Hei,
Sairastuin vuosi sitten syöpään. Jonka takia olin poissa työpaikaltani vuodenpäivät. Niin aikaisemmin kuin edelleen nytkin työtovereille järjestetään rahakeräyksiä, mm 40-v, 50-v, 60-v syntymäpäivien kunniaksi, eläkkeelle lähteville, firman sisällä siirtyville, lasten syntymien vuoksi, jne.jne. Olen lähes aina itse osallistunut keräyksiin ja muistamiseen.
Nyt kun palasin työelämään, ja keräyksiä on edelleen millon mihinkin, niin mieleeni tuli että miksei keräyksiä/muistamisia tehtäisi myös vakavasti sairastuville?
Itse en moista ole aikaisemmin ajatellut, eikä työpaikallani tietääkseni ole vastaavia tapauksia ollut? En tiedä ketä siihen "huviseurakuntaan" kuuluu, jotka niitä keräys/muistamisasioita hoitaa? Sain kylläkin viime jouluna työpaikaltani joulukortin mikä silloin mieltäni lämmitti :) Mutta nyt, kun olen huomannut että keräyksiä on monille ja usein niin..:( Meillä on vielä suurehko työyhteisö ja niitä keräyksiä riittää.
Onkohan toisaalla sama juttu?
Työkaverin muistaminen?
4
1498
Vastaukset
- Uusia käytäntöjä
Liikoja keräämisiä voisi rajata vaikka siten, että vain 50-vuotiaita muistettaisiin.
Esille ottamasi asia on tärkeä. Ainakin töistä kokonaan pois jäämisestä voisi sairastuneitakin muistaa.
Miehenikin sairastui syöpään ja kertoi monista keräyksistä firmassa. Usein ei tuntenutkaan lahjan saajaa. Ehkä keräyksetkin voisi rajata vielä yksikkökohtaisiksi, ettei lähde ns. lapanen kädestä.
Fiksu pikkuyhteisö muistaisi palaavaakin pienesti, vaikka leivoskahveilla tms., mikä tulijaa miellyttäisi
Henkilöstöpäällikön kanssa puheeksi vaan. - "joulupukki"
Aion muistaa ns. työkaveriani - se pikkupaskiainen ja työpaikkakiusaaja - ikimuistoisesti tulevassa firman pikkujoulussa. Miksi en ole aikaisemmin hoksannut, että juuri pikkujoulu on se paras tilaisuus?!!!!!
- Enim
Meillä pari henkilöä hoitaa kaikki keräykset ja se on toiminut hyvin, kaikkia muistetaan, myös pitkään sairaslomilla ollleita, mutta ehkei ihan 40-v, paitsi jos isot juhlat pitää työpaikallakin.
- näkyyko
Harmittaa... olen työssä pienyrityksessä, jossa on töissä pomo ja me kaksi työntekijää.siis minä nainen ja kaksi miestä. taas tuli joulutervehdyksiä asiakkailta. pomo ja työkaverini saivat isot joulukukat ja minä en taaskaan mitään.olenko näkymätön? vai väärää sukupuolta.sama juttu aina.ostan siis itse kukkani.ensi kerralla kehotan asiakasta antamaan ne MIEHILLE henkilökohtaisesti minä en niitä ojentele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872