Joulu yhdessä vai erikseen?

nimim

Olemme avoliitossa mieheni kanssa. Vanhempamme asuvat toisistaan 10km päässä. Mietin, kun molempien ei tarvitse lähteä eri suuntiin matkustamaan, niin olisiko järkeä yhdessä viettää tämä joulu. Molemmat käytäisiin yhdessä molempien vanhempien luona. Ainakin uskon, että omat vanhempani haluaisivat mieheni jouluksi myös meille edes käymään. Eri asia mitä sitten mieheni haluaa, hän kun haluaa pois alta tällaiset juhlat. Ärsyttää, kun itselle olisi tärkeä olla pariskuntana yhdessä perheen kanssa. Kuinka te avoliitossa olevat vietätte joulun? Mietin tässä, joko olisi korkea aika yhdessä käydä vanhempiemme luona joulua viettämässä, kehtaanko edes ehdottaa jos mieheni ei haluakaan. Miten tällaisen asian tärkeyden perustelen!? Ainakaan ei tarvitsisi ajaa reilu 20km turhaan, jos samassa paikassa oltaisiin hehheh..

6

449

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailija

No huhhuh, itselleni olisi itsestäänselvyys käydä molempien luona joulua viettämässä, kun on noinkin mitätön matka kyseessä. Omien vanhempieni ja avomieheni vanhempien välillä on 400 km, olemme tehneet niin että olemme olleet joulun toisen vanhempien luona, ja joulun jälkeen menemme käymään toisen vanhempien luona. Se siis vaihtelee kumman vanhempien luona ollaan jouluna, niin on tasapuolista.
      Mutta jos he asuisivat 10 km erillään, kävisimme ehdottomasti molempien luona jouluna ja menisimme illalla omaan kotiin nauttimaan ihanasta kaksinkeskisestä aattoillasta vain toistemme kanssa.

20 km ajamista jouluna on ihme kitinää.

• nimim

Ei se ollut kitinää :D Äläpäs nyt viitsi olla noin tosikkona liikenteessä..

• ...

Meidän vanhempien välillä on 600km, mä oon aina omilla porukoillani ja mies omillaan. Problem solved! Yhen ainoan kerran ollaan oltu yhessä joulu, kun en saanut töistä vapaata.

• mek

Kun tulee rittäväst ikää ja ollaan vakiinnuttu niin voi vittää joulun siinä oamssa kodissaan eikä mennä enää lapsuuden kotiin häiritsemään vanhempiaa ja tehdä siitä joulusta omanlaisensa ja se siitä. Kun lapsemme syntyi niin vitettiin muutama joulu minun vanhemmilla ja taidettiin yksi joulu olla naiseni äidillä. Kun lapsella ikää tuli niin lopetettiin matkustaminen ja joulut vietetty kotna tai ulkomailla ja se siitä. Tänä jouluna kotna mutta kun tuli työpaikan puhelinpäivystys niin palkka juoksee vaikka mitään ei tartte tehdä mutta soitosta tunnin sisällä töihin ja se siitä julun vietosta.

• minä vaan mietin

Itse käyn aina velvollisuudesta avovaimoni perheen luona jouluisin. Vanhempamme asuvat lähellä toisiaan joten helppo olla toisen perheen luona jouluaattona ja toisen luona sitten joulupäivänä. Tapanina ollaan yleensä kahdestaan.

Näin me ollaan homma tehty jo 7 vuotta.

• kysy mieheltä

Toki kehtaat ehdottaa, ja asia pitäisikin miettiä yhdessä miehen kanssa. Meillä päätetään joka joulu erikseen, missä se vietetään, miten milloinkin mutta yhteisestä sopimuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2856
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      129
      2780
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1796
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1352
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      67
      1351
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      876
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      843
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    Aihe