Mies jolla vaikeutta tunteiden tuntemisessa

Loving you

Onkohan kellään kokemusta tästä... Minkälaista se on, jos mies sanoo, että hänen on vaikea tuntea tunteita. Että näyttelee monesti tunteita. Silti mies on sellainen rauhallinen, ei mikään seuramies tai vilpillinen tyyppi. Mutta miten tämä voi vaikuttaa seurustelusuhteen käyntiinsaamiseen? Kun tunnen tällaisen miehen, tykkään hänestä ja olen kerran sanonutkin sen hänelle.

Emme olleet nähneet pitkään aikaan, mutta kun noin kuukausi sitten näimme ihan sattumalta, hän halasi minua ja juteltiin pari sanaa. Sanoin hänelle, että olis kiva tavata ja pyysin puhelinnumeron ja hän otti mun numeron.

No, hänestä ei kuulunut mitään. Laitoin hänelle yhden viestin, ei vastausta. Noin kolmen viikon päästä laitoin hänelle toisen viestin.

Parin päivän päästä hän soitti mulle ja olin ihan onneni kukkuloilla, että vihdoinkin hän soittaa. Mutta puhelussa hän ei kuulostanut yhtään lämpimältä, eikä edes ystävälliseltä. Pahinta oli, ettei hän siis kuulostanut yhtään ystävälliseltä eikä iloiselta siitä, että tapaisimme, ja myös perusteli mulle soittoa, että "silloin kun näimme niin sinä sanoit, että voitaisko tavata". No, se vielä menisi minusta ujouden piikkiin. Mutta meneekö se, että ei ole sellainen ystävällisen kuuloinen vaan jotenkin no, kuin puhuisi ihan kenelle tahansa.

Hän soitti niin kuin vaikka pankkiin kun sovitaan jokin tylsä tapaaminen velkarästien hoidoksi tms. Siis puhelu vailla tunteita.

Mun on nyt vaikea olla, kun en tiedä, millä mielellä hän on liikkeellä. Koska sain kerran häneltä hirveät sydänsurut torjutuksi tullessani. Mutta meillä olis nyt toinen mahdollisuus. Onko hän vain auttamassa mua, tiedättekö tyyliin: "pidän henkilöstä, menen näkemään häntä koska hän tulee onnelliseksi. Itselleni ei ole väliä tapaamisella." Koska jos hän ei pysty tuntemaan tunteita, niin päättelikö hän minun vain pyytäneen häntä tapaamiseen ja saattaa sen tehdä, vaikka asia on hänelle samantekevä?

Vai haluaako hän itsekin tästä jotakin, mutta tunteiden esilletuominen ei vain onnistu. Koska hän on tuonut esiin sen, ettei edes niiden tunteminen onnistu.

Anteeksi pitkä ja vaikea sepustus. Asiakin on minulle aika outo :/

29

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä sekaannu

      tunteettomuus on AINA psyykkinen häiriö!! ja vakava.
      kokeilepa googlettaa vaikkapa sanoilla "tunteettomuus psyykkinen häiriö" tms.
      mm. suuri osa sarjamurhaajista omaa ko. häiriöitä, en väitä että sinun tuttusi, mutta ei tosiaan ole kevyttä kamaa tuollainen, ei mikään pikku oikku tai luonteenpiirre.

      • Alkup.

        Vaikuttaako se asiaan, että henkilö itse myöntää, että ei kykene tuntemaan tunteita? Vrt. oikea narsisti ei myönnä narsistisia piirteitään? Onko siinä rinnastettavuutta? Olet kyllä sikäli oikeassa, että hän on ainakin nuorena kyennyt julmiinkin tekoihin. (Ei nyt mitään murhia kuitenkaan) Koittaa nykyään työstä asioita (terapiassa) mutta en tiedä prosessin etenemisestä. Hän sanoi, että omien asioiden käsittely, jota hän epätoivon vimmalla tekee, on kuin hänellä olisi paperikori täynnä vanhoja roskia, joita hän penkoo ja koittaa etsiä sieltä jotain arvokasta, minkä (lapsena) menetti. Mietti, että kunpa voisi siirtyä niiden roskien penkomisesta eteenpäin, että mahtaakohan sieltä kuitenkaan löytyä se, mitä hakee.

        En tiedä, onko näin vai ei (että löytyykö se niitä "penkomalla" vai ei)


      • Alkup.
        Alkup. kirjoitti:

        Vaikuttaako se asiaan, että henkilö itse myöntää, että ei kykene tuntemaan tunteita? Vrt. oikea narsisti ei myönnä narsistisia piirteitään? Onko siinä rinnastettavuutta? Olet kyllä sikäli oikeassa, että hän on ainakin nuorena kyennyt julmiinkin tekoihin. (Ei nyt mitään murhia kuitenkaan) Koittaa nykyään työstä asioita (terapiassa) mutta en tiedä prosessin etenemisestä. Hän sanoi, että omien asioiden käsittely, jota hän epätoivon vimmalla tekee, on kuin hänellä olisi paperikori täynnä vanhoja roskia, joita hän penkoo ja koittaa etsiä sieltä jotain arvokasta, minkä (lapsena) menetti. Mietti, että kunpa voisi siirtyä niiden roskien penkomisesta eteenpäin, että mahtaakohan sieltä kuitenkaan löytyä se, mitä hakee.

        En tiedä, onko näin vai ei (että löytyykö se niitä "penkomalla" vai ei)

        Ja kiitos varoittamisesta, en ole syöksymässä suhteeseen tai aio edes nojautua tähän henkilöön koko elämäni voimalla tai mitään, muuttaa yhteen, en. Tiedän, että sellainen olisi haihattelua ja mahdotonta. Hänessä on monta puolta ja vain yksi niistä on kapea ja hyvin hyvä. Muut vaikeita. Elämässä vain on se hullua, että sitä tuntee aitoja, kunnon tunteita, vasta kun tällainen täysi siipirikko tulee vastaan. Eihän sitä itsekään ymmärrä, miksi näin on. Ei siinä mitään järkeä ole.
        Mutta silloin voi päästä lähelle itseään, oppia jotain itsestään, kun havainnoi tuntemuksia, joita tällaisen henkilön nostattamana herää. Se(kin) on arvokasta. En ole koskaan antautunut rakkaudelle, suhteissa kyllä olen ollut. Olen sellainen pidättyväinen.


      • lkhljgkjvkj
        Alkup. kirjoitti:

        Ja kiitos varoittamisesta, en ole syöksymässä suhteeseen tai aio edes nojautua tähän henkilöön koko elämäni voimalla tai mitään, muuttaa yhteen, en. Tiedän, että sellainen olisi haihattelua ja mahdotonta. Hänessä on monta puolta ja vain yksi niistä on kapea ja hyvin hyvä. Muut vaikeita. Elämässä vain on se hullua, että sitä tuntee aitoja, kunnon tunteita, vasta kun tällainen täysi siipirikko tulee vastaan. Eihän sitä itsekään ymmärrä, miksi näin on. Ei siinä mitään järkeä ole.
        Mutta silloin voi päästä lähelle itseään, oppia jotain itsestään, kun havainnoi tuntemuksia, joita tällaisen henkilön nostattamana herää. Se(kin) on arvokasta. En ole koskaan antautunut rakkaudelle, suhteissa kyllä olen ollut. Olen sellainen pidättyväinen.

        Ole varovainen. Onko sinulla luotettavia ystäviä? Kerro heille aina, kun olet menossa tapaamaan tätä miestä. Tämä ihan oman turvallisuutesi vuoksi. Tärkeintä on, että ystäväsi tietävät missä olet. Tämä voi kuulostaa sietämättömältä holhoamiselta, mutta se on ihan sinun itsesi kannalta hyvä asia.


      • Alkup.
        lkhljgkjvkj kirjoitti:

        Ole varovainen. Onko sinulla luotettavia ystäviä? Kerro heille aina, kun olet menossa tapaamaan tätä miestä. Tämä ihan oman turvallisuutesi vuoksi. Tärkeintä on, että ystäväsi tietävät missä olet. Tämä voi kuulostaa sietämättömältä holhoamiselta, mutta se on ihan sinun itsesi kannalta hyvä asia.

        On minulla, ja saavat tietää. Ja saa nähdä, tuleeko tuosta tapaamisesta mitään. Kun jäin kummastelemaan, missä mennään. Laitoin hänelle vastauksen, ettei päivä sovikaan (mulla ei ollut kalenteria mukana kun hän soitti) ja otin näin itselleni aikalisän. Odotan hänen vastaustaan.


      • ulkoiset asiat
        Alkup. kirjoitti:

        On minulla, ja saavat tietää. Ja saa nähdä, tuleeko tuosta tapaamisesta mitään. Kun jäin kummastelemaan, missä mennään. Laitoin hänelle vastauksen, ettei päivä sovikaan (mulla ei ollut kalenteria mukana kun hän soitti) ja otin näin itselleni aikalisän. Odotan hänen vastaustaan.

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        riittää miesten iskemiseen.


    • jbvccggkyjbhgreredfv

      Täällä taas huussipsykologit jakavat tietouttaan.
      Se ettei näytä tai tunnusta tunteitaan ei tarkoita etteikö niitä olisi. Monesti miehille tuo on heikkouden merkki ja monet vieläpä yrittävät luoda kuvaa tunteettomuudestaan. Todennäköisempää on että tällainen "tunteettomuus" johtuu masennuksesta kuin todellisesta kykenemättömyydestä tunteisiin.
      Tosin voihan olla että sinä vaan et häntä kiinnosta.

      • blankko sydän

        anteeksi nyt "jbvccggkyjbhgreredfv" krittiikkini, mutta aloittaja selvästi kertoi, että mies on itse paljastanut joutuvansa näyttelemään tunteita, koska ei pysty niitä tuntemaan ja tunteiden näytteleminen on narsistin selvä tuntomerkki. He näyttelevät tunteita hurmaavasti ja uskottavasti. Okei, masentuneenkin tunne- ja ilmeskaala voi myös olla tasainen kuin pohjanmaa, mutta jos aloittajan omakin intuitio sanoo, että epäilen ja haluan kysyä neuvoa nettipalstalta, niin vaaran vähätteleminen voi olla vaarallista.


    • 8 + 10

      Jos ihmisen täytyy teeskennellä tunteita, niin jotain on silloin pielessä. Kannattaa olla varovainen.

    • happytobesingle

      Mun exä ei tuntenut, tai oli tunnevammainen. "Tunteita" näytti kun itse halusi, muuten oli kylmä ja etäinen. Mitään henkistä tukea en mihinkään asiaan saanut enkä empatiaa, vain taputuksen selkään ja että koita pärjätä. Ei oikein myöskään tunnu ymmärtävän normaaleja käyttäytymissääntöjä tai että mikä on soveliasta. Pyysi mm, mun siskoa ulos eikä edes viiden ihmisen rautalangasta vääntämisen jälkeen käsittänyt mitä teki väärin. Niinkuin jo arvata saattaa ero tuli. Jätin koko ääliön ja lopulta vedin välitkin poikki, elämäni paras päätös!

      Mieti tarkkaan haluatko sotkeutua ihmiseen, joka saattaa tunteettomuuttaan satuttaa sua hyvinkin pahasti eikä edes käsitä tehneensä väärin.

    • sgdsdhg

      No järki hoi, haluatko elää jonkun zombirobotin kanssa loppuelämäsi, miksi edes mietit tällasen tyypin tapailemista? Kaikenlaisiin psykopaatteihin ne naiset aina jääkin roikkumaan.

      • Alkuperäine

        Miksi mietin edes hänen tapaamistaan? Se on jännä juttu, miten tunteet eivät noudata mitään järkevää logiikkaa. Kun näin hänet uudelleen monen vuoden jälkeen, mulla alkoi sellainen tunteiden ilotulitus omassa päässäni, että ei paremmasta väliä. Sain aivan hirveän monesta oivalluksesta kiinni, jotka syntyivät ihan minun omassa päässäni, mutta tämän henkilön myötävaikutuksella. Se on ollut iso apu minulle, sillä huomaan olleeni jonkilaisessa unessa monta vuotta ennen tätä. Nyt sain taas kiinni monista omista tunteistani, joita en ollut voinut yksin käsitellä. Siksi tämä erakko mies on minulle tärkeä. Vaikka siinä ei ole mitään järkeä.

        Kuten sanoin, en ole syöksymässä suhteeseen hänen kanssaan, enkä jäämässä häneen kiinni. Mietin itsekin, onko järkeä koittaa jatkaa alkua pidemmälle, kun alku meni näin hyvin (=sain omista tunteistani kiinni eikä hän ole tehnyt mitään huonoa mulle) . Mutta ajattelin sitten, että jos kerran jokin suhde herättää mussa tunteita, jotka ovat siis ihan muitakin kuin häneen liittyviä, niin miksi kavahtaisin ja häviäisin heti pois.

        Haluan katsoa, voinko saada itsestäni kiinni vielä vähän lisää. Siirsin tapaamista, se kerta kun meidän piti tavata tuli ja meni, emmekä tavanneet. Tarkoitus on tavata ensi vuoden puolella vasta. Hän soitti minulle uuden puhelun, eikä kuulostanut enää niin kylmältä, joten osa siitä ehkä oli jännitystä silloin ekassa puhelissa.

        Mutta tiedostan kyllä, että hän voi olla juuri sellainen kun olette joukolla sanoneet, mutta voi olla niin, että tässä ei ole pääasiana, että minä saan häneltä, vaan ajattelen niin, että meidän välisessä suhteessa se voi olla niin, että se on hän, joka tulee olemaan reilusti saamapuolella, mä otan mun tarvitsemani asiat muista ihmissuhteista. En odota toisin sanoen hänestä normaalia poikaystävää. Tai ainakin yritän ymmärtää olla odottamatta.


      • Alkup.
        Alkuperäine kirjoitti:

        Miksi mietin edes hänen tapaamistaan? Se on jännä juttu, miten tunteet eivät noudata mitään järkevää logiikkaa. Kun näin hänet uudelleen monen vuoden jälkeen, mulla alkoi sellainen tunteiden ilotulitus omassa päässäni, että ei paremmasta väliä. Sain aivan hirveän monesta oivalluksesta kiinni, jotka syntyivät ihan minun omassa päässäni, mutta tämän henkilön myötävaikutuksella. Se on ollut iso apu minulle, sillä huomaan olleeni jonkilaisessa unessa monta vuotta ennen tätä. Nyt sain taas kiinni monista omista tunteistani, joita en ollut voinut yksin käsitellä. Siksi tämä erakko mies on minulle tärkeä. Vaikka siinä ei ole mitään järkeä.

        Kuten sanoin, en ole syöksymässä suhteeseen hänen kanssaan, enkä jäämässä häneen kiinni. Mietin itsekin, onko järkeä koittaa jatkaa alkua pidemmälle, kun alku meni näin hyvin (=sain omista tunteistani kiinni eikä hän ole tehnyt mitään huonoa mulle) . Mutta ajattelin sitten, että jos kerran jokin suhde herättää mussa tunteita, jotka ovat siis ihan muitakin kuin häneen liittyviä, niin miksi kavahtaisin ja häviäisin heti pois.

        Haluan katsoa, voinko saada itsestäni kiinni vielä vähän lisää. Siirsin tapaamista, se kerta kun meidän piti tavata tuli ja meni, emmekä tavanneet. Tarkoitus on tavata ensi vuoden puolella vasta. Hän soitti minulle uuden puhelun, eikä kuulostanut enää niin kylmältä, joten osa siitä ehkä oli jännitystä silloin ekassa puhelissa.

        Mutta tiedostan kyllä, että hän voi olla juuri sellainen kun olette joukolla sanoneet, mutta voi olla niin, että tässä ei ole pääasiana, että minä saan häneltä, vaan ajattelen niin, että meidän välisessä suhteessa se voi olla niin, että se on hän, joka tulee olemaan reilusti saamapuolella, mä otan mun tarvitsemani asiat muista ihmissuhteista. En odota toisin sanoen hänestä normaalia poikaystävää. Tai ainakin yritän ymmärtää olla odottamatta.

        Niin ja kiitos happytobesingle, se mitä kirjoitit voi hyvinkin tulla tässä vastaan. Täytyy tarkkailla kyseisiä merkkejä, eikä tosiaankaan luottaa ko. henkilön sanomisiin. Tutustua hitaasti ja olla valmis sanomaan, että juu ei käykään, jos homma alkaa mennä tuollaiseksi. Mun isä on vähän sinun poikaystäväsi kuuloinen tunnevammainen, ehkä tässä mun erakkohommassa soitellaan mulle sieltä asti tulevia tuttuja kaikuja... Huoh.


      • 9+6
        Alkup. kirjoitti:

        Niin ja kiitos happytobesingle, se mitä kirjoitit voi hyvinkin tulla tässä vastaan. Täytyy tarkkailla kyseisiä merkkejä, eikä tosiaankaan luottaa ko. henkilön sanomisiin. Tutustua hitaasti ja olla valmis sanomaan, että juu ei käykään, jos homma alkaa mennä tuollaiseksi. Mun isä on vähän sinun poikaystäväsi kuuloinen tunnevammainen, ehkä tässä mun erakkohommassa soitellaan mulle sieltä asti tulevia tuttuja kaikuja... Huoh.

        Siis haluat jotain juttua hänen kanssaan, mutta et kuitenkaan halua mitään suhdetta? Mitä ihmettä sitten haluat hänestä? Onko siinä mitään järkeä, että teeskentelet olevasi hänestä kiinnostunut, mutta tosiasiassa käytät häntä vain joidenkin omien juttujesi kiinnisaamiseen? Käytät siis häntä hyväksi. Jos hänen on vaikea muutenkin avautua ja uskaltaa tuntea, niin onko jotain järkeä sitten sinun vielä lähteä leikkimään hänen tunteillaan? Aika itsekästä hommaa.


      • Vaadin
        Alkuperäine kirjoitti:

        Miksi mietin edes hänen tapaamistaan? Se on jännä juttu, miten tunteet eivät noudata mitään järkevää logiikkaa. Kun näin hänet uudelleen monen vuoden jälkeen, mulla alkoi sellainen tunteiden ilotulitus omassa päässäni, että ei paremmasta väliä. Sain aivan hirveän monesta oivalluksesta kiinni, jotka syntyivät ihan minun omassa päässäni, mutta tämän henkilön myötävaikutuksella. Se on ollut iso apu minulle, sillä huomaan olleeni jonkilaisessa unessa monta vuotta ennen tätä. Nyt sain taas kiinni monista omista tunteistani, joita en ollut voinut yksin käsitellä. Siksi tämä erakko mies on minulle tärkeä. Vaikka siinä ei ole mitään järkeä.

        Kuten sanoin, en ole syöksymässä suhteeseen hänen kanssaan, enkä jäämässä häneen kiinni. Mietin itsekin, onko järkeä koittaa jatkaa alkua pidemmälle, kun alku meni näin hyvin (=sain omista tunteistani kiinni eikä hän ole tehnyt mitään huonoa mulle) . Mutta ajattelin sitten, että jos kerran jokin suhde herättää mussa tunteita, jotka ovat siis ihan muitakin kuin häneen liittyviä, niin miksi kavahtaisin ja häviäisin heti pois.

        Haluan katsoa, voinko saada itsestäni kiinni vielä vähän lisää. Siirsin tapaamista, se kerta kun meidän piti tavata tuli ja meni, emmekä tavanneet. Tarkoitus on tavata ensi vuoden puolella vasta. Hän soitti minulle uuden puhelun, eikä kuulostanut enää niin kylmältä, joten osa siitä ehkä oli jännitystä silloin ekassa puhelissa.

        Mutta tiedostan kyllä, että hän voi olla juuri sellainen kun olette joukolla sanoneet, mutta voi olla niin, että tässä ei ole pääasiana, että minä saan häneltä, vaan ajattelen niin, että meidän välisessä suhteessa se voi olla niin, että se on hän, joka tulee olemaan reilusti saamapuolella, mä otan mun tarvitsemani asiat muista ihmissuhteista. En odota toisin sanoen hänestä normaalia poikaystävää. Tai ainakin yritän ymmärtää olla odottamatta.

        Yks juttu: vaadi itsellesi. Tätä neuvoa kannattaa noudattaa kaikilla alueilla noin yleisesti ottaen, ei pelkästään rakkausasioissa. Etkö tiedä, pitäisikö antaa olla vai ei? Kuinka paljon negatiivisia merkkejä häneltä haluat kohdata? Hän käyttäytyy kylmästi---> sinä et sitä selvästikään halua, joten sano se mitä ajattelet hänestä hänelle itselleen ihan millä välineellä sen haluatkin tehdä. Tiedät varmaan mitä on oikeudenmukaisuus? Jos sinä et saa sitä osaksesi, älä jää odottelemaan selityksiä häneltä. Selityksiä voit kuunnella tiettyyn rajaan asti ja sinä tiedät missä se kulkee.
        Mies sanoi jotain todella sekavaa: ei tunne tunteita. (WTF?): Kuunteletko tuon kaltaista sepustusta yleensäkin kaikilta? Ei sinun tarvitse. Vaadi itselles sellainen, joka ei selitä jotain vaan sellainen, joka tekee myös sen lisäksi että sanoo. Kuuntele hiukan, mitä oikein kuulet häneltä. Ei kukaan normaali ihminen oikeasti selitä jotain aivan kivenkovaa paskaa jos nyt näin suoraan asia ilmaistaan. Hänen on tehtävä oma osansa teidän eteen, ja sinä tiedät, että jos et näe hänen tekevän niin, mitä odottelet? Maailmassa on muitakin, mikä olisi hyvä sanoa miehelle ihan suoraan. Se on lause joka vetää hiljaiseksi. Siitä se tietää, että sun kanssa ei ruveta pelleilemään. Se voi tehdä siitä omat johtopäätöksensä.


      • Alkuper.
        9+6 kirjoitti:

        Siis haluat jotain juttua hänen kanssaan, mutta et kuitenkaan halua mitään suhdetta? Mitä ihmettä sitten haluat hänestä? Onko siinä mitään järkeä, että teeskentelet olevasi hänestä kiinnostunut, mutta tosiasiassa käytät häntä vain joidenkin omien juttujesi kiinnisaamiseen? Käytät siis häntä hyväksi. Jos hänen on vaikea muutenkin avautua ja uskaltaa tuntea, niin onko jotain järkeä sitten sinun vielä lähteä leikkimään hänen tunteillaan? Aika itsekästä hommaa.

        Hän se on, joka aristelee suhdetta. Suhde, vaikka itse kaipaisinkin häneltä sitä, ei ole minulle ehtona häneen tutustumiseen.. Mies on kuoressaan. Siitä on kysymys.


    • kalle2

      En ihmettele yhtään jos järkiperäisillä tyypeillä on ongelmaa yhteiskunnassa kun kaikkia sosiaalisia toimia säätelee kirjoittamaton säännöstä joka ei ole minkään logiikan luoma. En itse näe mitään vikaa siinä että haluaa tutustua seurustelukumppaninsa perheeseen. Jos hän kysyy vanhemmiltasi voiko tulla käymään, ajatteletko hänen suunnittelevan hwidän murhaamistaan?

      • Alkuperäinen

        Pitkä aikajänne. Nyt ensi viikolle on sovittuna tapaaminen. Saa nähdä miten menee. Olen puhunut puhelimessa syksyn jälkeen pari kertaa ja ne olleet aika erilaisia keskusteluita. Ilmeisesti tyyppi jännitti ekalla kerralla niin paljon, että kuulosti suorastaan synkältä. Nyt ollut paljon rennompi ja normaalin ja mukavan oloinen.


    • destiny

      Tee itse omat johtopäätöksesi, ns. seuraa sydäntäsi. Aiemmat vastaajat olivat innokkaita lyömään lyötyä, ts. kun tyypillä on ollut vaikea lapsuus jne. niin onhan hänet kierrettävä kaukaa.
      Itse olen kypsissä kymmenissä sitoutunut mieheen, josta psykiatri oli todennut "multitraumatisoitu niin että trauma on osa persoonaa". Samat vastaajat kehottaisivat varmaan juoksemaan pakoon ja lujaa. Monesti olen lähtenyt ja yhtä monta kertaa takaisin tullut. Koettelevien vaiheiden jälkeen voin vain todeta, että kiltimpää miestä ei löydä. Ja on Mies kuitenkin, eikä ruikuttaja.

      • destiny

        Destiny kuittaa vielä. Oma traumaukkoni haukkui minut raivoisasti kun saunanpesä oli päässyt sammumaan hellien hetkiemme aikana. Traumaattisen äitisuhteen jäljiltä mies on mikä on. V...u jos sauna on rakkaampi kuin minä niin kyllähän tähän hieman masokistista luonteenpiirrettä vaaditaan.
        Miettii..


      • asdfsdafasd
        destiny kirjoitti:

        Destiny kuittaa vielä. Oma traumaukkoni haukkui minut raivoisasti kun saunanpesä oli päässyt sammumaan hellien hetkiemme aikana. Traumaattisen äitisuhteen jäljiltä mies on mikä on. V...u jos sauna on rakkaampi kuin minä niin kyllähän tähän hieman masokistista luonteenpiirrettä vaaditaan.
        Miettii..

        Kyllä minä vähän sitä mieltä olen että lyödyn lyöminen on elämän totuus. Heikot eläimet syödään ja heikkoja ihmisiä käytetään hyväksi. Mitä todennäköisimmin sinä olet miehesi heikkojen kohtien hyväksikäyttäjä. Jos hän ei siitä välitä sen pahemmin kuin satunnaisin vihastumisin, niin ei kai siinä mitään. Saat kuitenkin ilmeisesti häneltä jotain mikä painaa vaa-assasi enemmän kuin nuo hetket.

        Ei sen uhriuden lopullista tarvitse olla, eli en usko noihin psykiatrien tuomioihin. Syöpä voi olla terminaalinen, mutta ettäkö joku ei voisi oppia näkemään oman toimintansa typeryyttä ja esim. nielemään kiukkuaan? En hevillä niele. Jos päättää vahvistua niin sekin tulee sitten olemaan rankka tie, eli lisälyöntejä varmasti on tiedossa vanhojen mustelmien päälle.

        Nuo potilaat tapaavat itsekin monesti ottaa diagnooseistaan tekosyyn olla oppimatta itsestään mitään. "Minä vain olen tällainen." Eivätkä sitten kuitenkaan myönnä virhettään. Pidemmän päälle tuskin oppivat näkemäänkään. Puolustautumaan vain, ettei tarvitsisikaan ikinä tunnustaa.


      • alkuper.
        destiny kirjoitti:

        Destiny kuittaa vielä. Oma traumaukkoni haukkui minut raivoisasti kun saunanpesä oli päässyt sammumaan hellien hetkiemme aikana. Traumaattisen äitisuhteen jäljiltä mies on mikä on. V...u jos sauna on rakkaampi kuin minä niin kyllähän tähän hieman masokistista luonteenpiirrettä vaaditaan.
        Miettii..

        Kiitos viesteistäsi, Destiny. Kuulostaa tutulta. Minäkin olen jo päälle 40, ja olen saanut osani todella hyvistä miehistä, siksi ehkä sitä jaksaa (?) ajatella tällaistakin. Näin miehen alkuviikosta ja tapaaminen meni hyvin, sen enempää siitä selittämättä. Ei siis täydellistä, mutta _odotukset_ ylittävää, sanoisin.

        Se mua vain kiinnostaa, että häh, traumaukollasiko tarkoitat juuri tätä multitraumatisoitua? Ei kuulosta kivalle tuo saunajuttu. Mutta hyvä jos kestät.


      • destiny
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos viesteistäsi, Destiny. Kuulostaa tutulta. Minäkin olen jo päälle 40, ja olen saanut osani todella hyvistä miehistä, siksi ehkä sitä jaksaa (?) ajatella tällaistakin. Näin miehen alkuviikosta ja tapaaminen meni hyvin, sen enempää siitä selittämättä. Ei siis täydellistä, mutta _odotukset_ ylittävää, sanoisin.

        Se mua vain kiinnostaa, että häh, traumaukollasiko tarkoitat juuri tätä multitraumatisoitua? Ei kuulosta kivalle tuo saunajuttu. Mutta hyvä jos kestät.

        Ehkä otin itseeni hieman liikaa moitteet saunan laiminlyönnistä. Ajoitus teki kritiikistä kovin purevaa. Emme asu yhdessä, näemme pari kertaa kuussa.
        Alkoholilla oli osuutta tapahtumien kulkuun. Okei oma mokani tuo saunatapaus.
        Nyt en ole pitänyt mitään yhteyttä moneen päivään. Tällaista on-off-touhua on ollut ennenkin. Ehlkä odotan anteeksipyyntöä tunteitteni loukkaamisesta.
        Hänelle paras lohtu mihin hyvänsä tuntuu olevan vetäytyminen erakkomaiseen rauhaan. Oppinut jo lapsena tuon.


      • destiny tääl vaan
        alkuper. kirjoitti:

        Kiitos viesteistäsi, Destiny. Kuulostaa tutulta. Minäkin olen jo päälle 40, ja olen saanut osani todella hyvistä miehistä, siksi ehkä sitä jaksaa (?) ajatella tällaistakin. Näin miehen alkuviikosta ja tapaaminen meni hyvin, sen enempää siitä selittämättä. Ei siis täydellistä, mutta _odotukset_ ylittävää, sanoisin.

        Se mua vain kiinnostaa, että häh, traumaukollasiko tarkoitat juuri tätä multitraumatisoitua? Ei kuulosta kivalle tuo saunajuttu. Mutta hyvä jos kestät.

        Mitäpä kuuluu aloittajan tapaukseen, jäi kiinnostamaan myöhemmät vaiheet.
        Itsellä nyt sellainen fiilis että tämä oli nyt tässä oman suhdetarinani suhteen. "Tää on niin nähty" kuten Pasilassa sanottaisiin. Pärjään yksinkin tässä iässä.
        En ole kahteen viikkoon ollut missään yhteyksissä, no yksi tekstari käytännön asioista, ja mies vaikenee tahollaan.


      • Alkuper.
        destiny tääl vaan kirjoitti:

        Mitäpä kuuluu aloittajan tapaukseen, jäi kiinnostamaan myöhemmät vaiheet.
        Itsellä nyt sellainen fiilis että tämä oli nyt tässä oman suhdetarinani suhteen. "Tää on niin nähty" kuten Pasilassa sanottaisiin. Pärjään yksinkin tässä iässä.
        En ole kahteen viikkoon ollut missään yhteyksissä, no yksi tekstari käytännön asioista, ja mies vaikenee tahollaan.

        No hei, voi harmi kuulla jos noin, jotenkin kommenttisi aiemmin loi minuun toivoa, että muutkin uskaltaa tarttua tällaisiin ekstrahankaliin tapauksiin. Mutta toisaalta ei kannata vääntää asioita väkisinkään.
        "Meille" kuuluu ihan hyvää. Se tapaaminen meni hyvin, kuten mainitsin ja mies otti yhteyttä ja laittoi uutta päivämäärää tulemaan, milloin tulee kaupunkiin. Hän siis asuu kaukana mutta käy täällä säännöllisin välein ja silloin tavataan taas. En ole muuta (vielä) ehdottanut, koska hiljaa hyvä tulee. Olen tullut siihen tulokseen, että mies on kuoressaan kyllä, mutta ilmeisesti äärimmäisen herkkä sisältä, joka osin selittää ihmissuhdevaikeudet ja muun. Yhteydenpitoa näillä väliajoilla ei oikein ole, mutta ehkä sekin korjaantuu, kun aikaa kuluu. Olen itsekin vähän ujo, enkä oikein osaa keksiä aivan tikusta asiaa.

        Harmi tosiaan, jos suhteesi on päättymässä, mutta aika aikansa kutakin ja kiitos, annoit minulle kirjoituksillasi toivoa, kaikkea hyvää sinulle (ja miehellesi) jatkossa!


    • Llllllll21

      Minä olen mies ja minullakin on vaikeuksia tunteiden ilmaisemisessa. Tai oikeastaan en ole täysin tunnekylmä, esim jotkut eläimet ovat mielestäni tosi söpöjä, mutta en oikein osaa herkistellä enkä sillä lailla hupsutella. Monesti koen rasittavana sen, kun joku kertoo jonkun hassun ja hellyttävän kuuloisen jutun, itse pidän usein sellaisia lähinnä ällöttävinä tai ärsyttävinä. En myöskään osaa tunteikkaasti riemuita vaikka jostain suuresta voitosta, kunhan totean, että "sehän meni nappiin". Enkä yleensä naura samoille jutuilel kuin suurin osa muista ihmisistä. Jos jotakuta pitää lohduttaa, menee minulla sormi suuhun enkä osaa sanoa mitään. En tiedä, miksi se tunteiden ilmaiseminen on niin vaikeaa. On minulla voimakkaitakin tunteita, mutten jaa niitä usein.

      • Köhköh

        Miksi et jaa? Elän tällaisen miehen kanssa ja kärsin tunteettomuudesta päivittäin. Vastausta en häneltä saa tuohon "miksi" - kysymykseen. Osaisiko joku täällä vastata.


    • Sellaistase

      Yksi kaverini on juuri tuollainen. Hänellä on diagnosoitu skitsoidinen persoonallisuus. Ihan mukava tyyppi hän kyllä on.
      Toki se on niin, että jos itse on hyvin tunteellinen niin silloin ei kiinnostu sellaisesta miehestä/naisesta jolla on vaikeuksia kokea tunteita. Sama pitää varmaan paikkansa myös toisinpäin.

    • haistakaapitkäkukka

      Pelottavaa kun naiset tulee kirjoittelemaan novelleja miesten outouksista nettiin. Ei riitä kavereille ja puolitutuille juoruaminen vaan pitää juoruta vielä netissäkin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe