oli F-alkuinen sairausloma niinkuin ensimmäinenkin. Mutta olivat siis eri koodeja kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078