"Muutama vuosi sitten voimistunut karppausbuumi pakotti leipomot kehittämään vähähiilihydraattisia leipätuotteita. Leipä ei enää maistunut suomalaisille entiseen malliin ja se näkyi suoraan leipomoiden viljatuoteiden myynnissä.
Karppausbuumin laantuessa perinteisen viljaleivän menekki on kuitenkin kääntynyt pikku hiljaa nousuun ja kiinnostus karppausleipiin puolestaan lopahtanut. Kolmisen vuotta sitten leipähyllyille ilmestyneet erikoisleivät ovat kadonneet lähes kokonaan kaupoista."
http://yle.fi/uutiset/buumi_hiipui_viimeisetkin_karppausleivat_katoamassa_kaupoista/6929788
Eli toimittaja on typerys tapojensa mukaan. Hän on toimittanut ja se juttu on puolella parantunut.
Karppileipä buumi katoaa ei karppaus.
4
263
Vastaukset
- VP?
http://yle.fi/uutiset/karppausleivat_katosivat_kaupoista_-_nyt_maistuu_taysjyva/6543294
Nyt syödään terveellistä ja ravitsevaa täysjyväleipää. Vain rasvapapat syö "höttöleipää". Leipä teollisuus on tietysti yrittänyt perässä tehdäkseen bisnestä, mutta huonoin tuloksin. Karppaajat ei syö ns, karppausleipiä. Ei ne ole terveydelle pätkääkään parempia kuin normaali leipä. Joillekin voi sopia, jotka ovat gluteenille herkistyneet.
Karppaajat tekee itse leivän jos se on niin välttämätöntä saada sitä leipä. Oikea karppausleipä tehdään mantelijauhoista tai siemenistä. Näitä tuotteita ei kaupasta saa, että hyvä yritys.- karps1
Ei karppaus ole vähentynyt, mutta ruokalajit ovat lisääntyneet ja reseptit. Alussa kun alettiin karppaamaan oli ruokavalikoima melkein yhtä köyhä kuin hiilari aikoina,
Tilanne alkoi kuitenkin muuttua nopeasti kun huomattiin että nyt ruokalajien määrä moninkertaistui aiemmasta.
Tämä on vienyt karppileipä tarvetta alaspäin, etenkin kun leivät ovat aika samanoloisia kuin tavalliset laivät.. Meille riittää 1kpl Ullan Pakarin ruisleipä viikossa ja siinä sitten ne kaupan leivät olivatkin. Vaimo leipoo tarpeen mukaan erilaisia yhdistelmiä, mutta karppaaja ei paljon niitä tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082