Eli psykiatri määräsi heti ensimmäisellä käyntikerralla 20mg fluoksetiinia pakko-oireiseen bakteeri- ja oksennuskammoon, ja apteekista antoivat tälläisen pakkauksen. Onko kellään kokemuksia tästä Fluoxetin Sandoz lääkkeestä pakko-oireisen häiriön hoidossa tai yleensäkkään, auttoiko, tuliko sivuvaikutuksia, millaisia?
Nyt tosiaan mietin kannattaako tätä edes aloittaa, kun netistä luetut sivuvaikutukset on niin hurjia ja tosiaan oksennuskammoisena en todellakaan halua oksentaa.
Fluoxetin Sandoz - kokemuksia kaivataan
6
950
Vastaukset
- psykoterapia
Hei,
Käytkö psykoterapiassa?
Oliko ensimmäinen hoitokontaktisi psykiatri, joka määräsi tuota lääkettä?
Fluoksetiini on vanha SSRI-lääke, yleisesti ottaen hyvin siedetty. Kaikki SSRI-lääkkeet aiheuttavat sivuvaikutuksia, joillekin enemmän, toisille vähemmän. Jos hermosto on kovin herkkä, ovat haittavaikutukset sen suuremmat. Lääkkeistä irti pääseminen voi olla hyvin vaikeaa, tosin fluoksetiinilla on pitkä puoliintumisaika, mikä voi helpottaa lääkkeestä vieroittautumista.
Kehottaisin sinua ottamaan yhteyttä esim. kognitiivis-analyyttiseen terapeuttiin (http://www.katyhdistys.fi/terapia). Lääkkeet voivat helpottaa oireita, mutta eivät poista tai paranna taustalla olevia syitä. Psykoterapialla tulet saamaan todellisia selviytymiskeinoja ja tulet pääsemään neurooseistasi.
Itse en suosittele lääkkeiden aloittamista (olen kokenut vaikeita ja pitkäkestoisia haittavaikutuksia) ellei tilanteesi sitä todella edellytä (esim. et jaksa käydä töissä/opiskella/lähteä kotoa/tavata ystäviä jne.) Tosin myös näihin asioihin voi psykoterapialla vaikuttaa. - SSRLies
Tietämättä tilannettasi sen tarkemmin voin sanoa, että suoralta kädeltä tuollaisten myrkkyjen määräminen tai suositteleminen mihin tahansa vaivaan on vastuutonta. Suosittelen ehdottamasti kokeilemaan ensiksi kunnon terapiaa ennen kuin edes harkitset minkään neurotoksiinin käyttöä. Aineet eivät ongelmiasi korjaa kuitenkaan ja haittavaikutusten kavalkaadi on kauhea, ja mahdollisesti pysyvä.
- tyyt.
Itselläni toiminut OCD-oireiluun todella hyvin Seronil (yksi kys.lääkkeen kauppanimistä). Ei mitään negatiivista sanottavaa, ei mitään sivuoireita tullut, ei edes alussa. Nykyisin 40 mg/vrk, takana myös kognitiivinen terapia.
- Suht ok lääke
Voi armas aloittaja. Jokainen ihminen on ainutkertainen yksilö, ei lääkkeiden vaikutukset tule samalla lailla kaikille. Joku menee sekaisin puolikkaasta tabletista, joku ei ole moksiskaan. Ota vaik osa tabletista ja katso, niin näet.
Mulle lääke oli psykoosin takia tosiaan tarpeen ja sillä olo rauhoittui nopsaan. Kun pahin meni ohi, alkoi vaivata henkinen tylsistyminen. En nauranut enkä itkenyt, olin kuin ameeba ihmisen ruumiissa. Siksi ajettiin annostus alas ja sain lopulta oikean diagnoosinkin, eli bipon. Siihen menee nyt Lamictal ja olo on tosi hyvä. Itse päätät, mutta ei se, että joillekin fluoksetiini on kauheinta elämässä, ei ole sitä kaikille.- ???
Miksi olet saanut SSRI-lääkettä psykoosiin? Aika outo valinta...
- Suht ok lääke
Jyväskylän Kangasvuoren sairaalasta. Sain myös silloin markkinoilla olevaa Orsanilia, sitte Levozinia, Opamoxia ja Fevarinia. Ennen ulos kenkäisemistä lykkäsivät käteen vielä Seronil-reseptin.
Siellä oltiin, lievästi sanoen, lääkemyönteisiä. Kotiin päästyä söinkin sitte kaikki lääkkeet kerralla. Päättivät, että lopetetaan Orsanil, nestemäisen Levozinin vippasin pyttyyn kun kotiin pääsin, mut Opamoxia käytän tarvittaessa vieläkin, kun meinaan kilahtaa. Jännitän hirveesti vieraita ihmisiä, siksi otan yhden 15mg:n Opamoxin jos käyn kaupassa tai kirjastossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3193752Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322058- 1001713
Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451684Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101430- 1451225
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041176- 821133
Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104974Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74904