Joulu yhdessä vai erikseen?

nimim

Olemme avoliitossa mieheni kanssa. Vanhempamme asuvat toisistaan 10km päässä. Mietin, kun molempien ei tarvitse lähteä eri suuntiin matkustamaan, niin olisiko järkeä yhdessä viettää tämä joulu. Molemmat käytäisiin yhdessä molempien vanhempien luona. Ainakin uskon, että omat vanhempani haluaisivat mieheni jouluksi myös meille edes käymään. Eri asia mitä sitten mieheni haluaa, hän kun haluaa pois alta tällaiset juhlat. Ärsyttää, kun itselle olisi tärkeä olla pariskuntana yhdessä perheen kanssa. Kuinka te avoliitossa olevat vietätte joulun? Mietin tässä, joko olisi korkea aika yhdessä käydä vanhempiemme luona joulua viettämässä, kehtaanko edes ehdottaa jos mieheni ei haluakaan. Miten tällaisen asian tärkeyden perustelen!? Ainakaan ei tarvitsisi ajaa reilu 20km turhaan, jos samassa paikassa oltaisiin hehheh..

6

544

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailija

No huhhuh, itselleni olisi itsestäänselvyys käydä molempien luona joulua viettämässä, kun on noinkin mitätön matka kyseessä. Omien vanhempieni ja avomieheni vanhempien välillä on 400 km, olemme tehneet niin että olemme olleet joulun toisen vanhempien luona, ja joulun jälkeen menemme käymään toisen vanhempien luona. Se siis vaihtelee kumman vanhempien luona ollaan jouluna, niin on tasapuolista.
      Mutta jos he asuisivat 10 km erillään, kävisimme ehdottomasti molempien luona jouluna ja menisimme illalla omaan kotiin nauttimaan ihanasta kaksinkeskisestä aattoillasta vain toistemme kanssa.

20 km ajamista jouluna on ihme kitinää.

• nimim

Ei se ollut kitinää :D Äläpäs nyt viitsi olla noin tosikkona liikenteessä..

• ...

Meidän vanhempien välillä on 600km, mä oon aina omilla porukoillani ja mies omillaan. Problem solved! Yhen ainoan kerran ollaan oltu yhessä joulu, kun en saanut töistä vapaata.

• mek

Kun tulee rittäväst ikää ja ollaan vakiinnuttu niin voi vittää joulun siinä oamssa kodissaan eikä mennä enää lapsuuden kotiin häiritsemään vanhempiaa ja tehdä siitä joulusta omanlaisensa ja se siitä. Kun lapsemme syntyi niin vitettiin muutama joulu minun vanhemmilla ja taidettiin yksi joulu olla naiseni äidillä. Kun lapsella ikää tuli niin lopetettiin matkustaminen ja joulut vietetty kotna tai ulkomailla ja se siitä. Tänä jouluna kotna mutta kun tuli työpaikan puhelinpäivystys niin palkka juoksee vaikka mitään ei tartte tehdä mutta soitosta tunnin sisällä töihin ja se siitä julun vietosta.

• minä vaan mietin

Itse käyn aina velvollisuudesta avovaimoni perheen luona jouluisin. Vanhempamme asuvat lähellä toisiaan joten helppo olla toisen perheen luona jouluaattona ja toisen luona sitten joulupäivänä. Tapanina ollaan yleensä kahdestaan.

Näin me ollaan homma tehty jo 7 vuotta.

• kysy mieheltä

Toki kehtaat ehdottaa, ja asia pitäisikin miettiä yhdessä miehen kanssa. Meillä päätetään joka joulu erikseen, missä se vietetään, miten milloinkin mutta yhteisestä sopimuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1789
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      923
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      113
      831
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      621
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe