Ujous ja aloitteen tekeminen

arka sinkku

Onko täällä paljonkin samallaisia kuin minä jotka on jäänyt sinkuksi sen takia että on ihan liian ujo ja arka tekemään aloitteen vaikka vastakkainen sukupuoli olisi hyvinkin vastaan ottava?
Olen tullut siihen lopputulokseen että rupean kohta homoksi ( ei pahalla ketään kohtaan) koska gay miehet osaa ja uskaltaa tehdä aloitteen suoraan, ainakin sillä saralla olisi vientiä ;)
Ei minulla ainakaan ole kivaa jos ei ole ketään kenelle osoittaa tunteitaan ja saada samallaista huomiota.

27

503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Citynainen

En ole ujo ja arka. Eikä minusta ole kiinnostunut koskaan ujot ja arat. Vain rohkeat lähestyvät ja hyvä niin. En vain itse viitsisi kysyä jotakin vaikka tuttua lasilliselle koska en oikeasti kiinnostunut kuin kaverina. Ei monistakaan tulisi mitään muuta kuin kaverisuhdetta. Miksi siis antaa ymmärtää että voisi tulla jotain kun ei .

Todella vähän on sellaisia ihmisiä tänään joille ehdottaisin esim. kahvilla käyntiä. He kaikki ovat sitäpaitsi varattuja.

• 1+18

itse voisin tehdä aloitteen, jos jotenkin huomais että selvästi kiinnostusta ois tännepäinkin. Mutta ei kiinnosta mennä ottamaan turpaansa tosi huonoilla mahkuilla onnistua.

• gerherherghe

Itse olen ollut tuollainen, kunnes keksin samanlaisen kaverini kanssa järjestää pienimuotoisen kilpailun siitä kumpi saa enemmän pakkeja. Sääntönä se, että vain yhtä naista saa yrittää kerrallaan tosissaan ja niin hyvin kuin kykenee pitää yrittää. Toki pakit saa antaa itsekin jos siltä tuntuu, myös tästä sai pisteitä. Tulos oli sikäli häkellyttävä, että keneltäkään en saanut pakkeja heti suoraan, vaan vasta ekan tai muutaman tapaamisen jälkeen. Sitten tapasin naisen, jonka kanssa olen edelleen. Kisa päättyi siihen, enkä todellakaan jäänyt millekään pelimiesvaihteelle.

• loser

eli hävisit?

• hrfjhgg
        loser kirjoitti:

eli hävisit?

Juurikin näin, mutta molemmat voitimme pelkomme.

• ähkijöiden planeetal

Luovutti kun jäi tarpeeksi voitolle.

• Olen jäänyt sinkuksi juurikin siitä syystä etten pysty tekemään aloitteita. En kyllä ole huomannut naisten olevan vastaanottavia.

• rasomtrola

Onko sitten niin että ujo mies huolii naisen jos vaan saa jonkun? Eli jos itse iskin ujon miehen niin sain hänet koska hän ei uskalla iskeä naisia? En siksi että hän haluaa minut.

• 12+17

Ei pitäisi vähätellä. Minä ainakin osaisin arvostaa tosi paljon, jos nainen olisi kiinnostunut minusta. Ei se ole tavallaan, että kunhan joku, jos olet ainut nainen joka osoittaa kiinnostusta olet jo melko speciaali.

• 15+5
        12+17 kirjoitti:

Ei pitäisi vähätellä. Minä ainakin osaisin arvostaa tosi paljon, jos nainen olisi kiinnostunut minusta. Ei se ole tavallaan, että kunhan joku, jos olet ainut nainen joka osoittaa kiinnostusta olet jo melko speciaali.

tietysti eriasia, jos olis naisia jonoksi asti, sitten ei ehkä pitäisi tommoista kovin merkittävänä asiana.

• .........

Riippuu kuinka luuseri on. Jos on suht. normaalilla itsetuntemuksella varustettu, niin tuskin kelpaa kuka hyvänsä. Jos on ihan epätoivoinen tapaus, niin sitten kelpaa kuka vaan. En kyllä tiedä ketään tällaista, mutta tällä palstalla taitaa olla useampia.

• yrittelijäs

Kyllä sä sen itsekin tiedostat että sun on rohkaistuttava. En väitä sitä helpoksi tehtäväksi, mutta se on lähes ainoa keino (toinen vaihtoehto on satumainen tuuri). Hyvä tapa aloittaa on kertoa parhaalle ystävälle tai perheenjäsenelle aivan rehellisesti oletko neitsyt, oletko koskaan suudellut, halannut tai ollut treffeillä. Omasta kokemuksesta luulen, ettet ole puhunut kellekään kasvotusten näistä kaikista tai et ole ehkä ollut rehellinen kaikesta sanomastasi. Itse häpeilin kertoa omasta kokemattomuudestani, mutta uskalsin sen kuitenkin kertoa. Sitä pikku hiljaa avautuu ja rohkaistuu ja oppii keskustelemaan syvällisistä asioista. Elämänasenne muuttuu positiiviseksi ja sinusta tulee iloinen. Kun oivallat, ettei naisen saamisen tule olla mikään saavutus ja päämäärä, vaan että kykenet olemaan onnellinen muutenkin, niin sitten sä sen naisen löydät. Nainen ihastuu mieheen, joka pyrkii korjaamaan heikkouksiaan joiden kanssa mies itse ei ole sinut.

• jjhh

Muuten hyvä viesti mutta miten niin "...sitten sinä sen naisen löydät"? Ei siitä ole mitään varmuutta eikä välttämättä todennäköistäkään.

• tuihfyijgg
        jjhh kirjoitti:

Muuten hyvä viesti mutta miten niin "...sitten sinä sen naisen löydät"? Ei siitä ole mitään varmuutta eikä välttämättä todennäköistäkään.

Siinä tapauksessa ei ole vielä tarpeeksi rohkea, positiivinen ja avoin. Siitä ei ole varmuutta kuinka korkealla tasolla nuo kaikki pitää olla.

Jos asenne on se, ettei löydä naista koskaan, niin ei sitä sitten löydäkään. Pessimisti ei pety, mutta optimistin elämä on kivempaa.

• eeek
        tuihfyijgg kirjoitti:

Siinä tapauksessa ei ole vielä tarpeeksi rohkea, positiivinen ja avoin. Siitä ei ole varmuutta kuinka korkealla tasolla nuo kaikki pitää olla.

Jos asenne on se, ettei löydä naista koskaan, niin ei sitä sitten löydäkään. Pessimisti ei pety, mutta optimistin elämä on kivempaa.

Tänne vissiin kirjoittelee aika nuorta porukkaa joiden on syytäkin olla optimisteja. Itselläni on jo sen verran ikää kertynyt että on varmaa että en naista enää löydä. Siitä huolimatta yritän nähdä elämässä vsloisiakin puolia.

• MIETI TOLLO

Onnea homoksi ryhtymiselle! itsekin ajattelin ruveta heti kun ensin alan transsukupuoliseksi.

• ..........

Naisillehan tuo on ihan normaalia. Suurin osa naisista ei ole koskaan tehnyt suoraa aloitetta miehelle eikä tule koskaan tekemään. Silti he ovat suhteessa ja suhteen päätyttyä saavat nopeasti uuden suhteen niin halutessaan. Jos mies ei tee aloitteita, niin häntä haukutaan homoksi ja tolloksi, kuten tässäkin ketjussa. Niin vahvasti on juurtunut ajatus aloitteista "miesten tehtävänä" meidän kulttuuriin.

• 7+2

Vaikea ymmärtää niin ujoja ihmisiä ettei uskalla yhtään toisia ihmisiä lähestyä. Mut eipä muntapaisilta puheliailta ja ylisosiaalisilta ihmisiltä oikein voi muuta odottaakaan.

Sitä ihminen yleensä hakeutuu omantyyppiseen seuraan. Tunnen oloni hieman epämukavaksi todella hiljaisten/ vaivaantuneiden oloisten/ ujojen ihmisten seurassa. Koen olevani liian päällekäyvä, puhuvani liikaa, tylsistyttäväni ja ehkä jopa vähän pelottavani hiljaisempaa osapuolta.
      Ja vaikka tykkäänkin puhua, niin ei sitä pelkkää monologia jaksa kauan vetää. Jos toinen ei yhtään lähde mukaan juttuun, oli syynä sitten kiinnostuksen puute tai ujous, ei sitä kauaa jaksa yrittää ylläpitää keskustelua.

Tästä syystä en itse ainakaan aktiivisesti hakeudu hiljaisten/ ujon uloisten ihmisten seuraan. Vaikka olisivat kuinka hyvännäköisiä tai kiinnostavan oloisia (jälkimmäisessä tapauksessa pitäis olla toki nähnyt jo vähän useammin kuin kerran). Oletan ujon tyypin olevan yhtä vaivautunut kuin ite olen tilanteessa jossa lähden heittämään läppää, ja toinen menee lukkoon.

Eipä ole tarvinnut sinkkuna koskaan kauaa olla, omasta tahdosta pidempiäkin aikoja pitkien suhteiden jälkeen toki. Ujojen olisi tietysti parasta pariutua keskenään kun ymmärtäisivät toisiaan parhaiten, mutta kuka siinä tilanteessa sitä aloitetta lähtee tekemään... Sääli kyllä. Erittäin ulospäinsuuntautuneet eivät välttämättä saa mitään pitkää suhdetta ujon kanssa aikaiseksi, on siinä tosi erilaiset persoonat kuitenkin kyseessä.
      Ujolle sopisi tietty myös "normaalisosiaalinen" tai siitä vähän hiljaisempi tyyppi, eihän meitä ihmisiä ole pelkkiä ääripääluonteita.

Mutta yritin nyt siis perustella miksen itse lähde lähestymään täysin oman persoonan vastakkaista tapausta. Ujoissa ei ole mitään vikaa, mut tosi sosiaaliset puheautomaatit kokee olonsa tasan yhtä ahdistuneeks lukkoon menevän ujostelijan kanssa kuin se sen räpättäjän seurassa...

• Hiljaisempi mies

Ylisosiaalinen puheautomaatti = sanavampyyri, joka imee energian ja elämänhalun rauhallisemmasta, asioita pohtivasta ihmisestä.

• Ujomies36

Minulla ujous nimenomaan liittyy romanttisten tunteiden näyttämiseen. Työelämässä yrittäjänä joudun jatkuvasti ottamaan riskejä, eikä se pelota yhtään. Tällä viikolla tein lähes 200 000€ kaupat, ilman mitään epäröintiä. Sitten jos pitäisi tehdä aloite naiselle, en kertakaikkiaan keksi mitään sanottavaa. Siinä vaan toljotan ja korkeitaan sanon jotain säästä yms.
        Seurustellut en ole koskaan, vaivalloisilla treffeillä on ravattu kyllä.

• Umpihetero ATM

Hei tuosta keksin loistoidean! Miksei me kaikki AT-miehet aleta homoilemaan keskenämme? Sillä lailla pääsee ainakin jotenkin nussimaan, kun ei naiset kerran meille mitään anna.

Ja eikä se ole varsinaisesti homoutta, jos panee miehiä siksi ettei saa naisia. Homoja on vaan ne jotka mieluummin panevat pelkästään miehiä. Kaikki suuret sotapäällikötkin, Julius Caesar, Aleksanteri Suuri ja Mannerheim on leiriolosuhteissa tätä harrastaneet, kun ei naisia ole ollut saatavilla. Ja vankiloissa ja laivoissa miehet yleisesti pökkivät toisiaan perseeseen paremman puutteessa, ilman että ovat homoja.

• Loistoidea

Loistava idea! Epäilen, että sieltä saattais löytyä enemmän kuin muutama oikea homo ja loput rohkaistuisivat seksuaalisesti myös naisten kanssa.

• gdfdfg

Joo, usein käy niin että nainen ensin tulee tekemään tuttavuutta ja minä menen jotenkin jumiin niin etten saa oikein mitään järkevää vastattua ja saatan ehkä vaikuttaa jotenkin töykeältä. Sitten kun aikani itse kerään rohkeutta mennä naiselle puhumaan niin yllättäen tapaus on jo "kylmennyt" eli se siitä. Heh joo, sinkkuuden resepti.

• mies32

Minulla on yöelämässä usein tilanne, jossa heti paikalle tullessani jonkun naisen kanssa silmät kipinöit ja huone muuttuu sähköiseksi, mutta ajattelen, että iltahan on vielä nuori, kohtaamme vielä myöhemmin, pari drinksua nyt alle ensin ja juhlatunnelmaan jne.., mutta melkein koskaan sitä myöhempää kohtaamista ja tapahdu. Ne naiset eivät itse tee aloitteita ja aika moni heistä ilmeisesti ensimmäisen vartin jälkeen tuomitsee minut munattomaksi nössöksi tai tulkitsee, etten olekaan kiinnostunut.

• antiSonni

Joidenkin kohdalla (kuten minun) naiset ottaa heti nokkiinsa romanttisessa mielessä ja mies arkistoituu sinne kaveriosastolle vaikka jatkossa välit paranisivatkin. Kateeksi käy niitä sonneja jotka voi loukata naista vaikka miten monta kertaa ja aina vaan nainen lämpenee tälle uudelleen ja uudelleen.

• antiSonni
        mies32 kirjoitti:

Minulla on yöelämässä usein tilanne, jossa heti paikalle tullessani jonkun naisen kanssa silmät kipinöit ja huone muuttuu sähköiseksi, mutta ajattelen, että iltahan on vielä nuori, kohtaamme vielä myöhemmin, pari drinksua nyt alle ensin ja juhlatunnelmaan jne.., mutta melkein koskaan sitä myöhempää kohtaamista ja tapahdu. Ne naiset eivät itse tee aloitteita ja aika moni heistä ilmeisesti ensimmäisen vartin jälkeen tuomitsee minut munattomaksi nössöksi tai tulkitsee, etten olekaan kiinnostunut.

Yks esimerkki lisää naisten miesarkistoinnista. Ellet tietyn lyhyen ajan sisällä onnistu tekemään vaikutusta niin peli on hävitty iäksi ja pääset korkeintaan kaveriksi.

• Vaikiaa

No tiedä nyt onko kyseessä ujous vai aikoinaan "hankkimani" päähänpinttynyt vika. Eli parikymppisenä innostuin treffailusta mutta ei mennyt niinku muilla ja jäi se suuri romanssi kokematta, naisilta tuli vaan lähinnä nyrpistelyä. Itsetunto meni, masennuin ja sekoilin aikani ja nyt tänäpäivänä en vaan koe kykeneväni minkäänlaiseen intiimiin kanssakäymiseen vaikka naiset nyt kiinnostuisivatkin, koska alkaa heti yläpäässä tuntumaan "kummalta" kun havaitsen että joku nainen yrittää nyt jotain flirttiä tms. Tulee vaan sellainen äärimmäisen vaikea olo josta haluaa äkkiä eroon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      158
      5462
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3283
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      254
      3208
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2698
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1844
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1625
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1586
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1457
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23