Kehumisesta päästyäni

Kympin Nainen

Tulipa yhdestä työjutusta mieleeni: positiivisen palautteen voima on ihmeellinen, ainakin omasta mielestäni. Nyt siis kehutaan kilpaa.

Kerro ensin meille, mitkä ovat parhaat/muistiinpainuvimmat kehut, jotka olet itse saanut.

MUTTA, samalla kun kerrot miten sinua on kehuttu, kehu joku palstalainen (nykyinen tai entinen). Ketjun säännöt:

1) Kehujen tulee olla vilpittömät. Ei siis mitään piilovattuiluja, ei myöskään kehujen nollausta tyyliin ”älykkään oloinen, mutta…” - ts. jätä tuo mutta -osuus pois. Jos et pysty toista vilpittömästi kehumaan, älä sano mitään.

2) Toisen antamia kehuja ei toiset vastaajat voi mitätöidä. Eli jos minä esim. kehun ”palstalainen x vaikuttaa hauskalta tyypiltä”, toiset eivät saa sabotoida kehua sanomalla ”vain idiootti pitäisi palstalainen x:ä hauskana”.

3) Kehuja ei ole pakko perustella (mutta saa toki). Voit siis kehua vapaasti ilman kuulusteltavaksi joutumista.

Muutoin sana ja muoto ovat vapaat, saat kehua niin monta palstalaista kuin haluat, käyttäen yksittäisiä sanoja taikka vuolaita kuvauksia, mikseipä jopa muitakin ilmaisumuotoja (kuten musiikkia), jos se parhaalta tuntuu.

Sanomattakin on selvää, että kehut pohjautuvat kunkin henkilökohtaiseen tulkintaan/vaikutelmaan ko. palstalaisesta – eli hyvin rajalliseen materiaaliin. Näin ollen tätä ei vakavamielisenä harjoituksena kannata ottaa, muttei se nähdäkseni kehuja yhtään sen vähäpätöisemmiksi tee!

Minä aloitan kehumalla seuraavia palstalaisia:

periaatteen mies on johdonmukainen

citynainen on unenomainen

-M- on syvällinen

stellaria81 on rento

mies32 on mielenkiintoinen

femnerd on sielukas

Olisin monia muitakin voinut kehua, nämä näin äkkiseltään – jatkakaa te!

27

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvioNi

Kympin nainen on tavoittelemisen arvoinen saalis.

Lord.Boredom on älykäs herrasmies.

Hämärän rajoilta on taiteellisesti lahjakas.

Sillitrooli on tunteellinen siili.

Isä Timppa on hauska huumorimies.

Ikisinkku M on keskustelutaitoinen.

Mies32 on komea ja fiksu YTM.

• Kympin Nainen

Kiitos omasta puolestani näistä kauniista sanoista, mutta unohdit tuon kohdan:

"Kerro ensin meille, mitkä ovat parhaat/muistiinpainuvimmat kehut, jotka olet itse saanut."

Eli miten sinua on kehuttu, mikä niistä teki erityisen mieluisat/mieleenpainuvat?

• arvioNi
        Kympin Nainen kirjoitti:

"Kerro ensin meille, mitkä ovat parhaat/muistiinpainuvimmat kehut, jotka olet itse saanut."

Eli miten sinua on kehuttu, mikä niistä teki erityisen mieluisat/mieleenpainuvat?

Parhaat kehut olen varmaan saanut yhdessä tilaisuudessa, jossa olin esiintymässä, kun minulle sanottiin, että esitykseni oli koskettavin, aidoin ja paras. Lämmitti kovasti sydäntä. Olen myös monesti saanut kuulla, että minulla on kaunis puhe- ja lauluääni. Jos taas persoonani kehumisesta puhutaan, niin varmaan se, kun ex-poikaystäväni sanoi, että olen Super-Ihana. :)

• sdfsdfsd
        Kympin Nainen kirjoitti:

Sinäkin unohdit, vai luinko huonosti?

• mies32

Sinulla on suloiset silmät!

• Kympin Nainen

Sinulle samat sanat kuin tuolle edelliselle :)

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Sinulle samat sanat kuin tuolle edelliselle :)

Vähän tätä kinuamistasi kerjäsinkin. No yritetäänpä..

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Vähän tätä kinuamistasi kerjäsinkin. No yritetäänpä..

Hehe, ei tarvitse romaania kirjoittaa. Mikä on koskettanut eniten? Mahdatko olla oikea mies32 ollenkaan jos et itseäsi pysty kehumaan? ;)

(niin, ja kehu muita myös)

• mies32

Tulee mieleen tästä kehumisesta, kun abilehteen piti keksiä kaikista jotain kehuttavaa tai luonteenpiirteitä. Ahdisti vähän ja sitten tuli laitettua kaikenlaisia latteuksia.
      Aika latteaa on tämäkin, mutta kun nyt muistelen niin taitaa jokainen nikillinen kirjoittaja pyrkiä olemaan hyvä ihminen, keskimäärin aika hyvin kai onnistuenkin. Kohtalaisen tai todella fiksujakin koko joukko. Satuhahmoja ja ilmiselviä hulluja en nyt ota huomioon.

No niistä itse saaduista kehuista..minulla on kai huono ja tunneälytön muisti, kun mikään ei meinaa nousta ylimpänä esiin.. iso osa vuolaimmista kehuista (tyyliin: olet paras, huipputyyppi jne..) tulleet humalaisilta ja vieläpä tuntemattomilta, joten niitä ei niin voi laskea.

No tässä nyt jokunen:
      -Kaveri sanoi, että olen ollut hänelle kuin veli.
      -Pieni n.5v sukulaispoika sanoi spontaanisti, että olen hieno mies.
      -Yksi puuma baarissa sanoi, että tulee varmasti vielä näkemään minut lehtien sivuilla suurena menestyjänä, koska olin mielestään niin fiksu/luova/oikea-asenteinen. Tai sitten yritti vongata.

Sitten on tullut niitä varmaan vähän normaalimpia kehuja tyttöystäviltä ja perheenjäseniltä ja vonkaajilta.

• Kympin Nainen

Diplomaattinen ja vaatimatonkin siis vielä!

Tuosta kertomastasi muuten tuli mieleen, että olemmeko me suomalaiset huonoja kehumaan? Tulee ahdistava fiilis, tai ikään kuin se olisi epäaitoa tai jotain?

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Diplomaattinen ja vaatimatonkin siis vielä!

Tuosta kertomastasi muuten tuli mieleen, että olemmeko me suomalaiset huonoja kehumaan? Tulee ahdistava fiilis, tai ikään kuin se olisi epäaitoa tai jotain?

Itselläni tällä kertaa ajatuskulku meni niin, ettei oikein voi antaa tiettyä kehua vain yhdelle, kun tosiaan tuntuu, että melkein kaikki ansaitsevat esimerkiksi tuon fiksuksi kehumisen.
        Tietysti voisi kehua sillä perusteella mikä ensin mieleen tulee, mutta sinä voisit loukkaantua kun kehuisin niitä silmiäsi, enkä älyäsi, kuten ehkä ensinnä voisi tulla Lordista mieleen.

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

Itselläni tällä kertaa ajatuskulku meni niin, ettei oikein voi antaa tiettyä kehua vain yhdelle, kun tosiaan tuntuu, että melkein kaikki ansaitsevat esimerkiksi tuon fiksuksi kehumisen.
        Tietysti voisi kehua sillä perusteella mikä ensin mieleen tulee, mutta sinä voisit loukkaantua kun kehuisin niitä silmiäsi, enkä älyäsi, kuten ehkä ensinnä voisi tulla Lordista mieleen.

No mites se nyt olisi minulta tai joltakin muulta pois jos Lordia älykkääksi kehuu? Sehän on vain itsestäänselvyys.

Onko se sitten juuri suomalaisten helmasynti, että ajatellaan että muissa herää kateutta tai jotakin jos toista kehuu? En tiedä, kunhan tässä spekuloin. Aika nihkeää näyttäisi kehuminen kyllä olevan :)

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

No mites se nyt olisi minulta tai joltakin muulta pois jos Lordia älykkääksi kehuu? Sehän on vain itsestäänselvyys.

Onko se sitten juuri suomalaisten helmasynti, että ajatellaan että muissa herää kateutta tai jotakin jos toista kehuu? En tiedä, kunhan tässä spekuloin. Aika nihkeää näyttäisi kehuminen kyllä olevan :)

No edelleen kärjistäen: käsittääkseni naiset eivät ole kovin otettuja, jos ensirepliikki on:"hyvät tissit". Vaikkei se mitenkään pois sulje älyäkään.
        Meinasin jo tähän kirjoittaa kaikista tarkemmat kehuanalyysit, mutta sitten alkoi tuntua kornilta ja pyyhin pois.

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

No edelleen kärjistäen: käsittääkseni naiset eivät ole kovin otettuja, jos ensirepliikki on:"hyvät tissit". Vaikkei se mitenkään pois sulje älyäkään.
        Meinasin jo tähän kirjoittaa kaikista tarkemmat kehuanalyysit, mutta sitten alkoi tuntua kornilta ja pyyhin pois.

Jaa, teit tästä sukupuolikysymyksen :)

Mutta mites tässä yhteydessä nyt tisseistä edes voisi puhua, kun suurin osa perustuu anonyymiin vaikutelmaan (joitakin kuviaan julkaisseita poikkeuksia ehkä lukuun ottamatta)? Livenä kehuminen tietysti muutenkin eri asia kun kaikki muu vaikuttaa myös kokonaiskokemukseen kehuista (äänepainot, ilmeet yms.)

Miten muuten mies suhtautuu jos nainen ensitöikseen sanoo jotain tyyliin ”Wau, oletpa sinä upea”?

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Jaa, teit tästä sukupuolikysymyksen :)

Mutta mites tässä yhteydessä nyt tisseistä edes voisi puhua, kun suurin osa perustuu anonyymiin vaikutelmaan (joitakin kuviaan julkaisseita poikkeuksia ehkä lukuun ottamatta)? Livenä kehuminen tietysti muutenkin eri asia kun kaikki muu vaikuttaa myös kokonaiskokemukseen kehuista (äänepainot, ilmeet yms.)

Miten muuten mies suhtautuu jos nainen ensitöikseen sanoo jotain tyyliin ”Wau, oletpa sinä upea”?

No näytäpä ne herkkusi kaikille jonkun kuvalinkin kautta, niin herää kehuketjusi eloon.

Vähän tuollaisista menee hämilleen, punastuu ehkä, mutta ihan hyvä startti se on suhteelle tai mitä nyt sitten naisella mielessään onkaan. Eipä ainakaan tarvitse sitten enää niin arvuutella, että ollaanko sitä vain pitelemässä kavereita vai mitä?

• Kympin Nainen
        mies32 kirjoitti:

No näytäpä ne herkkusi kaikille jonkun kuvalinkin kautta, niin herää kehuketjusi eloon.

Vähän tuollaisista menee hämilleen, punastuu ehkä, mutta ihan hyvä startti se on suhteelle tai mitä nyt sitten naisella mielessään onkaan. Eipä ainakaan tarvitse sitten enää niin arvuutella, että ollaanko sitä vain pitelemässä kavereita vai mitä?

Jos nyt kuitenkin yritetään pitää tämä ketju sellaisena jota ei poistettaisi (vaikka se voikin olla turha toive) :)

• mies32
        Kympin Nainen kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin yritetään pitää tämä ketju sellaisena jota ei poistettaisi (vaikka se voikin olla turha toive) :)

No onhan tuolla tuo k-18 puoli..

• En nyt muista mikä olisi mieleen jäänyt.

Kympin Nainen - Näemmä hyväntahtoinen kohteliaisuuksien heittäjä.

Oliko se kehua vai aamuäreyttä päikkäreiden päälle... en tiiä.

• Kympin Nainen

Heh heh, sinäkin voisit hieman rajoittaa tuota innostustasi :)

Mutta vaatimaton siis sinäkin vaikuttaisit olevan? Ja huumorintajuinen.

• PohPuhPih

Jos ilmapiiri jatkuu näin imelänä pitkäänkin, minä lopetan palstailun.

• Kympin Nainen

Hehe, minulla oli sinullekin kehu varattuna mutten muistanut miten päin nimmarisi
        o-u-i:t menevät ja olin niin laiska etten jaksanut tarkistaa.

Jääköön nyt sitten sanomatta ettei mene liian hunajaiseksi herkimmille lukijoille :)

• PohPuhPih
        Kympin Nainen kirjoitti:

Hehe, minulla oli sinullekin kehu varattuna mutten muistanut miten päin nimmarisi
        o-u-i:t menevät ja olin niin laiska etten jaksanut tarkistaa.

Jääköön nyt sitten sanomatta ettei mene liian hunajaiseksi herkimmille lukijoille :)

Kympin Naista voidaan epäillä hienotunteisuudesta.

• Sä olet melkein hauska tai sitten olen vain väsynyt.

• Kympin Nainen
        PohPuhPih kirjoitti:

Kympin Naista voidaan epäillä hienotunteisuudesta.

Kunhan muistat että olen syytön, kunnes toisin todistetaan.

• No viime vuonna sain kehuja seminaariesityksestäni, jonka aiheena oli atomistiset simulaatiot, ja yksi tekemäni simulaatio, joidenkin mielestä se oli täydellinen.

Kaverini kehui kerran tekemääni DSP-simulaattoria optimaaliseksi, se oli vähän monimutkaisempi tekele, kun siinä prosessorissa on rinnakkaisuutta. Keksin jakaa käskyt mikrokäskyihin, joita voitiin järjestellä uudelleen lennossa, jotta writeoutit menisivät oikein.

Mielestäni olen tehnyt paljon merkittävämpiä asioita, joista en ole saanut kehuja.

En voi valitettavasti kehua ketään tällä palstalla tällä hetkellä, mutta aikaisemmin tällä palstalla oli pari tohtoria ja yksi miljonääri, joiden kirjoituksia oli hauska lukea.

• wov

rakastuin sinuun ensisilmäyksellä...

• Muistiinpainuvimmat kehut:
      Heti alkuun tuntui, etten muista mitään. Mieleenpainuvimmat ovat varmaankin viimeisimmät saamani kehut henkilöltä, johon olen viimeksi tutustunut tämän masennusvaiheeni aikana. Välillä epäilen, että ovat vain sanoja, koska kyseessä on ammatti-ihminen, mutta kun olen kuullut samankaltaisia kehuja, niin kai se on pakko uskoa.
      Nyt tuon luettuani on pakko sanoa, että kyllä suomalaisilla kehumisen suhteen olisi opittavaa amerikkalaisilta. Vaikka siellä kehut voivat olla pelkkää sanahelinää, niin täällä taas kehuminen otetaan vastaan vähättelemällä kehuja. Outoja me suomalaiset! :-)
      Minua kehuttiin fiksuksi, kanssani on mukava jutella ja minulla on hyvä huumorintaju.

Olen ollut täällä vasta hyvin vähän aikaa, joten kehuni pohjautuvat hyvin rajalliseen mareriaaliin.

Kympin nainen - nimensä veroinen. Älykäs, osaa analysoida toisten kirjoituksia todella hyvin, rakentavia ja kannustavia mielipiteitä. Vahva persoona, hyvä itsetunto.

Stellaria81 - fiksu, sympaattinen

lord.boredom - pohdiskeleva älykkö, osaa nauraa itselleen mutta turhanpäiten arvostelee/pistää itseään huokealla naisasioidensa suhteen, lisää itsevarmuutta (johon olisi täysi syy) niin todennäköisyys seurusteluun kasvaisi huimasti

Sillitrooli - tunteellinen.

mies32 - fiksu, arvoituksellinen koska välillä tuntuu kuin nimimerkkiä käyttäisi kaksi toisistaan hyvin poikkeavaa ihmistä.

Dark.Fear - tunnen sympatiaa DF:ää kohtaan, tuntuu "kohtalotoverilta", mutta kuitenkin vahva omanarvontunto, koska ei häkelly tai pahemmin loukkaannu jatkuvasta haukkumisesta, joka itsestäni tuntuu töykeältä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      551
      2131
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      387
      1717
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1559
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1146
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1102
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      848
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe