Väsymys, heikotus, närästys ja hengenahdistus

Ihmeellinen olo

Siinäpä ne oireet tuliki lueteltua. Minulla on luultavasti refluksitauti, joten sekin voi aiheuttaa hengenahdistusta. Viime aikoina minua on kuitenkin närästänyt todella paljon ja olo on jotenkin hutera, tätä on kestänyt jo toista kuukautta. Perus verenkuva, hemoglobiini ja kilpirauhasarvot kaikki ovat ok. Juuri tällä hetkellä on pientä poltetta ylävatsassa ja limaa tuntuu irtoavan voimakkaasti. Voisiko minulla olla astma? Entä helikobakteeri? Oireeni ovat jotenkin niin epämääräisiä etten osaa sanoa mikä on syy ja mikä seuraus. Välillä vain närästää voimakkaasti ja välillä ahdistaa henkeä ilman närästystä, tosin niinä hetkinä tuntuu lievää poltettä ylävatsassa tai jossain keuhkojen tietämillä. Olen normaalipainoinen ja alle 40v mies.

12

6476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea osoite lääkäri

Ei täällä kuule osaa kukaan sanoa, mikä sulla on vialla. Voi olla ihan jotain muutakin kuin refluksivaivaa tai astmaa. Varaa aika lääkärille heti huomenna, kun kumminkin jonoa on. Kandee kirjottaa nää sun vaivasi paperille, ettet sitte lääkärissä unohda niistä yhtään. Kato kyllä sua täytyy lääkärin ihan tutkia, täällä vaan heitellään villejä arvauksia, ei niistä sulle ole mitään hyötyä. Hermostut vaan suotta.

• feel good

Kannatan. Lääkäriin vaan, tässä voisi luetella jonkun kymmenen mahdollisuutta, missä mättää. Arvailemalla ei olo parane, oikea osoite todellakin on lääkäri.

• Enkerro

Mitäs se lääkäri muuta tekun arvailee, mutta paras kuitenkon mennä

• Oikea osoite...

No voihan kristuksen takajalat, se lääkäri voi arvailujensa tueksi otattaa vaikka verikokeita, testata keuhkojen toimintaa, laittaa lähetteen gastroskopiaan, tsekata onko helikobakteeria. Siis aluksi lääkäri tietty vain arvailee, mutta tutkimusten edetessä kuva rupeaa hahmottumaan. Täällä pohtiessa asia ei etene mihinkään.

• Kidutettu

Kyllä täältä hyviä vinkkejä saa ,suorastaan mahtavia. Netti on pelastanut minunkin henkeni . Netistä oli paljon enemmän hyötyä kun tk.käynnistä tai keskussairaalaasta vaikka erikoislääkärit oikein asialla ja olivatkin todella ERIKOISIA

• Kiukkuinen
        Kidutettu kirjoitti:

Kyllä täältä hyviä vinkkejä saa ,suorastaan mahtavia. Netti on pelastanut minunkin henkeni . Netistä oli paljon enemmän hyötyä kun tk.käynnistä tai keskussairaalaasta vaikka erikoislääkärit oikein asialla ja olivatkin todella ERIKOISIA

Sama juttu, lääkäreillä voi ravata vaikka puoli vuotta ja itse kuitenkin netistä sai selville mikä sairaus oli. Sitten kun huomauttaa lääkärille pitkistä odotusajoista vaikka hengenvaarallinen sairaus niin tokaistaan vaan et oireet on niin monimuotoisia että on vaikea aina todeta..

• Rrefluksi

Ei mitään apua Gastronlelista eikä mistään muustakaan ihmepilleristä.

Nexium auttaa vähän mutta aika tulossa tähystysleikkaukseen josta sitten lopullinen apu tulee.

Kirurgin veitsi ainoa apu, näin sanoi lääkäri.

Haponestolääkkeitä olen syönyt kourakaupalla 20 vuotta joten tietoa ja kokemusta asiasta on.

• Leikkaukseen menossa

Näin se totuus vaan on. Leikkaus on ainoa vaihtoehto!

Myös erittäin tiukka ruokavalio hoitaa närästyksen pois. Esim. kahvi, suklaa, sipuli,,, ja monet muut herkut on ehdottomasti KOKONAAN jätettävä LOPULLISESTI pois.

• 3+3

Reseptivapaiden närästyslääkkeiden jatkuva käyttö on yleistynyt. Suolahappoa neutraloivien ja sen tuotantoa ehkäisevien lääkkeiden päivittäinen käyttö sotkee kuitenkin helposti mahalaukun luonnollisen toiminnan. Lääketilastojen mukaan vuonna 2010 mahan liikahappoisuuden hoitoon on korvattu yli puoli miljoonaa lääkitystä.

- Ei ole suotavaa käyttää närästyslääkkeitä pitkään ilman lääkärin tarkempaa tutkimusta. Erityisen tarkkana kannattaa olla reseptilääkkeiden ja käsikauppalääkkeiden yhteiskäytön kanssa, ettei tulisi turhaa päällekkäisyyttä.

- Tilapäisesti käytettynä närästyslääkkeet ovat toki melko vaarattomia, mutta pitkäaikaisessa käytössä ne voivat peittää joitakin oireita ja vakaviakin tauteja, jotka kaipaisivat lääkärihoitoa.

Närästyslääkkeiden ahkera käyttö sotkee helposti mahalaukun luonnollisen, aseptisen tehtävän.

- Lääkkeet vaikuttavat mahalaukun vastustuskykyyn bakteereja kohtaan, joita saamme ruuan mukana. Mahahappojen tehtävä olisi niiden torjuminen ja tappaminen ja kun maha tehdään hapottomaksi lääkkeillä, kasvaa suoliston tulehdusten riski ja ravintoaineiden imeytymättömyys ruuasta.

Ennen apu ruokavaliosta, nyt lääkekaapilta

Suomalaisista 10-15 % kärsii päivittäisestä närästyksestä. Useimmiten syynä ikävään vaivaan ovat väärät ruokailutottumukset, stressi, tupakointi ja runsas alkoholinkäyttö.

- Refluksitauti liittyy usein myös ylipainoon. Annoskokojen kasvaminen ja raskas ruoka ovat myös suurimpia syitä taudin taustalla. Kun aiemmin lääkkeitä ei vaivaan ollut, apu oli pakko saada ruokavalion muutoksesta.

- Ennen mahavaivoja koitettiin selättää löytämällä parempi ruokavalio, mikä on paljon terveellisempi tapa. Nyt otetaan vaan lääkettä, mikä on helpompaa. Ei tarvitse luopua kahvista, runsaasta viljan ja sokerin syömisestä, prosessoiduista maitotuotteista tai runsaasta kasvisrasvapohjaisesta ruuasta.

- Parempi olisikin keventää syömistä ja välttää ruoka-ainetta, jonka epäilee närästystä aiheuttavan.
      http://pullapoliisi.blogspot.fi/2013/06/narastaako.html

Viisi minuuttia närästyslääkkeiden mahdollisista riskeistä
      http://sundqvist.blogspot.fi/2011/08/viisi-minuuttia-narastyslaakkeiden.html

Lähes poikkeuksetta mahan "liihappoisuus" on seurausta siitä, että hapon tuotto on liian niukkaa silloin, kun sitä tarvittaisiin eli ruokaillessa ja ruokailun jälkeen. Lue lisää: Luontaisterveys-lehti nro 4/2013 sivu 78 (löytyy kirjastosta)

Linkissä ohjeita vatsahappojen toimintahäiriöihin.
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/terveyden_avaimet/kysymykset_ja_paulan_vastaukset/73/

• Anonyymi

Kuulostaa oireilevalta refluksivaivalta. Kokeile Valmarin sitraattivalmistetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      260
      5502
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      125
      2353
    3. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      258
      2099
    4. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      64
      1864
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1700
    6. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      189
      1562
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      55
      1443
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      64
      1385
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      75
      1331
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1191
    Aihe