Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hupparit ja printtipaidat aikuisella miehellä (27)

Ikiteinikö?

Vaihdoin taas (osa-aika-)töistä tullessani päälleni suosikkihupparini, ja kun katse osui peiliin, jäin miettimään että näytänköhän ihan teiniltä.

En teininä oikeastaan jaksanut pukeutua vaan menin villapaidoissa ja farkuissa, mutta viime vuosina olen kiintynyt kovasti kaikenlaisiin hauskoihin huppareihin ja printillisiin t-paitoihin. Mutta kun aloin ajatella muita samanikäisiä kavereitani, tajusin että suurin osa ikäisistäni käyttää siistejä villapaitoja ja nahkakenkiä, ei suinkaan lenkkareita ja höpsöjä paitoja. Mitä mieltä olette, näyttääkö converseissa ja huppareissa liikkuva 27-vuotias siltä, että on jämähtänyt teiniyteen? Olen vielä yliopistossa, mutta valmistuminen häämöttää noin vuoden sisällä. Tajuan kyllä, että töihin pitää laittaa siistimpää, mutta pitääkö minun iän vuoksi luopua nykyisestä pukeutumistyylistäni?

Mitä mieltä olette? Onko täällä muita ikäisiäni tai vanhempia, jotka vieläkin liikkuvat huppareissa ja tennareissa?

153

6201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhyvä

      Mitä väliä. Pukeudut just niinku hyvältä tuntuu.

    • 3k3

      46 ja puku ei päälle tule, ellei aivan pakko ole (hautajaiset yms.).
      99.99% farkut rennot paidat yms. päällä aina, myös välillä hupparikin (useita erilaisia).
      Pukupellet lähinnä naurattaa. Ovat välillä niin KAUHEAN olevinaan muodikkaita ja meneviä. Kannattais heidänkin joskus katsoa siihen peiliin ja miettiä tosissaan, että sopiikohan nää nyt oikeesti mulle vai ei.

      • WOHOOO

        Mitkä pukupellet? Eikö ihmiset saa pukeutua juuri niin kuin itse haluaa? Jos tykkää pukeutua kauluspaitoihin tai pukuihin tms niin miten he muka ovat "olevinaan" muodikkaita, jos se on oma tyyli?

        En kyllä tunne yhtäkään miestä jolle puku ei sopisi.


      • Jacques Vergès

        Täältähän ne trendsetterit löytyy. MAHTAVAA. Miten olisinkaan selvinnyt ilman teidän arvokkaita pukeutumis- vinkkejänne. Eiku pitkissä kalsareissa (mielummin jarrutusjäljillä jos ymmärrät mitä tarkoitan) sohvalle napaa kaivamaan Popedan soidessa ja vaimon nalkuttaessa taustalla. VAU ja FIU. Mitä olenkaan jäänyt paitsi. Ainut ongelmani suomalaisen huippumuodikkaan mies- olemuksen hankkimisessa on, etten ole onnistunut vielä kaljuuntumaan enkä kasvattamaan elämää suurempaa kaljamahaa. Sulla ne varmaan jo on. olen kateellinen. Nyyh.


      • Mun mielipide

        Kyllä mä naisena tykkään mielummin rennosta ja rokahtavasta tyylistä kuin pukupellestä hirttosilmukka (solmio) kaulassa. Ikään katsomatta.


      • Pate Mustajärvi :)
        Jacques Vergès kirjoitti:

        Täältähän ne trendsetterit löytyy. MAHTAVAA. Miten olisinkaan selvinnyt ilman teidän arvokkaita pukeutumis- vinkkejänne. Eiku pitkissä kalsareissa (mielummin jarrutusjäljillä jos ymmärrät mitä tarkoitan) sohvalle napaa kaivamaan Popedan soidessa ja vaimon nalkuttaessa taustalla. VAU ja FIU. Mitä olenkaan jäänyt paitsi. Ainut ongelmani suomalaisen huippumuodikkaan mies- olemuksen hankkimisessa on, etten ole onnistunut vielä kaljuuntumaan enkä kasvattamaan elämää suurempaa kaljamahaa. Sulla ne varmaan jo on. olen kateellinen. Nyyh.

        Ensinnäkin, opettele kirjoittamaan. Vaikka sulla olis minkälaiset kledjut tahansa, olet idiootti ja henkisesti köyhä.


    • huppari on jees

      Rovion tj pitää aina angry birds hupparia. Hänellä on niitä 40. :)

      • lapsin dasolle

        Rovion tj pelaa kännypelejä, teinien hommaa.


      • Niin tai näin
        lapsin dasolle kirjoitti:

        Rovion tj pelaa kännypelejä, teinien hommaa.

        Onko "kännypelien pelaamisen", eli niiden suunnittelun mukanaan tuomien tulojen kuittaaminenkin "teinien hommaa"?

        Sen verran pitää ihmisen aikuiseksi kasvaa, että pystyy itsestään ja asioistaan pitämään huolen. Tämä ei kuitenkaan vaadi toimistotyötä pukuineen, tai muuta "aikuismaista". Mielestäni on jopa aikuisempaa, jos aikuinen ihminen on löytänyt oman tyylinsä ja uskaltaa pukeutua siten massoista piittaamatta (sosiaalinen ryhmäpaine kun on teinien kaveriporukoissa esiintyvä ilmiö).


      • lapsin dasolle kirjoitti:

        Rovion tj pelaa kännypelejä, teinien hommaa.

        Kandee pelata, kun sillä saa hilloa, ei mielestäni huono homma lainkaan =) Mut se kateus,,,,,


    • 13+20

      Terve olen sinua vanhempi ja käytän printtipaitoja ja huppareita. Käytän niitä siksi, että ne tuntuvat omilta ja parhailta. En kysy siinä toisten mielipiteitä.

    • Oma tyyli

      Täytän kohtapuolin 40 ja käytän päivittäin Converseja sekä farkkuja...

      • sakarinvillapaita

        Juuri näin. Nykymuoti törkeineen silmälasinsankoineen ja kauheat paidat ja housut niin yrjöttää tuollainen massapaska. pukeudun silleen kun itestä tuntuu ja on hyvä olla, en kysele/tai seuraa miten muut pukeutuu, se ei edes kiinnosta ihmisessä, persoona tärkein.


    • jo klassista?

      Printtipaidat tulivat 80-luvun puolivälissä ja monet ovat jämähtäneet tähän tyyliin.

      • Asiantuntija?

        Puhut ilmeisesti itsestäsi?


      • klassiset kuteet

        T-paidat ja printtipaidat ovat ajatonta muotia samaan tapaan kuin farkut. Printatut t-paidat tulivat jo 1940-luvulla, mutta vasta 1951 Marlon Brando käytti t-paitaa elokuvassa Viettelysten vaunu, ja t-paidasta tuli megasuosittua nuorisomuotia. Nykyään tietenkin kaikenikäiset käyttävät t-paitoja ja farkkuja.


      • Hedda Hopper
        klassiset kuteet kirjoitti:

        T-paidat ja printtipaidat ovat ajatonta muotia samaan tapaan kuin farkut. Printatut t-paidat tulivat jo 1940-luvulla, mutta vasta 1951 Marlon Brando käytti t-paitaa elokuvassa Viettelysten vaunu, ja t-paidasta tuli megasuosittua nuorisomuotia. Nykyään tietenkin kaikenikäiset käyttävät t-paitoja ja farkkuja.

        Marlon Brandon t-paidassa kyseisessä elokuvassa ei ollut printtiä, oli vaan harvinaisen tyköistuva valkoinen. Ja Marlon siihen aikaan kauneimmillaan.


      • 40-luvun printtipaidat
        Hedda Hopper kirjoitti:

        Marlon Brandon t-paidassa kyseisessä elokuvassa ei ollut printtiä, oli vaan harvinaisen tyköistuva valkoinen. Ja Marlon siihen aikaan kauneimmillaan.

        Printtipaidat varmaankin yleistyivät arkipukeutumisessa yksiväristen rinnalla. Brando vain käytti suoria housuja, ja sellaisten kanssa ehkä valkoinen t-paita sopii paremmin kuin kuvioitu.

        10-20-luvuilla t-paidat olivat vielä tiukasti aluspaitoja, mutta jo 40-luvulla t-paitojen ja etenkin printtipaitojen käyttö päällyspaitana oli jo kohtalaisen yleistä. Tässä esim. 2. maailmansodan aikaisia t-paitoja:
        http://www.t-shirts.com/blog/p-158-vintage-t-shirts-through-the-decades.aspx


    • kissanainen123

      Jotenkin nää hassut paidat joissa on hassua tekstiä tuntuu olevan töissä aika monen miehen päällä. Itse naisena heräsin just siihen (28v) että pahus kukaan NAINEN ei työpaikallani pukeudu näin ja että pitäisiköhän minun kasvaa aikuiseksi...

      noh päätin vaihtaa työpaikkaa!

      Tuntuu että tää on kultturellisti hyväksyttävämpää miehillä mutta voi olla oma huono itsetuntonikin, tiedä sitten.

      • 35 <3 huppareita

        35v. ja käytän t-paitoja, farkkuja, huppareita ja converseja. Olen aiemmin käyttänyt "asiallisia" kuteita ja todennut, että ne ei ole mua varten. Kiva kuulla muuten, että mulla on kohtalotovereita kun oon joskus miettinyt, et oonko ainoa "vanha", joka pukeutuu näin. Miehillä ehkä hyväksyttävämpää mut who cares.


    • jo klassista?

      Printtipaitoja, lähinnä pienellä mainostekstillä alkoi esiintyä 50-luvulta alkaen. Tähän aikaan epäsäännöillisiä kuvioita tehtiin lähinnä eriväristä kangasta käyttämällä tai brodeeramaalla.

      Isoja kuvioita ja tekstejä ei aluksi ollut 70-luvun lopulla muotiin tulleissa collegepaidoissakaan. 80-luvun puolivälissä muoti muuttui (jälleen) värikkääksi ja printtikuviot saatoivat peittää jopa suuren osan vaatteesta. Painotekniikka kehittyi? Tyypillisesti paitaan kuului jokin isokokoinen, merkityksetön englanninkielinen teksti ja iso kuva.

      Hiphoppiireistä 90-luvun alussa levinnyt hupparimuoti oli uusi alusta printtien kokeilemiseen.

    • TAdaaTAdaa

      Jos printissä on sanomaa, se on jotenkin fiksumman näköistä kuin vaatevalmistajan logo tai jokin muu mainos. Ne on säälittäviä!
      Nykyään T-paitoihin saa oman aiheen joten personoi ne mielellään, teet itsestäsi kiinnostavamman.

      27v on parhaimmillaan kun osaa pukeutua eri paikkoihin niiden edellyttämällä tavalla eikä siten, että farkut, converset, T-paidat ja hupparit olisivat pakollisen puvun lisäksi ainoita vaatekaapista löytyviä.
      Ole vaihteleva, näytät älykkäämmältä, on tämän tytön mielipide.

    • mä oon niin rock

      olen 51 v.nahkarotsi,buutsit tai tennarit.ne seuraa hautaan asti.

      • menee1

        Vähän sama homma mulla. Huppari ja lippalakki väärinpäin. Olen 50v.


    • niiiiiina

      Mä olen ainakin nyt 30 vuoden iässä innostunut huppareista. Onko sillä nyt niin väliä miten vapaa-ajalla pukeutuu :) Mä ainakin pukeudun huppariin, se on niin kiva ja pehmeä sisältä. Rento vapaa-ajan pukine. Pukeudutaan sitten siistimmin töihin, sinne en voisi mennä hupparissa. En mä nuorempana omistanut yhtään hupparia..

      • ???

        Ai mikset vois mennä duuniin hupparissa?


    • Tötsykkä

      Eiköhän sitä siun kasvot kuitenkin paljasta, että kyse on kuitenkin ihan aikuisesta. Pukeudu vain rohkeasti siten kuin haluat. Tylsää olisi yrittää tunkea itseään johonni muotteihin vaan sen perusteella miten näkee muiden samanikäisten pukeutuvan. Kyllä sitä on nähnyt joidenkin nelikymppistenkin miesten ja naisten pukeutuvan erittäin nuorekkaasti, eikä se ole keneltäkään muulta pois. Jokainen on omanlaisensa ja sillä sipuli. :)

      Kyllä sitä itsekin viä näin kaksvitosena tasan tarkkaan vetää sen hupparin ja tennarit piälle jos siltä tuntuu. Ihan sama mitä muut siitä tuumaa, kunhan itsellä on luonteva ja hyvä olla niissä vermeissä missä millonkin on. :)

      Ihan liikaa ihmiset monasti miettii sitä, mitä muut ajattelee sen sijaan, että olisivat vain rohkeasti omia itsejään. Kyllä aito ihminen kuitenkin aina rikastuttaa ympäristöä, oli sitten päällä mitä hyvänsä. Valmiit, tylsät muotit on persiistä.

    • itse vaatteeni kanna

      Olen jo yli 40-vuotias nainen ja tykkään pukeutua rennosti, hupparia käytän paljon, töissäkin se on hyvä timexien alla.

    • n29

      En käytä farkkuja mielellään. Ne on kireet ja ärsyttävät. Käytän kangashousuja. En pysty käyttämään lyhyitä puseroita. Sen jälkeen kun havahduin siihen, miten paljaalta pylly näyttää ja miten paljon miehet niitä tiirailee, siirryin käyttämään tarpeeksi väljiä ja pitkiä paitoja. On helpotus olla katseilta piilossa. Joskus käytän huppareita, mutta hillityn värisiä. Räikeet vaatteet on kamalia. Hameita en käytä koskaan. En halua että minuun suhtaudutaan ensisijaisesti naisena, sukupuolena. Tyyli on muuttunut sitten nuoruusvuosien, jolloin käytin farkkuja, kireitä paitoja, naurettavia talvitakkeja...

      • Nainen 35v.

        Eli edelleen pukeudut muiden varsinkin miesten mielipiteiden mukaan. Värikkäät vaatteet erottuvat ihanasti massasta ja ovat jopa muotia tällä hetkellä ;)! Itse pidän tyköistuvia, mutten liian kireitä vaatteita eikä pylly ikinä vilku. Osa miehistä ja myös naisista tiirailee aina riippumatta vaatetuksesta. Pukeuden toki tilanteen mukaan ja pukeutuminen luonnollisesti muuttunut teini-aikakauden jälkeen, sillä muiden huomioiminen pukeutumisessakin on kohteliasta käytöstä, mutta mikä silti itsestä näyttää ja tuntuu hyvältä. Panostan jonkin verran pukeutumiseen, sillä pidän erilaisista vaatteista ja eri tyyleistäkin sekä pukeutuminen voi ja saa olla hauskaa :D! Olen onnellinen pukeutumistyylissäni, joka varmaan erottuu edukseen, sillä saan melkein päivittäin kohteliaisuuksia pukeutumisestani kummaltakin sukupuolelta.

        Ap:lle vielä sen verran, että ilmeisesti viihdyt vaatteissasi ja itsessäsi, niin miksi ihmeessä pitäisi muuttaa mitään!? Hyvinvointi vaatteissakin usein heijastuu positiivisuutena ulospäin varsinkin, kun vaatteet ovat näkyvä osa ihmisyyttä ja jos kannat vaatteesi hyvin, joka yl. tulee luonnollisesti vaatteissa viihtyessään!


      • Bongari20v.
        Nainen 35v. kirjoitti:

        Eli edelleen pukeudut muiden varsinkin miesten mielipiteiden mukaan. Värikkäät vaatteet erottuvat ihanasti massasta ja ovat jopa muotia tällä hetkellä ;)! Itse pidän tyköistuvia, mutten liian kireitä vaatteita eikä pylly ikinä vilku. Osa miehistä ja myös naisista tiirailee aina riippumatta vaatetuksesta. Pukeuden toki tilanteen mukaan ja pukeutuminen luonnollisesti muuttunut teini-aikakauden jälkeen, sillä muiden huomioiminen pukeutumisessakin on kohteliasta käytöstä, mutta mikä silti itsestä näyttää ja tuntuu hyvältä. Panostan jonkin verran pukeutumiseen, sillä pidän erilaisista vaatteista ja eri tyyleistäkin sekä pukeutuminen voi ja saa olla hauskaa :D! Olen onnellinen pukeutumistyylissäni, joka varmaan erottuu edukseen, sillä saan melkein päivittäin kohteliaisuuksia pukeutumisestani kummaltakin sukupuolelta.

        Ap:lle vielä sen verran, että ilmeisesti viihdyt vaatteissasi ja itsessäsi, niin miksi ihmeessä pitäisi muuttaa mitään!? Hyvinvointi vaatteissakin usein heijastuu positiivisuutena ulospäin varsinkin, kun vaatteet ovat näkyvä osa ihmisyyttä ja jos kannat vaatteesi hyvin, joka yl. tulee luonnollisesti vaatteissa viihtyessään!

        Tiiraan jokaisen vähänkin paremman näköisen naisen pepun, jos vain mahdollista.


      • TarkkaSilmä
        Nainen 35v. kirjoitti:

        Eli edelleen pukeudut muiden varsinkin miesten mielipiteiden mukaan. Värikkäät vaatteet erottuvat ihanasti massasta ja ovat jopa muotia tällä hetkellä ;)! Itse pidän tyköistuvia, mutten liian kireitä vaatteita eikä pylly ikinä vilku. Osa miehistä ja myös naisista tiirailee aina riippumatta vaatetuksesta. Pukeuden toki tilanteen mukaan ja pukeutuminen luonnollisesti muuttunut teini-aikakauden jälkeen, sillä muiden huomioiminen pukeutumisessakin on kohteliasta käytöstä, mutta mikä silti itsestä näyttää ja tuntuu hyvältä. Panostan jonkin verran pukeutumiseen, sillä pidän erilaisista vaatteista ja eri tyyleistäkin sekä pukeutuminen voi ja saa olla hauskaa :D! Olen onnellinen pukeutumistyylissäni, joka varmaan erottuu edukseen, sillä saan melkein päivittäin kohteliaisuuksia pukeutumisestani kummaltakin sukupuolelta.

        Ap:lle vielä sen verran, että ilmeisesti viihdyt vaatteissasi ja itsessäsi, niin miksi ihmeessä pitäisi muuttaa mitään!? Hyvinvointi vaatteissakin usein heijastuu positiivisuutena ulospäin varsinkin, kun vaatteet ovat näkyvä osa ihmisyyttä ja jos kannat vaatteesi hyvin, joka yl. tulee luonnollisesti vaatteissa viihtyessään!

        Vaikka näinnn Joulunakin, ekan aon pylly otettava huomioon... heh heh

        JK.kyllä katson pyllyä


    • Farkkulinja

      Oon pian 60 v. äijänkäppyrä ja pukeutunut farkkuihin n, 45 v.
      Ollut jo 4 kertaa muodissakin tämän ajan kuluessa.

    • Kallu.

      Olen 75-v ja hupparit, tennarit ja printtipaidet on päällä ja pysyy.

    • Hottismamma xD

      Hei, ole ihan huoleti ton pukeutumisen suhteen. Olen 34-vuotias nainen, eikä mua millään tavalla häiritse vetästä päälle tipunkeltaista tai vaikka pinkkiä hupparia. Löytyypä joogapökät, minkä persauksessa lukee HOT. Tennarit on just kivat kun kipaset lähikaupassa työpäivän jälkeen. Tän verran saakin olla ikiteini. Hyvää loppuvuotta ja vielä parempaa tulevaa!

    • ---

      minä olen kohta 33, ja en ole koskaan edes PUKUA kokeillut.

      supparit on mun valinta.

    • peace1

      Ja kun tärkeintä on kuitenkin se sydämen sivistys, niin eiköhän se riitä, että on melko puhtaat vaatteet, joissa itse viihtyy.
      Kärsitään toisiamme!

    • 19+2

      Vaatteet eivät tee minuutta, mutta tosi on, että ympäristö vaatii meitä olemaan joku toinen monella tapaa, ja se alkaa jo kehdossa, joten kuka loppujen lopuksi muistaa alkuperäisen aidon itsensä? Voin suositella tutustumaan Alkuajatukseen, siitä löytyy välineet aidon minuuden löytämiseen. Googlamalla löytyy.

    • vaimoke3

      Mun miehellä ikää 53 ja vieläkin kulkee huppareissa ja lenkkareissa.Itse kuljen myös nuorekkaissa vaatteissa,ei se iästä ole kiinni.Toisinaan tykkään pukeutua myös hienosti ja puku se miehen tekee eli tilanteen mukaan.Ikä on vaan luku ja sä olet nuori vielä:)

      • Miesmikkihiiriasussa

        Ei puku mitään miestä tee, jos näin olisi mikä mies olisi ilman pukua? Alkulimaako vai... Voi Luoja, miten typeriä sanontoja.


    • Ja mummokin vielä!21

      Täältä löytyy yli nelikymppinen ja yli kuusikymppinen joka pitää huppareita ja t-paitoja ei haittaa menoa laisinkaan. Pysytään oma itsenä ei muututa massaksi:)

      • Wandula

        Hupparissahan sitä vasta massaa oletkin!

        Mutta tietysti on hyvä pukeutua omaksi tuntemallaan tavalla, tietysti työn asettamat rajoitukset huomioonottaen. Itse en lähtisi treffeille hupparimiehen kanssa, mutta se on taas oma makuasiani...


    • Max Martin

      Hupparit, tennarit ja printtipaidat on osa fitnesspukeutumista ja ehkä se vaan tuntui muoti-ilmiöltä sinusta silloin, kun itse olit noin 20-vuotias, kun Britney Spearsinkin ura oli vasta aluillaan. Että ei ne edes ole mitään nuorisovaatteita, vaan fitnessvaatteita ja tottakai niitä käyttää myös yli 16-vuotiaat. Sporttiset vaatteet on kuntoilijoiden kestosuosikkeja, eikä kukaan nyt vaatteita iän mukaan ala vaihtamaan, mutta monille Fitnesskin oli vain ohimenevä muotijuttu.

      Fitness vähän jäi globalisaation jalkoihin tai tuli ne kuolemantuomiot ja muoti siirtyi sinne kirkkokansan vaatetyyliin, mutta ei sentään kaikki fitneksetkaan vielä ihan kuolleita ole.

    • Älä ressaa!

      ite oon kohta 40v ja käytän huppareita, kuvioituja farkkuja ja lenkkareita enkä näe siinä mitään ongelmaa se on mun tyylini!!
      Tosin muutenkin olen kyllä niin nuorennäköinen että ei herätä mitään huomiota pukeutumiseni.

    • fallingstars

      Kuka määrää millaisia vaatteita täytyy pitää? Lasten vaatteissa on iät, koska lapset kasvaa, mutta enkä kun lakkaa kasvamasta? Onko mekoissa ikä että tämä mekko sopii 40-50 vuotiaalle tai onko hupparissa että tätä saa pitää 13-20 vuotias? Sitten arvostellaan julkkiksia jotka ovat 80 vuotiaita ja pitävät minihametta. Jos on vielä hyvät sääret niin miksi ne pitäisi peittää? Sehän antaa vain ihmisille toivoa, että tuossakin iässä voi olla vielä hyvännäköinen kroppa! JOS vaate on hyvännäköinen päällä sekä siinä viihtyy niin osta se. Toivoisinkin enemmän vaateliikkeitä, joissa olisi valinnanvaraa kun useimmissa liikkeissä on todellakin jämähdetty jonnekin menneelle vuosituhannelle, koska "aikuisten" ihmisten liikkeissä on yleensä vain tylsiä vaatteita, ei mitään iloa, ei mitään mielikuvitusta. Mustaa, harmaata, ruskeaa.....

    • 5+17

      Hupparit ovat lastenvaatteita. Suomi on varmasti ainoita maita, joissa on paljon huppareita käyttäviä aikuisia. Ei näytä mielestäni hyvältä. Minä, eikä moni kaverikaan esimerkiksi kelpuuttaisi itselleen miestä, joka käyttää huppareita.

      • huokaus

        Et oo vissiin USAssa käyny koskaan ?? Huppari vaate siinä missä muutkin.
        Ei niissä eikä muissakaan oo ikärajaa.


      • 7272
        huokaus kirjoitti:

        Et oo vissiin USAssa käyny koskaan ?? Huppari vaate siinä missä muutkin.
        Ei niissä eikä muissakaan oo ikärajaa.

        Euroopassa taas näin ostoskeskuksen, jossa oli hupparikielto. Hupparikansa kun on profiloitunut ongelmia aiheuttavaksi roskaväeksi.


      • kristiiiiiiiiiiiiiii

        Sun kaltaisille on tietty nimitys eli VANHAPIIKA =) Älä ihmeessä valitse miestä, joka käyttää hupparia, ne on kaikki pedofiilejä loppupeleissä. Toisaalta, pukumiehissä on paljon sarjamurhaajia, ja farkkujen käyttäjät lähes aina vaimonhakkajia jne....


      • ....................
        kristiiiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

        Sun kaltaisille on tietty nimitys eli VANHAPIIKA =) Älä ihmeessä valitse miestä, joka käyttää hupparia, ne on kaikki pedofiilejä loppupeleissä. Toisaalta, pukumiehissä on paljon sarjamurhaajia, ja farkkujen käyttäjät lähes aina vaimonhakkajia jne....

        Niin, gangsteritkin kulkevat aina puvuissa ja tukka komeasti sliipattuna.


    • -J-

      Miksi pitää ajatella muiden mielipiteitä?? Pukeudut juuri niinkuin itsestä hyvältä tuntuu! Mä itse olen 37-vee mimmi, käytän jatkuvasti farkkuja ja printtipaitoja/huppareita. Tukkatyylini on 80-90-luvulta enkä häpeile sitä yhtään =) Näytän juuri siltä miltä itse haluan näyttää, p****t muiden mielipiteistä! Erotunhan mä porukasta mut se ei mua haittaa. Oot vaan sinut itses kanssa niin voit olla tyytyväinen =)

    • Old School

      Farkut, t-paidat (printillä tai ilman), villapaidat yms. rennot vetimet ovat aina olleet suosikkejani ja tulevat myös olemaan. Töissä joutuu joskus pitämään pukuakin, mutta useimmiten sielläkin riittää sellainen pikkutakki-poolopaita yhdistelmä.

      Mutta ei se iästä ole kiinni. Minulla ikää vajaat 60v.

    • nainenhki30v

      Olen nainen 30 v ja liikun vanhoissa huppareissa ja Reebokin pinkeissä tarra-lenkkareissa. Mukavaa. ;)

      • Spede-Matti Loiri

        Miten pinkeät kengät voivat olla mukavat? Itsehän siis, nimittäin, käytän sopivan väljää lestiä. Naiset kyllä käyttävät usein liian pieniä kenkiä. Miksi? Miehet taas liian pinkeitä paitoja ja vielä yleisemmin puvun takkeja. Onneksi pikeepaita ei Suomessa ole in. Euroopammassa on hyvinkin ja Atlanttin rannoilla eritoten. Ei sovi ”kelleen”.


      • Vaikea kieli...
        Spede-Matti Loiri kirjoitti:

        Miten pinkeät kengät voivat olla mukavat? Itsehän siis, nimittäin, käytän sopivan väljää lestiä. Naiset kyllä käyttävät usein liian pieniä kenkiä. Miksi? Miehet taas liian pinkeitä paitoja ja vielä yleisemmin puvun takkeja. Onneksi pikeepaita ei Suomessa ole in. Euroopammassa on hyvinkin ja Atlanttin rannoilla eritoten. Ei sovi ”kelleen”.

        Pinkit kengät ei pinkeät.


    • ovat näköisiä

      Noi hupparihörhöt on ihan roiston näköisiä, varmaan oikeasti ovatkin.

    • 20+20

      Nykyäänhän "nuorekkaat" nelikymppiset miehetkin kulkevat huppareissa ja skeittikengissä, joten voit hyvillä mielin kulkea vieläkin aina 10 vuotta noissa vermeissä.

      • jennie..87

        Se näyttää typerälle, kun nelikymmiset pukeutuu kuten teinit.


      • Nainen olen
        jennie..87 kirjoitti:

        Se näyttää typerälle, kun nelikymmiset pukeutuu kuten teinit.

        Totta, olen samaa mieltä.


      • hsdhfdjbdfjbjbfgj
        Nainen olen kirjoitti:

        Totta, olen samaa mieltä.

        Samaa mieltä täällä. Haluan seurustella MIEHEN kanssa, enkä hupparipoitsujen kanssa.


      • ....................
        hsdhfdjbdfjbjbfgj kirjoitti:

        Samaa mieltä täällä. Haluan seurustella MIEHEN kanssa, enkä hupparipoitsujen kanssa.

        Joo ja vaatteethan sen lapsellisen mulkun mieheksi muuttaa, hah. Typerykset.


      • jtfjntfjnygkykuknuik
        .................... kirjoitti:

        Joo ja vaatteethan sen lapsellisen mulkun mieheksi muuttaa, hah. Typerykset.

        Puku miehen tekee, sanotaan. Jos mies arvostaa asuaan, hän muuttuu sen myötä. Naisilla sama - tuntisin itseni hutsuksi nahkaisessa minihameessa, verkkosukissa ja tiukassa niukassa topissa.


    • nainen27

      Äh. Itse olen saman ikäinen nainen ja pukeudun AINA huppariin ja farkkuihin tennareihin. Kesällä on sitten päällä hyvin istuva t-paita tai toppi ja kevyemmät housut. Jokainen pukeutukoon niin kuin tykkää. Toiset meistä on puku- ja jakkupukuihmisiä, toiset tykkää pukeutua rennommin.

      Tietysti virallisemmissa tilanteissa kannattaa miettiä, mitä pukeutumiselta vaaditaan...

    • 9+9

      Ikää 39v , enkä ole kertaakaan edes ajatellut miksi en voisi pitää hupparia, farkkuja ja lenkkareita . Ihan oikeissa töissäkin olen

    • ugh3

      Se ihan riippuu printistä ja tekstistä... Ei todellakaan toimi jos mustassa paidassa lukee valkoisilla tikkukirjaimilla TUSSUMAGNEETTI tai PIPARIN TARPEESSA tms yhtä "hassua".

      Jos taas laadukas ja näyttävä kuvio/teksti, silloin toimii kyllä kaiken ikäisillä.

    • oikkari opiskelija

      49 vee ja yliopisto-opiskelija. Usein huppari, jalassa aina farkut, joskin sellaiset perussiniset harvemmin. Mustia ja harmaita. Sulan maan aikana lenkkarit, märällä kelillä kumpparit. Talvella sentään nahkaiset talvikengät. Talvella päässä musta rosvopipo. Näin sulautuu paremmin opiskelijajoukkoon eikä luulla opettajaksi.

    • naaaaa naaaaa

      Olen nelikymppinen ja innostunut huppareista. Minulla on sellaisia useita, oleellista vain ettei ole kulahtaneita vaan uudehkoja. Farkut ja tennarit olleet jo kauan vakioasusteeni, noita molempia on kaapit pullollaan. En usko vaihtavani tyyliani. Puku oli kova juttu nuorempana, nyt ei juuri nappaa. Minulla on useampi korkeakoulututkinto ja olen koulutusta vastaavassa duunissa. Kukin tyylillaan.

    • oblivion_83

      ikää nyt jo 30, ja karteroopn inventario paljasti et ei ole ku printillisiä mainos-/ kuva t-paitoja, huppareita, en omista villapaitaa, mutta juhlavampiin tilaisuuksiin kyllä muutamat kauluspaidat löytyy solmiolla.
      En ole koskaan miettinyt mitä muut ajattelevat minusta tai pukeutumisestani...

      Saa nähdä muuttaako alkava AMK vaatetusta enemmän valkokaulus suuntaan, nyt ylpeänä duunarina lenkkarit ja hupparit päällä mennään...

    • Pukeutuminen

      Olen sitä mielt jokainen pukeutuu siihen mihin tykkää ja viihtyy asussa Minust ei vaatteiss ole ikärajoja kokoja vaan

    • uuh1

      En lukenut kaikkia viestejä, mutta ajat ovat muuttuneet. Se, mihin ihminen nuorna tottuu, sitä hän kuljettaa mukanaan koko elämänsä, oli se sitten maiharit tai musiikki. Esimerkkeinä ovat 80-luvulla parikymppisiä olleet, jotka ovat kuljettaneet mukanaan kasarimuotia. Nykyaika on jotenkin sallivampikin yksilön persoonan osoittamiselle kuin kultainen ysäri, kun kaikilla piti olla Levikset ja permanentti sekä edes Conversenkaltaiset tossut.

      • Sex Pistols

        Näin 50 ikäisenä naisena olisin varmasti jonkin lääkityksen tarpeessa jos pukisin nuoruuteni punkmuodin mukaisesti vaatteet. Hakaneulat ja niitit nyt, nuorekkuutta vai? Voin silti kotona kuunnella punkmusaa collegekankaisissa verkkareissa ja T-paidassa mut roskista kauemmaksi ulos en niissä mene. Rock ja etenkin punk henkisyyttä voin korostaa jollain erikoisella korulla tai vyöllä. Toimii tehokkaammin kuin teinikledjut tämän ikäisillä. God save this queen, I think ;)


    • Huppareita.

      En ole pitänyt edes teininä, se kun on tavisten tavaramerkki.

    • 18+16=34

      Mulla on Nokijan kontiot , farkut , musta puoli-pitkä umbron toppa takki , näytänkö juntilta ? oo n 51v.

      • Kyllä näytät jos

        noissa vermeissä ilmestyt juhannustansseihin...


    • pettery

      mulla bändipaita!type o negative.bloody kisses.ja olen 42v.-mies!

    • zx vbn

      Oon 27 vuotias nainen ja ostan vaatteeni edelleen nuorten osastolta. Liian tätimäisiä aikuisten osastolla nuo vaatteet... Ja ostin muuten juuri uudet Converset, mua ei kiinnosta muiden mielipiteet.

      • sdfgsehvshshs

        No voivoi....


    • teini334

      Minä olen 20v tyttö ja seurustelin aloittajan ikäisen miehen kanssa joka todellakin pukeutui siististi, kuvailemaasi "ikäistensä" tyyliin. Mielestäni se ei edes sopinut hänelle, hän näytti enemmän ikäiseltään eli nuorelta mieheltä vetäessään päälleen sen printtipaidan ja/tai hupparin.. Mutta tosiaan, ei sillä ole väliä, jokainen pukeutuu juuri niin kuin tykkää varsinkin vapaa-aikanaan. Tyylitajua osoittanee enemmän se että osaa pukeutua tilanteen edellyttämällä tavalla eikä esimerkiksi juhlavampaan tilaisuuteen saavu arkisesti siinä hupparissa. Lisättäköön vielä että oma isäni on alta viidenkymmenen ja printtipaidat ja hupparit usein hänelläkin, hän ei näytä ikäiseltään mutta ei mielestäni todellakaan miltään wannabe-teiniltäkään enkä ikinä ole ajatellut hänen pukeutuvan sopimattomasti ikäänsä nähden, ne vain ovat osa hänen tyyliään.

    • Pate

      Mää käytin koko kesän melekeenpä tuulipukua :)

    • Huppari Heppu

      Annoitpa ajattelemisen aihetta. Ikää 53 v. ja huppari, farkut ja vapaa-ajankengät töissä ihan perusasu. Käytän vielä kapeita nuorisomallisia farkkuja en ukkomallia. Kun kroppa on ok. Onneksi ei ole kauhean muodollista tuo pukeutumispuoli alakouluissa nykyisin, missä työskentelen. Osaan kyllä pukeutua ja laitan puvun ihan mielelläänkin mutta juhliin. Arkena ja töissä on oltava pukeutumisen rentoa. Pankinjohtajaksi ei minusta olisi. Pitäisikö siis muuttaa nyt tyyliä? Onko sportti- ja rockhenkisyys tällä iällä viimeistään unohdettava?

    • Näinmeillä

      Olen 33 vuotias mies ja itse tykkään yhdistellä tyylejä. Esimerkiksi siistin pikkutakin kanssa siistit farkut siistit nahkakengät ja Sex Pistols- tai vaikka Slayer - t-paita. Tai siisti kauluspaita, löysästi solmittu kravatti, liivi, kuluneet farkut ja converset. Kukin tyylillään. Vapaa-ajalla ns. arkiaskareita hoitamassa on helpointa vetää vaan se huppari päälle.

      Ihan sama siinä vaiheessa kun jonottaa autopesuun tai jonottaa ruokakaupan kassalla, yrittää pitää kolmevuotiasta aisoissa toisella kädellä ja toisellä kädellä näpyttelee pankkikortin tunnuslukua.

    • ällöttävää

      Luultavasti et näytä teiniltä vaan yli-ikäiseltä joka yrittää näyttä teiniltä. Oletko varma että teinityyli on sinun tyylisi? Kyllä 30 ikävuottaan lähenevän ihmisen pitäisi olla jo löytänyt oma aikuinen tyylinsä, joka voi olla nuorekas ja moderni. Oletan että aloittaja on mies.

      Hupparit ja tennarit ovat kesämökkivaatteita. Ja printtipaidat ovat ihan kamalia aikuisilla miehillä. Vielä kauheamman näköisiä jo miehellä on printtipaita ja iso maha, niitä näkee yli 50 vuotiaillakin.

    • Taavetti 25 v

      Huppari??? Haloo!!!! Nyt aikuistut ja vähän äkkiä!!!!

      Huppareiden, farkkujen, tennareiden yms. nuorisovaatteiden pitäminen täytyy lopettaa VIIMEISTÄÄN 23-vuotiaana, minkä jälkeen käytetään kauluspaitoja ja tummia suoria housuja tai arkipukua (sininen/harmaa). Vapaamuotoisissa tilaisuuksissa, esim. epävirallisilla kesäjuhlilla voi käyttää lyhythihaista paitaa ja vaaleita housuja tai vähemmän perinteistä pukua. Kello 18 tai myöhemmin alkavissa tilaisuuksissa smokki. Solmiot tulee silittää kerran viikossa, myös ne joita ei käytetä. Fluoritabletti otetaan kello 20.30 ja heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna tarkistetaan kesämökin kaasusäiliö ja saunan kivien kunto. Ei tässä maassa voi elää niin kuin pellossa!

    • Hyvää Joulua

      Hölmölän väki.Olisiko mahdollista että jokainen huolehtisi omasta pukeutumisestaan.Pukeutukoon jokainen miten haluaa.Suomalaisille kaiketi mahdotonta huolehtia vain omista asioistaan.

      • Paha pukki vastaa

        "Olisiko mahdollista että jokainen huolehtisi omasta pukeutumisestaan."

        Ei ole, mikäli joku tekee aloituksen kysyäkseen vinkkiä, siihen on epäkohteliasta vastata.

        "Pukeutukoon jokainen miten haluaa."

        Paha pukki on samaa mieltä

        "Suomalaisille kaiketi mahdotonta huolehtia vain omista asioistaan. "

        Ei, kyllä suomalainen huolehtii ennenkaikkea omista asioistaan. Naapurin asioista huolehtimista kutsutaan kateudeksi.


    • skuttasika

      Ei kyllä tarvitse muuttaa taikka luopua, mikäli sinusta itsestäsi ei siltä tunnu. Olen itsekin 27vuotias ja minua kyllä lähes poikkeuksetta veikataan ikähaarukkaan 21-23 eikä se kyllä johdu edes pukeutumisesta.

      Miten ikä muka määrittelee ihmisen? Miksi iän takia pitäisi pukeutua (varsinkaan vapaa-ajallaan) vaatteisiin jotka ei tunnu luontevilta. Toki juu, töissä voi olla se toisenlainen pukeutuminen, mutta kai töiden ja vapaan välille on hyvä tehdä ero joka tapauksessa.

      Itse olen miettinyt myös jossain vaiheessa, että miten 30vuotiaan pitäisi käyttäytyä, millaiset jutut 30vuotiaalla pitäisi olla? Itselläni on hyvinkin kyseenalainen huumori toisinaan, mutta sitten taas osaan myös olla analyyttinen ja fiksukin kun tarve vaatii.

      Olen tullut tulokseen, että mieluummin 60vuotta vanha kuin aikuinen, kuten Kauko Röyhkä asian ilmaisee. Niin kauan, kun haluan käytää cupcake cultin paitoja, niin käytän hyvällä omalla tunnolla, olin sitten 25 tai 45.

      Lacuna Coilin laulaja Cristina Scabbia on hyvä esimerkki siitä, että 40vuotiaan ei tarvitse näyttää kulahtaneelta keski-ikäiseltä. Siinä on yksi mun esikuva vanhenemiseen.

    • Ikiteinikö?

      Mitä mieltä olette? Hivustyylistäni AVAUKSESSANI OLENKO NÄTTI MIES
      1, 27-vuotias OLEN siltä,

    • Ikiteinikö?

      Ainakin tällä tyylillä saa teineiltä seksii ,heh heh

      t. avaaja Ikiteinikö?

    • 10+7

      Miehen kypsyysasteen, persoonallisuuden ja sosiaaliluokan pystyy hyvin määrittämään hänen pukeutumistapansa ja -tyylinsä perusteella. On olemassa aikuisia miehiä ja "aikuisia" miehiä.

      Nuo hupparit, teinitossut, printtipaidat, "salihousut" jne. arkipukeutumisessa kuvaavat kypsymisvaihetta, jossa mies on saavuttamassa aikuista itseään. Toisilla tuo vaihe voi olla vielä 40-vuotiaanakin. Jokainen tuntee varmasti ainakin yhden sellaisen keski-ikäisen miehen, joka käyttää hupparia. Juuri se sama mies, joka pelailee tietokonepelejä, vouhottaa "äly"puhelimien perään ja katselee jotain ihme fantasiaelokuvia.

      Nuorekkuudessa ei ole mitään vikaa, mutta nuoruudesta on osattava päästää myös irti.

      • 10 7, oletko koskaan pohtinut mielipiteittesi motiiveja?


      • 8+6
        ted kirjoitti:

        10 7, oletko koskaan pohtinut mielipiteittesi motiiveja?

        Myös miesten henkinen kasvu ja kehittymine iän karttuessa ovat normaaleja ja universaalisti tunnettuja ilmiöitä. Se ei ole minun mielipiteeni eikä vaadi motiivia. Vähän kuten lapsi oppii kuivaksi ja koira käymään hiekkalaatikolla; myös mies oppii hiljalleen näyttämään aikuiselta.


      • 9*52
        8+6 kirjoitti:

        Myös miesten henkinen kasvu ja kehittymine iän karttuessa ovat normaaleja ja universaalisti tunnettuja ilmiöitä. Se ei ole minun mielipiteeni eikä vaadi motiivia. Vähän kuten lapsi oppii kuivaksi ja koira käymään hiekkalaatikolla; myös mies oppii hiljalleen näyttämään aikuiselta.

        Kuka opettaa koiraansa käymään hiekkalaatikolla?

        Jos pidät siitä, että kaikki ovat samanlaisia, muuta Pohjois-Koreaan!


      • ....................

        Sinun kaltaisiasi elähtäneitä kurppia vartenko nuoruudesta pitää luopua? Ei kiitos. Voin olla minkä ikäinen tahansa, mutta sydämeltäni olen aina nuori, koska en näe kalkkeutumisessa mitään hienoa, enkä sellaiseen yksinkertaisesti suostu. Teen sitä, mitä lystään, enkä hypi lokerosta toiseen iän, taikka trendien takia, kuten elähtäneet kurpat tekevät yrittääkseen muodikkuudellaan peittää sitä tosiasiaa, että heissä ei ole mitään, mistä ottaa kiinni. Ellei sitten diggaa teennäisiä ihmisiä, jotka ovat olevinaan sitä, mitä esittävät sen viimeistä huutoa olevan "arvokkaan rouvan" jakkupuvun alla, samalla kun harrastaa kulttuuria Ateneumissa ja jonka jälkeen mennään siemaisemaan viiniä klassisen musiikin säestyksellä, vaikkei oikeasti yhtään kiinnostakaan. Mutta tärkeintähän ei olekaan se, mistä itse on kiinnostunut, vaan se, mistä muut luulevat sinun olevan kiinnostunut.

        Kumma juttu, kuinka fantasiaelokuvat häiritsevät joitain, vaikka kaikki elokuvat ovat enemmän, tai vähemmän fantasiaa. Suurin osa maapallon väestöstä vieläpä uskoo tosissaan johonkin pilvilinnoihin, eikä siinä ole mitään, mutta fantasiaelokuvat ovat taas jotain niin lapsellista. Kuten ne tietokonepelitkin, tottakai. Ehkäpä se passiivinen television tuijottaminen, tai kirjan lukeminen ovat helpompaa kaltaisellesi, jonka tarvitsee päteä pukeutumisellaankin, kuin käyttää aivojaan eteenpäin pääsemiseksi.

        Juuri kaltaisesi idiootit vituttavat saatanasti. Sitä ollaan niin olevinaan ja eletään valmiiden konservatiivisten mielipiteiden mukaisesti ja ollaan olevinaan samalla jotain niin helvetin aitoa. Olet vain surkimus, joka yrittää nostaa itsensä hivenen ylemmäs typeriä syitä käyttäen, koska mitään muuta mahdollisuutta kaltaisellasi ihmissaastalla ei ole ylemmäs päästä. Sitten vielä uskotaan niihin omiin fantasioihin, kuten hihhulitkin. Jos näkisin sinut kadulla, sylkisin päällesi.


      • sdhdfhdfbhdfj
        .................... kirjoitti:

        Sinun kaltaisiasi elähtäneitä kurppia vartenko nuoruudesta pitää luopua? Ei kiitos. Voin olla minkä ikäinen tahansa, mutta sydämeltäni olen aina nuori, koska en näe kalkkeutumisessa mitään hienoa, enkä sellaiseen yksinkertaisesti suostu. Teen sitä, mitä lystään, enkä hypi lokerosta toiseen iän, taikka trendien takia, kuten elähtäneet kurpat tekevät yrittääkseen muodikkuudellaan peittää sitä tosiasiaa, että heissä ei ole mitään, mistä ottaa kiinni. Ellei sitten diggaa teennäisiä ihmisiä, jotka ovat olevinaan sitä, mitä esittävät sen viimeistä huutoa olevan "arvokkaan rouvan" jakkupuvun alla, samalla kun harrastaa kulttuuria Ateneumissa ja jonka jälkeen mennään siemaisemaan viiniä klassisen musiikin säestyksellä, vaikkei oikeasti yhtään kiinnostakaan. Mutta tärkeintähän ei olekaan se, mistä itse on kiinnostunut, vaan se, mistä muut luulevat sinun olevan kiinnostunut.

        Kumma juttu, kuinka fantasiaelokuvat häiritsevät joitain, vaikka kaikki elokuvat ovat enemmän, tai vähemmän fantasiaa. Suurin osa maapallon väestöstä vieläpä uskoo tosissaan johonkin pilvilinnoihin, eikä siinä ole mitään, mutta fantasiaelokuvat ovat taas jotain niin lapsellista. Kuten ne tietokonepelitkin, tottakai. Ehkäpä se passiivinen television tuijottaminen, tai kirjan lukeminen ovat helpompaa kaltaisellesi, jonka tarvitsee päteä pukeutumisellaankin, kuin käyttää aivojaan eteenpäin pääsemiseksi.

        Juuri kaltaisesi idiootit vituttavat saatanasti. Sitä ollaan niin olevinaan ja eletään valmiiden konservatiivisten mielipiteiden mukaisesti ja ollaan olevinaan samalla jotain niin helvetin aitoa. Olet vain surkimus, joka yrittää nostaa itsensä hivenen ylemmäs typeriä syitä käyttäen, koska mitään muuta mahdollisuutta kaltaisellasi ihmissaastalla ei ole ylemmäs päästä. Sitten vielä uskotaan niihin omiin fantasioihin, kuten hihhulitkin. Jos näkisin sinut kadulla, sylkisin päällesi.

        Ootpas ahdasmielinen! Sinusta ei mikään puku miestä tee, rahvaanomaisuus näkyy jo tekstissäsi. Viimeinen lauseesi on luonnettasi kuvaava, mitä ilmeisimmin.


      • Päivän naurut!
        .................... kirjoitti:

        Sinun kaltaisiasi elähtäneitä kurppia vartenko nuoruudesta pitää luopua? Ei kiitos. Voin olla minkä ikäinen tahansa, mutta sydämeltäni olen aina nuori, koska en näe kalkkeutumisessa mitään hienoa, enkä sellaiseen yksinkertaisesti suostu. Teen sitä, mitä lystään, enkä hypi lokerosta toiseen iän, taikka trendien takia, kuten elähtäneet kurpat tekevät yrittääkseen muodikkuudellaan peittää sitä tosiasiaa, että heissä ei ole mitään, mistä ottaa kiinni. Ellei sitten diggaa teennäisiä ihmisiä, jotka ovat olevinaan sitä, mitä esittävät sen viimeistä huutoa olevan "arvokkaan rouvan" jakkupuvun alla, samalla kun harrastaa kulttuuria Ateneumissa ja jonka jälkeen mennään siemaisemaan viiniä klassisen musiikin säestyksellä, vaikkei oikeasti yhtään kiinnostakaan. Mutta tärkeintähän ei olekaan se, mistä itse on kiinnostunut, vaan se, mistä muut luulevat sinun olevan kiinnostunut.

        Kumma juttu, kuinka fantasiaelokuvat häiritsevät joitain, vaikka kaikki elokuvat ovat enemmän, tai vähemmän fantasiaa. Suurin osa maapallon väestöstä vieläpä uskoo tosissaan johonkin pilvilinnoihin, eikä siinä ole mitään, mutta fantasiaelokuvat ovat taas jotain niin lapsellista. Kuten ne tietokonepelitkin, tottakai. Ehkäpä se passiivinen television tuijottaminen, tai kirjan lukeminen ovat helpompaa kaltaisellesi, jonka tarvitsee päteä pukeutumisellaankin, kuin käyttää aivojaan eteenpäin pääsemiseksi.

        Juuri kaltaisesi idiootit vituttavat saatanasti. Sitä ollaan niin olevinaan ja eletään valmiiden konservatiivisten mielipiteiden mukaisesti ja ollaan olevinaan samalla jotain niin helvetin aitoa. Olet vain surkimus, joka yrittää nostaa itsensä hivenen ylemmäs typeriä syitä käyttäen, koska mitään muuta mahdollisuutta kaltaisellasi ihmissaastalla ei ole ylemmäs päästä. Sitten vielä uskotaan niihin omiin fantasioihin, kuten hihhulitkin. Jos näkisin sinut kadulla, sylkisin päällesi.

        Joo-o. Huh huh! Siinä vasta kaavoihin kangistunut ihminen, varsinainen überkonservatiivi, jolla on jumalan näkökyky ja tuomiovalta. Sitä tunnetaan niiiin tarkkaan muiden ihmisten motiivit, että oma itse jää kokonaan näkemättä ja kritisoimatta. Vielä piirun verran samaan suuntaan, niin olet paranoidina mielisairaalassa.


    • markkkkku

      Isoilla värikkäillä kuvilla ja logoilla varustetut bändipaidat ne vasta rumia ovatkin aikuisten ihmisten päällä!

      No vaan ihan sama tosiaan. Mä olen 40 ja pidän huppareita ja t-paitoja nimenomaan koska niin haluan. Ei voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet.

    • grown up

      Täytin itse 27v vuonna 2001 ja silloisissa toimistomaisissa töissä käytin mieluiten kauluspaitoja ja tummia housuja, en kuitenkaan pukua sentään. Vapaa ajalla vähän rennompaa mutta en ole kokenut itse olevani milloinkaan hupparikansaa

      Teini-iässä olin 80-luvun lopulla - 90-luvun alussa ja silloin oli mm. neonvärisiä printtipaitoja, ja esim. 90-luvun alkupuolella värillisiä farkkuja esim. myrkynvihreä, viininpunainen ym. jollaisia en voinut kuvitellakaan pitäväni myöhemmin.

      Nykyisin töissäni olen haalarikansaa ja vapaa-ajalla haluan pukeutua vähän tasokkaammin, kauluspaitoja ja tummia housuja, hillityn asiallinen pukeutuminen kyllä sopiikin kun olen sentään jo 39v.
      En voisi kuvitella nyt pitäväni paitaa jossa on mitään kuvaa tai tekstiä, en ole kävelevä mainos eikä mulla ole mitään erityistä "statementia" ilmaistavana kenellekään.

      • grown up

        Mistä hyvästä nuo miinukset?


      • Nainen olen
        grown up kirjoitti:

        Mistä hyvästä nuo miinukset?

        Varmaan siks kun et komppaa huppareita, converseja ja T-paitoja suosivia nk. ikiteinejä. Kaikki eivät ymmärrä että koulutustaso ja ylipäätään älykkyys näkyvät päällepäin. Kaikille asuille on oma hetkensä joten "jokapäiväteinikledjut" on tyyppejä sieltä tyhmimmästä päästä.


      • Hölmöpä olet
        Nainen olen kirjoitti:

        Varmaan siks kun et komppaa huppareita, converseja ja T-paitoja suosivia nk. ikiteinejä. Kaikki eivät ymmärrä että koulutustaso ja ylipäätään älykkyys näkyvät päällepäin. Kaikille asuille on oma hetkensä joten "jokapäiväteinikledjut" on tyyppejä sieltä tyhmimmästä päästä.

        Älykkäämmät ihmiset ovat yleensä myös suvaitsevaisempia.

        Voin lyödä vetoa, että olen Sinua älykkäämpi (vaikkei se päällepäin näykään).


      • hdrjfbdjfjbfjgjgb
        Hölmöpä olet kirjoitti:

        Älykkäämmät ihmiset ovat yleensä myös suvaitsevaisempia.

        Voin lyödä vetoa, että olen Sinua älykkäämpi (vaikkei se päällepäin näykään).

        Miksi kaikki rasistiset mamuvastaiset käyttävät printattuja huppareita ja T-paitoja, lenkkareita ja farkkuja ja kuuntelevat aggressiivista musaa? No siks kun niillä ei oo älliä. Vaatteet on mun ja aatteet ja sillee...
        Leimautuminen on niiiiin helppoa, sillä minkäänlaista yksilöllisyyttä nuo em, vermeet ei tosiaankaan ole.
        Älykäs tietää sen eikä käytä vaatteita kuin univormua.


      • Kaikki ja aina
        hdrjfbdjfjbfjgjgb kirjoitti:

        Miksi kaikki rasistiset mamuvastaiset käyttävät printattuja huppareita ja T-paitoja, lenkkareita ja farkkuja ja kuuntelevat aggressiivista musaa? No siks kun niillä ei oo älliä. Vaatteet on mun ja aatteet ja sillee...
        Leimautuminen on niiiiin helppoa, sillä minkäänlaista yksilöllisyyttä nuo em, vermeet ei tosiaankaan ole.
        Älykäs tietää sen eikä käytä vaatteita kuin univormua.

        Et taida olla kovin älykäs?


      • hdrjfbdjfjbfjgjgb
        Kaikki ja aina kirjoitti:

        Et taida olla kovin älykäs?

        Olen.


      • Aina ja kaikki
        hdrjfbdjfjbfjgjgb kirjoitti:

        Olen.

        Luulet vaan.


      • ....................
        hdrjfbdjfjbfjgjgb kirjoitti:

        Miksi kaikki rasistiset mamuvastaiset käyttävät printattuja huppareita ja T-paitoja, lenkkareita ja farkkuja ja kuuntelevat aggressiivista musaa? No siks kun niillä ei oo älliä. Vaatteet on mun ja aatteet ja sillee...
        Leimautuminen on niiiiin helppoa, sillä minkäänlaista yksilöllisyyttä nuo em, vermeet ei tosiaankaan ole.
        Älykäs tietää sen eikä käytä vaatteita kuin univormua.

        Miksi kaikki gangsterit ja paskaapuhuvat kansanedustajat käyttävät pukua? Niin, he ovat ilmeisen fiksua porukkaa, jota sietää ihailla.

        Univormuthan kiihottavat monia naisia, jotka juoksevat pimppi märkänä sellaista kantavien perässä. Natsitkin tiesivät, että korealla univormulla on merkityksensä.


      • rthbdrhrrry
        Aina ja kaikki kirjoitti:

        Luulet vaan.

        Onpas joku lapsellinen, tartut provoon :D'
        Minakin olen sinua älykkäämpi ja se ottaa sua pattiin, näköjään.


      • fghjntkyiknyyy
        .................... kirjoitti:

        Miksi kaikki gangsterit ja paskaapuhuvat kansanedustajat käyttävät pukua? Niin, he ovat ilmeisen fiksua porukkaa, jota sietää ihailla.

        Univormuthan kiihottavat monia naisia, jotka juoksevat pimppi märkänä sellaista kantavien perässä. Natsitkin tiesivät, että korealla univormulla on merkityksensä.

        Jaha, pervo tuli kommentoimaan. Saitkos mielikuvies ansiosta?


      • Ottaapa pattiin
        rthbdrhrrry kirjoitti:

        Onpas joku lapsellinen, tartut provoon :D'
        Minakin olen sinua älykkäämpi ja se ottaa sua pattiin, näköjään.

        Mun iskä pieksee sun iskän!

        Voitin!

        PS. Osaat todella hyvin peittää älykkyytesi, joten pisteet sulle siitä. ;p


      • IwinUfail
        Ottaapa pattiin kirjoitti:

        Mun iskä pieksee sun iskän!

        Voitin!

        PS. Osaat todella hyvin peittää älykkyytesi, joten pisteet sulle siitä. ;p

        mun isä pieree sun iskän kumoon!

        Voitin!


      • Pakko myöntää
        IwinUfail kirjoitti:

        mun isä pieree sun iskän kumoon!

        Voitin!

        Voitit! ;o)


    • Verkkarit

      Hyvää joulun jatkoa kaikille.

      Olen 53v. mies ja käytän torilta ostettuaja printtipaitoja normaalisti. Lopuksi työpaitoina. Tosin en kuulu siihen kategoriaan ihmisiä, jotka joutuvat käyttämään siistejä vaatteita töissä. Toki omaan irtohousuja ja -takkeja, käytän niitä tarvittaessa. Eli mukavia silloin kun siltä tuntuu, muita kun tilanne niin vaatii.

    • Alle 30-vuotiaana voit hyvin käyttää tennareita ja hupparia ellei työpaikkasi - tai jokin juhlatilaisuus muuta edellytä! Myöhemminkin voit vielä käyttää huppareita ja tennareita, jos koet nuorekkaan pukeutumisen itsellesi luontevaksi!

      Terveisin,
      Alkuperäinen Maruna

      PS. En ole suomi24.fi-sivustolla

      REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "maruna"

      esiintyvä huijari-hyypiö, joka koettaa levitellä valheellisia

      tietoja "maruna_alkuperäisestä"! Esiinnyn aina

      rekisteröidyllä nimimerkillä, "maruna_alkuperainen".

      • Alle 30-vuotiaana voit hyvin käyttää tennareita ja hupparia ellei työpaikkasi - tai jokin juhlatilaisuus muuta edellytä! Myöhemminkin voit vielä käyttää huppareita ja tennareita, jos koet nuorekkaan pukeutumisen itsellesi luontevaksi!

        Terveisin,
        Alkuperäinen Maruna

        PS. En ole suomi24.fi-sivustolla

        REKISTERÖITYMÄTTÖMÄLLÄ NIMIMERKILLÄ "maruna"

        esiintyvä huijari-hyypiö, joka koettaa levitellä valheellisia

        tietoja "maruna_alkuperäisestä"! Esiinnyn aina

        rekisteröidyllä nimimerkillä, "maruna_alkuperainen".


    • ikää 30v

      toissapäivänä kävin juuri ostamassa scottin ja foxin huppareita yms ja mietin samaa. mutta kun ne vaan tuntuu niin hyvältä ja kestää hyvin. ovat myös erikoisen värikkäitä... ennen tuli vedettyä malliin aina mustat päälle. värikkyys rulettaa nykysin

    • ikää 48 vuotta

      Meikä käyttää armeijan ylijäämäkuteita ja ikää on 48 vuotta. Bundeswehr flecktarn-housut maailman parhaat käytössä.
      Jalassa tietty SA-nahkasaappaat.

      • Vaatteet on aatteet

        Tuskin kannattaa sitten udella löytyykö lautaseltasi kasviksia tai meneekö poikasi armeijaan opettelemaan kuinka kunnon tykinruoan tulee noudattaa käskyjä?


    • fdlkmasäldk

      Olen 35 vuotias nainen. Opiskelen vielä ja budjettikaan ei siis ole mitään huippuluokkaa, eli ei sitä tule paljon mietittyä, missä vaatteissa sitä tulee milloinkin ulos lähdettyä. Pidän kyllä naisellisistakin vaatteista, mutta miksei hupparissa, tennareissa ja farkuissa voi olla naisellinen. Niitäkin on niin erilaisia.
      Lisäksi mua ahdistaa kaikki tanttavaatteet, varsinkin halvat sellaiset on huonoa ahdistavaa materiaalia ja tosi rumia.
      Eli kyllä kaikennäkösiä mekkoja y.m ja hienoja kenkiä voisi vaikka ulkomailta tilata, mutta ei näillä varoilla, ja se on ihan o.k. En muutenkaan arvostele ihmisiä puketumisen perusteella.

      • södkfjso

        niin ja nautitaan vielä lisäksi siitä, että ollaan vapaita suomalaisia, eikä esim. mistään ex-kommunisti maasta, että pitäs esittää niin hienoa muille jatkuvasti.


    • Muotitietoinen94

      Itse käytän löysiä housuja ja isoja huppareita.. Itse 19-vuotias. Muutamat huomautelleet minulle... Mä näkisin, että jokainen pukeutuu sellaisiin vaatteisiin mistä tykkää... Esim joskus jos oon sattunu olee jollain työpaikal ja on työvaatteet, niis on erittäin epämukava olla kun ne ei oo joustavii niinku omani...

    • Harley HD

      Hupparit kuuluu kuvioihin prätkän kanssa pyöriessä ja oli ikä mitä oli, niin huppari ainakin prätkämiehillä ok. ite olen 54v mies ja huppari ajotakin alla yleensä ja muutenkin.

    • Nuorimies 78

      Olen 78 vuotias nuorimies. Kaikki on suhteellista. Kuuntelen teknoo ja räppiä. Pukeudun haalistuneisiin SINISIIN farkkuihin ja johonkin värikkääseen ruutupaitaan. Jalassa on joskus punaiset farkut. Vöitä vaihtelen tyylin mukaan ja samoin kenkiä. Kaulassa on yleensä jokin ketju tai puinen sellainen. Usein jalassa on myös kirkkaan punaiset tennarit tai lenkkarit. Punaiset tennarit kun viestittää, että kohde on tyyliltään "panomies" :)

    • 12 + 5

      Täällä suomessa mikä yksi hieno asia mihin ei muualla törmää, on justiin tää että jokainen näyttää itseltään eikä seuraa sokeana mitään perseen näköisiä trendejä pelkästään.

    • juu...

      Pukeudu miten lystäät! Kuhan asusteet on kuitenkin tilanteeseen hyväksyttäviä jne.
      Paljon helpompaa on olla oma itseneä kuin määrittää oma elämänsä muiden mielipiteiden persusteelta!

    • hfdfg

      Eikö kaikki voi pukeutua kuten haluaa??!

      Mun mielestä ihminen lakkaa olemasta oma itsensä jos rupeaa pukeutumaan vain sen mukaan minkä ikäinen on!?!

      Ite 30 v ja kuljen punkkarilookissa, fiftarilookissa ja just converseissä ja t-paidassa. Txt paidat on hauskoja ja niillä voi ilmaista mm.mielipiteensä(suosikki bändi, sarja, leffa, lausahdus).

      Joten ole vain oma itsesi ja pukeudu miten haluat:)!!

    • iskänmaa

      Kiitos suomihupparia pitää sellaiset miehet jotka eivät jostain syystä ole suorittaneet asepalvelusta.
      Se on niinkuin niitten tapa tuoda kuitenkin esiin isänmaallisuttaan huolimatta siitä vaikka ovat tieten tahtoen jättäneet palveluksen väliin.

      • Angel without Hell

        Jep, ja ostamalla Kiitos-vaatteen tukevat liivijengin taloutta, nehän ne painatti.


    • rvejmevl

      Minun 52 vuotias isäni käyttää huppareita ja "tekstipaitoja" toisinaan. Ei iällä ole väliä :)

    • Häh täh

      Onko huppari nuorisovaate?

      Olen yli 50v ja käytän hupparia, enkä ole aiemmin edes tullut ajatelleeksi, että kyseessä olisi nuorisovaate?

      Eihän farkutkaan ole enää 30 vuoteen olleet pelkästään nuorison vaate.

    • makepakekake ja mää

      Mäkin luulin 27-vuotiaana olevani vanha. Ja 30- kymppisenä. Nyt 43:sena tunnen etten niin vanha olekkaan. Ja ihan vahingossa on kirpparin converset. Huomasin merkin vasta jälkeenpäin.

    • Mitä vanhemmaksi tulet,sitä vähemmän mietit mitä muut ajattelevat pukeutumisestasi:)
      Mulla oli "asiallinen" kausi pukeutumisessa joskus 20 ikäisenä ja hetken 30 ikäisenäkin. Sen jälkeen kun olen saanut lapset, olen ottanut päätäntävallan kokonaan itselleni myös pukeutumisen suhteen. Tennarit ja hupparit on päällä kotioloissa ja vapaalla. Töissäkin voisin niihin pukeutua, koska siellä 60v. lähentelevät miehet pukeutuvat huppareihin, tennareihin, bändipaitoihin ja lökäfarkkuihin ketjuineen. Itse yritän sinne ja muutamaan muuhun paikkaan,esim. sukujuhliin pukeutua "fiksusti", että olisin jotenkin uskottava. Olen 44v.

      • Hshhajhaaajjadhv

        Eli pukeudut massanmuksisesti kotiäiti lookiin. Älkää ihmetelkö kun miehenne alkavat katsoa niitä naisellisimpia naisia ;)


      • Hshhajhaaajjadhv kirjoitti:

        Eli pukeudut massanmuksisesti kotiäiti lookiin. Älkää ihmetelkö kun miehenne alkavat katsoa niitä naisellisimpia naisia ;)

        Hih, mä en ole ollut kotiäiti enää vuosiin, vuosiin :)

        Kyl taitaapi ne J:Lot ja Gwen Stefanitkin pukeutua huppariin ja tennareihin kotosalla ja jossain lähi-ruokakaupassa asioidessaan, ainakin paparazzi-kuvista päätellen ;)

        En mä kaupungille enää hupparia ja tennareita laita. Enkä kylään mennessä.

        Jaa mies vai.? Se tykkää mun kotiasuista :)


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Hih, mä en ole ollut kotiäiti enää vuosiin, vuosiin :)

        Kyl taitaapi ne J:Lot ja Gwen Stefanitkin pukeutua huppariin ja tennareihin kotosalla ja jossain lähi-ruokakaupassa asioidessaan, ainakin paparazzi-kuvista päätellen ;)

        En mä kaupungille enää hupparia ja tennareita laita. Enkä kylään mennessä.

        Jaa mies vai.? Se tykkää mun kotiasuista :)

        Tulipa mieleen, että en mä erityisen "nuorekas"kaan kuvittele olevani, kun mulla on huppari päällä ja tennarit jalassa. Niitä kun on nykyään kaikilla. Viimeksi näin tv:ssä Paula Koivuniemellä tuliterät tennarit ja hupparin :P Ööööh..


    • P. J. Baker 47 let

      Jos noita kelaa, saa varmaan kerättyä kasan syitä und seurauksia ja ehkä deduktoi koko jutun ja tulos: kuljet tennareissa tai tanssiengissä, olet zoomannut jutun tosi tarkkaan.

      Härm'läistä naapurivakoilua muistaen voit varautua nuorekkuutesi aiheuttavan snadeja kyttäkatseita varsinkin, jos muutat Pohjois-Heksinkiin, jossa asuvat pahimmat keskiluokka - toppis -a go go -mummot, joiden avoimen vihan (katseet) tunsin joulua ennen marketissa... Mutta ei tuollaisesta pidä välittää: varsinkin kun tajusin jutun olevan ihan selkeä antropologinen ME/HE -sessio. Muakin kyrsis jos katsoisin jonkin fetsipäisen nuorekkaan 47 -vuotiaan lapsen nauramassa kaupalliselle joulukärsimykselle...

      Niin; ellei tekstis ole provo, unohda muut ja pukeudu ja tee, mitä itse diggaat. hei, ja ei sit mitään vitun asuntolainaa!

    • hubbadi.

      Ehkä pointti on tossa hubbadis se et pitööks sitä pöön päällä..vai ei .
      No minä olen Alfons 40 vee ja pidän hubbadii pään päällä joka paikas .
      Hajotkaa kaikki siihen, ku mul on hubbadi päässä.

    • 3+16

      Mitä vitun väliä miten pukeutuu AP ?

    • lenkkarit

      Voi pyhä yksinkertaisuus, eiköhän jokainen saa pukeutua aivan niin kuin hyvälle tuntuu ja sellaisiin asuihin missä viihtyy. Itse jo keskiän ohittaneenakin pukeudun niin mikä hyvältä tuntuu, olipa ne tennarit ja hupparit. En suostu olemaan mikään kukkahattutäti. Lenkkikengät ja sporttiset vaatteen on mun juttu.

      • fgjdjbfjfjft

        massaaaaaaaaa, ei yksilöllisyyttä. Kerro nyt vielä tallinnan reissuistasi tuulipuvussasi.


    • eiks se oo hyvä

      Jos sinulta kysytään vielä paperit kun olet olutostoksilla marketissa, on pukeutumisessa ja stailauksessa jotain turhan nuorekasta 3-kymppiselle.

      • Teini 45

        Kyllä huppari käy kaiken ikäisille. Miten käy pilottirotsi, farkut ja bootsit aikamiehelle? Itse olen käyttänyt näitä jo parikymmentä vuotta.Ei vain ole olemassa mukavampia kamppeita.


    • ei se ikä vaan näkö

      Ikiteini: Olen nainen, 50 ja näytän ikäistäni paljon nuoremmalta joten pukeutumistyylinikin on samanlainen kuin nuorilla. Näyttäisin tosi hassulta jossain mummulookissa. Jokainen saa pukeutua ihan niinkuin itse haluaa, välittämättä toisten mielipiteistä. Sitäpaitsi, olet nuori joten teinivaatteet eivät todellakaan näytä vääränlaisilta päälläsi!!!

      • En kasva kasviksi

        Huomenta! Eix ookin kliffaa näyttää nuoremmalta kuin on? mä oon - 50 ja just ennen joulua mua luultiin kaksvitoseks...


      • 1+13

        Hyvä, maailma muuttuu ja pukeutuminen sen mukaan. Minusta on hyvä, että ei pukeuduta kuten 40-luvulla.


      • Not bad
        En kasva kasviksi kirjoitti:

        Huomenta! Eix ookin kliffaa näyttää nuoremmalta kuin on? mä oon - 50 ja just ennen joulua mua luultiin kaksvitoseks...

        Täytin kanssa 50 ja ikähaarukka minkä ikäiseksi luullaan on 35-38.


    • Tekopyhääkö?

      Täytyy sanoa, että harvinaisen suvaitsevaa porukkaa tässä ketjussa. Ei tarvitse mennä kuin ketjuun, jossa on aiheena esim. Mies käyttää sukkapöksyjä alusvaatteenaan, niin suvaitsevaisuus on kaukana. Kaksinaismoraalismia sanon minä. On helppo suvaita huppareita ja t-paitoja, kun on massa asuja.

    • Setäihminen

      Olen keski-ikäinen ja liikun kyllä tennareissa, mutten ehkä millaisissa tahansa. Värit ovat hillittyjä tai sitten kesäisen vaaleita, ja valitsen vaatetuken mukaan kengät kuten päähineen ja kaulaliinankin. Kaikki kolme saisivat olla mielestäni sukua keskenään väritykseltään. Keep it simple, turha ostaa kaikenlaista monenkirjavaa, josta ei saa tyylikästä asua millään.

      Printtipaidat eivät ole mielestäni kovin tyylikkäitä kellään. Ne ovat jotenkin lapsellisen ja sekavan oloisia, voivat toimia vitsinä tai statementinä. Muuten printit vain sotkevat ja hajottavat kokonaisuutta - siis jos sellaiseen pyrkii.

    • vfytui

      collegehousuissa yläasteen läpi

    • NainenMustasHupparis

      :D täytän tänä vuonna 30 enkä vieläkään luopuisi huppareistani. Farkut ja huppari, minun perus asu. Tietty töissä työasu ja kun olen menossa juhlimaan niin tietty ykköset päällä. Muuten pukeudun Mukavasti ja Stressittömästi. Siis huppariin ja farkkuihin :D

    • Fashionista

      Itse olen kiinnostunut pukeutumisesta erittäin paljon ja mielestäni on kiva katsella
      kun joku on panostanut pukeutumiseen. Enkä tarkota,että sun pitäisi. Voithan aina
      vaate kaupoilla askel askeleelta siirtyä aikusempiin ja tyyliteltyihin vaatteisiin ja
      löytää tyylisi niin. Mielestäni se on vähän tyhmän näköistä kieltämättä kun näkee
      niitä 30 vuotiaita jotka pukeutuu kuin teini olisi kiva nähdä heidät vähän arvokkaamman näköisissä vaatteissa. En kyllä myöskään ketään vaadi muuttumaan, mutta jos omaa tahtoa on niin mikäs siinä!

    • miukumauku5
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itsekin nyt hieman yli 30 v käytän edelleen huppareita päivittäin, eikä siitä sen enempää häpeää tule koettua. Sen verran kokoa löytyy (hartiat, käden pituus, rintakehä) että usein tiukemmat villapaidat jne. eivät vaan tunnu mukavilta ja koot eivät istu. Ostin alla olevasta verkkokaupasta "heavy duty" hupparin, joka istuu omaan kroppaan todella hyvin vaikka onkin vähän oversized. Itse huppari on korkealaatuinen ja painavaa kangasta, niin varmasti tulee kestämään vuosia kovemmassakin käytössä.
      https://nadabellam.com/products/oversized-unisex-heavyduty-hood-friedking

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1847
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1575
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 63
      1415
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      93
      1336
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe