Ei tee mieli syödä mitään! Apua!

surullinen

Olin aina selkeästi alipainoinen lapsena ja nuorena ja lääkityksen aloitettuani lihoin "lieväksi lihavaksi". En omista vaakaa koska en ole sitä ikinä ennen tarvinnut. Nyt kolme viikkoa sitten kävin ystäväni luona vaa'alla ja kauhistuin ihan tosissani - olen lihonut 25kg 1,5 vuodessa.. Aloitin heti laihduttamisen, kuntoilen joka päivä varmaan tunnin välein (lihaskuntoliikkeitä, lenkkejä) ja koetan keksiä terveellistä syömistä.

Söin ennen aika paljon mäkkärissä ja subissa ja paljon valmisruokia. Nyt en keksi mitään syötävää (olen täysin avuton ruuanlaitossa) ja olen syönyt tämän kolme viikkoa vaan muutaman vähäkalorisen jogurtin päivässä, hedelmäpilttejä, banaania ja salaattia. Olen ihan hirveän väsynyt ja tuntuu ettei painokaan putoa. Heikottaakin kokoajan :/ Eikä oikeastaan tee mielikään syödä mitään kun en halua lihoa enää :(

Mitä HELPPOJA terveellisiä ruokia osaisin tehdä? Jos joku haluaisi myös kertoa että miten voisin laihtua esim. 10kg kesään mennessä niin etten kuole tähän?

26

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aineenvaihdunta ok

      Aamiainen kahvi ja banaani tai näkkäri juustolla

      Osaat varmaankin pilkkoa vihanneksia? Itse syön lounaalla salaatin, johon laitan 1/3 salaattimix tai tammenlehtisalaatti, 1-2 tomaattia, 10 cm kurkkua, ½ avokadoa, 1-2 rkl raejuustoa, lämminsavulohta n 100g.

      Päivällinen esim. paistettu porsaankyljys, tomaatti, kurkku, lehtisalaatti, pähkinöitä.

      Illallinen smoothie tehosekoittimessa (esim. salaattia, avokadoa, ½ banaania, pakastemustikoita, 1 dl luomuappelsiinimehua) tai pari palaa näkkäriä lasi luomutäysmaitoa.

      Liikuntaa 5 x viikossa 1½-tunnin tehokas sauvalenkki ja 2 x viikossa tunnin KOVA kuntosalitreeni.

    • Noista syömisistäsi puuttuu proteiinit, siksi väsyttää. Syö munaa,kalaa,kanaa ja juustoa myös

      • 777721

        Huono ruoka väsyttää,itse olen syönyt pääruokana kala ja kananmuna täysjyväruisleipiä reilun kasvissalatin kera,salattiin laitan kurkkua,kirsikkatomattia,avokadoa.Ei väsytä,ja painokin on pudonnut hyvin.

        Heti jos alkaa syömään ravintoarvoiltaan huonoa ruokaa,tulee väsymys,eikä jaksa eikä viitsi mennä liikkumaan.Hyvällä ravinnolla jaksaa pyöräillä maratonin vaikka joka päivä,eikä väsytä yhtään.Huomasin nyt että pasta eli makarooni on väsyttävää ruokaa,pienet määrät sitä välillä herkuttelpäivinä ei haittaa mitään.


      • 777721
        777721 kirjoitti:

        Huono ruoka väsyttää,itse olen syönyt pääruokana kala ja kananmuna täysjyväruisleipiä reilun kasvissalatin kera,salattiin laitan kurkkua,kirsikkatomattia,avokadoa.Ei väsytä,ja painokin on pudonnut hyvin.

        Heti jos alkaa syömään ravintoarvoiltaan huonoa ruokaa,tulee väsymys,eikä jaksa eikä viitsi mennä liikkumaan.Hyvällä ravinnolla jaksaa pyöräillä maratonin vaikka joka päivä,eikä väsytä yhtään.Huomasin nyt että pasta eli makarooni on väsyttävää ruokaa,pienet määrät sitä välillä herkuttelpäivinä ei haittaa mitään.

        Toinen ruoka mitä fitnes ihmisetkin käyttävät hyvin paljon on täysjyväriisi kana.Monet niistä syövät sitä vuosikausia joka päivä.Herne sekä kasviskeitot ja muut runsaasti kasviksia sisältävät ateriat toimivat yhtä hyvin.
        Lisäruokana käytän jonkin verran kasvispataa.Kasvispataa osaa tehdä kuka vaan ilman keittokirjojakin,monipuoliset kasvikset pilkotaan,liha paistetaan ja lisätään kasvismassaan,lisätään mausteet ja vesi niin että kasvikset peittyy.Paistetaan uunissa 2 tuntia 180 asteessa.


      • Olen aika pitkälti vaihtanut riisin kvinoaan, proteiinia, paljon B vitam.jne


      • 777721
        777721 kirjoitti:

        Toinen ruoka mitä fitnes ihmisetkin käyttävät hyvin paljon on täysjyväriisi kana.Monet niistä syövät sitä vuosikausia joka päivä.Herne sekä kasviskeitot ja muut runsaasti kasviksia sisältävät ateriat toimivat yhtä hyvin.
        Lisäruokana käytän jonkin verran kasvispataa.Kasvispataa osaa tehdä kuka vaan ilman keittokirjojakin,monipuoliset kasvikset pilkotaan,liha paistetaan ja lisätään kasvismassaan,lisätään mausteet ja vesi niin että kasvikset peittyy.Paistetaan uunissa 2 tuntia 180 asteessa.

        Laihdutuksen aikainenkin ruoka pitää olla hyvää,silloin se toimii pitemmänkin päälle.Täytyy itsekkin alkaa nyt katselemaan lisää hyviä hyviä herkullisia ruokalajeja.Kaalikääryleet puolukkahillon kera maistuu hyvin.Pidän kuitenkin sen toimivan syömisen perusrungon kuitenkin samana,millä olen laihtunut tähänkin asti.
        En pidä riisi kanaruokaa kovin hyvänä,paremman makuisia yhtä toimivia on vaikka kuinka paljon.Yksi niistä on kaalipata,jos sen osaa hyvin valmistaa,silläkin olen onnistunut ennen laihduttamaan ylimääräisiä rasvakiloja


      • 777721
        777721 kirjoitti:

        Laihdutuksen aikainenkin ruoka pitää olla hyvää,silloin se toimii pitemmänkin päälle.Täytyy itsekkin alkaa nyt katselemaan lisää hyviä hyviä herkullisia ruokalajeja.Kaalikääryleet puolukkahillon kera maistuu hyvin.Pidän kuitenkin sen toimivan syömisen perusrungon kuitenkin samana,millä olen laihtunut tähänkin asti.
        En pidä riisi kanaruokaa kovin hyvänä,paremman makuisia yhtä toimivia on vaikka kuinka paljon.Yksi niistä on kaalipata,jos sen osaa hyvin valmistaa,silläkin olen onnistunut ennen laihduttamaan ylimääräisiä rasvakiloja

        Olen sitä mieltä,että ruuan maku tärkein asia laihdutuksessa,ja painonhallinnassa.Minulla on ollut nyt tämä laihdutukseaikainen ruoka paremman makuista kuin se ruoka,mistä olen lihonut.

        Se että käykö asiakas ravintolassa syömässä yhden kerran vai vuosikausia,riippuu ruuan mausta.


      • 777721
        777721 kirjoitti:

        Toinen ruoka mitä fitnes ihmisetkin käyttävät hyvin paljon on täysjyväriisi kana.Monet niistä syövät sitä vuosikausia joka päivä.Herne sekä kasviskeitot ja muut runsaasti kasviksia sisältävät ateriat toimivat yhtä hyvin.
        Lisäruokana käytän jonkin verran kasvispataa.Kasvispataa osaa tehdä kuka vaan ilman keittokirjojakin,monipuoliset kasvikset pilkotaan,liha paistetaan ja lisätään kasvismassaan,lisätään mausteet ja vesi niin että kasvikset peittyy.Paistetaan uunissa 2 tuntia 180 asteessa.

        Broileristakin saa erittäin hyvän makuista kun paistaa sen itse uunissa aluminnifolioon käärittynä,luista tulee se maku lihaan,sama juttu on kalassa maku tulee ruodosta.Yleensä paistellaan vain valmiita fileitä,eikä niissä maku ole lähellekkään niin hyvä.Kaupasta ei kannata ostaa valmiiksi paistettuja,broileri pitää syödä heti paiston jälkeen,jos se on uunissa tuntikausia myymättömänä lihasnesteet karkaa,siinä menee liha mauttomaksi.
        Nykyään tv kokkiohjelmia missä arvostellaan ruuan makua,se minkä makuista ruoka on ei todellakaan ole pikkujuttu.

        Se jos ruoka on pahaa,niin sortuu helposti syömään lihottavia herkkuja joissa on paljon sokeria tai rasvaa.Vähäkalorinen ruoka voi todellakin olla hyvää.Tällä ruuan maulla tehdään bisnestä ihmisillä jotka eivät itse osaa tehdä mitään ruokaa.Terveellinenkin ruoka voi olla herkku.


      • hpv27
        777721 kirjoitti:

        Broileristakin saa erittäin hyvän makuista kun paistaa sen itse uunissa aluminnifolioon käärittynä,luista tulee se maku lihaan,sama juttu on kalassa maku tulee ruodosta.Yleensä paistellaan vain valmiita fileitä,eikä niissä maku ole lähellekkään niin hyvä.Kaupasta ei kannata ostaa valmiiksi paistettuja,broileri pitää syödä heti paiston jälkeen,jos se on uunissa tuntikausia myymättömänä lihasnesteet karkaa,siinä menee liha mauttomaksi.
        Nykyään tv kokkiohjelmia missä arvostellaan ruuan makua,se minkä makuista ruoka on ei todellakaan ole pikkujuttu.

        Se jos ruoka on pahaa,niin sortuu helposti syömään lihottavia herkkuja joissa on paljon sokeria tai rasvaa.Vähäkalorinen ruoka voi todellakin olla hyvää.Tällä ruuan maulla tehdään bisnestä ihmisillä jotka eivät itse osaa tehdä mitään ruokaa.Terveellinenkin ruoka voi olla herkku.

        Noista kaupan valmiiksi paistetuista broilerista tulee oikein hyvää keittoa. Irrottaa lihat ja keittää luista ym. liemen ja antaa sen jäähtyä ja kuorii rasvan pois (sen voi kyllä käyttää paistinrasvana jos haluaa) ja lisää lihat, potut ja juurekset ja keittää kypsäksi. Itse teen tuota satunnaisesti koska minulla on lounassetelietu ja niillä saa ostaa valmiiksi kypsennettyä ruokaa.


      • 777721 kirjoitti:

        Olen sitä mieltä,että ruuan maku tärkein asia laihdutuksessa,ja painonhallinnassa.Minulla on ollut nyt tämä laihdutukseaikainen ruoka paremman makuista kuin se ruoka,mistä olen lihonut.

        Se että käykö asiakas ravintolassa syömässä yhden kerran vai vuosikausia,riippuu ruuan mausta.

        Hyvän makuista tulee ehkä syötyä tarpeettoman paljon


    • veijo73098372

      Ei noilla sapuskoilla ja luuloilla laihduta. Ehkäpä terveelline ruoka (ei se mitä THL ja ravintoneuvojat suosittelee) olisi maittavaa. Kylläisenä ja paino putoaa.

      Et kai tosissasi luule että SUOMI24 kaatopaikalta saat järkevän vastauksen???

    • Hiljaahyvätulee

      Säännöllinen ruokailuväli.Ihan perus normi kotiruokaa vähän pienempiä annoksia ja salaattia. Liikunta aloita kävelyllä vähintään 30minsaa pvä. Tuskin tarvitset fitness ihmisten ruokaa ja kova treeni ei ole paras vaihtoehto. Kun kunto kasvaa ja liikunta on mielekästä voi liikunnan tehoa koventaa. Jos rääkkäät itseäsi ekan kk:den täysillä loppuu kyllä mielenkiinto koko painon pudotus projektiin.

    • veijo73098372

      "Kun kunto kasvaa ja liikunta on mielekästä voi liikunnan tehoa koventaa. Jos rääkkäät itseäsi ekan kk:den täysillä loppuu kyllä mielenkiinto koko painon pudotus projektiin."

      Liikunnalla on mitätön vaikutus painonpudotuksessa-ravinto ratkaisee.

      Terveyttä ylläpitävä liikunta riittää kyllä.

      • 777721

        Ei ole totta että liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa,kaikki kovimmat laihdutustulokset tehdään liikunnan avulla.Yhdistämällä vähäkalorisen ruokailun ja liikunnan laihtuu parhaiten 5-8 kg kk
        Olen nyt huomannut että antti heikkilän puheissa ei ole mitään perää

        https://www.youtube.com/watch?v=b-NBzWZlyb0 antti heikkilän mielipide liikunnasta 3 minuttia viikossa,aivan hopö ukko.Todellisuudessa 3-5 tuntia liikuntaa päivässä on sopivin määrä rasvan polttamiseen.

        Toinen joka jakaa väärää tietoa on Tomi kokko RASVAKAUPPIAS
        https://kauppasuomi.fi/artikkelit/902/tomi-kokko-pitaa-koneen-kaynnissa-rasvalla/ 60% energiasta rasvasta,Aivan perätöntä puhetta,laihduttajalle sopiva määrä on vain 5-10% sillä mimäkin olen laihtunut,ja olo hyvä

        Ihmiset älkää uskoko valheita


      • hpv27

        Raskasta liikuntaa ei oikein jaksa jos energiaa tulee ruuasta vähän. Kevyttahtista kyllä jaksaa mutta harvalla on mahdollisuutta käyttää 3 tuntia päivässä liikuntaan. Pääpaino siis dieettiin, huonot (siis kovat) rasvat pois ja samaten huonot hiilihydraatit. Pienempi annoskoko ja paljon kasviksia.


      • Tanssivaratsastaja
        hpv27 kirjoitti:

        Raskasta liikuntaa ei oikein jaksa jos energiaa tulee ruuasta vähän. Kevyttahtista kyllä jaksaa mutta harvalla on mahdollisuutta käyttää 3 tuntia päivässä liikuntaan. Pääpaino siis dieettiin, huonot (siis kovat) rasvat pois ja samaten huonot hiilihydraatit. Pienempi annoskoko ja paljon kasviksia.

        Jos työssä tulee hyötyliikuntaa, ei tarvitse enää työn jälkeen niin paljoa, pitää suhteuttaa
        Kevyttä istumatyötä tekevälle ei muutama tunti tee yhtään pahaa


      • hpv27
        Tanssivaratsastaja kirjoitti:

        Jos työssä tulee hyötyliikuntaa, ei tarvitse enää työn jälkeen niin paljoa, pitää suhteuttaa
        Kevyttä istumatyötä tekevälle ei muutama tunti tee yhtään pahaa

        Joo. Puolikin tuntia on kyllä aika hyvä. Harvalla on aikaa laittaa 2 tuntia liikuntaan.


      • 777721
        777721 kirjoitti:

        Ei ole totta että liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa,kaikki kovimmat laihdutustulokset tehdään liikunnan avulla.Yhdistämällä vähäkalorisen ruokailun ja liikunnan laihtuu parhaiten 5-8 kg kk
        Olen nyt huomannut että antti heikkilän puheissa ei ole mitään perää

        https://www.youtube.com/watch?v=b-NBzWZlyb0 antti heikkilän mielipide liikunnasta 3 minuttia viikossa,aivan hopö ukko.Todellisuudessa 3-5 tuntia liikuntaa päivässä on sopivin määrä rasvan polttamiseen.

        Toinen joka jakaa väärää tietoa on Tomi kokko RASVAKAUPPIAS
        https://kauppasuomi.fi/artikkelit/902/tomi-kokko-pitaa-koneen-kaynnissa-rasvalla/ 60% energiasta rasvasta,Aivan perätöntä puhetta,laihduttajalle sopiva määrä on vain 5-10% sillä mimäkin olen laihtunut,ja olo hyvä

        Ihmiset älkää uskoko valheita

        https://www.youtube.com/watch?v=19SD_keLWSI&t=193s Tämäkään ei ole totta mitä antti heikkilä sanoo ruisleivästä,ja perunasta.
        Itse olen uskonut tähän samaan asiaan vuosikausia,mutta totuus tästä on se että täysjyväruisleipä EI LIHOTA en ole aterioilla muuta syönytkään,kuin herkullista täysjyväruisleipää,ja olen silti laihtunut.En käytä ollenkaan rasvaa leivän päällä.
        Ihmetyttä nuo puheet itsensä rääkkäämisestä liikunnalla.Koen itse pyöräilyn miellyttävänä ja aika kevyenäkin,sitten kun on vielä hyvin pukeutunut ilmojen mukaan niin ei tarvitse myöskään palella.


      • LieköTuoTottakaan
        777721 kirjoitti:

        Ei ole totta että liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa,kaikki kovimmat laihdutustulokset tehdään liikunnan avulla.Yhdistämällä vähäkalorisen ruokailun ja liikunnan laihtuu parhaiten 5-8 kg kk
        Olen nyt huomannut että antti heikkilän puheissa ei ole mitään perää

        https://www.youtube.com/watch?v=b-NBzWZlyb0 antti heikkilän mielipide liikunnasta 3 minuttia viikossa,aivan hopö ukko.Todellisuudessa 3-5 tuntia liikuntaa päivässä on sopivin määrä rasvan polttamiseen.

        Toinen joka jakaa väärää tietoa on Tomi kokko RASVAKAUPPIAS
        https://kauppasuomi.fi/artikkelit/902/tomi-kokko-pitaa-koneen-kaynnissa-rasvalla/ 60% energiasta rasvasta,Aivan perätöntä puhetta,laihduttajalle sopiva määrä on vain 5-10% sillä mimäkin olen laihtunut,ja olo hyvä

        Ihmiset älkää uskoko valheita

        "Ei ole totta että liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa,kaikki kovimmat laihdutustulokset tehdään liikunnan avulla.Yhdistämällä vähäkalorisen ruokailun ja liikunnan laihtuu parhaiten 5-8 kg kk"

        Kyllä kyllä.

        Mutta oletko kuukauden tai parin laihdutus spurttien jälkeen, missä painossa nuo ihmiset ovat vuoden tai kahden päästä?

        Epäilen että painavat vähintään sen, mitä painoivat kun aloittivat laihduttamisen. Ei se kammottavalla määrällä liikuntaa riuhtominen taidakkaan siis ratkaista ongelmaa.

        Laiduttaminen ei ole mikään nopeuslaji, paljonko saa kuukaudessa painoa pois. Jos pääkoppa ei osaa syödä oikein, on mikä määrä tahansa lihastyötä turhaa, koska se paino tulee takaisin, ennemmin tai myöhemmin.


      • 777721
        LieköTuoTottakaan kirjoitti:

        "Ei ole totta että liikunnalla on mitätön vaikutus painopudotuksessa,kaikki kovimmat laihdutustulokset tehdään liikunnan avulla.Yhdistämällä vähäkalorisen ruokailun ja liikunnan laihtuu parhaiten 5-8 kg kk"

        Kyllä kyllä.

        Mutta oletko kuukauden tai parin laihdutus spurttien jälkeen, missä painossa nuo ihmiset ovat vuoden tai kahden päästä?

        Epäilen että painavat vähintään sen, mitä painoivat kun aloittivat laihduttamisen. Ei se kammottavalla määrällä liikuntaa riuhtominen taidakkaan siis ratkaista ongelmaa.

        Laiduttaminen ei ole mikään nopeuslaji, paljonko saa kuukaudessa painoa pois. Jos pääkoppa ei osaa syödä oikein, on mikä määrä tahansa lihastyötä turhaa, koska se paino tulee takaisin, ennemmin tai myöhemmin.

        Ei se tule takaisin,SEURAAN syöntiäni.Merkkaan kalenteriin liian isokaloriset päivät punaisella,mitä isokalorisempi päivä,niin sitä enempi punaista.

        Syönnin seuraamisella pystyy estämään lihomisen ennenkuin on ehtinyt lihomaan yhtään ainoaa kiloa.Kaloreita ei tarvitse laskea kuin yhdesti,ne oppii tietämään suunnilleen kun on ne kerran laskenut.
        Lihomisen alkuvaiheessa nestepaino ja vyötärön ympärysmitta isonee,kun siihen reagoi HETI lisäämällä reilusti liikuntaa,ja vähentämällä kaloreita,noin kolmessa päivässä pääsee takaisin entiseen painoonsa.
        Edellisen kuurin aikana sain kovalla liikunnalla pois 1,5 kuukaudessa 5 kg ja vyötärön ympärysmitasta 7 cm,siitä 5 cm lähti pois kahdessa viikossa ja loput 2 hitaasti seuraavan neljän viikon aikana.(eivät ole tulleet takaisin)
        En syö enään pitsoja ja hampurilaisia enkä hampurilaisaterioita,koska nämä omat lämpimät kasvis kananmuna ja kala leivät ovat huomattavasti paremman makuisia,ne sisältävät kaloreita 80% vähemmän.Huomasin nyt että ne vievät nälkääkin pois huomattavasti paremmin.
        Laihdutettavaa minulla on enään n 3 kg niin vatsalihakseni alkavat näkymään veitsenterävästi.


      • LieköTuoTottakaan
        777721 kirjoitti:

        Ei se tule takaisin,SEURAAN syöntiäni.Merkkaan kalenteriin liian isokaloriset päivät punaisella,mitä isokalorisempi päivä,niin sitä enempi punaista.

        Syönnin seuraamisella pystyy estämään lihomisen ennenkuin on ehtinyt lihomaan yhtään ainoaa kiloa.Kaloreita ei tarvitse laskea kuin yhdesti,ne oppii tietämään suunnilleen kun on ne kerran laskenut.
        Lihomisen alkuvaiheessa nestepaino ja vyötärön ympärysmitta isonee,kun siihen reagoi HETI lisäämällä reilusti liikuntaa,ja vähentämällä kaloreita,noin kolmessa päivässä pääsee takaisin entiseen painoonsa.
        Edellisen kuurin aikana sain kovalla liikunnalla pois 1,5 kuukaudessa 5 kg ja vyötärön ympärysmitasta 7 cm,siitä 5 cm lähti pois kahdessa viikossa ja loput 2 hitaasti seuraavan neljän viikon aikana.(eivät ole tulleet takaisin)
        En syö enään pitsoja ja hampurilaisia enkä hampurilaisaterioita,koska nämä omat lämpimät kasvis kananmuna ja kala leivät ovat huomattavasti paremman makuisia,ne sisältävät kaloreita 80% vähemmän.Huomasin nyt että ne vievät nälkääkin pois huomattavasti paremmin.
        Laihdutettavaa minulla on enään n 3 kg niin vatsalihakseni alkavat näkymään veitsenterävästi.

        Se on hienoa että SINÄ SEURAAT syömisiäsi, mutta kirjoitin yleisellä tasolla, en sinusta.

        En kyllä usko että sinunkaan kohdalla tuo menetelmä toimii loputtomiin. Elämässä tulee kaikenlaisia häiriötekijöitä jotka tuppaavat sekottamaan tuollaisen seuraamalla selviämisen. Työssäkäyvällä ihmisellä niitä on vielä merkittävästi enemmän.

        Syöminen ei ole päätösten tekemistä vaan elimistösi ohjaa sinua voimakkalla otteellaan. Viimeistään sinä päivänä kun masennut, tai väsyt tai olet surullinen tai jotakin muuta, syömisesi lähtee todennäkisesti lapasesta.

        Sori mutta niin se vaan menee.


      • 777721
        LieköTuoTottakaan kirjoitti:

        Se on hienoa että SINÄ SEURAAT syömisiäsi, mutta kirjoitin yleisellä tasolla, en sinusta.

        En kyllä usko että sinunkaan kohdalla tuo menetelmä toimii loputtomiin. Elämässä tulee kaikenlaisia häiriötekijöitä jotka tuppaavat sekottamaan tuollaisen seuraamalla selviämisen. Työssäkäyvällä ihmisellä niitä on vielä merkittävästi enemmän.

        Syöminen ei ole päätösten tekemistä vaan elimistösi ohjaa sinua voimakkalla otteellaan. Viimeistään sinä päivänä kun masennut, tai väsyt tai olet surullinen tai jotakin muuta, syömisesi lähtee todennäkisesti lapasesta.

        Sori mutta niin se vaan menee.

        Kyllä sen pitäisi kaiken jären mukaan toimia.Jos syömiset menee punaiselle ja ei ole mitään merkattuja liikuntasuorituksiakaan.Reagoi heti siihen eikä syö enään lihottavaa ruokaa niin paljon.Vähähiilihydraattinen ruoka toimii hyvin,silloin ei ole yhtään nälkä,eikä koskaan väsytä.

        Nyt kävin tekemässä 3 men tunnin hiihtolenkin,eikä väsytä yhtään.Pitennän nyt lenkit 4 jään tuntiin.Toistan nyt sen saman minkä tein lokakuussa.Kun kalorivaje menee tarpeeksi isoksi elimistö alkaa käyttämään kehon rasvoja ensisijaisena energianlähteenä,silloin laihtuu nopeasti.


      • Tulppaanit
        777721 kirjoitti:

        Kyllä sen pitäisi kaiken jären mukaan toimia.Jos syömiset menee punaiselle ja ei ole mitään merkattuja liikuntasuorituksiakaan.Reagoi heti siihen eikä syö enään lihottavaa ruokaa niin paljon.Vähähiilihydraattinen ruoka toimii hyvin,silloin ei ole yhtään nälkä,eikä koskaan väsytä.

        Nyt kävin tekemässä 3 men tunnin hiihtolenkin,eikä väsytä yhtään.Pitennän nyt lenkit 4 jään tuntiin.Toistan nyt sen saman minkä tein lokakuussa.Kun kalorivaje menee tarpeeksi isoksi elimistö alkaa käyttämään kehon rasvoja ensisijaisena energianlähteenä,silloin laihtuu nopeasti.

        Kaiken järjen mukaan, toi toimii tasan niin kauan kun sulla riittää energiaa tarkkailla itseäsi koko ajan. Jos saat syövän, läheinen kuolee tai joudut esim taloudellisiin vaikeuksiin, olet kusessa kun ei riitäkään elämässä energiaa siihen tarkkailuun.

        Elämä kun ei ole 24/7 itsensä tarkkailua, pitäisi muistaa myös elää.


      • 777721
        Tulppaanit kirjoitti:

        Kaiken järjen mukaan, toi toimii tasan niin kauan kun sulla riittää energiaa tarkkailla itseäsi koko ajan. Jos saat syövän, läheinen kuolee tai joudut esim taloudellisiin vaikeuksiin, olet kusessa kun ei riitäkään elämässä energiaa siihen tarkkailuun.

        Elämä kun ei ole 24/7 itsensä tarkkailua, pitäisi muistaa myös elää.

        Eikö tämä ole laihdutussivusto,eikä ylipainon puolustussivusto.Hyvin se nyt näyttää lähtevän.Nyt yhden päivän hiihtojen jälkeen paino laskenut 2 kg ja vyötärön ympärysmitta 2 cm.
        Liikunta hiihto3 tuntia kauppapyöräily 40 min iltahiihto 1,5 tuntia ,pitennän kumpaakin hiihtoa tunnilla.Suussa on nyt pahaa makua,mikä kertoo että on ketoosi,olo on kuitenkin erittäin hyvä.
        Täysjyväruisleivän kanssa syön nyt herkullisia paistettuja pikkumuikkuja,seitin paisto pannussa rapeaksi vähällä rasvalla oli aivan mahdoton tehtävä


      • tulppaanit
        777721 kirjoitti:

        Eikö tämä ole laihdutussivusto,eikä ylipainon puolustussivusto.Hyvin se nyt näyttää lähtevän.Nyt yhden päivän hiihtojen jälkeen paino laskenut 2 kg ja vyötärön ympärysmitta 2 cm.
        Liikunta hiihto3 tuntia kauppapyöräily 40 min iltahiihto 1,5 tuntia ,pitennän kumpaakin hiihtoa tunnilla.Suussa on nyt pahaa makua,mikä kertoo että on ketoosi,olo on kuitenkin erittäin hyvä.
        Täysjyväruisleivän kanssa syön nyt herkullisia paistettuja pikkumuikkuja,seitin paisto pannussa rapeaksi vähällä rasvalla oli aivan mahdoton tehtävä

        Tämä on keskustelukanava "Yleistä laihduttamisesta" ja olemme ketjussa "Ei tee mieli syödä mitään! Apua!"

        Siinä mielessä olemme kumpainenkin nyt väärässä paikassa.

        Miten olisi jos alottaisit oman ketjun, jossa kerrot noista laihdutusasioistasi jotta lukijat löytäisivät ne helpommin.

        Sieltä voisi löytää salaisuudet syömiseen, punaiset päivät, kakkupalat, ruoan maun, sekä liikuntavinkit, 6 - 8 tuntia liikuntaa päivässä ja ketoosikin on jo otettu mukaan.

        Moni meistä ei saa edes kahta kiloa viikossa pois, sinun opeillasi se lähtee pysyvästi vuorokaudessa, joten kyllä me muut tehdään aika pieleen nämä asiat.

        Miten olisi, sellainen ketju jossa kerrot asiat, ettei näitä tarvitse etsiä aina näistä muista ketjuista. Omaat kuitenkin sellaista guru olemusta, niin ajatukset löytyisi helpommin.


    • Tanssivaratsastaja

      Itse olen kanaan kyllästynyt, keittona menee runsaitten kasvisten kanssa
      Vuorottelen possua, nautaa, riistaa, hevosta, äyriäisiä ,munia syön eri tavoin jatkuvasti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8036
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1866
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe