Olen miettiny hankkia kitaran, jota tuskin tuun saamaan. Oon 15 eikä rahaa oo yhtään, mun vanhemmat ei sitä osta, vaikka ne ostikin mun veljelle, joka ei asu edes kotona, 600e rummut. Eikä se ikinä ees soita niitä. Mut sit jos joskus saan kitaran, nii mikä kitara se ois? Soittaisin deathcore/metalcore tyypistä musiikkia. Niin ja mikä vahvistin? Hinta max 600e. Joo tiiän, tolla rahalla ei saa mitään huippuvehkeitä, mutta riittää mulle. Toivoisin kunnollisia vastauksia.
mikä kitara?
23
281
Vastaukset
- vaihtoehtojaon
Aloittelija kun olet niin kyllähän 600e saa jo aika hyvän kitaran & vahvarin. Vähän vaan aikaa vanhemmille niin ostavat kyllä sinullekin vehkeet, se raha ei vaan kasva puussa. Ehkä tuo veljesi case on tehnyt heidät hieman varovaiseksi kuluttamaa monta sataa vehkeisiin, jotka lopulta jäävät pölyttymään nurkkiin...
Eli sitkeys kannattaa ja halvemmallakin pääsee kyllä hyvin alkuun. Esim. 200e kitaraan ja sellainen 100e mallintavaan vahvariin riittää. Suosittelen puhumaan vanhemmat ympäri ja sitten vierailemaan kunnollisessa musiikkiliikkeessa jos paikkakunnalla on, sillä voi kokeilla ja katsella eikä tarvitse osata vielä mitään.
Sitten kun saat ne vehkeet niin muista, että kitaraa oppii vain soittamalla. Tarvitaan kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Varmasti vähintään yhdeksän kymmenestä kitaran soiton joskus aloittavasta lopettaa ennen kuin ehtii harrastuksessa sille tasolle että nauttii soittamisesta. Sulla on vuosia edessä niin paljon ettei heti tarvitse olla virtuoosi. Olisi hyvä jos olisi joku joka neuvoo alussa (vaikka kansalaisopiston s-kitara ryhmässä). - MiksiEi?
Rummut myyntiin, kitara tilalle?
- NoJust...
Vahvistimen oston kannalta oleellinen tieto lienee, että aiotko soittaa vain kotioloissa vai ihan bändin kanssa?
- Röpönen
Kotioloissa meinasin soittaa.
- Hyvätkokemukset
Ei ole mitään järkeä tuhlata paljon rahaa vehkeisiin alussa kun ei edes tiedä jatkuuko harrastus pitkään. Suosittelen joulupukin konttiin esim. tuollaista Fenderin "Stop dreaming, start playing" kitarapakettia.
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=313706- Röpönen
Olen soitellut koulussa "bändissä" kitaraa jo kauan ja tiedän että se se ei lopu heti se kitaran soitto. Olen käyny tunneillakin ja osaan perussoinnut ja nuottien alkeet. Olisi ehkä parempi hankkia heti alussa ihan kunno vehkeet niin ei tarvii sitte myöhemmin olla ostelemassa parempia.
- NoJust...
Röpönen kirjoitti:
Olen soitellut koulussa "bändissä" kitaraa jo kauan ja tiedän että se se ei lopu heti se kitaran soitto. Olen käyny tunneillakin ja osaan perussoinnut ja nuottien alkeet. Olisi ehkä parempi hankkia heti alussa ihan kunno vehkeet niin ei tarvii sitte myöhemmin olla ostelemassa parempia.
Jos ei kitaraan ota kantaa, niin vahvistimeksi oon suositellu Rolandin Micro Cubea. Maksaa näköjään 133 euroa thomannilla ja riittää ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan mainiosti kotioloihin. Näppärä kuljetella ja on yllättävän monipuolinen tollaseks pikkulaitteeks.
Kelpaa harjoitusvahvistimeksi vaikka ammattilaisille ja on suosittuja, että saa varmasti myytyä, jos typääntyy.
Siinä jäis sitten enemmän pelivaraa itse kitaraan. - Röpönen
NoJust... kirjoitti:
Jos ei kitaraan ota kantaa, niin vahvistimeksi oon suositellu Rolandin Micro Cubea. Maksaa näköjään 133 euroa thomannilla ja riittää ominaisuuksiltaan ja tehoiltaan mainiosti kotioloihin. Näppärä kuljetella ja on yllättävän monipuolinen tollaseks pikkulaitteeks.
Kelpaa harjoitusvahvistimeksi vaikka ammattilaisille ja on suosittuja, että saa varmasti myytyä, jos typääntyy.
Siinä jäis sitten enemmän pelivaraa itse kitaraan.Vaikuttaa hyvältä. Mutta saako tuolla vahvarilla tuotettua sellasta raskasta soundia? Meinaan tutulla on sellanen line6 vahvari samaa hintaluokkaa eikä soundit ole mitenkään kovin mahtavat.
- Kalakkuna
Röpönen kirjoitti:
Vaikuttaa hyvältä. Mutta saako tuolla vahvarilla tuotettua sellasta raskasta soundia? Meinaan tutulla on sellanen line6 vahvari samaa hintaluokkaa eikä soundit ole mitenkään kovin mahtavat.
Fender Mustang kaapeissa on hyvät mallinnokset, eikä maksa sen enempää kuin nuo muutkaan.
Kotivahvariksi suosittelen. - JK99987
Kalakkuna kirjoitti:
Fender Mustang kaapeissa on hyvät mallinnokset, eikä maksa sen enempää kuin nuo muutkaan.
Kotivahvariksi suosittelen.Ainut puute toki, ettei se toimi pelkästään paristoilla kuten Roland Cube tai VOX mini3 tai mini5. Tämä tietysti ei haittaa jos voi pitää vahvarin paikkoillaan ja Imatran Voman kanssa verkossa koko ajan. Henkilökohtaisesti siirrän aina vanvarin kaapisti treeniä varten ja on mukava kuin voi vaan napsauttaa virrat päälle eikä tarvitse kytkeä kuin kitara piuhalla. Mutta muuten tykkään kyllä Mustangista ja siinä on suurempi elementti, mikä aina on positiivista soundin kannalta.
- Kalakkuna
JK99987 kirjoitti:
Ainut puute toki, ettei se toimi pelkästään paristoilla kuten Roland Cube tai VOX mini3 tai mini5. Tämä tietysti ei haittaa jos voi pitää vahvarin paikkoillaan ja Imatran Voman kanssa verkossa koko ajan. Henkilökohtaisesti siirrän aina vanvarin kaapisti treeniä varten ja on mukava kuin voi vaan napsauttaa virrat päälle eikä tarvitse kytkeä kuin kitara piuhalla. Mutta muuten tykkään kyllä Mustangista ja siinä on suurempi elementti, mikä aina on positiivista soundin kannalta.
Ei toimikaan, mutta voittaa nuo pienimmät viilipurkit soundissa.
Aloittaja ei puhunut paristokäyttöisestä, tai ei ainakaan silmiini osunut.
Tuo Vox on hyvä vaihtoehto paristovehkeeksi, jos akkukäyttöisyys on pääasia niin halvemmalla pääsee kun hommaa ipadiin tai iphoneen kitaramallintajan, jos siis ios laitteen jo omistaa.
- JimiHendrix(y)
Fender Stratocaster!!!!
- hevi1
Osta Ibanezin tai jacksonin joku halpa hevikeppi humbucker mikeillä ja vaikka marsun 8wattinen styrkkari. Muista sitten opetella cleanina että opit soittamaan kaikki äänet hyvin ja puhtaasti, sitten voit lisätä vähän säröä sekaan. ;)
- Kalakkuna
Cleanilla ei pysty oppimaan samoja niksejä kovinkaan helposti kuin säröillä.
Kyllä se puhtaus tulee treenaamalla, oli sitten vaikka kuinka gore säröt.
- uudestaan kehiin
Tilasin Tomanilta Les Paul tyyppisen Episone merkkisen mustan lankun , pussin , ja hihnan, maksoi muistaakseni kotiin tuotuna 130€.
Harjoitus vahvariksi ostin Yamahan THR 10. 300 €, jonka avulla olen jopa hoitanut pieniä keikkoja.
Tori.fi n. soitin osastolta löytyy paljon soitinpaketteja todella edullisesti, kun on ostettu vehkeitä luulossa, että soittamisen oppii kun vain katselee muitten helpolta näyttävää soittoa. - Jimi Elvisson
Oon aatellu, että jospa lähtisin Ilmakitaransoiton Maailmanmestaruuskilpailuihin. Osaako kukaan neuvoo, minkä merkkinen ja tyyppinen kitara olis paras?
- Kantri-Helena
Tässä sinulle muutama hyväksi havaittu malli.
http://themetapicture.com/please-take-one/ - ilmai sexsi
Paras kun vain unohdat sen ilmakitara hankinnan, kun omistat jo puhallussoittimen, päästä vain ilmasi sen kautta lavalle niin muut osanottajat kaikkoavat ja voittosi on taattu.
- Jimi Elvisson
Voe mahoton...nuin pitkä rivi kitaroeta. Toenen toestaa parempija. Kyllä nyt mänj valinta vaekeeks.
Pitänöön ottoo muutama neuvvooantava huikka. Sama liäke aottaa koreokrahvian suunnittelussa. - rocksmith2014
prismoissa on 136e rocksmith 2014 joka sisältää les paul jr kitaran
kokeiltiin tänään pelin opetus jutska on hyvä
hiitaampi voi hidastaa tempon vaikka 1% ja kun riffi menyt läpi alkaa uudestaan vähän noopeampana - kaulat
Jotkut tuntemattomat valmistajat kehuvat liimakaulaa muita parempana kaulana. Kuitenkin tunnettujen valmistajien halvemmissakin kitaroissa on pulttikaula ja metallilevy. Miten asian laita on?
- Ikuinen opettelija
Kysyjälle tainnut pukki tuoda soittokamat, mutta muille voin vahvariksi suositella Peavey Vypyriä. Se on mallintava ja kattaa soundtarpeet aikkas pitkälle. Itselläni 15 vottinen. YouTubessa katseltavissa lukuisia tyytyväisiä sellaisen omistajia.
Mieluiten soittelen kuulokkeet päässä tietsikalla Amplituben kautta.
Kitarana Yamaha Pacifica 212, joka on hyvähkö keskikokoiseen käteeni. Harvoin tartun puolitoista kertaa kalliimpaan Washburn-rokki/metallikeppiini, joka on jopa kevytsoittoisempi. Yamaha tuppaa olemaan monipuolisempi kolmella mikillään (s-s-h) vaikkapa rautalankaan ja kevyeen rokkikomppiin. - rahaa saa jos haluaa
Eniten ihmetyttää AP:n valitus rahasta. Itse kun halusin tuossa iässä soittokamoja niin ihan turha oli porukoilta rahaa pyytää kun ei kovin usein ollut mistä antaa. Ei muuta kuin lehtiä/mainoksia jakamaan ja syksyisin metsään keräämään marjoja sieniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888