Kuinka levyttää oma levy?

4teensinger

Moi!
Olen 14-vuotias musiikkia harrastava tyttö ja haluaisin levyttää oman levyn. En vain tiedä onko se mahdollista, koska en ole millään tavalla julkisuuden henkilö.
Keikkaa olen jonkin verran heittänyt milloin minkäkin bändin kanssa ja muutaman kerran itse säestämällä. Levyttämisestä mulla ei siis ole minkäänlaista käsitystä.
Miten teen demon?
Minkälaisen demon teen?
Kenelle sen lähetän?
Olen ihan pihalla! Auttakaa mua pliis

8

5133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itunes.......

      esim. Yksi nuori nainen teki itse säveltämän/sanoittaman akustisen biisin ja laittoi sen myyntiin nettiin,. Tosi-tv ohjelman tuottaja kuuli biisin ja laittoi sen kyseiseen ohjelmaan ja sen jälkeen 600000 amerikkalaista latas sen 0,99 dollarin hintaa, ja levy-yhtiö teki levytyssopimuksen tytön kanssa. Riittää siis 1 hyvä omatekemä biisi ja loppu on hyvää onnea.

    • Xenobeat

      Levyn äänitys on helppoa. Varaat sopivan studion (Esim. http://muusikoiden.net/linkit/?cat_id=76 ) haluamaksesi ajaksi, ladot rahat tiskiin ja käyt äänittämässä biisit purkkiin. Studiolla osataan auttaa miksausten ja masteroinnin kanssa.

      Tee demo, joka kuvaa omaa tatsiasi ja tyyliäsi. Et maininnut oletko laulaja, soittaja vai laulaja-soittaja. Yleensä kannattaa samalla vaivalla äänittää 2-3 erilaista biisiä.

      Sitten kun kädessäsi on valmis masteri, voit vaikka ladata biisit nettiin ja mainostaa niitä eri puolilla internettiä. Voit myös latoa lisää rahaa tiskiin ja teettää parisataa omaa CD:tä, joita tyrkytät musaliikkeisiin myyntiin ja jaat eri paikkoihin.

      Easy as that.

    • vaiettäcdlevylol

      Ilmaisella Audacity ohjelmalla ja 60€ USB-mikrofonilla teet jo musiikkia. Jos laulu onnistuu, niin netistä karaoke kappale Audacityyn ja lauluosuudet päälle.

      Audacityllä luot MP3 musiikkibiisin. Sen voi lähettää maailman joka kolkkaan.

      Unohda cd levyt ym höpinät. Nyt eletään 2014......, ei 90-lukua.

    • ulkomailla
    • muistakaa ISRC koodi

      Kun laitatte nettiin myyntiin omia m-kappaleita esim iTune niin ISRC-tallennekoodia tarvitaan masterointivaiheessa (alan asiantuntiat tietää miten) ja joka yksilöi artistin/tuottajan kyseiseen musiikkiin ja näin tekijänoikeuden ohjautuvat oikeaan osoitteeseen, eli sinulle. Jos ISRC koodi puuttuu (mp3) musiikistasi niin kuka tahansa voi omia biisisi ja laittaa oman ISRC-koodin omistamaasti biisiin ja rahat ohjautuvat väärään osoitteeseen, sekä kunnia sanoista/sävellyksestä ym....

      • SpinUdenrgroundRecords

    • Elastikainen

      Mulla on aika sama ongelma. Oon 14v tyttö, soitan pianoo ja tykkään laulaa. Mut haluisin tehä levyn yhelle tietylle julkkikselle synttärilahjaksi..

      • SpinUdenrgroundRecords

        https://www.recordunion.com/
        Record Unionin kautta pientä vuosimaksua vastaan saat tehtyä levyn haluamiisi onlineportaaleihin myyntiin.
        Fyysisten levyjen painatus on taas niin kallista, että niitä ei kannata omakustanteena tehdä jos ei ole varma, että saa kaikki esim. 300 kpl myyntyä mikä yleensä on mm. 12" Vinyylin minimipainatusmäärä ja CD:tä taas minissä painetaan 100 kpl.
        Sitäpaitsi fyysisten levyjen painatukseen tarvitsee luvan NCB:tä.
        http://www.ncb.dk/fi/
        Digitaaliseen jakeluun ei tarvise mitään lupia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe