Au pairiksi?

Aup4ir

Olen miettinyt lähiaikoina todella paljon Au pairiksi lähtöä, mutta miten on nykypäivinä meidän poikien tilanne? meinaan kun olen nyt joitain ilmoituksia lukenut niin pyydetään erikseen tyttöä, vaikka uskon vahvasti pystyväni samaan mihin tytötkin :). Olen opiskellut sosiaali- ja terveysalaa ja täten olen ollut työharjoittelussa 0-5 vuotiaiden lasten kanssa tarhassa ja ala-asteella koulunkäynninohjaajana toiminut. :) Ja pikkusiskoja löytyy muutaman kappaletta.. ^^

Olen siis 19v. miehen alku aurinkoisesta Naantalista, joka haluaisi nähdä muutakin maailmaa ja tutustua uusiin ihmisiin ja solmia uusia ystävyyssuhteita. :)

PS. voisiko joku kokemuksen omaava kertoa mitä kautta on alkanut näitä paikkoja hakemaan? :)

rakentava palaute on hyvin tervetullutta! :)

2

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aupair

      Moikka!
      Kyllä niitäkin perheitä on, jotka haluavat au pair -pojan. Itse olen tällä hetkellä Itävallassa au pairina (Turun läheltä itsekin!) ja tiedän täällä olevan pari au pair poikaa. Jollain vanhemmilla on varmaan vain sellainen käsitys, että 19-vuotias poika ei välttämättä ole yhtä "kypsä" tai "vastuuntuntoinen" kuin ikäisensä tyttö vaan on liikkeellä enemminkin partyanimal-meiningillä mutta uskon, että sinun kohdallasi ainakin jo koulutusvalintasi puhuu puolestasi.

      Aluksi kannattaa miettiä haluaako lähteä järjestön kautta vai itsenäisesti. Järjestöjä on monia, joillekin järjestöille au pairin pitää maksaa itse jotain, osassa ainoastaan perhe maksaa. Itse en oikeastaan nähnyt syytä minkä takia järjestöä tarvittaisiin ja kun selailin uteliaisuuttani (ei siis mikään "vitsi mä haluan au pairiksi nyt heti!! -tarkoituksella) suomalaisten/puoliksisuomalaisten perheiden ilmoituksia hoitopaikka.net -sivustolla, päätinpä kokeilla onneani ja lukuisten sähköpostien ja puhelinhaastattelujen jälkeen badam - täällä ollaan. Varmaan se kaikkein tunnetuin ja toimivin sivusto on aupairworld.net mutta muitakin löytyy kun jaksaa tonkia.

      Sitten nämä perusvinkit: älä tyydy ensimmäiseen perheeseen. Käytä oikeasti aikaa sopivan perheen etsimiseen. Aina kuulee kauhutarinoita au pairin huonoista oloista (täälläkin yksi tyttö lopetti au pair vuotensa kesken). Kysele paljon perheeltä ja tehkää heti selväksi mitä sinulta edellytetään; työtehtävät, työajat ja palkka-asiat. Skypetteleminen on myös yksi aika must-juttu tänä päivänä, jotta perheen löytää.

    • Aupair

      Niin ja noita suomalaisia/puolisuomalaisia perheitä näyttäisi löytyvän myös täältä suomi24-sivustoltakin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe