1000kcal dieetti alkaa nyt!

painonpudottaja

Mun on pakko saada painoa alaspäin, joten kokeilen nyt tällästä dieettiä. :) Peruskulutukseni on 1700-2000kcal luokkaa joten ajattelin että tuo 1000kcal olisi ihan hyvä. Oon lukenu PALJON kirjallisuutta painonpudotuksesta, erilaisia ruokakirjoja jne. ja olen viettänyt paljon aikaa jutellen vaarini kanssa joka on kasvissyöjä (niin, hän on muuten 81 vuotias ja käy vieläkin säännöllisesti salilla, vaeltelee ja tekee 15km sauvakävelylenkkejä). Olen siis tutustunut aiheeseen joten ei tarvitse alkaa saarnaamaan tämän 'epäterveellisyydestä'.

Tämän hetkistä painoa en aio kertoa tarkkaan, koska tiedän että se aiheuttaa närää ihmisissä enkä halua että tänne tullaan haukkumaan tai riitelemään. En ole liikalihava, mutta ylimääräistä multa kyllä löytyy. Tavote on saada 10kg pois ja saa nähdä kauan tässä menee :) Laitan tänne aina miten on mennyt, mitä olen syönyt etc. edistymisiä ja olis mahtavaa jos tsemppaisitte mua! Saa myös tulla tähän dieettiin mukaan, ehkä yhdessä painonpudotus sujuisi paremmin.

8

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas yx anorektikko

      Ei sun tarvitse kertoa painoasi, sillä kyllä se on arvioitavissa peruskulutuksestasi. Olet laiha ja haluat luuviuluksi. Siinäpähän laihdutat ja hävität lihaksesi, jonka seurauksena sinusta tulee lihava aikuinen. Alle 1500kilokalorin ei pitäisi mennä.
      Turha sun on odottaa täältä tsemppaamista. Palaa asiaan, kun olet ylipainoinen ja haluat silloin laihtua.

    • painonpudottaja

      Just joo, te ette tiedä mun asioista juuri mitään niin toivon ettette tuomitse mua. Mä en ole laiha, mä olen lyhyt nainen. Ja ihan kuin laihtuminen ja kehon muokkaus olisi vain lihavien yksinoikeus :D

    • Taas yx anotektikko

      Muiden kuin ylipainoisten ei yksinkertaisesti kannata laihduttaa, jos arvostavat terveyttään. Tuolla 100kcal dieetillä aiheutat vahinkoa itsellesi. Tänä päivänä on niin paljon tietoa näännytysdieettien vahingollisuudesta, että en ymmärrä, miksi kukaan enää sortuu moiseen - etenkään kukaan ei-ylipainoinen. Jatkossa painon tasapainossa pitäminen on aina vaikeampaa. Normaalipainoisen tai hoikan ihmisen laihdutisinto on seurausta vääristyneestä omakuvasta. Mene enemmin kuntosalille kiinteyttämään kehoasi kuin laihduttamaan alle 1500kcal dieetillä. Laittaisit ennemmin ruokavaliosi pysyvästi kuntoon. Sillä pysyt normaalipainossa itsedtään ilman nälkää ja makean himoja.

    • nopea laihduttaja

      En ole nähnyt mitään tutkimuksia 1000kcal dieetin vahingollisuudesta.
      Eli turha sanoa, että on paljon tietoa näännytysdieettien vahingollisuudesta.
      (Tosin, eipä 100kcal dieetti ole edes ENED)

    • Laihduttaja

      Hei miten on sujunut. Itse olen ylipainoinen ja laihduttanut nyt syyskuusta 2013 asti mutta todellisuudessa vasta paino alkanut pudota vasta N. 2 kk: n aikana. Olen käyttänyt apuna Keventäjiä tosin vain merkitäkseni ateriat ja liikunnan että näen kalorin saannin ja kulutuksen.
      Huomioni on että jos syön 1500 kcal/ vrk en todellakaan laihdu, sanokoon arvostelijat mitä hyvänsä. Nämä kaksi kuukautta olen merkannut ylös joka suupalan olkoon ruokaa tai herkku ja niistä kertyy alle 1000 kcal / vrk jos menee yli paino ei laske vaan alkaa nousta. Keventäjät näyttää tällä hetkellä N. 1800 kcal jotka pitäisi syödä vuorokaudessa, määrä tuntuu uskomattomalta ja tiedän että sillä kalori määrällä turpoaisin, tosin vaje täytyykin tulla ko. kalorimäärästä jos haluaa laihtua.
      Minulla ainakin 1000 kcal:n määrään sopii 4-5 ateriaa alkaen aamupuuroja eli monipuolisemmin kuin ennen laihdutusta. " Iltapala" vihreä tee useinkaan ei tee mieli muuta. Olen siis oppinut että syödä ei tarvitse aamupalan ja 2:n pääaterian lisäksi tarvitse jos ei ole nälkä.

      • Epäily

        Jos olet ylipainoinen etkä laihdu 1500kcal-dieetillä, vaikuttaa siltä, että sinulla on subkliininen kilpirauhasen vajaatoiminta (tai kilpirauhaslääkityksesi ei ole ajan tasalla). Subkliinisessä vajaatoiminnassa labra-arvot ovat vielä viitteiden sisällä, mutta esim. T4v lähellä alarajaa ja oireet selviä. Silloin olisi hyvä saada koelääkitys. Jos on hoitamaton tai vajaasti hoidettu kilpirauhasen vajaatoiminta, laihtuminen on melkein mahdotonta. Jo lihomisen estäminen vaatii jatkuvalla laihdutusruokavaliolla elämistä.

        Vähäkalorinen dieetti hidastaa kaikkien kilpirauhasta eikä vajaatoimitainen saisi pudottaa kaloreita rajusti. Vajaatoiminta vaan pahenee. 1000kcal dieetillä ravinnosta ei saa riittävää määrää välttämättömiä ravintoaineita, joita on yli 90. Lisäravinteilla voi ja varmaan kannattaakin asiaa parantaa, mutta niistä saa vain pienen osan tarvittavista. 1000kcal ruokavalion on oltava todella hyvin suunniteltu ja monipuolinen.


    • erreee

      Kerropa, mitä 1000 kcal:n dieettisi on ruokina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2022
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1245
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe