Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi

Oppia ikä kaikki

Miksi se anoppi on niin kamala, onhan hänkin ollut nuori ihminen iahn samalla tapaa kuin te moittijatkin nyt.

Anopit ovat elämän koulussa saaneet oppia sen mikä teiltä vielä monesti puuttuu, joten en ymmärrä miksi hakata päätään kiveeen ja moittia anoppia, kun häntä voisi arvostaa ihan kivana ihmisenä, luultavasti silloin anoppikin arvostaa sinua miniä.

Silloin asiat asettuvat oikeisiin uomiin.
Minä ymmärrän että nuoret osatavat ja sisustavat kotinsa ihan omalla maullaan, toivottavasti vaan osaavat elää varojensa mukaan, sillä ylilyönneistä seuraa taloudellinen ahdinko, joka saa sitten pirut irti.

Toki itselläni oli anoppi, joka todella määritteli hieman kodissamme, ei hänkään tehnyt sitä pahoittaakseen mieltäni.
Osti kyllä kalliin ja rvokkaan sohvakaluston, mutta unohti kysyä kokonaan minun näkemystä asiaan, hieman närästi, sillä en ollut suunnitellut sitä väriä kotiimme.
Hyvähän se oli, mutta kun oli tullut tiensä päähän, sain valita seuraavan yhdessä puolisoni kanssa.

Ei anoppini ollut ilkeä ja paha, hän vaan ajatteli tekevänsä ihan hyvää. En saanut hänen kanssaan kovin kauaa aikaa, sillä vaikea sairaus vei hänet hyvin nuorena pois luotamme. Olisin toki suonut hänelle aikaa lisää eli huomata, että olemme ihan omillamme toimeen tulevia ihmisiä.

Minusta aina voidaan keskustella ja sopia yhteisistä säännöistä, toisen kotiin ei enää nykyisin mennä koska vain, se oli noin parikymmentä vuotta sitten ihan yleistä, mutta ei enää.

Joten pyytäkää kylään joskus appivanhemmat ja käykää heidän luonaan useammin, silloin ei näitä yllätyspyrähdyksiä tule.
Saatte varmasti asiat lutviutumaan.

Kaikkea mitä toinen sanoo, ei pidä ottaa loukkaukseksi, koen monen nuoren itseunnon olevan niin alhaisen, että ei kestä juuri mitään, kaiken ottaa henkilökohtaisesti, vaikka toinen vain toisi toisenlaisen kannan vaihtoehdoksi ja yllättävän monesti niissä toisenkin ihmisen näkemyksissä on paljon hyvää.

itsekin sanotte melko topakkaan vanhemmille ihmisille, ette vain huomaa sanojenne piikkejä, kyllä monet vanhammat ihmiset nielevät sananne ilman loukkaantumista, vaikka satuttavat ne ihan varmasti heitäkin.

2

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • affaafaf

      Tuota, sinä otit kotiisi Anopin ostaman ja Anopin valitseman sohvan, ja sanot, että seuraavan sentään saitte miehenne, sen anopin pojan kanssa ihan itse valita.

      Kuinka kauan siihen meni, että sohva oli ollkkarissa ja kului huonoksi? 10-15 vuotta pitäisi siis rumaa sohvaa, tai rumia lautasia tai mattoja katsella? Koska anopilla on sitä elämänkokemusta?

      Anopilla ja miniän omalla äidillä on ikää ja elämänkokemusta, mutta heidän elämänsä elämä ja tapaamansa ihmiset ovat aivan erilaisia kuin nuoremmilla. Useimmat 60 anopit tekevät asiat kuten he haluavat, ovat tottuneet tekemään. Mikä estää nuorempia ostamasta juuri sellaista sohvaa kuin nuori pari itse haluaa? Pelko sanoa omaa mielipidettä?

      Oma anoppisi on kuollut. Käytkö hänen haudallaan yhtä usein kuin kehotat meitä muita tapaamaan omia anoppejaan? Käytkö hänen haudallaan kerran viikossa, kerran - pari kuussa, monta kertaa viikossa tai viikonloppuisin?

      Minä en sano topakasti kenellekään vanhalle ihmiselle, eikä minullekaan kukaan vanhempi sano mitään pahaa. En ole koskaan sanonut pahasti anopille, ja itse ajattelen häntä mieheni äitinä, en minään anoppina, johon ladattu paljon neg. arvoja.

      Miehen äidillä ei ole sanansijaa meidän taloutemme asioihin, yhtä vähän kuin omalla äidillämme. Me ostamme mieheni kanssa juuri sellaisen sohvan kuin me 2 haluamme.

    • ankeatäti

      No aloittaja näkee asiat kovin kapeasta rööristä. Toki hänen kirjoittamat asiat käyvät ohjeeksi ja neuvoksi joihinkin tapauksiin - ehkä moniinkin, mutta yleensä tälläkin palstalla käsitellyissä tilanteissa ja kohtaloissa on vaikeita ja kipeitäkin syitä ja taustoja.

      Silloin ei mitenkään riitä eikä auta aloittajan tarjoilemat heppoiset ohjeet.

      Jos aloittajan reseptillä selviää silloin ei tosi ongelmia ole lähimaillakaan. Onneksi useimmilla onkin juuri niin, mutta sitten ovat ne ja me, joiden osana - anoppina tai miniänä - on haastavampi ja paljon monimutkaisempi tilanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe