hemoglobiini tason putoamisen. Minä joudun käyttämään lyrica 75mg ja panacod 500mg tulevaan leikkaukseen asti, hermot on niskassa pinteessä ja kaularanka leikkaus on edessä. Nyt olen jo muutaman kk syönyt noita lääkkeitä nja hemoglobiinini on pudonnut entisestä 134 tasosta 112.Mikä voisi olla syynä kun mitään vuotoja ei kuitenkaan ole , tiettävästi.Huolestuttavan alas mielestäni vaikka terkkari sanoi ettei tarvi olla huolissaan, ikää on 65v.
Aiheuttaako joku lääke
mikä on syy
81001
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Onko ruokavaliossasi rautaa riittävästi? Noiden kummankaan ei pitäisi aiheuttaa anemiaa Lääkeinfon mukaan. Panadol sen sijaan vähentää soluja.
Mitenkä lie, mahtaako olla ruokavalion monipuolisuus vähän kärsinyt, kun olet ollut noin pitkään kipeänä? Minulle aikanaan Panacod aiheutti pahoinvointia ja syötyä tuli mitä milloinkin.
Lyricasta tuli huimausta ja vähän pyörryttävää oloa, joten ei sekään ruokahalua lisännyt. Myös, jos ulkoileminen jää vähille, kait sekin jotain vaikuttaa. Lääkäri jotain tuollaista mainitsi. Mulla nyt on pikkanen tulehdus jossain päin kehoa koko ajan, se selkeästi kuluttaa hemoglobiinia.
kyllä syön ihan normaalisti kaikkia ruoka-aineita kuin aiemminkin sekä hedelmiä ja vielä d ja c vitskujakin. kesä aikaan paljonkin ulkona , nyt syksymmällä vähemmän.Toki jos alan sitä rautaa syömään niin se hb nousee mutta se alenemisen syy jää pimentoon ja sen syyn haluaisin selvittää. Menen nyt 2 .12 lääkäriin , siis terkkariin, ja taas on joku venäläinen joka tuskin ymmärtää mitä kysyn... tää on niin tätä täällä itäsuomessa. Kunhan nyt tulisi se Töölön kutsukirje niin pääsisi tuosta kaularankavaivasta.
Hemoglobiinisi ei nouse (tai sitten vuoden kuluessa) pelkällä ruualla. Osta apteekista rautatabletteja ja ota niitä 2-4 / päivä. Arvot nousevat ennalleen 1-2 kuukaudessa. Turha pitää anemiaa yllä.
Näin ainakin minulla kävi.
syy saatava selville, onhan se epänormaali tila jos 134.stä putoaa 112... aika pelottavakin tilanne sinällään.Naisilla saattaisi ollakin kuukautisten takia ajoittain matalalla mutta kun olen miespuolinen.... eikä tämän ikäisillä naisillakaan....yritän sitten 2,12 saada selvyyttä asiaan vaikka hoono soomi puhuva se lekuri onkin.
pääsenkin ihan pian sinne leikkaukseen, eilen tuli soitto.Nyt huolestuttaa se veriarvo, että leikkaavatko kun paljastuu noinkin matala hb... niitä rautatabletteja voisin nyt ottaa mutta jos magneettikuvaavat ennen toimenpidettä niin omko mitään haittaa eli voiko niitä ottaa vai onko se jotenkin haitallista ja myöskin nukutusaineitten kanssa kuinka reagoi.Olen yrittänyt netistä näitä selvitellä muttei mitään selkeää vastausta saa vaikka kuinka monin eri tavoin kysymyksen muotoilen. Jos joku on ollut vastaavassa toimenpiteessä niin kertoisitko.
Niissä "rautatableteissa" ei ole fyysisesti rautaa joten ei vaikuta mitään magneettikuvaukseen. Parempi vaihtoehto on hoitaa itse hemoglobiini normaaliarvoihin ettei leikkausta peruuteta sen vuoksi.
Verenkierron rautavarastot vähenee jos ei syö riittävästi rautaa sisältäviä ruokia. Jos välttää tummaa lihaa ja tummanvihreitä kasviksia ruokavaliossa, rautavarastoja kulutetaan.
olen syönyt lihaa lähes päivittäin mutten kuitenkaan tolkuttomia määriä, myöskin vihreitä sekä muunkin värisiä kasviksia pistelen kuin aika poika... farmaseutti sanoi jotta ei ne rautatabletit näin nopeasti auta, menisi muutama viikko ennenkuin arvot nousisi... viikon kuluttua pitää jo olla töölossä.... katsotaan mitä tuleman pitää.