Onko nimi sinulle kuinka tärkeä kumppanin valinnassa?, itselleni on. Minulla on siihen ihan oma ajatus kuinka tuo "nimi on enne"- ajatus minun kumppanin valinta tapauksessani toimii :)
Nomen est omen
50
247
Vastaukset
- On merkitystä
On se yllättävää kyllä tärkeä. En mä kenenkään Timon, Pasin tai Samun kanssa alkaisi.
- lottamari.
Aha,,no Timppa menee, Samppakin menee, mutta Jamppa ei enää mene..Pasi tietysti menee kaikkien edelle :)
- On merkitystä
lottamari. kirjoitti:
Aha,,no Timppa menee, Samppakin menee, mutta Jamppa ei enää mene..Pasi tietysti menee kaikkien edelle :)
Hyvä jos kelpaa. Ai niin, Juhakaan ei kelpaa. Timi ja Riku on ok. Late on siinä ja siinä.
- jhgjyfe
lottamari. kirjoitti:
Pasi on oikea jyystärinimi. jos joku! ;)
- suomilortto
Ainoastaan Muhammed kelpaa!
- lottamari.
Aha,,no,.entä Ajatollah..?
- sillitrooli
Mitä naiset ajattele miehen nimestä Sebastian?
- lottamari.
Juu, Juha käy, Sebastian käy. Timi, RIku ja Late ei käy.
- sillitrooli
lottamari. kirjoitti:
Juu, Juha käy, Sebastian käy. Timi, RIku ja Late ei käy.
Jos jonkun miehen nimi on Sebastian, niin mitä sinulle tulee mieleen siitä?
- lottamari.
sillitrooli kirjoitti:
Jos jonkun miehen nimi on Sebastian, niin mitä sinulle tulee mieleen siitä?
Belle ja Sebastian..sellainen uskollinen parivaljakko.. :)
Sebastian on tumma, komea Pariisissa tapaamani mies, jonka Rellulla tehtiin matkaa yhteen vuoristokylään ja sieltä hänen majapaikalle :) Sebastianilla oli sekarotuinen pieni piski, joka hyppi kintuissa kuin sirkuskoira :) - sillitrooli
lottamari. kirjoitti:
Sebastian on tumma, komea Pariisissa tapaamani mies, jonka Rellulla tehtiin matkaa yhteen vuoristokylään ja sieltä hänen majapaikalle :) Sebastianilla oli sekarotuinen pieni piski, joka hyppi kintuissa kuin sirkuskoira :)Sebastian on tässä tapauksessa suomalainen,vaaleahiuksinen mies, joka ei osaa lausua ranskaksi edes viinien nimiä oikein. Hyvä että rallienglantikaan taittuu edes jotenkuten.
Mitä ajattelet tästä Sebastianista? - lottamari.
sillitrooli kirjoitti:
Sebastian on tässä tapauksessa suomalainen,vaaleahiuksinen mies, joka ei osaa lausua ranskaksi edes viinien nimiä oikein. Hyvä että rallienglantikaan taittuu edes jotenkuten.
Mitä ajattelet tästä Sebastianista?Sebastian Loeb on aivan järjettömän....mmm..hot...mies kenen tahansa naisen makuun.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sébastien_Loeb_-_2005_Cyprus_Rally.jpg - lottamari.
sillitrooli kirjoitti:
Sebastian on tässä tapauksessa suomalainen,vaaleahiuksinen mies, joka ei osaa lausua ranskaksi edes viinien nimiä oikein. Hyvä että rallienglantikaan taittuu edes jotenkuten.
Mitä ajattelet tästä Sebastianista?Vaaleahiuksinen Sebastian kuulostaa oikein ihanan mukavalta laivakapteenilta tai kalastajajalta :)
- sillitrooli
lottamari. kirjoitti:
Sebastian Loeb on aivan järjettömän....mmm..hot...mies kenen tahansa naisen makuun.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sébastien_Loeb_-_2005_Cyprus_Rally.jpgTavataanpa nyt sitten, kun ei mene jakeluun
SUO-MA-LAI-NEN Sebastian - lottamari.
sillitrooli kirjoitti:
Tavataanpa nyt sitten, kun ei mene jakeluun
SUO-MA-LAI-NEN SebastianSuomalaista Sebastiania en ole nähnyt, en osaa sanoa.
Siis sinun nimestä :-)
Erikoinen nimi, kiva nimi. Nimestä tulee mieleen, että on todennäköisemmin suomenruotsalainen mies kyseessä. Voisi helposti lyhentyä puhuttaessa Sebuksi, jos se ei haittaisi.
Ei se nimi nyt niiin tärkeää ole. Vanhat nimet kuten Mies, Taisto, Voitto, Tauno, Ukko, Ylermi aiheuttavat enempi "hilpeyttä". Älyttömiä nimiä ovat mm. Mikko Mikkonen.- yrjöjormaerkki
lottamari. kirjoitti:
Vaaleahiuksinen Sebastian kuulostaa oikein ihanan mukavalta laivakapteenilta tai kalastajajalta :)
tunnen yhden suomalaisen sebastianin. sitä kyllä kutsutaan myös subu-sebuksi, sattuneesta syystä.
- Semmoinen Seba
yrjöjormaerkki kirjoitti:
tunnen yhden suomalaisen sebastianin. sitä kyllä kutsutaan myös subu-sebuksi, sattuneesta syystä.
Kuulostaa Andy McCoyn pojalta, liekö siirtynyt Suomeen asumaan.
- Entäs Stefan?
lottamari. kirjoitti:
Vaaleahiuksinen Sebastian kuulostaa oikein ihanan mukavalta laivakapteenilta tai kalastajajalta :)
Tässä olis yks
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-L2xyZfz0zohfs-kT9QWolEhIB-1g3YnkNGYbBKIpN0PqkWp1JED69YXUAQ - sillitrooli
femnerd kirjoitti:
Siis sinun nimestä :-)
Erikoinen nimi, kiva nimi. Nimestä tulee mieleen, että on todennäköisemmin suomenruotsalainen mies kyseessä. Voisi helposti lyhentyä puhuttaessa Sebuksi, jos se ei haittaisi.
Ei se nimi nyt niiin tärkeää ole. Vanhat nimet kuten Mies, Taisto, Voitto, Tauno, Ukko, Ylermi aiheuttavat enempi "hilpeyttä". Älyttömiä nimiä ovat mm. Mikko Mikkonen.Ei se minun nimeni ole. Oma nimeni on aika perinteinen suomalainen nimi, joskaan ei mikään kauhean yleinen.
Kysyin tuota Sebastiania vain, koska juttelin kerran erään naisen kanssa tyttöjen ja poikien nimistä, ja hän piti Sebastian-nimestä. Itse olin vähän sitä mieltä, että jos on supisuomalainen poika, niin siitä tulee mieleen, että on haluttu hienostella nimen kanssa. Nainen siitä sitten kai loukkaantui... Voihan se olla, että olin väärässä, kun täälläkin sekä sinä että lottamari nimestä pidätte.
Tosin, toisaalta sitten, tuossa yläpuolellahan joku mainitsee, että tulee mieleen Subu-Sebu, eli epäilemättä siis jotkut WT-porukat... - sillitrooli
sillitrooli kirjoitti:
Ei se minun nimeni ole. Oma nimeni on aika perinteinen suomalainen nimi, joskaan ei mikään kauhean yleinen.
Kysyin tuota Sebastiania vain, koska juttelin kerran erään naisen kanssa tyttöjen ja poikien nimistä, ja hän piti Sebastian-nimestä. Itse olin vähän sitä mieltä, että jos on supisuomalainen poika, niin siitä tulee mieleen, että on haluttu hienostella nimen kanssa. Nainen siitä sitten kai loukkaantui... Voihan se olla, että olin väärässä, kun täälläkin sekä sinä että lottamari nimestä pidätte.
Tosin, toisaalta sitten, tuossa yläpuolellahan joku mainitsee, että tulee mieleen Subu-Sebu, eli epäilemättä siis jotkut WT-porukat...Lisättäköön tähän, että tokihan se suomenruotsalaiselle oli mielestäni ihan hyvä nimi silloinkin kun puhuin sen naisen kanssa aiheesta. Ihan tähän vain huomautuksena, ettei kukaan Sebastian pahoita mieltään.
Suomenkielisiin, tyypillisiin sukunimiin ei vain mielestäni sovi monet ulkomaiset nimet. Tulee vähän hölmö vaikutelma, jos jonkun nimi on Maximillian Möttönen tai Jacqueline Peltonen. Sitten kun se Maximillian tai Jacqueline vielä puhuu ihan tavallista suomea, ja englantikin taittuu vain rallienglannilla, niin hölmö vaikutelma jotenkin vain lisääntyy. lottamari. kirjoitti:
Sebastian on tumma, komea Pariisissa tapaamani mies, jonka Rellulla tehtiin matkaa yhteen vuoristokylään ja sieltä hänen majapaikalle :) Sebastianilla oli sekarotuinen pieni piski, joka hyppi kintuissa kuin sirkuskoira :)Ai se menee noin se periaate. Mari - Maria - Lutka.
Ei tuossa ole mitään järkeä. Ei voi noin vetää ihmisestä mitään päätelmäänsillitrooli kirjoitti:
Lisättäköön tähän, että tokihan se suomenruotsalaiselle oli mielestäni ihan hyvä nimi silloinkin kun puhuin sen naisen kanssa aiheesta. Ihan tähän vain huomautuksena, ettei kukaan Sebastian pahoita mieltään.
Suomenkielisiin, tyypillisiin sukunimiin ei vain mielestäni sovi monet ulkomaiset nimet. Tulee vähän hölmö vaikutelma, jos jonkun nimi on Maximillian Möttönen tai Jacqueline Peltonen. Sitten kun se Maximillian tai Jacqueline vielä puhuu ihan tavallista suomea, ja englantikin taittuu vain rallienglannilla, niin hölmö vaikutelma jotenkin vain lisääntyy.Tuon kanssa olen samaa mieltä, eli vierasmaalainen nimi suomalaisen sukunimen kanssa tuntuu vanhempien typerältä hienostelulta. Myös nämä muotiin tulleet oudot nimet naurattavat.
Silloin kun minulle tuli vielä hesari, niin kastettujen ilmoituksia oli hauska lukea minkälaisia nimihirviöitä lapsiparoille oli annettu. Ihan tavalliset nimet, varsinkin ne jotka olivat tavallisia 70- ja 80-luvulla, kun itse olin lapsi, tuntuvat kadonneen nykylapsilta.
Mutta Sebastian etunimenä on kiva.
- Nimeni on Nöyrä Orja
Ei lainkaan. Harva meistä itse saa nimeään valita. Tärkeämpää että naisessa ihmisenä on jotain aitoa, kuin muotia ja muuta ulkoaohjautuvaa höttöä.
Omilta vanhemmiltani sain aivan paskan nimen, jota olen koko elämäni saanut hävetä. Ehkä osaltaan syy, miksi olen jäänyt yksin eli siten nimi todellakin on enne. Lapsen itsetunnon kun voi tuhota niin monella tavalla, kuten antamalla nimen jota pilkataan, jotta lapsi varmasti tuntee olevansa erilainen hylkiö ja muita huonompi.- On merkitystä
Nimen voi vaihtaa, jos ei miellytä.
- Voi paska
On merkitystä kirjoitti:
Nimen voi vaihtaa, jos ei miellytä.
Itsensä uudelleen nimeäminen on perseestä. Oikeastaan tarvitsisi vaihtaa vain toinen nimi tai myös kolmas. Tai vaihtoehtoisesti poistaa kokonaan toinen ja kolmas nimi.
Mutta vaikka kävisi minkälaisen nimilistan läpi, itse valittu nimi ei tunnu omalta. Nimestä tulee aina mieleen joku muu, jolla on jo kyseinen nimi. Ja jos kyseinen henkilö sattuu olemaan kusipää, koko nimi assosioituu mielessä tuohon kusipäähän.
Tietysti jos nimilautakunta sallii voisi ottaa täysin uniikin "fantasia"-nimen, mutta se taas vaatisi liikaa itsetuntoa.
- aina sama kirjain
Eihän nimellä ole väliä, mutta jostain syystä olen kuitenkin tapaillut todella montaa J:llä alkavaa miestä. Lähes kaikkien eksieni nimet ovat olleet J:llä alkavia... Kummallista. Ehkä se on alitajuista. Tai sitten vain sattumaa.
- dfdsafdsafasdfasdfas
Kolmella ihastuksellani putkeen oli nimenä Kati. Veljellänikin on ollut tyttöystävissä vastaavaa nimi ketjua eri nimellä.
- Ulpu Impilampi
Miksi ihmeessä nimellä olisi merkitystä? Vaikka menisi naimisiinkin, niin oman sukunimen voi pitää tai voi jopa ottaa yhteiseksi sukunimeksi naisen sukunimen. Etunimenkin voi vaihtaa tai kutsua miestä lempinimellä.
Itse arvostan suuresti, jos vähän noloa tai tavallista nimeään kantaa ylpeydellä. Minusta itse asiassa on jotenkin tyhmääkin, että ihmiset vaihtavat nimiään saadakseen katu-uskottavuutta (esim. Jari Sarasvuo).
Nimellä ei ole mitään merkitystä. Ihmisellä on merkitystä.- lottamari.
No,,Pekka Pouta ennustaa meille säätä, Arno Kasvi kitkee meille telkussa kukkamaan, eläinlääkäri Ilves hoitaa kissat ja koirat kuntoon, rovasti Hurskainen saaranaa sunnuntaina kirkossa ja lentoemäntä Rastas on Finnairin lentoemona...jne... ;)
no..silti en nyt ihan tätäkään tarkoittanut, vaan vähän jotain muuta..jos joku muukin nimittäin miettisi nimen merkitystä itselleen kuin vain minä, niin olisi kiva tietää kuinka yleistä se on antaa nimelle jonkunlainen ennemerkitys? - dfsgasdfgsdagasdgasg
lottamari. kirjoitti:
No,,Pekka Pouta ennustaa meille säätä, Arno Kasvi kitkee meille telkussa kukkamaan, eläinlääkäri Ilves hoitaa kissat ja koirat kuntoon, rovasti Hurskainen saaranaa sunnuntaina kirkossa ja lentoemäntä Rastas on Finnairin lentoemona...jne... ;)
no..silti en nyt ihan tätäkään tarkoittanut, vaan vähän jotain muuta..jos joku muukin nimittäin miettisi nimen merkitystä itselleen kuin vain minä, niin olisi kiva tietää kuinka yleistä se on antaa nimelle jonkunlainen ennemerkitys?Suomalaisilla etunimillä ei ole tapana tarkoittaa yhtään mitään. Sukunimet ovat sitten jo toinen juttu.
- lottamari.
dfsgasdfgsdagasdgasg kirjoitti:
Suomalaisilla etunimillä ei ole tapana tarkoittaa yhtään mitään. Sukunimet ovat sitten jo toinen juttu.
Jaa, olen tuosta eri mieltä. Impi, Sini, Tuuli, Vieno, Taru, Satu, Lempi, Kaija, Kielo,..on niitä nimiä vaikka kuinka, jotka tarkoittavat jotakin. Silti en hae nimille synonyymia tai jotain tarkoittavaa merkitystä vaan lähinnä sitä, että miten SINUN ja HÄNEN nimet sopivat-sointuvat yhteen.
Minulla itselläni on tietty ajatus siitä, mitkä miesten nimet erityisesti "sointuvat-sopivat" yhteen minun nimeni kanssa. Olen kehitellyt päässäni siihen ihan oman teoreettisen logiikan, jonka olen huomannut toimivan. - huom huom1
lottamari. kirjoitti:
Jaa, olen tuosta eri mieltä. Impi, Sini, Tuuli, Vieno, Taru, Satu, Lempi, Kaija, Kielo,..on niitä nimiä vaikka kuinka, jotka tarkoittavat jotakin. Silti en hae nimille synonyymia tai jotain tarkoittavaa merkitystä vaan lähinnä sitä, että miten SINUN ja HÄNEN nimet sopivat-sointuvat yhteen.
Minulla itselläni on tietty ajatus siitä, mitkä miesten nimet erityisesti "sointuvat-sopivat" yhteen minun nimeni kanssa. Olen kehitellyt päässäni siihen ihan oman teoreettisen logiikan, jonka olen huomannut toimivan.Parisuhteen onnistuminen on pitkälti tahdosta kiinni. Jos sinun logiikallasi esimerkiksi Lot-ta-ma-ri nimeen sopii toinen 4-tavuinen nimi kuten Ju-ha-Pek-ka, niin silloinhan sitoudut mieheen eri tavoin kuin jos hän ei olekaan nimen mukaan oikea. Ihan yhtämoista huttua on horoskoopit, joiden perusteella valikoidaan sitä oikeaa. Mieshän harvemmin antaa nimeä itselleen, vaan lähinnä sen nimen antajana todennäköisimmin on miehesi biologinen äiti.
Jos olet sinkkuna (taas), niin eihän toi nimi-logiikkasi kovin pitkälle ole kantanut? - lottamari.
huom huom1 kirjoitti:
Parisuhteen onnistuminen on pitkälti tahdosta kiinni. Jos sinun logiikallasi esimerkiksi Lot-ta-ma-ri nimeen sopii toinen 4-tavuinen nimi kuten Ju-ha-Pek-ka, niin silloinhan sitoudut mieheen eri tavoin kuin jos hän ei olekaan nimen mukaan oikea. Ihan yhtämoista huttua on horoskoopit, joiden perusteella valikoidaan sitä oikeaa. Mieshän harvemmin antaa nimeä itselleen, vaan lähinnä sen nimen antajana todennäköisimmin on miehesi biologinen äiti.
Jos olet sinkkuna (taas), niin eihän toi nimi-logiikkasi kovin pitkälle ole kantanut?"Parisuhteen onnistuminen on pitkälti tahdosta kiinni"
Niin, tiedätkö että tuokaan asia ei pidä paikkaansa. Parisuhteen onnistuminen on ainoastaan yhdestä ja ainoasta asiasta kiinni - kumppanin rakastamisesta. Jos tunteet loppuu, niin siinä ei tahtokaan auta sitä jatkaa.
No tuohon nimilogiikkaan..
siihen voi suhtautua vähän leikkimielisesti, mutta kuitenkin miettien vaikuttaako tietyn nimisten ihmisten persoona jotenkin enemmän itseeen kuin joku toisenlainen nimi. Itse olen vaan havainnut oman logiikkani kohdalla, että vetovoimaa ei ole ellei nimilogiikkaakaan ole.. No..vähän oudolta ja huuhaalta tämä tietty vaikuttaa..ja en siihen itsekään satasella usko, mutta onhan se kiva ajatusleikki miettiä, että miehellä jonka nimen kirjaimet ja nimi täsmäävät täydellisesti oman nimeni kanssa voi olla se OIKEA :) - Virgin bride or bust
lottamari. kirjoitti:
Minulla itselläni on tietty ajatus siitä, mitkä miesten nimet erityisesti "sointuvat-sopivat" yhteen minun nimeni kanssa. Olen kehitellyt päässäni siihen ihan oman teoreettisen logiikan, jonka olen huomannut toimivan.Impi on erityisen hyvä naisen nimi. Varsinkin jos elää nimensä mukaisesti.
- ö......
Vain Irma tai Ritva kelpaa.
- Typy Tipunen
Huomasin keskustelun kautta, että olen seurustellut sellaisten miesten kanssa, joiden nimistä en todellakaan ole pitänyt. Ne ovat olleet sellaisia, joilla on jokin kulttuurinen konnotaatio tyhmään mieheen, vätysmieheen tai perverssiin tampiomieheen. Varsin viljeltyjä komediossa jne. Miehistä niiden nimien takana olen kylläkin pitänyt. Huumoria tosin itse ei kärsinyt näistä nimistä näille miehille vääntää. Haluaisin että miehelläni olisi joku suht neutraali nimi. Mutta eipä sillä väliä ole...
Ei.
Vai pitäisiköhän tässä vain Satuja ja Taruja hakea, että tulisi tarpeeksi eeppistä ja ihanaa tulevaisuutta kuviteltua. Tai kenties jopa Saga. Ei se Saga menee jo vähän yli.
crocuta kirjoitti:
Vai pitäisiköhän tässä vain Satuja ja Taruja hakea, että tulisi tarpeeksi eeppistä ja ihanaa tulevaisuutta kuviteltua. Tai kenties jopa Saga. Ei se Saga menee jo vähän yli.
Ja mihin helevettiin tämä periaate jonkun Topi paran jättää.
- hehehehee
crocuta kirjoitti:
Ja mihin helevettiin tämä periaate jonkun Topi paran jättää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Topi_ja_Tessu
Topille sopii tietenkin Tessu. Tosin molemmat olivat poikia.
- anonyymi kurppa
No ei kyllä ole mitään väliä, ainakaan etunimellä. Eikä sukunimelläkään koska en varmaan koskaan naimisiin mene. Vaikka on minulla kyllä yksi sukunimi mielessä joka kuulostaisi varsin hauskalta oman sukunimeni kanssa yhdistelmänä. Mutta senkään nimen kantajan kanssa tuskin "tarvitsee" naimisiin mennä vaikka.
- ed.
Olin siis näemmä jatkamassa lausetta..Että vaikka kenties haluaisinkin.
- ätmi-sinkku
No en Lotta nimisen kanssa alakis olee. Lotta kuulostaa vanhalta ja Lotat on yleensä rumia.
Joo mielleyhtymät on hassuja. Lotta kun on noussut suosioon vasta aika myöhään. Eli aika nuoria ovat Lotat keskimäärin. Jossain -90 jälkeen syntyneissä varmaankin vasta voi yleiseksi nimeksi sitä sanoa.
Ja niin tuo nimipalvelukin vahvisti, että ennen vuotta 1980 hyvin harvinainen. Suosio jatkunut 2000-2009 ja näyttäisi jatkuvan yhä.- lottamari.
crocuta kirjoitti:
Joo mielleyhtymät on hassuja. Lotta kun on noussut suosioon vasta aika myöhään. Eli aika nuoria ovat Lotat keskimäärin. Jossain -90 jälkeen syntyneissä varmaankin vasta voi yleiseksi nimeksi sitä sanoa.
Ja niin tuo nimipalvelukin vahvisti, että ennen vuotta 1980 hyvin harvinainen. Suosio jatkunut 2000-2009 ja näyttäisi jatkuvan yhä.Oskari
Matias
Sakari
Markus
Markku
Pasi
Juha
Jukka
Lasse?
Juhani
Jussi
Samu
Samuli
Topias?
Justus
Sebastian
Tässä joitakin nimiä joista joku on se OIKEA :) - .......
lottamari. kirjoitti:
Oskari
Matias
Sakari
Markus
Markku
Pasi
Juha
Jukka
Lasse?
Juhani
Jussi
Samu
Samuli
Topias?
Justus
Sebastian
Tässä joitakin nimiä joista joku on se OIKEA :)Mites Markku-Pekka?
- lottamari.
....... kirjoitti:
Mites Markku-Pekka?
Tuollaista nimeä en ole koskaan kuullut, mutta käy kyllä.
- merkitystä on
On sillä väliä, en voisi syttyä vaikkapa Sepolle, Petterille tai Jarnolle. Jotkin nimet ovat neutraaleja tai sellaisia että eivät ole niin kivoja, mutta jos nimen kantaja on todella hyvä tyyppi niin nimikin alkaa kuulostaa paremmalta. Jotkut (kuten esim edellä mainitut) ovat niin hirvittäviä että ei vaan kiinnosta.
Nimi kertoo nimen kantajan vanhemmista ja täten monesti myös itse kantajastakin... kumman usein nämä Jessicat ovat teinipissiksiä ja Jeret ja Jirit lippalakkiamiksia.- ♡♡♡♡♡♡
Mun lempinimet naisella annika. Linda. Marika. Marianne. Mira. Tiia. Hanna-riikka. Janina. Niina. Annika. Kirsi. Karla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911062
- 55732
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35614Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39546Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49490Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi46475- 31469
- 34447
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14441- 38434