Kyselisin tyhmiä tässä. Eli mitä tarkoittaa jos on sormus oikean käden nimettömässä? Entä vasemman käden nimettömässä? Entä jos sormus on jommassakummassa keskisormessa? Onko sormuksen koolla/värillä/timanteilla sun muulla väliä vai tarkoittaako aina samaa?
Jooh jos joku jaksais vastailla niin kiitos :)
Sormus
15
7262
Vastaukset
- Lis-Anne
No ainakin Norjassa missä itse asun ja olen naimisissa vihkisormus on oikeassa nimettömässä. Suomessahan päinvastoin eli vasemmassa?
Vihkisormukseen kuuluu timantit ei mitkään värilliset kivet.
Muutenhan niitä on keksitty omat jalokivet eri horoskooppimerkeille yms. Muuta merkitystä väreille en tiedä. Jospa joku muu tietää.
Sormuksen koko? Siis leveys, paino? No varmaan mitä sulla on varaa maksaa! Ohut kapea pienempi karaattinen maksaa vähemmän tietysti.
Luokkasormusta pidettiin ennen (en tiedä onko enää tapana) etusormessa ja se oli hopeaa. Sitten on ns. insinöörisormus joka on veljelläni mutta en kuolemaksenikaan muista missä sormessa! Ei siis nimettömässä ainakaan.
Kerotkoot joku muu lisää jos tietäis paremmin!- Virossakin on
kihla- ja vihkisormus oikeassa nimettömässä.
- onneikx
Minun tietääkseni vain vasemman käden nimettömän sormus merkitsee jotain (kihlaus = naisella yksi sormus, avioliitto = naisella kaksi sormusta, joista toinen usein sileä ja toinen kivellinen. Tästäkin voi olla kuitenkin muunnelmia). Itse ainakin käytän sormusta oikean käden nimettömässä, koska tämä lempisormukseni ei sovi muihin sormiin.
Jossain kulttuureissa (muistaakseni Espanjassa) vihkisormusta pidetään oikeass nimettömässä eikä vasemmassa, mutta se on taas kulttuurieroa.
Tietääkseni myöskään sormuksen koolla ei ole väliä. Jalokivillä on joitakin vanhanaikaisia merkityksiä esim. niitä voi käyttää onnenkivinä esim. nyt horoskoopissa olevien Skorpionien onnenkivi on sininen topaasi. - Yleensä oikeassa
Olen kuullut myös eri uskontojen pitävän oikeassa nimettömässä sormuksia.
Joten tapoja on, mutta vain nimettömissä somukset kuitenkin. - Sormus
Ortodokseilla vasemmassa nimettömässä on kihla- ja vihkisormukset.
Muilla sormilla ei ole vastaavaa merkitystä parisuhteen kannalta. - ringading
Ortodokseilla juuri on sormukset OIKEAN käden nimettömässä. Kuulin ekan kerran moisesta kun aloin seurustella ortodiksin kanssa, sitä ennen pidin aina itsestäänselvyytenä että sormukset on vasemman käden nimettömässä. Muuten ei sormusten paikoilla mitään väliä tietääkseni ole? Kihlasormus ei ole niin näyttävä kuin vihkisormus...jokainen pari hommaa oman maun mukaan ja materiaalikin riippuu ihan omasta mausta ja paljonko rahaa voi satsata. Itseä mielyttäisi valkokulta...
- ...
Kuten muista vastauksista voit päätellä: merkitystä on vain jommassa kummassa nimettömässä pidettävällä sormuksella. Muut sormet ovat ihan vapaasti käytettävissä oman maun mukaan.
- Niin ja
Keskisormessa on usein joku tosi iso ja näyttävä koristesormus. Näyttää makeemmalta kun nostat sormen pystyyn jotakuta kohti :D
- ehkä joskus?
Varmaan sitä että joku uskaltaa sitoutua ja rakastaa niin että on uskaltanut rengastuttaa itsensä ja toisen.
- näin342
Miehellä korvakoru vain oikeassa korvassa = homo.
- Anonyymi
Musta sormus oikean käden keskisormessa on aseksuaalisuuden merkki. Kaikki tätä eivät tietenkään tiedä, ja jotkut pitävät mustaa sormusta kyseisessä sormessa vain huvikseen.
- Anonyymi
En ole nähnyt kenelläkään mustaa sormusta. Musta on hieno väri.
- Anonyymi
Maisterinsormusta pidetään vasemmassa etusormessa.
- Anonyymi
Ihan se ja sama millaisia sormuksia ihmiset pitävät.
Parisuhteen olemassa olo/laatu/vakavuus ei riipu sormuksista.- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Esimerkiksi kun naiskihlatullani turposi sormet raskausaikana nainen piti kihlasormusta hopeaketjussa kaulassa, sekin hyvä paikka. Myöhemmin sit jätettiin sormukset kokonaan, ei niillä suhdetta pidetä elossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265