Joku kertoi ettei niitä saa, kalvo menee pilalle. Miten niistä sitten saa tyylikkäät kun ne alkavat kulahtaa vai pitääkö heittää roskiin ja ostaa uudet? Tavallisista nahkakengistä saa tyylikkäät kun ne lankkaa, vanhastakin tulee hienot.
Voiko goretext kenkiä lankata?
6
1519
Vastaukset
- Itse käyttänyt
Käsittääkseni niihin voi laittaa esim. mehiläisvahaa, mutta ei mitään lankkia.
ei se goretex siinä kengän pinnassa ole.
- dfhahdöna
Ei niin, mutta ei sitä pintaa kannata millään lankilla tukkia. Luonnontuotteet, kuten mehiläisvaha, hengittävät paremmin.
- ei ongelma
On olemassa goretex-kengille tarkoitettuja voiteita. Ainetta saa kenkä- ja erätarvikekaupoista. Tätä lankkia käytettäessä nahan huokoset eivät tukkeudu, joten goretexin mahdollistama hengittävyys säilyy.
- hyvät kengät
Hoida kenkäsi jo uutena, ennen kuin käytät niitä. Käytä materiaalille sopivaa suoja-ainetta runsaalla kädellä. Sitten kun kenkäsi nuhraantuvat, voit puhdistaa ne kevyellä suihkulla tai kostealla liinalla ja ne säilyvät pitkään hyvänä. Muista myös käyttää lestejä. Itse toimin näin ja kengät pysyvät aina siistin näköisinä.
- ei ongelma
Itselläni nuo goretex-kengät sattuvat olemaan parinsadan euron mustat pintanahkaiset vaellusjalkineet. Kun on rämpinyt kosteassa metsässä tai suossa, ei kiillotusliina riitä. Kenkälestistäkään ei ole hyötyä, koska pohja on jäykkä siinä olevan metallilevyn ansiosta.
Muuten noiden jalkineiden ulkonäöllä ei olisi paljoa väliä, mutta ne palvelevat myös kovan pakkaskelin talvikenkinä. Sopivia käsittelyaineita ovat esimerkiksi Grangers, Collonil Waterstop tai Meindl Sportwax. Sivumennen sanottuna suomalaiset ovat aika avuttomia kenkien hoidossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018043- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763717
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358