Olen miettinyt lähiaikoina todella paljon Au pairiksi lähtöä, mutta miten on nykypäivinä meidän poikien tilanne? meinaan kun olen nyt joitain ilmoituksia lukenut niin pyydetään erikseen tyttöä, vaikka uskon vahvasti pystyväni samaan mihin tytötkin :). Olen opiskellut sosiaali- ja terveysalaa ja täten olen ollut työharjoittelussa 0-5 vuotiaiden lasten kanssa tarhassa ja ala-asteella koulunkäynninohjaajana toiminut. :) Ja pikkusiskoja löytyy muutaman kappaletta.. ^^
Olen siis 19v. miehen alku aurinkoisesta Naantalista, joka haluaisi nähdä muutakin maailmaa ja tutustua uusiin ihmisiin ja solmia uusia ystävyyssuhteita. :)
PS. voisiko joku kokemuksen omaava kertoa mitä kautta on alkanut näitä paikkoja hakemaan? :)
rakentava palaute on hyvin tervetullutta! :)
Au pairiksi?
2
236
Vastaukset
- Aupair
Moikka!
Kyllä niitäkin perheitä on, jotka haluavat au pair -pojan. Itse olen tällä hetkellä Itävallassa au pairina (Turun läheltä itsekin!) ja tiedän täällä olevan pari au pair poikaa. Jollain vanhemmilla on varmaan vain sellainen käsitys, että 19-vuotias poika ei välttämättä ole yhtä "kypsä" tai "vastuuntuntoinen" kuin ikäisensä tyttö vaan on liikkeellä enemminkin partyanimal-meiningillä mutta uskon, että sinun kohdallasi ainakin jo koulutusvalintasi puhuu puolestasi.
Aluksi kannattaa miettiä haluaako lähteä järjestön kautta vai itsenäisesti. Järjestöjä on monia, joillekin järjestöille au pairin pitää maksaa itse jotain, osassa ainoastaan perhe maksaa. Itse en oikeastaan nähnyt syytä minkä takia järjestöä tarvittaisiin ja kun selailin uteliaisuuttani (ei siis mikään "vitsi mä haluan au pairiksi nyt heti!! -tarkoituksella) suomalaisten/puoliksisuomalaisten perheiden ilmoituksia hoitopaikka.net -sivustolla, päätinpä kokeilla onneani ja lukuisten sähköpostien ja puhelinhaastattelujen jälkeen badam - täällä ollaan. Varmaan se kaikkein tunnetuin ja toimivin sivusto on aupairworld.net mutta muitakin löytyy kun jaksaa tonkia.
Sitten nämä perusvinkit: älä tyydy ensimmäiseen perheeseen. Käytä oikeasti aikaa sopivan perheen etsimiseen. Aina kuulee kauhutarinoita au pairin huonoista oloista (täälläkin yksi tyttö lopetti au pair vuotensa kesken). Kysele paljon perheeltä ja tehkää heti selväksi mitä sinulta edellytetään; työtehtävät, työajat ja palkka-asiat. Skypetteleminen on myös yksi aika must-juttu tänä päivänä, jotta perheen löytää. - Aupair
Niin ja noita suomalaisia/puolisuomalaisia perheitä näyttäisi löytyvän myös täältä suomi24-sivustoltakin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2696687SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p805301Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.1054245SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2693691Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat643449Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1463179Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2422795Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2752121SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden451643Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491525