Exä otti yhteyttä 22 v jälkeen

afdsafasfasfa

Mitähän tosta nyt ajattelis... Suhde päättyi vuosikausia sitten, molemmilla perheet tahoillaan ja nyt yhtäkkiä exä pisti viestiä. Kai se vaan haluaa kuulla, mihin elämä on vienyt. Ärsyttävää. Ja just huono vaihe nykyisen miehen kanssa niin joo, tämä nuoruuden rakkaus pistää nyt kyllä vähän pakkaa sekaisin.

64

8607

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannustavamies

      Kannattaisko ottaa selvää mitä miehellä mielessä. ei se ota jos ei annakkaan...
      Jospa saisit lisää energiaa ja voimaa elämääsi kun tapaisit jonkun menneisyydestäsi , se ei välttämättä ole huonojuttu joka rikkoo jotain, se voi myös olla jonkun alku, alku kaiken kauniin?

    • aloittajafasdafd

      Chattailtiin hetki ihan lämpimässä hengessä, mies suhtautuu menneisyyteen aika nostalgisesti ja lämmittäähän se mieltä. Todettiin, että elämä on meillä molemmilla tässä ja nyt, mutta muistot pysyvät, hyvä niin.

      • Herbalight

        Aika herttaista mutta niin totta.
        Itselläni on ollut hieman samankaltaista ongelmaa, nuorena koettu rakkaussuhde vaaleaan naiseen nousee ajoittain hyvinkin yksityiskohtaisesti mieleeni, sitä epäilee että onko kyse jostain telepaatiasta tai etiäisestä mutta tuskinpa?
        En ole nähnyt saati kuullut hänestä mitään 27vuoteen mitään ja edelleen hän pysyy muistissani.
        Olen yrittänyt lähestyä häntä vuosia sitten saamatta vastakaikua, tietenkin olin pettynyt.
        Luulen että hänellä on syynsä, ehkä päällimäisenä se etten merkinnyt hänelle kovinkaan paljoa ja että hänen kuvitelmissaan tulisin olemaan hänelle pikemminkin riesa joka pomppaa taas pinnalle.
        Todellisuudessa haluaisin ainoastaan tavata ja kuulla kuinka hänellä menee nykyään ja nähdä millaiselta hän näyttää nykyisin, muistella hieman yhteisiä hauskoja nuoruutemme aikoja ja antaa asioiden olla siinä, jatkaa kuten kerroit tätä elämäämme tässä ja nyt tahoillamme.
        Muistot minulla on, mutta elämä tässä ja nyt.
        Hänelle tulisi varmaan olemaan yllätys etten oikeastaan haluaisi hänestä mitään muuta ja se että elämäni on hyvällä mallillaan juuri nyt.
        Luettuani tapauksestasi ymmärsin myös jotain itsestäni, miksi olisin pettynyt häneen syystä ettei häneltä löydy mielenkiintoa ottaa yhteyttä koska luulen että perimmäinen syy itsellänikin on halu ainoastaan palata sinne nostalgiseen vanhaan aikaan edes hetkeksi eikä jonkun jo minulle vieraaksi tulleen vanhemman naisen tapaaminen syystä ainoastaan muistella vanhoja.
        Olen ymmärtänyt että jätetyille puhumatta jääneet asiat tai tapahtumat saattavat muodostaa pakkomielteen hakea edelleen selityksiä vastapuolelta miksi hän toimi niin tai teki noin, osittain allekirjoitan myös tuon seikan.
        Rakkaus on ihana asia, mutta toisille se on joskus epäoikeuden mukaiinen ja julma, onneksi itse olen saanut kokea elämässäni paljon rakkautta ja tunnen olevani siksi onnekas.


      • Sameoldfeeling

        Tämä taisi tulla minulle. Ei ollut tarkoitus pakkaa sekoitella eikä ainakaan olla ärsyttävä. Tunteet olivat aikanaan voimakkaat sinua kohtaan vaikken sitä koskaan ole saanut sanotuksi tai kirjoitetuksi. Huomasin että tunteet palaavat näköjään edelleen - halusi tai ei. Sydämeen jäit, sille ei voi mitään eikä kait tarvitsekaan voida? Kaikelle aikansa ja paikkansa. Meille ei ole koskaan ollut todellista mahdollisuutta ja ehkä ei tule olemaankaan. Aika näyttää. Pidä kuitenkin minut ajatuksissasi ja sydämessäsi. Kirjoittaakin kyllä voisit vielä!!


      • jhga
        Herbalight kirjoitti:

        Aika herttaista mutta niin totta.
        Itselläni on ollut hieman samankaltaista ongelmaa, nuorena koettu rakkaussuhde vaaleaan naiseen nousee ajoittain hyvinkin yksityiskohtaisesti mieleeni, sitä epäilee että onko kyse jostain telepaatiasta tai etiäisestä mutta tuskinpa?
        En ole nähnyt saati kuullut hänestä mitään 27vuoteen mitään ja edelleen hän pysyy muistissani.
        Olen yrittänyt lähestyä häntä vuosia sitten saamatta vastakaikua, tietenkin olin pettynyt.
        Luulen että hänellä on syynsä, ehkä päällimäisenä se etten merkinnyt hänelle kovinkaan paljoa ja että hänen kuvitelmissaan tulisin olemaan hänelle pikemminkin riesa joka pomppaa taas pinnalle.
        Todellisuudessa haluaisin ainoastaan tavata ja kuulla kuinka hänellä menee nykyään ja nähdä millaiselta hän näyttää nykyisin, muistella hieman yhteisiä hauskoja nuoruutemme aikoja ja antaa asioiden olla siinä, jatkaa kuten kerroit tätä elämäämme tässä ja nyt tahoillamme.
        Muistot minulla on, mutta elämä tässä ja nyt.
        Hänelle tulisi varmaan olemaan yllätys etten oikeastaan haluaisi hänestä mitään muuta ja se että elämäni on hyvällä mallillaan juuri nyt.
        Luettuani tapauksestasi ymmärsin myös jotain itsestäni, miksi olisin pettynyt häneen syystä ettei häneltä löydy mielenkiintoa ottaa yhteyttä koska luulen että perimmäinen syy itsellänikin on halu ainoastaan palata sinne nostalgiseen vanhaan aikaan edes hetkeksi eikä jonkun jo minulle vieraaksi tulleen vanhemman naisen tapaaminen syystä ainoastaan muistella vanhoja.
        Olen ymmärtänyt että jätetyille puhumatta jääneet asiat tai tapahtumat saattavat muodostaa pakkomielteen hakea edelleen selityksiä vastapuolelta miksi hän toimi niin tai teki noin, osittain allekirjoitan myös tuon seikan.
        Rakkaus on ihana asia, mutta toisille se on joskus epäoikeuden mukaiinen ja julma, onneksi itse olen saanut kokea elämässäni paljon rakkautta ja tunnen olevani siksi onnekas.

        Omassa tapauksessani ei kukaan varsinaisesti jättänyt ketään. Elämä vain toi kaksi ihmislasta yhteen ja myös vei erilleen yhtä nopeasti. Kaivelemaanhan tuo hieman jäi - varsinkin kun tunteet taisivat olla molemminpuolisia silloin ja ehkä nytkin. Asiaa vain ei voi oikein itselleenkään myöntää, eikä aikoinaankaan kovin radikaaleihin muutoksiin elämässään nuri hölmö sydän ei pystynyt


      • qusswho

        Pakko myöntää että siitä hetkestä kun tapasimme on tuskin mennyt päivääkään ettetkö olisi ollut mielessäni. Näin se vain jatkuu varmasti kuolemaani asti...
        Toivottavasti vielä kuitenkin joskus nähdään vielä ennen sitä !


      • tms...
        Herbalight kirjoitti:

        Aika herttaista mutta niin totta.
        Itselläni on ollut hieman samankaltaista ongelmaa, nuorena koettu rakkaussuhde vaaleaan naiseen nousee ajoittain hyvinkin yksityiskohtaisesti mieleeni, sitä epäilee että onko kyse jostain telepaatiasta tai etiäisestä mutta tuskinpa?
        En ole nähnyt saati kuullut hänestä mitään 27vuoteen mitään ja edelleen hän pysyy muistissani.
        Olen yrittänyt lähestyä häntä vuosia sitten saamatta vastakaikua, tietenkin olin pettynyt.
        Luulen että hänellä on syynsä, ehkä päällimäisenä se etten merkinnyt hänelle kovinkaan paljoa ja että hänen kuvitelmissaan tulisin olemaan hänelle pikemminkin riesa joka pomppaa taas pinnalle.
        Todellisuudessa haluaisin ainoastaan tavata ja kuulla kuinka hänellä menee nykyään ja nähdä millaiselta hän näyttää nykyisin, muistella hieman yhteisiä hauskoja nuoruutemme aikoja ja antaa asioiden olla siinä, jatkaa kuten kerroit tätä elämäämme tässä ja nyt tahoillamme.
        Muistot minulla on, mutta elämä tässä ja nyt.
        Hänelle tulisi varmaan olemaan yllätys etten oikeastaan haluaisi hänestä mitään muuta ja se että elämäni on hyvällä mallillaan juuri nyt.
        Luettuani tapauksestasi ymmärsin myös jotain itsestäni, miksi olisin pettynyt häneen syystä ettei häneltä löydy mielenkiintoa ottaa yhteyttä koska luulen että perimmäinen syy itsellänikin on halu ainoastaan palata sinne nostalgiseen vanhaan aikaan edes hetkeksi eikä jonkun jo minulle vieraaksi tulleen vanhemman naisen tapaaminen syystä ainoastaan muistella vanhoja.
        Olen ymmärtänyt että jätetyille puhumatta jääneet asiat tai tapahtumat saattavat muodostaa pakkomielteen hakea edelleen selityksiä vastapuolelta miksi hän toimi niin tai teki noin, osittain allekirjoitan myös tuon seikan.
        Rakkaus on ihana asia, mutta toisille se on joskus epäoikeuden mukaiinen ja julma, onneksi itse olen saanut kokea elämässäni paljon rakkautta ja tunnen olevani siksi onnekas.

        Itse olen kaivannut miestä 29-vuoden takaa. Vaikka tässä välissä olen ollut kihloissa, naimisissakin ja kaikkea muuta, olen jättänyt ja tullut jätetyksi. Mutta vain tämä yksi mies on mielessäni ja kaipaus ei vain unohdu.
        Sanoit nimimerkki "Herbalight" että puhumatta jääneet asiat tai tapahtumat saattaa muodostaa pakkomielteen kaivata exää, mutta näin se ei ainakaan omalla kohdallani ole! Kyllä me exän kanssa juteltiin suhteen päättyessä eikä mitään asioita jäänyt puhumatta tai kaivelemaan. Hän on vain minulle se elämäni Suuri Rakkaus.
        Ottaisin hänet takaisin milloin vaan. Oli hän niin tärkeä minulle.
        Mutta maailmani ei kaadu vaikka emme kohtaisi. Elän tätä elämää tässä hetkessä, vaikka tuo exä raottaakin hieman menneisyyden ovea. Ja ihan hyvä niin.
        Muistot on kuitenkin minulla, jos ei muuta.


      • Venividivici1
        tms... kirjoitti:

        Itse olen kaivannut miestä 29-vuoden takaa. Vaikka tässä välissä olen ollut kihloissa, naimisissakin ja kaikkea muuta, olen jättänyt ja tullut jätetyksi. Mutta vain tämä yksi mies on mielessäni ja kaipaus ei vain unohdu.
        Sanoit nimimerkki "Herbalight" että puhumatta jääneet asiat tai tapahtumat saattaa muodostaa pakkomielteen kaivata exää, mutta näin se ei ainakaan omalla kohdallani ole! Kyllä me exän kanssa juteltiin suhteen päättyessä eikä mitään asioita jäänyt puhumatta tai kaivelemaan. Hän on vain minulle se elämäni Suuri Rakkaus.
        Ottaisin hänet takaisin milloin vaan. Oli hän niin tärkeä minulle.
        Mutta maailmani ei kaadu vaikka emme kohtaisi. Elän tätä elämää tässä hetkessä, vaikka tuo exä raottaakin hieman menneisyyden ovea. Ja ihan hyvä niin.
        Muistot on kuitenkin minulla, jos ei muuta.

        Eipä unohdu ja olisi, niin mukava vaihtaa kuulumisia pitkästä aikaa :) Mootoritie on kuuma, nyt tosin liukkaanlainen.


      • Pervers
        tms... kirjoitti:

        Itse olen kaivannut miestä 29-vuoden takaa. Vaikka tässä välissä olen ollut kihloissa, naimisissakin ja kaikkea muuta, olen jättänyt ja tullut jätetyksi. Mutta vain tämä yksi mies on mielessäni ja kaipaus ei vain unohdu.
        Sanoit nimimerkki "Herbalight" että puhumatta jääneet asiat tai tapahtumat saattaa muodostaa pakkomielteen kaivata exää, mutta näin se ei ainakaan omalla kohdallani ole! Kyllä me exän kanssa juteltiin suhteen päättyessä eikä mitään asioita jäänyt puhumatta tai kaivelemaan. Hän on vain minulle se elämäni Suuri Rakkaus.
        Ottaisin hänet takaisin milloin vaan. Oli hän niin tärkeä minulle.
        Mutta maailmani ei kaadu vaikka emme kohtaisi. Elän tätä elämää tässä hetkessä, vaikka tuo exä raottaakin hieman menneisyyden ovea. Ja ihan hyvä niin.
        Muistot on kuitenkin minulla, jos ei muuta.

        Kyllä minä raotin oveasi, jos muistat vielä puhelun ;)


      • tmsa
        Venividivici1 kirjoitti:

        Eipä unohdu ja olisi, niin mukava vaihtaa kuulumisia pitkästä aikaa :) Mootoritie on kuuma, nyt tosin liukkaanlainen.

        No sitten ei muuta kuin viestiä tulemaan. :-) Mikäli siis olet herra K.


      • Kirsikkasuukko

        Ihana lukea tätä ketjua. Tulee oma vanha teinisuhde mieleen. Vuosien varrella oltu yhteydessä ihan vain kuulumisten vaihdon merkeissä ja lähetelty Joulutoivotuksia. Hän ollut mielessä silloin tällöin ja jäi vaivaamaan ehkä siksi, että on ollut elämässäni ainut mies, jonka jätin ja myöhemmin kaduin. Elämä kuitenkin muutti kaipuun hyväksi ystävyydeksi. Viime ajat oltu yhteydenpidossa ja juteltu vertaistuen merkeissä. Omat elämät ja menneet avioliitot olleet hyvin identtiset ja siitä ollut rutkasti puhuttavaa. Hänellä on aina pieni paikka ollut sydämessäni.


      • SurferBoy

        Joskus vain tulee elämän melskeissä sellaisia naisia/miehiä vastaan joita ei vaan pysty unohtamaan vaikka haluaisikin..."ainoa romanttinen rakkaus on toteutumaton rakkaus" mietiskeli joku ajattelija aikoinaan !


    • höpö

      Eletää vain kerran, rohkea rokan syö .
      Jos tämä oli minulle(mies) niin kirjoita rohkeasti vaan , välttämättä emme saa muuta kuin voimaa elämäämme toistemme kirjeistä, olisitko salainen kirjeystäväni sähköisesti?

      • Sameoldfeeling

        Siis kyllä naiselle tarkoitettu viesti!


    • höpö

      sori, niin minullakkin

      • humorTumor

        no ei se mitään. kaikkeahan voi aina kerran kokeilla paitsi omaa mummoa. Ei se kerta kenestäkään homoa tee...


    • ukkohousu

      Herranen aika kuinka olisi kiva tavata tuo pikarakkaus nuoruudesta, ottaa drinksut jossain ja puhua nämä menneet vuosikymmenet kiinni tähän päivään, en ymmärrä mitä tälläisessä olisi pahaa mieltä kenellekkään.
      Enpä usko että rakkauden kipinä syttyisi välillämme uudelleen, kenties kyynelehtisimme sitä että elämä on ajanut nuoruutemme ohi ja olemme nyt itse niitä vanhoja kalkkiksia joista vitsailimme naureskellen.
      Kasari musat varmaan soisi kajareista kun tapaisimme, kävikö meille hyvin sen tietäisimme sitten, nyt sen tiedämme tahollamme muttemme toisistamme.

      • RudolphValentino

        itse olen lähes varma että kipinä saattaisi ainakin tilapäisesti syttyä - itse asiassa jo pelkkä hänen ajattelemisensa, vanhojen kirjeiden lukeminen, tuon menneen kesän muisteleminen ja ne harvat e-mailit jo aiheuttavat lämmintä kuumotusta sydämeeni...
        tässä tapauksessa järki voittaa tunteen ja en tule ehdottamaan koskaan tapaamista - soittaa ehkä joskus voisin jos uskaltaisin...!
        vahingossa tapaaminen on erittäin epätodennäköistä, joskin mahdollista!


      • foiwjfoiwejnwg

        Olemme yli 50v ikäinen pari, onnellisesti aviossa opiskeluajoista lähtien. Meillä on ollut tapana jutella suht avoimesti existämme, jotka ovat opiskeluajoilta. Ehkä asioihin suhtautuu eri tavalla, kun nuo exät ovat 30 vuoden takaisia max muutaman kuukauden tuttavuuksia eikä mitään aviosuhteita.

        Tulee oikeastaan "sähköä" suhteeseen, kun muistelemme nuoruutta ja ilmenee että tunnemme toinen toistemme ihastuksia (olimme samaan aikaan samassa koulussa). Henkistä kimppakivaako?


    • Tärisevä haavanlehti

      26 vuotta ja kuinka paljon häntä ajattelen. Hän tietää ajatukseni, tapailemme.

      Halaamme ja kuivaamme silmät toisiltamme

      Meidän välillä on jotain suurta, mutta meidän on aina pitänyt olla kaukana toisistamme, jotta voisi olla suurta.

      • Pim Pom

        Onhan siinä joki välissä. Suuri joki onkin.


    • silloin ennen....

      Ero, kolme kirjainta mutta pahimmillaan ne yhdessä voi merkitä todella paljon pahaa, menetettyä elämää ja pitkällistä kurjuutta.
      Rakkaus, kaikkein kaunein asia niin pitkään kun se liimaa molemmat yhteen.
      Vaikka erostamme on kulunut lähes 28vuotta, vaikka enimmäkseen et ole mielessäni on myönnettävä että olemuksesi palaa mieleeni ajoittain tuoden kauniita muistoja niistä lyhyvistä hetkistä jolloin rakkaus liimasi meidät yhteen.
      Ajatteletko minua ensinkään, taisit olla tyttö joka unohtaa menneet ja keskittyy uuteen.
      Jos luet tätä, kenties mietit olisiko viestini sinulle, mitä sydämesi sanoo olisiko meistä voinut tulla kuitenkin jotain?

      • Mannerheimintiellä

        Viimeisen vuoden aikana on palautunut mieleeni mies jonka kanssa olin lähes 6v. n. 28v. sitten. Viime aikoina olen nähnyt hänestä unta monena yönä. Aina yhtä rakastunut olen häneen noissa unissa kuin silloin Mutta nuori ja tyhmä kun olin , heitin todellisen tunteeni silloin joskus "mäkeen" Monesti on kaduttanut. Haluaisin joskus vielä nähdä hänet, niin monen vuoden jälkeen.


    • !!!!!!!!

      Minunkin eksäni otti yhteyttä 20 vuoden jälkeen. Olin sinkku, hän oli eronnut. Ihmettelin, miksi hän rupesi uudestaan vikittelemään minua, vaikka jätti minut silloin nuorena ja vaikka oli ollut toisen kanssa naimisissakin. En ollut enää kiinnostunut hänestä. Olin kyllä ollut rakastunut häneen yli 10 vuoden ajan eromme jälkeen, mutta aikanaan se meni ohi, myöhäistä oli enää sen jälkeen soitella.

      • Rakastunut olet

        Kyllä sin olet rakastunut edelleen.


    • jätetty mies

      Mikä on exä, entinen rakkaus joka parhaimmassa tapauksessa saattaa olla nykyisin hyvä kaveri tai pahin vihamies ?
      Itse en ymmärrä miksei sitä saattaisi morjestaa tai edes vaivautua vastaamaan kohteliaiseen viestiin, onko nykyinen suhde niin heikoissa kantimissa ettei sellaista uskalla tehdä vai onko kusi noussut niin päähän että vanhat heilat nolottaa.
      Meitä on moneen junaan, toivotaan että ne exät joskus ymmärtävät ettei vuosikymmenten jälkeen ole helppoa ottaa yhteyttä muutoinkaan, olisi hyvä tapa edes vastata vaikka ettei kiinnosta ja älä häiritse , ylpeys käy lankeamuksen edellä kuten sanotaan tarkoitti se sitten mitä tahansa?????

    • Kerralla ymmärtänyt

      Kyllä olette löyhäpäitä jos joku 20v jälkeen vielä teillä mielessä ja jättänyt teidät.Kerran jättäjä aina jättäjä miksikä se muuttunut olisi.Jos teillä hyvä elämä älkää alkako tollasten luusereiden vuoksi sitä sekoittamaan.

      • fgalkjöh

        ei kaikissa tapauksissa välttämättä kumpikaan ole jättänyt toista -elämä on vain tehnyt tepposet ja vienyt erisuuntiin...


      • myli40

        Jos kerralla ymmärtänyt on 20v ikäinen, niin voi olla helppo sanoa vähätelleen. Mutta kun elämään tulee kokemusta, niin mieli kyllä muuttuu!!!! Ja varsinkin jos itse oppii arvostamaan ihmisiä ihmisinä.


    • pinkussa

      A.L voisi ottaa yhteyttä minuun yhtä pitkän ajan jälkeen,että jos välittää toisesta enemmän niin miksei.

    • SummerLoving

      pakko myöntää : olen rakastanut sinua koko tämän ajan - en ole vain voinut sitä itselleni enkä sinulle myöntää. Olen myöskin ajatellut sinua varmasti joka päivä kaikki nämä vuodet. Usko tai älä. Toivottavasti joskus vielä tavataan tässä elämässä..

      • jokijärvilov

        Sama juttu. En oo päässy susta yli...


    • kaukoex

      minuun otti yhteyttä mies jonka kanssa oli suhde 20 vuotta sitten ja meillä oli kaukosuhde?!Kyllä täytyy sanoa että tunteet on menneet eestaas ja en oikein tiedä mitä hän haluaa todella?!Kyllä rakkautta oli sillon ja täytyy sanoa että kyllä nytkin jotain tuntui kun on juteltu skypen kautta....mutta silti arveluttaa kovasti,koska elän tätä päivää.....?

      • ketkw5k

        siis pelkästään kaukosuhdekko ? Kai te joskus sentään tapasittekin ? Kuinka kaukosuhteesi mahtoi loppua ? Itselläni oli myös samantapainen tilanne.


    • eksäkauko

      minuun otti yhteyttä mies jonka kanssa oli suhde 20 vuotta sitten ja kaukosuhde....täytyy kyllä myöntää että olen kyllä ku klapilla päähän lyöty,en tiedä mitä ajatella ja mitä todella haluaa minusta....??!!

    • tikujatakuorrella

      Mulla on yks yli 25v juttu, jossa ikäiseni tyttö kertoi tunteet, annoin pakit sen takia että aina on asioita jotka vaan ei oo hyväksi...... se ihminen mielessä kokoajan.... ei vaan ole ns. miestä tehdä mitään, vaikka tein niin typerästi. Pikkasen kyllä on ikävä, vaikka toivon toiselle hyvää!

    • arkapussim

      Miksi rohkea ei ota yhteyttä nykyajassa? 1990-luvun alussa oli huonoa, kun ei ollut kuin se lankapuhelin ja yksityisyys oli huonoa. Kommunikoinnin vaikeus oli se syy miksi juttu ei edennyt.

      Nyt kun on kännykät, Facebookit , twitterit yms....nii ei kun viestiä sinne. Olet sitten jätetty tai arkuuttasi jättänyt. Ainakin se mitä kuuluu kiinnostaa....

    • mevaaaaaaan

      Ei sitä noin vain voi..ei tiedä toisen tunteita tai tietää, mutta ei tiedä tilannetta. Ja oma tilannekin voi olla hankala, ei välttämättä pysty ja jos tunteet alkaa taas roihuamaan, niin sitten se on vielä hankalampaa. Ikävä on, muttei pysty ottaa kontaktia. Ainakaan vielä.

    • arkapussim

      Mä en tiedä oliko se unta vai totta. Kait mun numero oli siihan aikaa oli numeropalveluissa ja nettikin oli jo... Itse olen utelias ja selaan eniroa, eli tiesin sen numeron... muistan vain että mulla oli Nokian 5110 jossa oli valkoinen vaihtokuori. Sain viestin jostain numerosta.... en edes muista olisnko vastannut vai poistanut viestin.... Hah! tais olla unta?

    • Eivaaraa

      Minä otin naisena yhteyttä 2 entiseen poikaystävääni toiseen 25 v. ja toiseen 32 v. jälkeen. Hyvät ihmiset, eipä ole ollut mitään taka-ajatuksia. Pelkästään vilpittömästi halusin kuulla,ovatko he vielä elossa. Kumpikin oli tahoillaan ja olivat onnelisia perheenisiä. Minuun he eivät olisi koskaan enää voineet ottaa yhteyttä, elleivät nyt olisi viranomaisten kautta toimineet, sillä sukunimeni on oman aviolittooni jälkeen muuttunut,eivätkä exät sitä tiedä. Tämä yhteydenottoni oli todella ystävällismielinen ja vilpitön, ja molemmat miehet kiittivät minua siitä, että olin ottanut yhteyttä. Kaikille osapuolille jäi hyvä mieli. Olen veljien kanssa kasvanut nainen, joten pidän miehiä fiksuina ja omilla aivoilla ajattelevina. Elämässäni on ollut pääosin vain fiksuja miehiä.

    • KesäkuunSielut

      Minä kaipaan ex-kihlattua 10 vuoden jälkeen. Hän oli upea mies! Just samanlainen herkkis kuin minäkin, rapuja molemmat :) Usein mietin mitä hänelle kuuluu ja miten elämä on hänellä sujunut. Olisi kiva tietää hänen kuulumiset. Itseä on tietyllä tavalla jäänyt kaivelemaan tapa jolla häntä kohtelin ja lopulta päätin suhteen. Olin silloin melko hukassa itseni kanssa... Hän oli elämäni ensimmäinen ja suurin rakkaus (tähän mennessä), joten hänellä on tietty paikka sydämessäni. Siksi olisin kiinnostunut tietämään hänen kuulumiset. Mihin hän on päätynyt?

      Kolmisen vuotta sitten lähetin hänelle kirjeen jossa kyselin kuulumisia ja halusin pyytää anteeksi menneitä. Jonkun mielestä se voi olla hölmöä, mutta halusin pyytää anteeksi, jotta hän tietäisi. Noin vuotta myöhemmin kirjeestä soitin hänelle, koska olisin halunnut vaihtaa kuulumisia. Hän ei vastannut, joten en enää soittanut. Hän ei halunnut tai ollut valmis. Harmi.

      En ymmärrä miksi vuosien jälkeen ei voisi vaihtaa kuulumisia... Ihmiset muuttuvat ja elämä vie eteenpäin. No kukin taaplaa tavallaan.

      Ehkä olen vähän liian herkkä taiteilija-sielu tässä asiassa... Tai hölmö. Tarkoitusperät olivat tosiaan puhtaat, vaikka toki tietynlainen kaipuu on :)

      "Aikaa ei saa taaksepäin, vai saako?"

    • Suurinontäärakkautein

      Itse päädyin tässä miettimään nuoruuden ensimmäistä oikeaa rakkautta. Hän oli se joka alunperin lopetti suhteen. Kun sitten olin häneen useamman kerran yhteydessä aina jollain tavalla sabotoin mahdollisuuden alkaa uudestaan. Myöhemmin kun olin toisen kanssa juuri kihlautunut hän näytti katuvan meidän eroa vaikka oli myös kihloissa. Sanoi myös että kihlattunsa vihaa minua koska hän toisteli minun nimeä unissaan silloin tällöin. No sitten tämä sen aikanen kihlattuni alkoi olla öitä pois kotoa ja vaisto sanoi että hän petti. Olin hirveän vihainen ja valehtelu satutti. Menin sitten ystävieni kanssa yöklubille ja tämä suuri rakkauteni oli siellä. Päädyin hänen vuoteeseensa koska oli silloin eronnut kihlatustaan. Itse jätin kihlattuni viikon kuluttua. Mutta syy miksi haluaisin ottaa yhteyttä on että haluaisin pyytää anteeksi käytöstäni sen yhden yön jälkeen. Yritin ripustautua häneen mutta hän sanoi ettei halua olla eron syy ja laastari.
      Olin silloin hyvin rikkinäinen ihminen enkä ymmärtänyt mitä häneltä vaadin. Mutta en kuitenkaan ota nyt yhteyttä, en halua sotkea hänen perhe-elmäänsä. Jos hänen vaimonsa näkisi viestin minulta hän voisi alkaa kyselemään. Ja se olisi eksälleni kurjaa. Välitän edelleen tarpeeksi antaakseni hänen olla. Mutta vieläkin kun näen hänen kasvonsa jotakin sisällä pistää yli 15 vuoden jälkeen.. En ole tuntenut ketään kohtaan niinkuin häntä. Vaikka olen rakastanut montaa hänen jälkeensä, hän oli se suuri rakkaus joka pääsi karkuun.

    • 0506

      Yleensä exät jotka ottavat yhteyttä ovat sotkeneet oman elämänsä ja muistelevat niitä nuoruuden onnellisia päiviä, koittaen päästä eroon nykyisestä ahdistavasta tilanteesta.

      Jos joku exä ottaa yhteyttä niin neuvon olemaan vastaamatta. Siitä ei seuraa mitään hyvä. Vaikka ei seuraisi mitään, niin silti se vaikuttaa aina negatiivisesti nykyisiin ihmissuhteisiin.

      Joten, palauttakaa mieleen ne kaikki pahimmat riidat ja solvaukset, niin pääsette helpommin niistä yli.

      • fififiufu

        Ei kyllä pidä läheskään aina paikkaansa mikään noista edellä mainituista- ei ainakaan omalla kohdallani..


    • Vittujoo

      EIEIEI. Kun olin nuori, oli kivaa, mutta sähläystä. Joten heippa vaan! Siitä 10 vuotta, niin olis ollut kuulemma jalkavaimon paikka vapaana. Se kun ei mulle sopinut, niin sankari selätti anteliaan kaverini. Siitä taas 20 vuotta, niin taas rakkaus rutistaisi... Mutta sekopää eli ei mulle todellakaan käy. Yhyy? Ja sitten uusi muru - paitsi taas sitten olisin ihanin.
      EI. EI. Vanhat heilat= EI.
      Just say NO!

    • Haaveissa1

      Itse toivoisin J.V:n ottavan yhteyttä 28 vuoden takaa. Olin nuori ja hölmö alle kahdenkymmen. Päätin valita toisen miehen. Olen katunut valintaani monet vuodet. Ajatuksissani olet ollut kokoajan. Taidat asua edelleen Korson kupeessa.

    • Gepardiina

      No joo, nuoruuden rakkauden kanssa erottiin noin 18 vuotta sitten ja vielä näen hänestä unia ;D Valitsin toisen miehen; rakkaus loppui pian mutta yhdessä jatkettiin muista syistä. Nyt on lapset pieniä itsellä mutta mieli tekisi joskus laittaa viestiä tms. Ei vaan satu exä olemaan facebookissakaan että voisi siellä viestitellä. On joku numerokin puhelimessa muttei tule soitettua; tuskin on hänellä meikäläinen mielessä enää :)

    • Mnainen

      Mitäpäs jos kunnioittaisit hänen suhdettaan ja naisystäväänsä ja lakkaisit vastaamasta hänelle kaikin tavoin? Tälle exälle siis? Mieheni tapailee salaa tai ainakin viestittelee exälleen Niinalle jonka kanssa olivat 16 vuotta kimpassa. Salaa sen minulta, mutta minä tiedän. Hänen ystävä kertoi minulle asiasta! Menneet on menneitä joten jätä sinäkin itsesi muistoihin! Lakkaat satuttamasta niinkuin tuo Niina satuttaa minua, mieheni tytärtä, muuta perhettä. Exä on exä ja pysyttävänä exänä.

      • mekkk

        Samaa mieltä ja se suhde on silloin nuoruudessa loppunut niin ei niitä kannata lämmitellä kun se kiinnostus vanhaan ex naisystävään on ajan saatossa hiipunut ja kun tapasin entisen exanisystävän yli 30 vuoden jälkeen niin ei ollut minkäälaista vetoa hänee enään ja hänest äen tiedä kun ei kertonut mutta 51v eronnut nainen oli ja ihna hyvin säilynyt mutta ex mikä ex ja se siitä.


    • mekkk

      Miehenä löysin ex tyttöystävän facebookista ja lähetin kaveri pyynnön vaikka siitä on 33v kun seukkaitiin ja nainenhan oli tyytyväinen kun otin yhteyttä ja mesettää välillä niinkuin minäkin. parinviikon päästä munulla on vielä lomaa ja naiseni on töissä ja ehdotan tapaamista ilman taka-ajatuksia ja mielenkiinnolla odotan hänen vastausta mutta sen verran ymmäärän viesteistä että vasmaan suostuu tapaamiseen ja sehän katotaan. En mitään kakkosnaista hänestä enää tartte mutta onhan se kiva vaikka kahvilla käydä ja jutella miten elämä on mennyt.

    • UkkoBaha

      Varmasti täällä kaipaillaan exää ja mietitään kuinka uskaltaisi sörkkiä hieman josko saisi tietoon onko se vapaa vai varattu, kun niin alkoi seikkalua mieli tekemään sinne nuoruuteen. Minä luulen että minun menneisyyteni haamutar on varattu ainakin seurustelee, itse olen myös varattu mutta en näkisi pahana menneisyyteni haamua kohdata.
      Nyt näin aikuisena tai sanotaanko keski-ikäisenä osaa suhtautua asiohin hieman paremmin, keskustella olisi kivaa ja vanhoja muistella. Kyllä mekin keskusteltiin useita päiviä, yritin kaikkeni hänen mielensä muuttaa ja luokseni jäämään mutta niin se elämä hänet pois vei.
      Olisihan se maailman ihme jos hän tämän lukisi ja vieläpä olisi samaa mieltä, mutta eihän sitä koskaan voi tietää, elämä kun on ihmeellinen.

    • sukkamaisteri

      Aika kuluu, ja se kuluu ja ikää karttuu.
      Minulla taitaa olla tarkalleen noin 30vuotta siitä kun viimeksi yhdessä oltiin, yritettiinhän siinä puhella ja sopia sitä väistämätöntä loppua, ainakin minun puoleltani oli tarkoitus puhua toinen ympäri, mutta ei niin ei !
      Hän oli maailman ihanin, suloisin ja luotettavin nainen jonka siihen ikääni tunsin, kuuluimme yhteen kuin puukko tuppiin kaikin puolin, olikin suurin yllätys ikinä että juuri hän halusi erota tai paremminkin ottaa aikalisää, ymmärsinhän minä että mukana oli siinä hänellä kolmas pyöräkin vaikkei hän sitä myöntänyt, uusia piirteitä hänessä paljastui myös totuudessa pysymättömyys asioitaan peitellessään. Jos voisin jotain näin jälkeen päin todeta niin sen että, olisihan hän sen eron paremminkin voinut hoitaa kuin jättää itsestään kieron ja valehtelijan merkin. Rakkaus syttyy ja se sammuu, jätetty ei koskaan voi ymmärtää miksi niin kävi kuin kävi, jättäjä laukkaa jo uusissa tunnelmissa ilman huolen häivää tai huonoa omaatuntoa siitä kuinka tämä jätetty selviää, kuinka usein ja moni jätetty hokee sanaa miksi, miksi se teki näin.
      Kuitenkin, elämässä anteeksi antaminen on osoitus kypsyydestä, niin minäkin olen nuo ikävät muistot haudannut ja mielessäni niille sovituksen löytänyt, kun lukaisin tätä palstaa tuli mieleeni se omituinen kysymys, mitähän sille elämäni rakkaudelle nyt kuuluu, ikää tullut kuin minullekkin. Enpä pistäisi vastaan jos vaikka kahvikutsu tulisi, olisihan se hieno päätös elämälle tavata rakkaus menneisyydestä ja katsoa toista sielun peiliin kuinka elämä on juoksuttanut. Joten jos nainen tunnistit itsesi niin otappas rohkeasti yhteyttä, tiedän sen että molemmat olla naamakirjassa.

    • fhdgdgsgs

      ajattelin jälleen ottaa yhteyttä. anteeksi jo etukäteen sillä en voi itselleni mitään. valitettavasti jäit mieleeni lopullisesti enkä enää haluakaan sinua sieltä pois. saattaa jopa olla että tämä on molemminpuolista mutta nykytilanteessa sitä ei voi myöntää ääneen edes itselleen.

      • ToivonSitä

        Tee se. Äläkä pyydä anteeksi.


    • fggggff

      Minä odotan .

    • dhsgsgs

      no lähiaikoina - ainakin ennen joulua laitan viestiä / mailia..

    • toisellemenettänyt

      nämä on hauskoja, jokainen kaipaa jotain ja viestit tuntuisi sopivan kaikille joilla on exää ikävä. Kerron totuuden, henkilöt joilla on kaipuu sinne nuoruuteen ja siellä olleeseen rakkaaseen ovat näitä jätettyjä eli luusereita, sitten nämä kaivatut henkilöt sieltä ovat näitä suhteesta lähteneitä eli voittajia. Ainoa mahdollisuus että tälläisellä voittajalla tulisi edes pieneen mieleenkään tämä nuoruudessa jätetty luuseri on että hänellä menee nykyisin itsellään kovin huonosti. Näin se kuulkaat vaan on ! Jokaisella on kakkosluokan kaveri jonka puheluihin ei vastailla paitsi silloin kuin itsellä on muutoin tylsää eikä paremmat kaverit ole käytettävissä, homma on siis yksipuolista. Toisaalta on kaunis ajatus jos vuosikymmenten takainen rakkaus ottaisikin yhteyttä ja tapaaminen järjestyisi, mutta sellainen on erittäin harvinaista ja vielä harvinaisempaa se olisi jos toiselle olisikin ne aiemmin puuttuneet tunteet kasvaneet kuin siivet selkään. Haaveilkaa te, se on osa elämää. Tiedän mistä puhun,

      • MaryJanesLastDance

        Kyllähän tuo edellämainittu suurimmassa osassa tapauksia pitää paikkansa mutta esimerkiksi omalla kohdallani se ei päde. Tapauksessani elämä vain vei erileen eikä joskus 25 - 30 vuotta sitten ollut kuin lankapuhelimet ja kirjeet joilla yritettiin yhteyttä pitää. Aina ei ollut puhelintakaan käytössä ja muun muassa ulkomaille muutto saattoi sujuvasti katkaista hyvinkin alkaneen rakkaussuhteen. Lisäksi ymmärrän sen ettei mennyt aika koskaan palaa ja nykyinenkin elämäni kuten myös tämän kaukaisen rakkauteni elämä on kohdallaan. Tarkoitus ei ole rikkoa mitään eikä edes tavata. Soittaminenkin oikeastaan pois suljettu vaihtoehto / tarpeetonta. Miellyttävä kuitenkin kuulla näneltä kuulumisia ja tietää että kaikki on hyvin hänen elämässään. Sen verran tärkeä ihminen hän on tapaamisestamme ja siitä lyhyehköstä yhdessä viettämästämme ajasta asti ollut elämässäni. Voi jopa olla että hänellä ei siitä ole aavistustakaan eikä hän koskaan tuntenut samoin mutta toisaalta rivien välistä olen kyllä tullut sellaiseen johtopäätökseen että tunteet ovat kyllä olleet samansuuntaiset. Vipittömästi häntä kuitenkin olen jossain määrin koko ajan ikävöinyt ja tiedän että sama ihminenhän sieltä "rapistuneen" kuoren alta löytyy kuin silloin ennenkin -elämänkokemusta katuttaneena tosin. Samoin tulkitsen myös oman tilanteeni. Menneiden mielessään muistelu, nostalgia ja nuoruuden rakkauden romantisointi tekee tässä hetkessä elämisen , syyspimeydessä kulkemisen ja harmaassa arjessa ahertamisen kevyemmäksi ja helpommaksi. Pohjimmiltaanhan sydäntään ei kuitenkaan voi pettää mutta huijata sitä voi...


      • ikävöintinaurettavaa
        MaryJanesLastDance kirjoitti:

        Kyllähän tuo edellämainittu suurimmassa osassa tapauksia pitää paikkansa mutta esimerkiksi omalla kohdallani se ei päde. Tapauksessani elämä vain vei erileen eikä joskus 25 - 30 vuotta sitten ollut kuin lankapuhelimet ja kirjeet joilla yritettiin yhteyttä pitää. Aina ei ollut puhelintakaan käytössä ja muun muassa ulkomaille muutto saattoi sujuvasti katkaista hyvinkin alkaneen rakkaussuhteen. Lisäksi ymmärrän sen ettei mennyt aika koskaan palaa ja nykyinenkin elämäni kuten myös tämän kaukaisen rakkauteni elämä on kohdallaan. Tarkoitus ei ole rikkoa mitään eikä edes tavata. Soittaminenkin oikeastaan pois suljettu vaihtoehto / tarpeetonta. Miellyttävä kuitenkin kuulla näneltä kuulumisia ja tietää että kaikki on hyvin hänen elämässään. Sen verran tärkeä ihminen hän on tapaamisestamme ja siitä lyhyehköstä yhdessä viettämästämme ajasta asti ollut elämässäni. Voi jopa olla että hänellä ei siitä ole aavistustakaan eikä hän koskaan tuntenut samoin mutta toisaalta rivien välistä olen kyllä tullut sellaiseen johtopäätökseen että tunteet ovat kyllä olleet samansuuntaiset. Vipittömästi häntä kuitenkin olen jossain määrin koko ajan ikävöinyt ja tiedän että sama ihminenhän sieltä "rapistuneen" kuoren alta löytyy kuin silloin ennenkin -elämänkokemusta katuttaneena tosin. Samoin tulkitsen myös oman tilanteeni. Menneiden mielessään muistelu, nostalgia ja nuoruuden rakkauden romantisointi tekee tässä hetkessä elämisen , syyspimeydessä kulkemisen ja harmaassa arjessa ahertamisen kevyemmäksi ja helpommaksi. Pohjimmiltaanhan sydäntään ei kuitenkaan voi pettää mutta huijata sitä voi...

        En voi allekirjoittaa. Ennen kaikki oli sentään aitoa ja juuri niiden erilaisten viestintävälineiden vuoksi, ihminen tapasi toisen silmästä silmään. Toisen kusettaminen silmästä silmään on huomattavasti vaikeampaa kuin tarinan iskentä nykyisissä viestivälineissä, joissa voi löperrellä mitä sattuu, jota ei oikeasti sitten tarkoitakaan. Aika surkeaa on, kun jää toisen manipuloimaksi ja viestittelyssä saa kuvan aivan toisesta tilanteesta kuin todellisuudessa on. Toista käytetään härskisti hyväksi ja juoksutetaan pitkin poikin, kun saadaan toinen huolestuneeksi. Sitten, kun hän tulee hädässä olevaa ihan livenä tapaamaan, niin huomaa, että eihän sillä hätää ollutkaan, juonut vaan liian monta lasia viiniä. Mutta kuka kerjää huomiota milläkin tavalla ja kantaa siten omien tekojensa seuraukset, kun juoksutettavat vähenee.


    • pipopäähän

      asiassa kaksipuolta, ennen oli helpompi luikkia karkuun selittelemättä kun pystyi katoamaan kuin pieru saharaan, nyttemmin kännykkä aikaan se on mahdotonta. Varmaan helposti antava ja vapaamielinen nainen on hyvä irtisuhteita haluaville mutta muuttuu ajattelutapa jos sellaisen kanssa seurustelee . Ennen olisin maksanut maltaita jos olisin saanut edes lounastaa entisen rakkaan kanssa mutta nyttemmin on aika tuonut järkeä päähän niin ettei asia ole enää kiinnostava. Jos on kerran jättänyt, ei se siitä vuosien saatossa miksikään muutu.

    • entiseajannuori

      voi kun 90--luvun aluss olis ollut oma henkilökohtinen puhelin ja sähköpostit... moni asia olis ollut erilailla. Se oli siinä ajassa parempaa nykyaikaan, että ihmisten suhtautuminen ja kohtaminen oli helpommin nähtävissä.

      Itsellä oli yks juttu, joka katkesi minun puolelta, ja ne syyt oli vähän erilaiset..... kun on itse maidon kaatanut, niin itse se on purkitettava antaa hapata... ei siitä edes viiliksi ole.

    • yhteytett

      Minkä takia miehet haluavat tietää miten on mennyt jos ovat jättäneet kuin nallin kalliolle aikanaan tyttöystävänsä. En ymmärrä. Kertokaa. Onko se egon kasvatusta tai mitä vai telepatiaa myöhäisherännäisyyttä vai MITÄ?

      • hjhfjhu

        ei kaikissa rakkaussuhteissa välttämättä ole jättäjiä ja jätettyjä..


    • mutterin

      Syitä voi olla ja onkin usein muitakin kuin se rakkauden jano, esimerkiksi voi olla ihan kiinnostava syy tavata entinen rakas ja kuulla mitä hänelle kuuluu tai miten hänelle menee, voi olla myös selvitettäviä asioita joihin ei ole saanut vastauksia eikä näitä kukaan muu voi selventää. On tietenkin totta että yhteyden ottajan mielessä saattaa olla seikka löytyykö vielä tunnetta tähän toiseen ? Omasta puolestani voin sanoa että parisen pitkähköä suhdetta on takana ja molemmissa minut jätettiin kuin rukkanen paremman vaihtoehdon tieltä, toista näistä en kaipaa enkä haluaisi edes tavata mutta toisen näistä haluaisin kyllä tavata jos sellainen tilaisuus tulisi mutten hänenkään kanssaan pesää rakentaisi. Asiat ovat siis kaksiteräinen miekka, kuitenkin kehoitan järjestämään tapaamisen jos asia askarruttaa edelleen mielessä, sillä siitä pääsee, aika kun kultaa muistot tai paskaa loputkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe