Vuokratyöfirma ja vakinaistaminen ko. firmaan?

Liikaonaikaliikaa

Vakinaistaako vuokratyöfirma työntekijöitä itselleen? Tällaiseen väitteeseen olen törmännyt nyt viime viikkoina. Ensin työntekijä olis määräaikaisessa työsuhteessa ko. vuokratyöfirmaan ja sitten ensi keväänä vakinaistettaisiin. Jotekin tuntuu kummalle....onko näin todella?

6

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietipä hetki

      Aika monella vuokrafirmalla on sellaiset sopparit niiden asiakasyritysten kans, ettei se asiakasyritys voi "kaapata" vuokraorjaa omakseen.. Tietysti tuota "pääset talon kirjoille" käytetään porkkanana jengille ja sillä ajatuksella moni tosiaan raataa niska limassa olemattomilla työehdoilla & liksalla, kun kuvittelee "ahkeruuden tulevan palkituksi vakipaikalla".....

      Näin tää on ollut jo vuosikausia, 10 vuotta, tms, ehkä porukan olis jo aika oppia, että tuo on vain ja ainoastaan se klassinen k*setus...

    • Riippuu firmasta..

      Toiset vakinaistaa toiset ei.

      Itse ainakin pääsin vakinaiseksi reilu vuosi sitten. Olin ensin noin vuoden vuokrafirman palkkalistoilla yrityksessä, ja sitten siirryin ko yrityksen työntekijäksi.

      Vuokrafirma Manpower ja yritys eräs iso IT-talo.

    • 4dsa45d5sa4da4

      Ihan yleinen käytäntö että ensin olet määräaikaisena ja jos firma on sinuun tyytyväinen saat vakinaisen paikan. Itse olin ensin 7kk määräaikaisena ja minut vakinaistettiin.

    • räntaarse

      7 vuotta vuokrafirman listoilla, työpaikka pysynyt samana, eipä ole firmaan suoraan palkattu, mutta eipä tuolla väliä. Töitä on aina ollut enemmän kuin ois halua tehdä ja palkka tulee ajallaan.

    • näin meillä

      Vaikka asiakasyritys olisi sinuun tyytyväinen, niin eipä se mitään takaa. Minulla on hyviä kokemuksia Manpowerista ja Baronasta. Toisessa näistä pääsin talon kirjoille vuoden jälkeen. Mutta toisessa olisin varmaan vieläkin vuokratyöntekijänä, koska se asiakasyrityksen esimies ei tehnyt minun palkkaamisen eteen yhtikäs mitään.

    • Ex-rekry

      Kysyjä taisi tarkoittaa, vakinaistaako vuokrafirma työntekijöitä omille kirjoilleen, eikä asiakkaalle.

      Ja vastaus on kyllä, mutta harvemmin. Määräaikaisten työsopimusten ketjuttaminen ei enää ole sallittua, joten joskus vuokrafirmat tekevät toistaiseksi voimassa olevia työsopimuksia. Tällöin työpaikka, jossa työtä teet, voi vaihdella. Usein sopimusehdoissa myös lukee, että sinun tulee ottaa vastaan kaikkia työpaikkoja ja mistä tahansa, mistä niitä tarjotaan. Tällöin usein työntekijä itse pyytää määräaikaisen sopimuksen.

      Tiedän tämän, koska olen itse työskennellyt rekryfirmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      41
      3021
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1473
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1331
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1241
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1161
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1095
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe