Olisi halu lähteä ulkomaille. Olen tehnyt ohjelmointityötä nyt melkein kaksi ja puoli vuotta Suomessa (lähinnä web-ohjelmointia). Englantia osaan puhua ihan hyvin, mutta sinänsä en näe mitään ongelmaa muuttaa maahan, jossa puhutaan jotain muuta kieltä, kunhan työt onnistuisivat englanniksi (kielen opettelu vie kuitenkin sen verran aikaa, että ihan hetkessä ei työasioista pysty jollain uudella kielellä puhumaan sujuvasti). Toki englanti kuitenkin lienee tällä alalla se käytetty kieli.
Mutta mistä noita it-alan töitä löytyisi ulkomailta? Mihin maihin kannattaisi hakea? Kuinka helposti töiden löytyminen ulkomailta onnistuu ylipäänsä?
Miten helppoa ulkomaille muutto ja uuden elämän aloittaminen ulkomailla on? Mihin kannattaa varautua? Miten löytää uusi ystäväpiiri ulkomailta?
Kaikkia vinkkejä kaivataan :) Tämä on minulle pitkäaikainen haave ja koen, että nyt sen voisin toteuttaa kun työkokemusta on jonkin verran takana eikä mikään sido minua Suomeen näin nuorella iällä kuitenkaan. Lähinnä minua kiinnostaisi maat, joissa sää olisi Suomea lämpimämpi, mutta ei kuitenkaan mikään liian kuuma ilmasto.
Ohjelmointitöitä (web) ulkomailla
Programmer25
0
274
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid134847En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene43619Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi21558Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.110533Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50525- 36522
- 41463
Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33461Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää118438Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni22397