Romanimies ja Valkolaisnainen

Larsof

Toivon että ihminen joka elää täysin romanikulttuurin mukaan tai on kokenut joskus saman kuin minä, niin vastaisi minulle....

Oon siis valkolaisnainen ja täysin yhden romanimiehen lumoissa...piti mennä tapamaan häntä paikkakunnalle missä hän asuu... En päässyt menemään, niin hän laittanut minulle kuinka paljon odotti että saisi minut vierelleen ja kuinka olen hänen kulta ja rakkaus.. Puhuuko romanipojat/-miehet usein tollasia lämpimikseen vai onko tää tosissaan? Ja jos meistä tulis tän kanssa jotain, niin miten romanisuku tai tän miehen vanhemmat suhtautuvat että heidän poikansa otti valkolaisen? Mitä yleensäkki romanit ajattelevat jos romanilla on valkolainen kumppani?

Kiitos jo etukäteen...oikeesti...

51

3221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larsof

      Enkä kaipaa niitä "elä pilaa elämääs ottamalla romanin kumppaniks'' - kommentteja!!!! Heistä pidän enemmän kuin valkolaisista.......

      • "tummat silmät"

        AP Täällä myös eräs joka tuntee romaneita.Minulla romaniperhe ystävinä jo lapsuudestani asti.Tämä perhe ainakin on todella sydämellinen varsinkin perheen äiti jokseenkin myös kova hössöttämään :D perheestään ja ystävistään kova huolehtimaan.Perheen lapsien kanssa kävin koulun yhdessä teini ikä jne..Ystäviä vielä aikuisiälläkin.

        "Oon siis valkolaisnainen ja täysin yhden romanimiehen lumoissa...piti mennä tapamaan häntä paikkakunnalle missä hän asuu... En päässyt menemään, niin hän laittanut minulle kuinka paljon odotti että saisi minut vierelleen ja kuinka olen hänen kulta ja rakkaus.. Puhuuko romanipojat/-miehet usein tollasia lämpimikseen vai onko tää tosissaan? "

        Itse olen saanut rauhan romani pojilta ja miehiltä ei mulle olla rakkauden valoja tai muuta rakkauteen tai ihastumiseen liittyvää tuputettu.

        Vaikkakin yksi tapaus joskus vuosia sitten oli tummasilmäinen poika katseli mua ujosti ja minä myös siinä kainostellen heh...mut joo mitään romanssia ei syntynyt sillä erää mut eihän sitä tulevaisuudessa tiedä :D


      • Larsof
        "tummat silmät" kirjoitti:

        AP Täällä myös eräs joka tuntee romaneita.Minulla romaniperhe ystävinä jo lapsuudestani asti.Tämä perhe ainakin on todella sydämellinen varsinkin perheen äiti jokseenkin myös kova hössöttämään :D perheestään ja ystävistään kova huolehtimaan.Perheen lapsien kanssa kävin koulun yhdessä teini ikä jne..Ystäviä vielä aikuisiälläkin.

        "Oon siis valkolaisnainen ja täysin yhden romanimiehen lumoissa...piti mennä tapamaan häntä paikkakunnalle missä hän asuu... En päässyt menemään, niin hän laittanut minulle kuinka paljon odotti että saisi minut vierelleen ja kuinka olen hänen kulta ja rakkaus.. Puhuuko romanipojat/-miehet usein tollasia lämpimikseen vai onko tää tosissaan? "

        Itse olen saanut rauhan romani pojilta ja miehiltä ei mulle olla rakkauden valoja tai muuta rakkauteen tai ihastumiseen liittyvää tuputettu.

        Vaikkakin yksi tapaus joskus vuosia sitten oli tummasilmäinen poika katseli mua ujosti ja minä myös siinä kainostellen heh...mut joo mitään romanssia ei syntynyt sillä erää mut eihän sitä tulevaisuudessa tiedä :D

        Mun ystävii kuuluu tosi paljon romaneja ja koko elämäni heidän seurassaaa ollu, mutta ei koskaan oo käyny tällai mitö nytte...

        Ja no voiihh:) ne ruskiat silmät on kyllä niin lumoavat...


      • sivusta seurannut
        Larsof kirjoitti:

        Mun ystävii kuuluu tosi paljon romaneja ja koko elämäni heidän seurassaaa ollu, mutta ei koskaan oo käyny tällai mitö nytte...

        Ja no voiihh:) ne ruskiat silmät on kyllä niin lumoavat...

        Nukutteko te koskaan? Kattoo näiden monien palstan naisten väkerryksiä, niin ei välty ajatukselta ettei työelämä ole kovinkaan tuttu, vaan pikemminkin sose.

        Toisaalta voi olla jopa niin, että sika-Amalia copy pastee näitä keskusteluja joistain vanhoista viesteistä, joka taas kertoo reppanan menettäneen loputkin järjen hivenensä.

        Molemmat vaihtoehdot aiheuttavat säälin ja inhon kaltaisia tuntemuksia.


      • mievaa
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Nukutteko te koskaan? Kattoo näiden monien palstan naisten väkerryksiä, niin ei välty ajatukselta ettei työelämä ole kovinkaan tuttu, vaan pikemminkin sose.

        Toisaalta voi olla jopa niin, että sika-Amalia copy pastee näitä keskusteluja joistain vanhoista viesteistä, joka taas kertoo reppanan menettäneen loputkin järjen hivenensä.

        Molemmat vaihtoehdot aiheuttavat säälin ja inhon kaltaisia tuntemuksia.

        Sanoisiko sinulle YÖTYÖ mitään......??


      • pomosi...
        mievaa kirjoitti:

        Sanoisiko sinulle YÖTYÖ mitään......??

        Sanoo tokikin, eli olette kaikki yötyöläisiä? Muuten työaikana ei lorvita sosiaalisessa mediassa vaan tehdään töitä.


      • 10+13
        pomosi... kirjoitti:

        Sanoo tokikin, eli olette kaikki yötyöläisiä? Muuten työaikana ei lorvita sosiaalisessa mediassa vaan tehdään töitä.

        Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla että alkaa tehdä tilastoa jonkun keskustelupalstan perusteella? Ensinäkään ei tiedä kuka siellä koneella näpyttelee. Toiseksi sama henkilö voi jättää useita eri viestejä.

        Ei joku suomi24 pysty antamaan oikeaa kuvaa suomen kansasta.


      • pomosi...
        10+13 kirjoitti:

        Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla että alkaa tehdä tilastoa jonkun keskustelupalstan perusteella? Ensinäkään ei tiedä kuka siellä koneella näpyttelee. Toiseksi sama henkilö voi jättää useita eri viestejä.

        Ei joku suomi24 pysty antamaan oikeaa kuvaa suomen kansasta.

        työaikana ei lorvita sosiaalisessa mediassa vaan tehdään töitä.


      • sivusta seuraaja
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Nukutteko te koskaan? Kattoo näiden monien palstan naisten väkerryksiä, niin ei välty ajatukselta ettei työelämä ole kovinkaan tuttu, vaan pikemminkin sose.

        Toisaalta voi olla jopa niin, että sika-Amalia copy pastee näitä keskusteluja joistain vanhoista viesteistä, joka taas kertoo reppanan menettäneen loputkin järjen hivenensä.

        Molemmat vaihtoehdot aiheuttavat säälin ja inhon kaltaisia tuntemuksia.

        sivusta seurannut

        on tämä samainen spämmäri joka ei itse nuku koskaan ja kyttää armottomasti monikultuuriset palstaa jos joku sattuu mainitsemaan jotain aasialaisista
        ja näin ollen kun ei aasialaisita tällä erää ollut puhetta niin alkaa mukamas puhua kellon ajoista. Ei tuo elämä sullakaan kovin kaksiselta vaikuta kun olet jo 8 aikaa aamulla partioimassa täällä.

        Sanoisiko oma elämä sulle mitään?!


      • Koitan ymmärtää sinu
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        sivusta seurannut

        on tämä samainen spämmäri joka ei itse nuku koskaan ja kyttää armottomasti monikultuuriset palstaa jos joku sattuu mainitsemaan jotain aasialaisista
        ja näin ollen kun ei aasialaisita tällä erää ollut puhetta niin alkaa mukamas puhua kellon ajoista. Ei tuo elämä sullakaan kovin kaksiselta vaikuta kun olet jo 8 aikaa aamulla partioimassa täällä.

        Sanoisiko oma elämä sulle mitään?!

        Taasko sä niihin aasialaisiin palaat? Etkö itse huomaa, että sinulla on pakkomielle heihin? Tässäkään osiossa kukaan muu ei puhu eikä edes yritä keskustella Aasialaista, kuin sinä? Eikö tuo ole jo vähän huolestuttavaa sinulta? Kehoittaisin jo keskusteleen ammattiavun kanssa ongelmastasi, olet nimittäin aika pelottava tapaus. Ilmeisesti osui ja upposi pahasti, kun joku kehtasi kysellä kuinka saatetaan kuukkua arkipäivänä yö myöhään täällä, ja hätäinen yö työ selityskin ontui jo syntyessään :D Eihän siinä hävettävää ole, jos olet työtön ja nahjustat kotonasi kaiket päivät, tavallaan olen sinun työnantajasi, kun maksan kotona olemisesta sinulle kuukausittain verojen muodossa tukea, käytä se viisaasti ja opiskele vaikka jotain, jookosta. Ja koita päästä tuosta Aasia maniastasi eroon pikku hiljaa.


      • Mee"Pomo"Töihin
        pomosi... kirjoitti:

        työaikana ei lorvita sosiaalisessa mediassa vaan tehdään töitä.

        Mitäs sitten itse teet täällä? Eiks sulla oo töitä?

        PS Et voi olla pomoni koska olen vasta opiskelija


      • tuleva pomosi?
        Mee"Pomo"Töihin kirjoitti:

        Mitäs sitten itse teet täällä? Eiks sulla oo töitä?

        PS Et voi olla pomoni koska olen vasta opiskelija

        Noniin, eli vastasitkin alkuperäiseen kysmykseen:

        "Nukutteko te koskaan? Kattoo näiden monien palstan naisten väkerryksiä, niin ei välty ajatukselta ettei työelämä ole kovinkaan tuttu"

        Tästä pillastuit, mutta selvisihän se sitten loppujen lopuksi, että olet opiskelija eli ei se työelämä ole tuttu, sitähän tässä kyseltiin teiltä. Paljon helpommalla oltaisiin päästy, kun olisitte tunnustaneet heti alkuunsa, eikä alettu kiukutteleen, kuin pikku lapset.

        Minun työurani ulottuu 90 luvun alkupuolelle, eli kutakuin 23 vuotta tullut tehtyä TÖITÄ, ja tiedän ettei työpäivän jälkeen kukuta kahden aikaa yöllä netissä ja yötöissä tehdään töitä eikä jopista jonnin joutavia sosiaalisessa mediassa.


      • Mee"Pomo"Töihin
        tuleva pomosi? kirjoitti:

        Noniin, eli vastasitkin alkuperäiseen kysmykseen:

        "Nukutteko te koskaan? Kattoo näiden monien palstan naisten väkerryksiä, niin ei välty ajatukselta ettei työelämä ole kovinkaan tuttu"

        Tästä pillastuit, mutta selvisihän se sitten loppujen lopuksi, että olet opiskelija eli ei se työelämä ole tuttu, sitähän tässä kyseltiin teiltä. Paljon helpommalla oltaisiin päästy, kun olisitte tunnustaneet heti alkuunsa, eikä alettu kiukutteleen, kuin pikku lapset.

        Minun työurani ulottuu 90 luvun alkupuolelle, eli kutakuin 23 vuotta tullut tehtyä TÖITÄ, ja tiedän ettei työpäivän jälkeen kukuta kahden aikaa yöllä netissä ja yötöissä tehdään töitä eikä jopista jonnin joutavia sosiaalisessa mediassa.

        En ymmärrä minkä voiton olet muka saavuttanut kun yksi sanoo olevansa vasta opiskelija. Edustanko minä muka yksin kaikkia naisia jotka suomi24 käyttävät? Tai jotka käyttävät tätä palstaa? En. Enkä myöskään edusta koko Suomea.

        Juu ei varmasti työpäivänä olla enää tietokoneella puolen yön jälkeen, mutta

        a) et tiedä kuka menee mihinkin aikaan töihin
        b) kenellä on vapaata
        ja ennen kaikkea c) et voi todellakaan tehdä mitään tilastoa suomi24:n perusteella ja sanoa että tätäkin palstaa käyttävät vain työttömät naiset. Tälle palstalle kirjottavat naiset eivät todellakaan edusta koko Suomea ja sama ihminen voi lähettää useammankin viestin

        Ehkäpä "pomon" pitäisi palata uudestaan kouluun jos ei pysty näinkään yksinkertaisia asioita käsittämään. Tai no voihan tämmöiset asiat ajatella ihan maalaisjärjelläkin ja sitä ei koulussa valitettavasti opeteta. Jos maalaisjärki puuttuu niin sitä ei sitten ole.

        Kummasti sinulla on aikaa vastailla täällä opiskelijalle pitkin päivää vaikka olet niin erinomainen ja ahkera ihminen. Olet hyvin jaksanut päivystää. Eli jos olet työelämässä niin olet langennut juuri siihen syntiin mistä ihmisiä soimaat: roikut työaikana netissä.

        Kerroppas mitenkä sinulla on oikeus tähän, mutta muilla ei?


      • tervemenoa takaisin
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        sivusta seurannut

        on tämä samainen spämmäri joka ei itse nuku koskaan ja kyttää armottomasti monikultuuriset palstaa jos joku sattuu mainitsemaan jotain aasialaisista
        ja näin ollen kun ei aasialaisita tällä erää ollut puhetta niin alkaa mukamas puhua kellon ajoista. Ei tuo elämä sullakaan kovin kaksiselta vaikuta kun olet jo 8 aikaa aamulla partioimassa täällä.

        Sanoisiko oma elämä sulle mitään?!

        Romanit ovat tulleet Intiasta, joten aasialaisia hekin ovat.


    • Puolukka79

      Lasorf

      Ihmisiä on monenlaisia ja näitä lämpimikseen puhujia ja satusetiä voi olla kaikenlaisista kulttuureista/ihmisistä.Sinun kannattaa tutustua niin tiedät tarkemmin mikä,hän on miehiään?

      Omaan tuttavapiiriini kuuluu romani valkolais pariskuntia jokunen.
      On romani naisia joilla valkolais mies ja vastaavasti romani mies jolla valkolais nainen.Romaneiden keskuudessa on heitäkin jotka ovat sitä mieltä,että romanien ei pitäisi ottaa ulkopuolista puolisoa(ei romania) mutta melko pitkälle kuitenkin romaniyhteistöt hyväksyvät valkolais romani pariskunnat ei ole mitään sen erikoisempaa ja ihmetyksen aihetta.Omasta mielestäni romanit eivät erotu kovin paljon valtaväestöstä se et joitain tapoja on erillaisia mitä ei välttämättä meillä ole mut aika paljon ihan" suomalais tyyppisiä immeisiä"
      Sitten on taas näitä romaneita jotka ovat päättäneet olla pitämättä oman väkensä vaatetusta yms.

      Minusta sun kannattaisi vaan keskustella avoimesti ja suoraan kysyä tältä ihastukseltasi mitä mieltä hän itse on asioista.Ja tottakai myös tutustua ihmisenä häneen millainen on,koska on paha sanoa näin suoralta kädeltä kuka lepertelee rakkaus lurituksia huvikseen ja kuka tarkoittaa niitä.Omat kokemukseni ovat kuitenkin olleet hyviä romaneista toivotaan,että sinulla onnistaa :)

      • Larsof

        Kiitos vastauksestasi... :)


    • 8+3=

      Oletko kauankin tuntenut tuttusi?
      mulla itselläni on romani vaimo.ja ei kai pitäisi omaa kehua mutta todella rakastava nainen on ja miehestään ja kodistaan huolenpitävä
      mutta mitä olen itse huomannut hänen sukulais tyttösiä ja naisia niin taitaa olla "verissä" tämä että miehestä tykätään pitää huoli ja olenpa minä jokusen valkolais tyttösenkin nähnyt romani miehen seurassa uskosin siis että ei tämä asia mikään tabu ole.siitä vaan rohkeesti tutustumaan.

      • Larsof

        Enmää hirveitä aikoja oo tuntenu... Ja omaa pitää kehua, tietenkin.. :)


      • 8+3=
        Larsof kirjoitti:

        Enmää hirveitä aikoja oo tuntenu... Ja omaa pitää kehua, tietenkin.. :)

        Ok no onnea sulle ja ihastuksellesi sitten vaan
        eihän sitä voita jos ei koita vai miten sitä sanotaankaan


      • Larsof
        8+3= kirjoitti:

        Ok no onnea sulle ja ihastuksellesi sitten vaan
        eihän sitä voita jos ei koita vai miten sitä sanotaankaan

        No kiitos :) ja just niin!


      • Varaudu!!!!!
        Larsof kirjoitti:

        No kiitos :) ja just niin!

        Ap valmistaudu armottomaan hyökkäykseen palstalaisten osalta!!!
        kaikki toiset kansallisuudet onkin jo haukuttu ja nälvitty maanrakoon
        joten olet onnekas jos saat edes yhdenkin asiallisen vastauksen viestiisi.


      • Larsof
        Varaudu!!!!! kirjoitti:

        Ap valmistaudu armottomaan hyökkäykseen palstalaisten osalta!!!
        kaikki toiset kansallisuudet onkin jo haukuttu ja nälvitty maanrakoon
        joten olet onnekas jos saat edes yhdenkin asiallisen vastauksen viestiisi.

        Hahaaa kyllä mä tiiän että tulee vielä paskaa :D
        Joo, toivon että löytyis edes YKSI joka osaisi mua "auttaa''ja ois asialline..:)


      • Ajomies
        Larsof kirjoitti:

        Hahaaa kyllä mä tiiän että tulee vielä paskaa :D
        Joo, toivon että löytyis edes YKSI joka osaisi mua "auttaa''ja ois asialline..:)

        Onhan täällä jokunen asiallinen viesti josta toivon että on apua sulle

        Olen itsekin samankaltaisessa tilanteessa kuin sinäkin.Olen ihastunut nuoreen romani naiseen.Nyt tässä mietiskele,että rohkenenko mennä juttusille
        kaunis tyttönen on pitkinen hiuksineen ja manteli silmineen.Katsotaan mitä aika tuo tullessaan.


      • Elämä hymyilee
        Larsof kirjoitti:

        No kiitos :) ja just niin!

        Itselläni kaunis romani nainen.Suloinen ja naisellinen kaunotar


      • Larsof
        Ajomies kirjoitti:

        Onhan täällä jokunen asiallinen viesti josta toivon että on apua sulle

        Olen itsekin samankaltaisessa tilanteessa kuin sinäkin.Olen ihastunut nuoreen romani naiseen.Nyt tässä mietiskele,että rohkenenko mennä juttusille
        kaunis tyttönen on pitkinen hiuksineen ja manteli silmineen.Katsotaan mitä aika tuo tullessaan.

        Auttaa nää jo aika paljonki! :)

        Ja toivottavasti tuo aika sulle sen onnen ! :)


      • Larsof
        Elämä hymyilee kirjoitti:

        Itselläni kaunis romani nainen.Suloinen ja naisellinen kaunotar

        Onnekas olet :)


    • Luepas nämä

      Suosittelen aloittajalle, että luet Kiba Lumbergin trilogian romanielämästä, niin saat aikamoisen paketin tietoutta kyseisestä kulttuurista.
      Kyseiset kirjat ovat melko helppo-/nopealukuisia vaikkakin raskaita asioita käsitteleviä.
      Kiba Lumberg on romaninainen, joka on kylläkin hyvin nuorena eronnut yhteisöstään ja käsittelee kirjoissaan hyvin realistisesti ja älykkäästi kulttuurin ominaispiirteitä.
      Suosittelen todella lämpimästi kyseisen trilogian lukemista.

      • luettu

        Minä olen lukenut kiba lumbergin teoksia kuten myös veijo baltzarin
        ymmärrykseni mukaan ennen vanhaan romani yhteisössä on oltukin melko tiukkoja,mutta tätä nykyisin näitä vanhoja tapoja/ajatusmalleja ei periaatteessa olekaan mitä nyt joitakin omia sääntöjään tai tapojaan mutta kovin ymmärtäväisiä tuntuvat olevan heitä kohtaan jotka eivät romani tapoja ymmärrä tai niistä tiedäkään.onhan näitä melko paljonkin romani/valkolais-pariskuntia ei ole mikään uusi juttu.itselläni paras ystävä joka ei pidä perinteisiä romani vaatteita ja ei erotu siis katukuvasta millään tavalla valtäväestöstä ellei sitten joku entuudestaan tiedä että on romani sisaruksillaan taas on nämä romani pukimeet mutta olipa niitä joillakin tai ei niin en ole itse eikä ystäväni kertonut et mitään ongelmia olisi jos joku ei nyt satu elämäänkään "romani elämää"


      • Sukua?

        Eikös tämä Kiba ole sen tango kuninkaan Amadeuksen joku lähi sukulainen?


      • en varma
        Sukua? kirjoitti:

        Eikös tämä Kiba ole sen tango kuninkaan Amadeuksen joku lähi sukulainen?

        en tiedä,mutta amadeus on kyllä hortto kaalot-yhtyeen erään solistin poika ja anneli sari on amadeuksen täti

        anneli sari on kyllä niin ihana pidän hänen musiikistaan ja on kauniskin


      • Larsof

        Kiitos vinkistä!


      • Jäähyväiset
        en varma kirjoitti:

        en tiedä,mutta amadeus on kyllä hortto kaalot-yhtyeen erään solistin poika ja anneli sari on amadeuksen täti

        anneli sari on kyllä niin ihana pidän hänen musiikistaan ja on kauniskin

        Anneli Sari on minunkin suosikki varsinkin kappaleella Jäähyväiset.Aivan upea tulkinta


      • rositavaan
        en varma kirjoitti:

        en tiedä,mutta amadeus on kyllä hortto kaalot-yhtyeen erään solistin poika ja anneli sari on amadeuksen täti

        anneli sari on kyllä niin ihana pidän hänen musiikistaan ja on kauniskin

        anneli on kyllä ampun täti


    • Pinja****

      Moikkelis moi Itselläni romani mies.Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta.Ei ole miehen suku eikä vanhemmat katsoneet minua kieroon vaan aika ymmärtäväisiäkin on oltu jos en ole esimerkiksi jotain tapojaan tiennyt.Siitä vaan rohkeasti tutustumaan ihastukseesi.Kuten jo eräs kirjoittaja tokaisikin niin romanit ei erotu kovinkaan paljon meikäläisistä se näkyvin erottavin seikka taitaa olla se vaatetus.

      Ja kai sulla jotain tietoa heikäläisistä onkin kun sanoit että olet ollut heidän kanssaan tekemisissä aikaisemminkin?
      Oli miten oli niin toivotan kaikkea hyvää sulle ja mukavaa joulun odotusta.

      • T.L..

        Romani naisen voisin minäkin ottaa.....


      • Larsof

        Siis joo, mä tiedän aika paljon kyllä ja näi.. Mutta tämä aihepiiri ei ole kovinkaan tiedossa...

        Ja kiitos oikeesti ihmisille jotka jaksaa vastailla tähä! Olen niin kiitollinen teille....


      • jefferson..
        Larsof kirjoitti:

        Siis joo, mä tiedän aika paljon kyllä ja näi.. Mutta tämä aihepiiri ei ole kovinkaan tiedossa...

        Ja kiitos oikeesti ihmisille jotka jaksaa vastailla tähä! Olen niin kiitollinen teille....

        Larsof

        Eihän tää aihepiiri mikään uusi juttu ole.Onhan näitä paljonkin romani/valkolais pariskuntia,sekä miehillä et naisilla on valkolais puolisoita.


    • dimitri1

      öö jos sä otat mustalaismiehen sut ehkä hyväksytään, jos mustalaisnainen ottaa miehen joka ei mustalainen niin sitä ei hyväksytä. Elleivät oo moderneja.
      t.kaajeet ja kaaleet

      • Larsof

        Aijjaa.. Kiitos tästä:)


      • miksi valehtelet?
        Larsof kirjoitti:

        Aijjaa.. Kiitos tästä:)

        "dimitri1" taisi olla perus moku palstan provo? jos et tätä ap ole ymmärtänyt
        kirjoitinkin jo yhden viestin tänne aikaisemmin. omassa tuttavapiirissäni on todellakin romani valkolais pariskuntia miehiä sekä naisia.enpä tiedä mitä tarkotat tolla modernilla,mutta omat kulttuurin vaatteensa näillä romani naisilla on joilla valkolais miehet.ja mitä tulee hyväksymiseen niin perhetuttuna tiedän sanoa sen verran,että naiset ovat siskojensa ja veljiensä kuten koko perheensä kanssa tekemisissä,eivät ole ainakaan maininneet tai itse huomannut,että heitä ei muka hyväksyttäisi.

        Jospa dimitri nukkuisi nyt yö unet kiltisti ja yrittäisi vaikka huomenna satuilla jotain olematonta satua uudemman kerran.


      • +0+

        "öö jos sä otat mustalaismiehen sut ehkä hyväksytään, jos mustalaisnainen ottaa miehen joka ei mustalainen niin sitä ei hyväksytä. Elleivät oo moderneja.
        t.kaajeet ja kaaleet "


        Kuten sanottu on heitäkin jotka eivät pidä ajatuksesta
        että romani ottaa valkolaisen puolisokseen,mutta melko pitkälle romanit kuitenkin hyväksyvät ei-romanin puolison.Eikä siinä sen kummempaa.


      • Onnea!
        +0+ kirjoitti:

        "öö jos sä otat mustalaismiehen sut ehkä hyväksytään, jos mustalaisnainen ottaa miehen joka ei mustalainen niin sitä ei hyväksytä. Elleivät oo moderneja.
        t.kaajeet ja kaaleet "


        Kuten sanottu on heitäkin jotka eivät pidä ajatuksesta
        että romani ottaa valkolaisen puolisokseen,mutta melko pitkälle romanit kuitenkin hyväksyvät ei-romanin puolison.Eikä siinä sen kummempaa.

        Heips!
        Toivottavasti saat vastakaikua tunteillesi.


      • dimitri1
        miksi valehtelet? kirjoitti:

        "dimitri1" taisi olla perus moku palstan provo? jos et tätä ap ole ymmärtänyt
        kirjoitinkin jo yhden viestin tänne aikaisemmin. omassa tuttavapiirissäni on todellakin romani valkolais pariskuntia miehiä sekä naisia.enpä tiedä mitä tarkotat tolla modernilla,mutta omat kulttuurin vaatteensa näillä romani naisilla on joilla valkolais miehet.ja mitä tulee hyväksymiseen niin perhetuttuna tiedän sanoa sen verran,että naiset ovat siskojensa ja veljiensä kuten koko perheensä kanssa tekemisissä,eivät ole ainakaan maininneet tai itse huomannut,että heitä ei muka hyväksyttäisi.

        Jospa dimitri nukkuisi nyt yö unet kiltisti ja yrittäisi vaikka huomenna satuilla jotain olematonta satua uudemman kerran.

        tulin tänne takaisin kun tässä netissä pyörin. Mustalainen itä suomesta. Että valkolaismies mustalaisella? se on sitten heippa perheelle. Jos nainen suomalainen ja mies mustalainen niin ookei,mutta ei toisinpäin.tai nää naiset jättäneet hameet? jos ei ota hametta niin sitten voi olla yhdessä. niin ja kun tää valtavaestön ukko laskee sen lautasensa maahan niin tiiätkö mitä tapahtuu? heh.
        enkä provoile kuhan olen mitä olen.


    • hyvää joulua!

      Voihan se onnistua. ihan on tyypeistä kiinni.
      Itse tapailin jonkin aikaa mustalaismiestä. Ihastuin kovasti ja tykkäsin paljon hänestä. Kävikin sit ilmi, että hän halus vaan huijata multa rahaa.
      No, se oli semmonen tarina, toivottavasti aloittajaa onnistaa paremmin! :)
      http://www.youtube.com/watch?v=zafg_UYKZw8

      • Larsof

        Sovittiin että vietetään uus vuos yhessä... Hui kamala kun on perhosii vattas... :)


    • Läpikäyty

      Heippa! Niin minäkin luulin, että saan perhekeskeistä elämää ja kaikkea hyvää mitä romanimieheni lupasi.No kolme vuotta meni hyvin, kunhan meni miehen ja hänen sukunsa mielen mukaan.Sitten lähetettiin miehen eno vähän ojentamaan minua eli sain turpaani.EIhän mieheni helluntalainen voi tämmöistä tehdä.Noh halvaannuin ja paranin ihmeen kaupalla, koska puolestani rukoiltiin.Elämä rauhoittui, niin minä luulin. Mies alkoi hommailla salaa kaikenlaista.Jätti työt ja laskut mulle.Lopulta kun en suostunut alistumaan edelleenkään hänen tai hänen sukunsa tossun alle, mieheni hommasi itselleen salaa asunnon ja jätti minut.Yhteiseloa yli 10 vuotta ja eipä ole hyviä muistoja montaa. Luulin, että kun on uskova olisi kunnollinen.Vanhemmat eivät koskaan hyväksy valkolaista vaimoa, vaikka suullaan sanovat, mutta teoillaan näyttävät sitten muuta. Nainen ota järki käteen!Jos haluat rasisimia ja nöyryytyksiä, kun sinut on saatu koukkuun, niin siitä vaan.Kyllähän he ovat komeita, mutta valitettavasti paskaa sisältä. Ota enemmin tavallinen valkolainen, niin terveytesi säästyy ja säästyt monelta mieliharmilta! Valkolaisissakin on komeita tummia miehiä ja kunnollisia!

    • Insku

      Mitä mun kanataisiin tehdä oon ollut 6 luokasta asti ollut ihastunut/ rakastunut siihen se poika on puoliksi mustalainen puoliksi suomalainen en uskolla puhua sille koska mä ujostelen sitä entiedä miksi.

    • Unohda

      Faktoja. Koska ei ole koulutusta eikä liittymistä valkolaiseen elämäntyyliin, seuraa siitä että noudatetaan mustalaisyhteisön vanhoja perinteitä eli asioita ratkotaan väkivaltaa käyttämällä. Ei ne ole ihastuttavia valkonaiselle. Miehet nyt lörpöttelee varsinkin jos kaltaisesi tyttö ulottuvilla. Sinulla pelataan.

    • ljkjjjghg

      mikssiköhän aloitus valkolaismies ja romaninainen on poistettu ylläpidon toimesta
      samoin valkolaismies ja musliminainen

      toisinpäin olevat jutut saa olla täällä mutta rasistiset valkolaismies aloitukset ei

    • tilanneonmuuttunut

      Onhan liittoja aikas paljonkin jossa toinen on valkolainen.

      Itse olen romani mies ja naimissa olin lähes 25 vuotta yhdessä liki 29 vuotta.

      Kyllä se romani mies kun kiintyy niin se on syvää ,sydän on mukana.

      Ongelmaksi muodostuu useinmiten ettei valkolainen ymmärrä romanin ajatusmaailmaa aina,nuorena on vilkkautta koska se on geeneissä.

      Romani miehestä voi saada hyvän aviomiehen,nykyään ei ole väkivaltaa siinämäärin kuin ennen vanhaan saattoi ehkä olla ,jos romani mies on vaikka erkaantunut omista suvun tavoistaan ja elelee valkolaisten tavoilla on hän silloin verraton kumppani,monesti laulee ja pitää vaimostaan sydänjuuriaan myöten läheisenä.

      Ajat on kyllä muuttuneet viimevuosina aikapaljon, sikäli että romanit kouluttautuvat ja tekevät töitä ahkerasti mikäli vain saa,eivät he halua pääpiirtein olla yhteiskunnan ulkona vaan sen ytimessä.Kuulua joukkoon niin kuin valkolaisetkin,perustaa perheitä ja tehdä työtä, aikakausi on nyt muuttunut erinlaiseksi kuin se oli ehkä 1960 ja 70 luvullakin.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1183
    Aihe