Aikuisten kaukosuhteet

Lady in Black

Mielestäni kaukosuhde voi toimia hyvinkin jos kyseessä on kaksi itsenäistä, aikuista ihmistä, joilla ei enää perheenperustamisvietti jyllää voimakkaana. Tunnen suuren määrän pareja, jotka asuvat eri paikkakunnilla esim.työn takia ja suhde toimii erinomaisesti, vaikka välimatkaa olisi muutama sata kilometriäkin. Tuollainen parisuhde vaatii onnistuakseen, että molemmat ovat itsenäisiä ja että luottamus pelaa. Yhdessä vietetty aika on todellakin laatuaikaa ja erossa ollessa yhteydenpito toimii erittäin hyvin nykyajan tekniikalla.
Kun puhutaan läheisriippuvuudesta ja siitä, että se koskee lähinnä naisia, omalla kohdallani se ei ole pitänyt paikkaansa; kyllä se on joka kerran ollut mies, joka ei ole kestänyt välimatkaa. Johtuneeko siitä, että olen kenties maailman surkein ihmistuntija ja sen myötä olen harmikseni ja surukseni "onnistunut" aina löytämään miehen, jolla on ollut suunnaton kontrolloimisenhalu, asia joka tukehduttaa ajan myötä paremmankin suhteen. Omalla kohdallani viimeisimmän loppuneen suhteen jälkeen luovutin ja olen tullut tulokseen, että olen luotu olemaan yksin. En ole katkera, kaikkeen tottuu ja vaikeatkin asiat oppii ajan myötä hyväksymään. Haluan kuitenkin kannustaa muita ihmisiä jopa etäsuhteeseen, jos on henkilö joka ei kaipaa 24/7-elämää :)

11

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä näinkin

      Niin totta on kirjoittamasi. Samaistun hyvinkin. Mitähän riippuvaisuuta se on, kun viihtyy hyvin ihan itsekseenkin....itseisriippuvuuttako?

      • Lady in Black

        Sitäpä kaiketikin :) En välttämättä väitä aina viihtyväni yksin, eihän ihmistä ole luotu yksin olemaan, mutta koska vastakkaisesta sukupuolesta ei muita ole kohdalleni osunut kuin jonkinasteista läheisriippuvuutta ja kontrolloimishalua omaavia miehiä, on parempi ollut opetella elämään yksin. Ja valitettavasti totuus on se, että mitä kauemmin olet yksin, sitä korkeammalle rima vaan nousee, ei lainkaan hyvä asia. Mutta - näillä mennään eteenpäin ja jopa onnellisena ja tyytyväisenä.


      • ei enää tuskaa rakkaudes
        Lady in Black kirjoitti:

        Sitäpä kaiketikin :) En välttämättä väitä aina viihtyväni yksin, eihän ihmistä ole luotu yksin olemaan, mutta koska vastakkaisesta sukupuolesta ei muita ole kohdalleni osunut kuin jonkinasteista läheisriippuvuutta ja kontrolloimishalua omaavia miehiä, on parempi ollut opetella elämään yksin. Ja valitettavasti totuus on se, että mitä kauemmin olet yksin, sitä korkeammalle rima vaan nousee, ei lainkaan hyvä asia. Mutta - näillä mennään eteenpäin ja jopa onnellisena ja tyytyväisenä.

        Sain oman oivallukseni myötä-ja vasta riippuvuuksien kohtaamisen ja kokemisen kautta(läheisriippuvuuden ääripäät)Parivalinnat olivat kohdistuneet aina samantyyppiseen naiseen,hullaannus.Nykyiseen kumppaniin tutustuin vähitellen, rakkaus heräsi pikkuhiljaa.Suhde toimii hyvin välimatkaa satoja kilometrejä. Kirjoitellaan päivittäin. Kahden viikon välein vietämme viikon loppua.olen onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin.


    • N42 ja M51

      Joo kyllä toimii :) Välimatkaa noin 100 km ja viikonloput on todellakin sitä laatuaikaa rakkaan kainalossa :)

    • onni68

      Itsellä avioerosta 2v , enkä halua rynnätä uuteen parisuhteeseen. Kaukosuhde ollut 6kk ja toimii välimatkasta huolimatta. Tapaamiset "onnen kukkuloilla" ja väliaika menee yhteydenpidossa puhelimitse aika usein. Ehkä tämä joskus muuttaa muotoaan, mutta tällä hetkellä tuntuu hyvältä ja oikealta. Kun se vielä molemmille sopii...mennään omalla painollaan. :)

    • Kaikki aikanaan

      Itselläni etäsuhde mieheen, joka asuu 400 km päässä. Tapaamme pari kertaa kuussa ja yritämme nyt, että voisimme viettää pidemmän viikonlopun, jotta oppisimme tuntemaan toisemme paremmin.

      Itse olen valmis muuttamaan hänen kotipaikkakunnalleen ja sen teenkin kunhan ollaan muutama kuukausi näin seuruseltu :)

    • zxczxc

      Heh. Välimatkaa on muutama tuhat kilometriä ja hyvin toimii.

      • Etäavioliitto

        Niinpä mies Intiassa ja minä täällä, Tammikuussa lähden taas 3kk reissuun.Käyn 2x3kk reissulla vuodessa Intiassa koska hän ei saa oleskelulupaa Suomeen.Sanoivat avioliittomme olevan lumeliiton.Ei pidä paikkaansa olemme jo varttunempia ihmisiä tyttärelle se on välillä vaikeaa.Hänellä,kun on suomalaiset ystävät ja elämä sekä Intialainen elämä.Mieheni sai 3xturistiviisumin Suomeen ja sitten haimme oleskelulupaa tuli kieltävä vastaus.Ei se meitä haittaa me tulemme hyvin toimeen näinkin.Nyt helppaa,kun jäin eläkkeelle voin helpata enempi Intian päässä meidän yhtaisiä hommia.Kyllä ikävä on kova,mutta onneksi on kaikki nykyajan vehkeet millä voi pitää yhteyttä.Nauttikaa ja luottakaa toisiinne


      • asiallinen päätös
        Etäavioliitto kirjoitti:

        Niinpä mies Intiassa ja minä täällä, Tammikuussa lähden taas 3kk reissuun.Käyn 2x3kk reissulla vuodessa Intiassa koska hän ei saa oleskelulupaa Suomeen.Sanoivat avioliittomme olevan lumeliiton.Ei pidä paikkaansa olemme jo varttunempia ihmisiä tyttärelle se on välillä vaikeaa.Hänellä,kun on suomalaiset ystävät ja elämä sekä Intialainen elämä.Mieheni sai 3xturistiviisumin Suomeen ja sitten haimme oleskelulupaa tuli kieltävä vastaus.Ei se meitä haittaa me tulemme hyvin toimeen näinkin.Nyt helppaa,kun jäin eläkkeelle voin helpata enempi Intian päässä meidän yhtaisiä hommia.Kyllä ikävä on kova,mutta onneksi on kaikki nykyajan vehkeet millä voi pitää yhteyttä.Nauttikaa ja luottakaa toisiinne

        Hyvä että viranomaisilla on järki päässä koska lumeliitosta varmasti onkin kyse. Suomen avokätinen sosiaaliturva houkuttaa. Tämän on huomanneet jo sadat tuhannet maahanpyrkijät.


      • Etäavioliitto
        asiallinen päätös kirjoitti:

        Hyvä että viranomaisilla on järki päässä koska lumeliitosta varmasti onkin kyse. Suomen avokätinen sosiaaliturva houkuttaa. Tämän on huomanneet jo sadat tuhannet maahanpyrkijät.

        Hah haa liittomme kestänyt 18v,että revi siitä.Ei kaikki tarvii suomen sosiaaliturvaa mitä täällä pelätään.Meillä on toimeentulo taattu eikä siihen suomen euroja tarvita.Katostas jotkut tulevat toimeen kovalla työllä ihan itse.Olemme naureskelleet,että pitäiskö hakee uusiks vois vaikka natsata,mut ei meidän tarvii vois olla maahamuuttovirannomaisilla vähän miettimistä ton lumeliiton suhteen.älkää olko niin katkeria ja omahyväisiä luullessanne tietävänne kaikista kaiken.


    • TheTruth00

      Niin totta, niin totta, mukava lukea täyttä asiaa :)
      Hyvää ja lämminhenkistä joulua niin kaikille yksin- kuin parisuhteessakin oleville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe