Yhdessäkään Volvossa ei ole mitään mitä ei jossain japanilaisessa autossa olisi. Tämä on suora haaste siitä hyvästä, että niin paljon näillä palstoilla esiintyy tietämättömyyttä jap. autoja kohtaan ja yleensä se esiintyy siinä muodossa, että joku volvo-jätkä hölisee paskaa jap. autoista ja vertaa asiantuntemattomasti volvoon. Antakaa siis tulla minkä tahansa volvojen suorituskykyjä, varusteita, hintoja, mitä vaan. Löydän Japanista paremman.
Japanilainen haaste volvo-jätkille
58
4409
Vastaukset
- Sivusta seurannut
Tuskinpa löydät yhtään japanilaista autoa, joka aiheuttaisi Volvon omistajassa yhtä suurta kateutta, tuskaa ja voimatonta raivoa kuin mitä tavallinen, arkinen Volvo aiheuttaa sinussa.
- Peku
Hahhah, lähdetään nyt siitä, että minua ei Volvot tai mitkään muutkaan autot haittaa. Minulla ei myöskään ole tapana kirjoitella palstoilla roskaviestejä. Tuo kirjoitukseni näyttääkin vähän sellaiselta, jolta en sen haluaisi näyttävän, siitä tuli liian agressiivinen ja tyhmän näköinen.
Suomessa ei vaan tiedetä mitään jap. autoista, vain corollat ja muut Suomessa myyvät mallit tunnetaan. Se näkyy jap. autojen pilkkaamisena ja tylsänä pitämisenä. Ajattelin tätä kautta valaista asiaa.
Volvot todella ovat "arkisia" verrattuna satoihin jap. autoihin, joista esim. sinä et ole edes kuullut. Voisin vastata joka "haasteeseen" kilometrin pituisella listauksella, mutta sen välttämiseksi pyrin vastaamaan mahd. lyhyesti ja vain korkeintaan muutamaa esimerkkiä käyttäen.
Juuri Volvo-miesten Japani-tietämättömyyden uskoisin aiheuttavan suunnatonta kateutta TODELLA hienon jap. auton tullessa vastaan.
Yksi tällainen voisi olla vaikkapa Nissan Cima. Siinä on 4,5-litrainen V8, joka tuottaa 340 hv. Auto on 5070 mm pitkä. Varusteita siihen saa oikeastaan kaikki mitä voit kuvitella ja vähän enemmänkin. Jälkimmäisistä mainittakoon vaikkapa kaistallapitojärjestelmä, jossa sensorit tunnistavat kaistaviivat ja järjestelmä ei anna auton päästä kuljettajan tahtomatta kaistan ulkopuolelle. Kyseinen auto edustaa Nissan loistomalliston epäurheilullisinta linjaa, mutta esim. 0-100km/h se on silti testattu nopeammaksi kuin vaikkapa uusi V70R on testattu - 6,5 sek.
Ja tämä siis vain yksi - eikä todellakaan hienoin - japanilainen esimerkki.
http://autozine.kyul.net/html/Nissan3.htm#Q45 - Sivusta seurannut
Peku kirjoitti:
Hahhah, lähdetään nyt siitä, että minua ei Volvot tai mitkään muutkaan autot haittaa. Minulla ei myöskään ole tapana kirjoitella palstoilla roskaviestejä. Tuo kirjoitukseni näyttääkin vähän sellaiselta, jolta en sen haluaisi näyttävän, siitä tuli liian agressiivinen ja tyhmän näköinen.
Suomessa ei vaan tiedetä mitään jap. autoista, vain corollat ja muut Suomessa myyvät mallit tunnetaan. Se näkyy jap. autojen pilkkaamisena ja tylsänä pitämisenä. Ajattelin tätä kautta valaista asiaa.
Volvot todella ovat "arkisia" verrattuna satoihin jap. autoihin, joista esim. sinä et ole edes kuullut. Voisin vastata joka "haasteeseen" kilometrin pituisella listauksella, mutta sen välttämiseksi pyrin vastaamaan mahd. lyhyesti ja vain korkeintaan muutamaa esimerkkiä käyttäen.
Juuri Volvo-miesten Japani-tietämättömyyden uskoisin aiheuttavan suunnatonta kateutta TODELLA hienon jap. auton tullessa vastaan.
Yksi tällainen voisi olla vaikkapa Nissan Cima. Siinä on 4,5-litrainen V8, joka tuottaa 340 hv. Auto on 5070 mm pitkä. Varusteita siihen saa oikeastaan kaikki mitä voit kuvitella ja vähän enemmänkin. Jälkimmäisistä mainittakoon vaikkapa kaistallapitojärjestelmä, jossa sensorit tunnistavat kaistaviivat ja järjestelmä ei anna auton päästä kuljettajan tahtomatta kaistan ulkopuolelle. Kyseinen auto edustaa Nissan loistomalliston epäurheilullisinta linjaa, mutta esim. 0-100km/h se on silti testattu nopeammaksi kuin vaikkapa uusi V70R on testattu - 6,5 sek.
Ja tämä siis vain yksi - eikä todellakaan hienoin - japanilainen esimerkki.
http://autozine.kyul.net/html/Nissan3.htm#Q45Kyllä minä tiedän nuo samat Nipponin ihmeet kuin Sinäkin. Et sinä ole ainoa, jolle tulee TM:n liitteenä se suunnilleen kaikki maailman autot esittelevä, alun perin saksalainen liite.
Eikä minulle - eikä varmaan monelle Volvo-kuskillekaan - tullut mitenkään yllätyksenä se, että on olemassa nopeampiakin autoja kuin V-70. Mistä sinä edes keksit tuollaisesta väittelyn aiheen?
Edelleen olen sitä mieltä, että Volvot näyttävän kaivelevan sinua enemmän kuin vaikkapa esittelemäsi Nissan Cima yhtäkään Volvon omistajaa. - Se siitä...
Sivusta seurannut kirjoitti:
Kyllä minä tiedän nuo samat Nipponin ihmeet kuin Sinäkin. Et sinä ole ainoa, jolle tulee TM:n liitteenä se suunnilleen kaikki maailman autot esittelevä, alun perin saksalainen liite.
Eikä minulle - eikä varmaan monelle Volvo-kuskillekaan - tullut mitenkään yllätyksenä se, että on olemassa nopeampiakin autoja kuin V-70. Mistä sinä edes keksit tuollaisesta väittelyn aiheen?
Edelleen olen sitä mieltä, että Volvot näyttävän kaivelevan sinua enemmän kuin vaikkapa esittelemäsi Nissan Cima yhtäkään Volvon omistajaa.Kyllä täytyy olla samaa mieltä tuon Japski auton kannattajan kanssa vaikka itsellä Volvo onkin. Olen joskus heikkona hetkenä omistanut kolme Japski autoa, joista kaksi jopa yhtäaikaa. Ja täytyy sanoa, että kyllä siinä tuttavapiiri kasvaa kun sellaisia omistaa -ainakin ko. mallien korjaamohenkilöstö tuli hyvin tutuksi. Eli kyllä Japski autolla on selvästi enemmän ominaisuuksia kuin Volvossa. Sosiaalinen elämä kukoisti ja täysin tuntemattomat tulivat juttelemaan ja kehumaan Japski autoja. Omat viestintä taidotkin parani huomattavasti, kun yritin niitä autoja saada kaupaksi eteenpäin. Ja totta tosiaan löysin niistä paljon hyvää kerrottavaa vaihtaessani yhtä sellaista Volvoon. No sitä vaihtoa en ole katunut jälkeenpäin.
En vaan ymmärrä miksi tuo kaveri jauhaa autoista, joita sillä ei ole vara ostaa. Olisi parempi vertailla sellaisia autoja joita tavalliset ihmiset omistaa. Volvo nyt sattuu olemaan hyvä auto ja vieläpä kohtuullisen hintainen.
- Rebel
Kun olisit ottanut edes kunnon autot vertailuun, made in USA...
- Peku
Otin Volvon, koska täällä niin monet volvo-miehet puhuvat paskaa. Voithan sinä toki haasteita heittää Jenkkiautoistakin ja voin lähes yhtä hyvin vastata sinullekin. Jenkeissähän muuten jap. autot hallitsevat myyntiä ja tilastoja ja tutkimuksia.
- Jykä
Sulla on homma hanskassa,perustelutkin ja suora linkitys todistaa,että tiedät mistä kirjoitat.
- mielenkiintoista
tästä on selvästi tulossa mielenkiintoinen keskustelu. hyviä haasteita jotka Peku ammattimiehen ottein ampuu alas.
on totta että japanilaisilla on uskomaton määrä "kalustoa" joista meillä ei ole höykäsen pöläystäkään tietoa.- Artikkeleita lukenut
On mitannut sille R Volvolle 5:lla alkavat 0-100km/h arvot. Toki joku Skyline tai Supra ovat kovia, mutta ne ei ole perheautoja.
- Peku
Artikkeleita lukenut kirjoitti:
On mitannut sille R Volvolle 5:lla alkavat 0-100km/h arvot. Toki joku Skyline tai Supra ovat kovia, mutta ne ei ole perheautoja.
AutoCar testasi V70R:lle 7,4 sek. 0-60mph eli 0-100km/h menisi varmaan n. 7,7 sek.
Skyline ja Supra eivät ole perheautoja, mutta mm. nämä ovat (Huom! mm.):
Sedaneita:
Toyota Mark 2 (2,5-litrainen tuplaturbo, neliveto, 280 hv)
Nissan Skyline (ei GT-R)
Subaru Legacy B4
Mitsubishi Galant VR4
Toyota Chaser (3-l. 280 hv)
Toyota Aristo (4,3-l. V8)
Toyota Celsior (4,3-l. V8)
Toyota Century (5-l. V12)
Toyota Crown (4-l. V8)
Nissan President (4,5-l. V8)
Nissan Leopard
Nissan Laurel
Nissan Cedric
Nissan Gloria
Nissan Cima,
jne. jne.
Kaikki ovat hyvin isoja ja nopeita.
Farmareita:
Nissan Nismo Stagea Autech Version 260RS (Skylineen pohjautuva, Nismon rakentama 400-heppainen, todella iso tuplaturbo-farkku)
Mitsubishi Legnum VR4 (280-hv Galant-farkku)
Toyota Caldina GT-4 (Avensikseen perustuva 265-hv farmari)
Subaru Impreza XRW Sti Wagon (kovin versio testattu 0-100km/h 4,6 sek.)
Subaru Legacy B4 GT-B (280hv),
jne. jne.
Kaikki nämä farkut Imprezaa lukuunottamatta ovat todella isoja ja nopeita perheautoja. Ja myös hyvin kauniita, katsokaa vaikka nämä:
Farkut:
Stagea:
http://www.apexjapan.com/j_sportcar/nis_stageanismo98.html
Caldina GT-4:
http://autozine.kyul.net/html/Toyota3.htm#Caldina
Legacy B4 GT-B:
http://autozine.kyul.net/html/Subaru2.htm#Legacy
Sedanit:
Galant VR4:
http://www.fantasycars.com/sedans/japan/galant_vr4a.jpg
Mark2:
http://autozine.kyul.net/html/Toyota4.htm#Mk II
Cima:
http://autozine.kyul.net/html/Nissan3.htm#Q45
- autoton
Itse olen autoton. Joskus ajellut volvolla, joskus toyotalla, myös uusilla. Mua ei vähääkään kiinnosta mitä eroja niissä on, mutta sen voin varmasti sanoa,että jos vaikka joku tulis mulle tarjoomaan ilmaseks kahta autoa joista valita itselle, toinen vaikka volvon S70 ja toinen toyotan Avensis, voisin ihan ilman koeajoakin kääntyä volvon puoleen. Niin varmaan tekis yhdeksän kymmenestä. Noi sun provot voit pitää omana tietonas, ei autoa juuri koskaan osteta vain järkisyin, silloin kaikki ajelis halvoilla ladoilla yms. Auton hankinnassa on aina tunnetta mukana, makuasioista on turha kiistellä. Silloin kun mä oon omistanut volvon tai japsin, ei mulla oo tullut mieleenkään haukkua toisten autoja, jokaisen oma asia mistä tykkää. Kaikilla autoilla oon päässyt pisteestä a pisteeseen b, sehän auton tarkoitus onkin. Just sunkaltaisilles se on munanjatke. Mikä ihme se onkin, että just autot kirvoittaa kirjoittamaan tollaisia. Miks ei kukaan hauku esim. eurooppalaisia videoita ja kehu japanilaisia. Ei ne autot oo kuitenkaan elämää suurempia asioita, vaikka näillä palstoilla sellaisen kuvan saakin. Ne on vain kuljetusvälineitä. Aletaan seuraavaks vertailla polkupyöriä, jookos...
- Juppi
"Miks ei kukaan hauku esim. eurooppalaisia videoita ja kehu japanilaisia. Ei ne autot oo kuitenkaan elämää suurempia asioita, vaikka näillä palstoilla sellaisen kuvan saakin. Ne on vain kuljetusvälineitä."
Olen ihan samaa mieltä sun kans. Ihan sama asia kun porukka väittelis täällä, esim. siitä missä niiden vaatteet on valmistettu. Tai mikä tehdas (merkki) on tehnyt niiden vaatteet. Ei siitä väittele kukaan kun se on niin älyvapaata. Jostain syystä vaan autoista on tullut elämää suurempi juttu ja asenteet on sen mukaisia.
Vielä pimeempiä on ne, että kun jollain henkilöllä on jonkun firman auto, niin se ihan kiihkomielisesti puolustaa sitä koko firmaa tai konsernia. Sillein, et jos joku esim. ajaa Toyotalla, niin ollaan ihan tulessa jos Toyot myy hyvin ja ilkutaan jos muilla autonvalmistajilla menee huonosti. Osakkeenomistajalta asenteen ymmärtäs, mutta ei todellakaan pelkältä lopputuotteen omistajalta...
Meillä on UPO:n pesukone, pitäisköhän munkin alkaa haukkuu kaikkia kenellä on joku muun merkkinen pesukone. Ja tietenkin juhlia ihan jumalattomasti, jos Whirpoolin pesukoneet ei mee kaupaks?
Täysjärkinen kysyis, että millä v**un järellä joku alkais tollasesta asiasta väittelee?
Vastaus on, että ei kukaan.
Kuitenkin tällä palstalla sitä tapahtuu ihan koko ajan. Vaihtaa vaan pesukoneen kohdalle auton. - Peku
Totta kai ottaisit S70:n, niin varmaan minäkin.
Miksi pitää edes verrata ihan eri kokoluokan autoja toisiinsa?
Kumman ottaisit, Toyota Centuryn (5-l. V12) vai Volvo S60:n?
Minä ottaisin Toyotan ja niin myös varmaan yhdeksän 10:stä.
Tämä nimenomaan ei ole mitään helvetin "provoilua", vaan järkikeskustelua. Haluan kaataa tietämättömyyttä, en haukkua Volvoa tai mitään muutakaan. Keskustelen perustellen ja loogisesti. Minulla ei ole mitään mitään autoa vastaan. - autoton
Peku kirjoitti:
Totta kai ottaisit S70:n, niin varmaan minäkin.
Miksi pitää edes verrata ihan eri kokoluokan autoja toisiinsa?
Kumman ottaisit, Toyota Centuryn (5-l. V12) vai Volvo S60:n?
Minä ottaisin Toyotan ja niin myös varmaan yhdeksän 10:stä.
Tämä nimenomaan ei ole mitään helvetin "provoilua", vaan järkikeskustelua. Haluan kaataa tietämättömyyttä, en haukkua Volvoa tai mitään muutakaan. Keskustelen perustellen ja loogisesti. Minulla ei ole mitään mitään autoa vastaan.Miten niin eri kokoluokan autoja. Kävin vertailemassa V70 Volvoa ja Avensis Wagonia, molemmat siis farkkuja. Volvo on yhden sentin pidempi ja neljä senttiä leveämpi. Mielestäni ne on saman kokoluokan autoja ja kohderyhmäkin lienee sama. Hinnanero samanlaisilla koneilla varustettuna on marginaalinen. Mikä niistä tekee sun mielestä niin eri kokoluokan autoja ? Ei ainakaan koko.
- Peku
autoton kirjoitti:
Miten niin eri kokoluokan autoja. Kävin vertailemassa V70 Volvoa ja Avensis Wagonia, molemmat siis farkkuja. Volvo on yhden sentin pidempi ja neljä senttiä leveämpi. Mielestäni ne on saman kokoluokan autoja ja kohderyhmäkin lienee sama. Hinnanero samanlaisilla koneilla varustettuna on marginaalinen. Mikä niistä tekee sun mielestä niin eri kokoluokan autoja ? Ei ainakaan koko.
Sanaa 'kokoluokka' käytetään autoissa tietyssä merkityksessä. Autot jaetaan segmentteihin. Avensis vastaisi S60:ä kokonsa puolesta ja Camry S70:ä. Hintansa puolesta ne kuitenkaan eivät ole samoissa luokissa. Siksi Volvolta olisi ainakin syytä odottaa parempaa laatua, tiloja, varusteita ja ominaisuuksia. (Näinhän ei tunnetustikaan monenkaan osa-alueen kohdalla ole). Oletko koskaan nähnyt Avensista ja S70:ä samassa vertailussa lehdessä? Toyotalta kyllä löytyy Volvojen kanssa samoihin (ja paljon isompiinkin) luokkiin malleja, mutta ei Suomesta. Niitä olen luetellut edellisissä viesteissä.
- Taavi
autoton kirjoitti:
Miten niin eri kokoluokan autoja. Kävin vertailemassa V70 Volvoa ja Avensis Wagonia, molemmat siis farkkuja. Volvo on yhden sentin pidempi ja neljä senttiä leveämpi. Mielestäni ne on saman kokoluokan autoja ja kohderyhmäkin lienee sama. Hinnanero samanlaisilla koneilla varustettuna on marginaalinen. Mikä niistä tekee sun mielestä niin eri kokoluokan autoja ? Ei ainakaan koko.
Samalla suorituskyvyllä löytyy
Avensis 2.4 STW 37500e (0-100 9.5s / 220km/h)
V70 A (170hp) 43500 (0-100 9.9s / 210km/h)
eli eroa on 6000e ja jos varustus saatetaan samaksi nousee V70 hinta 45665e jolloin eroa on jo aikas julmetusti. - köyhä
Peku kirjoitti:
Totta kai ottaisit S70:n, niin varmaan minäkin.
Miksi pitää edes verrata ihan eri kokoluokan autoja toisiinsa?
Kumman ottaisit, Toyota Centuryn (5-l. V12) vai Volvo S60:n?
Minä ottaisin Toyotan ja niin myös varmaan yhdeksän 10:stä.
Tämä nimenomaan ei ole mitään helvetin "provoilua", vaan järkikeskustelua. Haluan kaataa tietämättömyyttä, en haukkua Volvoa tai mitään muutakaan. Keskustelen perustellen ja loogisesti. Minulla ei ole mitään mitään autoa vastaan.Ottaishan sitä vaikka mitä jos autoja ilmatteeks jaeltais. Eikä kyllä silloin valinta kohdistuis Avensikseen sen enempää kuin v70:seenkään. Korkeintaan voisin landelle viedä v70:sen lehtikompostoriksi, Ave olis liian pieni siihenkin. Eihän tällaisissa vertailuissa mitään mieltä ole kun tiedetään että kymppitonni eukkia on pantava v70:seen rahnaa enemmän jos sellaisen haluaa Aven sijasta kaupasta ulos ajaa.
- :-)
aikasi kuluksi mallit, joissa on 5-sylinterinen bensakone ja mallit, joissa on 5-sylinterinen diesel. Jos vaikka haluaisi kuunnella vitosen ääntä...
- Peku
5-syl. bensakone:
Honda Accord 3.0-l. V5:
http://www.autobytel.com/content/buy/lm/used/index.cfm/method/prform/UsedCarId/7242444/Dealer_id_int/191394/year_si/2003/newused/used/make_vch/Honda/model_vch/Accord/entered_postal_code_vch/29201/httpReferer/usedlist/displayMiles/67/dspCpo/0,0/series_vch/BASE/city_vch/Columbia/state_vch/South Carolina/city_vch/Columbia/state_vch/South Carolina
5-sylinterisiä dieseleitä on Toyotalla ollut jo ainakin 80-luvulla ainakin Land Cruisereissa. Tässä yksi vm -90:
http://www.google.fi/search?q=cache:o2USTiMWSoYJ:trader.farmonline.com.au/_ftp/92/2004_09_09/FET 5.pdf toyota 5 cylinder diesel&hl=fi
Ideani ei kyllä ollut, että tulisi tuollaista yksityiskoht. haastetta. Ei yhdestäkään jap. autosta löydy varmaankaan Volvon logoakaan tai juuri samanlaista ratkaisua missään asiassa. Ajatus oli, että Volvo ei ole parempi missään.
- VeryBig
Kerros Peku, missä japanilaisessa autossa 202cm/130kg karju saa hyvän ajoasemnnon? Hintaluokka sais olla Corolla-tasoa.
Mulla muuten ei oo Volvoa, mutta eurooppalainen kuitenkin... Ja hintaluokaltaan Corolla-tasoa. Ja hyvä ajoasento.- Peku
Kerros, VeryBig, missä minkään maalaisessa Corolla-hintaluokan autossa olisi sinulle hyvät tilat.
Se on varmaa, että jokaiselta jap. merkiltä löytyy isompi malli kuin yksikään Volvo on. Olisiko vaikka nämä hyviä?
Infiniti QX56:
http://www.infiniti.com/content/0,,cid-33392_sctid-12001,00.html
Toyota FTX:
http://www.pickuptruck.com/html/autoshows/naias2004/toyota/ftx.html
Tosin Japanissa vaikkapa Toyota Windom (Lexus ES300) maksaa lähes Suomen Corollan verran - ja varmasti riittää tilat ja kaikki muukin.
Ja jos et nyt sattumalta Corollassa ole löytänyt hyvää ajoasentoa, on varmaa että löytäisit sen jostakin tuhansista japanilaisista Corolla-luokan autoista.
- asentaja
mikä tulee mieleen japseissa on parempi aikakin ne ruostuu paremmin kuin volvot.
Jos vaikka otetaan kymmenen autoa jotka tulee ruostekorjaukseen niin suurinosa on japseja ja aika harvoin volvoja.
Ja itse en ajele kummallakaan merkillä;=)- Peku
Uusissa autoissa en usko olevan eroja. Volvot ovat kalliimpia kuin lähes mitkään Suomessa myytävät jap. autot joten niiltä sopiikin odottaa parempaa.
Japanissa autot on erikoissuojattu suolaisen meriveden läheisyyden takia eivätkä ne siellä ruostu kuulemma käytännössä ollenkaan. Muualle vietävissä on sitten ollut sitäkin enemmän ongelmia, koska tämä erikoissuojaus on jätetty pois ja suojaus on käsittääkseni maahantuojan vastuulle jätetty.
- Taavi
Kyllä jokaiselta valmistajalta löytyy mallistostaan vastaava malli kuin joltain toiselta. Samoista kohderyhmistähän ne taistelevat. Mutta autoja mitkä ovat oikeasti fiksumpia kuin toiset on todella vähän.
Tässä pari esimerkkiä
Aurinkolipan pidennysosa jolla estetään sivuauringon paistaminen korvaan. Tämä olisi halpa tehdä mutta vain muutamassa mallissa merkistä riippumatta on tällainen.
Monikäyttöisyys: Honda Jazz:ssa saa taka penkin istuinosat nostettua pystyy jolloin löytyy mukavasti lattiasta kattoon ulottuvaa tilaa. Yhdestäkään B tai C-segmentin farkusta (merkistä riippumatta) ei tällaista löydy.
Vedoton ilmanvaihto. Miksi autoissa edelleen on suunnattavat suuttimet joilla saa aikaan vain vetoa. Kohti suuntaus on talvella turhaa ja kesällä se aiheuttaa vilustumisen. Siis ilma pitäisi levittää tulemaan kuten toimistoissa ja asunnoissa, isosta pinta-alasta ja pienellä nopeudella.
Miksi voimantuotto pitää rakentaa niin, että hetkittäistä suurta voimantarvetta varten pitää olla moottori jonka peruskulutus on järkyttävä.
(merkistä riippumatta) - Scuderia QV
Mitä väliä sillä on meikäläisen kuluttajan tarpeiden kannalta minkälaista kalustoa myydään jossain kymmenen tuhannen kilometrin päässä?
Oma auto pitänee piakkoin vaihtaa dieseliin, jolle laitetaan seuraavat ehdot:
- suoraruiskutus
- ilmastointi
- suurehko tavaratilan lastausaukko (miel. farmari)
- hiljainen
- vakaa ajettava
- hyvät istuimet
- käypänen suorituskyky
Mielellään saisi täyttää myös nämä kriteerit:
- hauska ajaa mutkaisemmillakin teillä
- silmää miellyttävä design
- hyvä suorituskyky
Komeudella saisi olla ikää alle viisi vuotta ja hintaa alle 15.000 €. Eurooppalaisista autoista olen löytänyt joitakin tarpeisiin riittävän hyvin sopivia laitteita (joukossa mahdollisesti myös tuonti-Volvo), japanilaisista en yhtäkään.
Kysymys siis kuuluu, miten autontarpeen täyttämiseen vaikuttaa se, paljonko tehoa on jossain Japanissa myytävässä Toyota Caldinassa. - Nipponisti
Hankkimalla Volvon työllistät ihmisiä EU:ssa paremmin kuin ostamalla japanilaisen auton. Tällä työllistävyydellä on vaikutuksensa myös Suomen kansantalouteen ja meidän kaikkien taloudelliseen hyvinvointiin. EU:n hyvinvointi on suomalaisten hyvinvointia.
- Taavi
Avensis ja V70 tehdään molemmat euroopassa euroopplaisista osista, tosin molemmissa on samalta Japanilaiselta tehtaalta tuleva automaatti ja Kiinassa valmistettu Bosch:n ruisku.
Molempien tehtaiden isäntä on euroopan ulkopuolella.
Toyotan japanissa ja Volvon USAssa.
Elikkä ei mitään eroa työllistävyydessä. - Nipponisti
Taavi kirjoitti:
Avensis ja V70 tehdään molemmat euroopassa euroopplaisista osista, tosin molemmissa on samalta Japanilaiselta tehtaalta tuleva automaatti ja Kiinassa valmistettu Bosch:n ruisku.
Molempien tehtaiden isäntä on euroopan ulkopuolella.
Toyotan japanissa ja Volvon USAssa.
Elikkä ei mitään eroa työllistävyydessä.Nyt sinä puhut yhdestä automallista, minä puhun merkeistä kokonaisuudessaan. Kyllä vaan Suomeen tuodaan vielä todella paljon ihan Japanissa asti valmistettuja autoja. Tietääkseni kuitenkaan yhtään Volvoa ei Euroopan ulkopuolella ole tehty?
Peku?
- eppu
Volvoihin tehtiin yllättävän paljon osia aikanaan alihankintana suomessa,jopa enemmän kuin saabiin,ja kaikki mitä japanista tuli maksettiin pelkällä rahalla,ja koska japaniin ei edes saatu vietyä mitään,kaikki mitä sieltä tuotiin, vienoutti jopa kauppatasetta,eli jokaisen japsin ostokin volvon sijasta aiheutti näin ollen enemmän jopa työttömyyttä ja velkaantumista,eli kyllä peku oikeassa on,ei tuossakaan suorituksessa japseja kyllä lyö mikään.
- Jaa
Jos valitaan 30 - 50 tuhatta maksavista autoista, niin se ei ole omalla kohdalla koskaan japanilainen tuote - ei, ei edes se luxus-lexus tms.
a) liian paljon rahaa japanilaisesta
b) miksi maksaa niin paljon wannabe-bulkista, pistetään sen sijaan saman tien vähän lisää ja ostetaan oikea arvostettu auto.- Peku
Ketä kiinnostaa sinun valintasi? Nyt puhutaan kylmistä faktoista. Esim. Lexus on melkoisen arvostettu merkki, mm. Jenkeissä arvostetuin.
- Kupe
Peku kirjoitti:
Ketä kiinnostaa sinun valintasi? Nyt puhutaan kylmistä faktoista. Esim. Lexus on melkoisen arvostettu merkki, mm. Jenkeissä arvostetuin.
George W. Bush on melkoisen arvostettu presidentti USA:ssa, silti en äänestäisi häntä vaikka voisin.
- Peku
Kupe kirjoitti:
George W. Bush on melkoisen arvostettu presidentti USA:ssa, silti en äänestäisi häntä vaikka voisin.
Huolimatta kaikesta tyhmästä amerikkalaisesta, politiikasta ja presidentistä, ei kukaan voi väittää sitä kansaa kuitenkaan tyhmäksi. Autoilussa siellä on ennakkoluulottomat markkinat, vain aidosti parhaat pärjäävät. Täällä ostetaan jo vaikka merkin tai valmistusmaan perusteella.
- Faktaa
Peku kirjoitti:
Ketä kiinnostaa sinun valintasi? Nyt puhutaan kylmistä faktoista. Esim. Lexus on melkoisen arvostettu merkki, mm. Jenkeissä arvostetuin.
Kyllä sinne amerikkalaisperheen 2-4 :ään autoon yksi japanilainen mahtuu rouvalle kauppakassiksi.
Se mikä on kylmää faktaa Peku, että Suomessa ei osteta kalliimpia japanilaisia autoja syistä mm. että täällä persaukiset duunarit ostavat bulkkitojotaa kun muuhun ei ole varaa, kysyntää ei ole.
Suomessa autot ovat kalliita ja ostovoima huono, moni suomalainen tälläkin palstalla on erittäin ylpeä saadessaan sanoa että omistaa edes Corollan tai Avensiksen - autonomistaminen on saavutus sinänsä Suomessa.
Kokemuksesta, jos jollain on 80 tuhatta omaa rahaa käytettävissä autoon, tarjouksessa olevia japanilaisia vaihtoehtoja harvoin harkitaan, tai sitten on tarkoitus omistaa useampi.
Japanilaiset merkit ovat Suomessa profiloituneet tavallisen kansan edulliseksi automerkiksi ja mallistovaihtoehdot ovat sen mukaiset.
Muutama Lexus saattaa mennä kaupaksi tj:n liisariksi, muutoin on aika hiljaista. - Romu merkkeihin kyllästynyt
Peku kirjoitti:
Huolimatta kaikesta tyhmästä amerikkalaisesta, politiikasta ja presidentistä, ei kukaan voi väittää sitä kansaa kuitenkaan tyhmäksi. Autoilussa siellä on ennakkoluulottomat markkinat, vain aidosti parhaat pärjäävät. Täällä ostetaan jo vaikka merkin tai valmistusmaan perusteella.
Näin juuri,täällä ne ostaa vuodesta toiseen näitä euroautoja,hyväkun pääsee kaupan portista ulos kun jo vikoja tulee.Näin kävi minulle ,uusi auto.
Tojota on todettu monessakin tutkimuksessa antavan luotettavimman vastineen rahalle.
Toyota on yksi maailman johtavimmista auton valmistajista,se tuntuu olevan vaikea niellä näitten papukaija jankuttajin.Keksitään milloin mitäkin niinkuin ruoste,hinta,ostajat(duunareita,tuulipuku ym.),ei ikinä tojoa ym.
Minulle on aivan sama missä auto on valmistettu jos muuten on hyväksi havaittu.
Aasialaiset autot on vasta aloittamassa euroopan valloitusta.Se on hyvä. - Peku
Faktaa kirjoitti:
Kyllä sinne amerikkalaisperheen 2-4 :ään autoon yksi japanilainen mahtuu rouvalle kauppakassiksi.
Se mikä on kylmää faktaa Peku, että Suomessa ei osteta kalliimpia japanilaisia autoja syistä mm. että täällä persaukiset duunarit ostavat bulkkitojotaa kun muuhun ei ole varaa, kysyntää ei ole.
Suomessa autot ovat kalliita ja ostovoima huono, moni suomalainen tälläkin palstalla on erittäin ylpeä saadessaan sanoa että omistaa edes Corollan tai Avensiksen - autonomistaminen on saavutus sinänsä Suomessa.
Kokemuksesta, jos jollain on 80 tuhatta omaa rahaa käytettävissä autoon, tarjouksessa olevia japanilaisia vaihtoehtoja harvoin harkitaan, tai sitten on tarkoitus omistaa useampi.
Japanilaiset merkit ovat Suomessa profiloituneet tavallisen kansan edulliseksi automerkiksi ja mallistovaihtoehdot ovat sen mukaiset.
Muutama Lexus saattaa mennä kaupaksi tj:n liisariksi, muutoin on aika hiljaista.2-4:ään autoon yksi japanilainen? Japanilaiset hallitsevat siellä myyntiä joka muussa luokassa, paitsi pick-upeissa.
Siis myöskin 80.000 dollarin autoissa. Lexus on siellä ostetuin luksusautomerkki.
Ja kyllä, Suomi on paska automaa. - Faktat
Peku kirjoitti:
2-4:ään autoon yksi japanilainen? Japanilaiset hallitsevat siellä myyntiä joka muussa luokassa, paitsi pick-upeissa.
Siis myöskin 80.000 dollarin autoissa. Lexus on siellä ostetuin luksusautomerkki.
Ja kyllä, Suomi on paska automaa.No esimerkiksi tuttavaperheellä oli neljä autoa viimeeksi kun kävin, isännällä Merc, penskoilla Cutlass Supreme ja joku pickup, rouvalla kauppakassina Mustang.
Ei mahtunut yhtään japsia tuohon. Näkyi niitä japsejakin siellä täällä mutta eipäs nyt liioitella sitä suvereenia "hallintaa". - statistikko
Faktat kirjoitti:
No esimerkiksi tuttavaperheellä oli neljä autoa viimeeksi kun kävin, isännällä Merc, penskoilla Cutlass Supreme ja joku pickup, rouvalla kauppakassina Mustang.
Ei mahtunut yhtään japsia tuohon. Näkyi niitä japsejakin siellä täällä mutta eipäs nyt liioitella sitä suvereenia "hallintaa".tilastollisesti oikein edustava. Eihän sitä nyt jenkkimarkkinaa voida yhden perheen auto-omistuksilla arvioida! Kyllä koko maan tilastot kertovat sen faktan että japsi- ja enenevässä määrin korean merkit ovat niin kova luu jenkkien paikalliselle autonvalmistukselle että ns. kusessa ovat kaulaansa myöden. Eivät auta edes tuhansien taalojen alemyynnit ja ilmaiset autolainat.
- statisti
statistikko kirjoitti:
tilastollisesti oikein edustava. Eihän sitä nyt jenkkimarkkinaa voida yhden perheen auto-omistuksilla arvioida! Kyllä koko maan tilastot kertovat sen faktan että japsi- ja enenevässä määrin korean merkit ovat niin kova luu jenkkien paikalliselle autonvalmistukselle että ns. kusessa ovat kaulaansa myöden. Eivät auta edes tuhansien taalojen alemyynnit ja ilmaiset autolainat.
No sitten ne linkit tilastoihin esiin, jos ei ole edes yhtä esimerkkiä esittää niin aika turhaa lätiset.
Tottakai japanilaiset ja korealaiset ovat kovia myymään kinnereitään siinä missä muutkin, muilta apinoituja ominaisuuksia massatuotteissa suurin sarjoin ja minimaalisin tuotantokustannuksin. Edullista autoa etsivälle hyvä kompromissi.
Tehty ärsyttämään ja säväyttämään mahdollisimman vähän.
Sata kärpästä ei voi olla väärässä. - statistikko
statisti kirjoitti:
No sitten ne linkit tilastoihin esiin, jos ei ole edes yhtä esimerkkiä esittää niin aika turhaa lätiset.
Tottakai japanilaiset ja korealaiset ovat kovia myymään kinnereitään siinä missä muutkin, muilta apinoituja ominaisuuksia massatuotteissa suurin sarjoin ja minimaalisin tuotantokustannuksin. Edullista autoa etsivälle hyvä kompromissi.
Tehty ärsyttämään ja säväyttämään mahdollisimman vähän.
Sata kärpästä ei voi olla väärässä.linkkiä jossa sivutaan asiaa:
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.ot?f_id=593883
Noista kärpäsistä, niiden oikeassa tai väärässä olosta ja heidän kompromisseistaan minulla ja tuskin muillakaan faktaa käytettävissään on, Korean ja Japanin autot sen sijaan tuntuvat käyvän kaupaksi. Väärin ostettu, vai? - Peku*
statisti kirjoitti:
No sitten ne linkit tilastoihin esiin, jos ei ole edes yhtä esimerkkiä esittää niin aika turhaa lätiset.
Tottakai japanilaiset ja korealaiset ovat kovia myymään kinnereitään siinä missä muutkin, muilta apinoituja ominaisuuksia massatuotteissa suurin sarjoin ja minimaalisin tuotantokustannuksin. Edullista autoa etsivälle hyvä kompromissi.
Tehty ärsyttämään ja säväyttämään mahdollisimman vähän.
Sata kärpästä ei voi olla väärässä.Jenkkien myydyimmät:
Maasturit: Lexus RX300
Pienet perheautot: Honda Civic
Keskikokoiset: Honda Accord, Toyota Camry
Edustusautot: Lexus LS430
Avoautot: Mazda Miata
Urheiluautot: Nissan 350Z
Eko-autot: Toyota Prius, Honda Insight
Tuttavaperheesi valinnat ei paljon kerro. Ja eri osavaltioissa suuriakin eroja autokannoissa. Joka tapauksessa ylempänä oleva lista puhuu puolestaan.
Ja ihan turha jankuttaa tuota kopioimispaskaa, se kuuluu 60-luvulle. Olisi hauska nähdä minkä maalaiset ovat eniten vuodesta -90 eteenpäin tuoneet keksintöjä autoihin. Ja mitäs edullisia ne japanilaiset on? Ei ainakaan Jenkeissä. - Faktaa
Peku* kirjoitti:
Jenkkien myydyimmät:
Maasturit: Lexus RX300
Pienet perheautot: Honda Civic
Keskikokoiset: Honda Accord, Toyota Camry
Edustusautot: Lexus LS430
Avoautot: Mazda Miata
Urheiluautot: Nissan 350Z
Eko-autot: Toyota Prius, Honda Insight
Tuttavaperheesi valinnat ei paljon kerro. Ja eri osavaltioissa suuriakin eroja autokannoissa. Joka tapauksessa ylempänä oleva lista puhuu puolestaan.
Ja ihan turha jankuttaa tuota kopioimispaskaa, se kuuluu 60-luvulle. Olisi hauska nähdä minkä maalaiset ovat eniten vuodesta -90 eteenpäin tuoneet keksintöjä autoihin. Ja mitäs edullisia ne japanilaiset on? Ei ainakaan Jenkeissä.Ei näy vieläkään.
- J.Mullins
statistikko kirjoitti:
linkkiä jossa sivutaan asiaa:
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.ot?f_id=593883
Noista kärpäsistä, niiden oikeassa tai väärässä olosta ja heidän kompromisseistaan minulla ja tuskin muillakaan faktaa käytettävissään on, Korean ja Japanin autot sen sijaan tuntuvat käyvän kaupaksi. Väärin ostettu, vai?Kukkaron mukaan ostettu hyvä japanilainen kauppakassi, kukaan ei muuta väitäkkään.
Kaikki mitä amerikkalaiset tekevät ei yleensä kelpaa, paitsi autokeskustelussa amerikkalaisten kuluttajien valinnat edustavat japanilaisten "hallintaa". Go figure.
P.S. Lähteet puuttuvat vieläkin, ei lennä. - Tilasto
statistikko kirjoitti:
tilastollisesti oikein edustava. Eihän sitä nyt jenkkimarkkinaa voida yhden perheen auto-omistuksilla arvioida! Kyllä koko maan tilastot kertovat sen faktan että japsi- ja enenevässä määrin korean merkit ovat niin kova luu jenkkien paikalliselle autonvalmistukselle että ns. kusessa ovat kaulaansa myöden. Eivät auta edes tuhansien taalojen alemyynnit ja ilmaiset autolainat.
Ihanko totta? Kilpailu on toki kovaa.
9/15/2004 2:43 AM:
"Market share for domestic automakers is below 60% this year through August, an all-time low" - hoopee
statisti kirjoitti:
No sitten ne linkit tilastoihin esiin, jos ei ole edes yhtä esimerkkiä esittää niin aika turhaa lätiset.
Tottakai japanilaiset ja korealaiset ovat kovia myymään kinnereitään siinä missä muutkin, muilta apinoituja ominaisuuksia massatuotteissa suurin sarjoin ja minimaalisin tuotantokustannuksin. Edullista autoa etsivälle hyvä kompromissi.
Tehty ärsyttämään ja säväyttämään mahdollisimman vähän.
Sata kärpästä ei voi olla väärässä.http://www.usatoday.com/money/autos/2004-04-11-european-sales_x.htm
Tiivistettynä, amerikkalaiset vaihtavat eurooppalaiset autonsa kotimaisiin tai aasialaisiin. pääsyynä luotettavuus - Peku*
Faktaa kirjoitti:
Ei näy vieläkään.
En löytänyt tämän parempaa sivua, näkyy kaksi Jenkkien myydyintä henkilöautoa. Muut mallit satun muistamaan ulkoa.
http://autozine.kyul.net/Manufacturer/Manufacturer2.htm
- Volvomiäs
Tuohon haasteeseen on helppo vastata:
Miehellä pitää olla periaatteita:
1. Ei kosketa Ladaan tai Pokemoniin
2. Ei käytetä nahkahousuja eikä varsinkaan kimonoa
3. Syödään lihaa eikä riisiä
Piste.FI- Peku*
Mitä tarkoittaa pokemon? Jokaisella jap. merkillä löytyy monia paljon isompia, kalliimpia, hienompia, miehekkäämpiä, tehokkaampia, vääntävämpiä, nopeampia ja parempia malleja kuin Volvolla. Esim. Toyotalla jo yksistään on tällaisia malleja kymmeniä.
- Volvomiäs
Peku* kirjoitti:
Mitä tarkoittaa pokemon? Jokaisella jap. merkillä löytyy monia paljon isompia, kalliimpia, hienompia, miehekkäämpiä, tehokkaampia, vääntävämpiä, nopeampia ja parempia malleja kuin Volvolla. Esim. Toyotalla jo yksistään on tällaisia malleja kymmeniä.
Pokemon = yleisnimitys Japanissa valmistetulle ajoneuvolle
Perustelut:
1.Yksi omistuksessa olevista Volvoista on vuodelta
1975 eli Volvo 245 STW,koneella ajettu 400 000.
Suurin osa tuon ikäisistä pokemoneista on
paalattu.
2.Volvo pitää hintansa,esimerkki volvosta saa
vielä hyvin.Pokemonin hinta laskee kuin lehmän
häntä.
3.Ajomukavuus. Volvossa ON tilaa.
4.Pakkaskestävyys. Volvo on tehty arktisiiin
olosuhteisiin. japanissa kun sataa lunta,
niin pokemon sanoo sopimuksen irti. - Peku*
Volvomiäs kirjoitti:
Pokemon = yleisnimitys Japanissa valmistetulle ajoneuvolle
Perustelut:
1.Yksi omistuksessa olevista Volvoista on vuodelta
1975 eli Volvo 245 STW,koneella ajettu 400 000.
Suurin osa tuon ikäisistä pokemoneista on
paalattu.
2.Volvo pitää hintansa,esimerkki volvosta saa
vielä hyvin.Pokemonin hinta laskee kuin lehmän
häntä.
3.Ajomukavuus. Volvossa ON tilaa.
4.Pakkaskestävyys. Volvo on tehty arktisiiin
olosuhteisiin. japanissa kun sataa lunta,
niin pokemon sanoo sopimuksen irti.Kumoamiset:
Minulla on mm. 323F, jolla on ajettu 440 000 jo nyt eikä siinä näy merkkiäkään hiipumisesta. Eikä se ole edes paljon vielä japanilaiselle. Aika turha väittää peppi pitkätossun kestävän paremmin. Kaikki tietävät totuuden.
Japanilaisten hinnat pitävät parhaiten niiden kestävyyden ja kestävän maineen takia.
Isointa peppi pitkätossua tilavampia ja isompia ja mukavampia malleja löytyy Japanista monia kymmeniä. Et kai odottanutkaan Corollassa olevan V70:n tiloja?
Millä perusteella japanilainen auto sanoo sopimuksensa irti lumisateella? Kaikkihan tietävät japanilaiset kestävimmiksi autoiksi. Näytä tilastoa väitteellesi. Japanin pohjoisosa Hokkaido on muuten maailman lumisin paikka.
Vittu sä oot tyhmä. - volvomiäas
Peku* kirjoitti:
Kumoamiset:
Minulla on mm. 323F, jolla on ajettu 440 000 jo nyt eikä siinä näy merkkiäkään hiipumisesta. Eikä se ole edes paljon vielä japanilaiselle. Aika turha väittää peppi pitkätossun kestävän paremmin. Kaikki tietävät totuuden.
Japanilaisten hinnat pitävät parhaiten niiden kestävyyden ja kestävän maineen takia.
Isointa peppi pitkätossua tilavampia ja isompia ja mukavampia malleja löytyy Japanista monia kymmeniä. Et kai odottanutkaan Corollassa olevan V70:n tiloja?
Millä perusteella japanilainen auto sanoo sopimuksensa irti lumisateella? Kaikkihan tietävät japanilaiset kestävimmiksi autoiksi. Näytä tilastoa väitteellesi. Japanin pohjoisosa Hokkaido on muuten maailman lumisin paikka.
Vittu sä oot tyhmä.Kas, kas näyt olevan fanaattinen pingpongin kannattaja.
Koska mielestäsi vai japanilainen auto on se ainoa oikea, niin ilmeisésti fannattisuutesi tueksi pukeudut kimonno, sytöt riisä puikoilla, nukut puupala tyynynä ja olet ammatiltasi hurja ninja.
Kumpikohan se meistä on tyhmä, se joka luottaa ruotsalaiseen rautaan kokemuksen perusteella vaiko se, jolle japanilainen on ainoa elämän ehto.
Allekirjoittanut on jäänyt pokemonin kanssa useasti tienvarteen jäätymisongelmien takia, Volvolla ei kertaakaan. Se jo kertoo,että Volvo vain toimii.
Tosin viisaat väittävät,että Ford Transitia ei saa pysäköidä styroksikasan viereen, koska se luulee,että on talvi,eikä suostu käynnistymään.
Tiedä häntä. - Peku*
volvomiäas kirjoitti:
Kas, kas näyt olevan fanaattinen pingpongin kannattaja.
Koska mielestäsi vai japanilainen auto on se ainoa oikea, niin ilmeisésti fannattisuutesi tueksi pukeudut kimonno, sytöt riisä puikoilla, nukut puupala tyynynä ja olet ammatiltasi hurja ninja.
Kumpikohan se meistä on tyhmä, se joka luottaa ruotsalaiseen rautaan kokemuksen perusteella vaiko se, jolle japanilainen on ainoa elämän ehto.
Allekirjoittanut on jäänyt pokemonin kanssa useasti tienvarteen jäätymisongelmien takia, Volvolla ei kertaakaan. Se jo kertoo,että Volvo vain toimii.
Tosin viisaat väittävät,että Ford Transitia ei saa pysäköidä styroksikasan viereen, koska se luulee,että on talvi,eikä suostu käynnistymään.
Tiedä häntä.Näyt itse olevan fanaattinen turskanpyytäjä. Ilmeisesti tykkäät homostella, syödä abban silliä, nukut ikean pilipali-hästensissä parin suomenruotsalaisen kanssa ja olet ammatiltasi homo.
Luuletko, ettei mulla ole kokemusta autoista? Japani ei ole ainoa, mutta takuulla paljon parempia autoja sieltä löytyy kuin kukaan täällä arvaakaan. Ruotsalaista rautaa sulla on perseessä. Vittu miten tyhmän kuulosta! Ruotsalainen rauta...
Peppien kanssa olen jäänyt pihaan ihan kesälläkin kymmeniä kertoja, talvella vielä enemmän. Tuo puolueellinen "kokemuksesi" ei kerro vitunkaan vertaa pienestä merennneidosta. Tilastot kertovat. Neito on heikko paska. Ruotsalainen rauta..... - Volvomiäs
Peku* kirjoitti:
Näyt itse olevan fanaattinen turskanpyytäjä. Ilmeisesti tykkäät homostella, syödä abban silliä, nukut ikean pilipali-hästensissä parin suomenruotsalaisen kanssa ja olet ammatiltasi homo.
Luuletko, ettei mulla ole kokemusta autoista? Japani ei ole ainoa, mutta takuulla paljon parempia autoja sieltä löytyy kuin kukaan täällä arvaakaan. Ruotsalaista rautaa sulla on perseessä. Vittu miten tyhmän kuulosta! Ruotsalainen rauta...
Peppien kanssa olen jäänyt pihaan ihan kesälläkin kymmeniä kertoja, talvella vielä enemmän. Tuo puolueellinen "kokemuksesi" ei kerro vitunkaan vertaa pienestä merennneidosta. Tilastot kertovat. Neito on heikko paska. Ruotsalainen rauta........ taso kertoo älykkyydestäsi jotakin.
- Peku*
Volvomiäs kirjoitti:
... taso kertoo älykkyydestäsi jotakin.
Hahhah, kato omia kirjotuksias vitun hinttari. Tuunko vetää lättyy? Sovitaan aika ja paikka ni tapellaan.
Ite kirjottelet samaa paskaa, suahan mä vaan parodioin. Pelle!
Oliko ping pong -jutut sitte älykkäämpii?
- minä
Jos ei sulla oo kerran mitään volvoa vastaan,niin miksi esitit kysymyksesi juuri volvo-jätkille ?
Yhtä hyvin olisit voinut vertailla eurooppalaisia ja japseja nimeämättä tiettyä merkkiä.
Olen omistanut useita volvoja ja useita japseja. Molemmissa sekä hyviä että huonoja puolia.En viitsi sen tarkemmin erotella.Jokaisella olkoon omat mieltymyksensä.
Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä.
Volvossa on ainakin yksi plussa japsiin. Pihassa kun seisoo uudenkarhea volvo,naapurit katselee ja kyselee kateellisena.Niin ei oo käynyt vielä yhdenkään japanilaisen saman hintaluokan perheauton kanssa.Sama kateus on selvästi havaittavissa näillä palstoilla.Eihän siinä naapurien kateudessa mitään järkeä tietenkään ole,mutta ei ole tällaisilla hiekkalaatikkokeskusteluillakaan.
p.s. tällä hetkellä ajelen japanilaisella,seuraava saattaa olla volvo tai japsi tai ihan mikä vaan.- Peku*
Koska täällä niin moni volvo-jätkä kirjoitteli tietämättömästi jap. autoista.
Löytyy niitä kateelliiseksi tekeviä jap. autojakin, ei vaan Suomesta kovin montaa. Osta Lexus jos toisten kateutta kaipaat. - Ovlov
Peku* kirjoitti:
Koska täällä niin moni volvo-jätkä kirjoitteli tietämättömästi jap. autoista.
Löytyy niitä kateelliiseksi tekeviä jap. autojakin, ei vaan Suomesta kovin montaa. Osta Lexus jos toisten kateutta kaipaat....olisko jo aika panna piste tälle volvot vs. japsit väittelylle, tulee sellanen olo että alkaa hiekka loppumaan laatikosta?
- minä
Peku* kirjoitti:
Koska täällä niin moni volvo-jätkä kirjoitteli tietämättömästi jap. autoista.
Löytyy niitä kateelliiseksi tekeviä jap. autojakin, ei vaan Suomesta kovin montaa. Osta Lexus jos toisten kateutta kaipaat.Itse en ole kateutta kaivannut enkä toisten autoja kadehtinut. Kukin hankkii autonsa omilla kriteereillään. Suht aina olen tyytyväinen ollut, myös japseihin ja volvoihin. Kävin juuri äsken Lexuksen sivuilla katselemassa malleja, eipä juuri kateutta aiheuta, korkeintaan ne mallit joiden hinta on tuplasti perheautojen luokkaa. Sama juttu luonnossa näkemieni kohdalla, Lexuksissa alkaa meikäläisen silmää hivellä vasta lähes 100000 e:n hintaluokassa olevat. Makunsa kullakin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h372740- 1292398
- 1582084
- 392025
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201748- 401359
- 511047
- 861005
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24972- 114924