Onko C taso hyvä puoltoista vuotta ratsastaneelle tyypille? Vai pitäiskö kokeilla B-?
C+ vai B-
4
128
Vastaukset
Siirtyminen tasolta toiselle tapahtuu oppimisen mukaan, ei sen perusteella kauanko on ratsastanut. Puoli vuotta, kaksi vuotta, viisi... Saman tekevää. Yhden tason on oltava kunnolla hallinnassa ennen kuin voi siirtyä seuraavalle, rippumatta siitä kauanko on ratsastanut. Jos tiedät, että hallitset C-tason hyvin, ei ole mitään syytä (ainakaan näin näkemättä) miksi et voisi alkaa harjoitella B-tason juttuja. Kannattaa kuitenkin jutella valmentajan kanssa asiasta. Hän tuntee taitosi ja tietää oletko valmis vai et.
- ----
Nuo tasot vaihtelee ihan ratsastuskouluittain.
Jos puhutaan ihan "oikeista" ratsastustasoista ja siitä miten ne menee kisoissa, niin HeB-tasolla vaaditaan jo että hevonen kulkee peräänannossa. Hyvin harva 1,5 vuotta ratsastanut saa hevosen peräänantoon.
Toisaalta ratsastuskouluissa usein menee niin, että esim. HeB-tasoiset tunnit on niille, jotka HARJOITTELEE HeB-tason asioita, mutta ei vielä ole sillä tasolla.
Eli kysy opettajalta mikä on paras.
Jos olet kerran viikossa ratsastanut tavallisessa ratsastuskoulussa, veikkaisin että olet max HeC-tasoinen. - Huhhih
Millä tallilla? :)
^*Aloittajalle! - Kehittynytratsastaja
Ponihaassa ajattelin vain ku mulle on sanottu että C ja B- on aik samanlaisii mut siis kamu sano sen ja just siirryn C tasolle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 442829
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212333- 222228
- 342203
- 281891
- 291575
- 221453
- 291341
- 161294
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä161246