Hei!
Mulla taasen on alainen, joka on naama väärinpäin lähes aina. Ei puhu mitään, tekee työnsä ja kiukuttelee mulle. Mistään ei oikein voi puhua, kun se aina viisastelee ja näykkii. Olen yrittänyt kaikenlaisia konsteja, ei tule koskaan muuttumaan. Henkisesti on tosi raskasta. todennäköisesti mä lähden jonain päivänä, kun en jaksa tuollaista. Onko kellään samanlaista?
V:mäinen alainen
8
1408
Vastaukset
- Kidassa
Mulla tällanen tilanne. Olin vielä jokin aika sitten nuori/tietämätön. Johtaja käytti tätä häikäilemättömästi hyväkseen. Maksoi mm. liian pientä palkkaa. Kun tämä minulle selvisi, vaadin saada palkkaa, joka minulle kuuluu. Tilanne meni hetkeksi vaikeaksi. Asia kuitenkin selvisi, mutta seurauksena se, että en enää luota tähän kyseiseen henkilöön.
Jatkuvaa uhkailua ilman pätevää syytä on myös tapahtunut. Pelolla hallitsemista. Sanoo, että täältä jos lähtee niin muualta ei työtä saa. Muihin tämä vielä tehoaa, minuun ei. Muutkin työntekijät ovat yrittänneet jossakin vaiheessa hakeutua pois ko. työnantajan palvelusta. Hän on saanut tämän selville. Haukkunut muille tämän työntekijän raukaksi, kun uskalsi yrittää muualle hakeutua. Ilmeisesti tietostaa kuinka vaikeaa hänen on saada uutta henkilökuntaa tilalle, jos vanhat lähtee/pelkää, että nämä henkilöt vievät tietoa eteenpäin siitä millainen ko. paikka on.
Kuitenkaan tämä johtaja ei ole valmis tekemään asioiden eteen mitään vaan hoitaa asian uhkailemalla. Muut työntekijät ovat alusta asti olleet sitä mieltä, että tätä kyseistä johtajaa ei joko kiinnosta tai sitten hän ei osaa hoitaa tiettyjä johtajalle kuuluvia asioita. Olen tullut samaan lopputulokseen.
Hänelle myöskin huumori on sitä, että vitsaillaan tai kiusataan ihmistä hänen henkilökohtaisilla ominaisuuksillaan. On inhottavaa seurata sivusta, kun joku työkaveri joutuu tämän kohteeksi.
Hän vihjailee, että hänellä olisi muka firmamme lääkäriasemalla henkilö joka kertoo hänelle luottamuksellista tietoa, että kannattaa sitten käyttäytyä sen mukaisesti. Jokainen meistä tietää, että hoitajat eivät tällaisiin tietoihin pääse käsiksi ja lääkärit tuskin uhraavat pitkään kestäneellä, kalliilla koulutuksella saavuttamaansa hyväpalkkaista uraansa rikkomalla Hippokrateen valansa. Ei voi muuta kuin sääliä näitä hänen keinojaan.
Häneltä löytyy myös vainoharhaisuutta. Näkee ihmisissä sairauksia, joita heillä ei todellakaan ole. Jotkut inhottavat työntekijät tiedostavat tämän ja käyttävät häikäilemättä hyväkseen johtajan vainoharhaisuutta kertomalla hänelle kuulopuheita tai etsimällä henkilön käyttäytymisestä tai ulkonäöstä "poikkeavuuksia", joilla sitten viittaavat joko henkiseen tai fyysiseen sairauteen. Ja tottakai, usein tämä menee läpi. Hän tekee päätöksiä ilman konkreettisia todisteita omien epäilystensä pohjalta joita joskus jopa muut hänelle syöttävät.
Tämä oli vasta alkua. Saitte kuitenkin varmaan jonkinlaista kuvaa sitä miten asiat on. Hän ei noudata lakeja ja yleisiä sääntöjä. Miten tällaista ihmistä kohtaan voi käyttäytyä normaalisti?- Vieno
Hippokrates oli varmasti hyvä tyyppi, mutta nykyään lääkäreiden ei ole pakko hänen nimiinsä valaa vannoa. Ja jos sen tekevätkin, se ei edellytä mitään. Työterveyslääkärit ja -hoitajat kertovat sinusta KAIKEN sille, joka maksaa. Se on bisnestä, beibi. Sekin.
- haa
Vieno kirjoitti:
Hippokrates oli varmasti hyvä tyyppi, mutta nykyään lääkäreiden ei ole pakko hänen nimiinsä valaa vannoa. Ja jos sen tekevätkin, se ei edellytä mitään. Työterveyslääkärit ja -hoitajat kertovat sinusta KAIKEN sille, joka maksaa. Se on bisnestä, beibi. Sekin.
Nythän vitsin murjasit. Ettäkö ihan on niin pieneksi päässeet palkat terveydenhuoltoalalla, että pitää yksityisen lääkäriaseman lääkärin ruveta tietoja kaupittelemaan työnantajille ja näin uhrata väh. 10 v. opiskelu ja ammatin tuoma hyvä palkka tällaisella toiminnalla. Taitaa visiin tulla vähän vainoharhaiseksi, kun tarpeeksi kauan kotona on. Sulle ihan tiedoksi, jos et tiedä, että ei ne niin tee. Ja vaikka joku joskus erehtyisikin, niin kukaan ei niitä tietoja voi hyväksi käyttää. Tulis muuten aika kusiset paikat kaikille. Enkä tässä tarkoita työntekijää vaan terv.huoltohenkilökuntaa ja työnantajaa. Saahan sitä uhkailla. Kaikkiin se ei uppoa.
- Vieno
haa kirjoitti:
Nythän vitsin murjasit. Ettäkö ihan on niin pieneksi päässeet palkat terveydenhuoltoalalla, että pitää yksityisen lääkäriaseman lääkärin ruveta tietoja kaupittelemaan työnantajille ja näin uhrata väh. 10 v. opiskelu ja ammatin tuoma hyvä palkka tällaisella toiminnalla. Taitaa visiin tulla vähän vainoharhaiseksi, kun tarpeeksi kauan kotona on. Sulle ihan tiedoksi, jos et tiedä, että ei ne niin tee. Ja vaikka joku joskus erehtyisikin, niin kukaan ei niitä tietoja voi hyväksi käyttää. Tulis muuten aika kusiset paikat kaikille. Enkä tässä tarkoita työntekijää vaan terv.huoltohenkilökuntaa ja työnantajaa. Saahan sitä uhkailla. Kaikkiin se ei uppoa.
Työterveyshuollon maksaa työnantaja, menikö perille. Kuluista Kela tosin korvaa n. 60 prossaa. Yksityiset lääkäriasemat taistelevat asiakasryhmistä verisesti tällä hetkellä. Silloin työnantajallekin liverrellään ainakin ns. "ongelmatapauksista" (joita työnantajan mielestä tietenkin jokainen vähänkin sairastanut on).
- haa
Vieno kirjoitti:
Työterveyshuollon maksaa työnantaja, menikö perille. Kuluista Kela tosin korvaa n. 60 prossaa. Yksityiset lääkäriasemat taistelevat asiakasryhmistä verisesti tällä hetkellä. Silloin työnantajallekin liverrellään ainakin ns. "ongelmatapauksista" (joita työnantajan mielestä tietenkin jokainen vähänkin sairastanut on).
Jäi vähän epäselväksi, että mitäköhän se yksittäinen lääkäri tästä hyötyy. Taitaa olla sos.- ja terv.alalla liikaa työvoimaa, jos lääkärillä ei ole mahd. vaihtaa epäeettisesti toimivaa firmaa sellaiseen firmaan joka ei uhkaa hänen lääkärin lupaansa. Ai niin, ja kyllä se hippokrateen vala vielä tänäkin päivänä vannotaan. Oletko Vieno itse sos.- ja terv.alalla?
- kokemusta on
haa kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi, että mitäköhän se yksittäinen lääkäri tästä hyötyy. Taitaa olla sos.- ja terv.alalla liikaa työvoimaa, jos lääkärillä ei ole mahd. vaihtaa epäeettisesti toimivaa firmaa sellaiseen firmaan joka ei uhkaa hänen lääkärin lupaansa. Ai niin, ja kyllä se hippokrateen vala vielä tänäkin päivänä vannotaan. Oletko Vieno itse sos.- ja terv.alalla?
Työskentelen suuressa "henkilöstöravintolaketjussa". Meillä on oma lääkäri ja muutamia ostettuja.Olen viime viikolla käynyt työpaikkakiusaamisen takia lääkärissä ja kysyin onko heillä mahdollista vaikuttaa asioihin ja leviääkö tieto? Hän sanoi että he keskustelevat tapauksista aluepäälliköiden kanssa, mutta yksityiskohtia ei tietenkään voi kertoa.Jos esim.moni henkilö valittaa kiusaamisesta samasta pisteestä asiaan puututaan ja heidän tulee ilmoittaa siitä eteen päin.Itsellenikin on yllätys, että näin toimitaan eli kyllä se vaan on että työnantajan mielestä "ongelmatapauksista" raportoidaan....se siitä valasta....
- Lähdin jo...
Jaksoin kaksi vuotta kuunnella, kunnes sain lopulta tarpeekseni ja hakeuduin muihin hommiin.... Sen jälkeen kyllä näytettiin aina tavattaessa niin aurinkoista naamaa että... Olisikin ollut vain yksi tuollainen alainen, mutta kun minulla oli neljä tuollaista alaista. Viimeinen pisara oli kun puuhailtiin kaiken laista selän takana, josta ei sitten koskaan minulle kerrottu, vaan tieto tuli aina jostain toisen osaston kautta.....
- huh
Eikö sinulla sitten ole valtaa valita omia alaisia? Anna potkut sellaiselle alaiselle joka ei osaa käyttäytä ja valitse motivoituneempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232