Perustelut sivarisuhteen purkamiseen

Sivusta seurannut

Tuttavani sivaripaikka purki sopimuksen ja kaveri joutuu palaamaan siviipalvelukeskukseen. Ainakaan toistaiseksi perusteluja ei ole esitetty kuin suullisesti. Tässä yhteydessä on vedottu "historiaan", johon kuuluu muun muassa pari päivää pukukoodin rikkomista ja joitakin työajan alituksia jotka on aikaa sitten korjattu. Henkilöstökokouksissa kyseistä henkilöä ei ole kuunneltu, kun hän on esittänyt kehittämisehdotuksia. Päinvastoin, tällaisessa tilanteessa esimies on kääntynyt kannoillaan ja osoittanut, ettei sivarin puheilla ole mitään merkitystä. Kollegat eivät tunnista palvelurikettä, toistaiseksi suhteen purkua ei myöskään palvelurikkeellä ole voitu perustella. Sivusta seuranneena kyse näyttäisi olevan lähinnä henkilökemioista ja jopa työpaikkakiusaamisesta.Miten tässä tilanteessa yleensä menetellään, miten kannattaisi toimia...

7

175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaaleppi

Menee kiltisti sinne armeijaan niin ei tarvitse miettiä tuollaista.

• militantti humanisti

Koulussa, armeijassa ja työpaikoilla tapahtuu oikeusmurhien yrityksiä ja taitaa ne joskus onnistuakin? Ehkä ja varsinkin sitten myös sivaripaikoilla, jos ja kun asenteet ovat kuten em vastaajalla. On sitten kyse armeija- tai sivarisimputuksesta, se tapahtuu ns. aikuisten ihmisten toimesta ja kohdistuu vielä varsin nuoriin henkilöihin. Sympatia on kyllä nuoren idealismin puolella, vaikka on kummallista että pitää erikseen nousta puolustamaan ihmisiä, jotka eivät halua opetella tappamista.

• ¢

kieltäytyykö sivari esim menemästä leikkaukseen, koska aatteet kieltävät syöpäkudoksen tappamisen? Eli mieluummin kuolee kun puolustaa omaa henkeään.

• 12+20
        ¢ kirjoitti:

kieltäytyykö sivari esim menemästä leikkaukseen, koska aatteet kieltävät syöpäkudoksen tappamisen? Eli mieluummin kuolee kun puolustaa omaa henkeään.

Päättäköön kukin itse, haluaako tappaa muita oman elämänsä takia. Samanlaisia sotaan pakotettuja ne on hyökkääjät kuin puolustautujatkin. Aika ontuva ja tyhmähkö vertaus tuo syöpäsoluihin vertaaminen.

• Ilmoitusluontoinen

"Perustelut sivarisuhteen purkamiseen"

Eihän sivarisuhde mikään oikea liitto olekaan. Lähinnä semmoinen rekisteröity parisuhde. Siitähän lähdetään kiitämään heti kun tuuli kääntyy.

• Kyä jänksyttää

Jänksää, että sivari kyselee muilta lojaalisuutta.

• Jänksää?

Mitä on jänksää? Olen siis tuo aloittaja, enkä ole sivari...Luulin että tällä palstalla saattaisi liikkua jokunen ns. intellektuellikin, he he. Siksi ihan asiallisesti kysyin että onko kokemuksia muilla sivareilla siitä, miten paljon dissaamista on siviilipalvelutuyöpaikoilla. Työpaikkakiusaamista on tässä upeassa maassamme paljonkin, ehkei sitten niin kummallista, että myös ns. aikuiset, ellei suorastaan varsin kypsät henkilöt vihaa maanpuolustushengessä sivarinuorukaisia...
        Täällä onkin sitten enemmän maanpuolustushenkistä väkeä liikkeellä, eli tässäpä lisää vettä myllyynne, s'il vous plais.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7918
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3792
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1220
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1093
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1023
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      802
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      800
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe