Helikobakteerin hoito

tuire40v

Minulla todettiin kyseinen bakteeri ja olen nyt syönyt häätökuuria jonkin aikaa. Mitään muuta lääkettä lääkäri ei määrännyt. Luin kuitenkin netistä että häädön jälkeen tulisi syödä hapon eritystä estävää lääkitystä viikkojen ajan. Mitä lääkettä siihen kannattaa syödä? Lääkäri oli aika välinpitämätön muutenkin (ja jopa tietämättömän oloinen), enkä luota siihen että hän tarkoituksella olisi jättänyt mainitsematta asiasta. Minulla on siis ollut pitkään närästystä ym. helikon takia. Minulla on vanhoja Somaceja vielä kaapissa, käykö ne?

10

631

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei muita lääkityksiä

Kyllä helikopakteeri lähtee ihan sillä lääkärin määräämällä lääkkeellä, ja jos oireet jatkuu samanlaisina, uusi testi ja sillee.

• Zanttuliini

Itselläni oli myös häätökuuri toukokuussa ja söin vielä muutaman kuukauden Nexiumia ja edelleen olen syönyt maitohappobakteereja useamman vuoden ajan. Tuo häätökuuri on aika hurja ihan senkin puolesta suosittelen noita maitohappobakteereja. Nyt kävin marraskuussa uudessa verikokeessa ja heliko oli hävinnyt.

• Leevi

Älä nyt viitsi. Ei se häätökuuri tunnu miltään missään saati että olisi "hurja".
        Söin minäkin sen kuurin ja kävin sen jälkeen testauksessa ja lähtenyt oli pöpö.

Ei niistä maitohappobakteereista haittaa ole muuten kuin lompakolle. Saman tuloksen saat halvemmalla kun juot piimää. Tulee sivutuotteena energiaa, kalkkia ja magnesiumia elimistöön terveellisessä ja hyvin imeytyvässä muodossa. Ja taisipa siinä olla D-vitamiiniakin.

• Leevi
        Leevi kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Ei se häätökuuri tunnu miltään missään saati että olisi "hurja".
        Söin minäkin sen kuurin ja kävin sen jälkeen testauksessa ja lähtenyt oli pöpö.

Ei niistä maitohappobakteereista haittaa ole muuten kuin lompakolle. Saman tuloksen saat halvemmalla kun juot piimää. Tulee sivutuotteena energiaa, kalkkia ja magnesiumia elimistöön terveellisessä ja hyvin imeytyvässä muodossa. Ja taisipa siinä olla D-vitamiiniakin.

Eikä sitä helikoa verikokeella todeta vaan hengitysilmasta.
        Minkälaisen tyydytyksen sinä saat kun tuollaista pas kaa viitsit suoltaa?

• aloittaja:

Parin päivän kuurin jälkeen vatsavaivat helpottivat, mutta sorruttuani hieman herkuttelemaan alkoivat uudestaan. Onkohan tuo alkuhelpotus kuitenkin merkki että lääkkeet toimivat? Ilmeisesti vatsa on kuitenkin sen verran tulehtunut että ei kestä mitä tahansa mömmöä. Kyllä tästä kuurista hieman huono olo tulee, eli ymmärrän jos joku sanoo sitä hurjaksi kuuriksi.

• Leevi

Ei minulla vaan ollut mitään vaivoja kuurista.
        Ja kun se kuuri on syöty loppuun, menet taas terveyskeskuksen labraan antamaan hengitysilmanäytteen ja siitä tutkitaan lähtikö pöpö.
        Näin helppoa ja vaivatonta se nykyään on!

• Zanttuliini

Itselläni kyllä helikobakteeri todettiin verikokeesta, paperitkin on tuloksesta.

• Leevi

Millä vuosisadalla?
        Minulla koe ja häätö tehtiin v 2003 eräässä Uudenmaan pikkukaupungissa.
        Olisiko menetelmät kehittyneet sinun tapauksesi jälkeen?

• Zanttuliini

Ihan kuule tänävuonna 05/2013 todettiin verikokeesta, kannattaisko ensin ottaa asioista selvää, eikä viisastella!

• Zanttuliini

Tässä vähän faktoja: Helikobakteereita vastaan syntyy vasta-aineita, jotka kiertävät veressä. Nämä voidaan mitata verinäytteestä. Vasta-ainetutkimuksessa verestä mitataan kaksi eri vasta-ainetyyppiä, vasta-aine A (immunoglobuliini A eli IgA) ja vasta-aine G (IgG). Vasta-aineiden määrä ilmoitetaan "titteri"-luvulla. Normaalisti IgA: titteri ja IgG:n ovat alle 20. Kun nämä titterit ylittyvät, tulos viittaa helikobakteeri-infektioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe