Masennusta ja ahdistusta ja itsetuhosia ajatuksia

Mulla on ollut jo nelisenn vuotta ahdistusta ja masennusta. Tän vuoden puolella jo kaks itsemurhayritystä, joista viimeisin noin kuukaus sitte. Oon myös viillelly kädet verille muutamia kertoja, kun on vaa nii ahistanu!

Sairaalassa vietin 3vkoa ja 4päivää, elikkä oon kotosalla ollu nytte viikon ja kaks päivää. Sairaalaoloaikana minulle määrättiin Venlafaxin 75mg aamuisin ja Mirtzapin 15mg illalla tarvit. Ventolin nukahtamiseen, jota en oo tarvinnu ku pari kertaa kotona oloaikana. Ennen söin Sertraliinia.

Nyt tuntuu taas, et kaikki kaatuu päälle, ahistaa ja tuntuu, et kaikille ois parempi, et oisin kuollu!
Okei, voi olla et johtuu OSITTAIN siitäkin, kun lopetin lääkkeitten ottamisen seinään oisko ollu kolme päivää sitte, kun niistä oli vaan haittaa.... Olo oli ihan hirvee, päässä pyöri, ajatukset lens ku mitkä ja kaikki tuntu vaan nii surkeelta.

Nyt (luultavasti Venlafaxinista) lopettamisen haittavaikutukset on ihan hirveet!! Päässä pyörii, tuntuu sellasia sähköiskumaisia nykäyksiä ja maha on kuralla kokoajan, väsyttää ja ... ja itkettäski, mutkun ei pysty itkee!!! itsemurha-ajatuksia ja ittesä vahingoittamista tulee päähä vähä väliä, mut se on ollu jo täs muutaman kuukauden, eli ihan arkipäivää.

Huomenna pitäs mennä juttelee parin avohoidon ihmisen kanssa, mut en jaksais lähteä, tuntuu, etten halua syödä nuita lääkkeitä, ne vie vaa kaikki tunteet multa ja enkä haluais lähtee mihinkää hoitoonkaa enää. Ja en tiiä uskallanko lähtee edes ajaa autolla 10kilsaa kaupunkii, noitten haittavaikutusten takia?!?!

MITÄ MÄÄ TEEN?!?! :/
289
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Soita sinne paikkaan, johon pitäs mennä autolla. Tää on just niin tätä, kun ei me millään täällä tiedetä, miten paha huimaus sulla on. Että soita ja kerro sun fiilingeistä, voipi olla, ettei edes haluta, että lähdet sinne ajamaan.

Ja kamala olo voi tosiaankin johtua lääkityksen lopettamisesta. Jos ehdit sairaalassa käyttää lääkkeitä about 3 viikkoa ja kotona joskun päivää, niin ei ihmekään että päässä heittää. Tuo on aina niin briljantti idea lopettaa lääkkeet omin päin kerralla. Soita ja kysy neuvoa, ei me täällä tiedetä miten sun hoitoa on suuniteltu jatkaa. Mut autoilu ei kuulosta oikein hyvältä idealta.

Äänestä
  • Aloittaja

    No joo, aika typeräähän se oli! Autolla ajo suju ja oon nyt sairaalassa, turvassa, kai.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


old_profile_84775 kirjoitti:

Mulla on ollut jo nelisenn vuotta ahdistusta ja masennusta. Tän vuoden puolella jo kaks itsemurhayritystä, joista viimeisin noin kuukaus sitte. Oon myös viillelly kädet verille muutamia kertoja, kun on vaa nii ahistanu!

Sairaalassa vietin 3vkoa ja 4päivää, elikkä oon kotosalla ollu nytte viikon ja kaks päivää. Sairaalaoloaikana minulle määrättiin Venlafaxin 75mg aamuisin ja Mirtzapin 15mg illalla tarvit. Ventolin nukahtamiseen, jota en oo tarvinnu ku pari kertaa kotona oloaikana. Ennen söin Sertraliinia.

Nyt tuntuu taas, et kaikki kaatuu päälle, ahistaa ja tuntuu, et kaikille ois parempi, et oisin kuollu!
Okei, voi olla et johtuu OSITTAIN siitäkin, kun lopetin lääkkeitten ottamisen seinään oisko ollu kolme päivää sitte, kun niistä oli vaan haittaa.... Olo oli ihan hirvee, päässä pyöri, ajatukset lens ku mitkä ja kaikki tuntu vaan nii surkeelta.

Nyt (luultavasti Venlafaxinista) lopettamisen haittavaikutukset on ihan hirveet!! Päässä pyörii, tuntuu sellasia sähköiskumaisia nykäyksiä ja maha on kuralla kokoajan, väsyttää ja ... ja itkettäski, mutkun ei pysty itkee!!! itsemurha-ajatuksia ja ittesä vahingoittamista tulee päähä vähä väliä, mut se on ollu jo täs muutaman kuukauden, eli ihan arkipäivää.

Huomenna pitäs mennä juttelee parin avohoidon ihmisen kanssa, mut en jaksais lähteä, tuntuu, etten halua syödä nuita lääkkeitä, ne vie vaa kaikki tunteet multa ja enkä haluais lähtee mihinkää hoitoonkaa enää. Ja en tiiä uskallanko lähtee edes ajaa autolla 10kilsaa kaupunkii, noitten haittavaikutusten takia?!?!

MITÄ MÄÄ TEEN?!?! :/

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu