oikeaa vai feikkiä?? mitä teen?? HELP!

johanna21

Minulla on Turkkilainen poikaystävä ja olemme seurustelleet jo yli vuoden. Asun itse Suomessa ja hän Turkissa. Olen seurustelumme aikana käynyt hänen luonaan 6-7 kertaa, koska hänen on ollut vaikea tulla suomeen viisumin takia. Muuten hän olisi jo tullut suomeen. Olemme hankkimassa hänelle viisuamia kesäksi Suomeen, koska minä vallan matkustan sinne ja haluamme molemmat että hän tulisi vaihteeksi Suomeen ja näkisi myös kotimaani ja perheeni. Olemme hyvin rakastuneita toisiimme ja tuntuu että tämä kaukorakkaus vain vahvistuu, vaikka välillä tuntuu että sydän repeää ikävästä!
Usein kuitenkin mietin, että haluaako hän tosissaan olla kanssani. Jotkut ihmiset vain pistävät minut epävarmaksi ! Hänen kanssaan on niin hyvä olla, että en oikein tahdo uskoa sitä todelliseksi?? Onko jotain sellaisia merkkejä, joista voisi päätellä että hän on muun perässä? Ehkä en näe niitä? Monet ystäväni ovat onnellisia puolestani, mutta myös jotkut ystäväni sanovat, että minun pitäisi varoa Turkkilaisia miehiä. Hän on kyllä ollut aivan ihana alusta asti. Hän on niin viaton ja aito. Vasta kolmannella kerralla kun menin Turkkiin, hän vei minut perheensä luokse esiteltäväksi. Hän on tarjonnut joka kerta eikä ole antanut maksaa mitään sinä aikana kun olen ollut hänen luonaan, vaikka hän ei itse olekaan mikään rikas mies. Hän maksoi lentolippuni kun menin Turkkiin toisella kerralla. Hän on tullut Alanyasta asti ja hakenut minut joka kerta Antalyan lentokentältä ja vienyt takaisin. Tarjonnut rahaa auttaakseen, mutta en ole ottanut vastaan. Suhteen alussa hän oli samanlainen kuin nyt, mutta nyt sanotaan viimeisen kahden kuukauden aikana hän on sanonut, että haluaisi naimisiin kanssani ja saada tulevaisuudessa lapsia kanssani. Että rakastaa minua ja ikävöi suuresti, niin kun minäkin häntä. Sanoin että en ole valmis vielä naimisiin, että olemme seurustelleet vasta niin vähän aikaa ja perheeni ei vielä tunne häntä kunnolla. Opiskelenkin vielä. Hän ymmärsi sen, mutta puhuu silti usein että haluaa naimisiin kanssani. Hän on itse 30 vuotias ja on kiinteistövälittäjä. Hän soittaa minulle JOKA ilta ja juttelemme, kunnes hänen puheaikansa loppuu. Hän ei pidä siitä että menen bilettämään (luultavasti pelkää että jotain tapahtuu). Lisäksi pelkään, että jatkossa emme enää jaksa kaukosuhdetta ja tunteemme hiipuvat pois. En halua sitä.. Siksi olen usein käynyt siellä, koska en ole voinut olla erossa.. Mutta työni ja opiskeluni pakottaa minut Suomeen ja pelkään etten jaksa olla erossa enää kauaa. Mitä minun pitäisi tehdä? Rakastan häntä mutta saan kuulla negatiivista puolta aina joltain.
Välillä myös kieltämättä mietin, että mistä voin olla varma ettei hän olisi muiden naisten kanssa, vaikka kuinka hän kertoo rakastavansa minua ja loukkaantuu kun edes ajattelenkin asiaa.. Mitä mieltä olette? Onkoa tämä hänen puoleltaan aitoa??? Pliis kertokaa mielipiteitänne

70

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedänmitä puhun

      Usko mua hän ei halua sua hän halua vain tulla suomen sitten bye bye vaaa

      • Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne? Ellei hän olisi pelkästään minun takia täällä. Hän on pelannut ammatti jalkapalloilijana 2.liigassa turkissa 10 vuotta (ei pelaa enää) ja puhuu siitä että voisi työskennellä täällä tulevaisuudessa vaikka valmentajana jossain joukkueessa? Meen vaan epävarmemmaksi koko asiasta.... mutta silti hänen tunteet on vaan niin aitoja hänen osaltaan..


      • 9+3
        johanna21 kirjoitti:

        Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne? Ellei hän olisi pelkästään minun takia täällä. Hän on pelannut ammatti jalkapalloilijana 2.liigassa turkissa 10 vuotta (ei pelaa enää) ja puhuu siitä että voisi työskennellä täällä tulevaisuudessa vaikka valmentajana jossain joukkueessa? Meen vaan epävarmemmaksi koko asiasta.... mutta silti hänen tunteet on vaan niin aitoja hänen osaltaan..

        "Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne?"

        Suomalaisen sosiaaliturvan.

        Kuinkahan monta ammattilaisvalmentajaa Suomeen mahtuu, siis sellaisia jotka tosiaan tekevät sitä päätyökseen... tuskin ihan heti Turkin toisen divisioonan entinen pelaaja sillä alalla itseään työllistää.

        Ehdota hänelle, että perustatte perheen Turkkiin kunhan opintosi ovat valmiit. Jos teet sen uskottavasti niin selviää ainakin oletko hänelle vain pääsylippu EU-maahan (jonka jälkeen hänellä on vapaa liikkumaoikeus kaikkiin Eu-maihin). Sitä, oletko hänelle ainoa, ei kukaan meistä voi tietää.


      • Matkailu avartaa
        9+3 kirjoitti:

        "Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne?"

        Suomalaisen sosiaaliturvan.

        Kuinkahan monta ammattilaisvalmentajaa Suomeen mahtuu, siis sellaisia jotka tosiaan tekevät sitä päätyökseen... tuskin ihan heti Turkin toisen divisioonan entinen pelaaja sillä alalla itseään työllistää.

        Ehdota hänelle, että perustatte perheen Turkkiin kunhan opintosi ovat valmiit. Jos teet sen uskottavasti niin selviää ainakin oletko hänelle vain pääsylippu EU-maahan (jonka jälkeen hänellä on vapaa liikkumaoikeus kaikkiin Eu-maihin). Sitä, oletko hänelle ainoa, ei kukaan meistä voi tietää.

        Tämä on niin vitsikäs mielikuva, että kaikki haluaisivat Suomeen sosiaaliturvan takia. Se voi olla sinulle tärkeää, mutta usko pois, ulkomailla ei asiaa edes tunneta. Tiedetään Suomen korkea elintaso ja ehkä pienet tuloerot. Tänne halutaan töihin, kun luullaan, että hyvä elintaso on kaikille mahdollinen.


      • ToinenNainen
        johanna21 kirjoitti:

        Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne? Ellei hän olisi pelkästään minun takia täällä. Hän on pelannut ammatti jalkapalloilijana 2.liigassa turkissa 10 vuotta (ei pelaa enää) ja puhuu siitä että voisi työskennellä täällä tulevaisuudessa vaikka valmentajana jossain joukkueessa? Meen vaan epävarmemmaksi koko asiasta.... mutta silti hänen tunteet on vaan niin aitoja hänen osaltaan..

        Johanna hei, haloo. Lainaan vähän: "mutta silti hänen tunteet on vaan niin aitoja hänen osaltaan.. " - Mitä oikein yrität vakuutella? Miksi edes kirjoitat tänne? Keneltä luulet kuulevasi totuuden täällä? Järki peliin.


      • KAPA
        johanna21 kirjoitti:

        Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne? Ellei hän olisi pelkästään minun takia täällä. Hän on pelannut ammatti jalkapalloilijana 2.liigassa turkissa 10 vuotta (ei pelaa enää) ja puhuu siitä että voisi työskennellä täällä tulevaisuudessa vaikka valmentajana jossain joukkueessa? Meen vaan epävarmemmaksi koko asiasta.... mutta silti hänen tunteet on vaan niin aitoja hänen osaltaan..

        TÄÄL ON IHAN TARPEEX NOITA SAATANAN VENKULOITA..ANNA SEN PYSYY SIELLÄ JA ETI ISOMUNANEN SUOMI ÄIJÄ...


      • Just be careful
        johanna21 kirjoitti:

        Mikä siinä sitten on tai mitä hän sitten saa tai haluaisi suomesta jos saa viisumin tänne? Ellei hän olisi pelkästään minun takia täällä. Hän on pelannut ammatti jalkapalloilijana 2.liigassa turkissa 10 vuotta (ei pelaa enää) ja puhuu siitä että voisi työskennellä täällä tulevaisuudessa vaikka valmentajana jossain joukkueessa? Meen vaan epävarmemmaksi koko asiasta.... mutta silti hänen tunteet on vaan niin aitoja hänen osaltaan..

        Ota selvää mitä hän on sinulle sanonut jos on ollut joku ammatti jalkapalloilija niin Google is your friend..

        Ota selvää ja toi ettei se halua sun bilettävän niin se johtuu siitä että se on Muslimi.

        Ensinnäkin toi valmentajan työ siihen on monta Suomalaistakin tulossa joten kysy onko valmis tekemään työtä ekaksi siivoojana tai bussikuskina.

        Jos ei ole niin sit se on niin kun munkin ukko oli liian ylpeä ja se tulee tuottamaan todella paljon ongelmia ja se myös aiheuttaa ryppyjä rakkauteen.

        Se voi olla myös että toi maksaminen on sitä että se laskee että ok no mä maksan nyt mitä muija tarvitsee niin saan kummiskin sen takas monin kertaisena ( so sorry ei olis eka kerta)


    • Koitan ehdottaa asiaa ja katsotaan mitä tapahtuu.. Jos hän saa viisumin (turistiviisumin), niin tarkoittaako se sitä että hän saa matkustaa sillä uomen myöntämällä viisumilla myös muihinkin maihin kuin suomeen? Jos hänellä on paluulippukin suomesta takaisin turkkiin, niin mikä "vaara" siinä on että hän jäisi suomeen pysyvästi? Onko se niin, että kun on kerran saanut viisumin suomeen niin seuraavaa kertaa varten minua ei enää tarvita ja hän pääsee matkustamaan tänne koska vaan uudestaan?
      Mitä riskejä minulla on kun hankin hänelle viisumin? Viisumia haettaessahan katsotaan että hakijalla (hänellä) on tarpeeksi rahaa suomeen tultaessa, että JOS sattuu jotain, niin suomen valtio tai minun (??) ei tarvitse kustantaa??

      • usko pois

        Pidä vain lomarakkauten niin pääset paljon helpollomalla . Älä edes kuvittele olevasi ainut tyttöystävä hänelle ,niillä veijareilla on varmasti kymmenien tyttöjen puhelin-numeroita.Ei ne pojat missään selipaatissa elä ,kaikki käy ikään ja kokoon katsomata ,usko pois.Ajattele asiaa pitemmälle ,mitä hittoa sillä suomesa teet ,et yhtikäs mitään.


      • kauko rak

        Kutsuviisumia hakiessa hänen ei tarvitse esittää mitään varoja kun sinä takaat hänen elämisensä suomessa ja vastaat hänestä, kuten kutsuviisumin ohje kuuluu. Joistain maista suomeen tultaessa edellytetään pakollinen matkavakuutus viisumin voimassaoloajalle. Hän saa viisumin schengen maihin, joten hän on vapaa näissä maissa viisumin voimassaoloaikana kulkemaan, ja etsimään uutta rakkautta itselleen, jos pidempi suhde ei kanssasi jostain syystä häntä kiinnosta. Seuraavan kanssa sitten käynti maistraatissa antaa hänelle luvan odottaa pidempää viisumia suomessa, Lapsi suomalaisen kanssa antaa hänelle pysyvän oleskeluvisan suomeen automaattisesti. Jos jannulla on jonkin verran ystäviä jo suomessa auttamassa asioissa ja olet kovin epävarma hänen rakkaudestaan sinua kohtaan, kannattaa miettiä asiaa. Se mikä näyttää liian hyvältä ei yleensä sitä kuitenkaan ole. Ihmisiä hekin ovat ja voivat sinunlaillasi joskus rakastua oikeastikin. Onnee sinulle toivotan


      • Just be careful

        Jos kutsut hänet suomeen ja hän saa visan siis turisti visan kaikki mitä hän tekee ja mitä hän ei tee on sun harteillas SINÄ olet hänestä vastuussa niin kauan kun hän on Suomessa.

        Mun muistaakseni visa koskee vain Suomea kantsii ottaa selvää ulkoministeriön sivuilta.

        Avioliitto visa on sit asia erikseen siihen pitää sitten varautua että voi mennä jopa vuosi ( meil meni 9 kk) että pääsee Suomeen jos pääsee riippuu onko tehnyt mitään rötöksiä ja sukulaisuus suhteet myös otetaan huomioon rahallinen tilanne jne...

        Lähetystössä tullan myös ukkoas kuulustelemaan melkeinpä kaikki missä tapasitte kuinka kauan ootte ollut yhdessä hyvä ettei kysytty meitin kohdalla että minkä kokonen mun kengän koko on :D

        Yhden neuvon voin antaa jos jokin tuntuu liaan hyvältä ollakseen totta se yleensä myös on.


    • 19+6

      Monikulttuuriset suhteet -palstalla on varmaan ajankohtaisin tieto viisumi- ja oleskelulupa-asioista. Tervettä kriittisyyttä kannattaa toki sielläkin noudattaa.

      Itse olen samaa mieltä kuin 'usko pois'; kannattaisi pitää poika vain lomarakkautena ja kasvaa siitä vähitellen irti. Säästyisit paljolta.

      • ei kannata

        Säästyt monelta itkulta ,kun ajattelet järjellä.


    • aitoako tuskin

      Vai kiintöistönvälittäjä ,eikös ne ole kaikki jonkinlaisia kiintöistönvälittäjiä Alanyan lomakohteesa työskentelvät turkinpojat.Eihön tuo ole mitään normaalia seurustelua jos toinen asuu kaukana ,niin eikö ole outoa jos toinen on jo menossa naimisiin kanssasi . Ei kuulosta aidota ja oletko varma ,ette "kultasi "ole jo naimisissa,Jospa se haluua vain avullasi saada perheensä suomeen. Se että sulle on esitelty perhe ei kerro yhtikäs mitään ,myös koko perhe voi olle mukana huojauksesa ,saadakseen pojan europpaan.

      • Niin hän sanoo että on kiinteistön välittäjä.. olen ollut hyvin paljon mukana päivisin kun hänellä on työasioita hoidettavana. Hän ei tarkkaan sano millaista työtä tekee vaikka olen usein menettänyt hermoni että nyt kerrot! Hän aina puhuu "bisneksistä". Mutta se on aina sellaista että istun ja odotan autossa ja hän menee juttelemaan ihmisten kanssa pienen hetken ja sitten taas ajetaan autolla toiseen paikkaan ja sama juttu. Kerran kesällä hänen piti hoitaa hissin korjaaja yhteen kerrostaloon kun hissi oli rikki. Hän on kertonut että perheellään on asuntoja joita vuokraavat ja myyvät. Hänen äitinsä veli oli myynyt kaksi asuntoa ja ottanut rahat vain itselleen vaikka asunnot olivat yhteisiä hänen äidillä ja äidin veljellä. siitä oli tullut riitaa eikä he ole enää väleissä. Sen olen nähnyt. Poikaystäväni isä menehtyi noin kymmenen vuotta sitten ja epäilen että poikaystäväni on joutunut elättämään perhettään siitä saakka. Hän on vanhin poika ja muutenkin aina näen kun hän maksaa kaikki kulut ja antaa rahaa äidilleen ja pikkuveljelleen kun tarttevat mitä vaan. Tietysti.. olen käynyt myös hänen isänsä haudalla. Alussa hän ei koskaan puhunut raha asioistaan ja aina tarjoili ja halusi ostaa jotain minulle ja muuta. Eli antoi sellaisen kuvan että hänellä on varaa ja hän kyllä maksaa. Sanotaan nyt neljän viiden kuukauden aikana hän on sanonut että ei ole rahaa, että hän ei ole rikas. Että en saa luulla että hän on rikas ja olisin sen vuoksi hänen kanssaan. Sanoin että sama minulla mutta haluamme silti olla yhdessä. Poikaystäväni perhe ja sukulaiset ovat suurimmaksi osaksi vanhanaikaisia tai sellaisia kun turkin kulttuurista yleensä puhutaankin. Poikaystäväni poikkeaa "normaaleista" turkkilaisista sillä tavalla, että ei ole ollenkaan niin uskovainen. Uskoo hän jumalaan ja kokee olevansa muslimi. Mutta sanoo että ei ole väliä onko ihminen muslimi vai kristitty. Ei käy esim. moskeijassa enkä näe koskaan kun hän rukoilee tai muuta. Juttelee avoimesti kaikesta ja uskaltaa heittää huumoria uskontoonkin liittyen. Ainoa mikä hän on niin mustasukkanen, mutta sen ymmärrän heidän kulttuurin periaatteesta. Sori kun selitän näin paljon mutta haluan että voitte sanoa mielipiteenne ja ehkä se on helpompaa kun kerron tarkemmin.. vaikka en tietenkään pysty keromaan kaikkea. Esimerkiksi äitini ja siskoni ovat sitä mieltä että hän on oikeasti rakastunut minuun. Äitini sanoi sitä jo silloin, kun tulin takaisin suomeen esimmäisestä viikon lomastani turkissa (jossa tavattiin ensimmäisen kerran) ja poikaystäväni soitteli minulle joka päivä ja kysyi kuulumisia ja kyseli koska nähdään. En uskokkaan että hän olisi ollut silloin jo rakastunut, enkä mäkään mitään rakastunut ollut mutta imarreltu.. mutta sitten menin toisen kerran turkkiin kaverin kanssa ja jäätiin taas hotelliin ja vietettiin yhdessä kaksi viikkoa. Hän muutti hotellille siksi aikaa ja maksoi oman huoneen. Kun menin kolmannen kerran kaverin kanssa turkkiin niin mentiin taas hotelliin kahdeksi viikoksi ja sama juttu. Vasta neljännellä kerralla kun menin turkkiin poikaystäväni vuokrasi kuukaudeksi asunnon meille ja maksoi siitä. Viidennellä kerralla jäätiin asuntoon mikä oli hänen perheen ja siitä saakka ollaan aina yövytty siellä. Ei ole mitään sellaisia merkkejä että hän olisi jo naimisissa tai että hänellä olisi lapsia. Hän rakastaa lapsia ja voisi viettää kaiket päivät siskonsa lapsien kanssa. Hän aina puhuu että haluaisi omia lapsia ja poika olisi kiva saada vaikka ei väliä kumpi. Hänen äitinsä haluaisi että hän menisi jo naimisiin ja perustaisi perheen jotta saisi hoitaa lapsia. Aiemmin kyselin poikaystävältäni ja hän kertoi että seurusteli kaksi vuotta turkkilaisen tytön kanssa. Tyttö oli jättänyt hänet. Ja mietin että miten voi olla mahdollista, mutta sanoi ettei tiedä ja hän ei halunnut puhua enää asiasta. Tuo on sellainen asia mitä en tiedä onko totta.


      • johanna21 kirjoitti:

        Niin hän sanoo että on kiinteistön välittäjä.. olen ollut hyvin paljon mukana päivisin kun hänellä on työasioita hoidettavana. Hän ei tarkkaan sano millaista työtä tekee vaikka olen usein menettänyt hermoni että nyt kerrot! Hän aina puhuu "bisneksistä". Mutta se on aina sellaista että istun ja odotan autossa ja hän menee juttelemaan ihmisten kanssa pienen hetken ja sitten taas ajetaan autolla toiseen paikkaan ja sama juttu. Kerran kesällä hänen piti hoitaa hissin korjaaja yhteen kerrostaloon kun hissi oli rikki. Hän on kertonut että perheellään on asuntoja joita vuokraavat ja myyvät. Hänen äitinsä veli oli myynyt kaksi asuntoa ja ottanut rahat vain itselleen vaikka asunnot olivat yhteisiä hänen äidillä ja äidin veljellä. siitä oli tullut riitaa eikä he ole enää väleissä. Sen olen nähnyt. Poikaystäväni isä menehtyi noin kymmenen vuotta sitten ja epäilen että poikaystäväni on joutunut elättämään perhettään siitä saakka. Hän on vanhin poika ja muutenkin aina näen kun hän maksaa kaikki kulut ja antaa rahaa äidilleen ja pikkuveljelleen kun tarttevat mitä vaan. Tietysti.. olen käynyt myös hänen isänsä haudalla. Alussa hän ei koskaan puhunut raha asioistaan ja aina tarjoili ja halusi ostaa jotain minulle ja muuta. Eli antoi sellaisen kuvan että hänellä on varaa ja hän kyllä maksaa. Sanotaan nyt neljän viiden kuukauden aikana hän on sanonut että ei ole rahaa, että hän ei ole rikas. Että en saa luulla että hän on rikas ja olisin sen vuoksi hänen kanssaan. Sanoin että sama minulla mutta haluamme silti olla yhdessä. Poikaystäväni perhe ja sukulaiset ovat suurimmaksi osaksi vanhanaikaisia tai sellaisia kun turkin kulttuurista yleensä puhutaankin. Poikaystäväni poikkeaa "normaaleista" turkkilaisista sillä tavalla, että ei ole ollenkaan niin uskovainen. Uskoo hän jumalaan ja kokee olevansa muslimi. Mutta sanoo että ei ole väliä onko ihminen muslimi vai kristitty. Ei käy esim. moskeijassa enkä näe koskaan kun hän rukoilee tai muuta. Juttelee avoimesti kaikesta ja uskaltaa heittää huumoria uskontoonkin liittyen. Ainoa mikä hän on niin mustasukkanen, mutta sen ymmärrän heidän kulttuurin periaatteesta. Sori kun selitän näin paljon mutta haluan että voitte sanoa mielipiteenne ja ehkä se on helpompaa kun kerron tarkemmin.. vaikka en tietenkään pysty keromaan kaikkea. Esimerkiksi äitini ja siskoni ovat sitä mieltä että hän on oikeasti rakastunut minuun. Äitini sanoi sitä jo silloin, kun tulin takaisin suomeen esimmäisestä viikon lomastani turkissa (jossa tavattiin ensimmäisen kerran) ja poikaystäväni soitteli minulle joka päivä ja kysyi kuulumisia ja kyseli koska nähdään. En uskokkaan että hän olisi ollut silloin jo rakastunut, enkä mäkään mitään rakastunut ollut mutta imarreltu.. mutta sitten menin toisen kerran turkkiin kaverin kanssa ja jäätiin taas hotelliin ja vietettiin yhdessä kaksi viikkoa. Hän muutti hotellille siksi aikaa ja maksoi oman huoneen. Kun menin kolmannen kerran kaverin kanssa turkkiin niin mentiin taas hotelliin kahdeksi viikoksi ja sama juttu. Vasta neljännellä kerralla kun menin turkkiin poikaystäväni vuokrasi kuukaudeksi asunnon meille ja maksoi siitä. Viidennellä kerralla jäätiin asuntoon mikä oli hänen perheen ja siitä saakka ollaan aina yövytty siellä. Ei ole mitään sellaisia merkkejä että hän olisi jo naimisissa tai että hänellä olisi lapsia. Hän rakastaa lapsia ja voisi viettää kaiket päivät siskonsa lapsien kanssa. Hän aina puhuu että haluaisi omia lapsia ja poika olisi kiva saada vaikka ei väliä kumpi. Hänen äitinsä haluaisi että hän menisi jo naimisiin ja perustaisi perheen jotta saisi hoitaa lapsia. Aiemmin kyselin poikaystävältäni ja hän kertoi että seurusteli kaksi vuotta turkkilaisen tytön kanssa. Tyttö oli jättänyt hänet. Ja mietin että miten voi olla mahdollista, mutta sanoi ettei tiedä ja hän ei halunnut puhua enää asiasta. Tuo on sellainen asia mitä en tiedä onko totta.

        Sitten on yks hauska juttu vielä: poikaystäväni siskon aviomies selvästi flirttaili minulle ensimmäisestä näkemisestä saakka ja kun olin suomessa niin alussa viestittelimme kuulumisia Viberin kautta ja hän alkoi kutsumaan minua hotelliinsa lomalle missä hän työskentelee ja kyseli että miksi haluan olla poikaystäväni kanssa ja muuta. En lähtenyt hänen juttuihin mukaan lainkaan. Kerroin tästä myöhemmin poikaystävälleni ja näytin kaikki Viber viestit ja hän oli raivoissaan että haluaa kertoa asian siskolleen ja ottaa asian puheeksi siskonsa aviomiehensä kanssa että mikä juttu tää oikeen on. Mutta minä kielsin häntä, koska en halunnut ongelmia kenellekkään. Sanoin että suutun jos poikaystäväni ottaa asian esille. Se mies lopetti kokonaan juttelemisen puhelimen kautta kanssani myöhemmin. En tiedä oliko poikaystäväni puhunut asiasta sittenkin?? Ja joka kerta kun mennään heille kylään niin mua hävettää vaikka sen miehen pitäis hävetä eikä mun!! Hänellä on kaksi lasta ja naimisissa ja kehtaakin.. ehkä se ajatteli että en oo tosissaan poikaystäväni kanssa et oon vaa joku hetken?? Pässi. Ja kaikkista paras oli se että poikaystäväni oli myös mulle kiukkunen että miksi viestittelen sen kanssa. Ja sanoin että koska halusin tietää teiän kuulumisia ja lähettelin aina terkkui kaikille ja kuvia muille näytettäväksi. Poikaystävälläni ei ole modernista puhelinta missä olis joku whatssappi tai muuta. Ei käytä nettiä lainkaan.


      • nauti viellä elämäst
        johanna21 kirjoitti:

        Sitten on yks hauska juttu vielä: poikaystäväni siskon aviomies selvästi flirttaili minulle ensimmäisestä näkemisestä saakka ja kun olin suomessa niin alussa viestittelimme kuulumisia Viberin kautta ja hän alkoi kutsumaan minua hotelliinsa lomalle missä hän työskentelee ja kyseli että miksi haluan olla poikaystäväni kanssa ja muuta. En lähtenyt hänen juttuihin mukaan lainkaan. Kerroin tästä myöhemmin poikaystävälleni ja näytin kaikki Viber viestit ja hän oli raivoissaan että haluaa kertoa asian siskolleen ja ottaa asian puheeksi siskonsa aviomiehensä kanssa että mikä juttu tää oikeen on. Mutta minä kielsin häntä, koska en halunnut ongelmia kenellekkään. Sanoin että suutun jos poikaystäväni ottaa asian esille. Se mies lopetti kokonaan juttelemisen puhelimen kautta kanssani myöhemmin. En tiedä oliko poikaystäväni puhunut asiasta sittenkin?? Ja joka kerta kun mennään heille kylään niin mua hävettää vaikka sen miehen pitäis hävetä eikä mun!! Hänellä on kaksi lasta ja naimisissa ja kehtaakin.. ehkä se ajatteli että en oo tosissaan poikaystäväni kanssa et oon vaa joku hetken?? Pässi. Ja kaikkista paras oli se että poikaystäväni oli myös mulle kiukkunen että miksi viestittelen sen kanssa. Ja sanoin että koska halusin tietää teiän kuulumisia ja lähettelin aina terkkui kaikille ja kuvia muille näytettäväksi. Poikaystävälläni ei ole modernista puhelinta missä olis joku whatssappi tai muuta. Ei käytä nettiä lainkaan.

        Tälläsiä tarinoita on kymmeniä.Ensin leikitään niin hyvätulosta ja myöhemmin totuus paljastuu ,köyhäksi pojaksi.Turkissa vanhin lapsi joutuu elättämään vanhenpiaan ja sisaruksiaan.Eiköhän siinä ole syy miksi haluua suomeen ,pääsis pois vanhemman lapsen velvollisuuksista.Olet nuori joten nauti elämästä ,piletä ja pidä hauskaa ,hanki ammatti , elä edes suunittele naimisiin menoa ja lasten hankkimista nuoruus on vain kerran. Eläkä missään tapauksessa muuta turkkiin ,sillä turkkihan on täys kehitysvaltia suomeen verrattuna.


      • nauti viellä elämäst kirjoitti:

        Tälläsiä tarinoita on kymmeniä.Ensin leikitään niin hyvätulosta ja myöhemmin totuus paljastuu ,köyhäksi pojaksi.Turkissa vanhin lapsi joutuu elättämään vanhenpiaan ja sisaruksiaan.Eiköhän siinä ole syy miksi haluua suomeen ,pääsis pois vanhemman lapsen velvollisuuksista.Olet nuori joten nauti elämästä ,piletä ja pidä hauskaa ,hanki ammatti , elä edes suunittele naimisiin menoa ja lasten hankkimista nuoruus on vain kerran. Eläkä missään tapauksessa muuta turkkiin ,sillä turkkihan on täys kehitysvaltia suomeen verrattuna.

        En tietenkään ole menossa naimisiin tai hankkimassa lapsia. Sen olen hänelle sanonut, koska haluan opiskella vielä ja muutenkin olemme tunteneet toisemme vasta vuoden. Mutta luulisi että hänelle jää huoli siitä että kuka perhettään elättää jos ei hän. Olen huomannut että hänelle perhe on kuitenkin tärkeä..


      • ehkä näin
        johanna21 kirjoitti:

        En tietenkään ole menossa naimisiin tai hankkimassa lapsia. Sen olen hänelle sanonut, koska haluan opiskella vielä ja muutenkin olemme tunteneet toisemme vasta vuoden. Mutta luulisi että hänelle jää huoli siitä että kuka perhettään elättää jos ei hän. Olen huomannut että hänelle perhe on kuitenkin tärkeä..

        Eiköhän sillä ole suomesta käsin elättää perhettään ,eli lähettäs täältä rahaa perhelleen.


      • johanna21 kirjoitti:

        En tietenkään ole menossa naimisiin tai hankkimassa lapsia. Sen olen hänelle sanonut, koska haluan opiskella vielä ja muutenkin olemme tunteneet toisemme vasta vuoden. Mutta luulisi että hänelle jää huoli siitä että kuka perhettään elättää jos ei hän. Olen huomannut että hänelle perhe on kuitenkin tärkeä..

        Mutta jos hän ei oikeasti välittäisi niin miksi se soittelis joka ilta ja kuluttais rahaa valtaviin puhelinlaskuihin?? Ei vaan mahdu mun pääkoppaan..


      • ehkä näin kirjoitti:

        Eiköhän sillä ole suomesta käsin elättää perhettään ,eli lähettäs täältä rahaa perhelleen.

        Mistä hän rahaa saisi? Ei kai suomen valtio nyt maksa elättämistä turkissa?


      • kanttaako ei
        johanna21 kirjoitti:

        Mutta jos hän ei oikeasti välittäisi niin miksi se soittelis joka ilta ja kuluttais rahaa valtaviin puhelinlaskuihin?? Ei vaan mahdu mun pääkoppaan..

        Koska se haluaa keinolla millä hyvänsä päästä turkista pois ja muuta mahdollisuutta silla tuskin on ,kuin avoiliiton kautta.Olisit vain oleskelulupa vaimo ,sen jälkeen olisit onneton yksinhuoltaja äiti .


      • Miksi epäilet?
        kanttaako ei kirjoitti:

        Koska se haluaa keinolla millä hyvänsä päästä turkista pois ja muuta mahdollisuutta silla tuskin on ,kuin avoiliiton kautta.Olisit vain oleskelulupa vaimo ,sen jälkeen olisit onneton yksinhuoltaja äiti .

        Höpsistä pussiin ja pussin suu kiinni! Jos mies olisi kiinnostunut sinusta vain muutoin kuin rakkaudesta ei hän sinua olisi *valinnut'. Hän olisi löytänyt paljon helpommin häyräytettäviä vanhoja naisia joilla on paljon rahaa ja käyttänyt heitä hyväkseen! Turkkilaiset miehet haluavat naimisiin ja lapsia huomattavasti nopeammin kuin Suomalaiset. Jos hän on maksanut matkasi ym niin silloin hän oikeasti haluaa olla kanssasi.
        Jos rakastatte toisianne niin unohda hassut epäilyksesi! Alanyasta löytyy paljon hyväksikäyttäjiä ym, mutta miehesi ei sellaiselta vaikuta!


      • xccxxccx
        Miksi epäilet? kirjoitti:

        Höpsistä pussiin ja pussin suu kiinni! Jos mies olisi kiinnostunut sinusta vain muutoin kuin rakkaudesta ei hän sinua olisi *valinnut'. Hän olisi löytänyt paljon helpommin häyräytettäviä vanhoja naisia joilla on paljon rahaa ja käyttänyt heitä hyväkseen! Turkkilaiset miehet haluavat naimisiin ja lapsia huomattavasti nopeammin kuin Suomalaiset. Jos hän on maksanut matkasi ym niin silloin hän oikeasti haluaa olla kanssasi.
        Jos rakastatte toisianne niin unohda hassut epäilyksesi! Alanyasta löytyy paljon hyväksikäyttäjiä ym, mutta miehesi ei sellaiselta vaikuta!

        Jus niin häpsistä pussiin ja pussiin suu kiinni!Paskan rakkaudesta tuossa ole kysymys .kuin että mies haluaa vain päästä parenman elintason piiriin.Nuoren tytön avulla on varmastin helponpi päästä suomeen ,kuin vanhemman naisen ,Ei tarvitse muuta .kuin pistää tytteli paskuksi,eiköhön lupa langea.Eihön tuo tyttäparka tiedä tuosta pojasta yhtikäs mitään ,ainoastaan kuuntelee se ympäripyöreitä selityksiä. "Miehesi" mikähän mies se tytölle viellä on ,ainoastaan lomaihastus. Itsellesi parenpi kun unohdat ja jatkat nuoren tytön elämää


      • Taitaa.,
        johanna21 kirjoitti:

        Niin hän sanoo että on kiinteistön välittäjä.. olen ollut hyvin paljon mukana päivisin kun hänellä on työasioita hoidettavana. Hän ei tarkkaan sano millaista työtä tekee vaikka olen usein menettänyt hermoni että nyt kerrot! Hän aina puhuu "bisneksistä". Mutta se on aina sellaista että istun ja odotan autossa ja hän menee juttelemaan ihmisten kanssa pienen hetken ja sitten taas ajetaan autolla toiseen paikkaan ja sama juttu. Kerran kesällä hänen piti hoitaa hissin korjaaja yhteen kerrostaloon kun hissi oli rikki. Hän on kertonut että perheellään on asuntoja joita vuokraavat ja myyvät. Hänen äitinsä veli oli myynyt kaksi asuntoa ja ottanut rahat vain itselleen vaikka asunnot olivat yhteisiä hänen äidillä ja äidin veljellä. siitä oli tullut riitaa eikä he ole enää väleissä. Sen olen nähnyt. Poikaystäväni isä menehtyi noin kymmenen vuotta sitten ja epäilen että poikaystäväni on joutunut elättämään perhettään siitä saakka. Hän on vanhin poika ja muutenkin aina näen kun hän maksaa kaikki kulut ja antaa rahaa äidilleen ja pikkuveljelleen kun tarttevat mitä vaan. Tietysti.. olen käynyt myös hänen isänsä haudalla. Alussa hän ei koskaan puhunut raha asioistaan ja aina tarjoili ja halusi ostaa jotain minulle ja muuta. Eli antoi sellaisen kuvan että hänellä on varaa ja hän kyllä maksaa. Sanotaan nyt neljän viiden kuukauden aikana hän on sanonut että ei ole rahaa, että hän ei ole rikas. Että en saa luulla että hän on rikas ja olisin sen vuoksi hänen kanssaan. Sanoin että sama minulla mutta haluamme silti olla yhdessä. Poikaystäväni perhe ja sukulaiset ovat suurimmaksi osaksi vanhanaikaisia tai sellaisia kun turkin kulttuurista yleensä puhutaankin. Poikaystäväni poikkeaa "normaaleista" turkkilaisista sillä tavalla, että ei ole ollenkaan niin uskovainen. Uskoo hän jumalaan ja kokee olevansa muslimi. Mutta sanoo että ei ole väliä onko ihminen muslimi vai kristitty. Ei käy esim. moskeijassa enkä näe koskaan kun hän rukoilee tai muuta. Juttelee avoimesti kaikesta ja uskaltaa heittää huumoria uskontoonkin liittyen. Ainoa mikä hän on niin mustasukkanen, mutta sen ymmärrän heidän kulttuurin periaatteesta. Sori kun selitän näin paljon mutta haluan että voitte sanoa mielipiteenne ja ehkä se on helpompaa kun kerron tarkemmin.. vaikka en tietenkään pysty keromaan kaikkea. Esimerkiksi äitini ja siskoni ovat sitä mieltä että hän on oikeasti rakastunut minuun. Äitini sanoi sitä jo silloin, kun tulin takaisin suomeen esimmäisestä viikon lomastani turkissa (jossa tavattiin ensimmäisen kerran) ja poikaystäväni soitteli minulle joka päivä ja kysyi kuulumisia ja kyseli koska nähdään. En uskokkaan että hän olisi ollut silloin jo rakastunut, enkä mäkään mitään rakastunut ollut mutta imarreltu.. mutta sitten menin toisen kerran turkkiin kaverin kanssa ja jäätiin taas hotelliin ja vietettiin yhdessä kaksi viikkoa. Hän muutti hotellille siksi aikaa ja maksoi oman huoneen. Kun menin kolmannen kerran kaverin kanssa turkkiin niin mentiin taas hotelliin kahdeksi viikoksi ja sama juttu. Vasta neljännellä kerralla kun menin turkkiin poikaystäväni vuokrasi kuukaudeksi asunnon meille ja maksoi siitä. Viidennellä kerralla jäätiin asuntoon mikä oli hänen perheen ja siitä saakka ollaan aina yövytty siellä. Ei ole mitään sellaisia merkkejä että hän olisi jo naimisissa tai että hänellä olisi lapsia. Hän rakastaa lapsia ja voisi viettää kaiket päivät siskonsa lapsien kanssa. Hän aina puhuu että haluaisi omia lapsia ja poika olisi kiva saada vaikka ei väliä kumpi. Hänen äitinsä haluaisi että hän menisi jo naimisiin ja perustaisi perheen jotta saisi hoitaa lapsia. Aiemmin kyselin poikaystävältäni ja hän kertoi että seurusteli kaksi vuotta turkkilaisen tytön kanssa. Tyttö oli jättänyt hänet. Ja mietin että miten voi olla mahdollista, mutta sanoi ettei tiedä ja hän ei halunnut puhua enää asiasta. Tuo on sellainen asia mitä en tiedä onko totta.

        Olla melko hämäriä bisneksiä jos ei niistä kerro.


      • olet sinisilmäinen
        johanna21 kirjoitti:

        Sitten on yks hauska juttu vielä: poikaystäväni siskon aviomies selvästi flirttaili minulle ensimmäisestä näkemisestä saakka ja kun olin suomessa niin alussa viestittelimme kuulumisia Viberin kautta ja hän alkoi kutsumaan minua hotelliinsa lomalle missä hän työskentelee ja kyseli että miksi haluan olla poikaystäväni kanssa ja muuta. En lähtenyt hänen juttuihin mukaan lainkaan. Kerroin tästä myöhemmin poikaystävälleni ja näytin kaikki Viber viestit ja hän oli raivoissaan että haluaa kertoa asian siskolleen ja ottaa asian puheeksi siskonsa aviomiehensä kanssa että mikä juttu tää oikeen on. Mutta minä kielsin häntä, koska en halunnut ongelmia kenellekkään. Sanoin että suutun jos poikaystäväni ottaa asian esille. Se mies lopetti kokonaan juttelemisen puhelimen kautta kanssani myöhemmin. En tiedä oliko poikaystäväni puhunut asiasta sittenkin?? Ja joka kerta kun mennään heille kylään niin mua hävettää vaikka sen miehen pitäis hävetä eikä mun!! Hänellä on kaksi lasta ja naimisissa ja kehtaakin.. ehkä se ajatteli että en oo tosissaan poikaystäväni kanssa et oon vaa joku hetken?? Pässi. Ja kaikkista paras oli se että poikaystäväni oli myös mulle kiukkunen että miksi viestittelen sen kanssa. Ja sanoin että koska halusin tietää teiän kuulumisia ja lähettelin aina terkkui kaikille ja kuvia muille näytettäväksi. Poikaystävälläni ei ole modernista puhelinta missä olis joku whatssappi tai muuta. Ei käytä nettiä lainkaan.

        "Hän ei tarkkaan sano millaista työtä tekee vaikka olen usein menettänyt hermoni että nyt kerrot! Hän aina puhuu "bisneksistä". Mutta se on aina sellaista että istun ja odotan autossa ja hän menee juttelemaan ihmisten kanssa pienen hetken ja sitten taas ajetaan autolla toiseen paikkaan ja sama juttu."

        Ei tuosta tule mieleen kuin yksi ammatti. Miten tyhmä sinä olet? Tuskin on ainakaan kiinteistönVÄLITTÄJÄ.


    • voivoivoiv

      voivoi! En jaksanu ees lukea. Harmittaa vaan puolestas, kun nää turkin miehet on ihan toisesta kulttuurista. Siellä ei hirveästi naisilla ole oikeuksia. Tuossa naapurissa oli tälläinen suomineito/turkkilainen jorkos pariskunta ja vielä niillä muksu. Oli kauheeta katseltavaa. Mies lähti illalla jonnekin huudon kanssa ja nainen roikkui nilkassa itkien. Sinne meni mies ravistaen kovakouraisesti naisen pois jaloistaan ja penska huuti sisällä, ja nainen pihalla. Nainen oli ihan puhki, ja tiuski parivuotiaalle muksulle. Ukki hoisi välillä lasta ja oli tosi murheen murtama, sanoi että mies tekee ihan mitä huvittaa, eikä välitä naisestaan mitään. Oli jo muut kiikarissa, oli jotenkin uskontonsa verukkeella saanut luvan hommata toinen nainen..Mutta eipä ne kai kaikki ole sellaisia.

      • Totta on että kulttuuriero on erilainen ja myöhemmin ne voi tulla esille suhteessa. Mutta olen tehnyt sen hänelle selväksi että en ole turkkilainen nainen ja ollaan puhuttu siitä paljon. Haluamme silti olla yhdessä.. ei tietenkään kaikkia turkkilaisia voi yleistää. Haluisin vaan että tää onnistuis.. ja kyllä mulla onkin hänestä sellanen tunne. Mutta en voi kieltää myös etteikö mulla olis epäilyksiä. Siks kyselen.. ja jos tä on aitoa hänen osaltaan niin haluaisin tämän epävarmuuden pois. Koska olen ollut rakastunut häneen jo lähes vuoden ajan ja pelkään, että tän epävarmuuden takia se rakkaus hiipuu pian pois. Enkä halua! Hänen seurassaan en epäröi yhtään, mutta kun olen suomessa niin mietin väkisinkin molemmin puolin asiaa. varsinkin kun ihmiset "varottelee".


      • ei turhasta
        johanna21 kirjoitti:

        Totta on että kulttuuriero on erilainen ja myöhemmin ne voi tulla esille suhteessa. Mutta olen tehnyt sen hänelle selväksi että en ole turkkilainen nainen ja ollaan puhuttu siitä paljon. Haluamme silti olla yhdessä.. ei tietenkään kaikkia turkkilaisia voi yleistää. Haluisin vaan että tää onnistuis.. ja kyllä mulla onkin hänestä sellanen tunne. Mutta en voi kieltää myös etteikö mulla olis epäilyksiä. Siks kyselen.. ja jos tä on aitoa hänen osaltaan niin haluaisin tämän epävarmuuden pois. Koska olen ollut rakastunut häneen jo lähes vuoden ajan ja pelkään, että tän epävarmuuden takia se rakkaus hiipuu pian pois. Enkä halua! Hänen seurassaan en epäröi yhtään, mutta kun olen suomessa niin mietin väkisinkin molemmin puolin asiaa. varsinkin kun ihmiset "varottelee".

        Epävarmuuden takia rakkaus hiipuu pian pois.Jos se pois hiipuu, niin eihän se mitään rakkauta ole ollutkaan pelkkää ihastumista vain. Ei ihmiset turhasta varottele ,ei ne turkki -suomliitot kovinkaan kestäviä ole.


    • vähän kultturista

      Ensiksi ! Poikaystävä ei koskaan unohtaa "sen viestely", ei koskaan

      • johanna21.

        Mitä tarkoitat?


    • mngr

      Tuohon on niin vaikea antaa mitään tyhjentävää selitystä. Aika näyttää monta asiaa. Kuuntele sydäntäsi äläkä liikaa kuuntele muiden mielipiteitä. Voi Turkin miehistä sanoa mitä tahansa, mutta aina on onnistuneitakin liittoja.
      Mullakin on turkkilainen poikaystävä. Ollaan tunnettu jo miltei 3 vuotta. Tosin suhde eteni vasta kun edellinen pitkä suhde päättyi. Miltei joka päivä soitellaan Skypellä..Mies on komea, eikä välillämme ole mitään rahallista. Viime talvena totesin että haluan miehen, jonka kanssa perustaa perhe. Tähän mies totesi että " we can have the baby.., baby dont leave me". Mutta silti en ota miehestä aina selvää. Joskus mietin onko syynä kulttuuri vai mikä. Siitä tuo mies suuttuu jos olen jotain yrittänyt salata. En tiedä mikä olisi viisainta nyt. Sydän tuntee ja järki sanoo. Jos joku tuntee kulttuuria paremmin, niin voisiko valaista näitä seurusteluasioita.

      • miettikään

        Miksihän näistä turkkilaisiin miehiin ihastuneista tytöistä saa selaisen kuvan , että on vain hienoa kertoa kavereille ulkomaalaisesta poikakaverista,kuitenkaan tästä kaverista tai sen perheestä ei tiedätä yhtikäs mitään. Ehkä nämä pojat pitää yhtä tyttöä vakituisenaan ,mutta seksiä ja muuta seikkailuja harrastaavat jokaisen halukkaan turistitytön kanssa. Vanhoilta turistinaisilta yritetään huijata raha ,että saisvat näille " vakituisille"jotain tarjota. Turkissa palkat ja työolot on täysin persestä.Jos ne on tuolle turistipaikassa tottuneet " saamaan"turistitytöltä ,niin miksihän ne suomeen muutaessaan tyytys vain yhteen.


      • Mngr: kun olette olleet yhdessä kolmisen vuotta niin haluaisin mielenkiinnosta tietää, että onko miehesi muuttunut yhtään tai onko tullut hänen puoleltaan asioita esille, mitä ei ollut tavatessanne tai suhteen alussa?


    • vähän kultturista

      TOISEKSI! ENSIMMÄISEN YÖN JÄLKEEN KATSOTAAN LAKANA.

    • tyrkkiee

      Maksatat köyhällä turkkilaisella matkasi ja majoituksesi..hahhahaha. Niin tyypillistä suominaista..

      Sääliksi käy Mehmettiä..

      • No loppupeleissä ollaan aika tasoissa koska olen itse maksanut kalliit menopaluu matkani turkkiin 7 kertaa ja hän 1.. ja 3 ensimmäistä hotellireissua maksoin minä itse. Muiden kertojen asumiset hän on ehkä hoitanut. Aika tasaista tuo rahan käyttö ollut kummaltakin puolelta.


      • xcåv,v,d
        johanna21 kirjoitti:

        No loppupeleissä ollaan aika tasoissa koska olen itse maksanut kalliit menopaluu matkani turkkiin 7 kertaa ja hän 1.. ja 3 ensimmäistä hotellireissua maksoin minä itse. Muiden kertojen asumiset hän on ehkä hoitanut. Aika tasaista tuo rahan käyttö ollut kummaltakin puolelta.

        Se on ainakin varmaa, että tuon "rakkaustarinan" lopussa Turkin poika on se, joka hyötyy ja sinä et jää mitään velkaa. Älä hilaa sitä jätkää tänne!


    • ..........

      johanna21 pliis kerro kikkis jos sul on, tai miten suhun saa henk.koht yhteyttä:)? oon tyttö 14v ja mul on asiaa :( tai onksul facebookkia!?

    • Jenny1

      Johanna21, kannattaa muistaa, että moni Turkkilainen, varsinkin näitten turistipaikkojen miehet, todellakin ovat vain rahan / seksin / oleskeluluvan perässä. Mutta kannattaa myös muistaa, että hyviäkin miehiä on. Miehesi kuulostaa hyvältä, maksaa matkan ja majoituksen, ei siis ole ainakaan rahan perässä, voisin olettaa. Mutta meidän täälä foorumilla on paha vastata siihen, onko rakkautenne oikeaa vai feikkiä, kuuntele sydämen ääntä, sieltä varmaan löydät vastauksen. ;)

      Itse seurustelen Marokkolaisen kanssa, olen tuntenut hänet noin puoli vuotta nyt, ja piakkoin olen menossa häntä tapaamaan ensimmäistä kertaa Marokkoon. Olen kuullut myös paljon näitä epäilyksiä, mutta itse olen 100% varma, että tämä mies on rehellinen. Jos Johanna21 haluat jakaa lisää kokemuksia ja ajatuksia, olisi kiva jutella jonkun kanssa, kuka on samassa tilanteessa. :)

      • Pitäisikin vaan kuunnella omaa sydäntä.. kauhea ikävä ja tunteet ovat pysyneet vahvoina.. ihan on perhosia vatsassa kun nähdään taas pian. Tapaamme noin kuukauden kuluttua ja kirjoittelen sitten miten on mennyt.. Siis jenny1, seurustelet hänen kanssaan mutta näettekö nyt vasta ensimmäisen kerran marokossa? Olette kai tavanneet ennenkin että uskallat lähteä sinne?


      • typeryyksiä

        Voi hyvät hyssykät näitä ääliömäisiä kirjotuksia. Puolen vuoden kokemuksella olet täysin varma miehen luotettavuudesta ,oletko koskaan tavannut mistä oikeasti vai pelkästään netin välityksellä.Enpä luottas yhteenkään kehitysmaan mieheen ,eiköhän suurin osa ole vain oleskeluluvan perässä.


      • sumuasilmissä

        Jenny1, kirjoitat, että olet tuntenut miehen noin puoli vuotta....ja menet tapaamaan häntä nyt ensimmäistä kertaa. Tuntemisesta ei todellakaan voi olla kyse, ajattele nyt itsekin, ettehän ole livenä ikinä tavanneet. Tyhmää ja lapsellista, sanoisin minä, kyllä siinä riittää Marokon pojalla nauramista selkäsi takana. Joo varmaan on 100 % luotettava heppu, anna mun kaikki kestää.


    • vähän kulttuurista

      Rohkeat Nuoret, koko elämä edessä, kokemusta tulee

      • nuoria vain karran

        Koko elämä edessä ,vois varmaan käytää viisamminkin ,kuin tuhlata kehitysmaan kollin.


    • Jenny1

      Johanna21, näemme nyt vasta ensimmäistä kertaa! Kuten sanoin, niin luotan kyllä tähän mieheen, joten en ole huolestunut hänen luokseen menemisestä. Juttelemme Skypessä joka päivä lähes kaiken vapaa-aikamme. Hänen luokseen menossa ero on vain siinä, että voimme koskettaa toisiamme.

      Ja no, joku voi sanoa, että ääliömäistä toimintaa, mutta ihan sama. Olin kyllä aluksi hyvinkin epäileväinen hänen suhteensa, mutta kyllä hän on minut jo saanut vakuuttuneeksi siitä, ettei ole syytä huoleen. Ja jos jatkuvasti epäilisin häntä, niin eihän tästä mitään tulisi! Herran jestas. Ja sittenhän sen näen, kun sinne menen.

      Ehkäpä palaan kertomaan kokemuksestani matkani jälkeen.. tai sitten en. Täälä kun suurin osa haluaa vain tuomita muiden ihmisten päätökset, mikäli ne ovat yhtään erilaisia kuin valtaväestön.

      Ja Johanna21, hyvää matkaa sinullekin! :)

      • xdd

        Oletpas sinisilmäinen XD Katsotaan, tuletko takaisin Suomeen elävänä vai ruumiina.


      • Jenny1.. rehellisesti sanottuna kuullostaa huolestuttavalta että menet hänen luokseen ensimmäistä kertaa ja yksin kun et tunne sieltä ketään tai paikkoja. Teet tietysti mitä haluat ja tietysti ymmärrän että haluatte tavata. mutta ole kuitenkin varovainen. Ei kannata luottaa ihan 100% kun ette ole vielä tavannetkaan. Itse en luottanut poikaystääväni vielä täysin kun menin turkkiin toisen kerran. Vaikka hänessä ei ollut mitään epäilyksen merkkejä, mutta silti olin jatkuvasti yhteydessä läheisiini ja kerroin missä mennään ja muuta. Vaikka hän on ihana niin piti olla silti silmät auki. Otin kaikki rekkarit ylös ja kaikki hahaa.. Sen takia otin aluksi aina hotellin ja ystäväni oli reissussa mukana. Neljännellä kerralla jo menin yksin ja meillä oli yhteinen asunto. Nyt tunnen jo hänet ja perheensä ja tiedän millasta hänen elämä on ja muuta. On jo luottamusta ja turvan tunne hänen kanssaan. Aluksi pelkäsin että jos minulle tapahtuu jotain kun tuntematon maa, ihmiset, kulttuuri ja kaikki. Mutta toivon sinulle myös hyvää matkaa ja ole yhteyksissä myös läheisiisi. Kirjottele miten matka meni! :)


      • johanna21 kirjoitti:

        Jenny1.. rehellisesti sanottuna kuullostaa huolestuttavalta että menet hänen luokseen ensimmäistä kertaa ja yksin kun et tunne sieltä ketään tai paikkoja. Teet tietysti mitä haluat ja tietysti ymmärrän että haluatte tavata. mutta ole kuitenkin varovainen. Ei kannata luottaa ihan 100% kun ette ole vielä tavannetkaan. Itse en luottanut poikaystääväni vielä täysin kun menin turkkiin toisen kerran. Vaikka hänessä ei ollut mitään epäilyksen merkkejä, mutta silti olin jatkuvasti yhteydessä läheisiini ja kerroin missä mennään ja muuta. Vaikka hän on ihana niin piti olla silti silmät auki. Otin kaikki rekkarit ylös ja kaikki hahaa.. Sen takia otin aluksi aina hotellin ja ystäväni oli reissussa mukana. Neljännellä kerralla jo menin yksin ja meillä oli yhteinen asunto. Nyt tunnen jo hänet ja perheensä ja tiedän millasta hänen elämä on ja muuta. On jo luottamusta ja turvan tunne hänen kanssaan. Aluksi pelkäsin että jos minulle tapahtuu jotain kun tuntematon maa, ihmiset, kulttuuri ja kaikki. Mutta toivon sinulle myös hyvää matkaa ja ole yhteyksissä myös läheisiisi. Kirjottele miten matka meni! :)

        Totta on että ollaan nuoria ja kokemusta tulee elämän varrella. Ei voi tietää onko hän se elämän mies koko loppuelämäksi vai löytääkö joskus jonkun toisen tai ketään. Nyt kun olen lukenut mitä ihmiset ovat kirjoittaneet ja olen jutellut myös ystävien ja sukulaisteni kanssa, niin nyt musta tuntuu että tämä on hänen puoleltaan kuitenkin oikeaa eikä feikkiä. Olen ottanut huomioon myös negatiiviset mielipiteet ja ne on kyllä korvan takana väkisinkin.. Ollaan oltu jo yli vuosi yhdessä ja huomaan hänessä jatkuvasti paljon tekoja jotka osoittavat hänen tunteensa olevan aitoja. (Välillä tietysti jotkut asiat menevät ristiin ja pistää miettimään). Toinen asia on se että miten voidaan elää yhdessä ja missä ja muuta.. että miten rakennetaan meidän tulevaisuus.. koska se tulee tuomaan ongelmia. Eihän se ole helppoa kun mulla mun elämä täällä ja hänellä siellä. Jomman kumman tarttis muuttaa toiseen maahan ja siinä on molemmin puolin huonoja puolia.. olishan se helppoa jos pystyis unohtamaan koko asian ja löytää tulevaisuudessa ehkä jonkun "helpomman" tapuksen, mutta kun on rakastunut toiseen niin sille ei mahda mitään. Enhän mä muuta voi ajatellakaan. Katsotaan mitä tapahtuu.. pian nähdään.. cant wait.. :)


    • Tuulia S.

      Turkkilaiset miehet haluavat pääsyn vauraisiin länsimaihin. Kun muistat tämän niin pelataan avoimin kortein.

      • AINA aina vaan

        Jaksaahan ne sen ajan leikkiä rakastunutta ,että saavat pääsylipun suomeen.Sitten akka joutaakin pellolle.Miksei suomitytöt koskaan opi ,vaan aina on näitä ääilöitä ,jotka menee lankaan.


      • Kylmä totuus
        AINA aina vaan kirjoitti:

        Jaksaahan ne sen ajan leikkiä rakastunutta ,että saavat pääsylipun suomeen.Sitten akka joutaakin pellolle.Miksei suomitytöt koskaan opi ,vaan aina on näitä ääilöitä ,jotka menee lankaan.

        Turkissa ei ole yhteiskunnan sosiaaliturvaa mutta Suomessa saa 500 euroa käteen kuussa jokainen soffalla muniaan raapiva joutilas. Turkissa tuo on monen kuukauden palkka jos töitä olisi. Ne vannovat rakkauttaan juuri siihen asti kun oleskelulupa on taskussa ja sossun liksa tilillä.


      • ,.,,,,,.,.,..,.,.,.,
        Kylmä totuus kirjoitti:

        Turkissa ei ole yhteiskunnan sosiaaliturvaa mutta Suomessa saa 500 euroa käteen kuussa jokainen soffalla muniaan raapiva joutilas. Turkissa tuo on monen kuukauden palkka jos töitä olisi. Ne vannovat rakkauttaan juuri siihen asti kun oleskelulupa on taskussa ja sossun liksa tilillä.

        Marokko on viellä surkeanpi kehitysmaa,että enpä luottas niiden miehiin.Rikkainpiin maihinhan ne haluu ja mikäs tyhmien naisten avullahan ne onnistuu.


      • Järki käteen
        ,.,,,,,.,.,..,.,.,., kirjoitti:

        Marokko on viellä surkeanpi kehitysmaa,että enpä luottas niiden miehiin.Rikkainpiin maihinhan ne haluu ja mikäs tyhmien naisten avullahan ne onnistuu.

        Aika monta äijää on Suomeenkin pesiytynyt Turkista ja Marokosta noiden suominaisten tuomina. Veronmaksajat ei kiitä.


      • Totuus tuontitavaras
        Järki käteen kirjoitti:

        Aika monta äijää on Suomeenkin pesiytynyt Turkista ja Marokosta noiden suominaisten tuomina. Veronmaksajat ei kiitä.

        Suominaista petetään minkä ehditään kun oleskelulupa on taskussa. Se ensimmäinen suomivaimo on pääsylippu hyvinvointisuomeen. Ette te naiset ole niiden marokonpoikienkaan silmissä minkään näköisiä mutta viis siitä. Ei ne läskimahaäijätkään jotka niitä thaimaalaisvaimoja rahtaa Suomeen ole mitään prinssejä.

        Tosiaan heti kun oleskelulupa on saatu, marokonpoika häippäsee yökerhoon lirkuttelemaan teinien ja parikymppisten misujen perään. Te olette vain se höynäytettävä.


      • suomi kallis
        Totuus tuontitavaras kirjoitti:

        Suominaista petetään minkä ehditään kun oleskelulupa on taskussa. Se ensimmäinen suomivaimo on pääsylippu hyvinvointisuomeen. Ette te naiset ole niiden marokonpoikienkaan silmissä minkään näköisiä mutta viis siitä. Ei ne läskimahaäijätkään jotka niitä thaimaalaisvaimoja rahtaa Suomeen ole mitään prinssejä.

        Tosiaan heti kun oleskelulupa on saatu, marokonpoika häippäsee yökerhoon lirkuttelemaan teinien ja parikymppisten misujen perään. Te olette vain se höynäytettävä.

        Pitäähän se joku höynäytettävä olle jolta saa asunnon ja ruuan.


    • Elämänkokemusta10

      Ei kukaan voi tietää,mikä on totuus! Olet nuori ja ehkä kokemusta elämästä puuttuu. Ole varovainen, älä ryntää suhteeseen. Ihmisen mieli on kummallinen. Ikävä ja toiveet vievät tunteita. Mutta älä kuuntele muita! Ehkä kuitenkin vanhempiasi ja läheisiäsi. Täältä et saa vastauksia kysymyksiisi. Toivotan sinulle viisautta päätöksiisi!

      • johanna21.

        Kiitos kommentistasi. Edetään pikkuhiljaa ja katsotaan miten menee.. toivon että hyvin! Hyvää uuttavuotta kaikille! :)


    • Jenny1

      Olen edelleen hengissä. Hahaa. Matka Marokkoon meni paremmin kuin hyvin, meillä oli oikein ihanaa yhdessä. Seuraava vaihe olisikin miehen tulla vierailulle tänne Suomeen, katsomaan minkälaista elämää täällä eletään. Johanna21, sinäkin ilmeisesti kohta menossa tapaamaan miestäsi, hauskaa reissua. :)

      • mit sin sanoa

        Jep, yksi pizzanpaistaja lisää vääntämään niitä kuuden egen pizzoja lähiöiden persuille


      • onko tama huva
        mit sin sanoa kirjoitti:

        Jep, yksi pizzanpaistaja lisää vääntämään niitä kuuden egen pizzoja lähiöiden persuille

        Niin sehän on tossa hauskaa että lähiöitten persuja äänestävät verkkari-tuulipukuläskit hakee virosta kaljat ja soittaa krapula-aamuina alibabablle että tuo rasvamättöö. Eihän ne siis ulkkiksia vihaa, turhaa propagandaa suvakeilta


    • atshiu10

      Heippa! ketjun aloittaja. Kaikkia kommentteja en jaksanut lukea kun noita on paljon, mutta aloituksesi sai pohtimaan... Turkissa useamminkin käyneenä ja sivusta seuranneena. uskon kyllä suuriin tunteisiin. Olen muutaman umpirakastuneen hemmon kanssa jutellut ja kyllä se kaipaus melko aidolta on vaikuttanut. Ovat kertoneet ensitapaamisesta ja yhteydenpidoista jne. Ja kun tyttöystävä on tullut niin voi sitä onnea.
      Juttelen ihmisten kanssa tosi paljon ja nyt kun Turkissakin on huono taloudellinen tilanne. Useimmilla tuntuu olevan Suomesta ruusuinen kuva. Että töitä saa kun saapuu vain paikalle. mutta eihän se niin mene. Työhalut ovat kyllä aitoja, mutta se mielikuva elämän helppoudesta kun on vaan niin kaukana. Todellisuus kun on siinä, että täällä on taatusti vielä vaikeampaa. Jos ei saa töitä niin turhautuu ja kielitaidottomana myös syrjäytyy. Kyllä siinä parisuhdekkin kärsii. Miehen kunnialle voi olla tosi kovaa naisen palkalla elää. Tässä nyt lisää ajatusta elämän realiteeteistä. Onnea kuitenkin matkaan, eiköhän ne ratkaisut löydy. Kaikkea hyvää toivotan

      • aina aina

        Myös turkissa moneen kertaa käyneenä , en uskos yhdenkään pojan rakkauslurituksiin ,hyvin ne pojat osa leikkiä .Nauraavat vain takanapäin ,kun rakastunut tyttöystävä lähtee kotimatkalle ,sanoovat vain se olevan seksiä ,ei muuta . En uskottelis yhdelläkään tyttöparalle ,sen olevan aitoa rakkautta. Ainoastaan pois turkista pääsy pakottaa monet esittämään rakastunutta ,no hyvinhän se näyttää pojilta onnistuvan ,aina on tyhmiä suominaisia .


    • SIIDERIHAI

      V*tun idiootit suomi siiderinorsut! Karvaranne tai laku hylkää sut just kun oleskelulupa on taskussa ja kelan korvaukset rullaa! Käy muuten kaikkien h*roperseitten kimppuun ketä kiinni saa ikä välitä susta enää paskaakaan!

    • mamma54v...

      Niin, se on todella vaikea paikka tietää totuus niin Turkin kuin Marokon miehistä, mutta näinhän on venakkojen ja thaikkunaistenkin suhteen. Summa summarum, kokeilla saa mutta toivottavasti avoimin silmin.

      Itse olen kulkenut Marokossa ja voin kyllä taata, että turvallista on, kunhan muistaa muutaman perussäännön. Elikkä ei yöllä ja hämäriin paikkoihin, omalla olemuksellaan ihminen viestittää millainen on. Marokossa on jokapaikassa poliiseja vartioimassa niin teillä kuin kujilla ja he todellakin tarkkailevat tapahtumia. Itse kansalaiset pelkäävät poliisia ja ovat kovakouraisessa käsittelyssä jos joutuvat heidän käsiinsä.

      Maa on kehittymässä ja siellä on todella paljon näkemistä ja kokemista. Työttömyys on varsinkin suurissa kaupungeissa suurta ja nuoria koulutettuja ihmisiä joutilaana. Suomalaisia virkavalta arvostaa ja me saamme olla melko vapaasti maassa, toki kunnioitusta odottetaan niin uskontoa kuin tapoja kohtaan. Kuten mekin täällä. Suomitietoisuus ei kuitenkaan ole kovin suurta, virkamiehilläkään. Tullissa yksi kysyi, asummeko iglussa :D
      Mielikuvani marokkolaisista miehistä on, että he kyllä rakastuvat silmittömästi, kestosta ei vaan ole takeita. Toki juuri me vanhemmat naiset olemme haluttua tavaraa ja visa-eurooppaan. Näin ollen netissä olijoita on paljon ja yrittäjiä enemmän. Iällä ei ole väliä, mutta siinä todellakin saattaa käydä niin, että saatuaan liiton ja pääsyn tänne "onnelaan" jonkin hetken jälkeen hän palaa maahansa ja nai omaan uskontoon kuuluvan nuoren naisen, joka tekee hänelle poikia.

      Nimittäin, eriuskontoon kuuluvan kanssa solmittu avioliitto ei ole siellä pätevä jos vihitty es. täällä. Nykyisin laki on Marokossakin, että avioero on vaikeampi hankkia islamilaisesta vaimosta kuin muun uskonnon ja sitä ei noteeratakaan sillein. Miehellä saa edeleen olla useampi vaimo, jos ensimmäinen islamilainen puoliso sen hyväksyy ja mies pystyy elättämään useamman vaimonsa.

      Marokossa ovat paljon naineet näitä amerikkalaisia netistä tulleita naisia, jotka vielä ovat vaihtaneet uskontonsa islamilaiseen. Sitten onkin palattu omaan maahansa ja kuinka ollakaan on jäänyt rekisteröimättä omassa maassa liitto. Marokossa sen katsotaan olevan voimassa... Englanti on toinen mihin on koitettu mennä ja monella tuntuu olevan unelma juuri skandinavia ja pohjois euroopan alueen maat..työtä työtä. Sitä haetaan, oli aika suuri luku juuri bruttokansan tulosta näiltä EUn alueella asuvilta tulevista rahoista perheelle...

      Itse pidän maasta, ihmiset ovat eri osissa erilaisa luonteeltaan ja kyllä matkailu avartaa. Niin, toki suomalaista naista säväyttää miehen mustasukkaisuus, koska se mielletään välittämiseksi. Minusta se on enemmän omistamista, kuten auto tai talo ja siinä kannattaa kyllä katsoa tarkaan miten kaveri ajatteloo. Rakastaa ja hyvin huomaavaisesti marokkolainen mies osaa, sitähän on kuin prinsessa hänelle. Vaan onko avioliiton solmimisen jälkeen...kannatan lämpimästi piiiiiiitkää tutustumista ja asioista puhumista, asioiden selvittämistä.

      Näppinsä saa vapaasti polttaa, voihan se sattua suomalaisen kanssa myös. Samanlaisia sohvalla makaajia tästä maasta löytyy, sos.pummeja, holisteja, vaimon hakkaajia ja pettäjiä...ettei kannata retostaa enempää paremmuudesta. Turkkiin oltais menossa kattoon kavereita, maata ja kulttuuria seuraavaksi.

    • 5+5

      Voi iekana kun jotkut ihmiset ovat sitten epäluuloisia ulkomaalaisia miehiä kohtaan! Oli siihen sitten oikeasti syytä tai ei, miksi pitää mustamaalata kaikki siihen yhteen ja samaan ryhmään. Ihan kuin kaikki turkkilaismiehetkin olisivat niitä tunteettomia juonittelijoita jotka puhuvat sitä sun tätä kunnes saavat suomalaisnaisen pauloihinsa ja nainen joutuu huijatuksi. Todellisuudessa kuinka moni nainen on kertonut joutuneensa huijatuksi ja petetyksi? Eipä kovin moni. Enemmän kuulee vain niitä "höpöhöpö" negatiivisia juttuja ja olettamuksia joilla vain yritetään pelotella ja saada mieltä toiseen suuntaan.
      Itsekin olen nyt toista vuotta onnellisesti yhdessä turkkilais-suomalaisen poikakaverini kanssa eikä ole niin mitään valittamista. Ihmisiä me kaikki olemme rotuun ja ihonväriin katsomatta.

      Ja Johanna21, kyllä sä itse varmasti sisimmässäs tiedät onko mies tosissaan vai ei :)

      • höhöhöpöjäkö

        "Todellisuudessa kuinka moni nainen on kertonut joutuneensa huijatuksi ja petetyksi ?Eipä kovin moni.Enemmän kuulee niitä "höpöhöpö" negatiivisia juttuja ja olettemuksia joilla yritetään pelotella ja saadamieltä toiseen suuntaan"
        Sullahan onkin asiat täysin toisin ,jos poikaystäväsi on puoliksi suomalainen ja suomessa kasvanut. Itse en tiedä yhtään onnellista turkkilaisen kanssa olevaa liittoa,kyllä ne on kaikki purkautuneet. Käyhän lukemassa Monikulttuuriset suhteet palstalla ,sileeä ei montakaaan positiivistä viesti ole kirjoitettu.


      • johanna21.
        höhöhöpöjäkö kirjoitti:

        "Todellisuudessa kuinka moni nainen on kertonut joutuneensa huijatuksi ja petetyksi ?Eipä kovin moni.Enemmän kuulee niitä "höpöhöpö" negatiivisia juttuja ja olettemuksia joilla yritetään pelotella ja saadamieltä toiseen suuntaan"
        Sullahan onkin asiat täysin toisin ,jos poikaystäväsi on puoliksi suomalainen ja suomessa kasvanut. Itse en tiedä yhtään onnellista turkkilaisen kanssa olevaa liittoa,kyllä ne on kaikki purkautuneet. Käyhän lukemassa Monikulttuuriset suhteet palstalla ,sileeä ei montakaaan positiivistä viesti ole kirjoitettu.

        tulin turkista takaisin. reissu meni hyvin ja ollaan vieläkin yhdessä. olen lukenut tänään teidän kommentteja.. olen nähnyt hänen elämää taas turkissa ja tiedän millaista on hänen arkielämä, myös perheensä kesken. se on täysin aitoa. hän on juuri sellainen mitä on. koitetaan saada se viisumi hänelle että hän pääsisi käymään täällä.. ikävä on kova. kunhan tä tunne vaan kestäis tämän välimatkan..


      • jaksaa se
        johanna21. kirjoitti:

        tulin turkista takaisin. reissu meni hyvin ja ollaan vieläkin yhdessä. olen lukenut tänään teidän kommentteja.. olen nähnyt hänen elämää taas turkissa ja tiedän millaista on hänen arkielämä, myös perheensä kesken. se on täysin aitoa. hän on juuri sellainen mitä on. koitetaan saada se viisumi hänelle että hän pääsisi käymään täällä.. ikävä on kova. kunhan tä tunne vaan kestäis tämän välimatkan..

        Kyllä se sen ajan jaksaa rakastunutta näytellä ,että viisumin saa.


    • T:gin Kekkeruusi

      Jennyt ja johannat menkää sinne ählämi maihin älkääkä rahdatko niitä lakuja ja karvaranteita tänne meidän veronmaksajien riesaksi!!!!!

      Ootte sellasia karvaranteiden ja lakujen PATJOJA

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe