Kirjastohuoneen ikkunasta

Voi tänään tarkkailla uutta pihalintuamme.
Maakotka on luuhannut pihassa jo viikon.
Nyt sitä päätettiin ruokkia ettei nälkiinny.

27

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nam..

Löytyi sopiva haaska jostain?

• Söi vanhoja pakasteita jo aiemmin, mutta nyt naapuri lahjoitti itsestään kuolleen vasikan.

• no..
        buddy-love kirjoitti:

Söi vanhoja pakasteita jo aiemmin, mutta nyt naapuri lahjoitti itsestään kuolleen vasikan.

siinäpä ystävällinen naapuri! Onkos tipu ihan terve, jos meinaa nälkiintyä?

• no.. kirjoitti:

siinäpä ystävällinen naapuri! Onkos tipu ihan terve, jos meinaa nälkiintyä?

Taitaa olla nuorenpuoleinen ja ruuan hankkiminen on vielä hiukan hankalaa.
        Söisi kauriita, mutta ne piileskelevät metsässä, eikä näköjään fasaaniakaan ole helppo saada kiinni jos se on tarkkana.

• botaniikan proffa

He-hee!:D Botaniikka i. liskojen aivo-oppi on jysähtänyt buddyn ajukoppaan.
      Muinaiset hirmuliskothan on Darwinin lakien mukaan jakautuneet käärmeiksi ja sisiliskoiksi ja niiden terävähamapaisiksi välimuodoiksi.

Maaörnien ruokkiminen symbolisoi Ödlan muonittamista rinkeleillä ja buddyn talo joutuu ennenpitkää vasaran alle;(

• Viola.

Ota kuva siitä ja laita tänne meidän muidenkin iloksi.

• Tulossa, kunhan akku latautuu.
        (tosin ei kovin häävi, sillä pitäisi olla enemmän valoa ja pidempi linssi)

• Viola.
        buddy-love kirjoitti:

Tulossa, kunhan akku latautuu.
        (tosin ei kovin häävi, sillä pitäisi olla enemmän valoa ja pidempi linssi)

Toivottavasti se pysyy hetken paikallaa, jotta saat onnistuneen kuvan. Opeta se poseeraamaan kameralle. :)

• budy-love
        Viola. kirjoitti:

Toivottavasti se pysyy hetken paikallaa, jotta saat onnistuneen kuvan. Opeta se poseeraamaan kameralle. :)

Pysyy se poseeramassa, kun laitoin sille meikkipeilinkin. Backstagella viipyy tuntitolkulla, naaras kun ompi se nicekotka.

• Walking Deads:.

.

"Ettei se vain ollu Ruotsinvallan aikuinen MAAORJA"

Har!

.

• Venäjällä oli maaorjia.

• Torpparilaitos:.
        buddy-love kirjoitti:

Venäjällä oli maaorjia.

.

Suomessa oli Ruotsin vallan aikana torpparilaitos joka ei eronnut millään lailla maaorjuudesta

.

• Torpparilaitos:. kirjoitti:

.

Suomessa oli Ruotsin vallan aikana torpparilaitos joka ei eronnut millään lailla maaorjuudesta

.

Ei pidä paikkaansa ja tuo näkemys on tulosta 60-luvun vasemmistopropagandasta.

Torpparit olivat menestyviä vuokratilallisia, jotka kykenivät työllään maksamaan tilansa vuokran. On totta, että joissakin harvoissa tapauksissa torpparien sopimuksista muodostui kohtuuttomia, mutta yleinen taso oli täysin realistinen.
        Torppari ei myöskään ollut mitenkään maahan sidottu ja kykeni, toisin kuin maaorja, jättämään vuokraamansa tilan ja siirtymään toiselle, tai aivan muuhun ammattiin. Maaorjuudessa ihmiset olivat tilanomistajan omistuksessa, mutteivät suoraan, vaan he kuuluivat maa-alueeseen, eivätkä voineet vapaasti valita ammattiaan tai asuinpaikkaansa.

On selvästi sekä maaorjien että torpparien halventamista väittää heidän tilannettaan samankaltaiseksi.

• Onneksi Suomi itsenä
        buddy-love kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa ja tuo näkemys on tulosta 60-luvun vasemmistopropagandasta.

Torpparit olivat menestyviä vuokratilallisia, jotka kykenivät työllään maksamaan tilansa vuokran. On totta, että joissakin harvoissa tapauksissa torpparien sopimuksista muodostui kohtuuttomia, mutta yleinen taso oli täysin realistinen.
        Torppari ei myöskään ollut mitenkään maahan sidottu ja kykeni, toisin kuin maaorja, jättämään vuokraamansa tilan ja siirtymään toiselle, tai aivan muuhun ammattiin. Maaorjuudessa ihmiset olivat tilanomistajan omistuksessa, mutteivät suoraan, vaan he kuuluivat maa-alueeseen, eivätkä voineet vapaasti valita ammattiaan tai asuinpaikkaansa.

On selvästi sekä maaorjien että torpparien halventamista väittää heidän tilannettaan samankaltaiseksi.

.

Onneksi Suomi itsenäistyi näistä MiehittäjäWalloista ja torpparilaitos lakkautettiin ei-aitosuomalaisena

.

• Onneksi Suomi itsenä kirjoitti:

.

Onneksi Suomi itsenäistyi näistä MiehittäjäWalloista ja torpparilaitos lakkautettiin ei-aitosuomalaisena

.

Kuinka niin?
        Onhan vuokratilallisia yhä, mutta vuokrat vain maksetaan entisestä poiketen rahalla.

• supersaurus
        buddy-love kirjoitti:

Kuinka niin?
        Onhan vuokratilallisia yhä, mutta vuokrat vain maksetaan entisestä poiketen rahalla.

No noh! Mistäs kartanon patruuna buddy luulee maanomistukseensa olevansa etuoikeutettujen joukossa? Sehän on mm. intiaaneille käsittämätöntä muillekin, kuin
        charrua-montelle.
        Maa on alkujansa eikenenkään, samoin vedet.
        Ahneet kapitalistit ovat vaan sotimalla omineet kaiken itsellensä moraalittomia sikoina

Jo Ranskan vallankumouksessa pyrittiin oikeudenmukaistamaan maanomistus.
        Niistä asioista jo Liskokin kirjoitteli älykkäästi vasemmistoliiton lehteen.

Ehkäpä poliittisen tietämättömyytensä vuoksi buddysta tuli sinkku?

• supersaurus kirjoitti:

No noh! Mistäs kartanon patruuna buddy luulee maanomistukseensa olevansa etuoikeutettujen joukossa? Sehän on mm. intiaaneille käsittämätöntä muillekin, kuin
        charrua-montelle.
        Maa on alkujansa eikenenkään, samoin vedet.
        Ahneet kapitalistit ovat vaan sotimalla omineet kaiken itsellensä moraalittomia sikoina

Jo Ranskan vallankumouksessa pyrittiin oikeudenmukaistamaan maanomistus.
        Niistä asioista jo Liskokin kirjoitteli älykkäästi vasemmistoliiton lehteen.

Ehkäpä poliittisen tietämättömyytensä vuoksi buddysta tuli sinkku?

Itseasiassa keräilytalouden parissa oleville on kaikki omistus hiukan vierasta, joten pitäisikö meidän siirtyä tuohon omistajattomaan talouteen myös muun kuin maaomaisuuden suhteen.

(oikeasti on niin, että aina kun resurssit niukkenevat, niin asioiden omistaminen muuttuu merkitykselliseksi)

((tai voimmehan hoitaa asian niin, että laitamme koko maapallon populaatiosta 99,9 prosenttia hengiltä, jonka jälkeen asioiden tai maan omistaminen ei ole enää kovinkaan merkityksellistä))

• torpan mummeli
        buddy-love kirjoitti:

Itseasiassa keräilytalouden parissa oleville on kaikki omistus hiukan vierasta, joten pitäisikö meidän siirtyä tuohon omistajattomaan talouteen myös muun kuin maaomaisuuden suhteen.

(oikeasti on niin, että aina kun resurssit niukkenevat, niin asioiden omistaminen muuttuu merkitykselliseksi)

((tai voimmehan hoitaa asian niin, että laitamme koko maapallon populaatiosta 99,9 prosenttia hengiltä, jonka jälkeen asioiden tai maan omistaminen ei ole enää kovinkaan merkityksellistä))

buddy! Olet tosiaanki luovan ajattelun mestari!
        99,9%.sta jää vain kokkelit ja vääryydellä saatu omistaminen.....
        Ne kun eliminoidaan, voi kansakin hyvin.
        Cañasadonleikkaajatkin elävät ruhtinaallisesti muistellen Chen biisiä: Hasta Siempre.

• Viola.

Hieno. Komea otus. Näyttää omineen tuon välipalan kokonaan itselleen. On sen näköinen asento ja ilme, ettei ole sen eväille menemistä.

• Viola. kirjoitti:

Hieno. Komea otus. Näyttää omineen tuon välipalan kokonaan itselleen. On sen näköinen asento ja ilme, ettei ole sen eväille menemistä.

On siinä muutama harakka usein vieressä jonottamassa, mutta eivät tosiaan sovi samalle saaliille.

• miesvm_1967
        buddy-love kirjoitti:

On siinä muutama harakka usein vieressä jonottamassa, mutta eivät tosiaan sovi samalle saaliille.

Kaverin talon läheisyydessä pellon toisella puolen asuu merikotka jolla on myös ollut poikasia :D Vähänkö oon kateellinen teille!!

• miesvm_1967
        miesvm_1967 kirjoitti:

Kaverin talon läheisyydessä pellon toisella puolen asuu merikotka jolla on myös ollut poikasia :D Vähänkö oon kateellinen teille!!

Ainoaa fasaania ja pupujakaan ei ole mun pihassa näkynyt enää muutamaan vuoteen :( Yksikin kesäaamu 4 vuotta sitten 3 pientä rusakon poikasta köpsi mun takapihalla syömässä ruohoa.. tai vissiin voikukkia, köh. Aamukaffetta juodessa oli mukava seurailla niiden touhuja, joka aamu tuossa pomppivat, keittiön ikkunasta näkyy nääs takapihalle suoraan. Alueella on liikaa kissoja vapaana, ilmeisesti kissojen takia ovat kaikkoneet. Viime talvena olin koiran kanssa iltalenkillä niin ihan mun talon läheisyydessä juoksi rusakko hitonmoista kyytiä kahden tien ja lumisen niityn yli ja 100 metriä perässä jolkotti kettu. Sinne häipyivät tuohon metsäiseen mäkeen.. koira ei hoksannut kun tuuli sopivasti väärään suuntaan mutta innostui kyllä kun tultiin pikkutiellä siihen kohtaan mistä olivat tien ylittäneet, alko mahoton nuuskutus ja puuskutus :D

• miesvm_1967 kirjoitti:

On täällä ollut merikotkakin.
        Tosin ei ihan pihassa, mutta puolen kilometrin päässä täältä olen nähnyt.

(lintuja ne vain ovat)

• miesvm_1967 kirjoitti:

Ainoaa fasaania ja pupujakaan ei ole mun pihassa näkynyt enää muutamaan vuoteen :( Yksikin kesäaamu 4 vuotta sitten 3 pientä rusakon poikasta köpsi mun takapihalla syömässä ruohoa.. tai vissiin voikukkia, köh. Aamukaffetta juodessa oli mukava seurailla niiden touhuja, joka aamu tuossa pomppivat, keittiön ikkunasta näkyy nääs takapihalle suoraan. Alueella on liikaa kissoja vapaana, ilmeisesti kissojen takia ovat kaikkoneet. Viime talvena olin koiran kanssa iltalenkillä niin ihan mun talon läheisyydessä juoksi rusakko hitonmoista kyytiä kahden tien ja lumisen niityn yli ja 100 metriä perässä jolkotti kettu. Sinne häipyivät tuohon metsäiseen mäkeen.. koira ei hoksannut kun tuuli sopivasti väärään suuntaan mutta innostui kyllä kun tultiin pikkutiellä siihen kohtaan mistä olivat tien ylittäneet, alko mahoton nuuskutus ja puuskutus :D

Täällä on aivan kaikki otukset vieressä.
        Ahmakin kuulemma, mutten ole nähnyt.

• kyl käyp katteeksi:.
        miesvm_1967 kirjoitti:

.

Täällä päin on vain noita pyryharakoita

Har!

.

• Jatsuli
        buddy-love kirjoitti:

On täällä ollut merikotkakin.
        Tosin ei ihan pihassa, mutta puolen kilometrin päässä täältä olen nähnyt.

(lintuja ne vain ovat)

Emmä merikotkista piittaa, mutku merimiehistä, joista yhdellä sun toisella ompi elarit
        maksamati. Toukkani on nälissänsä aina tissiä vonkaamassa.
        Jos tarkoittami seilori löytyy, lupaan parannella tapojani ja olla kiltti tyttö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1252
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56