Narsisti puolisona

Prinsessa -62

Tapasin reilu vuosi sitten aivan ihanan miehen. Menimme kihloihin kuukauden kuluttua tapaamisestamme ja kumpikin halusimme, että olemme lopun elämäämme yhdessä.Mies osteli minulle kaikenlaisia lahjoja, laittoi ruoat valmiiksi ja kohteli minua kuin prinsessaa.
Sitä ihanuutta kesti noin kolme kuukautta, ja sitten hän alkoi saamaan ihmeellisiä "kohtauksia". Hän muuttui sekunnin sadasosassa ihanasta miehestä aivan raivohulluksi. Alkoi huutaa ja haukkua ja syyllistää minua asioista, mitä en ollut tehnyt enkä sanonut.
Aluksi ihmettelin, ja pyysin anteeksi jos olen häntä loukannut, mutta kun kohtauksia alkoi tulla useamman kerran kuukaudessa, aloin miettiä, että tuo mies on sairas.(olin aiemmin avioliitossa miehen kanssa, joka paljastui narsistiksi, ja nyt kihlatullani oli samanlaisia oireita).
Välillä oli aikoja, että oli vallan ihanaa ja onnellista, mutta sitten nyt syyskesällä mies muuttui kylmäksi minua kohtaan. Kolmeen kuukauteen hän ei minua edes halannut, eikä rakastellut, enkä saanut edes vieressä istua. Lopulta jouduin nukkumaankin toisen huoneen lattialla.
Tein kotona kaiken,siivosin,laitoin ruoat,pesin pyykit,pilkoin puut,lämmitin uunit,hoidin pihan, ynnä muuta...
Joka ilta kun mies tuli töistä kotiin, olin laittanut ruoan valmiiksi ja kattanut pöydän ihanaksi (minä kun tykkään passata). Palvoin häntä aivan kuin kuninkaallista. En saanut kiitosta, mutta syyttelyä ja haukkumista ja huutoa melkein päivittäin.
Pari viikkoa sitten erehdyin sanomaan miehelle, että minusta tuntuu, että hän on narsisti. Siitä seuraavana iltana kun hän tuli töistä kotiin, hän tuli eteeni, ja käski minun ottaa tavaroitani ja koirani ja lähteä pois hänen luotaan.Hän hääti minut yön selkään kaatosateeseen pilkkopimeään ajamaan noin 150 km omaan kotiini.
Olin viikon, etten ottanut häneen mitään yhteyttä, ja sitten kun soitimme, hän huusi koko ajan että minä olen kauheasti häntä syytellyt joka päivä ja hän ei sellaista jaksa. Yritin sanoa hänelle, että eihän se pidä paikkaansa, mutta hän näköjään uskoo omat kuvitelmansa, kuten narsisti tekee, ja hän käski minun hakea loput tavarani.Tavarat on nyt haettu ja minä olen henkisesti todella rikki. Kahden viikon aikana minulta on pudonnut 7 kiloa painoa ja itkenyt olen muutaman valtameren verran. Kuinka tästä voi selvitä elämään ? Jos olisin edes pienesti tehnyt tai sanonut hänelle mitään sellaista josta hän minua syytti, niin erotilanne olisi helpompi ymmärtää, mutta kun olen täysin viaton. Tuntuu, että sydämeni on raavittu vereslihalle ja avohaavoille. Olen joutunut hakemaan ammattiauttajilta apua omaan jaksamiseen. Minä pidän itseäni kutakuinkin tervejärkisenä, mutta minun älykkyysosamääräni ei riitä tajuamaan, miksi ihminen käyttäytyy noin. Saankohan koskaan kasattua itseni ?

161

4550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikenlaista

Miksi kihlaus tuntemattoman kanssa? Siinä on suurin virheesi ja toinen, että et kerännyt kimpsujasi heti ensimmäisen kohtauksen jälkeen. Missä on omanarvontuntosi ja ylpeytesi?

• Prinsessa -62

Niin.....ehkäpä sitä niin sokeasti rakastui.

• 16+7

Helppo heitto, narsistin luota ei lähdetä niin vaaan

• sdaadss
        16+7 kirjoitti:

Helppo heitto, narsistin luota ei lähdetä niin vaaan

No tämä tapaushan itse käski aloittajan lähteä, että siinä mielessä lähteminen ei kai ollut niin vaikeaa kuin voisi olla.

• Narsissi
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Niin.....ehkäpä sitä niin sokeasti rakastui.

Siis jo toisen kerran? Varo vaan, ettei kolmas kerta toden sano... Siis jälleen narsistin kanssa. :-(

• orm onnekas

Kannattaa varmaan katsoa vähän peiliin. Kuukaudessa kihlat ja mitkään hälytyskellot ei soineet päässäsi silloin? Lisäksi olet heti melkein muuttanut miehen nurkkiin! Et varmaan ole kuullut sanontaa, että jos toinen tuntuu liian hyvältä ollakseen totta niin yleensä se ei ole totta, vaan olet kohdannut narsistin. Luulisi, että olisit oppinut hieman varovaisemmaksi mikäli olet jo kerran narsistiin langennut.
      Kannattaa ottaa opikseen jatkossa ja miettiä, että olisiko joku terapia tai muu keskusteluapu nyt paikallaan. Uskon, että tulevaisuudessa osaat kiertää narsistit vähän kauempaa.

• 18+5

Miksi kaikki syyllistää aloittajaa, oikeasti kukaan teistä ei tunnista narsistia. Se ei paista ulos ja narsistihan on juuri sellainen ihminen jota olet kokoikäsi etsinyt. Sitä paitsi narsisti "tunnistaa" ns. kiltin tyypin jonka tietää voivansa polkea ja alistaa. Onneksi aloittaja on päässyt pois ja voi aloittaa uuden elämän. Kaikki ei pääse ikinä narsistin elämästä. Tosin silloin nämä tyypit on itsekin narsisteja (alistuvia narsisteja) jotka tarvivat sen alistavan narsistin elämäänsä

• urmeli-75
        18+5 kirjoitti:

Miksi kaikki syyllistää aloittajaa, oikeasti kukaan teistä ei tunnista narsistia. Se ei paista ulos ja narsistihan on juuri sellainen ihminen jota olet kokoikäsi etsinyt. Sitä paitsi narsisti "tunnistaa" ns. kiltin tyypin jonka tietää voivansa polkea ja alistaa. Onneksi aloittaja on päässyt pois ja voi aloittaa uuden elämän. Kaikki ei pääse ikinä narsistin elämästä. Tosin silloin nämä tyypit on itsekin narsisteja (alistuvia narsisteja) jotka tarvivat sen alistavan narsistin elämäänsä

Aloittaja on niin uhri.Häntä ei tarvi syyllistää .Narsisti ON OVELIN ihminen päällä maan. Hän näyttelee, kehuu,mielistelee jne jne AINA USKOTTavasti. Vain sellainen tunnistaa kuka on joutunut joskus uhriksi. Narsisti ei ole ikinä mielestään väärässä,ikinä ei tee mitään virhettä elämässään(naurettavaa aikuiselta ihmiseltä,minä ainakin teen monta krt vuodessa virheitä ja olen jopa kiitollinen että teen, silloinhan OPIN aina jotain), aina sujuvasti vierittää syyt jonkun muun niskaan. Ja narsismi on sairaus joka periytyy 99,9% varmuudella äidiltä tyttärelle, isältä-pojalle, valitettavasti. tsemppiä prinsessa-62 ja sydämelliset onnitteluni että et ole enää sen narsistin lähellä. Sinä olet PALJON arvokkaampi ihminen.

• Prinsessa -62
        urmeli-75 kirjoitti:

Aloittaja on niin uhri.Häntä ei tarvi syyllistää .Narsisti ON OVELIN ihminen päällä maan. Hän näyttelee, kehuu,mielistelee jne jne AINA USKOTTavasti. Vain sellainen tunnistaa kuka on joutunut joskus uhriksi. Narsisti ei ole ikinä mielestään väärässä,ikinä ei tee mitään virhettä elämässään(naurettavaa aikuiselta ihmiseltä,minä ainakin teen monta krt vuodessa virheitä ja olen jopa kiitollinen että teen, silloinhan OPIN aina jotain), aina sujuvasti vierittää syyt jonkun muun niskaan. Ja narsismi on sairaus joka periytyy 99,9% varmuudella äidiltä tyttärelle, isältä-pojalle, valitettavasti. tsemppiä prinsessa-62 ja sydämelliset onnitteluni että et ole enää sen narsistin lähellä. Sinä olet PALJON arvokkaampi ihminen.

Voih, kiitos :) Kukaan ei oikeasti voi täysin ymmärtää miltä tuntuu olla narsistin uhri, ennenkuin itse sen joutuu kokemaan.

• 9+5
        urmeli-75 kirjoitti:

Mutta jos kaipaa takaisin narsistin luo, alistavan narsistin. Niin silloin on itselläkin narsistin luonne, alistuvan narsistin.

Kukaan terve ei kaipaa takaisin narsistin elämään.

• örkendörkel
        9+5 kirjoitti:

Mutta jos kaipaa takaisin narsistin luo, alistavan narsistin. Niin silloin on itselläkin narsistin luonne, alistuvan narsistin.

Kukaan terve ei kaipaa takaisin narsistin elämään.

Uhri ei ole narsisti, tämä käänteisnarsismi on hevonkukkua. Läheisriippuvainen ehkä kyllä. Jollakin tavalla traumatisoitunut, tai esim. lievä aspergeri niin että kaikki psykologisen manipuloinnin käänteet eivät helposti aukene itselle (kuin vasta aikojen päästä). Yleensä uhrit ovat niitä herttaisia kanaemoäitejä, jotka yrittävät yrittämästä päästyään pitää rakkaansa onnellisina ja tyytyväisinä. Kunnes tulee romahdus, ruumiillinen tai henkinen.
        Aloittajan äijä ei ehkä ole narsisti ensinkään, vaan epävakaa ns. rajatilapersoonallisuus. Merkit sopisivat paremmin. Mutta pakeneminen palaamatta on varmasti oikea ratkaisu, diagnoosista riippumatta.

• Keittiöpsykologi
        örkendörkel kirjoitti:

Uhri ei ole narsisti, tämä käänteisnarsismi on hevonkukkua. Läheisriippuvainen ehkä kyllä. Jollakin tavalla traumatisoitunut, tai esim. lievä aspergeri niin että kaikki psykologisen manipuloinnin käänteet eivät helposti aukene itselle (kuin vasta aikojen päästä). Yleensä uhrit ovat niitä herttaisia kanaemoäitejä, jotka yrittävät yrittämästä päästyään pitää rakkaansa onnellisina ja tyytyväisinä. Kunnes tulee romahdus, ruumiillinen tai henkinen.
        Aloittajan äijä ei ehkä ole narsisti ensinkään, vaan epävakaa ns. rajatilapersoonallisuus. Merkit sopisivat paremmin. Mutta pakeneminen palaamatta on varmasti oikea ratkaisu, diagnoosista riippumatta.

Uudet tutkimukset todistavat, että narsistin uhri on usein myös narsisti. Samanlaiset lapset leikkivät parhaiten.

• eräsex
        Keittiöpsykologi kirjoitti:

Uudet tutkimukset todistavat, että narsistin uhri on usein myös narsisti. Samanlaiset lapset leikkivät parhaiten.

Kaksi narsistia voi elää symbioosissa jossa ei kumpikaan suostu uhriksi.

• eräs vaan
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Voih, kiitos :) Kukaan ei oikeasti voi täysin ymmärtää miltä tuntuu olla narsistin uhri, ennenkuin itse sen joutuu kokemaan.

Ehjä ja tasapainoinen ihminen ei joudu narsistin uhriksi, koska hän tunnistaa narsistin epäterveet ominaisuudet jo alkumetreillä.

Jos suhde alkaa, niin että mies ihailee ja palvoo sinua ensi tapaamisella ja kertoo rakastavansa sinua, hukuttaa sinut lahjoihin ja maalaa unelma elämän sinulle, niin pitäisi hälytyskellojen soida ja lujaa!! Ei terve ja normaali parisuhde ala näin.

Jos miehellä kiire heti edetä parisuhteessa. Mennään kihloihin kuukauden sisällä ja muutetaan yhteen samantien, niin naisen päässäkin pitäisi jo raksuttaa jotain!! Tasapainoinen mies ei toimi näin, vaan antaa asioiden edetä rauhassa omalla painollaan ilman kiirettä.

Narsistin uhriksi joutuvat ihmiset, joilla on heikko omanarvontuntoa.. he kokevat riittämättömyyttä ja arvottomuutta sisimmissään. Narsistin käytös on kuin hoitavaa balsamia heidän haavoilleen, kunnes narsisti näyttää toisen puolen itsestään.

Mieheni exä on narsisti ja muutaman ystävän exä on narsisti. Kyllä narsistin voi tunnistaa jo alkumetreillä. Itse näen ihmisten läpi. Narsisti on karismaattinen, hymyilevä teeskentelijä, joka osaa olla kiva ja mukava. Osaa kehua ja ylistää. Narsistin käytös on niin teennäistä, että ihminen, jolla on hiukan enemmän syvällistä vaistoa ja ihmisten tuntemusta, tunnistaa kyllä narsistin.

• Anonyymi
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Nopeus kihloihin on narsistin tapa saada uhri koukutettua itseensä varsinkin jos edellinen on hänet narsistiksi paljastunut. Narsisti pelkää paljastuvansa. Todistaa myös vanhalle uhrilleen ettei muka ole narsisti ja kuinka tavoiteltava sekä hurmaava hän on. Ei noi suhteet narsistilla kestä. Sama rumba jatkuu ja heti kun asiat ei mene narsistin haluamalla tavalla vaihtaa narsisti uuteen jne...
        Toinen tyypillinen tapa on jojoilu suhteessa. Kylmää kuumaa vuorotellen eikä narsisti osaa päättää haluaako olla suhteessa vai ei. Paljon hyökäämisiä ja mykkäkoulu.
        Elämä narsistin kanssa on yhtä helvettiä. Narsistit eivät muutu!

• varovainen nykyään..

Just näin. Hälytyskellot pitäis soida, jos näyttää liian hyvälle. Ja toinen varomerkki on kiire. Normi kunnon ihminen tutustuu rauhassa, narskuilla tai bipoilla on aina hirvee kiire. samoin jos heti on kiire saada rahaa tai nimi takaajaksi velkapaperiin, kandeis vähän miettiä..
      Ja ylenpalttinen palvonta yleensä aina muuttuu halveksunnaksi ja raivoksi. Ite en tähän enää lankee.. Salamarakastujat kehuu ja ylistää... MIten muka voi rakastaa, kun ei edes tunne toista?

• sdaadss

Hyvin sanottu.

• eräsex

Olette aivan oikeassa: Narsisti osaa lirkutella koukuttaa, viedä niinsanotusti jalat alta.
        Kun uhri sitten herää todellisuuten onkin jo myöhäistä lähteä karkuun.

TUli muuten mieleeni kukka joka tuoksullaan houkutelee hyönteisiä ansaansa, jonka jälkeen imee uhrinsa hengiltä.

Narsisti toimii juuri niin. Pitää olla voimakas päästäkseen irti. Fyysinen irrottautuminen käy helposti mutta henkisesti on uhri koukussa pitkään. Kun luullaan, että no, kaikki hyvin lähdit pois. Mutta se ei mene todellakaan niin. Vasta siinä alkaa työ henkiseen irrotautumiseen ja se voi kestää vuosia. Uhri on niin täysin manipuloitu, että vain ajatusten kääntäminen kestää ja siihen tarvii apua.

• eräsex
        eräsex kirjoitti:

Olette aivan oikeassa: Narsisti osaa lirkutella koukuttaa, viedä niinsanotusti jalat alta.

TUli muuten mieleeni kukka joka tuoksullaan houkutelee hyönteisiä ansaansa, jonka jälkeen imee uhrinsa hengiltä.

Narsisti toimii juuri niin. Pitää olla voimakas päästäkseen irti. Fyysinen irrottautuminen käy helposti mutta henkisesti on uhri koukussa pitkään. Kun luullaan, että no, kaikki hyvin lähdit pois. Mutta se ei mene todellakaan niin. Vasta siinä alkaa työ henkiseen irrotautumiseen ja se voi kestää vuosia. Uhri on niin täysin manipuloitu, että vain ajatusten kääntäminen kestää ja siihen tarvii apua.

jatkoa edelliseen. Uhriksi joutumiseen ei tarvi olla mitenkään erikoinen ihminen. narsisti hakee useasti sieviä, kilttejä ihmisiä lähteiksiin.
        Siinä olemme me naiset joilla ns."kiltin tytön syndrooma" oivia kohteita.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Niin, ja jotenkin tuntuu oudolta, että narsisti toimii noin, kun hänhän kuitenkin tiedostaa sellaiset asiat, jos häntä kohtaan ns. hyökätään, eli kun sanoin että hän on narsisti, niin hän heti laittoi minut pois elämästään, etten saisi enempää hänestä selville, mutta miksi hän ei tiedosta, että hän tekee väärin :???

• lslds
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Niin, ja jotenkin tuntuu oudolta, että narsisti toimii noin, kun hänhän kuitenkin tiedostaa sellaiset asiat, jos häntä kohtaan ns. hyökätään, eli kun sanoin että hän on narsisti, niin hän heti laittoi minut pois elämästään, etten saisi enempää hänestä selville, mutta miksi hän ei tiedosta, että hän tekee väärin :???

Ei tuon pohtimiseen ehkä kannata energiaansa tuhlata. Kuulostaa siltä, että yrität jotenkin järkeillä hänestä vielä ns. normaalin ihmisen vaikka hän ei sellainen ole.

• selviytyjä
        lslds kirjoitti:

Ei tuon pohtimiseen ehkä kannata energiaansa tuhlata. Kuulostaa siltä, että yrität jotenkin järkeillä hänestä vielä ns. normaalin ihmisen vaikka hän ei sellainen ole.

Ihan turhaa päätään vaivata narsistin luonnekuvioihin.

Mun asianajaja sanoi mulle aikonaan että narsistia ei voi ymmärtää, koska narsistilla ei ole normaala tapaa käsitellä asioita, ei tunne syyllisyyttä, ei empatiaa, ei rakkautta. Vaan toinen ihminen on se hyödyke, jota narsisti tarvii.

Vaikka sä kuinka pohtisit niin et sä ymmärrä

• eräsex
        selviytyjä kirjoitti:

Ihan turhaa päätään vaivata narsistin luonnekuvioihin.

Mun asianajaja sanoi mulle aikonaan että narsistia ei voi ymmärtää, koska narsistilla ei ole normaala tapaa käsitellä asioita, ei tunne syyllisyyttä, ei empatiaa, ei rakkautta. Vaan toinen ihminen on se hyödyke, jota narsisti tarvii.

Vaikka sä kuinka pohtisit niin et sä ymmärrä

Niin se on, toinen ihminen on narsisteille elämän lähde. Hän imee voimansa toisen ihmisen höykyttämisestä. Useimmiten ovat juuri kiltiti ja alistuvat ihmiset niitä jotka narsisti saa koukkuunsa.
        Voimakas ja ihminen joka osaa kysenalaistaa narsistin toiminnan heti on henkilö jota narsisti kiertää kaukaa.

Eikä me pystytä selvittämään narsistin sielunelämää vaikka kuinka yritämme. Juuri tuo kiltteys ja tahto selvittää ja ymmärtää on heikkoutemme josta pitäsisi päästä irti.
        Pitäisi ajatella, että ei kannata heittää helmiä sioille, sillä ne ei ymmärrä jaloa kiveä/sielua.

• Jadette
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Höh! Kuka ihminen nyt myöntää olevansa narsisti ja eikä varsinkaan narsisti sellaista lähde myöntelemään. Ei hänellä ole mitään tarvetta sellaiseen.
        Hän elelee omasta mielestään normaalia elämää niin kauan kuin toinen suostuu olemaan altavastaajana, niin kaikki on OK.

Eivät ihmiset, sen enempää "tavalliset" kuin narsistitkaan näe sokeita pisteitään psyykessään.
        Ja kaikkein vaikein on muuttaa omaa luonnettaan. Keltä se onnistuu?
        Aika huonosti moneltakin.

Narsisti on oman kieroon kasvatetun lapsuutensa uhri samalla lailla kuin kalliolla kasvanut käkkärämänty. Mitenkäs sen suoristat?

Pelkkä tiedostaminen ei auta narsistia kuin ketään muutakaan, joka haluaa muuttua ja muuttaa asenteitaan ja luonnettaan.
        Kuka terapoi, ohjaa, menee luihin ja ytimiin, kun narsisti tarvitsisi ohjausta? Yksin muuttuminen ei onnistu, ja edessä olisi vuosien työ. Puolisosta ei missään nimessä olisi terapeutiksi, koska elää liian läheisessä suhteessa.

• kolmenmamma

Täällä yksi samaa kokenut eli lähes samaa että kk ensi tapaamisesta kihlat, ja sit tämä mies muutti noin 2 kk päästä yhteen minun kanssa. Hänellä oli alusta asti vaan seksi ja jatkuvasti mielessään. ja itselleni ei ole ollut koskaan haluja häneen kun nykyisin jo 5 v ettei ole kiinnostanut olla hänen vierelle. 10 v ollut ja nyt kolme lasta jotka ei ole oikein ollut toivottuja mutta silti ovat minulle tärkeitä. Tuo ukko syrjii keskimmäistä lasta eniten ja nyt näkyy lapset olevan liikaa!
      Mies haukkuu ja huutaa minua sekä syyttelee minua joka asiassa ja teossa, ja sanoo että olisin muuttunut tuo toisen lapsen syntymän jälkeen mutta itse koen sen muuttuneen minua ja lasta kohtaan.... miten tästä helvetistä pääsee lasten kanssa pois!

• jovuosiapäinhelvetti

Lähtemällä.
        Miten siinä helvetissä voi lasten kanssa elää, on ajankohtaisempi kysymys.
        Käy juttelemassa sosiaalitoimessa tai terveyskeskuksen mt-toimistossa tai vetoa sukulaisiisi jotta teidät autetaan uuteen alkuun. Ikävää kun kolmen äiti on noin perässävedettävä ettei itse saa ratkaisua aikaiseksi. Ohje on että muutu mahdollisimman tylyksi miehelle, jos valittaa kehota häipymään. Taidat elättää tuon iljetyksen omilla tuloillasi, ja majoittaa, siksi hän on pinttynyt nurkkiisi?

• i need woman

Kiltillä miehellä ei tee mitään.

• i need woman

Oliko mies komea ja menit sen takia kihloihin sen kanssa heti?

• Prinsessa -62

No, mies oli ihan tavallisen näköinen, mutta jotakin hänessä oli, joka sai minut rakastumaan häneen ensitapaamisella jo.

• doc

Sä olet täysjärkinen ihminen. Tollasen tyypin tarkoitus on vain ja ainoastaan saada sut nimenomaan kokemaan syyllisyyttä, jotta saa vallan. Sun häneen kohdistuva narsistinen ilmaus vain osu ja uppos. Sehän se ottaa koville. Mun mielestä voit olla todella onnellinen, että hän pisti sut pihalle ja pois elämästään. Voit oikeesti laittaa kädet ristiin. Vaikuttaa nimittäin siltä, että olet edelleen hänen pihdeissään ja juoksisit heti takas, jos hän vain hiukan lepertelisi kanssasi. Unohda tuo ja voin vakuuttaa, että tulevaisuutesi on parempi ja onnellisempi, joko yksin tai jonkun muun kanssa.
      Vaikuttaa myös sille, että olet hiukan huonon itsetunnon omaava ihminen ja narsistille kohde mitä parhain. Joten "run Forrest run!". Ja kyllä se itsetuntokin siitä paranee.

• Prinsessa -62

No, kuule kyllä minulla kuitenkin kaikesta huolimatta vielä tunteita häntä kohtaan on,. Vaikka tiedostan ja tunnustan, että se mies teki minulle todella pahaa, niin siltikin ne hyvät muistot pursuaa sieltä välistä niin voimakkaasti esiin, että varmaan menisin takas jos hän pyytäis, näin se vaan on.

• Prinsessa -62
        Prinsessa -62 kirjoitti:

No, kuule kyllä minulla kuitenkin kaikesta huolimatta vielä tunteita häntä kohtaan on,. Vaikka tiedostan ja tunnustan, että se mies teki minulle todella pahaa, niin siltikin ne hyvät muistot pursuaa sieltä välistä niin voimakkaasti esiin, että varmaan menisin takas jos hän pyytäis, näin se vaan on.

Ja miten lienee, yleensä, toimiiko narsisti niin, että kun hän ajaa kumppanin pois ja lopettaa suhteen, niin pyytääkö hän takaisin palaamaan ???

• 19+16
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Ja miten lienee, yleensä, toimiiko narsisti niin, että kun hän ajaa kumppanin pois ja lopettaa suhteen, niin pyytääkö hän takaisin palaamaan ???

Pyytää. koska narsisti pompottaa uhriiaan ettei enää tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.

Sinuna en menisi ikinä takaisin, koska sitten olet itsekin narsisti
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html

• Ymmärrystä!!!
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Googlaa "narsistien uhrit" niin löydät tietoa ja selviytymistarinoita!

• wolverine

No joo ap, eihän toi hyvälle vaikuta. Se malttaa kyllä odottaa, mutta pidä nyt pintasi, se ei tosiaan ole oikasti sydämmellinen mies. Tuo puolikin vuotta on vaan ihastumisen aikaa ja sitten pitäisi jo alkaa arkinen rakkaus, ei toisen alistaminen. Jos se nyt tulee takas ruinaamaan, niin se osaa sit sitä tilannettakin käyttää uudestaan, jos palaisitte yhteen. Se sanois että piti anella sinun takia, että palaisitte yhteen. Menis toikin ero vaan sun piikkiin. Elä nyt anna periks, eti itselles kunnollinen mies, eläkä syöksy heti suinpäin ensimmäisen kainaloon..ota iisisti. Kyllä tuollanen "passailija" aina tosimiehenkin löytää. ;o)

• Sinun onni

Niinhän se todella menee, sillä narsistin pitää aina olla se joka toimii, eli narsisti määrittää kaiken, jopa sanat toisen suuhun.
      Kun sanoit ääneen hänelle narsisti, hänen oli heti toimittava, että voi sanoa sinua syylliseksi.

Kuten tuossa joku jo kirjoitti, on suorastaan onnesi, että tämä laittoi sinut itse pois, nyt hän jättää sinut rauhaan.
      Mutta jos olisit itse lähtenyt ilman hänen lupaansa, hän olisi varmasti silloin maanitellut sinut takaisin ja kostanut tulisesti jopa. Narsistin alistaminen on vaarallista.

Nyt ole onnellinen vapaasta elämästäsi ja muista että sinut oli suuri onni myötä päästä noin hänestä eroon. Älä pidä mitään yhteyttä häneen enää koskaan.

Minulla ystävä menetti henkensä, kun lähti omin luvin.

• true love

Miten tollasesta miehestä voi jäädä mitään hyviä muistoja. Olit sille pelkkä palvelija etkä saanut mitään. Ei se ainakaan sua rakastanut koska tolleen ei käyttäydytä jos rakastaa jotain ihmistä.

• selviytyjä

Narsistia ei kukaan voi ymmärtää, koska narsistissa ei ole mitään vikaa vaan syy on aina kaikissa muissa ihmisissä.

Kysymykseesi ota yhteyttä narsistien tukeen ja naistenlinjaan. Voit lukea kirjoja narsismista. Pääset yli kyllä kun itse ajatellet että narsisti on narssisti ja se asia ei muuta, eikä narsistin ajatuskulkua pysty kukaan tajuamaan.

Minä myös olin suhteessa miehen kanssa joka paljastui narsistiksi, , suhteen alku oli yhtä hirmumyrskyä. Helmikuussa tutustuminen, maaliskuussa tapaaminen, huhtikuussa kihloihin, elokuussa mies irtisanoi oman asuntona ja muutti minun ok-talooni.

vuosu ja halusin päästä miehestä eroon, Minä olin idiootti, typerä, tyhmä, älyämätön osaamaton, kamala, en osannut istua oikein, nauraa oikein, puhua oikein, siivota oikein, imuroida oikein, nukkua oikein, minut oli raiskattu ja pahoinpidelty henkisesti ja myös ruumiillisesti. Lapseni oli haukuttu ja nollattu ihmisinä.

Yritin saada miehen muuttamaan luotani, mutta eihän se niin mennyt, mies yritti saada osuutta minun ok-talostani, vaati maksamaan ostamansa lahjat takaisin, lahjat joita en edes pyytänyt. Mies alkoi vaatimaan että myisin autoni. yms

Meni seuraavan vuoden toukokuuhun ennenkuin sain miehen muuttamaan talostani, sekin poliisin ja oikeuden avustuksella. Jouduin myymään kotini koska mies vaati minulta rahaa, lahjoista joita hän oli antanut. Ja muutenkin talo tuntui menettäneen hyvän fiiliksen, miehen pahuus tuntui kummittelevan siellä.

Tänä päivänäkin tiedän miehen stalkkaavan minua, vaikka hänellä on lähestymiskielto, minun osoite ja muut tiedot on piilotettu. Ja tietenkin mies syyttää minua narsistiksi, kuten oikein narsistin kuuluukin. Välillä tuntuu että haluaisin selvittää asiat miehen sukulaisille, mutta mitäpä minä sillä voittaisin. En mitään. Toivon vain että mies ei enää pääse yhteenkään perheeseen jossa on teini-ikäisiä lapsia, koska omat lapseni joutuvat kulkemaan miehen takia psykiatrilla ja erilaisissa terapioissa.

Pikkuhiljaa maailma kirkastuu ja itse olen tavannut ihanan kiltin miehen joka on rinnallani aitona ihmisenä, joka ei hauku eikä mollaa. Myös lapseni on hyväksynyt miehen täysin.

Voimia elä jää narsistin uhriksi vaan ole selviytyjä

• prinsessa -62

Mutta.....miten päästä yli tästä tuskasta, kun suhteessa oli kuitenkin niitäkin hyviä hetkiä, ja ne hyvät muistot puskevat mieleen niin sanomattoman voimakkaasti, että en oikein osaa enkä pysty tekemään mitään muuta, kuin itkeä. Itku on päivittäistä ja joka yö kun herään, kyyneleet tulee silmiin. Välillä tuntuu, että pitää ihan huutamalla itkeä tätä tuskaa. Olin niin hurjan paljon rakastunut häneen. Mitä teen, että tuska helpottaisi ?????
        Itse olisin valmis, jos hän vain pyytäisi, niin yrittämään vielä kerran yhdessä, ja jos se suhde ei olisi muuttunut parempaan suuntaan mitenkään, niin minusta tuntuu, että olisi helpompaa sitten hyväksyä se, että siitä yhteiselosta ei tule mitään ja olisi helpompi erota. En tiedä, onko tämä ns.oikea ajattelutapa, mutta näin minusta tuntuu. Kaikesta huolimatta minulla on positiivisia tunteita häntä kohtaan.....

• 5+2
        prinsessa -62 kirjoitti:

Mutta.....miten päästä yli tästä tuskasta, kun suhteessa oli kuitenkin niitäkin hyviä hetkiä, ja ne hyvät muistot puskevat mieleen niin sanomattoman voimakkaasti, että en oikein osaa enkä pysty tekemään mitään muuta, kuin itkeä. Itku on päivittäistä ja joka yö kun herään, kyyneleet tulee silmiin. Välillä tuntuu, että pitää ihan huutamalla itkeä tätä tuskaa. Olin niin hurjan paljon rakastunut häneen. Mitä teen, että tuska helpottaisi ?????
        Itse olisin valmis, jos hän vain pyytäisi, niin yrittämään vielä kerran yhdessä, ja jos se suhde ei olisi muuttunut parempaan suuntaan mitenkään, niin minusta tuntuu, että olisi helpompaa sitten hyväksyä se, että siitä yhteiselosta ei tule mitään ja olisi helpompi erota. En tiedä, onko tämä ns.oikea ajattelutapa, mutta näin minusta tuntuu. Kaikesta huolimatta minulla on positiivisia tunteita häntä kohtaan.....

Hyvänen aika, oletko säkin narsisti? Kuulostaa siltä että haluat olla alistettu ja loukattu, sekö sitä hyvää oli?

Lopeta tuo itsesääli ja ryhditäydy, käy lukemassa tuolta healingeagle-sivustolta apuja.

Narsisti ei rakasta ketään.

• Selviytyjä
        prinsessa -62 kirjoitti:

Mun mielestä narsisti ei jättänyt mitään hyvää jälkeensä, vain rikottuja ihmisiä. Joiden itsetunto ja elämä on yritetty rikkoa.

Sen verran täytyy ihmisen rakstaa itseään että tajuaa että narsistin antama hyvä on vain peilikuvaa, huijausta, savua.

• kiltti mies.

No comments

• IrvoKasta

Helppo meikäläisen huudella "jätä se! elä omaa elämääsi!" kun minun narsistimieheni on kuollut... olisin varmaan vieläkin vuoristoradassa, ellei olisi tullut loppu hänelle oman kätensä kautta...

• Ihmettelevä

Miksi olet rikki moisen jäteläjän vuoksi? Miksi siedit tuommoista kohtelua sekuntiakaan? Jotain pahasti vialla sinussakin. Saatko nautintoa marttyyriudesta tms?

• Prinsessa -62

No, kuten sanoin, että kuitenkin ne hyvät muistot ovat niin suurena osana minun mielessäni, ja siksi tämä ero onkin niin vaikea ymmärtää. Vaikka kuinka yritän itselleni sanoa, että se mies teki mulle kauheasti pahaa, mutta en tiedä miksi ihmismieli on tällainen, että sitä kuitenkin kaikesta huolimatta haluaa muistaa niitä hyviä asioita enempi.
        Pidän itseäni kuitenkin suhtkoht tervejärkisenä ja älykkäänäkin, mutta minun älykkyysosamääräni ei riitä ymmärtämään kuinka on mahdollista ihmisen toimia tuolla lailla. Kuinka niin ihana mies voi hetkessä, sekunnin sadasosassa muuttua raivopäiseksi syyttelijäksi.....

• Unohda
        Prinsessa -62 kirjoitti:

No, kuten sanoin, että kuitenkin ne hyvät muistot ovat niin suurena osana minun mielessäni, ja siksi tämä ero onkin niin vaikea ymmärtää. Vaikka kuinka yritän itselleni sanoa, että se mies teki mulle kauheasti pahaa, mutta en tiedä miksi ihmismieli on tällainen, että sitä kuitenkin kaikesta huolimatta haluaa muistaa niitä hyviä asioita enempi.
        Pidän itseäni kuitenkin suhtkoht tervejärkisenä ja älykkäänäkin, mutta minun älykkyysosamääräni ei riitä ymmärtämään kuinka on mahdollista ihmisen toimia tuolla lailla. Kuinka niin ihana mies voi hetkessä, sekunnin sadasosassa muuttua raivopäiseksi syyttelijäksi.....

Ainoa asia, joka sinun tulee sisäistää on se, että kaikki ne hyvät asiat ja muistot ovat olleet narsistille pelkkää näytelmää. Niiden takana ei ole ollut minkäänlaista tunnepohjaa, ne eivät ole olleet aitoja. Aivan kuin kyseessä olisi ollut näytelmä narsistin osalta. Niinpä kyseiset muistot ovat tärkeitä vain sinulle. Narsistille tuollaiset asiat eivät merkkaa mitään.
        Itseäni kammoksuttaisi, jos mies tekisi kaiken elämässään vain pelkästään roolin takia, eikä oikeasti tuntisi mitään minua kohtaan... Haluatko todella antaa sellaisen ihmisen saada ajatustilaa päässäsi?

• kdudn
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Mä luulen että se löysi toisen kun raivokohtaukset alkoivat. Hän vaan toimi sitten syyllisyydessään noin. Sä et tiedä todellista syytä joten älä syyllistä itseäsi. Siellä oli jotain jotain et saa tietää. Reilua mieheltä olisi ollut kertoa asian todellinen laita. Sussa on vähän sellaista läheisriippuvan ongelmaa. Sun pitää vaan tajuta että tuollainen suhde ei tee hyvää ihmiselle.

• Prinsessa -62
        kdudn kirjoitti:

Mä luulen että se löysi toisen kun raivokohtaukset alkoivat. Hän vaan toimi sitten syyllisyydessään noin. Sä et tiedä todellista syytä joten älä syyllistä itseäsi. Siellä oli jotain jotain et saa tietää. Reilua mieheltä olisi ollut kertoa asian todellinen laita. Sussa on vähän sellaista läheisriippuvan ongelmaa. Sun pitää vaan tajuta että tuollainen suhde ei tee hyvää ihmiselle.

No jotenkin en usko hänen löytäneen toista, mitkään muut oireet eivät siihen viitanneet. Mutta sitä ihmettelin ja ihmettelen edelleenkin, että hän on 53 vuotias, ja hän kertoi kaikki asiat 75 vuotiaalle äidilleen. Soitti hänelle lähes päivittäin, ja sanoikin, että kertoi äidilleen asioita. Ja aina kun hän oli saanut raivokohtauksen, niin heti meni soittamaan äidilleen. Äitinsä oli minulle alusta alkaen oikein mukava ja tykkäsin hänestä, mutta toi mies sai äidilleen valehdeltua asiat niin, että äitinsäkin muuttui minua kohtaan erittäin ilkeäksi. Mietin vaan, että olisiko äitinsäkin narsisti...
        On niin hemmetin ISO kysymysmerkki että MIKSI NÄIN KÄVI ??? Miksi ihminen jota rakastin muuttui täysin piruksi.

• Unohda
        Prinsessa -62 kirjoitti:

No jotenkin en usko hänen löytäneen toista, mitkään muut oireet eivät siihen viitanneet. Mutta sitä ihmettelin ja ihmettelen edelleenkin, että hän on 53 vuotias, ja hän kertoi kaikki asiat 75 vuotiaalle äidilleen. Soitti hänelle lähes päivittäin, ja sanoikin, että kertoi äidilleen asioita. Ja aina kun hän oli saanut raivokohtauksen, niin heti meni soittamaan äidilleen. Äitinsä oli minulle alusta alkaen oikein mukava ja tykkäsin hänestä, mutta toi mies sai äidilleen valehdeltua asiat niin, että äitinsäkin muuttui minua kohtaan erittäin ilkeäksi. Mietin vaan, että olisiko äitinsäkin narsisti...
        On niin hemmetin ISO kysymysmerkki että MIKSI NÄIN KÄVI ??? Miksi ihminen jota rakastin muuttui täysin piruksi.

"Miksi ihminen jota rakastin muuttui täysin piruksi." Et nyt oikein sisäistä tätä asiaa. Sitä ihmistä, jota olet rakastanut, ei ole ollut edes olemassa. Se on ollut fiktiivinen hahmo. Sama asia, kuin jos olisit rakastunut leffatähteen, joka oikeassa elämässä olisi paljastunut kusipääksi.

• 1+11
        Unohda kirjoitti:

"Miksi ihminen jota rakastin muuttui täysin piruksi." Et nyt oikein sisäistä tätä asiaa. Sitä ihmistä, jota olet rakastanut, ei ole ollut edes olemassa. Se on ollut fiktiivinen hahmo. Sama asia, kuin jos olisit rakastunut leffatähteen, joka oikeassa elämässä olisi paljastunut kusipääksi.

Juuri noin, sitä ihmistä ei ole se on peilikuva sun omista tunteista.

Narsistia ei voi ymmärtää, narsisti ei tunne rakkautta, syyllisyyttä, sääliä, ei minkäänlaisia empaattisia tunteita. Vaan peilaa tunteita joita saa-

Ilmeisesti sinä et reagoinut oikein hänen rähjäämisiin, koska sinut nakattiin ulos.

• meetooo
        Prinsessa -62 kirjoitti:

ikävää tuottaa sulle lisää tuskaa , tää homma kuulostaa tutulta... vähän kun mietit -äiti-poika suhdetta lisää ... saatat löytää siitä lisää omituisuuksia ... ja pidä itseäsi onnekkaana kun pois pääsit ...naiset joita on kohdeltu huonosti ovat näille "1vkon prinssihurmaaville " helppoa hommaa , koska meistä on niin hienoa kun joku huomioi ... aitoa huomiointia kun ei osaa erotella feikistä kun ei oo kokemusta...

• skuif

Tuo on niin totta. Hyvät hetket eivät olleet todellisia, ne olivat vain osa narsistin ansaa jolla sinut saatiin houkuteltua suhteeseen. Narsistin voimannäyttö, näin hurmaan naisen kun naisen.. Tästä sai valtavasti kiksejä ja voimantunnetta itselleen, kun sai sinut tunnekoukkuun.

Näe muistosi sellaisina kuin ne todellisuudessa on, niin pääset pikku hiljaa selville vesille. Tee jonkinlainen erorituaali niin tunnetasolla kehosi saa selvän viestin että tämä oli tässä.

Muistot ovat valheellisia, ihminen itse muuttelee niitä koko ajan huomaamattaan. Tietysti olit aidosti ihastunut, siksi irrottautuminen niin pahalta ja hankalalta tuntuukin. Mutta näe hyvä ihminen tilanne sellaisena kuin se todella oli ja ole onnellinen että pääsit näinkin vähällä. Sydämiä särkyy joka päivä ja suurin osa porskuttaa eteenpäin.

• Prinsessa -62

Kiitos, että otatte kantaa. Hankalaa tämä on ja erittäin raskasta. En pysty keskittymään mihinkään edes kotitöihin, vaan koko ajan vaan ajatukset pyörii siinä parisuhteessa. Välillä pelkään itsekin, että mihin tämä johtaakaan, kuinka oikeasti pystyn tästä surusta selviämään. Ehdin (kumppanin painostuksesta) jo "irtisanoa" kaikki entiset ystävyys-naapuruussuhteet, ja kun tänne kotikylälleni tulin ja täällä olen, niin olen aivan yksin.(tietty koirat seuranani, onneksi).
        Keskussairaalan akuuttiryhmän hoitajat pitävät onneksi minuun yhteyttä muutaman kerran viikossa, joten on edes joku, kuka pitää huolta. kaikki sanovat, että aika auttaa selviämään, mutta kuinka kauan aikaa tarviin, kuukauden, vuoden, kymmenen vuotta vaiko loppuikäni....Sitähän ei kukaan osaa sanoa, mutta yksikin päivä on valtavan pitkä.....yksin...

• Voi apua.....

Hanki apua. Tuo on pähkähullua. Vaikuttaa että sinulla on ahdistuneisuushäiriö ja pakkoajatuksia (koskien tuota "miestä"). Joku muukin vialla. Sinussa. Miestä et voi syyttää siitä mihin annat itsesi takertua ja millä päiväsi täytät. Miehen sulle tarjoamat "hyvät" hetket.. Älä ny perkule usko että ukko on sua rakastanu. Pipipäät osaavat hurmata, passata, harrastaa loistoseksiä, ottaa kainaloon. Eli: näytellä. Kasva.

• sdaadss

Luin ketjun ja olen sitä mieltä, että sen sijaan että obsessoituisit nyt miettimään millainen tuo mies on ja miksi, sun kannattaisi keskittää energiasi sen miettimiseen millainen sä olet ja miksi. Mikä saa sut roikkumaan ihmisessä, joka ei tee sulle millään tavalla hyvää? Missään nimessä en halua vaikuttaa syyllistävältä koska tiedän, että tuollainen ihminen on kyllä taitava alistamaan ja saamaan toisen "koukkuun". Kuitenkin, tuon miehen vallasta huolimatta sä olet myös ihan itsenäinen olento ja teet itsenäisiä päätöksiä. Vaikka suhteessa ollessasi et olisikaan tiedostanut omia vaikuttimiasi niin nyt olisi hyvin tärkeää tiedostaa ne jotta pääset koukusta.

Mulle tulee sellainen kuva, että uhrin ja marttyyrin rooli on sulle tuttu ja turvallinen. Esim. "Joka ilta kun mies tuli töistä kotiin, olin laittanut ruoan valmiiksi ja kattanut pöydän ihanaksi (minä kun tykkään passata). Palvoin häntä aivan kuin kuninkaallista. En saanut kiitosta, mutta syyttelyä ja haukkumista ja huutoa melkein päivittäin." Nyt kannattaa ottaa huomioon se asia, että myös sä olet vastuussa omasta toiminnastasi. Jos toinen vain syyttelee ja haukkuu, ja sä entistä kovemmin palvot ja passaat niin se ei ole hyvä juttu eikä se tee susta mitenkään "hyvää ihmistä". Päinvastoin tulee vaikutelma, että sä et osaa ottaa vastuuta omasta toiminnastasi vaan mieluummin elät toisen alamaisena. Joskus "pahan ihmisen" rinnalla on turvallista olla, koska itse on siinä se hyvä ja pyyteetön ja toinen se paha. Ei tarvitse kohdata omia pimeitä puoliaan, kun se mies on se pimeä.

Ja edelleen, vaikka tämä kuulostaa nyt kovalta tekstiltä, tuo on ymmärrettävää koska tuon miehen kaltainen tyyppi hoksaa kyllä taitavasti toisen heikkoudet ja osaa hyödyntää niitä. Ja mitä enemmän palvot ja alistut niin sitä enemmän mies sua halveksuu, ja sä vapaaehtoisesti asetut halveksuttavan rooliin. Tiedän, se ei välttämättä ole tuntunut vapaaehtoiselta koska kaikki on voinut tapahtua jotenkin niin automaattisesti. Tuollaiset kusipäiset persoonat kun tosiaan osaavat ruokkia toisen huonoa itsetuntoa ja alistumista, ihan huomaamattasi alat palvoa ja palvella miestä enemmän ja enemmän ikään kuin toivoen, että tämä "paha hallitsija" muuttuisi taas "hyväksi hallitsijaksi".

KUITENKIN toipumisen kannalta on mun mielestä tärkeää miettiä nyt sitä, mikä on sinun oma roolisi ja oma vastuusi tuossa suhteessa. Ylenmääräinen palvominen ja passaaminen ja miellyttäminen ei ole mitenkään ihannoitavaa toimintaa. Vaikka mies todellakin on tuossa se kusipää, niin on sinullakin vastuusi siinä miten kusipään kanssa toimit.

Toivottavasti tämä ei nyt ollut liian kovaa tekstiä, kun olet vasta suremassa ja (toivottavasti!!) irrottautumassa. Eli ei nyt välttämättä ole vielä se oikea aika pohtia noita omia vaikuttimiasi, vaan nyt voi olla nimenomaan aika surra ja irroittautua. SE on kuitenkin erittäin huolestuttavaa, että oikeasti pohdit että voisit palata yhteen tuon miehen kanssa jos hän pyytäisi. Mitä sä lopulta siitä saisit? Kuten jotkut ovatkin jo todenneet, se hyvä mitä miehen kanssa koit ei ollut hyvää oikeasti, tai toki itse koit sen hyvänä mutta se ei tarkoita että tilanteet olisivat olleet aitoja miehen puolelta. Miehellä viiraa päästä pahasti, ja on sulta vain ja ainoastaan masokistista itsetuhoisuuttta haluta uudelleen suhteeseen hänen kanssaan. Sä olet todella onnekas, kun mies itse halusi erota. Jotkut eivät pääse tuollaisista eroon millään vaikka miten haluaisivat.

Tiedän, että se pyörii mielessä ja riivaa, kun ihana mies muuttuu totaalisesti. Ei se ole mikään ihme. Meneehän siinä omakin pää ja luottamus ihmisiin aika sekaisin, kun ei tiedä enää kuka ja mikä on totta. Jos on pitänyt ihan totena sitä "hyvää" mitä miehen kanssa on ollut.

Narsistien kanssa suhteissa olleet ja narsisteista irroittautuneet ihmiset usein pelkäävät tosi paljon lähteä suhteeseen kenenkään kanssa, koska he eivät tiedä voivatko luottaa. Heille on kehittynyt terve itsensä suojelun tarve. Jossakin vaiheessa, kun he vahvistuvat, he pystyvät arvioimaan mahdollisia kumppaniehdokkaita maltillisemmin, ottamaan rauhallisesti jne. Sinulle ei selvästikään ole kehittynyt itsesuojelun tarvetta vaan olet vielä ihan koukussa tuohon tuhoavaan mieheen. Nyt olisi tärkeintä kamppailla tuota addiktiota vastaan. Usein näissä suhteissa kyse todellakin on addiktiosta, ei rakkaudesta. Riippuvuuden sekoittaminen rakastamiseen on vaarallista. Kun rakastaa oikeasti, niin rakastaa myös itseään eikä suo itselleen paskaa kohtelua. Addiktiossa sen sijaan ei osaa ajatella omaa hyvinvointiaan vaan toimii addiktion armoilla, saaden siitä jotakin alkukantaista tyydytystä. Rakastamista se ei ole.

• Hyväolo

Mun täytyy sanoa aloittajan tekstiin heti, että
        MUN AVIOMIES oli erittäin sairas narsisti ja persoonallisuushäiriöinen.
        MULLE PATJALLA nukkumien oli kans tuttua.

Kylmät väreet meni kun luin sun kohtelua. Toi oli kuin mun elämää.
        Plus hei, sairas äitisuhde! Sama täällä, anoppi sekotti pakkaa
        Ja piti huolta pojastaan joka on lähes 50v

Me mentiin kanssa nopesti kihloihin ja naimisiin, mutta mäpä päätin että mä en patjalla nuku tai ole sairaan uhri.
        En kä ole ainoa sen uhri.
        Otinpa vähän menneisyydestä selvää.
        Kannattaa muuten. Sairaan hyvää terapiaa ja selviää itse ja saa todellista vertaistukea.
        Mutta muistakaa, me ei voida parantaa.
        Jopa lääkärit saattavat uupua ja ahdistua tällaista hoitaessa
        Tähänhän ei ole parantavaa lääkettä.
        P.s. Toivottavasti ei käytä alkoa. Meillä narsku käytti ja paaaaaaljon

• kiltti mies.

En ymmärrä mitä hyviä muistoja on tuollaisessa miehessä josta kerroit että on narsisti ja nuo jutut mitä on tehnyt sulle. Eikö hyvät muistot kuole kun tekee jotain pahaa naiselle. Luulin naisia tunteellisiksi ja ymmärtäväisiksi mutta ilmeisesti turpaan saaminen vaan saa naisen lähentymään miehen kanssa. Ei ihme että olen sinkku.

• Prinsessa -62

Hmm... Tänä aamuna kun heräsin, olo tuntui jotenkin vahvalta, ja mietin, että nyt en enää itke ton paskiaisen perään, ja suunnittelin kaikkea kivaa jouluvalmisteluja tekeväni. Mutta kuinka ollakaan, ryhtyessäni touhuamaan, tuli heti valtava itkukohtaus, ja sanoinkuvaamattoman tuskainen olo. Ja ajatukset menivät taas niihin hetkiin joita elin narsistin kanssa. Nyt on päivä taas pilalla, ei voimia ...vain ja ainoastaan kyyneleet.
        Olen miettinyt, että mikä ihme minussa on, kun en ala ollenkaan päästä tästä tuskasta, vaikka niin moni ihminen on minulle sanonut, että ole onnellinen jotta pääsit eroon hänestä. Mietin miksi ei ala helpottaa, kunnes lukiessani teidän kirjoituksia, yhtäkkiä tajusin, että toi narsistihan on imenyt minusta kaiken, pikkuhiljaa, ja sen takia minulla ei ole olo voimistunut. Ajattelen, että jos olisin vielä ollut siinä suhteessa jatkossakin, niin ei varmaankaan olisi mennyt kauaakaan aikaa, kun olisin ollut aivan pohjalle tallattu, siis niin huonossa kunnossa kuin vain voi olla. Nyt alan sisäistää nämä hälytysmerkit. Ja kuten hoitohenkilökuntakin minulle sanoi, että olen oikeasti ollut suurella vaaravyöhykkeellä eläessäni ton narsistin kanssa yhdessä. Onneksi, hän ei käyttänyt alkoholia, sillä sitten olisi voinut olla tilanne vielä pahempi. Illallakin kun menin nukkumaan ja uni ei tullut, niin mietin, että hänhän olisi voinut minulle tehdä vaikka kuinka hirveitä asioita silloin kun nukuin toisessa huoneessa. Sillä silloin kun nukun, niin nukun tosi sikeästi. Ehkäpä minulla oli suojelusenkeli vierelläni koko ajan. Säälittää se hänen koiransa, koska eihän se ole hänelle mikään lemmikki, vaan hänellä täytyy olla joku, johon purkaa raivonsa. Koira 12 v, ansaitsi jo kunniallisen ja hyvän vanhuuden. Mietin voinko tehdä jotain koiran hyväksi.

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Hmm... Tänä aamuna kun heräsin, olo tuntui jotenkin vahvalta, ja mietin, että nyt en enää itke ton paskiaisen perään, ja suunnittelin kaikkea kivaa jouluvalmisteluja tekeväni. Mutta kuinka ollakaan, ryhtyessäni touhuamaan, tuli heti valtava itkukohtaus, ja sanoinkuvaamattoman tuskainen olo. Ja ajatukset menivät taas niihin hetkiin joita elin narsistin kanssa. Nyt on päivä taas pilalla, ei voimia ...vain ja ainoastaan kyyneleet.
        Olen miettinyt, että mikä ihme minussa on, kun en ala ollenkaan päästä tästä tuskasta, vaikka niin moni ihminen on minulle sanonut, että ole onnellinen jotta pääsit eroon hänestä. Mietin miksi ei ala helpottaa, kunnes lukiessani teidän kirjoituksia, yhtäkkiä tajusin, että toi narsistihan on imenyt minusta kaiken, pikkuhiljaa, ja sen takia minulla ei ole olo voimistunut. Ajattelen, että jos olisin vielä ollut siinä suhteessa jatkossakin, niin ei varmaankaan olisi mennyt kauaakaan aikaa, kun olisin ollut aivan pohjalle tallattu, siis niin huonossa kunnossa kuin vain voi olla. Nyt alan sisäistää nämä hälytysmerkit. Ja kuten hoitohenkilökuntakin minulle sanoi, että olen oikeasti ollut suurella vaaravyöhykkeellä eläessäni ton narsistin kanssa yhdessä. Onneksi, hän ei käyttänyt alkoholia, sillä sitten olisi voinut olla tilanne vielä pahempi. Illallakin kun menin nukkumaan ja uni ei tullut, niin mietin, että hänhän olisi voinut minulle tehdä vaikka kuinka hirveitä asioita silloin kun nukuin toisessa huoneessa. Sillä silloin kun nukun, niin nukun tosi sikeästi. Ehkäpä minulla oli suojelusenkeli vierelläni koko ajan. Säälittää se hänen koiransa, koska eihän se ole hänelle mikään lemmikki, vaan hänellä täytyy olla joku, johon purkaa raivonsa. Koira 12 v, ansaitsi jo kunniallisen ja hyvän vanhuuden. Mietin voinko tehdä jotain koiran hyväksi.

Hei Prinsessa-62; Minä olin naimisissa ihmisen lkans joka käyttäytyi kuin sinun miehes.
        Ensimmäiset 7 vuotta oli aivan ihanaa aikaa. Ei kummempia riitoja mitä avioliitossa yleensäkään.
        SAirastuttuani suhteeseemme ilmestyi kolmas henkilö joka itse esittäyti minulle. Hänen mielestään oli puolisoni narsisti ja minä olin koukussa häneen. En ymmärtänyt koska minun mielestä meillä ei ollut ollut muita ongelmia kuin minun sairastaminen ja sen vuoksi kyvyttömyys palvella. Sekä mahdottomuus seksiin juuri silloin mutta sekin asia korjaantui kun paraniin. En palvellut hänen vaatimuksesta vaan omasta halusta jonka olin sisaruskaaran vanhimpana lapsena oppinut.. Tyttöthän opetettiin kotihengettäreiksi.

Nainen laittoi minulle lukuisia sähköposteja narsisti informaation kanssa, joita oli netistä löytänyt. Sekä kertoi heidän suhteestaan. Välillä haukkuen miestä, ja minuakin, toisinaan taas soitti ja oli niin rakastunut mieheen. Takasi tälle jopa asuntolainan jotta tämä pikimmin muuttasi pois kotoa.

. Me erosimme, mutta puolisoni katui eroa ja halusi palata luokseni. Emmekä sittenkään saaneet rauhaa jatkaa.
        KOlme vuotta taisteltiin. Mies meni edes takasin, kahden jopa kolmenin, naisen välillä.
        Kunnes tuo ensimmäinen kakkonen sai hänet lopulta tekemään ratkaisunsa.
        Tuon kolmen vuoden aikana huomasin hänessä piirtetiä joita en ollut aikasemmin huomannut. Joskus jopa pelkäsin.

Lopullinen ero oli raskas niin henkisesti kuin fyysisestikin. Sairastelin fyysisesti ja laihduin. Mikään ei ollut minkään arvoista enää.
        Hain apua terapiasta ja ihaninen ystävien avustuksella pääsin eteenpäin.

NArsisit informaatiossa kerrotaan, että vaikka ihminen pääsee fyysisesti irti narsistista niin henkinen irtipääseminen kestää pitkään.
        Enkä edes tiedä oliko puolisoni narsisti vai onko tuo toinen nainen sitä. En todella tiedä.

Fyysisen irrottautumisen jälkeen pitäisi pystyä irrottautuun henkisesti ja siihen tavit apua, siitä et selviä yksin. Hävitä kaikki muistot yhteisestä elämästänne. .Etkä todellakaan saa syyttää itseäsi. Kehotukset tuolla edellä peiliin katsomiseta ovat täysin turhia, sillä olen varma, että jokainen narsistin uhri syyttää itseään. Narsisti pitää kyllä huolen, että et unohda kuinka huono olet.
        Älä alistu uskomaan hänen väitteitään.
        Eron jälkisiä tunteita tulee ja menee.
        Väliin vihaat, väliin rakastat edelleen. Kysyt Miksi?
        Olet katkera. Syytät itseäsi.
        KAikki on sallittua ja ne pitääkin käydä läpi mutta mihinkään ei saa jäädä kiinni.

Meidän pitäisi oppia ajatteleen, että paskajuttu mutta tulihan koettua ja nyt elämän korkeakoulun todistus kädessä voi katsoa etenpäin rauhassa.

Sinä selviät. Usko minua. Minäkin selvisin vaikka joskus luulin, että kuolen.

• sdaadss

Voi kiltti mies hyvä, taas sama juttu johon on sun viesteissäsi saanut ennenkin törmätä.

Se, että jotkut naiset roikkuvat tuhoavassa suhteessa ei tarkoita, että "naiset" sitä ja tätä. Miehissäkin on alistuvia persoonia, jotka roikkuvat suhteessa pomottavan matriarkan kanssa. Yritä nyt vihdoin ymmärtää, että naiset ei ole mikään homogeeninen joukko, vaan naisissa on erilaisia ja eri tavoin käyttäytyviä ihmisiä siinä missä miehissäkin.

• Lopeta jauhaminen ja

Jos se ei olisi tuo miehen irvikuva, se olisi joku muu tai jokin muu. Hanki apua, hyvä ihminen. Eikö sua ole niin neuvottu tässäkin ketjussa usean otteeseen tekemään? Itsekin oon samaa mieltä. Vähän viiraa ja on rakastutu omaan marttyyriuteen. Itsesääli ja romanttinen tuska IN. Aika lapsellista. Mutta apua on saatavilla. Sitä tarvittet.

• Prinsessa -62

Taisi kolahtaa sinuun itseesi !!!

• eräsex
    • eräsex

Korjaus edellisen.
      Tarkoitin, että osoite on uhrien tukipalstalle.

• Prinsessa -62

Nyt kun olen lukenut paljon netistä narsisttin liittyvistä jutuista, niin sellainenkin asia tuli eteen, että narsistin korville on kauhein lause "Minä rakastan sinua". Ja minä kun välillä sanoin hänelle että rakastan sinua, niin hän katsoi vaan minua hyvin vihaisesti, ja kun minä totesin että : no höh, sinunhan kuuluu sanoa jotta niin minäkin sinua, niin siinä vaiheessa hän nousi raivoon ja sanoi jotta älä viitsi tuollaisia leperrellä, sinä et tiedä rakkaudesta mitään. Nyt näin jälkeenpäin ajatellen, hänhän se oli joka ei tiennyt rakkaudesta mitään. Sellainenkin selvisi nyt jälkeenpäin, että hän oli reilut kymmenen vuotta sitten nostanut poikansa äidin pihalle talostaan ja elämästään, eli sama kaava näyttäisi toistuvan. (poika oli asunut 10 vuotta isällään ja sitten ykskaks muuttanut äidilleen, liekö nostanut hänetkin pihalle, ehkä...tiedä häntä ) Voi hyvä luoja auttakoon sitä ihmistä, joka hänen seuraava uhrinsa on.
        Kaikkein inhottavinta on se, että nyt tämä narsistimies mustamaalaa minua kaikille kenelle vaan pystyy.

• eräsex

Prinsessa-62 Kaikkia narsistista selvinneet joutuvat hänen viha listalle. Mustamaalaaminen on heidän tapa yrittää pyhittää tekojaan.
      Narsisti on kuin pikku lapsi jolta on viety tikkari. Narsistinen persoonallisuus häiriö syntyy lapsuudessa. Tuo sairas äitisuhde on juuri esimerkki siitä. Hän ei pysty unohtamaan lapsuudessa kokemaansa hylätyksi ulemisen tunnetta ja senvuoksi pitää huolen, että äiti saa tietää kaiken.Tietoa löytyy kirjallisuudesta sekä tuolta uhrien tukiyhdistyksestä.

Hän ei rakastu, hän ei tiedä sitä tunnetta. Hän valitsee uhrinsa uhrin alttiuden mukaan. Hän imee voimat uhristansa.
      Voimia sinulle

• Prinsessa -62

Kiitos eräsex !

• Prinsessa -62

Aivan pelottaa ajatellakin, että kuinka kauan toi mies voi minua vielä ns. hallita. Eli kun hän on imenyt minusta kaiken voiman niin hän on varmistanut sen, että en tästä ihan heti toivu. Välillä nousee aivan kuin viha häntä kohtaan....ja joskus salaa toivon, että hän saisi jonkin kolahduksen, joka jotenkin avaisi hänen silmänsä totuuteen. (vai pystyykö narsisti koskaan näkemään totuutta oikein )

• sdaadss

Tuo viha on hyvä asia, tosi hyvä, jos se syntyy itsensä puolustamisen tarpeesta. Pidä siitä kiinni mieluummin kuin "hyvien" juttujen muistelusta. Viha auttaa vetämään sen rajan itsen ja narsistin välille.

• yski uhreista

Narsistit näkevät vain oman totuutensa ja osaavat hienosti valehdella itselleen ja uskotella miten asiat on.Se haukkuminen ja huutaminen.Haukkunut minun lapset ja koko suvun, en uskalla sano avastaan mitään koska sen hullun raivarit ovat pelottavia.Olen yrittäny poistua suhteesta muutaman kerran mutta ei päästä.Häiritsee sen jälkeen tekstiviestein tai muutan vaan uhkailulla ja jatkuvilla yhteydenotoilla.Valehtelee ja pitää itseään maailman taitavimpana joka asiassa.Olen ollut avovaimonsa 5 vuotta pian ja siinä ajassa olen jo muuttunut täysin.Olen luonteeltani juuri tuollainen kiltti ihminen.En mikään arka mutta nyt taidan olla nyt sitäkin.Joskus tuntuu kamalalta kun myös miettiny että saispa se jonkun kolauksen.Toiselle ihmiselle kun ei kuitenkan halua pahaa toivoa.

• Prinsessa -62
        yski uhreista kirjoitti:

Narsistit näkevät vain oman totuutensa ja osaavat hienosti valehdella itselleen ja uskotella miten asiat on.Se haukkuminen ja huutaminen.Haukkunut minun lapset ja koko suvun, en uskalla sano avastaan mitään koska sen hullun raivarit ovat pelottavia.Olen yrittäny poistua suhteesta muutaman kerran mutta ei päästä.Häiritsee sen jälkeen tekstiviestein tai muutan vaan uhkailulla ja jatkuvilla yhteydenotoilla.Valehtelee ja pitää itseään maailman taitavimpana joka asiassa.Olen ollut avovaimonsa 5 vuotta pian ja siinä ajassa olen jo muuttunut täysin.Olen luonteeltani juuri tuollainen kiltti ihminen.En mikään arka mutta nyt taidan olla nyt sitäkin.Joskus tuntuu kamalalta kun myös miettiny että saispa se jonkun kolauksen.Toiselle ihmiselle kun ei kuitenkan halua pahaa toivoa.

Mites on, kannattaakohan narsistin tekemisistä ollenkaan puhua poliisille ??? Olisiko vain viisainta ja turvallisinta vain vaieta asioista ? Henkisestä väkivallastahan ei tietenkään voi mitään ilmoitusta poliisille tehdä, mutta jos on jotain muuta. Jos kerron poliisille, niin saankohan entistä raivoamman narsistin niskaani ?
        Toi narsisti on yhteyksissä poliisiin melkeinpä joka viikko, milloin kenestäkin tekemässä rikosilmoitusta, huoh.

• yksi uhreista
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Mites on, kannattaakohan narsistin tekemisistä ollenkaan puhua poliisille ??? Olisiko vain viisainta ja turvallisinta vain vaieta asioista ? Henkisestä väkivallastahan ei tietenkään voi mitään ilmoitusta poliisille tehdä, mutta jos on jotain muuta. Jos kerron poliisille, niin saankohan entistä raivoamman narsistin niskaani ?
        Toi narsisti on yhteyksissä poliisiin melkeinpä joka viikko, milloin kenestäkin tekemässä rikosilmoitusta, huoh.

Riippuen asian vakavuudesta.Mutta se on varmaa että suuttuu ja kunnolla.Hänhän saa kolauksen siinä samalla .Yksi kamalimmista asioista vielä mitä nää tekee on esim minun miehen kohdistama haukkuminen ja huutaminen mun lapsille.Ne tosin jo toinen 18 ja toinen 24.Kumpikin inhoaa miestä.Enkä ihmettele niiden tekstiviestien perusteella ja uhkailujen ja haukkumisten mitä se aikanaan lähettänyt.Se tilanne nyt rauhoittumaan päin mutta en esim kerro miehelle milloin soitan nuoremmalleni tai milloin tapaan.Ihan älytöntä.Juuri eilen mietin että katson Joulun ja kenties sitten kerään rohkeutta uudelleen lähteä.Viime keväänä lähdin nuoremman poikani kanssa hirveällä tappelulla omaan asuntoon yhteisestä kodista koska tilanne oli niin paha.Ei antanut tavaroitani ensin ollenkaan, uhkasi väkivallalla ja kelpuutti vain ja ainoastaan itsensä minua muuttamaan.Kun olin asunnolla, textarieta tuli ja painostusta.Olen palannut takaisin narsistimieheni luo.Katsotaan miten käy.Pakko se kai on vaan pysyä vahvana.Tsemppiä muillekin samassa tilanteessa oleville.

• 20+13

Ei narsisti näe muuta kuin oman totuutensa, ja se on se että kaikki mitä huonoa ikinä tapahtuikin on sinun syytäsi.

Viha on hyvä, polta vihalla ne "hyvät muistot" joita ei oikeasti ollutkaan.

• selviytyjä
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Jos sua on uhattu, tai saat paljon soittoja/viestejä/spostia. MIHIN ET VASTAA
        Niin voit ja kannattaa olla yhteydessä poliisiin.

https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita auttavia tahoja/

Tuonne minä olin yhteydessä kun piti päästä narsistista eroon

• Yksi uhreista
        selviytyjä kirjoitti:

Jos sua on uhattu, tai saat paljon soittoja/viestejä/spostia. MIHIN ET VASTAA
        Niin voit ja kannattaa olla yhteydessä poliisiin.

https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/muita auttavia tahoja/

Tuonne minä olin yhteydessä kun piti päästä narsistista eroon

Kiitos.Olen osaan noista numeroista mitä naisten linkissä on niin ollutkin joskus yhteydessä.Mutta nyt nappasin tosta kopion jos satun tarvitsemaan.

• eräsex

NArsisti ei pysty näkemään totuutta. Hällä on hänen oma totuus jjota muuntelee tarpeen mukaan.
      Viha ja jopa pahan toivominen ovat täysin tervettä. itsesuojeluvaistosi toimii. Älä kuitenkaan jää niihin kiinni. Äläkä anna narsistille enää yhtään pisaraa itsesäsi. Kieltäydy kuuntelemasta ilkeyksiään..
      Kaikelle on aikansa, niinkauan kuin vihaat et pysty suremaan. Kun viha hellittää tulee suru. Kirjallisuudesta ja tuolta toiselta palstalta löytyy kaikki ne asiat joita käyt nyt läpi. Ne tulee käydäkin läpi jotta voit eheytyä ja jatkaa elämää eteenpäin.

• Prinsessa -62

Nyt toi mies (onneksi) ei ole viime torstain jälkeen pitänyt minuun yhteyttä millään tavoin. Joko lienee unohtanut tai sitten miettii ja suunnittelee miten iskeä minuun taasen.
        Nyt viime yönä sain ensimmäistä kertaa useamman tunnin nukuttua, ja huomasinkin, että se teki hyvää. Iltaisin on hankalaa, kun menen nukkumaan, niin ajatukset ovat vain siinä ihmisessä, ja eipä silloin uni tule. Tuota tilannetta ja eroa ei vaan niinkuin millään meinaa uskoa todeksi, on se niin käsittämätöntä, että ensin ollaan yhdessä ja yks kaunis päivä ei ollakaan enää.

• 18+11
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Nyt toi mies (onneksi) ei ole viime torstain jälkeen pitänyt minuun yhteyttä millään tavoin. Joko lienee unohtanut tai sitten miettii ja suunnittelee miten iskeä minuun taasen.
        Nyt viime yönä sain ensimmäistä kertaa useamman tunnin nukuttua, ja huomasinkin, että se teki hyvää. Iltaisin on hankalaa, kun menen nukkumaan, niin ajatukset ovat vain siinä ihmisessä, ja eipä silloin uni tule. Tuota tilannetta ja eroa ei vaan niinkuin millään meinaa uskoa todeksi, on se niin käsittämätöntä, että ensin ollaan yhdessä ja yks kaunis päivä ei ollakaan enää.

Narsisti pitää sua otteessaan niin kauan kunnes et enää anna hänelle mitään tunnebuustia, ja senkin jälkeen yrittää monia kertoja.

Eikä hän mieti sinua ihmisenä vaan #ruokana# jolla ruokkii sairasta sieluaan

• tauko
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Voisitko muuttaa kivemmalle paikkakunnalle tai lähteä matkalle nyt?
        Käytkö töissä, vai miten käytät päiväsi ja iltasi? Liikuntaa kannattaisi lisätä, lenkkeilyä ja kohta vaikka hiihtoa. Minusta sinulla on liian vähän tervettä stimulanssia normaalielämästä. Silloin ajatukset kiertävät ja jauhavat menneessä, kun ei juuri nyt ole työtä ja aherrusta. Eikä puhekavereita. Oletko itse soittanut ystävillesi ollenkaan eron jälkeen? Kannattaisi varmaan rohkaistua.
        Mene vaikka vapaaehtoistyöhön, mihin tahansa, kierrätyskeskukseen tai seurakunnan toimintaan tai mitä vaan muuta kuin tuvassa istumista.

• eräsex
        tauko kirjoitti:

Voisitko muuttaa kivemmalle paikkakunnalle tai lähteä matkalle nyt?
        Käytkö töissä, vai miten käytät päiväsi ja iltasi? Liikuntaa kannattaisi lisätä, lenkkeilyä ja kohta vaikka hiihtoa. Minusta sinulla on liian vähän tervettä stimulanssia normaalielämästä. Silloin ajatukset kiertävät ja jauhavat menneessä, kun ei juuri nyt ole työtä ja aherrusta. Eikä puhekavereita. Oletko itse soittanut ystävillesi ollenkaan eron jälkeen? Kannattaisi varmaan rohkaistua.
        Mene vaikka vapaaehtoistyöhön, mihin tahansa, kierrätyskeskukseen tai seurakunnan toimintaan tai mitä vaan muuta kuin tuvassa istumista.

Tauko; sinulla hyviä ajatuksia.
        Se vain, että uhri ei pysty keskittymään muuhun kuin oman elämänsä helvetin puimiseen ja kysymään, että miksi?
        Kaikki ulkopuoliset kehotukset tehdä ja toimia toisin menee hukkaan.

Muistan kuinka itse vastasin ystävättärelleni joka kehotii minua ulos liikkumaan ja unohtaan , että" jos ei kohta lopeta niin suutun", surussani en nähnyt ystävättäreni halua auttaa ja tukea. Onneksi hän ei hylännyt ja ollaan ytäviä edelleen joskus jopa naurettu minun tokaisulleni.
        Uhri tarvii kuuntelijaa, ystävää joka ymmärtää. Tahto nousta ylös suosta pitää tulla itseltä.
        Uskon, että ap tulee kyllä sen huomaamaan. Siihen asti ollaan ystäviä ja tuetaan.

Itse aloin aikani märehtemisen jälken tekeen juuri niinkuin sinä tuossa neuvot ap:tä. liikkuun , lähdin tapaamaan ihmisiä. Toipuminen kesti vuosia.
        Fyysiset haavat häviää mutta henkiset eivät häviä koskaan. Niiden kans pitää oppia elämään.
        Tänään olen muuttunut ihminen, en ole höynäytettävissä, enkä usko kaikkea mitä minulle sanotaan. Olen jotenkin kyyninen. Olen kuitenkin oppinut nauttimaan elämästä uuden kumppanin rinnalla.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Tauko; sinulla hyviä ajatuksia.
        Se vain, että uhri ei pysty keskittymään muuhun kuin oman elämänsä helvetin puimiseen ja kysymään, että miksi?
        Kaikki ulkopuoliset kehotukset tehdä ja toimia toisin menee hukkaan.

Muistan kuinka itse vastasin ystävättärelleni joka kehotii minua ulos liikkumaan ja unohtaan , että" jos ei kohta lopeta niin suutun", surussani en nähnyt ystävättäreni halua auttaa ja tukea. Onneksi hän ei hylännyt ja ollaan ytäviä edelleen joskus jopa naurettu minun tokaisulleni.
        Uhri tarvii kuuntelijaa, ystävää joka ymmärtää. Tahto nousta ylös suosta pitää tulla itseltä.
        Uskon, että ap tulee kyllä sen huomaamaan. Siihen asti ollaan ystäviä ja tuetaan.

Itse aloin aikani märehtemisen jälken tekeen juuri niinkuin sinä tuossa neuvot ap:tä. liikkuun , lähdin tapaamaan ihmisiä. Toipuminen kesti vuosia.
        Fyysiset haavat häviää mutta henkiset eivät häviä koskaan. Niiden kans pitää oppia elämään.
        Tänään olen muuttunut ihminen, en ole höynäytettävissä, enkä usko kaikkea mitä minulle sanotaan. Olen jotenkin kyyninen. Olen kuitenkin oppinut nauttimaan elämästä uuden kumppanin rinnalla.

Eli siis, onko mahdollisesti odotettavissa, että kun nyt olemme jo eronneet, niin hän vielä jossain vaiheessa tulisi ottamaan minuun yhteyttä tavalla tai toisella ? Vai onko narsisti sellainen, että kun hän on se jättäjä, niin silloin hän ei enää lähesty viestein tai soitoin ?

• yksi uhreista
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Eli siis, onko mahdollisesti odotettavissa, että kun nyt olemme jo eronneet, niin hän vielä jossain vaiheessa tulisi ottamaan minuun yhteyttä tavalla tai toisella ? Vai onko narsisti sellainen, että kun hän on se jättäjä, niin silloin hän ei enää lähesty viestein tai soitoin ?

Ihan varmasti ottaa, tavalla tai toisella.Se voi olla jotakin tosi inhottavaa tai vaihtoehtoisesti jotakin tosi kilttiä ja rakastettavaa miten tuo taas itsensä sinulle tykö.

• Prinsessa -62
        yksi uhreista kirjoitti:

Ihan varmasti ottaa, tavalla tai toisella.Se voi olla jotakin tosi inhottavaa tai vaihtoehtoisesti jotakin tosi kilttiä ja rakastettavaa miten tuo taas itsensä sinulle tykö.

Eli tässä pitää olla vielä niinsanotusti varpaisillaan jatkossakin...

• yksi uhreista
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Eli tässä pitää olla vielä niinsanotusti varpaisillaan jatkossakin...

Tätä mieltä olen.Näiden kanssa ei voi koskaan tietää mitä ne keksii.Tsemppiä.Yritän tässä itsekin jaksaa.Parhaillaan olen taas ihan raivona ja turhautunut.

• Prinsessa -62
        yksi uhreista kirjoitti:

Tätä mieltä olen.Näiden kanssa ei voi koskaan tietää mitä ne keksii.Tsemppiä.Yritän tässä itsekin jaksaa.Parhaillaan olen taas ihan raivona ja turhautunut.

Kiitos. Ihana asia, että saan jakaa näitä asioita teidän kanssanne, jotka olette käyneet tai käytte samaa läpi,

• Prinsessa -62
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Kiitos. Ihana asia, että saan jakaa näitä asioita teidän kanssanne, jotka olette käyneet tai käytte samaa läpi,

Olisin toivonut, että toi mies olisi suostunut yhteiseen palaveriin hoitohenkilökunnan ja minun kanssasi, niin olisi voitu puhua asiallisesti ja ehkä sen myötä olisi minunkin mielialaa jotenkin helpottanut, mutta hän oli jyrkästi kieltäytynyt palaverista. Hänen mielestään asia on hänen puoleltaan täysin loppuunkäsitelty...niinkö lienee ? Vai pelkääkö hän, että suostuessaan palaveriin hoitohenkilökunta saisi hänestä selville jotain, mitä hän ei halua tulevan selville. Ainakin jostain narsistioireistosivuilta luin, että narsisti ei uskaltaudu lääkäriinkään, koska pelkää juuri sitä, että lääkäri saisi hänestä selville jotain, mitä hän haluaa salata. On kyllä niin ihmejuttu, että ei tätä pysty käsittämään, huh.

• Prinsessa -62
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Olisin toivonut, että toi mies olisi suostunut yhteiseen palaveriin hoitohenkilökunnan ja minun kanssasi, niin olisi voitu puhua asiallisesti ja ehkä sen myötä olisi minunkin mielialaa jotenkin helpottanut, mutta hän oli jyrkästi kieltäytynyt palaverista. Hänen mielestään asia on hänen puoleltaan täysin loppuunkäsitelty...niinkö lienee ? Vai pelkääkö hän, että suostuessaan palaveriin hoitohenkilökunta saisi hänestä selville jotain, mitä hän ei halua tulevan selville. Ainakin jostain narsistioireistosivuilta luin, että narsisti ei uskaltaudu lääkäriinkään, koska pelkää juuri sitä, että lääkäri saisi hänestä selville jotain, mitä hän haluaa salata. On kyllä niin ihmejuttu, että ei tätä pysty käsittämään, huh.

Tänä aamuna tuli Huomenta Suomi ohjelmassa pieni ohjelma Narsismista. Olisi ollut hyvä, jos ohjelma olisi laajemmin käsitellyt narsismia, mutta pienikin tietoisku oli hyvä.

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Tänä aamuna tuli Huomenta Suomi ohjelmassa pieni ohjelma Narsismista. Olisi ollut hyvä, jos ohjelma olisi laajemmin käsitellyt narsismia, mutta pienikin tietoisku oli hyvä.

Hän ei olisi narsisti jos saisit hänet johonkin palaveriin.
        Meillä teki exnyxäpariyhdessä (kuten kertonut en tiedä kuka on narsisti tuon parin toiminta yhdessä on erittäin epäilyttävää) minusta poliisiilmoituksen muka häirinnästä jota todellisuudessa itse harrastivat. Hakivat minulle lähestymiskieltoa nyxän kanssa. Käräjillä asia kääntyi niin, että tuomari kehotti minua tekeen ilmoituksen kiusanteosta, häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Minulla oli todistaja heidän ilkeästä käytöksestä yleisellä paikalla. En viitsinyt tehdä sitä koska olin tyytyväinen, että asia ohi. Halusin vain aikaa ja rauhaa parantaa itseäni.
        Sitten sainkin rauhan kunnes kaks vuotta eron jälkeen tapasin nykyisen kumppanini, niin silloin alkoi kiusanteko uudestaan. Uutta kumppanianni ärsytettiin ja hänelle sekä hänen sukulaisilleen kerrottiin mitä humimpia valheita minusta. Kumappanini kääntyi poliisin puoleen kaksi kertaa. Viimeisellä kerralla toivoime sovittelua. Mutta eihän nuo mihinkään suostuneet. JA kun emme olleet vaatineet rangaistusta minun kunniani loukkaamisesta ja kumppanini häirinnästä niin asia kuivui siihen. Poliisi ilmoitti vain, että exnyxäpari kieltää kaiken ovat vain hyvässä hengessä keskustelleet kumppanini ja ihmisten kanssa.
        Sen jälkeen onkin sitten ollut rauhallista. Vaikka aina silloin tällöin kuulen ystäviltä kuinka jutut kulkee edlleen. En ole niistä enää välittänyt. täällä joskus puran mieltä mutta aika tekee tässäkin tehtävänsä enkä enää liioin välitä.

Tuo vain esimerkkinä sinulle Prinsessa, että saattaa kulua vuosia ja vielä saat hänet kiusaksesi. JOs tapaat uuden niin aivanvarmasti ilmestyy elämääsi jollain tavalla. Älä kuitenkaan anna hänelle valtaa pilata mitään.

Eikä kannata yrittää järkeillä hänen tekojaan, Vaikka kyllä minäkin siihen syyllistyin, tuhlaten voimiani aivan turhaan. Hän on mikä on.Sitä ei sinun järkeily muuta.
        Kaikki tieto narsismista on hyvä, mutta siinäkin pitää olla raja, että et vain jää pyörimään samaan asiaan estämällä oman eheytymisen.
        Tärkeintä on, että huolehdit itsestäsi.Älä tuhlaa voimiasi häneen. Vaikka ymmärrän kyllä, että olet tunteilla koukussa edelleen, ja ehkä jopa toivot yhteenpaluuta, ja hänen muuttumistaan.

Käytä kaikki se tieto mikä sinulla on narsismista itsesi parantamiseksi.
        Voisit ihan otta kaikki narsistin/miehen ominaisuudet ja käydä ne läpi ajatuksella, että teit tuonkin, teit väärin. En kuitenkaan lannistu, et pilaa elämääni enempää. Olen voimakas nainen ja elän eteenpäin vahvempana kuin koskaan. etkä kuulu enää elämääni millään tavalla.

Toivon, ett' ymmärrät mitä tarkoitan.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Hän ei olisi narsisti jos saisit hänet johonkin palaveriin.
        Meillä teki exnyxäpariyhdessä (kuten kertonut en tiedä kuka on narsisti tuon parin toiminta yhdessä on erittäin epäilyttävää) minusta poliisiilmoituksen muka häirinnästä jota todellisuudessa itse harrastivat. Hakivat minulle lähestymiskieltoa nyxän kanssa. Käräjillä asia kääntyi niin, että tuomari kehotti minua tekeen ilmoituksen kiusanteosta, häirinnästä ja kunnianloukkauksesta. Minulla oli todistaja heidän ilkeästä käytöksestä yleisellä paikalla. En viitsinyt tehdä sitä koska olin tyytyväinen, että asia ohi. Halusin vain aikaa ja rauhaa parantaa itseäni.
        Sitten sainkin rauhan kunnes kaks vuotta eron jälkeen tapasin nykyisen kumppanini, niin silloin alkoi kiusanteko uudestaan. Uutta kumppanianni ärsytettiin ja hänelle sekä hänen sukulaisilleen kerrottiin mitä humimpia valheita minusta. Kumappanini kääntyi poliisin puoleen kaksi kertaa. Viimeisellä kerralla toivoime sovittelua. Mutta eihän nuo mihinkään suostuneet. JA kun emme olleet vaatineet rangaistusta minun kunniani loukkaamisesta ja kumppanini häirinnästä niin asia kuivui siihen. Poliisi ilmoitti vain, että exnyxäpari kieltää kaiken ovat vain hyvässä hengessä keskustelleet kumppanini ja ihmisten kanssa.
        Sen jälkeen onkin sitten ollut rauhallista. Vaikka aina silloin tällöin kuulen ystäviltä kuinka jutut kulkee edlleen. En ole niistä enää välittänyt. täällä joskus puran mieltä mutta aika tekee tässäkin tehtävänsä enkä enää liioin välitä.

Tuo vain esimerkkinä sinulle Prinsessa, että saattaa kulua vuosia ja vielä saat hänet kiusaksesi. JOs tapaat uuden niin aivanvarmasti ilmestyy elämääsi jollain tavalla. Älä kuitenkaan anna hänelle valtaa pilata mitään.

Eikä kannata yrittää järkeillä hänen tekojaan, Vaikka kyllä minäkin siihen syyllistyin, tuhlaten voimiani aivan turhaan. Hän on mikä on.Sitä ei sinun järkeily muuta.
        Kaikki tieto narsismista on hyvä, mutta siinäkin pitää olla raja, että et vain jää pyörimään samaan asiaan estämällä oman eheytymisen.
        Tärkeintä on, että huolehdit itsestäsi.Älä tuhlaa voimiasi häneen. Vaikka ymmärrän kyllä, että olet tunteilla koukussa edelleen, ja ehkä jopa toivot yhteenpaluuta, ja hänen muuttumistaan.

Käytä kaikki se tieto mikä sinulla on narsismista itsesi parantamiseksi.
        Voisit ihan otta kaikki narsistin/miehen ominaisuudet ja käydä ne läpi ajatuksella, että teit tuonkin, teit väärin. En kuitenkaan lannistu, et pilaa elämääni enempää. Olen voimakas nainen ja elän eteenpäin vahvempana kuin koskaan. etkä kuulu enää elämääni millään tavalla.

Toivon, ett' ymmärrät mitä tarkoitan.

Pikkuhiljaa, alan päivä päivältä yhä enemmän ns. vihaamaan tuota ex-kihlattuani. Enää en missään nimessä toivo pienestikään yhteenpaluuta. Tuo palaveri olisi vain siinä mielessä ollut hyvä juttu, että siinä olisi ollut hoitohenkilökuntaa läsnä, ja toivottavasti olisi keskustelu sujunut ilman huutoa ja syyttelyä. Lähinnä kaipasin sellaista "loppulausuntoa", koska tuo erotilanne tapahtui niin nopeasti, että tuntuu jotta jäi asiat selvittämättä, ja keskeneräiset asiathan on mielessä niin kauan kuin ne selvitetään lopuilleen.
        Eilen illalla kun taas mietin vuoden aikaisia tapahtumia, niin sellainenkin asia, että hän ei kertonut minulle ollenkaan, että hänellä on eturauhasvaivoja. Sain asian selville yllättäen, kun hain lääkekaapista särkylääkettä, ja huomasin kaapissa sellaisia lääkelaatikoita, joissa ei ollut ollenkaan sitä etikettiä joka apteekissa liimataan lääkelaatikon kylkeen. Ihmettelin, jotta mitähän lääkkeitä ne ovat ja kun katsoin netistä, niin nehän oli eturauhasvaivoihin käytettäviä lääkkeitä. Kysyin mieheltä, että onko hänellä sellaisia vaivoja, johon hän hätäisesti tokaisi, että ne lääkkeet on selkäkipuun. Ja monen kuukauden aikana hän muisti raivota minulle, että on kyllä outoa jotta minä hänen lääkekaappinsakin tutkin. Sanoin hänelle, että kun ollaan parisuhteessa, niin pitäisi pystyä puolin ja toisin kertomaan kaikenlaisista asioista kumppanilleen eikä salailla. Hän vaan totesi raivoten, että: tämä ei ole parisuhde. Mietin, oliko hänen kylmyytensä makuuhuoneen puolella johtunut lääkkeiden sivuvaikutuksesta, koska kyseiset lääkkeet vievät seksuaaliset halut minimiin. Oli helpotus, kun huomasin ne lääkkeet, koska olin kauan aikaa ennen sitä miettinyt ja syyllistänyt itseäni, että mikä minussa on vikana kun mies ei halua minua sängyssä. Sitten oli kuin kivi ois pudonnut sydämeltä kun siihen löytyi syy.

• Prinsessa -62
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Pikkuhiljaa, alan päivä päivältä yhä enemmän ns. vihaamaan tuota ex-kihlattuani. Enää en missään nimessä toivo pienestikään yhteenpaluuta. Tuo palaveri olisi vain siinä mielessä ollut hyvä juttu, että siinä olisi ollut hoitohenkilökuntaa läsnä, ja toivottavasti olisi keskustelu sujunut ilman huutoa ja syyttelyä. Lähinnä kaipasin sellaista "loppulausuntoa", koska tuo erotilanne tapahtui niin nopeasti, että tuntuu jotta jäi asiat selvittämättä, ja keskeneräiset asiathan on mielessä niin kauan kuin ne selvitetään lopuilleen.
        Eilen illalla kun taas mietin vuoden aikaisia tapahtumia, niin sellainenkin asia, että hän ei kertonut minulle ollenkaan, että hänellä on eturauhasvaivoja. Sain asian selville yllättäen, kun hain lääkekaapista särkylääkettä, ja huomasin kaapissa sellaisia lääkelaatikoita, joissa ei ollut ollenkaan sitä etikettiä joka apteekissa liimataan lääkelaatikon kylkeen. Ihmettelin, jotta mitähän lääkkeitä ne ovat ja kun katsoin netistä, niin nehän oli eturauhasvaivoihin käytettäviä lääkkeitä. Kysyin mieheltä, että onko hänellä sellaisia vaivoja, johon hän hätäisesti tokaisi, että ne lääkkeet on selkäkipuun. Ja monen kuukauden aikana hän muisti raivota minulle, että on kyllä outoa jotta minä hänen lääkekaappinsakin tutkin. Sanoin hänelle, että kun ollaan parisuhteessa, niin pitäisi pystyä puolin ja toisin kertomaan kaikenlaisista asioista kumppanilleen eikä salailla. Hän vaan totesi raivoten, että: tämä ei ole parisuhde. Mietin, oliko hänen kylmyytensä makuuhuoneen puolella johtunut lääkkeiden sivuvaikutuksesta, koska kyseiset lääkkeet vievät seksuaaliset halut minimiin. Oli helpotus, kun huomasin ne lääkkeet, koska olin kauan aikaa ennen sitä miettinyt ja syyllistänyt itseäni, että mikä minussa on vikana kun mies ei halua minua sängyssä. Sitten oli kuin kivi ois pudonnut sydämeltä kun siihen löytyi syy.

...mutta hän varmaankin halusikin, että tuntisin syyllisyyttä, ja sen takia hän ei asiasta kertonut.

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

...mutta hän varmaankin halusikin, että tuntisin syyllisyyttä, ja sen takia hän ei asiasta kertonut.

Niin varmaan. Tuo toivomuksesi suhteen "loppulausunnosta" on tuttu tunne minullekin. pitkään toivoin, että olisi ihan todella kertonut miksi teki niinkuin teki? Siksi toivoin sovittelua poliisi asiassakin.
        Mutta luulen, että vain katoamalla halusikin vierittää syyn päälleni Ja niin teki myös sinun ex. Tuolla teolla takaa itsesyytöstesi voiman. Se on veilä yksi tapa rangaista sinua.
        Tuollaisella ihmisellä ei ole kanttia käsitellä asioita, ne eivät pysty siihen.
        Ajattele niin, että olet siinäkin asiassa voimakkaampi, sinä olisit pystynyt katsoon totuutta suoraan silmiin, mutta hän ei.

Me ns normaalit ihmiset ymmärrämme, että asioista voi, pitää ja pystyy puhumaan. Narsisti ei ymmärrä, ei pysty, ei hyväksy, että hänen teoistaan puhutaan, hän ei kestä häpeää. Jos hänet jossakin asiassa saa myöntämään tehneensä väärin niin aivan tatusti seuraavan kerran tulee kaksinvarroin paskaa tilalle. Kuten kerroit tuosta lääkejutusakin.

• eräsex
        eräsex kirjoitti:

Niin varmaan. Tuo toivomuksesi suhteen "loppulausunnosta" on tuttu tunne minullekin. pitkään toivoin, että olisi ihan todella kertonut miksi teki niinkuin teki? Siksi toivoin sovittelua poliisi asiassakin.
        Mutta luulen, että vain katoamalla halusikin vierittää syyn päälleni Ja niin teki myös sinun ex. Tuolla teolla takaa itsesyytöstesi voiman. Se on veilä yksi tapa rangaista sinua.
        Tuollaisella ihmisellä ei ole kanttia käsitellä asioita, ne eivät pysty siihen.
        Ajattele niin, että olet siinäkin asiassa voimakkaampi, sinä olisit pystynyt katsoon totuutta suoraan silmiin, mutta hän ei.

Me ns normaalit ihmiset ymmärrämme, että asioista voi, pitää ja pystyy puhumaan. Narsisti ei ymmärrä, ei pysty, ei hyväksy, että hänen teoistaan puhutaan, hän ei kestä häpeää. Jos hänet jossakin asiassa saa myöntämään tehneensä väärin niin aivan tatusti seuraavan kerran tulee kaksinvarroin paskaa tilalle. Kuten kerroit tuosta lääkejutusakin.

Vielä kerron huvittavan jutun. Kun olin aikani märehdittyä alkanut liikkuun ja menin tanssikurssille. Tapasin tieitenkin miehiä ja oli eräs jonka kanssa tykkäsin tanssia. Käytiin yhdessä tanssimassakin. Niin jopa kirjoitti nyxä (siis expuolisoani narsistiksi haukkunut nainen) kuinka haluan tanssikavrillani kiusata exääni, että mies ei merkkaa mulle mitään muuta kuin vain tanssikaveri.
        No, en silloin ollut valmis mihinkään suhteeseen ja mies oli vain tanssikaveri mutta noin alhaisia ajatuksia heillä on. en olisi saanut pitää hauskaa millään lailla.
        Narsistin mielestä uusi kumppani on vain hänelle kiusantekoa. Sen osotti exnyxä pari käytöksellään kun sitten todella tapasin nykyisen kumppanini.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Vielä kerron huvittavan jutun. Kun olin aikani märehdittyä alkanut liikkuun ja menin tanssikurssille. Tapasin tieitenkin miehiä ja oli eräs jonka kanssa tykkäsin tanssia. Käytiin yhdessä tanssimassakin. Niin jopa kirjoitti nyxä (siis expuolisoani narsistiksi haukkunut nainen) kuinka haluan tanssikavrillani kiusata exääni, että mies ei merkkaa mulle mitään muuta kuin vain tanssikaveri.
        No, en silloin ollut valmis mihinkään suhteeseen ja mies oli vain tanssikaveri mutta noin alhaisia ajatuksia heillä on. en olisi saanut pitää hauskaa millään lailla.
        Narsistin mielestä uusi kumppani on vain hänelle kiusantekoa. Sen osotti exnyxä pari käytöksellään kun sitten todella tapasin nykyisen kumppanini.

hmm...elikäs olisikohan odotettavissa, että jos niin ihanasti joskus tapahtuisi, että minä löytäisin uuden miehen, ja toi exä saisi siitä tietää, niin tokkopa antaisi meidän rauhassa elellä ???

• yksi uhreista
        Prinsessa -62 kirjoitti:

hmm...elikäs olisikohan odotettavissa, että jos niin ihanasti joskus tapahtuisi, että minä löytäisin uuden miehen, ja toi exä saisi siitä tietää, niin tokkopa antaisi meidän rauhassa elellä ???

Siinä vaiheessa kun tajuaa sulla olevan uusi mies niin varmasti järjestää teille kiusaa.Siitä voit olla varma.

• eräsex
        yksi uhreista kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun tajuaa sulla olevan uusi mies niin varmasti järjestää teille kiusaa.Siitä voit olla varma.

Niin on. Itse ensin moisesta loukkaantuneena olen kuitenkin oppinut jo nauraan tuon tempauksille.

Kanssasisaret kehotan teitä olemaan ehdottoman rehellisiä uudelle kumppanille jotta exät eivät saa yhtään valttia jolla voisi tosiaan, pilata uuden suhteenne.

• suvussa nars.

En jaksanut lukenut kaikkia viestejä mutta tiedän että narsisti osaa manipuloida ihmisiä. Ovat niin ihania kunnes olet verkossa joten älkää syyllistäkö aloittajaa,kuka tahansa voi mennä ansaan.

• Prinsessa -62

Tänäkin päivänä olen miettinyt, että kuinka ihmeessä ihminen voi käyttäytyä noin, kuten toi exä käyttäytyi. Sitä ei siis pysty milläänlailla käsittämään, vaikka sitä kelailisi ja pähkäilisi joka päivä. Siis, kun en itse ollut edes ajatellut eroa, niin ykskaks vaan seison pihalla ja kaikki on siinä. Kyllä oikeesti sen ihmisen pitää olla täysin tunteeton, aivan täysin. Ja kuten aiemmin olen tänne kirjoitellut, että hänen äitinsäkin muuttui inhottavaksi minua kohtaan, niin tänään vaan tuli mieleen, että mistäpä sen tietää, vaikka he olisivat yhdessä, siis äiti ja poika, suunnitelleet tämän eroamisen . Siis, toi mies, pian 53 vuotias juoksi aina äidin helmoihin, kuten pikkulapsi, valittaen ja nyyhkien. Uskomatonta, en uskoisi varmaan, jos en olisi sitä itse nähnyt . Tänään vietän syntymäpäivääni, ja mikä ihaninta, niin olen saanut ystäviäni kotiini kera kukkien ja lahjojen. Sellaisiakin ystäviä, jotka ovat olleet aiemmin vain ja ainoastaan ton exän ystäviä, mutta joiden silmät nyt on avautuneet ja ovat vain minun ystäviäni :) Ihanaa huomata, että on ihmisiä, joille minä olen tärkeä ja rakas.

• sdaadss
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Tänäkin päivänä olen miettinyt, että kuinka ihmeessä ihminen voi käyttäytyä noin, kuten toi exä käyttäytyi. Sitä ei siis pysty milläänlailla käsittämään, vaikka sitä kelailisi ja pähkäilisi joka päivä. Siis, kun en itse ollut edes ajatellut eroa, niin ykskaks vaan seison pihalla ja kaikki on siinä. Kyllä oikeesti sen ihmisen pitää olla täysin tunteeton, aivan täysin. Ja kuten aiemmin olen tänne kirjoitellut, että hänen äitinsäkin muuttui inhottavaksi minua kohtaan, niin tänään vaan tuli mieleen, että mistäpä sen tietää, vaikka he olisivat yhdessä, siis äiti ja poika, suunnitelleet tämän eroamisen . Siis, toi mies, pian 53 vuotias juoksi aina äidin helmoihin, kuten pikkulapsi, valittaen ja nyyhkien. Uskomatonta, en uskoisi varmaan, jos en olisi sitä itse nähnyt . Tänään vietän syntymäpäivääni, ja mikä ihaninta, niin olen saanut ystäviäni kotiini kera kukkien ja lahjojen. Sellaisiakin ystäviä, jotka ovat olleet aiemmin vain ja ainoastaan ton exän ystäviä, mutta joiden silmät nyt on avautuneet ja ovat vain minun ystäviäni :) Ihanaa huomata, että on ihmisiä, joille minä olen tärkeä ja rakas.

Hienoa, pidä tuosta kiinni :) Tottakai välillä voi tulla surun tunteitakin, mutta kyllä ne hellittää. Yritä saada ympärillesi juuri sellaisia ihmisiä jotka oikeasti arvostavat niin opit erottamaan sen miten "vääränlainen" tuo mies olikaan.

• eräsex

No niin siitä se uusi elämä alkaa. Huomaat, että sinusta pidetään ja sinua arvostetaan
      Mahtavaa. Niin ja onnea syntymäpäivän johdosta.

• Prinsessa -62

Kiitos paljon :))

• Prinsessa -62

Huh, huh, kylläpä tämä mieliala on nyt vaihtelevaa. Pari päivää meni ilman itkuja ja ajattelinkin, että pikkuhiljaa elämä alkaa luistamaan, mutta tänään taas on kyyneleet vuotaneet silmistäni ja ne ns. kauniit muistot ovat tulvineet mieleeni. Elikäs takapakkia tulee heti, kun vähänkin aikaa on iloinen mieli.
      Mietin, mitäköhän mahtaa narsistiexäni mielessä liikkua juuri nyt, nauttiiko hän tilanteesta vaiko ei piittaa ollenkaan, eikä muista mitään parisuhdetta olleenkaan, vai olisiko jo löytänyt uuden uhrin...

• eräsex

Hei
      Minun on nyt helppo sanoa, että älä mieti exää. Saman kokeneena ymmärrän täysin, mutta ajattele positiivisesti jo kaksipäivää ilman kyyneleitä. VAU. siitä se alkaa. KOhta huomaat olleesi itkemättä kokonaisen viikon.
      Ne ns hyvät muistot ovat ja pysyvät. Itselläni niitä 7 vuoden ajalta eikä ne viimiset kolme vuottakaan olleet täysin mätiä. Viiminen kuukausi oli aivan ihana, Ymmärtäminen, että hän vain katosi oli erittäin kovan takana.

Meillä uhreilla on vaikeaa ymmärtää toisten hyvän tahtoisuus. Kun mielestämme toiset ei voi ymmärtää niitä mietteitä ja murhetta jota kannamme.
      Mutta kuten olen kertonut kovan työn takaa löytyi mielenrauha, Ensin pienin askelin päivä jopa kaksi kerrallaan, Kun sitten aloin hakeutuun ihmisten seuraan, enkä enää ärsyyntynyt ihmisten kehotuksista vain unohtaa, ja mennä eteenpäin, vaan ymmärsin heidän tarkoittavan vai hyvää. Aloin pikkuhiljaa ajatteleen itsekin iloisemmin, positiivisesti.

Muistot ei katoa mihinkään mutta ajan kanssa ne nousee harvemmin ja harvemmin kuisaamaan mielenrauhaamme. Hetki, päivä, viikko , pariviikkoa ja kuukausi, sitten kuukausia jopa vuosia.
      Sen sanon kuitenkin vähän varottaen, että jos ja kun ex tekee jotain minua lokkaava niin silloin tuntuu pahalta, mutta olen siinäkin huomannut, että jokaisen iskunsa jälkeen on selviäminen käynyt helpommaksi ja helpommaksi.
      Nykyisen naurahdan, että taasko. Enkä anna itseni provosoitua hyökkäävästä käytöksestä enkä puheista.
      Työ narsista selviämiseen saattaa kestää koko loppuelämän.

Sinä olet voittaja ja selviät vielä. Kun tulee kyyneleet, anna tulla sillä tulee vielä aika, jolloin et pidä häntä kyyneltesi arvoisena.
      SAnotaan, että odottavan aika on pitkä. Ennepitkään huomaat ajan kuluneen erittäin nopsaan.

Kaikkea hyvää. Toivotavasti saat jotian lohtua minunkin kirjoituksista.

• Prinsessa -62

Kiitos. Olikos eräsex sinunkin tarinasi niin, että hän jätti sinut vai toisinpäin ?

• eräsex

Hei taas.
      Me mentiin edetakasin kolmen vuoden ajan. Itse ajoin hänet ulos aina kun selvisi, että nainen joka oli kolmas liitossamme ei ollutkaan jäänyt. Nainen pti huolen, että sain tietää kaiken.
      Sitten oltiin erossa puolivuotta, miehellä oli muitakin naisia. tuona aikana pääsin jo vahvoille. Olin varma, että ohi on, Silloin luin paljon narsismsita koska tuo nainen oli herättänyt minussa uteliaisuuden narsismia käsittelevään kirjallisuuteen. En ikinä ennen hänen ilmaantumista ollut edes kuullut narsismi sanaa.
      Menin terapiaan Ja kaikki vaikutti todella hyvältä.
      Sitten eräänä päivänä loppukesästä 2007 ex soitti ja kertoi muuttuneensa. Sanoi ymmärtäneensä, että mielenrauha löytyy vain luotani.
      Annoin hänen tulla takaisn. Seuraava kuukausi oli ihana kuin silloin joskus.
      Kunnes mies halusi juhlimaan, En ollut asiasta kiinnostunut, mutta menin mukaan, KAikki oli kunnossa. Hän oli ihana ja vannoi rakkauttaan. Näytti ja sanoi sen jokaiselle tutulle jonka tapasimme.
      Seuraavana päivänä oli hänen tutun synttärit samassa ravintolassa joss aolimme olleet edellisenä iltana. Hän halusi minut mukaan mutta en lähtenyt. Vein hänet sinne kyllä. Jjonkin ajan kuluttua soitti ja pyysi minutkin sinne. Menin. Ja jo sisään mennessäni näin hänen juttelevan tuon saman naisen kans. MIes tuli luokseni ja kertoi sanoneensa naiselle, että olemme yhdessä, että yritämme vielä kerran. Nainen tuli luokseni ja sanoi keskustelleensa miehen kans kuinka minä en voi päästää, irti, että miski en voi sitä tehdä.
      Mies kielsi keskustellensa mitää sellasta naisen kans. Me lähdimme kotiin. Mies vannoi, että nainen ei tule enää väliimme.
      Aamulla vein hänet käymään asunnollaan (jonka lainan tuo nainen oli taannut), hän lupasi tulla syömään kun ruoka valmis. Lupasin ilmoittaa sitten.
      Soitin, enkä saanut vastausta, enkä sen jälkeen saanut minkään laista selitystä, että mitä tapahtui.
      Hän meni kuitenkin sen naisen luo ja ovat tänäpäivänä naimisissa.
      Heidän kummankin suhtautuminen minuun on erittäin ilkeä. Kuten olen tuossa edellä kertonut.

Tuollpoin romahdin niin syvälle, että vieläkin joskus mietin, miten ihmeessä niin kävi mutta onneksi kuten olen kertonut päivä, päivältä eteenpäin.

Silloin kun puuttuivat uuteen suhteeseeni tuntui tosi pahalta mutta siitäkin selvittiin hengissä.
      OLen ollut uuden kumppanini kanssa jo neljä vuotta.
      Toisaalta kiitän exnyxä paria käytöksestään yrittäessään tuhota kaiken uuden minulta sillä siinä paljastivat itsensä. minun ei tarvinnut kertoa itse niinpaljon, eikä tarvinnut myöskään syyllistyä turhan jauhantaan. Olensen jälkeen ollut kaikessa erittäin rehellinen uudelle kumppanilleni. En anna tuolle parille valtaa pilata mitään.

• Prinsessa -62

Just. Minun exälläni ei tietääkseni ollut ketään toista naista, ja hän aina vannoi, että hän ei petä. Eikä mitkään merkit sellaiseen viitanneetkaan. Hän kertoi, että minua ennen hänellä ei ollut naissuhteita viiteen vuoteen. Kovasti hän poikansa äitiä aina mollasi (olivat lähteneet eriteilleen 10 vuotta sitten) ja joitain ihmekäräjiä kuulema käyvät varmaan loppuikänsä. Ihmettelen, kun hän ei antanut minun tavata hänen poikaansa, vaikka samassa kaupungissa olimme, liekö pelännyt että poikansa kertoo minulle jotain jota hän ei sallisi mulle kerrottavan.

• eräsex

Niin, tai hän piti menneisyytensä salassa. Minunex ei pitänyt. Hän oli ollut naimisissa kaksi kertaa ja hällä oli myös kaksi pitempää suhdetta takanaan. Sain kuulla kuinka häntä oli aina petetty. Aina oli ollut vaimossa vika. En vain ymmärtänyt, että kaikki ei ole kunnossa. Olihan itsellänikin yksi särkynyt avioliitto takanani.
      Eikä koko tuona aikana tullut esille, että olisi voinut olla narsisti. hän oli kyllä äkkipikainen ja täysin holtiton raha-asioissa. Lunastin jopa hänen velat kun oli velkajärjeselyssä.
      Hän suuttui pikkuasioita mutta leppyi saman tein. Hän osasi pyytää anteeksi.
      En siis epäillyt mitään. Ajattelin pienissä aivoissani kaiken johtuvan kokemuksistaan ja niistä johtuneistä velosita.'
      Vasta se nainen sai minut ajattelemaan narsismia. Vaikka olen tuhlannut mahdottomasti aikaa miettiäkseni, että miksi teki niin valtavan työn saadakseen minut uskomaan miehen narsismiin ja sitten kuitenkin meni tämän kanssa naimisiin.

Minun selviytyminen oli vaikeaa koska tunsin tulleeni petetyksi myös tuon naisen taholta joka sanoi pystyvänsä olemaan ystäväni jos olisimme tavanneet eripuitteissa.
      No se siitä

• Prinsessa -62

Pitkästä aikaa innostuin laulamaan kotikaraokea, ja yks laulu oli sellainen, joka sopii ylitse muiden tähän tilanteeseen. Se on Chisun Kohtalon oma. Just noi sanat, että oon iso tyttö jo, ja mä päätän sen, kenen oon tai en. Nyt tulikin laulettua toista tuntia, mutta pitää todeta, että tämäkin laulaminen on hyvää terapiaa :)

• ne jos ketkä osaa

Hei. Tässä ulkopuolisena ajattelin hieman osallistua kiinnostavaan keskusteluun. Olisi nimittäin hyvä pitää aina mielessä, että mistä tämä narsistisuus johtaa juurensa. Muistan nimittäin lukeneeni, että narsistin lapsuuden läheisimmät suhteet (äiti,isä) ovat kieroutuneet. Lapsi ei ole saanut rakkautta ja kaipaamaansa läheisyyttä. Äiti tai isä on todennäköisesti kasvattanut hänet häpeällä tai välinpitämättömyydellä, jolloin lapsen identiteetti ei ole päässyt vapaasti kukoistavaksi. Päinvastoin, tuo pieni persoona - tavallaan jumahtaa lapsen asteelle, jääden ikuisesti kaipaamaan vanhempiensa hyväksyntää. Ei hän opi rakastamaan.. ei hän opi näkemään rakkauden kauneutta. Lisäksi tietenkin vaikuttaa muut läheissuhteet ja ympäristö. Jos se on muutenkin sulkeutunutta niin yhtälö on valmis.
      Narsisti ei koskaan kelvannut tärkeimmille ihmisilleen.. näinpä tuskin kukaan tulee koskaan kelpaamaan hänelle. Hän heijastaa aina muiden tunnetiloja omaansa. Kelpuuttaa ne tiettyyn pisteeseen.. eli siihen kun hänen Egoaan buustataan.. ja rajatonta loisteliaisuuttaan ylistetään (olet narsistinen lähde). Anna armias jos käyttäydyt päinvastoin, silloin muuttuu elämänmeno:
      helveti pääsee irti. Sinut haukutaan, saatetaan pahoinpidellä. Sinut mustamaalataan. Kannattaa muistaa että useimmiten narsisteilla on näitä "lähteitä" useita. Sieltä hän saa aina tarvitsemaansa huomiota. Tai pystyy puhumaan pas.aa toisista sen minkä ennättää, eli sitä ns. omaa totuuttaan. Hänhän on SOKEA omalle toiminnalleen. Hän ei VÄLITÄ koska ei ole aidosti empaattinen. Narsisti on jollakin tasolla tunnekuollut. Useasti materialisti: kuka haluaa tällä tavoin näyttää omaa menestymistään:
      Eli sitä osa-aluetta elämästään, missä jotenkuten pärjää. Eli se ei ole läheisyys ja rakkaus - se on raha ja Ego.

Narsisti ei varmasti sano aidosti "rakastan sinua", ellei sitten halua vastineeksi jotain: rahaa, seksiä, aikaasi, kauniita sanojasi. Hän ei todella ymmärrä mitä rakkaus on. Narsistmi on sairas ihminen. Ja tähänhän todella kuuluu se, että narsisti harvemmin ymmärtää itse olevansa sairas. Vasta pitkän..esim. noin 20-30v narsisti elämän jälkeen saattaisi olla mahdollista yrittää selventää Narsistille, hänen elämänkulkunsa kautta (epäonnistuneen), että hänellä ei ole kaikki palikat kohdallaan, mutta tuskinpa tuolloinkaan kovin moni narsisti edes vilkaisisi papereita, vaikka olisi kuinka psykologi niitä siinä esittelemässä. Ehkä joku "huomionhakuinen narsisti" saattaisi tämänlaista tehdäkin. Hänhän tykkää paistatella tuolla "Marttyyri" asenteella. Eli "Voi minua, säälikää minua, minä olen vain tälläinen, en voi itselleni mitään"..ja saisi tätä kautta haluamansa narsistisen lähteen. Samalla saisi jatkaa paskanpuhumista siinä missä ennenkin. Nimimerkillä tiedän mistä puhun.

Veikkaisin tuota "Rakastan sinua" reaktioon...

• ne jos ketkä osaa

...sellaista näkemystä, että kun hän ei todella ymmärrän että mitä rakkaus on. Haluaa sen ehkä kieötää kokonaan. Ja toisekseen.. jos hänen yksi narsistisista lähteistään on mahdollisesti oma äitinsä, niin.. voipi olla että ainoa henkilö keneltä hän tuon lauseen hyväksyy on äiti. Ja miksi? Hän kaipaa edelleen niin kovasti sitä äitinsä hyväksyntää, ettei ota sitä vastaan keneltäkään muulta. Ja voi todella jopa suorastaan suuttua siitä. Mutta tämä nyt oli ihan spekuloimista. Eli en ihmettelisi jos hänen äitinsäkin olisi narsisti, sillä näistä "narsisti - sukupolvista" on tutkimuksi ollut. Muistan lukeneeni.
        Eli hän on edelleen kuin pieni poika, joka kaipaa tod.näk. äitinsä hyväksyntää, mitä ei tule todellisuudessa koskaan saamaan. Hänhän ei lapsena koskaan riittänyt omille vanhemmilleen, sellaisena kuin oli. Ei edelleenkään. Tästä johtuen huono-omatunto..häpeä..huono itseluottamus. Hän ei näe sisimpäänsä, eikä sinne halua koskaan katsoa. Ei itke, koska on luultavasti itkenyt lapsena ihan tarpeeksi. Tai sitten on ihailtu, hemmoteltu pilalle. Eli saanut materiaalisesti kaiken, vain se aito lämmin rakkaudellinen hyväksyntä on jäänyt puuttumaan.

Eli juu. Pysykää ihmeessä kaukana. Menetätte itsenne siinä taistelussa, jos lähdette "parantajaksi"...todella, vain läheisriippuvainen, todella huonon itsetunnon omaava, tai toinen narsisti viihtyy Narskun kanssa. Muuten, jättäkää mielenterveystoim. hoidettavaksi. Eli suojelkaa itseänne, ettette joudu itse sinne parantolaan.

• eräsex
        ne jos ketkä osaa kirjoitti:

...sellaista näkemystä, että kun hän ei todella ymmärrän että mitä rakkaus on. Haluaa sen ehkä kieötää kokonaan. Ja toisekseen.. jos hänen yksi narsistisista lähteistään on mahdollisesti oma äitinsä, niin.. voipi olla että ainoa henkilö keneltä hän tuon lauseen hyväksyy on äiti. Ja miksi? Hän kaipaa edelleen niin kovasti sitä äitinsä hyväksyntää, ettei ota sitä vastaan keneltäkään muulta. Ja voi todella jopa suorastaan suuttua siitä. Mutta tämä nyt oli ihan spekuloimista. Eli en ihmettelisi jos hänen äitinsäkin olisi narsisti, sillä näistä "narsisti - sukupolvista" on tutkimuksi ollut. Muistan lukeneeni.
        Eli hän on edelleen kuin pieni poika, joka kaipaa tod.näk. äitinsä hyväksyntää, mitä ei tule todellisuudessa koskaan saamaan. Hänhän ei lapsena koskaan riittänyt omille vanhemmilleen, sellaisena kuin oli. Ei edelleenkään. Tästä johtuen huono-omatunto..häpeä..huono itseluottamus. Hän ei näe sisimpäänsä, eikä sinne halua koskaan katsoa. Ei itke, koska on luultavasti itkenyt lapsena ihan tarpeeksi. Tai sitten on ihailtu, hemmoteltu pilalle. Eli saanut materiaalisesti kaiken, vain se aito lämmin rakkaudellinen hyväksyntä on jäänyt puuttumaan.

Eli juu. Pysykää ihmeessä kaukana. Menetätte itsenne siinä taistelussa, jos lähdette "parantajaksi"...todella, vain läheisriippuvainen, todella huonon itsetunnon omaava, tai toinen narsisti viihtyy Narskun kanssa. Muuten, jättäkää mielenterveystoim. hoidettavaksi. Eli suojelkaa itseänne, ettette joudu itse sinne parantolaan.

OHO olipahan miinuksia, johonkin taisi sattua. Ne jos jotkut osaa nimimerkki, olet oikeassa, joskus saattaa narsistin väärä suhtautumien vanhempiinsa johtua mustasukkasuudesta jotain sisarusta kohtaan jota varsinkin äiti, narsistin mielestä, kohtelee paremmin kuin häntä itseään.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

OHO olipahan miinuksia, johonkin taisi sattua. Ne jos jotkut osaa nimimerkki, olet oikeassa, joskus saattaa narsistin väärä suhtautumien vanhempiinsa johtua mustasukkasuudesta jotain sisarusta kohtaan jota varsinkin äiti, narsistin mielestä, kohtelee paremmin kuin häntä itseään.

Narsisti jättää uhriinsa pysyvät arvet.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Olipas tosiaan tullut miinuksia...liekö itse narsistiexä käynyt lukemassa ...

• eräsex

Noita miinustajia täällä riittää, ei kannata välittää. Pystytkö prinsessa nukkumaan kunnolla?
      Minä pahinmpina aikoina odotin iltaa, että pääsen nukkuun. Oli kuin uni olisi lohduttanut. Monesti heräsin kuitenkin itkuun.

Avioliittomme viimeiset vuodet minä sairastelin, kävin läpi isoja leikkauksia, ja noihin aikoihin alkoi mies kulkeen yksin ulkona. Näin valtavasti painajaisia.HErättyäni kömmin miehen kainaloon hakeen turvaa. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että nuo unet johtuivat exästä.

Olen edeleenkin erittäin herkkä uninen.

• Prinsessa -62

No, nukkuminen on vielä toistaiseksi sellaista parin-kolmen tunnin yöunta, ja herään useasti siihen, että muistot tulvii niin vahvasti mieleeni, että loppuyö menee itkiessä.
        Yksi yö heräsin siihen, kun näin unta, että toi exä mustamaalasi minua tosi monille ihmisille ja oli oikein sairas ilme hänen kasvoillaan.
        Sen olen huomannut, että viimeiset viisi kuukautta kun olin kihlattuni kanssa saman katon alla, niin minulla oli jatkuvasti verenpaine korkealla ja kärsin rytmihäiriöistä ja päänsärystä, ja jouduin useasti lääkärillä käymään, mutta nyt kun olen ollut omassa kodissani, niin noita oireita ei ole ollut.
        Eikä toi mies ymmärtänyt minun vaivojani, vähätteli vain, mutta jos hänellä oli päänsärkyä tai selkäkipua, niin koko päivän suurin puheenaihe oli ne hänen kipunsa, huoh.
        Just eilen illalla mietin, että kuinka raskaalta tuntui, kun siellä asuessani toi mies yleensä iltaisin istui sohvalla ja kun minun olisi tehnyt mieli mennä hänen viereensä ja käpertyä kainaloon, niin hän hylki minua, kuin minussa olisi jokin "rutto" ollut, että ei vaan häneen tartu. Se sattui kauheasti sisimpään, kun hän oli niin lähellä, mutta kuitenkiin niin kaukana. Ehkäpä noita tunteita ei kukaan sellainen osaa kuvitella kuinka ne satuttaa, jos ei ole itse niitä käynyt läpi. Mutta täytyy kyllä todeta, että kauhea oli kokemus, ja en toivoisi vastaavaa kenellekään, enkä itselleni enää ikinä. Sydän tuntuu edelleenkin olevan ns.verihaavoilla.

• Prinsessa -62
        Prinsessa -62 kirjoitti:

No, nukkuminen on vielä toistaiseksi sellaista parin-kolmen tunnin yöunta, ja herään useasti siihen, että muistot tulvii niin vahvasti mieleeni, että loppuyö menee itkiessä.
        Yksi yö heräsin siihen, kun näin unta, että toi exä mustamaalasi minua tosi monille ihmisille ja oli oikein sairas ilme hänen kasvoillaan.
        Sen olen huomannut, että viimeiset viisi kuukautta kun olin kihlattuni kanssa saman katon alla, niin minulla oli jatkuvasti verenpaine korkealla ja kärsin rytmihäiriöistä ja päänsärystä, ja jouduin useasti lääkärillä käymään, mutta nyt kun olen ollut omassa kodissani, niin noita oireita ei ole ollut.
        Eikä toi mies ymmärtänyt minun vaivojani, vähätteli vain, mutta jos hänellä oli päänsärkyä tai selkäkipua, niin koko päivän suurin puheenaihe oli ne hänen kipunsa, huoh.
        Just eilen illalla mietin, että kuinka raskaalta tuntui, kun siellä asuessani toi mies yleensä iltaisin istui sohvalla ja kun minun olisi tehnyt mieli mennä hänen viereensä ja käpertyä kainaloon, niin hän hylki minua, kuin minussa olisi jokin "rutto" ollut, että ei vaan häneen tartu. Se sattui kauheasti sisimpään, kun hän oli niin lähellä, mutta kuitenkiin niin kaukana. Ehkäpä noita tunteita ei kukaan sellainen osaa kuvitella kuinka ne satuttaa, jos ei ole itse niitä käynyt läpi. Mutta täytyy kyllä todeta, että kauhea oli kokemus, ja en toivoisi vastaavaa kenellekään, enkä itselleni enää ikinä. Sydän tuntuu edelleenkin olevan ns.verihaavoilla.

Eniten minua mietityttää vann se, että ns.lopputyö jäi tekemättä, elikäs hän vaan heitti minut kylmästi ulos, eikä koskaan saatu puhua siitä enempää, yleensäkään meidän erosta. Kuinka ihminen voi olla niiin kylmä, että tosta noin vain yli vuoden suhde on sekunnissa ohi ja that`s it. En jaksa käsittää.

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Eniten minua mietityttää vann se, että ns.lopputyö jäi tekemättä, elikäs hän vaan heitti minut kylmästi ulos, eikä koskaan saatu puhua siitä enempää, yleensäkään meidän erosta. Kuinka ihminen voi olla niiin kylmä, että tosta noin vain yli vuoden suhde on sekunnissa ohi ja that`s it. En jaksa käsittää.

Niin tuota lopputyötä et varmaan saa tehtyä. Olen törmännyt näissä keskusteluissa täällä juuri tuohon kun toinen vain hylätään ilman mitään selitystä.
        Se on kauhein loukkaus mitä voi(ex) kumppanille tehdä. Mutta kait se on niin, että narsisti ei pysty keskustelemaan. Minunkin ex raivostui jos itkin ja sen vuoksi hän varmaan vain katosi, Hän ei olisi kestänyt kyyneleitäni. Vaikka luulen, että siinä vaiheessa en olisi itkenyt, van olisin saattanut jopa lyödä. katoamisensa jälkeen syyllistyin kyseleen, että miksi. enkö ollut paremman kohteun arvoinen? Enkä koskaan tule saamaan vastausta.

Pitää vain hyväksyä ja arvostaa itseä niin paljon, että ei jää tuohon kiinni.

• eräsex
        eräsex kirjoitti:

Niin tuota lopputyötä et varmaan saa tehtyä. Olen törmännyt näissä keskusteluissa täällä juuri tuohon kun toinen vain hylätään ilman mitään selitystä.
        Se on kauhein loukkaus mitä voi(ex) kumppanille tehdä. Mutta kait se on niin, että narsisti ei pysty keskustelemaan. Minunkin ex raivostui jos itkin ja sen vuoksi hän varmaan vain katosi, Hän ei olisi kestänyt kyyneleitäni. Vaikka luulen, että siinä vaiheessa en olisi itkenyt, van olisin saattanut jopa lyödä. katoamisensa jälkeen syyllistyin kyseleen, että miksi. enkö ollut paremman kohteun arvoinen? Enkä koskaan tule saamaan vastausta.

Pitää vain hyväksyä ja arvostaa itseä niin paljon, että ei jää tuohon kiinni.

Niin lisään vielä, että suhteen pituudella ei ole mitään merkitystä kuinka narsisti toimii.

Jos olisin itse tajunnut heti mikä mies todellisuudessa on, niin en varmaankaan olisi koskaan suostunut edes tutustuun häneen. Seitsemän vuotta oli champanjaa ja ruusuja jonka jälkeen hän muuttui. Tuon seitsemän vuoden aikana esiintulleet ikävyydet painoin villasella ja syytin menneisyytä. Suhteemme muuttui painajaiseksi josta yritin irti. Aina hän onnistui tulemaan takaisn, Ensimmäisen eron olin aiheuttanut itse( lapseeni kohdistuneen ilkeyden vuoks käskin hänen muuttaa) joten myös itse pyysin, että mentäs avioliittoneuvojalle. jonka myös teimme. Jota en tuolloin tiennyt oli, että hällä oli jo toinen nainen.
        Me yritettiin jatkaa liittoamme, mutta ei saatu rauhaa. Nainen ei viel' silloin ottanut minuun yhteyttä vaan vasta vuoden kuluttua kun hän oli taannut sen lainan ja mies oli muuttanut mutta kuitenkin katui ja palasi takasin. Silloin tuli nainen eteeni, otti kädestä ja esittäytyi kertoi hällä olevan suhteen mieheni kanssa.

Kokonaisuudessaan oltiin yhdessä melkein 11v. vaikka viiminen vuosi oli todella yritystä päästä irti.

• eräsex

Muistu muuten eräs nyxän kirjoitus jossa väitti minun käyttäneen heikkoa fyysistä kuntoani syynä kiristää miehen pysymään luonani.

Meillä ei kylläkään tullut mitenkään ilmi, että eikö hän olisi halunnut minua kainaloonsa. Kun palasin sairaalstakin niin hän auttoi ahkerasti. Minulla monesti huono omatunto kun hän joutui auttaan yölläkin. Hän ei sanallakaan moittinut.
      Siksi kaikki tuon naisen kertomat jutut ovat satuttaneet aivan hirveästi.
      Kysyinkin mieheltä, että onko kertonut tuolle arpienikin koot.
      SAtutti aivan vietävästi saada tietää, että mies purki, minun sairastamisesta johtuvaa, pahaaoloaan toiselle naiselle.
      Selvisi sitten, että tuo nainen oli jopa nukkunut sängyssäni kun olin ollut sairaalassa. Silloinkin mies tuli sairaalaan itkeen kuinka pelkäsi menettävänsä minut kostoksi siitä, että on tehnyt niin paljon pahaa minulle.

Siis niin sairassta kuin vain voi olla. MIes käytti toista naista aseena. Tai olisko toisinpäin, en tiedä? ENkä enää välitäkään. Aikoinaan meinasi mennä hermot tuota miettiessäni. Sen vain tiedän tänään, että kummankaan nuista toiminta ei ollut tervettä eikä mitenkään minua kunnioittavaa.

• eräsex

Niin, tiedän, että totuuden mukaisesti muistelu miehen toimista viimeisinä vuosina ei ole tervettä itsellenikään.
      Kerron vielä kuitenkin, että mies muuttui. Alkoi ilkeäksi kotona asuvaa lastani kohtaan, jota en todellakan sietänyt.
      NAinen kertoin miehen haukkuvan lastani idiootiksi.

MIes kiristi minua laittaan lapselle oman asunnon. Lapsi on lievästi kehitysvammainen jolla täysi eläke ja maksoi kyllä oman osansa asumisesta ja kaikista muistakin kuluista joihin mies itse ei aina kyesnnyt.
      Kun sain lapsen asiat hoidettua ja mies halusi jatkaa liittoa

Nainen kertoin miehen kauhistuneen kuinka nopeasti olin saanut kaiken järjestyyn. Naisen mukaan oli mies toivonut, että asiat pitkittyis ja hän sen vuoksi olisi voinut lähteä lopullisesti.

Vaikka mies todellisuudessa itse rukoili anteeksiantoa ja väitti tuon naisen olevan pahan ja että se vain haluaa pilata elämämme.

Jatkettiin parivuotta ilman suurempia ongelmia. Aina kun tapasin naisen niin hän heitti ilkeyksiään kuinka mies saa edelleen käyttää minua hyväkseen mutta se ei onnistu enää hänen kanssaan. Onnittelin häntä siitä. Onnittelin häntä jopa siitä kun hän tapasi uuden miehen. Sen jälkeen alkoi pommitus siitä kuinka minun olisi pitänyt ottaa takausvastuu siitä lainasta jonka hän oli miehelleni taannut.
      En suostunut.

Mies raivosi minulle siitä, että pidin yhteyttä naiseen , vaikka asiat oli juuri päinvastoin. Joskus toisaan pelkäsin tuota raivoamsita.

Sitten selvisi, että siellähän oli taas uusi nainen tälläkin kertaa otti nainen yhteyttä minuun. Silloin päätin, että nyt loppu. Ennemmin kuolen kuin otan enää takasin.
      Puolivuotta menikin vihan voimassa erittäin hyvin.
      Kunnes mies halusi vieläkerran palata.

Erossa ollessamme olimme juteleet useasti uon naisen kanssa. hän oli vieläkin sitä mieltä että mise on anrsisti työmaallakin nauretaan hälle (ovat samassa työpaikass)
      Ja hänen kyvyttömyydelleen hoitaa raha-asioita. Ym. Hän on kaunis ja oman arvonsa tietävä eikä koskaan enää sorru siihen.
      Minä jopa uskoin häntä.
      JA uskoin vieläkerran miestäkin. Jotka kummatkin osottivat olevansa täysin epäluotettavia minua manipuloivia hirviöitä.
      Siinä oli tottus viimeisistäkin vuosista.

• mies itsekkin

Siis tuota miten tää meni? Siis sinulla ja miehellä oli suhde joskus ja siitä lapsi joka on hieman kehitysvammainen. Nyt nykyinen nainen ja mieskö sinulle on narsisteja vai kuinka?
      Eihän sinun tarvitse minun käsityksen mukaan olla edes juttuväleissä noitten kanssa. Elä vaan omaa elämää ja etsi joku hyvä mies itsellesi.

Unohda tuollaiset kouhkat. Lapsesikin varmaan osaa elää ilman isäänsä, varsinkin jos asuu jo omassa asunnossa.

Sulla taitaa mennä omassa elämässä suhteellisen hyvin, niin elä anna sotkea tuollaisten sinun elämääsi, siihen on nykyään kaikki lähestymiskiellot ja kaikki keinot olemassa. Ja minusta noitten elatusvelvollisuuksienkin hoitoon on olemassa keinot. Ne menee sitten ulosottoon, jos ex-miehes ei niitä pysty maksamaan, mutta lapsesi saa tuen. Elä rupea uhriks missään nimessä!

• eräsex

Mies itsekkin-
        Lapsi on ensimmäisestä avioliitosta. En ole missään väleissä noitten kanssa. Luojan kiitos meillä ei ole yhteisiä lapsia.

Kerroin vain kokeumksistani prinsessalle joka pohtii samoja asioita mitä itsekin aikoinaan, joskus vieläkin, pohdin.

• Tässä ketjussa on jälleen kerran keskusteltu narsisti puolison toimista eron yhteydessä. En kylläkään ole aikasemmin törmännyt kertomukseen kuinka toinen nainen/ kakkonen toimii noin määrätietoiseti mitä eräsex kuvaa. Voi todellakin esittää kysymyksen, että kuka se narsisti onkaan? Kuka manipuloi ketäkin?

• eräsex

Niinpä, siksipä asia onkin ollut vaikea ymmärtää.

• eräsex

Oikeastaan on aivan sama kuka on se narsisti. minun kannaltani tärkeintä on pystyä elämään tapahtuneiden asioiden kanssa. Nehän ei täysin unohdu koskaan, mutta kuten olen monta kertaa todennut, päivä päivältä paremmin.

Elämässä on kuitenkin paljon hyvää vielä jäljellä Sitä olen tässä prinsessalle yrittänyt kertomukseni kautta sanoa.
      Itselläni on ne kadonneet ystävätkin palanneet, Ehkä ei niin läheisinä ja lämpiminä kuin ennen kaikkia heille kerrottuja valheita, mutta siinäkin vähäkin paremi kuin ei mitään.
      Ne joita yritettiin manipuloida minua vastaan ovat ja kättelyssä tehneet selväksi, että heitä ei exnyxäparin jutut kiinnosta.

Olen varma että prinsessakin löytää tasapainon ja kysymys, että MIKSi? ja tarve saada selitys haalenee ajan myötä.
      Ollaan ylpeitä itsestämme.
      Tähän sopii hyvin erään äidin sanat kun häntä syyllistettiin lapsen sairaudesta. Hän vastasi miettineensä, että mitä ihmeellistä hänessä on kun hänelle on sallittu noin suuri vastuu?
      Minä olen saanut noista sanoista paljon voimaa, Mikä minussa niin ihmeellistä, että minulle on sallittu kaikkinämä koettelemukset?. Mikä on tehnyt minusta niin kallisarvoisen, että saan valtuudet tukea ja ymmärtää toisia kovaosaisia.

• Prinsessa -62

Niin, ja minä olen kokeillut lohduttautua sanonnalla, että ihmiselle ei anneta isompaa taakkaa kuin minkä jaksaa kantaa.

• Miksi (minäkin kysyn) pitää miinustaa ap:n kertomus? Onko jollakin tahtotila kiusata,ja saada ap lopettamaan, hänelle tärkeän keskustelun?
        Uhrin pitää saada puhua, vatvoa niin pitkään, että hänellä itsellään tule tunne, että ei kiinnosta enään.

• Prinsessa -62
        sirunen kirjoitti:

Miksi (minäkin kysyn) pitää miinustaa ap:n kertomus? Onko jollakin tahtotila kiusata,ja saada ap lopettamaan, hänelle tärkeän keskustelun?
        Uhrin pitää saada puhua, vatvoa niin pitkään, että hänellä itsellään tule tunne, että ei kiinnosta enään.

Olen törmännyt aiemminkin tässä ketjussa tohon ap-merkintään, mitäs tarkoittaa ?

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Niin, ja minä olen kokeillut lohduttautua sanonnalla, että ihmiselle ei anneta isompaa taakkaa kuin minkä jaksaa kantaa.

Aivan samoin täällä, Olen nyt vuosien jälkeen kääntänyt asian kuitenkin positiiviseksi. Jotainhan minussa on, kun olen saanut kokea kaiken ja jos se on sitä, että voisin lohduttaa jotain toista niin silloin kokemani on ollut sen arvoista.

• Prinsessa -62 kirjoitti:

Olen törmännyt aiemminkin tässä ketjussa tohon ap-merkintään, mitäs tarkoittaa ?

ap:llä = ketjun aloittaja.

• Prinsessa -62
        sirunen kirjoitti:

Miksi (minäkin kysyn) pitää miinustaa ap:n kertomus? Onko jollakin tahtotila kiusata,ja saada ap lopettamaan, hänelle tärkeän keskustelun?

Tässä kun kelailen noita reilun vuoden aikaisia tapahtumia, niin sellainenkin asia tuli mieleeni, että kun minulla on kaksi koiraa, joista toinen on "hieman" ylipainoinen, niin toi exä yritti uhalla lihottaa vielä enempi sitä. Monesti päivässä jakeli koirille keksejä ja mikä pahinta palasokeria. Minä en ole koskaan koirilleni antanut palasokeria, mutta tää heitteli niitä päivittäin koirille. Sanoin siitä monesti ja kielsin häntä niitä antamasta, mutta arvata saattaa, uskoiko hän, no ei. Näin jälkeenpäin ajatellen, hänhän yritti tehdä siinäkin minulle kiusaa, että jos vaikka koirani menettäisin, huh. Koirani ovat minulle lasteni jälkeen rakkainta maailmassa, ja niistä en jonkun ukon takia kyllä luovu.
        Päivä päivältä, pikkuhiljaa alkaa ns.todellisuus hahmottua, siis, että se mies on todellakin käyttänyt minua hyväkseen ja hän on todellakin sairas. Tää vaan vie tosi pitkän aikaa, että pystyy oikein tajuamaan tilannetta, mutta tästä noustaan pikkuhiljaa ylöspäin, teidän kaikkien tuella, kiitos teille :)

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Tässä kun kelailen noita reilun vuoden aikaisia tapahtumia, niin sellainenkin asia tuli mieleeni, että kun minulla on kaksi koiraa, joista toinen on "hieman" ylipainoinen, niin toi exä yritti uhalla lihottaa vielä enempi sitä. Monesti päivässä jakeli koirille keksejä ja mikä pahinta palasokeria. Minä en ole koskaan koirilleni antanut palasokeria, mutta tää heitteli niitä päivittäin koirille. Sanoin siitä monesti ja kielsin häntä niitä antamasta, mutta arvata saattaa, uskoiko hän, no ei. Näin jälkeenpäin ajatellen, hänhän yritti tehdä siinäkin minulle kiusaa, että jos vaikka koirani menettäisin, huh. Koirani ovat minulle lasteni jälkeen rakkainta maailmassa, ja niistä en jonkun ukon takia kyllä luovu.
        Päivä päivältä, pikkuhiljaa alkaa ns.todellisuus hahmottua, siis, että se mies on todellakin käyttänyt minua hyväkseen ja hän on todellakin sairas. Tää vaan vie tosi pitkän aikaa, että pystyy oikein tajuamaan tilannetta, mutta tästä noustaan pikkuhiljaa ylöspäin, teidän kaikkien tuella, kiitos teille :)

Minullakin oli koira joka oli exällekin erittäin rakas. Kun tuon puolen vuoden eron aikaan jouduin lopettaan koiran sillä ilmenneen syövän vuoksi (oli liian vanha leikattavaksi), niin kun ex tuli takasin niin kertoi kaipaavansa hännänheiluttajan tervehdyksiä. Puhuttiin uuden koiran hankkimisesta.
        Kun jäin sitten yksin niin päätin, että vaikka kuinka rakastan koiria niin en enää hanki yhtään sillä siitä luopuminen oli yhtä tuskallista kuin exän aiheuttama suru ja kun ne vielä oli yhtäaikaa.

Nyt olen onnellinen norjalaisen mettäkissan omistaja.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Minullakin oli koira joka oli exällekin erittäin rakas. Kun tuon puolen vuoden eron aikaan jouduin lopettaan koiran sillä ilmenneen syövän vuoksi (oli liian vanha leikattavaksi), niin kun ex tuli takasin niin kertoi kaipaavansa hännänheiluttajan tervehdyksiä. Puhuttiin uuden koiran hankkimisesta.
        Kun jäin sitten yksin niin päätin, että vaikka kuinka rakastan koiria niin en enää hanki yhtään sillä siitä luopuminen oli yhtä tuskallista kuin exän aiheuttama suru ja kun ne vielä oli yhtäaikaa.

Nyt olen onnellinen norjalaisen mettäkissan omistaja.

Koira on sellainen, joka ei petä eikä jätä :).
        Tänään eräs ystäväni soitti ja kertoi, että hänen miehensä oli käynyt eilen exäni luona, ja oli todennut, että kasvoista jo näkee jotta exäni on "sairas". Exä oli kuulema ollut erittäin vihaisenoloinen ja ikävystynyt. Lieneekö näytellyt vai olisiko pienesti saanut tunteita oikeasti peliin...tiedä häntä. Aika yksinäistä varmaan hänelläkin, kuitenkin toista vuotta oltiin yhdessä saman katon alla. Mutta, itsehän hän kaiken pahan aiheutti, kärsiköön rauhassa. Tuli vaan mieleeni, että saas nähdä alkaako joulun tienoilla ottamaan yhteyttä minuun, olisihan hänellä hyvä syy, eli joulua toivotella.
        En kuitenkaan enää lämpiä hänelle, aika on jo tehnyt sen verran tehtäväänsä, että hänen kanssaan yhteinen elo on taakse jäänyttä. En kaipaa pahuutta elämääni.

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Koira on sellainen, joka ei petä eikä jätä :).
        Tänään eräs ystäväni soitti ja kertoi, että hänen miehensä oli käynyt eilen exäni luona, ja oli todennut, että kasvoista jo näkee jotta exäni on "sairas". Exä oli kuulema ollut erittäin vihaisenoloinen ja ikävystynyt. Lieneekö näytellyt vai olisiko pienesti saanut tunteita oikeasti peliin...tiedä häntä. Aika yksinäistä varmaan hänelläkin, kuitenkin toista vuotta oltiin yhdessä saman katon alla. Mutta, itsehän hän kaiken pahan aiheutti, kärsiköön rauhassa. Tuli vaan mieleeni, että saas nähdä alkaako joulun tienoilla ottamaan yhteyttä minuun, olisihan hänellä hyvä syy, eli joulua toivotella.
        En kuitenkaan enää lämpiä hänelle, aika on jo tehnyt sen verran tehtäväänsä, että hänen kanssaan yhteinen elo on taakse jäänyttä. En kaipaa pahuutta elämääni.

En varaamaankaan ole oikea ihminen sanomaan, että pidä tuo mieli.
        Koirasta puheenollen, meillä on ihan lapsuudesta asti ollut aina koiria. JAhtikoiria oli useitakin ja minulla oli aikoinaan myös collie josta jouduin myös luopumaan kun ei hyväksynyt muuttamista vaan häiritsi naapureita jatkuvalla haukkumisella kun olin töissä.
        Siitä luopuminen oli raskasta mutta koira oli jo 11v. Otin uuden tyttären toivomuksesta Kultasen noutajan, josta tulikin kaikille tosi rakas. Koira oli pentu kun ex ilmestyi kuvioihin. Ensitöikseen söi exän buutsit kun protestoi uuden ihmisen ilmestymistä laumaamme. Heistä tuli kuitenkin erittäin hyvät ystävä, lintumetsälle ja kallale kaveri
        Vihastuksissaan ex sätti koiraa aivan kuten minua ja lastanikin muuten sai koira kyllä hyvää kohtelua. Syöpä todettiin koiran ollessa 10 vuotias.
        Olen itsekin sitämieltä, että koira ei petä eikä se jätä.
        Itse tunsin pettäneeni kultsun kun jouduin tekeen päätöksen sen lopettamisesta.
        Ystävättäreni kanssa kontattiin eläinlääkärissä lattialla ja itkien ja halaten koiraa josta elämä oli juuri poistunut. Vieläkin itkettää kun muistelen.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Aivan samoin täällä, Olen nyt vuosien jälkeen kääntänyt asian kuitenkin positiiviseksi. Jotainhan minussa on, kun olen saanut kokea kaiken ja jos se on sitä, että voisin lohduttaa jotain toista niin silloin kokemani on ollut sen arvoista.

Eilen illalla sain tietää exän kaverilta, että exä haluaa kuumeisesti saada poliisien häneltä takavarikoimat aseet takaisin itselleen. Huh, mitähän hän nyt siellä hautoo ??? Mutta eikös vaan niin liene, että kun poliisi on kerran vienyt aseet pois, niin ei niitä hevin takaisin anneta ? Kauhistuttaa ajatellakin, mitä seuraavaksi voisi tapahtua...

• eräsex
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Eilen illalla sain tietää exän kaverilta, että exä haluaa kuumeisesti saada poliisien häneltä takavarikoimat aseet takaisin itselleen. Huh, mitähän hän nyt siellä hautoo ??? Mutta eikös vaan niin liene, että kun poliisi on kerran vienyt aseet pois, niin ei niitä hevin takaisin anneta ? Kauhistuttaa ajatellakin, mitä seuraavaksi voisi tapahtua...

Minkävuoksi häneltä on takavarikoitu aseet?. Jos uhkailun, niin eipä taida saada takaisin.
        Arvaamaton ihminen ei tarvitsisi alunalkaenkaan saada kantolupaa.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

Minkävuoksi häneltä on takavarikoitu aseet?. Jos uhkailun, niin eipä taida saada takaisin.
        Arvaamaton ihminen ei tarvitsisi alunalkaenkaan saada kantolupaa.

Varmaankin uhkaillut jotain, en tiedä.

• Prinsessa -62
        eräsex kirjoitti:

En varaamaankaan ole oikea ihminen sanomaan, että pidä tuo mieli.
        Koirasta puheenollen, meillä on ihan lapsuudesta asti ollut aina koiria. JAhtikoiria oli useitakin ja minulla oli aikoinaan myös collie josta jouduin myös luopumaan kun ei hyväksynyt muuttamista vaan häiritsi naapureita jatkuvalla haukkumisella kun olin töissä.
        Siitä luopuminen oli raskasta mutta koira oli jo 11v. Otin uuden tyttären toivomuksesta Kultasen noutajan, josta tulikin kaikille tosi rakas. Koira oli pentu kun ex ilmestyi kuvioihin. Ensitöikseen söi exän buutsit kun protestoi uuden ihmisen ilmestymistä laumaamme. Heistä tuli kuitenkin erittäin hyvät ystävä, lintumetsälle ja kallale kaveri
        Vihastuksissaan ex sätti koiraa aivan kuten minua ja lastanikin muuten sai koira kyllä hyvää kohtelua. Syöpä todettiin koiran ollessa 10 vuotias.
        Olen itsekin sitämieltä, että koira ei petä eikä se jätä.
        Itse tunsin pettäneeni kultsun kun jouduin tekeen päätöksen sen lopettamisesta.
        Ystävättäreni kanssa kontattiin eläinlääkärissä lattialla ja itkien ja halaten koiraa josta elämä oli juuri poistunut. Vieläkin itkettää kun muistelen.

Hitsit, tuli oikein paha olo, kun mieleeni tuli se tiistainen ilta reilut kuukausi sitten, kun exä laittoi minut pihalle elämästään. Silmiini tuli oikein kuva hänen kasvoistaan, ja hänen silmistään, jotka olivat todella sairaan ihmisen silmät. Hrr...tuli oikein vapisuttava olo. Tällaistako vuoristorataa tämä elämä tulevaisuudessakin on, että saan silmiini aina aika ajoin sen sairaan ihmisen ja tulee pelottavan hyinen olo ??? Eihän tämä olotila tietenkään voi hetkessä parantua hyväksi, koska olen niin loppuunstressattu ja hyväksikäytetty kuin olla osaa. Mietin vain...tota sairasta ihmistä ja niitä aseita...huoh. Ja ajattelen, että voi kauheaa, hänhän on asiakaspalvetutyössä, eli kuljettaa päivittäin suurta määrää ihmisiä, mitäs jos hän työssään kerran kilahtaa...huh,huh.

• Voimia!

V

• Tuittu

Olen itse kokenut kolmesti saman kuin sinä. Olet saanut täällä paljon hyviä neuvoja, toivon että saat niistä tukea kulkea kohti parempaa huomista.
      Kun sinut on raadeltu vereslihalle paraneminenkaan ei tapahdu hetkessä. Anna itsellesi armoa ja mieti nyt vain, mitä sinä tarvitset ja mikä tekee sinulle hyvää.

Alussa on vaikeaa, kun exä "asuu pääsi sisällä" ja yrität etsiä järkisyitä hänen käyttäytymiselleen. Niitä et tule koskaan löytämään. Mies on pahasti sairas mieleltään.
      Parasta mitä voit tehdä itsellesi nyt on pysytellä hänestä niin kaukana kuin mahdollista. Älä missään tapauksessa ota yhteyttä, äläkä vastaa yhteydenottoihin. Aivan varmasti hän tulee sen jossain vaiheessa tekemään. Olemalla yhteydessä häneen eheytymisesi vain hidastuu ja ottaa takapakkia. Vanhat haavat avautuvat. Sinä itse myös keksit vielä monena heikkona hetkenä hyviä syitä ottaa häneen yhteyttä!

Hävitä hänen puhelinnumeronsa ja muut yhteystiedot! Jos joudut tekemisiin hänen kanssaan, mieti valmiiksi miten saat hänet karkoitettua mahdollisimman nopeasti. Mikä on hänen "heikko" kohtansa?
      Suosittelen sinua lukemaan Paula Salomaan kirjan "Narsismin tiedostaminen, toipumisopas narsisteille ja uhrille". Kirjan luettuani itse aloin käsittää, mikä oma osuuteni on ollut siihen, että kerta toisensa jälkeen ajaudun tällaisiin ihmissuhteisiin. Ymmärsin myös, etten pysty narsistia rakastamaan ehjäksi, vaikka kuinka olen yrittänyt.
      Kuuntele musiikkia, lue kirjoja ja kävele tai harrasta muuta liikuntaa. Ne ovat auttaneet ainakin minua. Samoin eläimet tuovat uskomattoman paljon lohtua. Kun pahaolo yllättää ja suru tulee, anna itkun tulla. Se purkaa tunnelukkoja vähitellen.
      Pidä itsestäsi huolta ja pysy lujana.

• Prinsessa -62

Kiitos. Aivan ihanaa, kun on tällaisia ns. tuntemattomia ystäviä, jotka kannustavat ja ohjaavat. Minulle on nuo kaksi koiraani tuoneet lohtua niin paljon, että ilman niitä en tiedä kuinka tilani olisi. Kun minua itkettää, koirani tulevat sohvalle viereeni ja katsovat ruskeilla silmillään minua silmiin ja painavat päänsä syliini myötäeläen tuskaani omalla ihanalla tavallaan. Olen niin todella eläinrakas, ja en tiedä, pystyykö kukaan antamaan enempi huomiota ja hellyyttä ja rakkautta koirilleen kuin minä annan. Monesti olen miettinyt, että koirat ovat todellakin viisaampia kuin jotkut ihmiset, puhekyky niiltä puuttuu, muuten ovat täyden kympin ystäviä. Tänään minun poikani tulee lomalle luokseni kaukaa toiselta paikkakunnalta. Sitten ei minun tarvitse olla yksin, ja se on hyvä se.

• eräsex

Prinsessa-62, Toivottavasti et ole Jouluna yksin..
      Kerää lapset ja ystävät viettämään Joulua kanssasi. Tai mikä parasta matkusta jonnekin viettämään Joulua.

.

• Prinsessa -62

Hei eräsex. En ole jouluna yksin, vaan poikani kanssa ja tytärkin piipahtaa luonani. Olen tässä saanut jo aika mukavasti tehtyä jouluvalmisteluja...kaikesta huolimatta. Ja, kun muistelee, mitä inhottavaa viime jouluna tapahtui exäni puolelta, niin sitä suuremmalla syyllä nyt ainakin yritän tehdä ihanan joulun :)

• Prinsessa -62
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Hei eräsex. En ole jouluna yksin, vaan poikani kanssa ja tytärkin piipahtaa luonani. Olen tässä saanut jo aika mukavasti tehtyä jouluvalmisteluja...kaikesta huolimatta. Ja, kun muistelee, mitä inhottavaa viime jouluna tapahtui exäni puolelta, niin sitä suuremmalla syyllä nyt ainakin yritän tehdä ihanan joulun :)

Oli silleen hyvä, että ero exästä ei tullut lähempänä joulua, ettei joulu mennyt pilalle. Tässä nyt on kuitenkin jollain lailla ehtinyt palautua jo pienesti entiselleen, niin voi jopa nauttia joulusta.
        Toki varmaan joulun aika on sellaista, että kyyneleet virtaavat poskille, mutta en kaipaa exääni enää millään lailla. Nyt olen jo oppinut ja pystynyt käsittämään sen pahuuden määrän, minkä hän teki minulle, ja siihen en ikävöi todellakaan.
        Tuntui silloin viisi viikkoa takaperin, että eihän tästä voi millään selvitä elämään, mutta ystävien ja teidän tuntemattomien ystävien avulla tässä vaan pikkuhiljaa mennään kohti parempaa huomista. Kiitän suuresti teitä kaikkia, jotka olette valaneet minuun uskoa paremmasta, ja tukeneet tuskassani. Toivotan teille kaikille erittäin Ihanaa ja Rauhallista Joulunaikaa ! Olette olleet suuresti apuna minulle :)

• eräsex

Kiitos. Tiedän omasta kokemuksesta, että puhuminen tuntemattomien kans täällä ovat parasta lääkettä.
      Hyvää ja rauhallista Joulua sinullekin.

• Prinsessa -62

No niin, johan se exä antoi kuulua itsestään... Kun hän osti minulle vuoden aikana kaksi kännykkää, niin nyt hän on todennäköisesti ilmoittanut ne puhelimet varastetuiksi, koska ne eivät pelitä minun omalla sim-kortillani. Jotta sellaista. En oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, jotenkin huvittaakin, kuinka ihminen voi olla ilkeä. Toihan on siis ihan täysi piru mieheksi. Tässä nyt vaan pitää ajatella, että mitähän kekseliäs exä seuraavaksi tekee. On se todella sairas, on on. Mutta, ei se enää minua saa itkemään, minä nautin joulusta täysin rinnoin :))

• eräsex

Kiusa on pienikin kiusa. Semmosia ne ovat. Tsemppiä ja hyvät Joulut.

• Prinsessa -62

Huoh...eipä exä antanut minun olla rauhassa joulunakaan. En tiedä, kun koko ajan saa vaan miettiä ja olla varuillaan, että mitähän seuraavaksi on tulossa. Hän sanoikin aiemmin, että hänellä on sellaisia "kavereita", jotka on hänelle sanoneet, että jos joku pitää "hoidella" pois , niin sana vain heille, niin tapahtuu nopeasti. Alkaa tosiaan olla niin pelottava äijä, että olen alkanut tosissaan harkita muuttamista toiselle paikkakunnalle. Varmaan viisasta olisi.

• m76

"Mutta.....miten päästä yli tästä tuskasta, kun suhteessa oli kuitenkin niitäkin hyviä hetkiä, ja ne hyvät muistot puskevat mieleen niin sanomattoman voimakkaasti, että en oikein osaa enkä pysty tekemään mitään muuta, kuin itkeä. Itku on päivittäistä ja joka yö kun herään, kyyneleet tulee silmiin. Välillä tuntuu, että pitää ihan huutamalla itkeä tätä tuskaa. Olin niin hurjan paljon rakastunut häneen. Mitä teen, että tuska helpottaisi ?????
      Itse olisin valmis, jos hän vain pyytäisi, niin yrittämään vielä kerran yhdessä, ja jos se suhde ei olisi muuttunut parempaan suuntaan mitenkään, niin minusta tuntuu, että olisi helpompaa sitten hyväksyä se, että siitä yhteiselosta ei tule mitään ja olisi helpompi erota. En tiedä, onko tämä ns.oikea ajattelutapa, mutta näin minusta tuntuu. Kaikesta huolimatta minulla on positiivisia tunteita häntä kohtaan....."

Jos hän todella on narsisti...

Rakastat sitä kuvaa, jonka hän sinulle itsestään loi. Rakastat hyvää häntä. Sitä ihmistä ei sellaisena ole, se on illuusio. Hyväksy se. Rakastamaasi ihmistä ei ole olemassa sellaisena kuin häntä rakastat, koska osa hänestä on paha ja hän satuttaa sinua.

Kokemuksesta tiedän, että sitä on vaikea hyväksyä. Sitä on vaikea hyväksyä, koska se tekee liian kipeää. Harva asia elämässäsi on ollut aitoa, paitsi kipu.

Saanko arvata? Kaikki kokemasi kärsimys muuttuisi mielessäsi läpikäymisen arvoiseksi sillä, että hän muuttuisi, olisi se sinun rakastamasi itsensä ja heräisi siihen, että olet hänen rakkautensa arvoinen? Sitten olisit taas ehjä, jos saisit hänet taas rakastamaan sinua? Ikään kuin palauttamaan sen velan sielustasi, jonka hän on lupaa pyytämättä ottanut, jonka annoit ollaksesi rakastettu. Hän oikeasti pyytäisi anteeksi ja antautuisi sinulle.

Jossain on sanottu, että tämä on uhrissa herännyttä narsismia. Hänen on pakko uskoa olevansa niin ainutlaatuinen, että narsisti muuttuu (ja se on narsistinen suuruuskuvitelma). Toteuttaakseen tätä uhri antaa itsestään loputkin riippeet. Uhri suojautuu kivulta, koska on menettämässä aivan kaiken itsestään ja elämästään. Heräämässä suurimpaan mahdolliseen kusetukseen, jossa lopulta selviää miten silmänkääntötempulla hävitetään ihmisen elämä. Elämäsi oli vale.

Sinä olet antanut sille ihmiselle niin paljon, että et enää pysty perääntymään. Kuin laittaisit koko lopun omaisuutesi rulettiin voittaaksesi ja kattaaksesi antmasi velan, sinun on pakko voittaa. Tulet häviämään, hän ei muutu. Ja kun luulet, että tässä on raja, tämän pahempaa hän ei voi enää tehdä, huomaat että sitä rajaa ei ole. Ei hänelle, vain sinä voit vetää sen rajan. Hän ottaa vielä vähän lisää jos annat. Hän on siedättänyt sinua väärinkäytölleen niin kauan, olet jo tottunut siihen ja ehkä pitkään jo sietänyt asioita, joita terveessä parisuhteessa ei ikinä tapahtuisi.

Kun saat etäisyyttä asioihin, palapeli rakentuu päässäsi pikkuhiljaa. Oivallat asioita menneisyydestä, näet asiat selkeämmin ja rehellisemmin. Et enää halua kieltää, koska se ei satu niin paljon. Viimeinen mitä jää pureskeltavaksi on kiukku ja katkeruus ja viha sitä kohtaan miksi minulle kävi näin. Miksi se ihminen katsoi oikeudekseen tehdä minulle näin. Koska et sitä ansainnut.

Tällaisen hyväksymisprosessin kävin itse läpi, osin se on vielä kesken, mutta loppusuoralla ollaan. Vielä viha nostaa ajoittain päätään, vahva itsetunto on vielä hauras, on päiviä jolloin koen olevani ei-mitään. Takana 1,5 vuotta kylmän rehellistä itsetutkiskelua, keskustelua, internettiä, kirjallisuutta, terapiaa... ammattilaisten mukaan toipumiseni on ollut poikkeuksellisen nopea.

• m76

Ketju on julmetun pitkä ja Prinsessa näyttää päässeen kuivalle maalle. Hyvä :)

Damn, meni vuodatukseni hukkaan... no parempi näin :)

• m76
        m76 kirjoitti:

Ketju on julmetun pitkä ja Prinsessa näyttää päässeen kuivalle maalle. Hyvä :)

Damn, meni vuodatukseni hukkaan... no parempi näin :)

Jos joskus haluaa yrittää ymmärtää asiaa ulkopuolisena, niin sopivalla ajatusmallilla katsottuna elokuva Truman Show on aika osuva...

• narsissi

Prinsessa -62 ja muut narsistin kumppanit!
      Narsismista ei parane. Vaikka olisi millainen halu tai tahto tai toive saada narsisti "kuntoon", se vaan ei onnistu. Ei toisella, kolmannella tai sadannellakaan yrityksellä. Kaikki hyvä, mitä narsisti tekee, on pelkkää feikkiä: se on vain pohjaa alistamiselle, sitomiselle, nöyryyttämiselle, halu tehdä toinen aivan omaksi nappulaksi, jota pompotella ja josta syyttää vaikkapa siitä, että on kurja keli.

Hyvät hetket ovat pelkkää paskaa. Niissä on yhtä paljon aitoa kuin zirkonissa. Tai ovathan ne aitoa skeidaa....

Jos jätät narsistin, hän todennäköisesti alkaa ryyppäämään, lopettaa työnsä, ahdistelee, vainoaa, kiristää, syyttää, anelee, - parhaassa tapauksessa vetää kiikut ja jäähyväiskirjeessä syyttää siitä(kin) kumppaniaan.

Näin se vaan on, Se on hyväksyttävä - parhaiten narsistin kanssa elää pysymällä hänestä ihan helvetin kaukana.

• Prinsessa -62

Huh, nyt on sellainen vaihe, että joka yö nään painajaisia tosta narsisti-exästä. Aivan siis oikeita painajaisia, milloin hän yrittää teilata minut lapiolla ja milloin kirveellä, ja kun herään unesta, niin sydän hakkaa niin kauheasti. Luulin jo välillä, että alan tästä pikkuhiljaa pääsemään yli, mutta ei se näköjään hetkessä onnistu.
        Itkujakin tulee aika ajoittain...kuuluu vissiin asiaan.

• kuka teki diagnoosin
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Huh, nyt on sellainen vaihe, että joka yö nään painajaisia tosta narsisti-exästä. Aivan siis oikeita painajaisia, milloin hän yrittää teilata minut lapiolla ja milloin kirveellä, ja kun herään unesta, niin sydän hakkaa niin kauheasti. Luulin jo välillä, että alan tästä pikkuhiljaa pääsemään yli, mutta ei se näköjään hetkessä onnistu.

Sinänsä mielenkiintoinen ja ajatteluttava ketju mutta mistä sä oikeasti tiedät, onko sun eksäsi narsisti? Lääkärinkin on narsismia vaikea diagnosoida, niin miten tavallinen ihminen sen voi tehdä? Vai onko lääkäriltä lausunto asiassa?
        Moni ihminen on pelkästään kusi--pää, ollut ihan syntymästään saakka. Ilman että ovat narsisteja. Sunkin eksäsi voi olla sellainen.

• mardröm
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Alitajuntasi haluaa näyttää sinulle kuvia ja näkyjä, jopiden avulla pystyt tunnetasolla etääntymään entisestä rakkaastasi. Sanoisin että rankkoja mutta terapeuttisia ja hyödyllisiä unia.

• omaa kokemusta on
        kuka teki diagnoosin kirjoitti:

Sinänsä mielenkiintoinen ja ajatteluttava ketju mutta mistä sä oikeasti tiedät, onko sun eksäsi narsisti? Lääkärinkin on narsismia vaikea diagnosoida, niin miten tavallinen ihminen sen voi tehdä? Vai onko lääkäriltä lausunto asiassa?
        Moni ihminen on pelkästään kusi--pää, ollut ihan syntymästään saakka. Ilman että ovat narsisteja. Sunkin eksäsi voi olla sellainen.

mietin kanssa samaa: enempikin mies vaikuttaa lapselliselta ja avuttomalta, ihmiseltä, joka ei ole mieleltään terve.Narsismiin viittaavia asioita on itse asiassa varsin vähän kun lukee aloittajan tekstit.

Kaikissa eroissa tulee vastaan suru, epätoivo,epävarmuus ja toivo.

Kun ap kertoo, että miehellä on äitiinsä kiinteä, hyvin läheinen suhde, minusta se kuvaa enemmänkin riippuvuutta äidistä, epävakaata,kypsymätöntä persoonallisuutta, jonka takana voi olla vaikkapa ADHD tms.
        Vaikuttaa kuitenkin huonoitsetuntoiselta, riippuvaisuuteen ja valta-asetelmiin siitä syystä ajautuvalta, eristäytyvältä, omiin oloihinsa omista adioistaan käpertyvältä.
        Ap tietää, pitääkö analyysi paikkaansa.
        Kun olet päässyt eroon hänestä, hyvä niin.

Mutta tähän narsismipakettiin liittyy myös paljon sellaista pazkaa joka tulee mukaan kun katkerat ihmiset puivat omia muistojaan ja peilaavat tuntojaan.
        Narsismia ei voi perustella sillä kenestäkään että kirjoittaa ketjuun, josta sitten otetaan tämä muodikas kortti esiin, mutta leimaamalla joku narsistiksi unohdetaan muutama psykologinen fakta:
        1. meissä jokaisessa, terveessä ja ei niin terveessä on narsistisia piirteitä, jotka auttavat meitä pitämään puolemme kasvuiän haasteissa
        2. narsismia esiintyy 1.2 % väestöstä, joten jokainen vaikea ero jossa kiristetään tai parisuhde, jossa on valta-aseman vääristymiä, ei ole narsistinen
        3. keittiöpsykologia saattaa olla hyväksi, mutta usein vastaukset tulevat niin tunteella, että objektiivisuus on mahdotonta
        4. erosuru vie keskimäärin 3-4 vuotta - myös suhteessa, jossa eron aktiivi osapuoli eroaa uuden rakkaussuhteen vuoksi.

Terapia ja vertaistuki ovat tarpeen jos tuntuu, että ei jaksa.
        Keskusteluihin tällaisilla palstoilla kannattaa suhtautua kriittisesti, koska ethän hoidata palstoilla muitakaan vaivojasi.

Ero on aina rankka juttu, moni vertaa sitä puolison kuolemaan. Vaikeaa se on.
        Mutta siitä selviää ajan kanssa.
        Voimia.
        2.

• unet kertoo
        Prinsessa -62 kirjoitti:

Ota unesi voimavarapainotteisena. Unet kertovat nimenomaan miten eksäsi "yritti" tehdä noita pahoja asioita sinulle.

• sivusta...

Ketju oli niin pitkä, etten jaksanut kaikkea lukea, mutta jos et ole vielä hakenut tavaroitasi (jos ne nyt enää ovat tallessa ja ehjänä), niin mene parin muun ihmisen kanssa, ei yksin.
      On tässä sen verran seurattu työkaverin puuhia, että alkaa valjeta narsismin karuus.

Tsemppiä ja jonnekin vaan missä on ihmisiä, että ajatukset vaihtuu!

• Minä

Hei, pahoittelen että jouduit kokemaan sellaista. Tunteethan eivät normaalilla ihmisellä häviää minnekään, olet oikeutettu suremaan sitä suhdetta MUTTA muista että sinussa ei ollut muuta vikaa kun olit liian hyvä ja heikko. Miehesi on SAIRAS muista aina, narsismi on sairaus ja he eivät ole pahoja tahallisesti vaan se on sairaus ja eniten siitä kärsivät he itse koska koko heidän elämä tulee olemaan kriisi, kriisin perään mutta onneksi he eivät sitä itse tajuaa koska ovat sairaita, heillä on tunnevamma ja se on syntynyt monen asian summana. Valitettavasti he eivät koskaan tulee olemaan onnellisia elämässä, kaikki on vain pintaa mutta syvemmällä sisimmässä on vaan tyhjyys.

• mutsiitäalkaamuutos

Narskutkin voi mennä aina terapiaan, heilläkin on mahdollisuus kasvaa ihmisenä, kunhan vain uskaltavat kohdata ensin itsensä ja pyytää apua,Ihan sama juttu se on kuin alkoholistilla tai nistillä, se oman ongelman myöntäminen ja itsensä kohtaaminen on vaikeinta.

• TotuusSattuuQC
        mutsiitäalkaamuutos kirjoitti:

Narskutkin voi mennä aina terapiaan, heilläkin on mahdollisuus kasvaa ihmisenä, kunhan vain uskaltavat kohdata ensin itsensä ja pyytää apua,Ihan sama juttu se on kuin alkoholistilla tai nistillä, se oman ongelman myöntäminen ja itsensä kohtaaminen on vaikeinta.

Oman käsitykseni mukaan narsismi on hyvin harvoin tehokkaasti hoidettavissa, niin syvällä ihmisen mielessä se on ja niin harvoin narsisti näkee itsessään mitään vikaa jonka takia hoitoon pitäisi mennä.

• Anonyymi

Narsistilla salasuhteita ja monia hylättyjä ihmisiä. Pettää usein ja monia naisia kierroksessa yhtäaikaa. Tekee tämän taitavasti jotta ei jäisi kiinni mutta ennen pitkää tulet huomaamaan nämä valheet.
      Parisuhdehistoriasta kannattaa ottaa selvää heti aluksi ennen kihlautumista ja yhteen muuttoa.

Joo ja vain narsistin uhri tietää mitä tämä on/off "duhdehelvetti" on narsistin kanssa. Pakene!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe