Miten sinä ratkaisisit Finnairin lakkouhan?

32

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työministeri kuorsaa

      .

      Työ- "ministeri" ei ainakaan tee muuta kuin voivottelee jostakin utopistisesta yhteisvastuusta

      .

      • Toi on paskaa. Ongelmaan on vaan yksi ratkaisu ja se on Johdolle kenkää.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Toi on paskaa. Ongelmaan on vaan yksi ratkaisu ja se on Johdolle kenkää.

        Kevankin ongelmat ratkeaisi sillä, että johto saisi vaan tossua hanuriin. Tossua hanuriin eikä minkäänlaisia kultaisia ködenpuristuksia. Sen jälkeen voisi alkaa katselemaan niitä Päteviä johtajia, joiden pääasiallinen funktio ei olisi oman kassaan yhteisistä varoista lypsäminen.

        Ei ole tainnut monikaan päättäjistämme ja johtajistamme lukennut Sodankäynnin Taitoa. Voisi olla suositeltavaa ja melkeinpä pakollista luettavaa jokaiselle päättävään asemaan pyrkivälle...


    • Ikisinkku M

      Tuolla ilmailupuolella ovat niin rutinoituneita harrastamaan kiristystä, milloin on laukunnakkelijat, milloin lennonjohtajat milloin mitkäkin lakossa samaan aikaan kun suuret massat joustaa niin minä haistattaisin noille pitkät, avaisin homman vapaalle kilpailulle ja lennot lennettäisiin. Se kun oikeassa maailmassa menee vapaassa kilpailussa niin että yksilöllä ei juurikaan ole suojaa niin miksi noilla joillakin erityisaloillakaan sitten pitäisi olla?

      • Kuri palautuisi, jos valtuudet siihen omaavilla olisi munaa antaa koko Finskin johtajistolle kenkää.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Kuri palautuisi, jos valtuudet siihen omaavilla olisi munaa antaa koko Finskin johtajistolle kenkää.

        Heh, ja jos homma toimisi, voisi seuraavaksi kenkästä Fortumin johdon peruspäivärahalle ja mitä kaikkia muita niitä on...

        Hittolainen... Meidän suurin ongelmamme on se, että meillä on ihan vääränlaiset ihmiset johtamassa isompia kokonaisuuksia. Ne eivät oikein taida ymmärtää mistä niissä hommissa on oikein kyse. Heidän johtamistyyli sopii kasinoon, ei yhtiöihin joilla on vaikutusta ihmisten elämään.


    • ratio kiinni

      Toosa kiinni.

    • "Palkitseminen pitää aina aloittaa vähempiarvoisista ja rankaiseminen ylempiarvoisista"

      -Sun Tzu-

      "Jos alaiset ei tottele käskya, vika on päällystön ei alaisten..."

      -Sama Heebo-

    • Jaa'a...
      Joo, Finski on valtionyhtiö, mutta markkinavetoisessa maailmassa sen on jossain määrin toimittava markkinoiden ehdoilla.
      Niinpä jäätävän kylmä osakeyhtiömäinen toimintatapa on valitettavasti yksi loogisimmista vaihtoehdoista, niin nykyiselle johdolle kuin myös tuleville. Helposti keksittävät muut vaihtoehdot on lopettaa toiminta kannattamattomana tai kaatua täysin veronmaksajien niskoille.
      Koska kioskin kippaaminen ei tule kuuloonkaan (valtion ohjaukselle) ja veronmaksajien niskaan kaataminen aiheuttaisi äläkän (vaalit pian tulossa), ei Finskille oikein jää vaihtoehtoja.
      Toimiva johto ehkä rymistelee kuin betonipossu Iittalan liikkeessä, mutta tekevät niitä ratkaisuja jotka juuri nyt ovat mahdollisia.
      Paras mahdollinen vaihtoehto on muuttaa koko (suomalainen) yhteiskunta avoimen markkinavetoisesta joksikin muuksi, mutta kukapa sen tekisi ja mitä siitäkin seuraisi?
      Niin ja siis toi lakkouhkahan on vain muiden metkujen sivujuonne, mutta eihän duunariparoille paljon muuta enää jäänyt tehtäväksi...

      • Tuota...

        Tajuatko itsekään mitä suollat?

        Yhtä en ole ikinä tajunnut ihmiseläimissä ja naisissa. Miten vitussa te saatte monimutkaistettua yksinkertaiset asiat?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tuota...

        Tajuatko itsekään mitä suollat?

        Yhtä en ole ikinä tajunnut ihmiseläimissä ja naisissa. Miten vitussa te saatte monimutkaistettua yksinkertaiset asiat?

        Ai?
        Asiahan taitaa olla pitkälti niin, että sinulla on jo valmis mielipide siitä mikä on ainoa jäljellä oleva oikea ratkaisu asiaan, mikä tuli tuossa yllä pariinkin otteeseen selväksi, joten loppujen lopuksi on melko se ja sama mitä joku muu asiaan sanoo.
        Ilmeisesti sinulta on myös jäänyt noteeraamatta se alkuperäinen syy tälle lakkoleikille, asia jonka jopa alkuperäinen lakkoileva taho jossain määrin myönsi.
        Mun osalta tää keissi on käsitelty, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja se on hyvä niin.

        Ai juu, voisit tietty sen verran koittaa keskustelun alkumetreillä kunnioittaa toista, ettet ala ensimmäikseksi vattuilemaan, mutta ilmeisesti palsta on opettanut liiankin hyvin.


      • Toljake kirjoitti:

        Ai?
        Asiahan taitaa olla pitkälti niin, että sinulla on jo valmis mielipide siitä mikä on ainoa jäljellä oleva oikea ratkaisu asiaan, mikä tuli tuossa yllä pariinkin otteeseen selväksi, joten loppujen lopuksi on melko se ja sama mitä joku muu asiaan sanoo.
        Ilmeisesti sinulta on myös jäänyt noteeraamatta se alkuperäinen syy tälle lakkoleikille, asia jonka jopa alkuperäinen lakkoileva taho jossain määrin myönsi.
        Mun osalta tää keissi on käsitelty, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja se on hyvä niin.

        Ai juu, voisit tietty sen verran koittaa keskustelun alkumetreillä kunnioittaa toista, ettet ala ensimmäikseksi vattuilemaan, mutta ilmeisesti palsta on opettanut liiankin hyvin.

        Miten voi olla vittuilematta jollekin, joka suoltaa samanlaista paskaa aiheesta mitä kaikki mediat on täynnä.

        En minä ole sen enempää lakkoilijoiden kuin päällystönkään puolella tässä asiassa. Päällystöä kohtaan tosin syyttävä sormeni osoittaa. Koska jos päällystö osaisi ja tekisi hommansa, ei tämänkaltaista lakonuhkaa edes olisi. Mutta kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Ei voi mitään. Jäljelle jää ainoastaan yksi vaihtoehto. Päällystölle kenkää. Päällystö ei lennä koneita, ei huolla niitä, ei käsittele matkatavaroita, ei tarjoile koneissa jne. Päällystö on helpommin korvattavissa kuin muu henkilökunta. Mikä tässä on niin ylivoimaisen vaikea tajuta?


    • Myydään koko irma kiinalaisille. Se on muutenkin liian pieni lentoyhtiöksi.

      • Irman voisi myydäkin...

        Kenestä tehdään Irma?


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Irman voisi myydäkin...

        Kenestä tehdään Irma?

        Mut tosissaan...

        Finskin johtokunnan voisi myydä kiinlaisille. Heh, ne eivät vaan huolisi niitä tunareita ilmaiseksikaan...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mut tosissaan...

        Finskin johtokunnan voisi myydä kiinlaisille. Heh, ne eivät vaan huolisi niitä tunareita ilmaiseksikaan...

        Ennen puhuttiin paljon paperimiesten lakkoiluista. Ei puhuta enää. Ei kyllä oo enää paperimiehiäkään.

        Mistäköhän se johtuu? Ettei vaan lakkoilusta.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Ennen puhuttiin paljon paperimiesten lakkoiluista. Ei puhuta enää. Ei kyllä oo enää paperimiehiäkään.

        Mistäköhän se johtuu? Ettei vaan lakkoilusta.

        No tuskin se pelkästään paperimiesten lakkoilustakaan johtuu...

        Ei ne alamaiset, vaan se päällystö.

        Vielä kerran:

        "Jos alaiset ei tottele käskya, vika on päällystön ei alaisten..."


        Jos alaiset eivät tottele käskyjä niin aina ei ole välttämättä kyse väärällä tavalla ilmaistuista käskyistä. Yleensä on kyse vääristä käskyistä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        No tuskin se pelkästään paperimiesten lakkoilustakaan johtuu...

        Ei ne alamaiset, vaan se päällystö.

        Vielä kerran:

        "Jos alaiset ei tottele käskya, vika on päällystön ei alaisten..."


        Jos alaiset eivät tottele käskyjä niin aina ei ole välttämättä kyse väärällä tavalla ilmaistuista käskyistä. Yleensä on kyse vääristä käskyistä...

        Tosin se ay-tyyppi, mikä se nyt olikaan...? Ahonen?

        Se oli oikeastaan samanlainen kusipää ja erittäin epäpätevä johtaja kuin ne paperipamputkin. Omat taskut ja status oli se tärkein juttu sillekin...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tosin se ay-tyyppi, mikä se nyt olikaan...? Ahonen?

        Se oli oikeastaan samanlainen kusipää ja erittäin epäpätevä johtaja kuin ne paperipamputkin. Omat taskut ja status oli se tärkein juttu sillekin...

        Mä yritän nyt vaan sanoa, että mulle on ihan sama onko koko Finnairia olemassa. Ja aika monelle muullekin suomalaiselle se on ihan sama.

        Tähänkin keskusteluun osallistuneista tuskin yksikään tulee koskaan lentämään Finnairilla, en minäkään, tuskin sinäkään.

        Siitä vois tehdä koko puljusta työttömien työllistämisfirman.

        Hauku sinä päällystöä, mun mielestä kaikki siitä firmasta jotain rahallista korvausta saavat ovat jo pitkään olleet tekohengitetyllä jatkoajalla.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Mä yritän nyt vaan sanoa, että mulle on ihan sama onko koko Finnairia olemassa. Ja aika monelle muullekin suomalaiselle se on ihan sama.

        Tähänkin keskusteluun osallistuneista tuskin yksikään tulee koskaan lentämään Finnairilla, en minäkään, tuskin sinäkään.

        Siitä vois tehdä koko puljusta työttömien työllistämisfirman.

        Hauku sinä päällystöä, mun mielestä kaikki siitä firmasta jotain rahallista korvausta saavat ovat jo pitkään olleet tekohengitetyllä jatkoajalla.

        Tiedätkö mettis...? Mä oon ollut jo reippaasti yli 10 vuotta byggahommissa ja monenlaisia päällystöjä ja firmoja nähnyt. Ainoastaan yhdessä olen nähnyt "päällikön", joka on ollut tittelinsä arvoinen. Heh, sitä ei kiinnostanut se titteli, vaan se et hommat toimi. Harmi, et sellaisia niin vähän on...

        Finski oli nyt vaan yksi esimerkki mistä voidaan aloittaa keskustelu yhteiskuntamme, miksi ei koko maailmamme, ongelmista. Finskillä on tosin aika iso rooli esimerkkinä olosta. Jos Finski näyttää mallia miten duunit ulkoistetaan halvempiin maihin ja työntekijöihi, asiasta tulee hyvin helposti yleissti hyväksyttyä aikana, joilloin meidän jokaisen täytysi kantaa "vastuumme" kansantaloudemme tilasta ja tehdä kovasti töitä maan takaisin jaloille nostamisen eteen. Aika hankalaa se vaan tulee olemaan, kun yksi valtion firmakin näyttää esimerkkiä miten omat potkitaan kortistoon ja tilalle otetaan puoli-ilmaista työvoimaa muualta.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tiedätkö mettis...? Mä oon ollut jo reippaasti yli 10 vuotta byggahommissa ja monenlaisia päällystöjä ja firmoja nähnyt. Ainoastaan yhdessä olen nähnyt "päällikön", joka on ollut tittelinsä arvoinen. Heh, sitä ei kiinnostanut se titteli, vaan se et hommat toimi. Harmi, et sellaisia niin vähän on...

        Finski oli nyt vaan yksi esimerkki mistä voidaan aloittaa keskustelu yhteiskuntamme, miksi ei koko maailmamme, ongelmista. Finskillä on tosin aika iso rooli esimerkkinä olosta. Jos Finski näyttää mallia miten duunit ulkoistetaan halvempiin maihin ja työntekijöihi, asiasta tulee hyvin helposti yleissti hyväksyttyä aikana, joilloin meidän jokaisen täytysi kantaa "vastuumme" kansantaloudemme tilasta ja tehdä kovasti töitä maan takaisin jaloille nostamisen eteen. Aika hankalaa se vaan tulee olemaan, kun yksi valtion firmakin näyttää esimerkkiä miten omat potkitaan kortistoon ja tilalle otetaan puoli-ilmaista työvoimaa muualta.

        Ei finski näytä mitään esimerkkiä, se yrittää huonolla menestyksellä seurata muiden esimerkkiä. Kuten teki myös aikoinaan eräs suomalainen valtio-omisteinen kuljetusliike.

        Minä taas tiedän montakin mestaria jotka on tittelinsä arvoisia, mutta mä oonkin pyöriny jo yli 20 vuotta eri työmailla. On toki k-päitäkin, mutta niitä on selvä vähemmistö. 10-15 vuotta kun sinäkin vielä pyörit tuolla, niin ehkä sulle sitten tulee näkemystä, mikäli tuolta herravihaltasi sitä pystyt näkemään.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        Ei finski näytä mitään esimerkkiä, se yrittää huonolla menestyksellä seurata muiden esimerkkiä. Kuten teki myös aikoinaan eräs suomalainen valtio-omisteinen kuljetusliike.

        Minä taas tiedän montakin mestaria jotka on tittelinsä arvoisia, mutta mä oonkin pyöriny jo yli 20 vuotta eri työmailla. On toki k-päitäkin, mutta niitä on selvä vähemmistö. 10-15 vuotta kun sinäkin vielä pyörit tuolla, niin ehkä sulle sitten tulee näkemystä, mikäli tuolta herravihaltasi sitä pystyt näkemään.

        Mulla mitään herravihaa ole. En tunnusta ketään herrakseni. Minua vaan vituttaa huono johtaminen. Hyvän johtajan alaisena on hyvä työskennellä. Ja joustoakin löytyy. Kun johtajana on kusipää, parasta mitä sellainen voi tehdä on se, että pysyy pois työmaalta, toimittaa tarvittavat materiaalit, maksaa palkat ajoissa ja antaa ammattilaisten hoitaa hommat.


      • Maanantaikpl
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Ennen puhuttiin paljon paperimiesten lakkoiluista. Ei puhuta enää. Ei kyllä oo enää paperimiehiäkään.

        Mistäköhän se johtuu? Ettei vaan lakkoilusta.

        "Mistäköhän se johtuu? Ettei vaan lakkoilusta. "

        Suomalaisten lakkoherkkyys verrattuna joihinkin muihin on hyvä keppihevonen, mutta väitän että paperin tuotannon ja työvoiman alasajo olisi tapahtunut ihan samalla lailla vaikka suomalsiessa tehtaassa (tai satamassa) ei olisi ikinä lakkoiltu.

        Jotkut tehtaat tekee varmasti tänäkin vuonna tuotantoennätyksensä vaikka siellä ei ukkoja niin paljon olisikaan kuin joskus ennen.


    • Ai vonttu bii öloun!

      Menen saunaan.


      Ai vonttu bii öloun!!!:S

      • Ai?

        No... Löylyjä sitten...


      • Okay Okay:.!1#%?+

        .

        "Wonttu bii aloun in thö sauna!"

        Har!

        .


    • kaikki kepulaiset

      .

      Kaikki kepulaiset mitä vielä luuhaa 2000-luvun puolelta hallintoneuvostoissa pihalle sieltä neuvostosta ja oikeisiin ruumiillisiin töihin

      .

    • Pomot kiertoon

      Jos ongelmat jossain firmassa ovat jatkuvasti tätä luokkaa, ongelma on johdossa.
      HE ovat ilmeisen kykenemättömiä hoitamaan asiaa rauhanomaisin keinoin ja tämä on tulos.

      Siis mistä muutos pitää aloittaa?

      ps. miksi suomalaiset suojelevat huonoja pomojaan kynsin hampain?

    • Maanantaikpl

      Minä en näe mitään isompaa ongelmaa. Sodat loppuu sotimalla ja lakot loppuu lakkoilemalla.

    • Ketä kiinnostaa?

      Matkustaisin junilla ja laivoilla. Lentäkööt keskenään.

      • YesYesYesYesYes:.!1#

        .

        "Minä pidän junista hyvin paljon!"

        Har!

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe