Anoppi ja joulun vietto!

hellurei2

Ongelmana on anoppi joka haluaisi päättää miten vietämme joulumme, kotona emme aattoiltaa saisi olla pienen lapsemme kanssa. Suuri riita jo nyt päällä ja kaikenlaisia syytöksiä ilmoille päästetty miksi pitäisi olla anoppilassa. Eikö tähän mennessä ole itse saanut päättää mitä elämällään tekee?

-Väsynyt miniä-

16

910

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatus123

      Käytte pikaisesti syömässä ja menette "nukuttamaan vauvan ajoissa yöunille" =ilta ainakin kotona

    • vale apuun

      Ei, ei tarvitse edes käydä pikaisesti syömässä. Jos joku kehtaa loukkaantua siitä etteivät muut hypi oman pillin tahdissa antaa olla. Mutta jos haluatte säilyttää sovun voitte sanoa että olette vähän flunnssaan tulossa, ei uskalla riskeerata ja lähteä nyt mihinkään. Rauhoitutte vaan kotona :)

    • afafaaf

      Kannattaa pysyä kotona. Ei anoppi saa määrätä, miten toinen perhe viettää joulun. Voitte kuvitella, minkälainen tunnelma siellä anoppilassa sitten olisi, kun menisitte väkisin sinne "juhlimaan". Ei se ole mikään oikea joulu.

      Anoppi tuntee mustasukkaisuutta ja pelkoa siitä, että tämä pieni lapsi ohittaa hänet, että anoppi ei olekaan enää se numero 1. Siksi kiukuttelee.

    • Neiti suorasuu

      Voi että, suuri riita!
      Jos elettäisiin sota-aikaa, niin tuskinpa jaksettaisiin riidellä asiasta.

      Mummon kertomuksia sota-ajan jouluista verraten aikamme ihmisten ongelmiin joulunvietosta, niin hei haloo ja halleluja!

      Ei sitten joustoa, ei neuvottelutaitoja kenelläkään osallisella?
      Jokainen haluaa pitää just oman päänsä, mitä h..toa koko joululla merkitystä, jos pitää riidellä kuka kenenkin kanssa viettää tai ei.

      Älkää viettäkö joulua ollenkaan, niin anoppilassa kuin miniälässä, niin sillähän siitä selvittäisiin.
      Ei tartte kenenkään sitten jääräillä ja loukkaantua.
      Voisitte koko porukalla tehdä retken jonnekin pakolaisleiriin, niin eiköhän ne suhteellisuudentajut hieman muuttuisi.

      • hiukan tajua

        Miksi pitäisi viettää joulu siellä missä ei halua olla? Jokaisella kai oikeus päättää itse, kun nyt sellainen etuoikeus meillä ei sotaa paossa olevilla on.

        Ja pienen lapsen kanssa, jäikö huomioimatta huutamisen lomassa.....


      • Kun sen osaa
        hiukan tajua kirjoitti:

        Miksi pitäisi viettää joulu siellä missä ei halua olla? Jokaisella kai oikeus päättää itse, kun nyt sellainen etuoikeus meillä ei sotaa paossa olevilla on.

        Ja pienen lapsen kanssa, jäikö huomioimatta huutamisen lomassa.....

        Tässä syksymmällä eräs anoppi kirjoitti, että jos ei lapsenlasta tuoda jouluaatoksi heille, niin saa jäädä ilman joululahjoja. Hän haluaa olla paikalla katsomassa lapsen sädehtiviä silmiä, kun availee lahjapaketteja.
        Hän pitää omat lahjansa kotonaan, tulkoot hakemaan, jos haluavat.

        Minä en lapsen vanhempana lähtisi ennen kesää käymään. Lapsi ei osaa lahjoja kaivata eikä odottaa, jos ei niistä tiedä. Jos mummu taas irvailee lapselle puhelimessa, että täällä on sinun joululahjasi hähhää, niin luulisi lapsen ihmettelevän, miksei mummu tule niitä tuomaan.

        Joulustakin saadaan vallan väline ja nöyryyttämisen välikappale, ihan helposti.


    • Jannika-Lumikukka

      Joo, pidetään vaan joulu ihan pienessä piirissä kahdelleen tai kolmelleen. Ovet ja luukut kiinni, neuvoni on tämä,
      anoppi pitäköön kämäiset lahjansa, mitä menee ostamaan, en ole pyytänyt.
      Meillä ollaan kahdelleen miehen kanssa ja lapsen kanssa.
      Olen sanonut miehelle, että joulupäivänä mennään meidän äitille ja iskälle joulupäivälliselle, saadaan lahjat. Sitten siskolleni seuraavana päivänä, myös lahjat kuvioissa.
      Mies nurisi että hänenkin äitinsä haluisi antaa lahjat, mutta mie en sen akan lahjoihin koske eikä lapsikaan.
      Hän arvosteli kerran minua lapsen syntymän yhteydessä, lapsi nyt 2v, enkä ole ottanut mitään vastaan sen jälkeen anopilta.
      Joten pitäköön joulunsa, meidän perheellä oma joulu. Mies on nyt jotenkin niellyt asian ja hyväksynyt, mutta uskon että tottuu tulevaisuudessa olemaan ilman äitiään. Neuvoni on kaikille muillekin, että antakaa anopin kärvistellä joulunsa yksilteen, heille kulluu elää oma elämä, oppivat kyllä sen.

      • näin meillä

        Jospa antaisit äitisi ja siskosikin elää omaa elämäänsä ja viettäisit joulusi oman perheesi kanssa. Mieskin olisi varmaan paremmalla mielellä


      • jannika-lumikuukka
        näin meillä kirjoitti:

        Jospa antaisit äitisi ja siskosikin elää omaa elämäänsä ja viettäisit joulusi oman perheesi kanssa. Mieskin olisi varmaan paremmalla mielellä

        Todellakin anopin lahjat ovat tyyliin vispilä ja kattila ja muuta talous tavaraa.
        Äiti sen sijaan tajuaa mitä haluan lahjaksi ja mitä lapseni haluaa. Ei mitään niin älyttömän kallista mutta ei kirppis kamaa kuitenkaan. Koruja ja lahja korttia kosmetoloogille ja muuta kauneuteen tarvittavaa tarviketta. Pienen lapsen hoidot vievät voimia ja nämä naisen hyvän olon tavarat antavat enegriaa. Anoppi näkee mut pelkkänä kotiäitinä vaan jonka unelma on uusi paistinpannu. Äitini tajuaa minun elävän omaa elämääni ja kannustaa rohkaisten kun taas anoppi takertuu kaikkeen silmät kiiluen. Miun pitäs leipoo jouluksi ja muuta sellasta, se tyrkyttää joululeipomuksiaan että tulis niitten kanssa. Sellaista ostamista. Saan kaupasta. En tartte. Edes anoppia. Mieskin tykkää äitistäni enemmän kuin omasta äitistään, siitä olen varma.


      • näin meillä
        jannika-lumikuukka kirjoitti:

        Todellakin anopin lahjat ovat tyyliin vispilä ja kattila ja muuta talous tavaraa.
        Äiti sen sijaan tajuaa mitä haluan lahjaksi ja mitä lapseni haluaa. Ei mitään niin älyttömän kallista mutta ei kirppis kamaa kuitenkaan. Koruja ja lahja korttia kosmetoloogille ja muuta kauneuteen tarvittavaa tarviketta. Pienen lapsen hoidot vievät voimia ja nämä naisen hyvän olon tavarat antavat enegriaa. Anoppi näkee mut pelkkänä kotiäitinä vaan jonka unelma on uusi paistinpannu. Äitini tajuaa minun elävän omaa elämääni ja kannustaa rohkaisten kun taas anoppi takertuu kaikkeen silmät kiiluen. Miun pitäs leipoo jouluksi ja muuta sellasta, se tyrkyttää joululeipomuksiaan että tulis niitten kanssa. Sellaista ostamista. Saan kaupasta. En tartte. Edes anoppia. Mieskin tykkää äitistäni enemmän kuin omasta äitistään, siitä olen varma.

        Kai sinä nyt ne äidiltä saamasi lahjat voit kotonakin avata, ei sinne äidille ja siskolle tarvitse sen takia mennä. Minä ainakin toimitan lahjat tarvittaessa etukäteen saajilleen.


      • Jannika-lumikukka
        näin meillä kirjoitti:

        Kai sinä nyt ne äidiltä saamasi lahjat voit kotonakin avata, ei sinne äidille ja siskolle tarvitse sen takia mennä. Minä ainakin toimitan lahjat tarvittaessa etukäteen saajilleen.

        Äitin ruokapöytää ei jouluna korvaa mikään, siinä on herkkua jos mitäkin. Verrattuna anopin joulupöytää jossa vain perinteiset lanttulaatikot, joita en voi sietää, enkä maksalaatikkoa. Niitä pitäisi sitten syödä. Äiti keksii aina jotain uutta jouluksi eikä meillä niin perinteisillä mennä. Äiti ottaa mallia kansainvälisestä tarjonnasta, kalkkuna ym. laatikoita ei ollenkaan vaan pastatyyppistä, josta tykkäämme koko perhe.
        lapsikaan ei juuri varmasti koskisi lanttulaatikkoon tai porkkanalaatikkoon. Lisäksi anoppi tekee kinkun lisäksi karjalanpaistin ja piirakat, jotka ei ainakaan mulle sovi.
        Joten ei se ole pelkkä lahjat, jotka äitiltä saadaan, saamme tunnelman ja hyvän ruoan.


      • perinteiset jouluun
        Jannika-lumikukka kirjoitti:

        Äitin ruokapöytää ei jouluna korvaa mikään, siinä on herkkua jos mitäkin. Verrattuna anopin joulupöytää jossa vain perinteiset lanttulaatikot, joita en voi sietää, enkä maksalaatikkoa. Niitä pitäisi sitten syödä. Äiti keksii aina jotain uutta jouluksi eikä meillä niin perinteisillä mennä. Äiti ottaa mallia kansainvälisestä tarjonnasta, kalkkuna ym. laatikoita ei ollenkaan vaan pastatyyppistä, josta tykkäämme koko perhe.
        lapsikaan ei juuri varmasti koskisi lanttulaatikkoon tai porkkanalaatikkoon. Lisäksi anoppi tekee kinkun lisäksi karjalanpaistin ja piirakat, jotka ei ainakaan mulle sovi.
        Joten ei se ole pelkkä lahjat, jotka äitiltä saadaan, saamme tunnelman ja hyvän ruoan.

        No voi. Onpa tyhmä anoppi, kun ei tajua kansainvälisestä tarjonnasta. Tiedätkö, että me, jotka ulkomailla vietämme jouluja, tuskin pasta on ruokana. Anoppisi ruoat kuulostavat tosi hyviltä. Sääli, ett' hänellä on noin tyhmä miniä.


      • rakas lapsi

        Sinulla on saattanut mennä sukset ristiin anopin kanssa, syystä tai sitten ei ."Hän arvosteli k e r r a n minua lapsen syntymän yhteydessä" ei tosin vaikuta kovin vakavalta asialta. Ehkäpä hän ei edes ymmärtänyt loukanneensa, ainakaan siinä määrin kuin sitten loukkaannuit. Ja olethan sinäkin häntä loukannut, hyvin syvästikin, rajoittamalla hänen kanssakäymistään OMAN lapsen ja lapsenlapsen kanssa.

        Lapsen erottaminen omasta vanhemmasta, vaikka olisikin aikuinen lapsi, ei ole mikään pikku vaatimus. Myös lapsenlapsille yhteydet isovanhempiin ovat rikkaus jota ei pidä viedä ilman todella hyvää syytä.

        Kirjoituksestasi valitettavasti paistaa epäkypsyys ja itsekeskeisyys. Mikään kuvaamissasi anopin toimissa ei vaikuta riittävältä syytä alkaa rikkoa perheyhteyksiä. Voit itse pitää etäisyyttä anoppiisi, mutta älä vaadi sitä mieheltäsi. Viettäkää joulu keskenänne mutta anna edes miehellesi mahdollisuus tavata äitiään jouluna, lapsenne kanssa.

        Minua ovat loukanneet anoppi, ja erityisesti appi, monta kertaa, ja myös äitini on loukannut minun miestäni, mutta ymmärrämme että se on heidän epäkypsyyttään ja kykenemättömyyttään käsitellä asioita. Varmasti mekin olemme loukanneet heitä, ehkä osin tietämättämme.

        Vaikka vanhempamme eivät toimisi kypsästi, iästään huolimatta, meillä ei ole syytä olla yhtä epäkypsiä. He eivät kuitenkaan pohjimmiltaan ole ilkeitä ihmisiä tai halua pahaa, he vain ovat kasvaneet toisenlaisessa maailmassa. Ilkeilyjen jälkeen olemme ottaneet joskus hetkeksi etäisyyttä, kyllähän ne sanat satuttavat kaikesta huolimatta, mutta ei ole tullut mieleenkään katkoa välejä kokonaan.

        Minun vanhempani ovat minulle yhtä rakkaita kuin mieheni vanhemmat hänelle. Olisi minulta törkeää kuvitella että mieheni rakkaus omiin vanhempiinsa olisi jotenkin vähempää tai vähempiarvoista kuin minun rakkauteni omiin vanhempiini. Kuitenkin on aina parempi yrittää pitää ne välit vanhempiin yllä, ja kannustaa puolisoakin siihen, koska sillä on hirvittävän suuri merkitys minuudelle. On eri asia tietysti jos kyse on vahingollisesta ihmissuhteesta jossa toinen nujerretaan ja hajotetaan, mutta satunnaiset loukkaukset tai eriävät mielipiteet/tavat eivät sitä ole, ne ovat normaalia elämää.


      • Jannika-lumikukka
        perinteiset jouluun kirjoitti:

        No voi. Onpa tyhmä anoppi, kun ei tajua kansainvälisestä tarjonnasta. Tiedätkö, että me, jotka ulkomailla vietämme jouluja, tuskin pasta on ruokana. Anoppisi ruoat kuulostavat tosi hyviltä. Sääli, ett' hänellä on noin tyhmä miniä.

        Vanukasta meillä on ja muuta brittien saarten tarjontaa, plus pasta, jonka syömistä ei kielletä aattona.
        Kuka hullu lanttulaatikkoa syö ja maksalaatikkokin, jonka anoppi tekee itse oikeasta maksasta on ajatuksenakin kuvo.
        Ei sen keittiö ole siisteimmästä päästä, melkomoinen jauhopesä joulua ennen ja ne karjalanpiirakat muka sen bravuuri. Parempia saa ostettua ja on pehmeämpiä ja vaaleampia.
        Joten anopin joulu, kiitos ei. Neuvon muitakin.


    • kukkelis kuu

      Joulu on anopin juhla ei teidän. Miksi yrität pilata anopin juhlan?

    • kissa 9

      Aloittaja voisi olla minunkin miniäni. Ostimme lapsille joululahjaksi laadukkaita vaatteita aivan sen takia, kun muut ostivat lahjaksi jos minkälaista lelua ja vekotinta. Arvelimme, että lapset tukehtuvat kerralla saatuun lelupaljouteen ja kun entisiäkin on muille jakaa. Tulikin nyt joulun alta miniältä lahjaehdotukset lapsille oikein kuvien kanssa. Joten nytpä ei tarvitse rasittaa aivojaan, mitä lapsille ostaisi. Ja tietysti miniän vanhemmat ja siskot ja muu suku on mitä parhainta miehen sukuun verrattuna. Olisi tämä miniä kyllä voinut miettiä ennen avioon menoa ja ottaa semmoisen miehen, jolla olisi parempi sukukin. Tottahan näihin jo ennen avioliittoa tutustui. Toivottavasti lapsesi ovat poikia, että sitten aikanaan sinunkin miniäsi viettävät joulun omien vanhempiensa ja sukunsa kanssa......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe